Elhelyezés időpontja: 2005.07.02 19:00
Megjelenés időpontja: 2005.07.02 23:24
Utolsó lényeges változás: 2019.06.08 19:52
Utolsó változás: 2020.09.06 17:49
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+8V)
Elrejtők: Attibati
Ládagazda: Attibati Nehézség / Terep: 3.5 / 4.0
Úthossz a kiindulóponttól: 70000 m
Megtalálások száma: 160 + 2 sikertelen + 30 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.2 megtalálás hetente
WAP:
A láda jelszavának megfejtéséhez illetve a láda megtalálásához a következő 8 ponton levő jelszórészletet (általában 1-2 betűt) és számokat kell összegyüjtened.
A palackokban levő számokból a következő össszefüggés segítségével kapod a láda koordinátáját:
lat= 47-54.ABC
lon= 18-57.DEF
M=356 m
ahol az A az 1.
B a 2.
C a 3.
D a 6.
E a 7.
F a 8.
ponton található palackban levő számot jelöli.
1.) lat= 47° 55,048' lon= 18° 58,541' M=362m
Pillepalack a diósjenői elágazás közelében mohos kövek között a Királyrét felől közelítve a műút jobb oldalán. (alternatív: 15 méterre az úttól, nagyobb facsoport gyökerei között)
2.) lat= 47° 55,307' lon=19° 00,224' M=447 m
Pillepalack az ösvénytől északra, mintegy 10 méterre levő kétágú fa földszinti odújában.
3.) lat= 47° 57,422' lon=19° 00,497' M=509 m
Pillepalack a Kő-szirt hegyi kilátóhelynél egy görbe fa odvában.
4.) lat= 47° 59,814' lon=18° 54,154' M=250 m
A börzsönyi szintezési alapponton olvasható évszám utolsó két jegye.
5.) lat= 47° 56,173' lon=18° 49,076' M=245 m
A műemlék templom keritésén a bejárattól jobbra levő kőtáblán szereplő római szám arab számokkal.
6.) lat= 47° 55,207' lon=18° 50,599' M=290 m
Pillepalack a műút kezdetének környékén a műúttal párhuzamosan futó földút mellett egy mohás kő mögött.
7.) lat= 47° 54,007' lon=18° 52,619' M=427 m
Pillepalack a kisvasút végállomás közelében a túristaút mellett egy korhadt fatörzsben..
8.) lat= 47° 52,998' lon= 18° 56,695' M=357 m
Pillepalack a vadászház közelében a fa odvában talajszinten.
9.)Láda egy korhadt farönk közepébe rejtve avarral letakarva.
A ládában találjátok a jelszó összeállításához szükséges kulcsot. A palackokban talált betűket és 4. és 5. ponton talált számokat az itt található sorrendben kell egymás után írni.
Az útvonal részletes leírása:
Felbuzdulva a GCGOZE ládám sikerén most egy kicsit nehezebb túrára invitállak benneteket. A táv mintegy 72 kilométer és a Börzsönyt fogjuk körbejárni nagyrészt kis forgalmú műutakon Királyrétről indulva.
A kocsit érdemes a kiráyréti parkolóban hagyni N 47° 53,688' E 18° 58,707' 270 m [GCBOKK+parkoló]
Tudtommal a kisvasúton nem lehet kerékpárt szállítani, aki vonattal szeretné megközelíteni a kezdőpontot annak a Budapest -Szob vasútvonalon kell Kismarosig utaznia. Innen kb 10 kilométer tekeréssel érhető el a rajthely.
A parkolótól keleti irányba kell indulni a turistajelen . A jelzés hamarosan balra bevág az erdőbe de nekünk a műúton kell haladni mintegy három kilométert az 1. jelszórészletet tartalmazó palackig, amit mohos kövek között a műút mellett találsz. (alternatív: vitaminos doboz 15 méterre az úttól, nagyobb facsoport gyökerei között) N 47° 55,048' E 18° 58,541' 362 m [GCBOKK-1]
Az út jobb oldalán eleinte még láthatunk jelzést de a jelek hamarosan megszünnek. Valószinűleg most folyik a jelzések felfestése. Csak néhány nagyobb útkereszteződésben találhatunk kerékpáros útbaigazító táblákat.
Az útvonalon több helyen sorompóval zárták le az utat. A Királyrét utáni sorompót a Spartacus túristaház vendégei és az erdőgazdaság dolgozói gyakran nyitják-csukják - előfordul hogy néhány órára nyitva marad - és az óvatlan autós könnyen csapdába kerülhet .
A N 47° 55,038' E 18° 58,568' 335 m [GCBOKK+Diosjenoi elag.] pontban jobbra fordulunk egy, az eddiginél lényegesen rosszabb minőségű útra. Diósjenő felé közeledve az út minősége fokozatosan romlik, a vége felé megismerhetjük római kori utakon való járás (kerekezés) érzését. Ezen az úton mintegy 10 kilométert kell haladnunk.
Ettől a ponttól kezdve útunk egész Kemencéig lejteni fog, nyugodtan csodálhatjuk a Kemence patak völgyében elénk táruló panorámát. Elhaladunk Királyháza mellett N 47° 59,289' E 18° 58,138' 366 m [GCBOKK+Kiralyhaza] az út jobb oldalán szénégetők dolgoznak. Az úton gyakran találkozunk fagerenda borítású hidakkal, amik sérültek lehetnek, esetleg szög áll ki belölük. Vigyázzunk az áthaladásnál. A hidak előtt fekvőrendőrök lassítják a forgalmat.
Kemence határában találjuk a 4. jelszótöredéket N 47° 59,814' E 18° 54,154' 250 m [GCBOKK-4]
a börzsönyi szintezési főalappont borítókövére vésve. Az itt szereplő évszám utolsó két jegyét írjátok fel.
A 12 sz főutat a N 48° 1,108' E 18° 53,576' 216 m [GCBOKK+Kemence 12-es ut] pontban érjük el ahol balra kell fordulnunk. A nagybörzsönyi elágazásig jobbára lejtős úton haladhatunk.
A nagybörzsönyi műemlék templomnál N 47° 56,173' E 18° 49,076' 245 m [GCBOKK-5] találjátok az 5. jelszótöredéket ami a keritésén a bejárattól jobbra levő táblán szereplő római szám arab számokkal leírva.
Továbbhaladva a N 47° 56,124' E 18° 49,340' 234 m [GCBOKK+Nagyborzsony1] ponton jobbra letérünk a falu főutcájáról majd a N 47° 55,996' E 18° 49,494' 243 m [GCBOKK+Nagyborzsony2] induló kockaköves úton elhagyjuk a falut és utunkat DK irányban földúton folytatjuk tovább. Az út esős időben nehezen járható ráadásul agyagos is úgyhogy néhány méter után beállhat a kerék a ráragadt sártól. Ez a szakasz kb két kilométer hosszú különösen a nagyirtáspusztai műút közelében kell nehezen járható szakaszokra számítani. N 47° 55,207' E 18° 50,599' 288 m [GCBOKK-6] pontban következik be a megváltás ahol is újabb - a 6. - jelszórészletet gyüjthettek be. A palack a műút kezdetének környékén a műúttal párhuzamosan futó földút mellett egy mohás kő mögött található. Itt kezdődik az a meglepően jó minőségű út, ami egészen Nagyirtáspusztáig vezet.
Mielőtt a Szent Orbán fogadót elérnétek még egy, a 7. ponton levő palackot is meg kell találnotok a kisvasút végállomása környékén a túristaút mellett egy korhadt fatörzsben. N 47° 54,007' E 18° 52,619' 427 m [GCBOKK-7]. A fogadóban étterem, udvarán uszoda működik, szóval itt lehet egy hosszabb pihenőt tartani.
Tovább is kitűnő minőségű aszfaltúton gurulhatunk a kisinóci th. felé. Ezen a szakaszon már gyakran találkozhatunk autókkal. Az élesebb kanyarok előtt nehezen észrevehető fekvőrendőröket telepítettek, nagy sebességgel ráhajtani egy ilyenre biztos bukást jelent.
A száguldásnak a N 47° 52,966' E 18° 55,916' 302 m [GCBOKK+Deszkametszo volgy] pontban kezdődik a böjtje ahol egy 14 majd 12 %-s emelkedőn kell felkapaszkodnunk. Hamarosan elérünk egy vadászházat ahol az utolsó , 8. ponton egy pillepalackot rejtettem el a műút mellett álló fa ágai között kb 1 méter magasban. N 47° 52,998' E 18° 56,695' 357 m [GCBOKK-8]. Ezt az utat is mostanában hozták rendbe, az aszfaltburkolat kifogástalan. A vadászház után meredek lejtők következnek , vigyázzunk a száguldással.
A királyréti műutat a N 47° 53,150' E 18° 58,884' 246 m [GCBOKK+Kiralyreti elag.] pontban érjük el ahol balra fordulunk és mintegy 3 km tekerés után elérjük a jól megérdemelt geoládát ahol a jelszóképzéshez szükséges kulcsot is megtaláljátok. A ládát egy ligetes terület szélére rejtettem egy korhadt farönk belsejébe , avarral letakarva.
- Bár a túra 72 kilométeréből kb 58 km jó minőségű aszfaltúton halad, nem javaslom a bejárást országúti versenykerékpárral.
- A multi pontjai közül csak a 3,4,5,7,8,9 közelíthető meg gépkocsival. A többi úton a sorompók miatt bizonytalan - és nyilván tilos is - a közlekedés gépkocsival. A Diósjenő - Kemence műút csak engedéllyel rendelkező gépkocsik számára használható (3,4 pont).
Ládatörténet: 2018.05.30 Az eltűnt végládát pótoltam az eredeti rejtektől mintegy 10 méterre. A 2. pontot ellenőriztem. Az eredeti rejtekhely valóban eltűnt, az új rejtekhely az ösvénytől északra, mintegy 10 méterre levő kétágú fa földszinti odújában. 2017.07.09 Ládaellenőrzés. A láda belül kicsit vizes volt, kitörölgettem,az elázott ajándékokat kivettem. Vízállóbbá tettem a rejtekhelyet, kicsit tisztogattam a bejárati utat is. 2016.08.20 Az első ponton az elveszett palackot pótoltam és egy alternatív rejtést is elhelyeztem.
2014.04.27 Ma ellenőriztem a végládát. Különösebb baj nincs vele, néhány penészes ajándékot eltávolítottam és újakat helyeztem a ládába helyettük.
A megjelenés óta eltelt csaknem kilenc év alatt alaposan megváltozott a környék, az aljnövényzet elburjánzott.
Lényeges, hogy a ládát ne toronyiránt közelítsétek meg. A ládától kb 40-50 méterre egy műút halad. Ezen menjetek addig, amíg a GPS a ládát már visszafelé mutatja és a távolság a ládától kb 60 méter. Itt találtok egy ösvényt - piros szalaggal jelezve a letérés helye - ezen induljatok el a műúttal párhuzamosan abba az irányba ahonnan jöttetek. (A piros szalagozás más irányba halad, ne azt kövessétek) Ezen a széles ösvényen a kerékpárt is tolni tudjátok, az ösvényt kitisztítottam, jól járható. 2013.07.28 Ma ellenőriztem a helyszínen a hatos pontot: a helyén van! A leírás alapján egyértelműen be lehet azonosítani, csak néhány mohos kő van a környéken. 2013.01.05 Ellenőriztem az első pontot: a helyén van. Kicsit módosítottam az első pont koordinátáján. 2012.06.02 Az első ponton a palack pótolva 2007.04.20 Tegnap ládakarbantartást végeztem a multin , mivel több megtaláló kifogásolta, hogy olvashatatlanok a jelszórészletek.
A palackokban levő jelszórészleteket vízálló anyagú, 5 centiméteres betűkkel felírt cédulákra cseréltem amik a palackból való kivétel nélkül is jól olvashatóak.
Mivel bringával már sokszor lenyomtam ezt a multit ezúttal gyalog teljesítettem a távot az országutas szakaszt a Jancsi hegy felé elkerülve. A táv 73 kilométer lett, amit 14 óra alatt sikerült teljesítenem. (A Kinizsi Százasra történő felkészülés jegyében) 2005.07.23 19izsi73 telefonon jelezte, hogy a multi 6. pontjának palackja valószinűleg eltünt. Ma útba ejtettem - a Horváth út és a Kopasz hegy levadászása után - a 6. pontot és valóban megtaláltam a földút közepén az üres pille palackot. Hogy mi szüksége lehetett az illetőnek az egy számot és betűt tartalmazó papirdarabra ...? Ki tudja.
A palackot egyenlőre az eredeti helyén pótoltam, ha mégegyszer eltünik új rejtekhelyet keresek neki.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
GC45FV után mindenki a másnapi ládázást tervezte, én ezt löttem be magamnak. Bár próbáltam elérni, hogy a többiek lebeszéljenek róla, de ők azt hitték, meg kell erősíteni engem elhatározásomban... :)
Remek bringás időben, 10 órakor bringára pattantam, aztán jól elszuttyogtam a közeli ládákkal, az első pontnál 5 km/h volt az átlagom... :)
A láda pontjaival nagy gond nem volt, a 6-es kicsit halódik (simán olvasható, de a papír ketté vált, így hátulról már nem laminált), a 8-as nem volt a helyén, de szerencsére az avarban megtaláltam - visszaraktam a ponthoz legközelebbi fába. De amugy pikk-pakk meglettek!
Kicsit bizalmatlan voltam a végső koo-val, de szuper volt minden, az is könnyen meglett és a jelszó is összeállt.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v4.0.3]
Bő 3 hónap alatt több részletben gyalog gyűjtöttük be.
Az aszfaltot kevésbé élveztük, mint a kerékpárosok, de a környezet gyönyörű volt.
Mivel 4 hónapja találták meg utoljára, a láda keresése izgalmas volt. Különösen olyan erdőben, ahol majdnem több volt a korhadt farönk, mint az ép fa. A vétel se segített. Hívtam a rejtőt, de szerencsére nem értem el, mert így adtunk magunknak még 2 percet és meglett!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Egy nap alatt teljesitettük párommal. Nagyon szép helyeken jártunk és nagyon el is fáradtunk 71,24 km volt az út körbe de visszatérve a királyrétre, innen már gyalog indultunk a ladáért mert nagyon nehéz volt vissza ülni a nyeregbe. A láda keresést kicsit nehezítette a hálózat hiánya de így is sikerült. Nagyon köszönjük egy élmény volt. [Geoládák v3.12.10]
A multi felgöngyölítése 2016-ban kezdődött és most értem a végére, minden pontot más-más gyalogtúrán kerestem meg. A 8. pontnál én csak egy betűre emlékeztem a jelszórészletben, pedig kettőből áll. Nagy köszönet Attibatinak, hogy ezzel kisegített, és köszönet a rejtésekért is!
Köszönjük, 6 év alatt gyűjtöttük be, ma már csak a 2. pont hiányzott. Babakocsival, futóbicajjal, gyalogosan, több részletben. Nagy élmény volt, sok kis túrát tettünk az összegyűjtése során, igazi kihívást jelentett.
Ez egy szép, hosszú projekt volt, ma jött el a vége!
Sok részletben, sok év alatt, jobbára gyalog, néha autóval, ritkán bringával, de meglettek a pontok! Köszönöm a ládát!
Kerékpáros találat: Dunakeszi - Királyrét -hadiút GCBOKK-2 - Dunakeszi.
A 2. pont ellenőrzése. A palack ép, a rejtésén kicsit javítottam, szinte semmi nem takarta.
A 8 pontot viszonylag könnyen, gyorsan megtaláltam, a bégládát, bár jó koordánátán kerestem sajnos nem. Köszönöm a rejtő segítéségét!
Mintegy tíz év már egyszer körbetekertem, de akkor a végládára már nem került sor, és időközben a jelszórészletek elkallódtak.
Most 10 év múlva újra nekivágtam. Királyrét előtt parkoltam; ott, ahol a Kóspallagi út becstlakozik. "Cyclocross" biciklivel mentem. Az 1. pontig tökéltes aszfalt. Az 1. és 2. pontközött szinte végig toltam, teleszkóp nélkül nagyon rosszul esett a tekerés. A 2. pont után rövidebb-hosszabb szakaoszon már tudtam kerekezni.
A diósjenői útra való becsatlakozástól végig jó aszfalt egészen Vámosmikoláig.
Vámosmikola után balra letértem egy hmokos útra. Ezen az első röbid szakoszon még el-elnyelte a kereket a homok, útána azt nagyon jó sima volt az út Nagybötzsönyig.
Nagybötzsöny határától a 6. pontig végig toltam, meg sem próbáltam felülni a biciklire. A 6. ponttól újra jó minőségű aszfalt Királyrétig.
A 8. pontnál meglett a végláda koordinátája és vele a kissé kellemetlen hír, hogy lesz még pár kilométer.
Fél év és négy külön alkalom kellett az összes pont begyűjtéséhez. Volt közte bringás- és gyalogtúrás keresés is, de mindegyik nagyszerű élmény volt a Börzsönyben!
A körtúrát még ősszel (10.23.) végigtekertem (92 km, 1460 m szint). Közben letértünk pár másik ládát is begyüjteni. Sajnos egy kis baleset is történt, részletekért olvasd el Mr. Fülixáj logját.
Mivel rámsötétedett, így a 7-es ládát nem sikerült megtalálnom. Minden láda kell a végláda koordinátájához, így azt csak a mostani 35km-es gyalogtúrán tudtuk megtalálni.
Csodás kör volt ez a Börzsönyben.
Szerintem nem igényel karbantartást a Multi, mindent szépen megtaláltunk (a 3 alkalom alatt:))
Kalandos körülmények között, több hónap alatt, végül meglett.
Először 2021.06.27.-én GCZMKD teljesítése közben egyedül megtaláltam a 8. pontot.
Másodszor 2021.10.23.-án másodmagammal ketten elindultunk biciklivel, hogy végigtekerjük. Ekkor a 2. pont megtalálása után letértünk az útvonalról, hogy megkeressük GCBF09-et és GCDKP-t. Lefelé menet a lejtőn elestem, jól megütöttem magamat, de nem tört el semmi, sem a biciklin sem a csontom. Kisebb kényszerpihenő után mentünk tovább. Majd ezt követően Kemencéről átmentünk Tésára GCTEBA-ért, ahol a láda megtalálás után úgy beállt mindkét térdem, hogy nem tudtam lábra állni. Tekerésről nem is álmodtam már. Ekkor Jonigts barátom visszatekert Királyrétre a kocsihoz a multi útvonalán, megtalálva az 5. 6. pontokat. A 7.-et nem sikerült megtalálnia. Mivel autóval értem kellett jönnie Vámosmikolára, így a végládát aznap kihagytuk.
Harmadszor 2021.12.04.-én gyalogos kessertúra keretében megtaláltuk a 7. pontot, Kisinócról kiindulva. A végláda koordináta ekkor derült ki.
Negyedszer 2022.01.30.-án gyalogos kessertúra keretében megtaláltuk a végládát. Ekkor Jonigts-nek már az összes pontja megvolt, nekem pedig hiányzott az 5. és 6. pont.
Fentiek alapján a negyedik nekifutás után úgy döntöttem hogy kissé sportszerűtlen módon elkérem a két hiányzó pont jelszavát, és bejelentem a ládát, ezzel kárpótolva magamat a 2021.10.23.-i sérülésért. Így végül meglett a láda.
A 2021.10.23.-i túra előtt sokat tépelődtem hogy rücskös terepgumival menjek, vagy sima slick gumival. Végül az utóbbi mellett döntöttem, mivel az útvonal 80%-a aszfalt. Pechemre jól el is estem a murvás vízmosásban lefelé, kicsit jobban eleresztettem a gépet a kelleténél, és aztán már nem bírtam visszaszedni amikor át kellett volna ugratni az úton srégan keresztben fekvő vízmosáson. Megcsúszott az eleje és elszálltam mint a győzelmi zászló, ahogy a Nagy Könyvben meg van írva. Utána érdekes módon még simán letekertem Kemencéig nem fájt semmim sem, aztán Tésán - kocsitól számítva a lehető legmesszebb - úgy beállt mindkét térdem, mint az első 50 km-es gyalogtúra után 1994-ben. Pedig a térdemet nem is ütöttem meg az esésnél ...
3 nap múlva aztán elmúlt nyomtalanul ahogy szokott mindig.
Nagyon remélem hogy Attibati a fentiek alapján nem fog neheztelni rám a kis "csalásért".
Fotókat Jonigts logjában fogtok találni, ha méltóztatik feltölteni párat a sok közül :-))
TFTC Fülix ;-)
ps.
Véleményem szerint ORSZÁGÚTI kerékpárral ez a láda NEM teljesíthető. Királyrét után, és Nagybörzsöny után van két olyan szakasz, ami annyira rücskös hogy országútival járhatatlan. Az útvonal 90%-a járható szingóval, de ez a két szakasz sajnos nem. Itt jobban jársz ha inkább tolod, vagy vállon cipeled az országúti gépet. Sajnos ez a 90/10 a létező legrosszabb aszfalt/terep arány ... amiatt a 10% miatt nem mehetsz neki vékony kerékkel. Vagy mehetsz csak akkor készülj fel a felütéses defektre. Slick gumis montival még épphogy járható.
Szerintem.
Már nagyon régen szemeztem ezzel a bringás multival. Sok éve még Gábor 75-öt is csábítottam, hogy csináljuk meg. Aztán jól feledésbe merült a dolog. Most viszont feltűnt ismét.
Úgy is kicsit edzeni akarok, így az előző hétvégi Mátra gerinc után ez lett a második edzésterv.
Reggel ingyen leparkoltam Királyréten, majd gyorsan összeraktam a bringát. Mivel előző nap Pesten kicsit túlöltöztem a melegbe, ide rövidbe jöttem, hát a 15 C-ban nem volt melegem.:-) Mire a kulacsokat is megtöltöttem elkezdett szemergélni az eső. Felnézve láttam a nagy sötét felhőket Szokolya Kóspallag irányából. Nem gondolkoztam gyorsan nekiiramodtam, mert láttam ebből vihar lesz. Az első ponthoz gyorsan eljutottam a remek aszfaltnak köszönhetően, a pont is egyből meglett. Irány a com-os FTF láda ami az első és második pont között a Saj kútnál volt. Itt jó sokat elszöszöltem a kereséssel, így utol is ért az eső. Innen megint a nem túl jó minőségű aszfalton hajtottam lendületesen fölfelé, hogy megelőzzem a vihart. Sikerült is kiérnem alóla, mikor letört a hátsó sárvédőm és beszorult a kerékhez. Dróttal visszarögzítettem, de így megint belekerültem az esőbe. Így megint nagy lendülettel iramodtam a 2-es pont felé. A 2-es pont előtt ismét megelőztem az esőt. Itt kicsit keresgélnem kellett a pontot, de végül meglett a hint alapján. Itt rohadt hideg viharos szél fújt és ezen nem enyhített a vizes rövid cucc sem.:-) Mire elindultam megint esett, de gyorsan megint kikerültem a felhő alól. A lefelébe sok pocsolya meg sáros rész volt, így mire ráfordultam a Királyházai aszfaltra combközépig sáros voltam. Innen jött a jó kis emelkedő, neki is lendültem, hisz volt nálam esőkabát, de azért is siettem, hogy ezen emelkedő tetejéig megússzam eső nélkül, ne izzadjak az esőkabátba az emelkedőn. Ez nem sikerült, mert még félúton sem jártam a felfelén mikor megérkezett a vihar. A faágak, levelek repkedtek és úgy elkezdett ömleni az eső, hogy kénytelen voltam megállni és felkapni az esőkabátot. Pont a szalamandrás táblánál öltöztem be. Innen feljutottam a 3-as ponthoz, az egyből meglett és itt el is állt az eső. Tudtam jön a nagy gurulás és 11 C-ot mutatott az órám, így maradt az esőkabát, még így sem volt melegem a lefelébe. Itt tettem pár ládáért némi kitérőt, majd eljutottam a Főalapponthoz, Itt gondoltam eszek egyet, de elkezdett megint esni, így az utolsó falatokat már a bringán ülve fogyasztottam el. A terv az volt Kemencétől a hullámvasút felfeléit nyomom, a lefeléken meg gurulok, hisz jól ismertem régen sokat edzettem ezen hullámvasúton. A Kemence patak kis hídján át, majd a jó meredek kis utca jött. Itt az első váltó megmakacsolta magát, így maradt elöl a nagytányéron küzdés. A vége előtt pár méterrel meg is állt a lábam mint a szög.:-) Leszállva láttam a feldrótozott sárvédő kicsit elmozdult és az nem engedi a váltót mozogni. Az esőben nem akartam újra szöszölni, így hagytam, bár a Nagybörzsönyi bekötőutat tudtam nem lesz könnyű így abszolválni. Kiérve a főútra olyan pofaszelet kaptam, hogy a kapucnit egyből le is tépte a fejemről és a fejem fölött lobogtatta. kénytelen voltam begyűrni a hátamhoz a kapucnit. Itt a hullámvasúton a lefeléken is végig tekernem kellett, hogy legalább 25-el haladjak. Itt közben elállt az eső legalább. Szerencsére Vámosmikolánál ahogy törik az út, nem pofa, hanem oldal szembe széllé változott. A Nagybörzsönyi bekötőn meg szerencsére hátszéllé, így csak felküzdöttem magam nagytányéron. Gyorsan begyűjtöttem ezt a jelszórészletet is, majd begurultam Nagybörzsönybe. Ahogy kiértem a kéken elég köves is volt az út, meg meredek is a nagytányérhoz, így itt kis tolásra kényszerültem. Aztán jött egy elég rossz minőségű rész, de lehetett rajta gurulni. A 6-os pontnál a földútra kidőlt egy hatalmas fa, láttam azon ott nem lehet átjutni, így az aszfaltról a jó meredeken másztam fel a pontért. Innen jó minőségű aszfalton tekerhettem felfelé és ide a szél sem fújt be szerencsére. Nagyirtásnál gyorsan meglett a következő pont, majd tekertem is tovább Szent Orbánhoz, utána meg élveztem a gurulást. A gurulás közben még a napocska is kisütött. Deszkametszőnél a kis emelkedő vége megint gyalogos lett, hisz a nagytányér oda kicsit sok, más meg nem volt.:-) A 8-as ponton a palackba össze volt csavarodva a papír, így itt elidőztem kicsit mire sikerült kivarázsolnom, hogy el tudjam olvasni. Majd itt gyorsan összeraktam a végláda koo-ját. Egy kicsit szerintem pontatlan a koo, így kicsit keresgélnem kellett. Ráadásul olvastam a telefonomon az előző megtalálók logjait amibe írják, hogy a kép alapján gyerekjáték, de itt nem hogy net nincs, de még térerő sem, hogy felhívjon valakit az ember aki megmondja hogy is néz ki az a tuskó a képen.:-) Ráadásul a bringazárat elhoztam, de a kulcsa a kocsiban maradt, így még lelakatolni sem tudtam és kb 50 méterre tőle a sűrűben bolyongtam.
Mivel gondolom másoknak sem lesz ott netük, a g.hu-ban meg kép a tuskóról, így annyi segítséget adnék, hogy az N-hez adj 11-et az E-hez meg adj 5-öt. Amúgy kb 20 méterre van északra a palackokból összerakott koo-tól.
Itt már úgy szét voltam fagyva, hisz a cipőmben is állt a víz, hogy csak logoltam, meg lefényképeztem a logbookot a jelszóösszerakáshoz aztán irány a kocsi, ott pillanatok alatt beraktam a bringát, fűtés max-ra és irány haza.
A kitérőkkel együtt 79 km lett. Az idő nem a legjobb volt, de hát ez nem teremsport.:-) Azon kívül élveztem az egész kört.
Minden jó, ha a vége jó! Sajnos itt a vége nem a legjobb... Bringát a ládához nem tudtam vinni és így nem tudtam nyugodtan megkeresni a ládát elsőnek. Vissza mentem gyalog, és úgy meglett. Igaz, az előző logok és a fotó alapján találtam meg, mert pontatlan a koordináta. Árok közelében...
Amúgy egy szuper múlti, ezt levéve tetszett! [Geoládák v3.6.0]
Több év alatt találtam meg a pontokat, volt olyan, amit háromszor is, a multi pontok elhelyezkedéséből adódóan vagy bringával, vagy gyalog. Szerencsére jelentősen nem változott időközben a multi, ezért a végládát, a korábbi sikertelen keresés (nem tudtam, hogy jó e a koordináta) után, ma reggel végre pontot tettem az Í-re. A végláda, nekem is a kiszámolt koordinátáktól vagy 15 m-re odébb volt, de a ládaoldal fotó alapján meg lehet találni, még vegetációs időben is. Külön bátorságpróba a lyukba benyúlni, de aki mer az nyer. Köszi a rejtést és a börzsönyi élményeket!
Még tavaly novemberben nyomtuk le a karikát, begyűjtve a multi 8 pontját. Mivel a végére ránksötétedett, a végládát meghagytuk "majdlegközelebb"-re. Ez röpke 10 hónap múlva be is következett :-)
Bringával Királyrétről (nem fizetős a parkolás) a megadott pontok sorrendjében. Néhol picit messzebb volt a koo-tól a rejtek, de a leírás alapján nem volt probléma megtalálni őket. A 3. és 8. pont leírását érdemes lenne az alábbiak szerint módosítani:
1 ok
2 ok (a pont után jelölt panorámát már benőtte a növényzet, de van útközben máshol)
3 ok, de görbe fa odvában van (ld. 2. fotó)
4 ok
5 ok (a templom szépen gondozott, de zárva volt)
6 ok
7 ok
8 ok, de talaj szinten (ld. 11. fotó) és a papír fel van kunkorodva
9 ok, kicsit keresni kell, 10 tönk után és 14 m-el odébb meglett (fotó segített volna). Ez a hely azért volt csalódás, mert Attibati előzetes infoja szerint azt gondoltam, egészen a ládáig el tudok tekerni. Hát nem, sőt sok kivágott ágat mintha pont a láda és az út közé hordtak volna be.
Végig tekertem, csak az elején toltam pár száz métert (a GPS javasolta rövidítés miatt, ami igen meredek rész volt). Erős volt, ezt a részt kihagynám. Legjobban az 1-2-3 és a 6-7 pontok közötti rész tetszett. Szerintem teljesen jól tekerhető montival. Láttam pár trekkingest, akik még lefelé is tolták pár helyen! Sőt egy e-bikeot is toltak felfelé a kövek miatt (rá is kérdeztem, hogy minden rendben van-e). Ezért kell a széles gumi ide!
Befotóztam a füzet összes bejegyzését. Igen kevés van benne. Természetesen a ládánál készült fotók exif adatait töröltem.
A feltöltött track-ből is töröltem a végét. Ne kövesd, mert két helyen rövidítettem! Az egyiket jelöltem is egy ponttal. A másik Vámosmikola és Nagybörzsöny között van. Ez sárérzékeny szakasz. Most jól járható.
Nekem 69 km lett, 1075 méter szinttel és 4 gázlóval. Mindegyik településen (Kemence, Vámosmikola és Nagybörzsöny) fel lehet tölteni a kulacsokat. Nekem a végén még maradt is.
Köszi az élményt,
Az 1 -2-3 pontok közti út borzalom.
Lehet régebben jobb volt de most egy katasztrófa.(tolós szakasz kb 6Km)
Ezt leszámítva szép nap volt.
Köszi! [g:hu 1.6.7]
Ideje volt igy 13 ev utan ujra nekifutni :) Kimarosrol Kismarosra, par masik ladaval egyutt lett meg. Jo kis tekeres volt, itt-ott sardagasztassal az elozo napi par felhoszakadas utan :)
Ma Márianosztrán parkoltunk a lakott területtől távol és a -on indultunk, majd rátértünk a -re a Kopasz-hegyig. Ez is egy kedvenc helyem. Ma nem volt kegyes az időjárás, mert akkora szél volt, hogy majdnem levitte a hajamat a fejemről, így nem időztünk sokat. Visszamentünk a -re, majd ráfordultunk a -re, ahol "szép" új kerítés mentén haladtunk egy ideig, de később nagyon szép csöndes erdőben folytattuk utunkat. Becsatlakoztunk a -be. Egészen idáig 1-2 emberrel találkoztunk, de ahogy közeledtünk Nagyirtáspusztához fokozódott a forgalom. A palack gyorsan meglett. Visszafelé a -et választottuk. 12,5 km. 600 méter szintemelkedéssel. Átparkoltunk és egy újabb kanyarral megkerestük a 8. pontot és a záró ládát. Újabb 7 km. A 3. 4. pont korábbról megvolt. A végén a rejtvény is megoldódott. :-)
Sok esetben mást láttunk, mint aki kerékpárral teljesíti a távot, de talán néha többet is. Köszönjük.
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (192 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.