A láda egy régi elhagyott hídtól kicsit távolabb került egy nagy kidőlt fa és beton találkozásánál található. Kérlek alulról közelítsétek meg. A híd valamikor a Maros folyó két partját kötötte össze, vasúton Temesvár felé. A folyó láda felőli partja Magyarország, a túlsó part már Románia. A túlparton lévő túlnyomórészt magyar ajkú falu Kiszombor, a határátkelő felől 10 perc alatt megközelíthető. Néhány száz méterrel arrébb megtalálható a volt közúti híd maradványai is. A hely egyébként kiváló horgászhely, (és szúnyogetető hely is HI!)
Picit mászni kell, bokros is van!
Minden híd ledől, és zuhan a mélybe a múlt,
Úszni érte nincs erőm, és már ti sem gondoljátok úgy,
Ahogyan azt álmodtuk!
Egy kis böngészés utáni történet:
1903-ban adták át Hódmezővásárhely-Makó-Nagyszentmiklós-Temesvár nyomvonalon az 1803.- számú Hév vonalat. Maroson túli részen 15 állomás volt, amik közül a nótából ismert Kisbecskereket emelném ki. A Maroson átívelő híd Magyarcsanád felől 8+45 méteres ártéri hidat követte háromnyílású félparabola ívű rácsos vashíd 60+70+60 méteres nyílásokkal. A bal parton 50 méteres ártéri híddal érte el a partot. 1902 tavaszán kezdődő építkezés 1903. szeptember 10.-én tartott terhelés próbával zárult. 1920-ban Maros lett a határfolyónk és a romániai ártéri hidat elbontották. 9 évvel később már csak egy-pár vonat közlekedett Hódmezővásárhelyről a megálló-rakodóig. 1934-ben már csak kézi hajtánnyal lehetett a hídig eljutni. 1940-ben volt egy kísérlet a felújításra, de a történelem ezt átírta. Az ártéri híd elemeit 1945. X.-XII. hóban a csongrádi Tisza híd pótlására elszállították, a hídfák az algyői hídhoz kerültek. 1956-ban leszerelték a híd szerkezetet és Sajóecsegre vitték. 1964-ben a hozzávezető nyomvonalat felszedték.
Mementóként a híd pillérei állva hirdetik a történelmet.
2020.-ig tervezik megépíteni a magyarcsanádi Szent Gellért közúti hidat.
Ládatörténet: 2017.május 28. Egyesületi ládát helyeztünk ki LionDaddy, Pliptai, kópé1993, kectam
2016. szeptember 18. Marton Zoli kessertársunk újrarejtette a régóta betegeskedő ládát. Köszönjük. [Admin (Fazék)]
2016. október 4. A ládagazda már nem aktív, a ládaoldal nem frissül, a ládát mások javítják, ezért a Ládadoki javaslata alapján adoptálhatóvá teszem. [Admin (Fazék)]
Állapot: kereshető
+
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! A láda újra a helyén van. További jó keresést! Egyszer már próbáltam eljutni ide, de akkor nem sikerült. Most már csak illett. Ekkorát ritkán áldozok egy ládáért, de megérte, szép volt! Most jön a második fele a keresésnek, visszajutni az autóhoz! :-D Olívia, Ulrik és Dóra mama [Geoládák v4.2.6]
Sokszor jártam már erre, általában egy hosszabb marosmenti séta apropóján. Most láda után kutatva. A gumicsizma csak egy későbbi játékmezőn került elő, de itt sem ártott volna épp. Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Megesik, hogy kincsvadászat közben, a kiszemelt láda felé/tól tartva/jövet találkozik egy másik kesserel, de mindkettejük személygépjárműben ül, és a helyzet nem teszi lehetővé, hogy megálljanak. Ilyenkor a kötelező jómodoron túl adhat bizonyos jelzéseket a fényszóróival a másiknak.
a, 1 rövid - "Szia"
b, 1 hosszú - "Örülök, hogy látlak"
c, 2 rövid - "Mögöttem nedves útburkolat, vigyázz"
d, 2 hosszú - "Vittem a ládát, csak bocsi cetlit találsz"
e, 1 rövid, 1 hosszú - "A láda kereshető"
f, 1 hosszú, 1 rövid - "A láda nem kereshető"
g, 1 rövid, ablaktörlő be, 2 hosszú, reflektor ki-be, ablaktörlő ki, 2 rövid - "Ismered az ötszeges feladatot?"
"
Megtaláltam, köszönöm a rejtést.
[Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Régi hiányosságunk céltudatos pótlása, hiszen ez a pont, a Szentes-Orosháza-Mezőkövesd-Makó-Hódmezővásárhely által határolt "négyszög" utolsó előtti, még meg nem talált ládája volt. (Innen irány GCKUNH)
Apátfalva felől, a Kereszt utcán haladva egészen a Maros partig lehetett kényelmesen autóval közlekedni, sőt most a jó útviszonyok miatt a parton is tovább, eléggé megközelíthető a rejtek. Először a volt közúti híd maradványa mellett haladtunk el, majd megérkeztünk a vasúti híd pilléreihez.
Kellemes, csendes, békés (most szúnyogmentes) hely. A láda rendben a helyén, a nagy kidőlt fa odvában.
Indulás előtt GPS alapján megnéztük, hogy oda tudunk menni kocsival nagyon közel. Viszont a valóságban sajnos a földút elején óriási traktorok által vájt kátyú volt,amit nem tudtunk megkerülni (balra sűrű erdő,jobbra meredek töltés). Így 1800 méterrel a cél előtt visszafordultunk (kis gyerekekkel ennyit nem tudtunk volna gyalogolni). Érdemes a töltésnél lerakni a kocsit, és gyalog folytatni. (Ezt esetleg a leírásban is javaslom megemlíteni, hogy mindenki tudja mire számíthat.) [Geoládák v3.12.5]
A hidak torzói engem teljesen lehangoltak. De nagyon tetszett a hely. A lányok sokáig játszottak a parton és a kis szigeten is. Még palackpostát is indítottak :)
A "rejtés helye" kép a pótjelszó helyét mutatja. A láda nem beton közelében van, hanem egy kidőlt fa korhadó törzse tövében. Jó egészségnek örvend. Köszi a rejtést.
mmcxxxviii.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Két faluval arrébb lakunk. Már elég régóta be volt tervezve ez a láda, ma végre valahogy erre túrázott a család. Nem találkoztunk se határsértőkkel, se hivatalos szervekkel. Csöndes, őszi, múltban merengő, hídromokkal fantáziáló, elmélyülős séta volt. Békés, diótörős, kihalt homokbányás időkapu. [Geoládák v3.12.2]
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
Érdekesek a hatalmas hídlábak a vízben itt is és a sóder depónál is. Elbírnának egy ujjá épített hidat.
Csak a hűlt helyét találtam meg.Pedig előttem két nappal megtalálták.Közvetlenül a hídláb mellett a fán éjjel-nappal látó kamera van felszerelve és még egy adó vevő is.Lehet hogy megfigyelték a előttem már a keresőket?Ráadásul még rendőr autó is követett egy darabig majd megvárt míg vissza jöttem.Rejtőnek jeleztem.Kérném a kép alapján az elfogadást.
Köszönöm.
Úgy látszik eltűnt a láda, ezért betegre állítottam. Megkérem a következő kereső kessert amennyiben van lehetősége segítsen a gyógyításban. Előre láthatólag csak június vége-július eleje körül érnék oda. Hálásan köszönöm!
A rejtekhelyet egyértelműen megtaláltuk, de sajnos a láda eltűnt. Amennyiben lehetséges a képek alapján kérjük a megtalálás elfogadását. Előre is köszönjük!
Legkedvesebb edzőbácsimmal sajnos nem akadtunk a láda nyomára. A rejtek a leírás alapján egyértelműnek tűnik, de sajnos üresen várt minket. Amennyiben jó helyen kerestük, a láda eltűnt és karbantartást igényel.
Mi a régi közúti híd felől közelítettünk, ahol a logolás után megettük szendvicseinket az evezősök sütögető helyén, ahol padok és egy asztal is volt. Közben láttuk, hogy hogyan tölti fel egy hatalmas JCB homokkal a 10 tonnás teherautókat. Köszi a rejtést!
Hétvégi kesser-túra a nagyobbik fiammal. Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! :) Szuper hely, a töltés mellett hagytuk az autót és onnan sétáltunk be 2-3 km-t a célig. Útközben egy legelésző tehéncsordán is át kellett sétálnunk, nem is tudom, hogy láttam-e már ilyen közelről ennyi tehenet :)
A rejtés gyorsan meglett, utána lementünk a partra (érdemes!!) és a köveken sikerült átmenni a kis szigetre is. Köszi, hogy megmutattad! [Geoládák v2.2.4]
Temesvári geotúra Pliptai-val Kópé1993-al LionDaddy-vel! Csavargás hazafelé, ezt a ládát áthelyeztük a hihetetlen dzsindzsából egy elérhetőbb helyre.
Köszi a rejtést!
Temesvári geotúra Pliptai-val Kectam-mal LionDaddy-vel! Hazafelé pár ládát még útba ejtettünk. A ládát kihoztuk a dzsindzsából, és a híd pillérbe rejtettük el. kb mell magaságban az út felőli oldalon keresd! tetszettek a pillérek.
Temesvári geotúra kectam, kópé1993 és pliptai társaságában. 17/14. találat.
Temesvárról hazafelé úton még csavarogtunk egy kicsit. Tetszett a régi híd maradványainak színhelye, a rejtés helye és módja már kevésbé. A láda állapota miatt új ládát rejtettünk, ezért a régi ládát NE keressétek!!!
Az új egyesületi láda koo-ja: N46° 08.972' E20°36.016'
A rejtek kb. 1,5 m magasságban, a támfalban található.
Köszi a rejtést! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. Részletek később. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
A szép környezet tetszett a láda igazán. Miután a saras úton átküzdöttem magam, és a ládát szerencsésen megtaláltam, kiültem a Maros-partra elkölteni az ebédemet, majd mentem is haza. Egy korábbi köröm utolsó állomása lett volna ez a láda, de "a vonat nem vár", így akkor sajnos itt kellett hagynom. Most visszajöttem érte. Megérte!
Angi Ládanap 8/10
A láda karbantartás jól sikerült, most száraz, új logbook, ajándékok... Örülünk, hogy "túlélte" a viszontagságokat! Az út most igen saras, érdemes a homokbányánál parkolni! :) Gumicsizma jó, ha van. De a környezet kárpótol...
Voltam már itt de a GCkupa miatt az idén is megtiszteltem jelenlétemmel ezt a ládát. És ha már itt voltam - mivel beteg volt - hoztam egy újat. Na jó nem volt egészen új, a Sáp halomnál már debütált ez a láda az idén. Vali, Kati és Zsuzsa Szegvárról helyezte el de ott nem igazán tudta kiteljesíteni küldetését a kékfedelű ládika. Elhoztam hát onnan és mivel itt sokkal inkább bővében vagyunk a helynek elhelyeztem itt.
A rejtés közelében egy (gondolom) horgász autóját láttam. Nem tudom mit hallott a motoszkálásomból és ha hallott is bármit tudta-e miért vagyok ott. Remélem nincsen képben a hídfő titkával vagy ha igen nem szándékozik tönkretenni a frissen rendbetett ládát.
Hogy híd nincs, az még hagyján, de hogy láda se?! Lehet, hogy áprilisban túl kiváncsi volt az arra robogó horgász? :-( Sajnos pünkösdi túránk során már annyi ládát gyógyítottunk, hogy kifogytunk a készletből, nem tudtuk már ezt pótolni.
Az esetleges pótjelszóról puszta véletlen, hogy értesültünk (éljenek az informatív logok!), mert a rejtő a rövidke leírásban nem tesz róla említést és képek nincsenek a GPS-emben. De hiába gondoltuk, hogy hol kellene leolvasni, nem láttunk semmit. Most, alaposabban és nem bélyegnyi méretben tanulmányozva a képeket, az az érzésem, lehet, nem is jó helyen kerestük. A vadméhek viszont ott laknak a közelben, azokat megtaláltuk. Szerencsére most éppen szelídek voltak.
A rejteket sikerült beazonosítani, sajnos eltűnt a láda, a fotón megjelölt "pótjelszó" meg olvashatatlan. Miután a rejtő elérhetetlen volt, a jelszót elkértük egy korábbi megtalálótól.
Amúgy klassz bemutatásra érdemes hely, a megközelítéssel sincs semmi gond.
Javaslom betegre állítani.
Egy (homok)sóderbánya műveleti területén kell átmenned. Csinálj úgy mintha nap mit nap ezt tennéd, a kutya nem fog rádszólni. Ha mégsem így történik akkor ne rám hivatkozz :-)
Megnézheted mindkét híd pilléreit (az aktív bányamunkákat) és az "Illetéktelenek elől elzárt" épületet.
Megtaláltuk! Kardoskútról kerépárral! (oda-vissza 103 km)
Mind a két jelszó meglett! A pótjelszó jól olvasható, a láda nedves, kiöntöttük a vizet, a rejtek viszont tényleg kicsit szúrós, de rendben kereshető! Megnéztük mindkét híd, és a vámház maradványit, a homokbánya felöl mentünk.
A Maros- part csodaszép ilyenkor ősszel.
Köszönjük a rejtést, megtaláltuk! :)
Kocsival szinte a doboz "lábáig" tudtunk menni.
Méhek védték a rejtekhelyet, de szerencsére 1 csípéssel megúsztuk, kullancsból viszont már kettőt találtunk.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Kiszombor-Mezőhegyes bicajtúra. Kicsit féltem a megtalálástól, de semmi gond nem adódott. A láda ugyanis most már kézenfekvő helyen, az oszlop üregében található, 2 nappal korábban írtak a füzetébe. A pótjelszó is simán leolvasható, szerintem ez nem változott, mégsem használták a játékosok. Csendes, viszonylag jól megközelíthető hely. A másik hídmaradványnál emléktábla is van, bár ez a helyszín a homokbánya működési idejében zajos lehet.
Sajnos a ládának hűlt helye, vagy csak túl jól elrejtették!
Ami emberileg lehetséges megtettem a felkutatásra,
de eredménytelenül.
Viszont egy híd maradék helyett kettő is van a környéken.
Érdekes élménnyel lettem gazdagabb. A folyó túl szélén
gyerekek fürödtek a rekkenő hőségben.
Kérném a képek alapján a találat elfogadását.
Szóval vagy 20 percet hasalva kúsztam másztam a tüskés bokrok közt. Nem kevés sebet kaptam. A lányom is velem jött fel, őt nem engedtem kúszni mászni, de egyszer csak ő kiabált utánam, hogy megtalálta. Én jobban örültem, hogy végre nem kell tovább sebeket gyűjtenem, és kb. még 10 perc hason csúszás után vissza is értem hozzá. De meglett.
Egy szónak is száz a vége nekünk tetszett a környezet és maga a keresés is.
Megmásztam a dombot, küzdöttem a kökénnyel, a ládát mégsem leltem.
Pedig ráment majdnem fél órám. Ahova én tettem volna ott nem volt.
(A villám sújtott és üregesre égett villanyoszlop ideális lett volna.)
Ha a töltésről balra ereszkedtem le, akkor a GPS jobbra küldött, ha jobbra kutattam, akkor meg visszairányított. Szúrós élményekkel gazdagabban siker élmény nélkül kérem a jelszó nélküli elfogadást.
Köszönöm, hogy elhoztál ide.
Ellenőriztem a ládát, a helyén van... A híresztelések ellenére... (Bezzeg velem megmászattok hegyeket völgyeket, szakadékokat, vizek mélyére kell lemerüljek, ti meg megijedtek egy kis bokortól.? Azért van igy elrejtve, mert rendszeresen eltulajdonították a ládát.)
Egy kellemes késő őszi Nagylak-Makó kenutúra keretében jártam erre. Első evezős, "a szem", a navigátor Trackergő, hátsó evezős, gépház, kormányos, kapitány gorbi.
A megadott koordinátán én sem találtam egyebet, mint a kiváló rejteket nyújtható megégett villanykarót!
A mentőövről nem tudtam, mert csak kapóra jött a ládakeresés, hogy arra jártam.A picit mászni kell, bokor is van figyelem felhívás jobb lenne úgy, hogy Vigyázat!!! Kökény!!!
Mert ugye minden kökény bokor, de nem minden bokor kökény!
A kökényes figyelemre méltó, majd ha páncélos vitéz leszek, átmegyek rajta!
Azért jó lett volna legalább a láda méretét leírni, vagy pontosabban azt, hogy hol keresse az ember.
Kérem az elfogadást!
Már régóta figyeltem e láda sorsát, és mivel betegségéből kigyógyulni láttam, gondoltam megkeressük. Utunkat egy villanypásztor drótkerítés állta, de óvatosan átlépve tovább haladtunk. Nemsokára a hídlábhoz értünk, mászás föl a töltésre, ahol jó kis szúrós bokrok fogadtak. Átverekedtük magunkat rajta, egész a megadott koordinátákig, ahol egy villanyoszlop kedvező rejtekhelyet is kínált, de sajnos nem találtuk meg a ládát. A gps pontosságunk 5-6 méter volt, körbejártuk alaposan a szúrós terepet, majd végül vérző karistolásokkal gazdagabban feladtuk. Próbáltuk a rejtőt telefonon elérni, segítséget kérni, de nem sikerült. A mellékelt képek alapján kérnénk a megtalálás elfogadását.
A láda ujra kereshető, ha esetleg eltünne megint a láda, használd a "mentőöv"-et. Lehet hogy a koordináta kis pontosításra szorul, kérem a következő megtalálókat, ebben segítsenek. A láda gondos visszarejtésére is megkérném a megtalálókat (kicsit szúrós a hely).
Csongrád megye utolsó olyan ládája, ahol még nem logoltam. A helyet az E7 turistaút létesítésekor (1997) látogattam meg először. Most Sorx-szal jöttünk erre. A kökénybokrok így kora tavasszal nem jelentettek komoly akadályt, persze nyáron azért más lehet a helyzet. Nagyon tetszett a környék. Kár, hogy régóta beteg ez a láda!
A jelszót a rejtőtől e-mailben kaptuk meg. Köszönjük. A levélben az is benne volt, hogy hamarosan pótolva lesz a láda! ;)
Láttam, hogy beteg, de azért megkerestem. Nem bántam meg. A homokbányánál kicsit csúnyán néztek, hogy mit fényképezgetek, de én is csúnyán néztem vissza, így nem szóltak rám. Kár, érte, hogy nem bír meggyógyulni.
A ládához egy elég offroadosra sikeredett munkám kapcsán jutottam ki. Éppen a hídnál végeztem méréseket mikor eszembe jutott, hogy erre van egy láda. Bekapcsoltam a mindég nálam lévő GPS-t és látom, hogy csak 60 méterre van. Sajnos megtalálni nem sikeredett valószínű ezért is van beteg státuszban. Viszont kérném a megtalálás jóváhagyását a képek alapján!
A jelszót utólag e-mailban kaptam meg. Köszönet érte!
Kenutúrára indultunk az osztállyal a híd pillérei mellett. A ládát sajnos nem kereshettem meg, mert a NP-igazgatóság nem engedélyezte, de feltöltök pár fényképet a jóváhagyás reményében.
Biciklis ládavadászatot terveztünk, csak a helyszínen szembesültünk hogy hiába vonszoltuk be a dagonyába a drótszamarakat. :-(
Folyamatosan romló terepminőség. Hiába. :-(
Egyébként a játék nélkül nem jutottunk volna el idáig.
Köszönjük a rejtést!? :-S
Hosszú hétvégés, robogós ládászás. GCLKCS, GCSTKO, GCgluz, GCTOTK, GCNICS, GCMABE, GCLNGK, GCMARO ládák felfűzve.
Ilyen helyeken mindig összeszorul a szívem! Vesszen Trianon!!!
Sajnos nem találtam, csak a feltételezett rejtekhelyén egy kiégett fát. Hívtam a rejtőt, aki jelezte, hogy utánanéz. Kérném szépen a jóváhagyást!
Köszönöm a rejtést!
Ezt a csészét jól megbugázták!
Most olvasom, nem ma történt a bűntény...
(igazoló pikcsőrök csatolva)
A sóderdomboknál parkoltam. Innen csak egy verébszökkenésnyi a ládika, igaz az út csapnivaló. Jobban jár az ember, ha a bozótosban halad. Én is ezt tettem. A közeli villanypásztor halk pattogása kísérte utamat. Visszafelé megnéztem a másik híd maradványait is.
De jo! Meglett! [wapon beküldött szöveg]
Nem volt könnyű menet.
Először csak kicsit vizes volt az út. Aztán egy kicsit sáros. Utána gyakorlatilag járhatatlanul sáros. A fák között, ágak között bújkálva próbáltam meg előre jutni, míg aztán nehezen eljutottam a hídig.
Fölmásztam a tetejére, ahol egy közelmúltbéli "buli" nyomait találtam meg, meg egy füzetdarabkát, és két aprócska ajándékot.
Erre a ládára nem felújítás, hanem egy csere férne rá! (illetve nincs mit cserélni, mert doboz már nincs!)
Nem könnyű ide eljutni, s nagyon kiábrándító, hogy egy rendes ládát, logbookot sem talál az ember.
A hely maga érdekes, és különleges!
Megtaláltuk :)
A láda környéke lenyűgözően szép!!!
A láda kevésbé, a logbook szinte teljesen megsemmisült, a jelszó még éppen olvasható. A láda tulajdonosnak időszerű lenne foglalkoznia vele.
Köszi.
E7 Európai hosszú távú vándorút Makó- Nagylak szakaszát kerékpározom végig. Ezt a túrát használtam ki a láda felkeresésére amit már régen terveztem. Remélem ezt a vasúti és a néhány száz méterre lejjebb lévő közúti hidat is helyre állítják egyszer. A Maros túloldalán román fiatalok fürdőztek.
Blue Mali barátommal kerestük fel a ládát GC versenyről hazafelé. Érdekes látni a marosban a pilléreket amiken nyugodna a híd, ami éppen nincs. .-) Ahogy a híd maradványa felé tartottunk hallottuk romániából a harangszót.
Köszi a rejtést.
Dr.Lada barátommal keresteük fel ezt a ládát is.
Érdekesek a hídpillérek a vízben árván, s a vezeték meg a Marosban.
Sajnálom, hogy a híd már egészben nem áll.
145 km kerékpáros ládázás hol edzés jelleggel, hol terepezve, hol pedig a kiszáradással küszködve az Orosháza - Kardoskút - Békéssámson - Tótkomlós - Makó - Apátfalva útvonalon 9 ládával. Ma ismét nagyon meleg volt.
GCMABE után ez a láda még belefért a napba. Apátfalva után sajnos pocsék az út, a sóderüzemtől pedig annyira süppedős, hogy tolni kellett. A part sóderhegy utáni szakaszán ismét megy a bicó, itt viszont - szerencsére csak odafelé - fát lopó csoporttal, és tehénhajcsárral, nomeg egy csoport megdöbbent tehénnnel találkoztam.
A láda azonnal meglett. Megnéztem a pilléreket, aztán egy alkalmas helyen hatalmasat fürödtem. Nem győztem levakarni magamról a sok sót és zsírt. Végül visszatekertem Apátfalvára, majd Makóra, letakarítottam a kerékpárt, és lezártam a mai GC-napot.
Ezt a hosszú hétvégét Békés megyei ládák ismételt felkutatására szántuk. 2007 áprilisában már egyszer végig jártuk a megyét, akkor 26 ládát szedtünk össze a 3 nap alatt, főleg Szőke-Kiss rejtéseinek köszönhetően. Természetesen a többi rejtőnek is köszönjük:-) Azóta megint tekintélyes mennyiségű láda lett kihelyezve az elmúlt 2 év alatt, így megint lehetőség adódott a terület felkeresésére és rejtett szépségeinek a felkutatására. A túránk során így 36 láda megtalálását regisztrálhattuk kb. 830 km megtételével. Megérte! Köszönet érte minden rejtőnek.
(U.I.: Bianka lányom is úgy döntött, hogy önállóan is regisztrál ettől fogva, így a megtalálások időpontja mindkettönknél azonos. Gyakorlatilag az én nevem alatti megtalálások 75%-ban Ő is résztvevő volt az elmúlt években:-))
A TB-t kivettük. Hamarosan újabb ládába kerül.
Kicsit több bozótot másztunk a kelleténél, de végül nagynehezen meglett.
Mikor odaértünk, akkor derült ki, hogy nem kellett volna átmászni a befagyott csatornán, a Marosnál ugyanis át lehet menni rajta "szárazon".
Nagyon jó helyen van a "láda". A ládát gyermekeimmel és a fiam barátjával együtt találtam meg. Nagyon jó a kilátás a tájra.Jó kalandot és jó keresgélést kívánok mindenkinek!
Tavasszal már voltunk itt, de akkor nem találtuk meg. Most egy kicsit saras a környék, de a gumicsizmák jól bírták a terepet. Elhuoztunk egy TB-t, nekünk az elsőt, de majd ezzel is megküzdünk.
Vasutas túrát tartottunk az egykori (Hmvhely-)Makó-Nagyszentmiklós helyiérdekű vasútvonal bejárásával ill. bevonatozásával - mind román, mind magyar oldalon. A túloldalon még mindig várják a híd és a vasút újjáépülését. Aki teheti utazza be a Nagyszentmiklós-Nagycsanád vasútvonalat - amíg lehet!
Megvan!! Nagyon jó a rejtés. Apátfalva felől közelítettük meg, át a töltésen egészen a Marosig, aztán el a homokbánya mellett egészen a N46° 9,152' E20° 35,658' pontig kocsival, innen gyalog a Marossal párhuzamosan... Remek volt az idő, megérte megkeresni!!
Hát ez a híd tényleg nincs! És a másik sincs! Társam kifejlett kutató érzékének köszönhetően találtunk rá a ládára! A rejtés jó, csak arra kell figyelni, hogy az Apátfalvai szennyvízátemelőt mikor indítják be, mert isszonyatos szagok keringenek főleg "szélcsend" idején! Felkutatva! 2/7
Megláttuk az első gólyát az idén.Ez is sarazós láda volt.A Maros vízállása magas.Magyarcsanád felöl a szennyvíz csatorna mellett jöttünk. [wapon beküldött szöveg]
A láda kissé szúrós helyen van. A gps játszott velem kicsit, levitt a bozótosba. Autóval bejöttünk a ládáig, a megfordulással adódtak gondok. Csak annyit a továbbiakról, hogy 4 óra múlva jutottunk vissza a faluba...
Szünidei ládázós kirándulás első állomása. Bár a GPS-ünk Románián keresztül akart vinni bennünket mi térkép alapján túl könnyen érkeztünk meg a híd maradványaihoz. A homokhegyek között két helyi srác megerősítette, hogy ez a vasúti híd maradványa. De valahogy a kép nem stimmelt. Fényképeken nem ház, hanem oszlopok láthatóak. Kis tanakodás után a vízpartról megláttuk a másik híd pillérét és idultunk tovább. A harmadik visszafordulás után már csak 200 méterre lehettünk amikor elfogyott az út. Innét gyalogosan, néhol majdnem kúszva tettük meg az utat, de megérte, a rejtés kiváló. Maati még gyakorolt egy kis mászótechnikát a kőfalakon és mentümk tovább, de Magyarcsanád felöl hagytuk el a töltést. Az utánnunk jövőknek: ne a közúti hídhoz menjetek, az van közelebb Apátfalvához.
A homokbányánál elővettem a csomagtartóból a bicajt. Sajnos eléggé dzsindzsás a parti út. Izzadtan, összekarcoltan, "pollenmérgezve" értem vissza a kocsihoz.
Esetleg valami kis ismertető a ládaoldalra a hidak történetéről?
Dél-alföldi túránk 6. állomása. Az előttünk járók beszámolói alapján az autót a szűkülni látszó útszakasz előtt hagytuk, innen gyalog mentünk tovább. Érdekes hely, egyrészt maga a tudat, hogy valóban az ország szélén járunk, másrészt a maradvány hídlábak is kissé sejtelmessé teszik a helyszínt. Szomorú, hogy "kétes illatú" valami érkezik a folyóba.
A ládikót keresgéltük egy ideig, a rengeteg kökénybokor szépen összekarcolta a karjainkat. Már éppen azt fontolgattuk, hogy telefonos segítséget kérünk, de végül sikerült rábukkanunk a rejtekre! :)
Dél-alföldi túránk 6. állomása. Az előttünk járók beszámolói alapján az autót a szűkülni látszó útszakasz előtt hagytuk, innen gyalog mentünk tovább. Érdekes hely, egyrészt maga a tudat, hogy valóban az ország szélén járunk, másrészt a maradvány hídlábak is kissé sejtelmessé teszik a helyszínt. Szomorú, hogy "kétes illatú" valami érkezik a folyóba.
A ládikót keresgéltük egy ideig, a rengeteg kökénybokor szépen összekarcolta a karjainkat. Már éppen azt fontolgattuk, hogy telefonos segítséget kérünk, de végül sikerült rábukkanunk a rejtekre! :)
Érdekes itt az ország szélén ücsörögni. Az még érdekesebb, hogy míg Magyarcsanád felől teljes a csend, Cenad tompa zajai tisztán kivehetők. Így aztán a hídfőn üldögélve részese lehettem négy órakor az ötórai harangszónak.
Én az N46 09.916 E20 37.996 pontból indultam gyalog, ami - az előző logok átolvasgatása után - úgy tűnik, a legkevésbé látványos, és cseppet sem rövid megközelítése a doboznak. Oda-vissza, szétnézéssel, kereséssel együtt kb. 8 és fél km az út.
Visszaindulás előtt megmártottam a kisujjam a folyóban, hisz annyira régen voltam a Maros-parton. Sőt, Magyarországon most először!
3 napos csapatépítő kessing Szeged bázissal - kis nosztalgiával a diákévekre - 50 láda/3nap. 3 nap: 4/12 ládánk.
Ha nincs két embere, aki a faágakat félrehajtja méterenként a kocsi elől, ne induljon senki az erdei úton, a homokbánya felől. A ládától gyalog előre mentem, és kb 20 méterre ott volt egy szántóföld, egyenes földúttal, a töltésen át, keresztben a faluba jutunk. Megkíméltük volna Ubult, ha erre megyünk befelé is. A Maros és a híd szép, de a csatornaszag borzasztó. Most Ubul-polírozás következik.
"Lenn az alföld tengersík vidékin" - 3 napos szegedi csapatépítő kessing 50 ládával, +1 nap pihenés. 3. nap, 5/12. láda
nos...
Hosszú, autókarcolós úton jutottunk el a volt híd tövéig. A szag szörnyű. A rejtés sem a legjobb, ugyanis az olvadó szurok csorog rá a láda rejtekére, és az ott növő szúrós bokor is kezd terebélyesedni, kicsit megszaggatott minket...
Találtunk egy egyszerű, könnyű utat befelé, akár 20m-re autóval, lásd Bütyök leírása, ha elkészül vele... :-)
Mivel a munkanappá nyilvánított szombaton asszonykámnak dolgoznia kellett, nekem viszont szabadnapom volt (így ugye már duplán is), úgy gondoltam, felkeresek pár ládát Szeged tágabb környékén. Van jó néhány, melyekkel jó ideje szemezgetek már, hát itt a remek alkalom. Makóról érkeztem, ezt terveztem be második ládának. Lementem a folyópartig, majd elgurultam egy "homokos" :) hely mellett, míg a ládától 490 m-re nem jutottam. Itt találtam egy kisebb tisztást, ahol leparkoltam, mivel innentől jóval rosszabb út vezet tovább. Útközben láttam őzet, siklót, meg jó nagy lódarázst is... összességében kellemes séta volt, de a híd pillére mellett csordogáló csatornából dögletes bűz áradt, még jó, hogy erősen náthás voltam, így talán csak a tizedét éreztem... Mindenben van valami jó is! :)
Feljutni és a ládát megtalálni nem volt probléma, gyors logolás, körbenézés, aztán vissza az autóhoz, ahol reggeliztem egyet. Majd indultam tovább a Blaskovics-kriptakápolnához.
Születésnapi ládázás 2. állomása. Odaúton egy gólya állta utunkat és hagyta magát fényképezni, visszafelé pedig egy szürke gémet láttunk. Kb. 300 m-re megközelítettük a főcsatorna partján a ládát, de féltettük a kocsi fényezését és egy kis séta még belefért, így gyalogoltunk egy kicsit. Az út szerintem kisebb eső után is járható személyautóval, de innen már jobb gyalogolni. A víz igen büdös volt, így gyorsan logoltunk, körülnéztünk, megnéztük Romániát, majd indultunk a Máltai Kereszt felé.
Mai 8. ládánkat már tök sötétben kerestük. Az oltári nagy sárban a folyó partján terepjáróval egészen a ládától 130m-ig mentünk. Senkinek nem kívánom ezt az "élményt". :-))) Ettől függetlenül teszteltük az autónk terepjáró tulajdonságait is. Ez jónak bizonyult, mivel símán még ki is tolattunk onnan mert megfordulni a szűk útnak kikiáltott ösvényen lehetetlen. A 130m-t. fejlámpáink fényénél gyalog tettük meg ketten kiskapitánnyal. Lábunkon gumicsizma nem lévén bokáig merültünk a cuppogó sárba..., de ha már eddig eljutottunk nem adtuk fel. Az aggódó család másik felével akik az autóban maradtak FRS rádión tartottuk a kapcsolatot. A láda helyéhez érve a ládát nem találtuk. Az autóban maradt csapatot kértük, olvassák el mégegyszer a ládaleírást. Semmi. Borospeti logjának elolvasása után, ahol le vannak írva az igazi koordináták, hamar meglett a láda. Azok a jó koordináták! Logoltunk, visszamentünk az autóhoz. A lámpafénynél csak ekkor láttuk, hogyan is nézünk ki. Cipők, zoknik, nadrágok váltása után ültünk újra autóba.
Mindenkit óvva intünk ezt a ládát ilyen időben felkeresni ! Mindezek mellett (itthon a jó meleg irodában, megfürödve, éjjel 3-kor) visszagondolva a történtekre mondhatom, jó móka volt. :)) Még ezek után a mai napra betervezett két ládát is megtaláltuk. (GCker, GCmako)
2007.02.04 Csak ma délelőtt vettem észre, hogy az autóról elhagytuk a rádió antennát. Gondolom, hogy kitekerdhetett, mert törésnyom nincs. Kérem az utánunk a ládát felkeresőket, hogy, ha találnak egy kb. 1 m. hosszú fekete műanyag pálcaantennát értesítsenek.
Apukámmal mentünk be a ládához a sáros úton. Kerestük ketten két GPS-szel, de a megadott koordinátán nem találtuk. Utána meglett. A rejtés ügyes, csak a pontatlan koordináták nem tetszettek.
Nagyon tetszett! Jan 1-től lehet gondolkodni a híd újjáépítésén...
A picit mászni kell megjegyzés kicsit alattomos, el is érte a hatását. Másztam össze-vissza, aztán pesze kiderült az igazság...
Kösz, jó volt!
Ja és kocsival a magyarcsanádi birkák felől közelítettem, egész jó volt a terep. Az utolsó 600m persze gyalog!
Ezt a ládát is benéztük, a régi koordinátán kerestük. Próbáltam elérni a ládagazdát, sikertelenül.
Utána csak sikerült jelszót cserélnünk :-)
Apátfalva felől közelítettük, végig földúton a Maros partján. Nagyon benőtte már a susnyás, így az autó fényezése bánta, hogy csak bementünk a saras úton egész a hídpillérig :-)
De a rejtő szerint Magyarcsanád felől van egy sokkal könnyebb, és karcmentes megközelítési útvonal. Javasoltam, tegye ki a ládaoldalra, hátha többen keresnék meg ezt az amúgy nagyon jó helyet.
Már jó ideje, hogy elkészítettem a ládaleírás fordítását a geocaching.com-on, de csak most adódótt alkalmam a láda megkeresésére. A helybéli pecások segítségével könnyedén megtaláltam a bevezető utat, de a láda megtalálásához némi keresgélésre sőt gorbi segítségére is szükség volt, pedig még a szúrós bozótba is bemásztam, igaz feleslegesen. Mentségemre legyen mondva, hogy végül a rejtekhely a megdott koordinátáktól 24 méterre lett meg, itt: N46°08.988 E020°36.027. A helyszín nagyon kellemes, biztosan vissza fogok még ide jönni, de akkor horgászbot is lesz nálam!
A bánya felől nem sikerült megközelíteni, egy kamion elállta az utat. De találtam alternatív elérést, 350m-re sikerült kocsival megközelíteni a helyet, ráadásul igy szárazság idején egész jó úton. A láda nem lett meg, a rejtőt elértem telefonon, a mondott helyen nem volt a láda, de végigkutattam a környéket, 40 percem ment rá. Viszont fényképekért cserébe megkaptam a jelszót. Köszi
Sok kökény tüskét találtam, de félek, hogy a ládát elvitte valaki. A jelszóért köszönet a rejtőnek! Átnéztem az összes lehetséges oszloptövet, és bokrot, de sehol nem leltem a ládára. Viszont találtam egy kóbor nylonzacsit. Remélem, nem az történt, amire a nyomok utalnak...
Egyébként gyermekkori vágyam teljesült: láthattam a Marost Makó felett is. Csodálatos ez az öntörvényűen zátonyokat építő, elvadult folyószakasz! Irgalmatlan kánikulában tekertem 87 km-t a két fiam társaságában ezért a ládáért, de még így, hogy nem lett meg, csak a sok szép, ill. majd megszépülő élmény, - így is azt mondom: megérte. Azért érte meg, mert az az érzésem, hogy vissza kell még jönnöm.
Kellemes vasárnap 8 láda összeszedésével. Asszonypajtás húgát sikerült ezen a hétvégén rávennünk, hogy velünk tartson. A keresés remekül sikerült, a tervezett 10 helyett sajnos csak 8-ra volt időnk; ezek viszont az alapos előzetes felkészülésnek köszönhetően mind megtalálással végződtek. Bonuszként párom két hívatlan kullancsot is összeszedett. Negyedik ládánk volt ezen a napon. Mi a horgásztó felöl közelítettük, ami elég kalandos utat eredményezett. Első körben a csatornától eltartó utat választottuk. Rosszul tettük. Miután a vele párhuzamos ösvényen próbálkoztunk, célba értünk. Ez nem volt túl egyszerű, mert az utolsó 100-200 métert dagonyában és elénk hajló bokrok között kellett megtenni. A Motorola telefonba épített GPS sajnos magasságmérésben nem jeleskedik, így a leírásnak több hasznát vettük, mint a technikának. (Szuper az ördöglakat!) Nem akarok senkit elkeseríteni, de a gazdaságossági szempontokat figyelembe véve szinte kizártnak tartjuk, hogy ez a híd bármikor is újra üzemeljen. Visszafelé a csatorna túlpartján indultunk vissza a kocsihoz. Rosszul tettük. Igaz hogy nem kellett a sárban dagonyáznunk, (annyit) viszont sikerült egy irgalmatlan kerülőt beiktatunk, mellyel ez a láda vitte el a legtöbb időt a naptól. Ha tanácsot kellene adnom inkább téli időben érdemes ezt a ládát felkeresni, nyáron ugyanis a dús növényzet miatt csak a szembe parton lévő pillért lehet látni. Mi például még egyszer eljövünk.
Ellenőriztem a ládát, minden rendben!
A folyó befagyott, a jég feltorlódott a hídpilléreknél.
A következő megtalálónak elhelyeztem a ládában egy ördöglakatot !
A Marosból a sűrű köd (és a sötétség) miatt semmit se láttunk. A homokbányától egy darabon a fakitermelés miatt dagonya, aztán könnyű séta. Pupuval közös több-mint-24-órás, non-stop (majdnem: 40 percet aludtunk hajnalban), esős, ködös, nagyon saras, de nagyon jó Csongrád-megyei (+1 láda Békésben) kesselés.
A majdnem 750 km autózás mellett összesen 40 km-t gyalogoltunk is, sokszor 20-30 cm mély sárban, felázott szántáson, a csizmába épp be nem folyó mocsárban. Láttunk sok megriadt őzet, nyulat, sok szép (és néhány könnyen felejthető) helyet.
Mocsárjárás, sárdagasztás, iszapbirkózás belvizes vidéken, ködben, esőben, 24 óra hosszan, 24 megtalálással, VP társaságában. Délben indultunk Budáról, másnap délután ötre értünk haza, és mi minden belefért ebbe az időbe... Olvasd-le-a-kocsiból virtuális rejtés, átlagos ládák, éjszakai cuppogás ingoványos vidéken, bonyolult városi multik, dágvánnyá változott mezei utak és 750 km autózás, többnyire eléggé mostoha körülmények között. A sok cudarság persze csak megacélozta elszántságunkat. Ja, és aludtunk is 40 percet, és menetelés közben ettünk néhány szendvicset. Mindamellett jutott figyelem és energia megcsodálni a szélmalmot, átérezni a "hármas határ" abszurditását és általában élvezni az egészet. Szóval szuper volt!
A kocsit mintegy 1 kilométerre hagytam a hídtól majd a Maros partján vezető földúton sétáltam a hídig. Elgondolkodtató hely. Mikorra sikerül végre felszámolni Trianon örökségét ?
Maganyos del-alfoldi autos kesseles hatodik allomasa az egykor volt hid a Maroson. A ladatol 1.1 km-re tudtam parkolni, mert dolgoznak az uton. Rovid, kellemes seta a folyoparton es mar meg is pillantom a hid pillerjeit. Kar, hogy csak ennyi maradt belole. A lada zsorzs logjat ismerve konnyu preda lett. Nehany foto a folyoparton allva es visszaballagok a kocsihoz...tetszett, mindig is szerettem a vizpartot...
Egy négy ládából álló nap második fogása volt. Sajnos csak 1,2 km-re tudtuk megközelíteni autóval a ládát, mivel aktív homokkitermelés zajlott az egyetlen úton keresztül. A láda keresés nélkül azonnal meglett, a GPS egyértelműen mutatta a rejteket. A környezet azért kapott csak 3-ast, mert elborzasztott minket a Maros szennyezése közvetlenül a híd pillére mellett. Elrontva az egyébként gyönyörű táj szépségét
Az a zöld (a képünkön már sárga)termés találó módon a vadnarancs!
Régen jártam itt, akkor még nem voltam "fertőzött". Csodálatos hely, jelképezi az ember ügyességét, (még mindig masszívan állnak a pillérek) és az emberi butaságot! (miért kellett szétszedni)
Apátfalva felől a műúton menjetek a Maros irányába, majd tartsatok balra a homokbánya mellett a folyóval párhuzamosan a N46 09.149 E20 35.655 pontig. Itt a mező sarkában érdemes parkolni, majd a keskeny úton irány a láda. Kb. 500 m kényelmes gyaloglás a Maros mentén, bozót nincs, gondolom nyáron szúnyog azért elvétve akad:-) A ládát fent a töltésen, oszlop tövében, a szúros bokorban találjátok.
Tetszett a hely!
A híd vasszerkezete jelenleg is megtalálható, és használatban van. Az itt állt 3 nyílású szerkezetből 1 nyílás Sajóecsegen a Tornanádaskára vezető vasútvonalon a Sajó folyó felett található, míg a másik 2 nyílás Zagyvarékason és Szolnok felett a Zagyva folyón közúti hídként funkcionál. Régi kép itt található a hídról, az oldal közepén.: http://www.hidak.hu/jnszm/jnkszujj.htm
Fantom híd. Ahelyett, hogy összekötne, szétválaszt. Remélem, azért az ilyen nyilvánvalóan abszurd, nonszensz dolgok nem tartanak örökké...! Az esztergomi Mária Valária hídhoz hasonlóan ennek is az életet kéne szolgálnia! Érdekes, hogy a villanyvezetékek még átmennek a túlpartra...
Mi Apátfalváról közelítettünk, kocsival kb. 750 m-ig lehet közel menni, a vége felé már földúton. Onnantól kezdve gyalog ajánlom, mert elakadhat a személygépkocsi.
A ládát húgom szedte elő a bozótosból. :-) Kösz a rejtést!
A ládikához vezető út saras, susnyás, készüljetek fel rá Kesser Kollégák:o) - ám megéri bemenni! Megindítóak az emlékoszlopként álldogáló hídlábak, a vezetékmaradványok... egy perce elgondolkodik itt az ember - miért kell az ilyen vég?!
Köszi, hogy ide invitáltál minket, Imik
Nagy dilemmában voltunk, hogy ezt a helyet keressük-e fel ma, vagy nézzünk másik után. Féltünk, hogy magasan van a maros és a ládát nem tudjuk megközelíteni. Nos elmentünk. Magyarcsanádig buszoztunk, izgatottan mentünk fel a maros töltés tetejére, hogy a vízszint hogy áll. Sajnos a töltés lábánál állt a víz, a belvizet szivattyúzták át az ártérre.
A vasút ahol áthaladt a maros töltésen, volt egy kisebb híd is. A két pillérje között azonban nem volt átjárás, közötte állt a víz. Egy helyi lakostól megtudtuk, hogy a töltésen továbbhaladva egy beton út vezet a maros partjára, ahol a régi közúti híd állt. A maros partján talán meg lehet közelíteni a kérdéses helyet. Elindultunk. Erről a betonútról az N46°09,446´ E20° 35,179´ ponton tértünk le a vasúti híd felé. Ettől a ponttól 200 méterre található a régi közúti híd. Bevált a terv, épp szárazlábbal meg tudtuk a ládikát közelíteni. Nagyon szép hely ez! Míg ott voltunk, mindig felmerült bennünk a kérdés, hogy miért kellett ezt a hidat megszüntetni. Máskor is el fogunk jönni, mert érdekes hely!
Fura a vastag tartósodronyok által tarott telefonvezetékek. Szerintem ezek már nem működnek, átvette a teret az optika...
Enyhén szeles, hideg időben Magyarcsanád határától gyalogoltuk le a 2 km-es távot a folyóig. A ládikát (fűkocka iránymutatása alapján) könnyen megtaláltuk. Jelenlegi helyének koordinátáit N46 08,980-nak, illetve E20 36,021-nek mértük. A Maros (az egyik pillér körtnyezetét kivéve) be volt fagyva, de azért nem mertünk volna átsétálni a jégen. Teáztuznk, közben kicsit szomorúan elmélkedtünk a "múlt dicsőségén".
Kicsit odébb tettem mert megint volt véletlen megtalálása. [wapon beküldött szöveg]
Jó sokára jutottunk a ládához, mert megint akadályoztak a vadászok. éppen egy hajtás kezdődött, mert egy meglőtt szarvas az erdőbe menekült. Először megnéztük a közúti hidat a homokosztályozóval, majd szép lassan a hajtók után mentünk. vonalban haladtak és nem előzhettük meg őket.
a láda hamar meglett, de az utolsó bejegyzés megint egy helybeli párocskáé, ezért 2mrel odébb tettük a bokor túloldalára, a középső fához. igyekeztünk jól álcázni. -6 C, erős szél, 15 cm hó.
[wapon beküldött szöveg]Kicsit gyalogoltam, sokat keresgéltem de nem találtam meg. Lehet hogy beteg lett??
Ma visszamentem, és persze azonnal meglett a ládika! Most már csak azt nem értem, hogyan bénázhattam el a múltkor. Ma megnéztem a másik hidat is. Ha lehet az még érdekesebb, de homokbánya van mellette, így nem alkalmas ládahelynek. Volt kis beszélgetésem a határőrökkel is, bár ők inkább csak unatkoztak és beszélgetni akartak.
Napfényes, de igen szeles időben indultunk ládakeresőbe. Az előző napok esőzései miatt a cache megközelítése autóval szóba sem jöhetett. Ezért aztán a gorbi által megadott segéd koordinátáknál - ami tulajdonképpen a 43-as út 44-es km-énél van - jobbra kanyarodtunk, leraktuk az autót és a gyalogszert választottuk. Innen a cache légvonalban 2,3 km. Hol a régi vasúti töltésen, hol a mellette futó - traktorokkal most rendkívüli módon - összevágott út szélén "egyensúlyozva" haladtunk a Maros felé, attól függően, hogy melyik volt járhatóbb. A ládikát kb. öt perc keresés után találtuk meg a bokrok alatt teljesen álcázatlanul. A logbook tanúsága szerint teljesen "civil" megtalálói is voltak a cache-nek és más helyekkel ellentétben nem volt ingerenciájuk arra, hogy el is vigyék. Köszönet nekik! Mindenesetre mi azért álcáztuk egy kis száraz fűvel és avarral, hogy avatatlan szem ne láthassa. Szőke-Kiss Lacihoz csatlakozva, tényleg nem látszik meg a hídpilléreken az elmúlt fél évszázad. Hihetetlen. Azt viszont szívesen látnánk, amikor épül rá az új hídszerkezet. Ugyan eljön-e azaz idő? Nagyon tetszett még a kis sziget is ami még a magyar oldalhoz tartozik. Megérte eljönni. Jó kis kirándulás volt.
Zsolti = Nolti
Apám,!!! Ez csúcs ! A pilléreken meg sem látszik a 60 év! A környezetet viszont teljesen átalakította az elmúlt idő. Gyakorlatilag már (vas)út sem vezet a volt hídig. Elég kalandosan jutottam el a célig, sikerült kb 500 m.-re megközelítenem. Eső után ez a távolság megháromszorozódik! Gyönyörű volt a Maros is, méltóságteljesen csordogált lefelé, tudomást sem véve a torzóról. Örülök hogy eljuthattam erre a helyre, gratulálok gorbinak ehez a rejtéshez. Szerintem a doboz is jó helyre került, könnyen elérhető, ha megfelelő irányból közelíti meg az ember.
Addig-addig beszéltem édesanyámnak (földrajz szakos volt), hogy milyen érdekes dolog ez geocaching, míg rá nem állt arra, hogy velünk jöjjön ládát keresni. Gondoltuk legjobb ha a lakóhelyéhez közeli pontot keresünk fel, legalább nem kell elsőre annyit utaznia. Így esett a választás a Maros hídra. A kütyü nem "égetett be", pontosan mutatta az utat, sőt még a szúrós bozótot is méterre bemondta. A láda megtalálása sem feledhette azonban a híd torzó látványát + a kábelekét. Egyszerűen érthetetlen, hogy ennyi évtized után, hogy maradhatott fenn ilyen, viszonylag jó állapotban. Jó lenne, ha a ládát a híd megnyitása miatt át kellene helyezni, de erre alighanem még újabb éveket kell várni. Sanyo team
Szép környezet, sejtelmes látványt nyújtanak a hídpillérek. Leteszteltünk egy új szúnyog- és kullancsriasztót, ami nagyon jól vizsgázott, nem kellett vért adnunk "szárnyas pajtásainknak"... :-)) A láda megtalálása nem volt túl egyszerű, a GPS állandóan félrevezetett a magas növényzet miatt. Nem értem, miért pont a legszúrósabb bokor kellős közepébe kellett elhelyezni, az elrejtőnek biztosan jó oka volt rá... ;-) A folyó is gyönyörű látványt nyújtott. Mellesleg védett területhez képest elég sok eldobált szemetet találtunk... :-(
Nagyon érdekes ez a vasúti hídfőállás a semmiből a túlpartra futó sürgönydrótokkal és a Marosban árválkodó ép pillérekkel. Még érdekesebb, hogy néhányszáz méterrel lejjebb közúti híd is található, legalábbis egyik térképünkön. A valóságban itt is csak a hídfő és a pillérek állnak. Szívesen kerestem volna egy multit a két nem létező híddal.
Vajjon mikor jutnak ezek a hidak is az esztergomi Mária Valéria híd "sorsára"??
A Máltai kereszttöl jöttünk tovább délnek egészen a folyóig. A másik híd pilléreinél lyukadtunk ki. Egy ideig még kocsival mentünk tovább a parton, de utána már csak a kellemes séta maradt a vadregényes ártéri erdöben vezetö szük ösvényeken. Senki nem járt arrafelé, de a parton és a vízen sem volt se híre se hamva senkinek. A ládát hamar megtaláltuk. Én egy kissé távolabb helyeztem volna el, és a rejtést sem csak a szúros, ámbár könnyen áttekinthet%u0151 bokrokra bíznám. A dolog érdekessége, hogy pont elözö mezöhegyesi kiszállásunk ideje alatt került ki ez a láda, de mi távol a számítógép virtuális valóságától mit sem tudtunk erröl. Így aztán nemcsak az elsöségröl, hanem még a dobogóról is lecsúsztunk. Sebaj. Érdemes és föként jó volt eljönni. Köszönjük. Hazafelé sikerült a jelszó jelentésére is rájönni. [wapon beküldött szöveg]
Igaz, hogy így most már csak harmadikok lettünk, de ez is szépen csillog, és mi késztettük a rejtőt, hogy pontosítsa a koordinátát. (Előzőleg 40 m-rel arrébb kellett kutakodni.) Na mindegy. Láttunk egy gyönyörű, kék színű szitakötőfelhőt. Nálam a mért érték: N...,975 E...,021 volt, de az új koo. már a tűréshatáron belül van.
A Délmagyarország cikke az újjáépítés terveiről szól. (Úgy látszik, már nem elérhető, de tényleg volt egy cikk.)
A GPS tántoríthatatlanul az út menti eperfára mutatott és mivel éppen érett, ládászás helyett csemegéztünk. Szétnéztünk a folyóparton, majd feltúrtuk a bokrost - ott ahová tettük volna a ládát - és ott volt!
A koordinátákat vszeg lehet még pontosítani. Mi N .975 E .018 -at mértünk.
Ellenőriztem a ládát, a helyén van. A koordinátákon pontosítottam, ha valaki tud pontosabbat, korigálom.
Érdemes Románia felé menet Magyarcsanád felől megközelíteni a 43-as főúton N46°10.195' E20°36,619 kereszteződésnél jobbra, keresztül a töltésen, földúton a folyóig.
Feltúrtuk az egész bozótot, de nem sikerült megtalálni.
Apátfalva felől mentünk, láttuk a közúti híd pillérjeit, mellette egy vízi határőr bódét, aztán a csanádi templomot a túlparton Romániában, végül a vasúti hídhoz értünk. (Egyszerűbb lett volna Magyarcsanád felől menni.) A gps egy bozótra mutatott, hogy abban van 8 m-re a láda. A bozót csaknem áthatolhatatlan volt, de csináltunk benne járatokat. A gps 5 m-es pontosságot mutatott.
Kincs, ami nincs.