Elhelyezés időpontja: 2007.05.13 12:00
Megjelenés időpontja: 2007.05.15 18:40
Utolsó lényeges változás: 2022.03.15 10:41
Utolsó változás: 2022.03.15 10:48
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: dc3
Ládagazda: dc3 Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 20 m
Megtalálások száma: 1009 + 3 sikertelen + 8 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.1 megtalálás hetente
A láda a VOR-adótól északnyugati irányban található akácos kiserdőben pihen egy fa tövében.
Erdő sarkától délnyugati irányba ~10 méter, majd befelé 2,5 méter.
A láda a gc.com-on még nem szerepel, Travel Bug nem rakható be!!
Láda:
A láda egy kisméretű, műanyag, konyhai doboz. Így nagyméretű ajándék tárolására alkalmatlan. (10x7x5cm)
Megközelítés:
Monorra érkezve a 4 főútról kell Vasad felé lekanyarodni. Kb. 1,3 km után jobbra le kell térni egy földútra. N 47° 19,943' E 19° 24,936' 130 m [GCVOR+leágazás]Innen már látható az objektum. A láda a VOR-adótól északnyugati irányban található akácos kiserdőben pihen egy fa tövében.
A monori VOR adó:
Kezdetekben a repülésben az ún. elemi navigáció segítségével határozták meg helyzetüket a repülőgépvezetők. Mágneses iránytű, egy használható térkép,
egy jó óra és a megfelelő felkészülés (pl. repülési terv) elengedhetetlen kelléke volt a légijárműveknek ahhoz, hogy elérjék célállomásukat.
E módszer azonban komoly korlátokkal bírt, hiszen csak jó időjárás esetén és leginkább nappal volt használható.
A kereskedelmi repülés "időjárás függetlenségét" és a "nagysebesség/magasság" problémáját valamilyen módon meg kellett oldani,
tehát a helymeghatározás más módját kellett megtalálni. Ez pedig tekintettel az adott technológiai fejlődésnek a rádió- elektronikus léginavigáció volt,
melyben a helymeghatározást földön telepített, és/vagy a légijármű fedélzetén elhelyezett berendezés által kisugárzott elektromágneses hullámok segítségével
végezzük el
A láda által bemutatott objektum a legmegbízhatóbb, legtöbb információt nyújtó berendezés.
A VOR (VHF Omni-directional Range - VHF Körsugárzó rádió-irányadó berendezés) adók a 108.000 - 117.950 MHz tartományban sugározhatnak. Természetesen minden ilyen adó fix frekvencián dolgozik, mely
nemzetközi egyeztetéssel került kiosztásra. Ez esetünkben a monori adónál 112,5 MHz. A VOR adók segítségével nem csak azt állapíthatja meg a
légijármű személyzete, hogy merre van tőlük az adó, hanem lehetővé teszi, hogy egy bizonyos kurzuson, radiálon repüljenek az adó felé, vagy attól elfelé.
A legtöbb ilyen adóval együtt telepítették az ún. DME (Distance Measuring Equipment - Távolságmérő berendezés) berendezést, mely jelei alapján azt is tudhatja a személyzet, hogy a
leolvasás pillanatában milyen távolságra van az adótól.
Természetesen a repülőgép műszerfalán megtalálhatóak azok a kijelzők, műszerek, melyek a VOR - DME berendezések információit megjelenítik és a személyzet számára egyértelművé teszik egy ismert ponttól (az adó)
való távolságot és irányszöget.
A világ fejlettebb területeire viszonylag sűrűn telepítettek ilyen adókat, így lényegében VOR-ról VOR-ra lehet navigálni. Minden ilyen adó rendelkezik egy általában 3 karakterből álló egyedi azonosítóval. A monorié: MNR.
Pár évtizede még a VOR adók jelentették az elsődleges technológiát a léginavigációban, míg napjainkban a közforgalmi repülőgépek zöme saját, inerciális helymeghatározó rendszerrel vannak felszerelve, tehát mondhatjuk, hogy ha megadjuk nekik az indulási pont
koordinátáit, magától elnavigál a megfelelő célpontig. Miért van akkor szükség még az ilyen adókra? Részben a kisgépes repülés igényei miatt, illetve úgymond tartalék rendszerként.
A monori VOR adó amúgy azért lett ide építve, mert ez a hely pontosan az ún. régi, ferihegyi pálya (31L, 13R) tengelyében van a megfelelő távolságra, ez lehetővé tesz egy VOR megközelítést (lásd 1. kép), hiszen ezen adó, megfelelő műszerbeállítás mellett pontosan rávezet a leszállópályára.
Egyéb:
2022.03.14 13:52
Ládakarbantartás. A sorozatos ládaeltűnések okán a doboz közelebb került a látnivalóhoz.
A csésze közelében a patak környékén rengeteg madarat figyelhetünk meg, csodálatos a helyi élővilág.
Az adóállomás területére természetesen szigorúan tilos belépni!
Szívesen fogadok javító szándékú szakmai hozzászólásokat a fenti leíráshoz.
Előre is köszönöm!
Hasonló berendezések találhatóak a következő koordinátákon:
Érdekes ez az elektronikus világítótorony. A koordináta (vagy a mérőeszközöm) kicsit pontatlan volt ezért nagyobb körben kellett keresni de meglett. Mellékletben az általam mért koordináta.
A közeli hotelben szálltunk meg pár napra, úgyhogy kellett egy kis adrenalin a játszóház és a gyerekmedence mellé. Az utolsó pár száz méteren már csak földút van, csapadékmentes időben ajánlott. A láda jó állapotban van, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Monor-Dabas tekerés. Már jó régóta szemezek ezzel a ládával, és a bugaci VOR-t már fel is kerestem. Most a monori VOR-ra is sor került, így a ládára is. Köszönöm a rejtést!
Láda oké, de majdnem elásva. Néhány gally jelzi a helyét, ott áss.
A gané is rendben, de azért odébb van a ládától, épp most hozott újabb adagot a szántó gazdája. Közösen kerestem a ládát a bácsival, csak ámult, hogy mik vannak!
Újharcos vok ezen a csatatéren,hogyan lehet itt fotót tolni a csatatérről?levélben már áttoltam a ládagazdának,de talán kellene mondani az úton lévőknek is..ezt a pontot valaki "megszüntette".
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
A leírás és a koordináták pontosak, a láda jó állapotban van, földdel volt borítva. Sajnos néhány méterre a ládától jelentős mennyiségű trágyát borítottak le, emiatt a levegő nem volt kellemes a keresgélés közben. [Geoládák v3.12.10]
Sajnos nem sikerült megtalálnom a ládát... Voltak ládára utaló nyomok, keresztbetett faágak és az a bizonyos "aha" érzés hogy itt kellene lennie de valószínűleg valakinek megtetszett a láda és elvitte...
Kérnék képek alapján egy elfogadást. [Geoládák v3.12.10]
A környéken kirándultunk, megkerestük Mandicicával. A láda igencsak szem előtt van, még így is, hogy gallyakkal valamennyire álcázva van. Lehetne ennek a ládának jobb helyet is találni szerintem. Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! :)
Külön köszönöm a rejtő kedves segítségét!
A képek segítenek.
Ott van az, csak kicsit keresgélni kell... :) [Geoládák v3.12.7]
A láda nincs meg.
Sajnos későn frissítettük a logokat, így sajnos nem tudtuk pótolni.
Fotók mellékelve.
Kérjük a találat elfogadását.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.16]
Sajnos ládát nem találtam, talán nagyon messze van a nyílástól, nem elérhető. A rejtővel beszéltem. Köszönöm, hogy megmutattad ezt a helyet, érdekes. A képek alapján kérem a megtalálás elfogadását!
A rejtést a négyes főút felől a dűlőúton begyalogolva közelítettük meg. A zsilipnél, bár a "takarókövek" a helyükön voltak, sajnálattal állapítottuk meg, hogy a láda eltűnt, esetleg az átereszen lévő nyíláson bepottyanva elérhetetlen helyre került. A hiányt jeleztük a rejtőnek, pótlásra nem volt lehetőségünk. Kérjük a képek alapján a megtalálás elfogadását. Előre is köszönjük.
Megtaláltuk, köszönjük szépen a rejtést.
A rejtekhely szinte teljesen megközelíthető autóval. Kisgyerekkel, babakocsival is levadászható.
Mi 3 gyerekkel mentünk, nagy élmény volt Nekik, mert ugyan el van rejtve szem elől de ha tudod hol keresd, egy gyermek is meg tudja találni viszonylag könnyen.
A doboz teteje valóban törött sajnos, jó lenne cserélni a ládát.
Nagyon köszönjük, Manev Család [Geoládák v3.12.1]
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
Ez volt a mai napi 22 km-es gyalogtúrám legelső találata a háromból. Monor vasútállomásról indultam el 8:05-kor, és 12:55-re értem be Csévharasztra.
A rejtekben mindkét ládát megtaláltam egymás mellett. A fehér hengerben két keskeny, teljesen betelt Logbook volt a jelszóval. A "hk" egyéb logjában említett konyhaiban lévő szépen megírt spirál notesz nem tartalmazta a jelszót, viszont abba logoltak az előttem ottjárt kesserek. A jelszót átírtam az új Logbookba, így mostmár az utánam érkező játékosok a kék fedelű, normál méretű konyhaiba logoljanak! (máshová amúgy sem tudnának)...
Visszarejtés után készítettem pár képet az "ojjektumról", majd továbbgyalogoltam a GCFAOR 3. pontja felé...
Köszi a rejtést!
Megtaláltuk! Anyukámmal közös találat, az első és mindketten nagyon örültünk neki! A csévharaszti sétaerdőbe indultunk levegőzni és szerencsére útbaesett a láda, így jól megtaláltuk! :)
A megadott koordinátán mi találltunk egy dobozt ami tartalmazott egy log füzetet jelszóval. de ez valószínűleg nem azonos a helyes jelszóval.De a láda tetején a GCVOR felirat szerepel.Fotót csatolok a bejegyzéshez a helyszínről. Kérem ez alapján szíveskedjen elbírálni a megtalálást.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Kutyákkal mentünk a láda felkutatására, ők is nagyon élvezték :) A közeli vonatátjárónál viszont 3 vonatot vártunk végig. [Geoládák v3.5.3]
Szmájlira cserélve, mától ez is rám vigyorog. :-) [g:hu 1.6.1d]
Sajnálatos, hogy a láda ennyire messze került a bemutatandó objektumtól. Az út elég sáros, így az antenna megnézése most kimaradt. A toll a láda mellett hever, nem fér bele.
Egy potya monori utazás apropóján kerestem meg a ládát. Így már nem is volt potya az út. Most annyira fagyott a talaj, hogy drive in megkereshető a pont. Köszönöm a hely bemutatását.
Sötétben nagy élmény volt a kivilágított antenna rendszer. Kár hogy a felhők miatt nem lehetett látni a SZUPER holdat. De így is lehetett lámpa nélkül is valamennyire látni a mezőn. Már megint megkergült a GARMINom, a puszta közepébe vitt,úgy 30 méterre a ponttól.
A láda elhelyezése és nem a rejtése az érdekes. Ahogy a leszállásra készülő repülők a fejünk felett húznak el sorban az lenyűgöző tud lenni ( már ha olyan nézi akit érdekel). Köszönet a rejtőnek.
Ez az űj antenna gondolom sokkal pontosabb mint a régiek, arról nem is beszélve, milyen kis helyen van.
...és tényleg felette repked minden repülő.
Köszönjük.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Érdekes hely, és a leírás is! Szerencsénk volt, mert leszálló gépek is jöttek :)
A logbookba viszont már nem sok hely maradt...
Ezt a ládát már régen kinéztem magamnak, de csak most jutottam el idáig, hirtelen ötlettől vezérelve. Ráadásul Monoron szerencsém volt, mert épp jött egy busz ami átvitt Vasadra, így onnan kevesebbet kellett gyalogolni.
Maga az objektum nem igazán látványos, inkább csak műszaki érdekesség, és "itt is jártam" persze ezt előre lehetett tudni :) A rejtés viszont szuper, bár egy kicsit jobban megnőtt ott a dzsindzsa azóta. Köszönöm, hogy láthattam, a láda nélkül tuti nem jövök el ide :) (A láda oldala pedig rettentően érdekes :))
Azt lehet tudni esetleg, hogy a közeli magas antenna erdő szintén navigációs célt szolgál, vagy csak véletlen, hogy itt van?
100. ládám! :-)
Már korábban megterveztem ezt jubiláló találatnak.
Nagyon jó hely! 31-es irány volt, így láttam a délutáni érkező gépeket.
Nagy élmény volt közelről is megnézni a VOR adót.
Köszönöm a rejtést!
Végre nem esett az eső, sőt a napocska is előbút, így rögtönöztem egy ládakereső délelőttöt. :)
Monorra egyébként is jöttem volna munzee miatt, így ezzel kezdtem a napomat.
Érdekes ez a radar a semmi közepén.
A láda jó állapotban van, hamar előkerült.
Köszi
A csodálatos élővilág kiélvezéséhez nem a megfelelő évszakban jöttünk, így úgy érzem, többet ad a ládaoldal, mint maga a helyszín. Az ismertetőt nagyon érdekesnek találtam és gyönyörűek a pilótafülkéből készült képek. Kár, hogy nincs forrásmegjelölés.
A dobozt jó állapotban találtunk, méretéhez képest meglepően sok ajándékkal.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget: PLaci [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Könnyen meglett a zsilip, útközbe egy kis őzike szaladt át előttem. Második mára.
Mai egyetlen találat:)) tekintve, hogy hét ládát kerestünk fel és abból ez az egy volt a helyén....Szóval nagyon örültünk:)) A repülőknek is:) Köszi, hogy megmutattad :)
Szerintem megvan a láda, csak Liberty a régi helyén (az akkori GCM001 melett) kereste. Míg az új helye a csatorna rézsü és a zsilip beton oldalfala (a zsilip bal oldalán egy üregben, kőlap és széna takarásban) között van!
Remélem még igazam van és nem történt galiba, üdvözlettel: Paparazzy48.
Ui: NXTBoti még hétfőn 14:00-kor megtalálta, csak cerka híjján nem tudott logolni és a traktoros fűkaszálós mugli miatt, nem akart nagyobb felhajtást, hogy a GCM001-ből vegyen ki írószerszámot!
Adta magát az alkalom, hogy a láda mellé elhelyezett GCM001 mozgóládával együtt találjam meg mindkettőt. A mozgóláda a zsilipkő tövében a kő alatt várt engem, de a GCVOR ládája nem volt ott. A kövek alatt fűfészek lapult, alatta pedig egy hosszú 10 cm széles rés volt. Belenéztem, hátha beleesett a láda, de nem láttam. Benyúlni nem mertem, nehogy megharapja a kezem egy ott lapuló csúszómászó. Jeleztem dc3-nak, a rejtőnek, hogy nincs meg a láda, azt ígérte a hétvégén pótolni fogja.
Különleges objektum a VOR, tetszik a ládaoldal bőséges információi és képei. A mező csodaszép volt a reggeli órákban a kék ég alatt. A hajladozó búzakalászok, a csodálatos pipacsmező és a mezei virágok látványa, a madarak csiripelése igazi feltöltődést adott.
Köszönöm a rejtést és a lehetőséget.
Hát csakazértis visszajöttem, ha már az M001-nél elbénáztam (természetesen hazafelé halálra cikiztek). De valami átok ül a ládán, mert a közelben egy traktor kaszálta a rétet, mire ideértem. Az árokparton kúszva kerestem meg a rejteket, de írószer sehol. Felállni és a mozgóból kivenni a tollat nem mertem, így mégegyszer jöhetek vissza, megejteni a bejegyzést!
Azért köszi a rejtést, nem ront rajta semmit, a saját bénaságom: NXTBoti.
Köszönjük a sok infót a VOR adóról, mindig tanulunk valamit. A kocsit az útnál hagyva sétáltunk egy kicsit, út közben száguldó lovaskocsival is találkoztunk, valami spéci, talán versenyre készült jószággal, gyönyörű lovakkal. Köszönjük, hogy ide csaltál bennünket.
Sajnos nagyon úgy néz ki, már nincs meg a láda. Végigtúrtam az üregeket, még az útkereszteződésben lévő betondarabokat, téglákat is felforgattam, hátha, de nem volt ott. Ha a három beton alatt volt, akkor elképzelhető, hogy a doboz beleesett az üregbe, de nem láttam meg benne.
Külön sajnálom, hogy a rejtővel a héten egyeztettünk, mégse sikerült meglelni a ládát.
Kérném szépen a fényképek alapján a megtalálásom elfogadását. Előre is köszönöm.
Este 9 körül értünk a ládához, azt hittük, hogy a sötét fogott ki rajtunk, de igazából a láda nincs a helyén (még mindig).
Később visszatérünk és levadásszuk...
(Nem kérek elfogadást!!)
Az antenna rendszerek mindig is érdekeltek. Köszönet a rejtőnek,hogy a repülés navigációs világából adott tájékoztatót a VOR adókról.Gyors könnyű találat.A megtalálás örömét minden alkalommal átengedem Dórikának.Köszi !
Vasútállomástól megközelítve gyalogosan (~16.4). Igazság szerint nem igazán fogott meg a láda témája, de hamár erre jártam, nem hagyhattam ott. :) Maga a természet fogadott, őzek?, nyúl, fácánok kísérték utam a csatorna mellett. Néhány zuhanó gép némileg megzavarta a csend hangulatát, de rendkívül élvezetes volt. Köszönöm! :)
Egy szép kis bicikli túra kerekedett a keresésből. Megnéztem Vasad-on a Székely kaput, Csévharaszton Tölgyes sétakört. Néha szemerkélt az eső, de nem térített el a kereséstől.
Néha őzikéket, nyulakat láttam :)
Köszönöm a rejtést!
Mivel csak a lehajtó koordinátáit ütöttem be, ezért vakon gps nélkül kezdtük keresni. A leírás és a fényképek miatt viszont nagyon hamar meglett. Köszi a rejtést.
Köszönjük a rejtést!
Igaz hogy köd volt, de radarnak, repüléssel kapcsolatos dolognak nem láttuk nyomát. A kalandpark viszont érdekes lehet, amikor kinyit.
Wandi&Wadi
Öröm a köbön.:) [g:hu 1.4.26z] [wapon beküldött szöveg]
Odatalálni könnyebb volt mint kitalálni, tudniillik gondoltuk nem a műút felé megyünk hanem "irányba" vesszük a következő ládát. De ezen próbálkozásunkkal csak egy őzet tudtunk megzavarni, Ő kecses mozdulatokkal továbbszökellt. :-) Mi meg visszafordultunk.... :-))
Köszönöm a rejtést, érdekes látvány volt a szántón elhelyezkedő modern építmény.
Munka után elvonatoztam Monorra, hogy megkeressem ezt a ládát. Igazából az elsődleges cél a közelben rejtőzködő mozgó láda a Gcto lett volna, de pár órával előttem elvitték. Visszasétáltam a vasútra, majd onnan átvonatoztam/buszoztam Péteribe, ahol a Gclota várt rám. Köszönöm a rejtést!
Ismerősöket vittünk Lisztferihegyre, utána kerestünk meg három monori ládát, GCVOR-t, GCLOTA-t és GCmono-t.
A kezdődő esőben elég nagy bátorságra vallott, hogy bedrájvingoltunk a rejtekig a földúton, a VOR-ig már nem mertünk továbbautózni.
Köszönjük a rejtést.
A hely elég semmitmondónak tűnt - nem olvastam el a leírást - ezért nem is értettem miért van itt ez a láda. Aztán ha már ott voltam, körülnéztem és láttam valami "ojjektumot", aminek a rendeltetéséről lövésem sem volt. Hazajöttem és elolvastam a mesét...
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.26y] [wapon beküldött szöveg]
Pestről hazafelé jövetben beugrottunk a ládáért, nagyon hideg szél fújt, de autóval egészen közel tudtunk menni így nem fagytunk meg nagyon.(ezen a szép tavaszi napon!)
--Ha majd kivágtuk az utolsó fát,
ha majd megmérgeztük az utolsó folyót,
ha majd kifogtuk az utolsó halat
rájövünk,
hogy a pénz nem ehető.-- [g:hu 1.4.26x] [wapon beküldött szöveg]
+Van! Ha az útviszonyok lehetővé teszik, akár drive-in is lehet... Nyugis hely, földművelési szezonokat leszámítva a kutya sem jár arra... nyugodt körülmények között lehet logolni. ;)
Félő azonban, hogy a dobozka a rejtek elhelyezkedése miatt könnyen eltűnhet, na nem a muglik zaklatása, hanem az alant tátongó lyuk miatt... A fedjük be kővel nem túl baráti megoldás, már a láda épségének veszélyeztetése miatt sem... ;(
Érdekes élmény volt. Éppen nádkaszálás után kerestük fel a helyet, úgyhogy egy rövid ideig félrevezettük magunkat, mert a lekaszált nád alatt kerestük a rejteket.
Végül azért csak meglett a láda.
Köszi a rejtést!
Láttunk már az ország más részében is ilyen építményt, találgattuk is, hogy mifene lehet, de nem jöttünk rá a furmány céljára. A ládaleírásnak köszönhetően megvilágosultunk. Köszi a rejtést.
Monorra mentünk bográcsozni, kincstúráztunk is egy gyorsat. Leírást nem olvastuk el, így árkon-bokron keresztül érkeztünk a ládához, ami rögtön meglett.
Nyuszttal közös ládázás. A helyi termelők traktorral a földjükön dolgozva biztosan furcsának tartották, hogy vajon miért ballagunk be a szántóföld közepe felé megnézni egy kis patak kis zsilipjét ilyen alaposan :).
Az idei első tavaszias nap, szép napsütés örömére Nikivel szerettünk volna kicsit motorozni, így eljöttünk Monorra. A VOR repülős múltamból ismerős volt, számtalanszor voltam már itt a levegőben, érdekes volt most megtekinteni ilyen közelről is.
Nagykőrösről hazafelé jövet ugrottunk be ehhez a csészéhez. Iszonyat szél fújt, de a gyönyörű naplemente kárpótolt. A láda tényleg elég merészen van rejtve. Köszi.
Apuval az időzítésünk nem volt a legtökéletesebb: a viharos szélben kockára fagytunk ezen a nyílt terepen. De az "objektum" miatt mégis érdemes volt eljönni, még nem láttunk ilyet közelről.
A kis zsilipet és környékét rendbetették, így a rejtés kissé merésszé vált, szinte meg voltam lepődve, hogy még ott találtam a dobozkát...
Eljött a legközelebb. A leírások alapján meg lett. Furcsa, hogy legalább 50 méterrel van arrébb mint amerre a GPS mutatta. Most be se kapcsoltam, kútfőből kerestem. :)
A mai napi második pusztai "kutyagolásom" A rejtek környékét friss mészszag lengte be, a zsilipet és az átjárót frissen mázolták. A logfüzetben találtam érdekes bejegyzést, mellékelem.
Közeli horgásztó és fogadó parkolójában hagytuk az autót, onnan egy kb 15 perc sétával meglett. A ládánál Kesser párral találkoztunk, vicces szituáció volt :)
Kis kitérő a négyesről, a hátsó útról jövet autóval jól járható az út, így nagyon közel kerülünk a ládához. Kiábrándító a sok parlagfű, fekete üröm és libatop mindenfelé.
A technika csodálatos, a repülőgépek zajosak.
Zs&E
50 km kerékpár edzés 200 m emelkedéssel a Monor - Nyáregyháza - Csévharaszt - Vasad - Monor útvonalon 4 régi ládával. A környékre jellemző mély homokkal küzdöttem egész úton.
GCBORO után ahogy aszfaltot értem, sürgősen letakarítottam a hajtóművet. A megadott elágazásig az erősödő ellenszélben 52/17 - 52/19 között tempóztam átlagos 82 rpm ped. és 143 bmp pulz. mellett. A bekötőút megint poros volt, próbáltam kímélni a hajtóművet - mag a derekamat az újabb karbantartást elkerülendő. A láda azonnal meglett. Eltekertem az objektumig, körbejártam. Közben fent az égen folyamatosan húztak el a személyszállító repülőgépek. GCMONO következett.
Megtaláltuk! Tomikának és Rebekának az első ládája. Ketten együtt 14 évesek!
Ha tudtuk volna, hogy ilyen rossz a földút, gyalog mentünk volna be. A közvetlen környezet nagyon szép, a láda gondozott.
Megtaláltuk! Tomikának és Rebekának az első ládája. Ketten együtt 14 évesek!
Ha tudtuk volna, hogy ilyen rossz a földút, gyalog mentünk volna be. A közvetlen környezet nagyon szép, a láda gondozott.
Klassz. [wapon beküldött szöveg]
Míg ott voltam, bejött leszálláshoz vagy 5 gép, egyik se ment el a MNR felett, mind keletebbre (tudom, a 31R-en szálltak le) húzott el. Az antennarendszer lenyűgöző, jóllehet egy 60cm-es pálcával szoktunk ezen a frekin adni/venni :-))
Repülés-mániásként már régóta tartoztam magamnak ennek -az egy időben betegeskedő- ládának a felkutatásával.
Szimulátorral már sokat repültem efelé a jeladó felé, de ma csodálatos napos időben élőben is megnéztem az objektumot.
Érdekesen festett az erdő szélén, kukoricatáblában, pipacsos mező mellett a fehéren csillogó építmény.
A rejtés tetszett, kultúráltan megközelíthető, semmi bozótharc.
A láda rejtése egyszerű, de hála Istennek nincs szó kőkupacról, vagy rőzsehalomról.
Kezdő ládászoknak is érdekes, mégis sikerélményt hozó csésze!
Köszönöm, hogy elhoztál ide!
Tetszett a környék, de az is látszott, hogy mostanság eléggé elhanyagolt, néhol mocsarasnak is tűnt, szemmelláthatóan elhanyagolták az utóbbi években a vízelvezetést (leánykori nevén drenázs). A volt zsilipet is elég nehéz azonosítani, mint zsilipet.
A rejtés eleinte átláthatatlan volt de a végére meglett a láda. Sajnálatos módon eléggé sok volt a belvíz de sikeres kerülővel egy jó séta alatt megvolt Monor széléről indulva. Még egyszer köszönöm a rejtést!
A család számára érdekes objektumhoz kalauzolt a láda, köszönjük! Szakmabeliként a felmerülő kérdésekre válaszolgattam, így nekem is jó érzések társulnak a ládához, amelynek rejtése a környezetbe olvadó :). Kb. 100 méteres közelségbe tudtuk megközelíteni, az útviszonyok eddig engedték. :)
A leírás tökéletes, az inerciális navigációval kapcsolatban élnék kiegészítéssel.
Inertial Reference System (IRS) nagyon nagy pontatlansággal navigál, melynek értéke a repülés hosszával folyamatosan nő. Ennek a hibának az oka, a mérés módszerében rejlik, mivel gyorsulás érzékelőkkel dolgozik, a repülőgép gyorsulásaiból integrálással sebességértékeket kalkulál, azok újbóli integrálássával pedig a megtett utat számítja ki. A megtett út és a kiindulási koordináták alapján az aktuális koordinátákat kalkulálja. Az integrálások során (a görbe alatti területszámítás) a teljes addigi repülés veendő figyelembe t=0 tól a jelenlegi időig, azaz a teljes repülés mérési hibái benne lesznek. Ez egy 3 órás repülés esetén 12 tengeri mérföld is lehet, ennyi a megengedett. Ezen hiba miatt ez a navigációs módszer nem lehet elsődleges, ezért ez sosem tudja kiváltani a VOR-DME navigációt.
A GPS még nincs minden gépen, de az már lehet elsődleges navigációs eszköz (IRS-el hibrid megoldásban)(pl. A320-as gépen) de a VOR-DME nagyon fontos tartalék (mint írod is), ha nincs működőképes GPS a fedélzeten. Azonnal DME-DME, vagy DME-VOR navigációba kezd.
Szóval napjainkban nagyon fontos eszközök még, az általam ismert géptípusok legtöbbje elsődleges navigációs forrásként használja.
Update 2012.07.10.
Velencéről való hazakerekezésünk alkalmával találtunk Pusztaszabolcs határában egy totál ugyanilyet. Az utolsó kép a pusztaszabolcsi.
Mai babás ládatúra harmadik állomása lett volna, de sajnos nem találtuk meg. :( Sok időt töltöttünk a zsilip környékének felfedezésével és a kereséssel, de sajnos a leírás alapján megadott rejtekhelyet nem találtuk meg. Idő közben kislányunk is megéhezett, úgyhogy több időt nem tudtunk a keresésre fordítani. A mellékelt képek alapján kérjük a megtalálás elfogadását.
Dzsipiesz autója nem terepjáró :-)de gyalogosan jól megközelíthető távolságba értünk.A rejtés jó helyen de kissé instabil helyen volt,ezért kb:5cm-rel arrébb helyeztük.:-)Köszike a rejtést!
Édesapámmal felkerestük ezt a kis "beteget"! Javaslom az állapot visszaállítását kereshetőre, bár a doboz helyzete kissé labilis a rejtés milyenségéből adódóan (többet nem szeretnék elárulni, mert megkönnyítené az utánunk érkezők helyzetét ...)
Sajnos sehol sem találtam a ládát a megadott helyen. Több alkalmasnak látszó odút is feltúrtan, üresen találtam az adott ponton. Kérem a rejtőt a fényképek alapján fogadja el a megtalálást.
A láda mellett az úton épp hajtásra készülődtek a vadászok kutyáikkal -, nyulak fussatok, fácánok repüljetek el gyorsan!
A láda megtalálásával sokkal többet bajlódtunk, mint előre gondoltuk volna. Én már feladtam, de Józsi nem -, igaza volt, sikerült, megtalálta!
Az adóhoz sajnos a vadászat miatt nem tudtunk elmenni.
Köszönjük, főleg a webes leírást!
Éppen hajtóvadászat volt amikor a keresésre indultunk, de nem a mi irányunkba ment a hajtás :) Sokat kerestük a rendkívül alapos rejtés miatt, de megvan!
A helyszínt nemrég rendezhették, a zsilip felújítva, lefestve, az átfolyást akadályozó fákat kivágták. A láda szerencsére a helyén és jó állapotban van. A tartalma nem volt túl vonzó, ezért csak bele tettünk, de nem hoztunk semmit. A környezet biztosan nem ebben az évszakban a legszebb, de a nem szokványos szerkezet látványa megért egy kitérőt a 4-es főútról. Köszönjük a rejtést!
Sokszor mentem el barangolásaimkor a zsilip melett, de mint autszájder, nem is sejtettem milyen kincset rejt a kis kotorék! Köszönöm az igényes rejtést: Paparazzy48.
Qtya komámmal, és Virággal felkerestük
a ládát. Ránkesteledett, így legalább a tornyok
piros lámpáinak fényében gyönyörködhettünk.
Kár, hogy az objektumot csak fényképről ismerhetjük.
Fadoboznak hűlt helye! (?)
Köszönjük a rejtést!
Kitűnő és érdekes leírás társul e láda mellé sajnos a hely ezt kevésbé tükrözi (nem a rejtő hibája) persze megéri rászánni a kis túrát pláne szép időben kerékpárral. Mai első ládánk volt bemelegítésnek tökéletes.
Köszi a rejtést.
Remek környék, viszonylag könnyen megtalálható láda. Biciklivel közelítettük meg, az utak járhatóak. Szép időnk volt, kellemesen meleg. A közelben lévő antennát is megnéztük. Kösz a rejtést!
A ládát újratelepítettük! A régi helyén, betonnal, és némi növényzettel álcázva.
Az antenna nagyon érdekes volt! Nem láttam még hasonlót. Amíg ott voltunk, rengeteg repülő szállt el felettünk. Köszönjük a rejtést!
Sziasztok.Siettünk és kocsival mentünk be.Elég hepehupás volt az út és nem picit sáros.A gát zsilipje hamar meglett de a ládát se földön se égen nem találtuk.
Kérném az elfogadást.
Köszönöm.
Üdv Pufi és Kriszti.
Reptéri útjainkat rendszerint össze szoktuk kötni a környékbeli ládák felkeresésével, legyen az gc.hu-s. gc.com-os, vagy GG-s. Ennél a ládánál azt tapasztaltuk a reggeli indulás előtt, hogy elég régóta beteg, ezért még itthonról felhívtuk a rejtőt: szívesen meggyógyítjuk a dobozt. Ő azonban udvariasan, de kellő határozottsággal ezt visszautasította, mert egy új típusú rejtést tervez az adott helyszínre. Felajánlotta viszont a "Jelszó nélküli" elfogadását.
Miután egy érdekes hely nem attól érdekes igazán, hogy van-e ott konyhai tárolóedény, vagy sem, ezért mindenképpen megnéztük, s valóban érdekes volt. Nem régen voltunk Győrben, ahol egy hasonló objektumot egy csak .com-on kereshető dobozka mutat be, azt teljesen közelről néztük meg.
Útközben sok leszálló gép repült el felettünk.
Köszönjük a rejtést!
Megtaláltuk a láda helyét,de a ládának se híre se hamva nem volt.Rövid keresés után feladtuk és lógó orral távoztunk.Feltettem 2 képet a helyről,ha elfogadja,akkor fogadja el a megtalálást.Köszönjük: Divemaster és Guppik
A kis áteresz hamar meglett, ugyanez nem mondható el sajnos a ládikóról :( érzésünk szerint pedig jó helyen voltunk (fénykép mellékelve), de ládának nyomát sem találtuk. Amennyiben a fénykép alapján tényleg jó helyen kerestük, kérjük a megtalálás elfogadását.
Sötétben kicsit tartottam tőle, hogy van a lyukban valami vadállat és leharapja a kezem. Erre nem kinyílt a láda és visszahullott minden? Egyenként kellett kivenni füzetet, tollakat, ajándékokat.
A korán jött sötétség miatt sajnos az objektumról lemaradtunk, de a sűrűn a fejünk felett elsuhanó gépek fényei kárpótoltak. Nekem nagyon tetszett a rejtés.
(Repülögép) Spottereknek ajánlom, hiszen itt fordulnak rá a gépek a leszállóirányra. A parkolást "kreatívan" oldottuk meg, mivel a kocsink nem bírta volna az utat! Javaslom közelről megtekinteni a közelben lévő adóállomást, ill Üllőnél a 4-es út körforgalmától a "Marker" állomást, valamint az M0 kereszteződés felüljárójából (éjszaka) a futópálya fényeit!
Ma fedeztem fel a térképen a GCVOR+GYR pontot; utánanéztem a láda oldalán és elég érdekesnek tűnt ahhoz, hogy elmenjek megnézni a győri adót közelebbről. Valószínűleg sosem szereztem volna tudomást az ilyen objektumok létezéséről és jelentőségéről, ha nincs a GCVOR.
A láda miatt előbb-utóbb a monori adót is meglátogatom, de most ez sokkal közelebb volt :) Mellesleg, egy éppen gyönyörűen virágzó repcemező szélén helyezkedik el.
Köszönöm, hogy a Rejtő felhívta rá a figyelmet!
Tádé
Nagyon érdekesek ezek a technikai információk. Láttam már ilyesmit felénk is, de eddig fogalmam sem volt, hogy ez miféle szerkezet.
Köszönöm a hasznos infókat.
Fűkocka segítségével fogtam neki a keresésének, de a láda sajnos eltűnt. Kérem a rejtőt, fogadja el rejtésemet.
BUÉK!!
sajnos a wapon elkerülte figyelmemet, hogy a láda beteg, még kezdő vagyok. De fotóztam telefonnal. Az objektumot sajnos elfelejtettem lekapni, annyira megviselt, hogy a láda nincs a helyén :) A teheneket is láttam a város felől.
Nincs meg. Most épp kereshető a láda. Láttam, hogy nov 5-én beteg lett, majd nov 8-án meggyógyult. Bátran indultam levadászni, de most sincs a helyén. Koordináták nem változtak, tehát ott kellene lennie, ahol nincs. Az előző logokban említett tehénpásztor úr most is arra ólálkodott:( A fotók alapján ha elfogadható, megköszönöm. Lehet hogy ideiglenesen más helyet kellene keresni a doboznak.
Sajnos "lyukra futottam" :)
Amikor letöltöttem a pontokat még kereshető volt a láda, így nem értettem, hogy miért nem találom, amikor egyértelmű volt hogy hol kellene lennie.
Gyors wapolás és hamar kiderült, hogy beteg a láda, így sajna csak a hűlt helyét találtam, de azt lefotóztam :)
Rejtélyes eset. Belga után 21 perccel sem Belgával, sem a ládával nem találkoztam. A ládának a helyét biztos, hogy megtaláltam, sajnos fényképező gép nem volt nálam. Mail megy a rejtőnek. A levélben közöltek ill. az e napi előző megtalálások alapján reménykedem a megtalálás elfogadásában.
[Jóváhagyta: dc3, 2008.11.03 06:24]
2008.11.03. Miután Belga beírta a logját minden világos lett: valóban, emlékszem a földútról kihajtó autóra, csak én nem a benne ülőket, hanem az utat figyeltem.
Szia Pepe!
Amikor mi kikanyarodtunk a főútra te akkor kanyarodtál be, még néztünk is egymásra, én fel is ismertelek. Egy kis Corsával voltunk és a párom vezette. Mi a ládát megtaláltuk, a csatorna mentén volt a kis átjárónál elrejtve és egy cserép volt rátéve. Igaz miután logoltunk vettük észre, hogy az egyik tehén mögül akkor ólálkodott ki a tehenek gazdája. Lehet, hogy ő ment oda és megtalálta.
Meglett, az antennának nagyon futurisztikus a formája, rögtön az NGC "Légikatasztrófák" sorozata ugrik be... Vissza úton a kocsi felé üldözőbe vett minket egy alacsonyan szálló nagy zöld traktor (vö: Hitchcock:Észak-északnyugat; de a fair play szabályai szerint játszott, mert maga után húzott drótkötélen egy bulldózert is, így végülis megmenekültünk...
Érdekes ojjektum. Fura, hogy a csatorna gyakorlatilag el van dugítva kukoricaszárral vagy mivel.
A logbook betelt, már csak a borító belső oldalának az alján van egy kis hely. Nem volt nálam pót.
Imádom a repülést! Dc3 már Erdélyben egy hasonló VOR adó megtalálásakor is elmesélt szinte mindent amit tudni kell ezekről a furcsa vasakról. Szerencsém van, így még többet tudhattam meg, mint ami itt le van írva, pedig az sem semmi! Ugye így is lehet informatív, tudást átadó oldalt csinálni, a GC erre is alakalmas! Köszönöm!
A logolás alatt vagy 3 gép is elhúzott a fejünk felett, megborzongató volt. :)
Boldog születésnapot mozo!
30 év 30 láda volt a mai haditerv.
Kalandos út volt, reggel 6-kor vágtunk bele, este 23-ra értünk haza. 450 km autóval és nagyon sok (túl sok) gyalog :-)
Ezúton szólok, minden 5 évesnél idősebb barátomnak, ha hasonlót tervez én épp az nap nem érek rá :) Egyszer az életben mindent ki kell próbálni, mondta ősz öreg mesterem, kivéve a vérfertőzést és a népi táncot :-) Nos ez is egy ilyen "egyszer" volt.
Szakmai kirándulás. :) Ugyanis jó sok évvel ezelőtt a Kossuth Lajos Műszaki Szakközépiskolában tanultam repülőgép műszerésznek. :) Fil kesser volt az osztályfőnököm. :)
DC3! Köszönöm a rejtést!
Érdekes volt megtudni ezekről a szerkezetekről néhány dolgot, köszi!
Volt egy kis kellemetlenség is: a fadobozka tetejét egy gyenge szellő - tipikus Murphy-eset - éppen a vaszsilip mögé pottyantotta be. Két bottal sikerült kihalászni, volt izgalom. Otthagytam a következő kessereknek is, hátha mással is megesik.
354. ládánk. Köszönjük, hogy ezt a helyet és dolgot is megláthattuk. Ott jártunkkor sorozatosan jöttek a gépek, egyszerre négy is volt az égbolton. A fadoboznak le van esve a teteje.
Szinte drive-in lett, mivel a földúton mi is nagyon közel tudtunk menni a ládához. A zsilip tetszett, régen láttam én is ilyet. A fa ládika is jó, habár széthullott a kezemben. A környéken csak a nagy antennákat találtam érdekesenek, na meg persze a leírást.
Ki a városból! akciónk mai 2. állomása. A GCMONO-tól jövet nem a laírásban megadott helyen, hanem a N 47° 19,821' E 19° 24,751' ponton kanyarodtam le a földútra és közelítettem meg az irányadót, illetve a ládát. (Ez az út száraz időben személygépkocsival is jól járható, míg a másikat eléggé hepe-hupásnak láttam, nem volt hozzá bizalmam). A láda közelébe érve végre láthattam egy zsilipet, amit még akár működtetni is lehetne: nem lopták el a vasgyűjtők ... A doboz rejtése ügyes, kissé benőtte a fű, ezért napszemüvegben először észre sem vettem.:-) Tetszett a dobozból előkerült fa dobozka - igazi GC-s kincsesláda. Logolás után egy kicsit nézegettünk még, de - valószínűleg a nagy hőség miatt - egyetlen madarat sem láttunk. Ennek ellenére tetszett a hely; köszönet a rejtőknek.
A mai öt megekeresett ládából az első áldozat, terepeztünk kicsit Swifttel, de azért nem volt olyan vészes. A doboz könnyen meglett, nem az egyetlen láda volt ma amiben tampon is van, kíváncsi vagyok, ki lesz aki elhasználja. :)
Már majdnem sötét volt és meg kellett várni, míg a bringás csapat "hagy minket dolgozni"-bitzos nem tudták mit keresünk ott a semmiben:-)A kukorica lassan kezd érni!
Nap ezerrel süt...............
Akár drive-in ládát is lehetett volna csinálnom belőle..........
Kukorica még nem ért meg..........
Nem én találtam meg a ládát...............
Ezért elfelejtettem felirni a JELSZÓT..............
Légyszi igazold, az egész kis syaky familia ott volt.............
Becs szó..............
Képekekkel tudom igazolni az ottlétemet..........
Szombat esti kerti party után indultunk ládázni, mivel Kalahári már nagyon nem bírt magával. Az éjszakai sötétben gyakorlatilag semmit nem láttunk az antennákból, de azért így is izgi volt.
Hosszú kihagyás után igazán jól esett ez a kis láda. Szegény VASLEMEZ legszivesebben el sem indult volna, de Szeri ezuttal kemény volt. Egyébként könnyü találat még igy vak sötétben is. Köszi a rejtést.
Megvan.AZ unokánk ballagásáról hazajövet ejtettük útba a ládát.Gps nélkül,mivel csak a ballagási ajándékot és a GPS-t felejtettem betenni a kocsiba!Könnyű séta után megtaláltuk.Érdekes hely.Nem sokat tudtam a repülés irányításról.Hasznos ismereteket ad a leírás,Köszönjük a rejtést.A könnyű megtalálás drága páromat is némileg megnyugtatta,annak ellenére hogy minden baj,okozója és forrása bennem leledzik.Talán a Hufnágel Pisti mégis jobb választás lett volna.(szerencsémre nem ismerte)
3. lada ma delutan Orsival es Antoine-nal.
Erdekes hely, megint tanultam valamit a leirasbol is, s Antoine is tudott ujat mondani, hisz csak Ferihegyen dolgozik :-)
Koszi szepen!
Első közös kerékpáros kesselésünk Szamos barátommal és Nyuszival. :) Fel is avattuk Sándort, a retró MTB-t. Innen is kívánom Szamosnak, hogy sokáig szolgálja a paripa. Mi hetvenet mentünk, ő messzebbről kínozta magát. De jó móka volt, igazi felkészülés a nyárra! :)
Szép környék, sötétben mondjuk kevésbé impozáns, de a VOR működését számos repülőgép és még több tücsök jelezte. Getz Easy kollegával közös első ládászásunk volt, némi polgárőrséggel spékelve.
Jó rejtés, érdemes erre járni, kezdőknek is ajánlom!
Kicsit társalogtunk a polgárőrökkel, hogy mit is keresünk éjszaka a radar körül egy katonai terepjáróval, de végül megértették, hogy nem terrorcselekményre készülünk! :D
Jó móka volt!
Köszi a rejtést
80 km-es kerékpáros ládázós körutam utolsó állomása volt ez a láda. A elírás alapján elég könnyen meglett...
A készülő horgásztónál lévő kutyák egy kicsit agresszívnak bizonyultak, de sikerült megúszni a dolgot.
Köszi a rejtést!
A környék az szép csak a csatornának volt kicsit állott víz szaga,de ezen tényen nem volt sok időnk elmélkedni mert a halastavat őrző vérebek csaholása gyorsabb tempóra késztetett bennünket ha nem szerettük volna kutya vacsoraként végezni a túránkat . Mint megtudtuk a radar a Magyar állam tulajdona a Hungarocontrol üzemelteti .A rejtés az elégé feltűnő , valószínű a sok megtalálás miatt.
Alföldi utazás kitérő útján kerestem fel. Inkább a láda mint a technikai érdekesség miatt. Számomra a konténer belseje adott volna látnivalót. A rejtektől csak nagy madarakat láttam, azok is leszállóban voltak.
Nap végi drive-in cache. Megnéztük az VOR adót is, érdekes műszaki objektum. Hazafelé beálltunk Vecsés határában a kifutópálya tengelyébe, és néztük a felszálló gépeket.
Négyen indultunk megkereseni, elsőre meg is lett, nem nagyon volt elrejtve. Útközben szakadt az eső, szerencsére ez kocsiban nem gond, aztán mire odaértünk el is állt :P Láttuk jó kös őzet, meg néhány nyulat :D
megtalaltuk es kozben azunk:) a pesti jegverest viszont remelhetoleg megusztuk! eloszor a lokatorhoz mentunk, aztan a ladahoz. azt hittuk,rossz a koordinata:) a radar igen erdekesen nez ki! ja, es mig a radarnal voltunk es nem esett, lattunk egy csapat ozt! [wapon beküldött szöveg]
Először is köszönjük a rejtést és az informatív weboldalt, sokat okosodtunk :)
Láttunk mi is őzeket, éppen nyolc darabot :) lehet, hogy ugyanaz a csapat volt, mint amit 3D-ék láttak? Szerencsére nálunk is volt binokli!
Miközben a VOR-tól mentünk a ládáig, eleredt az eső, de szerencsére hamar elállt. A Micra igen jól bírta a földutat, így tulajdonképpen drive-in lett!
A műútról közelítettünk a zsiliphez, mert a közvetlen utat tönkretette az eső, a sár meg a traktornyom. A magányos fa nagyon jól mutatott :) láttunk sok repülőt is, így ez a hely jó bemelegítő volt az erre a napra tervbe vett utolsó ládához, a GCBIGB-hez!
A mezőn összetalálkoztunk 8 őzzel, igaz csak tisztes távolból (látcsövön keresztül) engedték magukat megszámolni. A ládánál pedig sok emberrel találkoztunk, hárman is kerestünk szinte egyszerre.
A mai kellemes kirándulás egyik pontja.
Csak olvasmányaimból ismertem eddig ezt a rádió-irányadó berendezést. Ismerve az érdeklődési körömet, kissyfur80 és abacus lepett meg ezzel az élménnyel - Köszönöm nekik!
Ezzel a ládával nagyon sokat tanultam, számtalan új dolgot megtudhattam egy engem igencsak érdeklő témáról. Köszönöm az Elrejtőnek a részletes technikai leírást és a remek, egyedi képanyagot!
Köszönjük a megközelítéshez adott segítséget, kellemes, 500m-es séta volt.
Ide, így érdemes volt dobozt rejteni! (Figyelem! A doboz annyira meg van tömve, hogy nem zárható a teteje. Sajnos zacskó nem volt nálunk, de igyekeztünk úgy befedni, hogy ne ázzon be. Kérem, a következő kereső próbálja legalább egy zacskóba betenni a ládát, de legalább a logbookot!)
GeoDuo, Dici, Z-M-an
odafele kocsitolás lett a vége, jól beragadt az autó... :S
de könnyű volt, és érdekesek azok az izék :P
kifelé, hogy ne menjen minden simán persze keringtünk egy csomót a szántóföldön mire kitaláltunk :D
köszönjük a rejtést!!!
Sany, Murmucka, Orsi
UI. a tollal már szinte nem lehet loggolni, ugyhogy egy toll elkel ;)
Tegnap esett az esö.Így az autó nagyon csúszott( majdnem a csatornába landoltunk pedig terepjáróval mentünk)Óvatosan nedves idöben és utána pár napig!!Ja és még a rendörök is megállítottak igazoltatni.De mindent egybe véve GPS nélkül ez volt életünk elsö ládája.A gyerekeknek nagyon tettszett, anyám a csúszkálás miatt rémületében kipattant a kocsiból és gyalogosan jött tovább, majd nyakig sárosan hoztam haza.Most takarítja a cipöjét :)Lehet hogy ö többet nem jön velünk :)?
És mivel amatör kezdö vagyok persze semmilyen jelszót nem kerestünk.Így valószínüleg érvénytelen is lesz a találat:(
A mai napon Ebi büdösbanyáit kerestük a családi legandárium számára Mágikus Világvégének számító pótharasztyi erdő s környékén. Boróka kesst "nem érjük el"*, mint ahogy már évek óta, s ennek oka egyre inkább úgy tűnik, Ebi fejében van. Valami megrázó dolog történt vele Pótharasztyán hátulgombolós kicsi gyerök korában, de nem emlékszik rá, mi?!
Szóval, felkerestük a MNR-t, Ebi csalódottnak tűnt, s közölte: EZ NEM AZ. Aztán szagot fogott, körösztben átvágott a szántón, lefeküdt a domb aljában, s közölte: mégiscsak itt, de AKKOR nem így nézett ki (mármint a berendezés.) Szóval, segítség, segítség, MNR előtt mi volt itt, s hogy nézett ki?
---
Odafelé menet láttunk nyuszikat és fácánokat, kik békés egyetértésben fészkelnek a kevés kukoricacsík rejtekeiben, s csak határozott közeledésünkre vették a fáradságot, hogy továbbálljanak. Visszafelé egy nagy csapat őzet láttunk, ők se voltak túl idegesek. A brummogó sárga szörny láttán csak tesséklássék torpantak meg. Miután leállítottuk a kocsi motorját, s csendben maradtunk, egész közel merészkedtek. (Fénykép éppen ezért nem készült róluk, de életre szóló élmény volt.)
Évekig jártunk el hazulról Pusztaszabolcson át Velencére, úgy, hogy nem tudtuk, mi van a faluvégen. Magunkban, csak ufó leszállónak hívtuk. A dolog lényegéből adódóan nem egy szuper a környezet, de ez nem von le semmit a szerkezet nagyszerűségéből. Lám-lám, itt a bizonyíték, a ládázással is bővíthetjük tudásunkat. [gps nélkül]
Vasárnap két vihar közt célzottan érkeztünk haverom repülés iránti kiváncsiságától hajtva, majd hazafele beálltunk a kifutópálya elé közvetlenül, megnézni az odataláló gépeket testközelből :-)
Mai ládakeresés: 8/1
A dobozt megtaláltuk, de nem sikerült bejelenteni, mert valamilyen jelszót kér a rendszer. Nem értem, ezt honnan kellene tudnom. :)
A viccet félretéve: Ez a doboz a mai első találatunk. Az autót a megadott letérőnél az út mellett hagytuk, onnan sétáltunk el a ládához. Rengeteg Ferihegyre tartó repülőgépet láttunk és ez is lett a vesztünk. A repülők annyira lekötötték figyelmünket, hogy logolás után még a amatőr módon a jelszóról is megfelejtkeztünk.
A feltöltött képek alapján kérjük megtalálásunk elfogadását. Előre is köszönjük.
Alig vártam, hogy megmutassam a páromnak mit szól hozzá. A rejteket GPS nélkül találtuk meg. Mellékelek pár képet. Egy nagymadarat is sikerült lefotózni, remélem látszik a kicsinyítésen is. Köszönjük.
Fogtam!
A bekötő földúttal szemben állt egy kocsi, éppen kiszálltak belőle. Mire mi Domival nekiindultunk már tetemes előnyre tettek szert. Ez még fokozódott, mert olyan erős volt a szembeszél, hogy a gyerek sapkáját lefújta, valamint kikapta a szél a kezéből a ládaleírást is. Szaladt utána, de csak az aszfaltút közepénél érte utól és közben jött a kamion... mely látva a helyzetet megállt. Nem voltak könnyű pillanatok! Ehhez képest kicsit vártunk a távolban, hogy Türkizék befejezzék a szertartást, aztán mentünk csak a lelőhelyre. Domi kapta elő a ládikákat, igen passzosak a dolgok belül!
Bocsi a Türkizért Topázék!
Köszönjük a rejtést,szép a környék, könnyű találat volt.
De nem mellesleg,Zergi barátunknak ezúton üzenném: Mi voltunk a csapat aki beelőzte őket a nagy szélben, köszönjük az új nevet"TÜRKIZ":)),de mi maradnánk a megszokottnál.
Tényleg érdekes hely. Számomra különösen, mert sűrűn repülök el felette a PMDG 737-900 NG gépemmel (gyk: szimulátorral) és még sosem láttam élőben. Köszi a lehetőséget!
Az előző logomban alaposan leszóltam egy hasonló rejtési módot a GCGOMB esetében, itt azonban más a helyzet, a rejtek illeszkedik a helyhez, sőt, talán az egyetlen esély a láda elhelyezésére a környéken. A kis séta alkalmat ad a gépek, a tornyok megfigyelésére, és kellően távol van az úttól, hogy az illetéktelenek ne tudják kifigyelni a logolást. A kis faládika pedig igazi meglepetés, kár, hogy a zsanérok nem bírják a terhelést.
A láda további erőssége a vadaspark, egy szegény nyulat én is kiugrasztottam gondosan kialakított éjszakai vackából. Amin viszont végleg elámultam, az egy gólya volt. Mit keres itt februárban? Ha hazamegyek, meg kell néznem valahol a vonulási időket, a békák ébredését...
(Viki, Geri, Krisz') TZ
(UI: Megnéztem. Bocsánatot kell kérnem a gólyától. ő tudta jól. Már január végétől, február elejétől kezdődik a visszaérkezésük, és a táplálékul szolgáló békák is mocorognak február elejétől- közepétől.)
Voltunk mi is az ojjektumnál, kicsit itt is szemetes a kornyék :-( Epp 90-120 km/h-s szélben voltunk, remelem holnapra megjavul az idö [wapon beküldött szöveg]
Ládázós kör zöldfülű és dc3 vezetésével, kosárfonó, L@zy radpeter, SagiK és scele társaságában. :o)
Dc3 ládaellenőrzést tartott, zöldfülű és radpeter megtalálta a ládát, mi pedig asszisztáltunk mindehhez. :o)
Ezúton is köszönöm szépen zöldfülűnek és dc3-nak az egész napos utat, a Többieknek pedig a vidám Társaságot! :o)
Nem is olyan szerencsétlen szám a 13! Főleg jó társaságban.
Hogy tuti legyen a dolog, a rejtőket is magunkkal csábítottuk :)
MÁS: mivel a nap hátralevő részében jónéhány nagyon gyenge rejtésnél jártunk (ez nem tartozik közéjük), megfogadtam, hogy csak akkor pontozok, ha a láda minden tekintetben a szeren van, mert nem szeretek 3 alá menni...
Köszönöm a rejtést
Persze a téli idő minden látványon ront egy kicsit. Én azért elmentem megnézni közelről az antennát is. Műszaki ember ilyet soha nem hagy ki. A nyulak és az őzek csak keresgélnek a hóban, még jó, hogy minket más érdekel.
Egy nyuszit megrémítettünk befelé az úton, össze-vissza rohangált szegény. A ládát elég nehezen találtuk meg, mert a hó alatt teljesen belesimult a pala a környezetbe. Macsix segített a végén, pontosan megmutatta a helyett, így Bogee megtalálta a hó alatt. A nyuszi is visszajött megnézni, hogy megtaláltuk-e. Szegény doboztetőt, meg kellene javítani.
Amíg MaciMac elment megnézni az építményt, addig én lázasan kerestem a ládát. A hó nagyon jól álcáz most. Körülöttünk nyuszik és őzek túrták a havat némi élelemért.
Geoszilveszterről hazafelé, útban Cegléd felé gyorsan laptopon kinéztük ezt az elég jól útbaeső ládát. Az nap 13/12.láda.
Leparkoltunk, aztán irány a láda.
A fedlap úgy odafagyott, h alig tudtuk lefeszegetni:)
Először teljesen megszokott konyhai tárolódoboznak tűnt a láda, dfe amikor kinyitottuk, kellemes csalódás ért. Egy igazi kis kincsesláda! Nagyon szép, igényesen kidolgozott kis faládika. Csak azt nem értettük, h ki lehetett az, aki valószínűleg durván kinyitva letörte a fedelét, és aztán nem is rakata utána össze??
Amennyire tudtuk helyrehuztuk, és gondosan visszarejtettük a szép ládikát. - Köszönjük!
Hajnali derengésben látogattam meg a helyet. Őznyomokat láttam az áteresznél, méghozzá nem is keveset. A mezei nyuszikkal pedig még találkoztam is, ketten voltak. A ládát nem bontottam ki, inkább megkíméltem egy esetleges sérüléstől, mert keményre volt fagyva.
A VOR működése egy kicsit elgondolkodtatott. Nem állítom, hogy teljesen értem, de utána fogok olvasni. A mérnöki teljesítmények újra és újra lenyűgöznek.
Akár drive-in is lehetett volna... ("telekjáróval")
De kell ez a kis séta. A rádió-irányadót nem mentem el megnézni -szégyenlem is magam egy kicsit-, de várt a többi láda. 8/2.
Leírás elolvasva! :-)
Köszönöm!
Azt a 700át!!! Autós, meglehetősen drive-in találat. Amikor közeledtünk, már messziről láttuk, hogy egy autó parkol a rejtek közelében. Ahogy közeledtünk, már emberek is kivehetőek voltak, amint épp logoltak. Így sikerült tetten érnünk Gyáva Oroszlánékat, akikkel pár szót beszélgettünk, majd magunkra vállaltuk a visszarejtés feladatát. innen azért még elmentünk magához az adóhoz is. Valahogy nem erre számítottam. Úgy gondoltam, hogy egy ilyen fontos objektumot, állandó őrizet alatt tartanak. Ezen egy kicsit elcsodálkoztunk Barnival, de azután örültünk tovább.
Jó kordináták+egyértelmű rejtés= könnyű találat.
A visszarejtéssel nem kellett fáradni, mert a két autónyi társaság ezt megtette helyettünk
Jutka&Tamás.
Lakhelyemtől 10km-re 25 perc kerékpározás után jutottam el a ládához. Geocaching nélkül nem tudtam volna erről a helyről.
Gyönyörű kerékpározásra alkalmas utolsó időjárások egyikének köszönhetően találtuk meg!
Akit érdekel a repülés (mint minket :)
annak feltétlen el kell jönnie ide is. Nem csak a rádióadó miatt, hanem az itt forduló repülők látványa miatt is.
Fanatikusoknak ajánljuk a www.airportal.hu oldalt és az ott található spotter információkat. ;-)
Köszönjük a rejtést!!!
Kis fejvakarás kellett hozzá, de látható másnak is... itt nem érvényes a járt utat járatlanért el ne hagyj... jól ki van taposva a környék össze-vissza, persze a láda nem ott van ahol az elefántcsapások... :) Köszi a rejtést.
Ez GPS nélkül is könnyen befogható - gondoltuk megérkezésünkkor.
:-))) Ettől függetlenül álltunk egy darabig a rejtek felett ! Törtük a fejünket... megzavart a bokor rendesen :-)))))) Ötletes nagyon!!!
Régi adósságomat törlesztem ezzel a megtalálással, ugyanis nincs is túl messze tőlünk, és a levegőből már sokszor láttam az ojjektumot. Ma sort kerítettünk a vadászatra. Az adótól kb. 200, a ládától 400 méterre parkoltunk le, ott találtam a földút mellett olyan helyet, ahova nyugodt lelkiismerettel le mertem állni a kocsival. Én először az irányadót néztem meg közelebbről, a hölgyek a GPS segítségével azonnal a zsiliphez navigálták magukat. (Meg akartak előzni a megtalálással. :-) Nemsokára én is odaértem, a láda még a rejtekhelyén figyelt. Néhány percen keresztül vizsgáltuk a környéket, követtük a geoösvényt, de sehol sámli. Ekkor Eszti megszólalt: "itt a láda!" Tényleg ott volt. :-)
Eszti, Petika, Éva, Bammancs
Gyorsan megtaláltuk. Tetszett a hely, főleg a sok repülő a fejünk felett. Capri is élvezte a rohangálást a hatalmas területen, hazafelé végigaludta az utat! :-)
Monor-Csévharaszt- Pilis- Káva- Bénye- Gomba- Monor biciklitura
A dobozt sajnos nem találtuk bár elég sokat kerestük, de ott voltunk, amint a mellékelt képeken látszik.
Kis alföldi biciklizés közben tértem le megnézni az építményt. A rejtés ügyes, a környezet viszont nem igazán fogott meg. Jópár repülőt megfigyelhettem ereszkedés közben...
(Amúgy a ládanéven folyton csak mosolygok, a VOR ugyanis a bécsi közlekedés tarifaközösségének a neve is, elsőre ez jutott eszembe mikor a nevet megláttam, és nem értettem hogy jöhet így Monorhoz :-)
Hát ezt megszívtam... Egy piciny, kis félreértés folytán a ládát még telefonos segítséggel sem találtuk meg. Aztán fűkocka "kiugrott" a helyszínre és feltárta előttünk a... feltárni valókat:-) Köszönet a segítségért.
Anikó Rózsika és Miki
Majdnem feladtuk, pedig tényleg jó a leírás. Éppen hazatelefonáltunk egy kis családi segítségért, nézzenek utána mit ír a net a rejtésről, mikor a Bettina cipője alatt megbillent a cserép. Hurrá megtaláltuk!
Megtaláltuk, drive in, de csak akkor ha a megadott kordinátákon lévő földútnál továbbmentek, és a következő lehetőségnél kanyarodtok le jobbra.
Az eredeti utat jelenleg kb fél méteres fű fedi.
Itt legalább érthető, hogy kerveredtünk ide - szemben az előző GCHMPI-vel. Kis fácánpiókákat zavartunk meg jelenlétünkkel, a mezőgazdasági munkások már levonultak...
Az ismertető korrekt, jól megvilágítja a létesítmény célját. Attól tartok azonban, hogy a szakmán kívüliek nem fognak kellő áhítatot érezni a helyszínen. Majdnem közös találat lett egy segítőkész autós ládázó családdal.
Szikes-belvizes-zsilipes, nem látom értelmét a ládának, poinak bőven jó. Pontvadászoknak ideális, mondhatni erősen ajánlott. Mezőgazdasági munkát végző ládaörzőkkel jócskán túl van biztosítva. Tervezett sokládázós napom egyetlen termése.
Másik földúton közelítettünk, ugyanis a leírásban szereplő földút rögtön két orbitális, vízzel teli kátyúval kezdődött. Ez nem is volt baj, mert így néhány méterrel a VOR (nem a Vörös Október Ruhagyár) mellet haladtunk el, így jól szemügyre vehettük. A láda könnyen meglett, logoltunk, aztán húztunk, mint a vadlibák, mert már erősen fútt a szél és villámlott.
Köszi a rejtést!
Meglett! A kilátó után jöttünk ide. Ketten éppen elöttünk keresték, majd mi is nekiálltunk. Egyértelmű volt, ahogy a leírásban volt. Autóval a főút mellett parkoltunk, gyalog kerestük a ládát. Kifelé menet dinnyetolvajnak gondolt minket egy termelő. :) Látta hogy túristák vagyunk, megnyugodott.
Ok [wapon beküldött szöveg]
R.keresztúr-Maglód-Gyömrő-Péteri-Monor és vissza, biciklivel /70 km/
Mai negyedik és egyben utolsó találat. A láda nagyon tetszett, igazán minőségi a belső faládikóval. Logolás közben a gépek is nagyban készülődtek a leszálláshoz, majd eltűntek a fák mögött a szemem elől. Megérte idáig eltekerni, még ha :-Pista barátommal nem is futottam össze, mert nyaral, és nem volt otthon található. Köszönöm a rejtést.
Útban Abony felé lekanyarodtunk ezért a ládáért. Könnyű találat. A cserép messziről látható volt. Visszarejtésnél kiszedtem az időközben a láda alá került szénát és ezzel álcáztam a cserepet.
Köszönjük a ládát és a részletes leírást a VOR-ról.
A nap utolsó ládája. Akár drive in is lehetett volna...de én azt nem szeretem. Besétáltam a földúton.
Érdekes információkkal lettem gazdagabb a leírást olvasva.
Szolnokról hazafelé egy rövid drive-in letérés keretében megnéztem a VOR antennát, de örömömre egy másik (sokkal komolyabb) antennarendszer is látszik a ládától. Szakmai szempontból számomra ez egy értékes rejtés! Köszönöm!
Szombati ládázás keretében családi kirándulás 2/1.
Mivel több mint egy hónapja ládáztunk utoljára, kicsit kijöttünk a gyakorlatból és a láda szépségén lelkendezve, miután feltöltöttük ajándékokkal, gondosan visszarejtettük, a jelszót feledvén. Sebaj, a látványosság tetszett, a távolban arattak, Annamari a kocsiban szuszogott, a repülők szépek voltak. Köszönjük a rejtést.
Emberi erővel - az autót be se indítottam ma, otthonról fekvőbringával Monorra, onnan Isaszeghez, Farnádi Kelemen sípjaihoz, majd haza. Korábban tartottam kicsit tőle, hogy milyen lesz fekvőbringával menni erős forgalomban, hiszen a teherautók kerekének magasságában van a fejem. Ám, kellemes csalódásomra, nagyon jó tapasztalatokat szereztem, visszapillantó tükrömmel jól láttam, mi közeledik, és városban, országúton egyaránt biztonságban éreztem magam, nem volt egyetlen meleg helyzet sem. Összesen 107 kilométer lett, kánikulában, a tegnapi 140 után - semmim sem fáj, és alig fáradtam el.
Nagyon érdekes hely ez nekem! Sokat repülök, évente mintegy 20-25 külföldi sajtóutat teszek, és gyakran szállunk le innen. Mivel érdekelnek a repülés műszaki kérdései, sokat tanultam az alapos leírásból. Köszönet érte! Jó a rejtés, azonnal meglesz, de kívülállónak nem tűnik fel. Én azért rádobtam egy maréknyi szénát. Sajnos nem volt a ládikóban egy ceruzacsonk sem, jómagam otthon felejtettem a tollat, így nem írtam a naplóba.
Látványosabbnak vártam az antennarendszert. A madarak is megvoltak, bár mikor közeledtem, ők távolodtak, felköltöztek az antennákra, majd az épület mögé... Mikor ott voltam a repülők inkább egyenesen jöttek az adótól a 4-es út felé, szóval a rajz szerint. Lehet, hogy nekik is van belőle példányuk? :-)
Tekeregtünk a pusztában- itt-ott a lucernáson át, végül 2m-re álltam meg a kocsival. A nyulak futóversenyt tartottak éppen. Érdekes ojjektum. Köszönjük a kirándulást.
67. ládám nekem, Lacának a 6., monori hétvégéről hazafelé úton. Viszonylag könnyű találat volt, kicsit drive-inre sikerült. Utána elsétáltunk az antennákhoz...
O.K! [wapon beküldött szöveg]
Biciklis-robogós kirándulás SagiK és Szab társaságában (Ők voltak bringával, én robogánnyal, mivel a kerékpárom évek óta javítás alatt áll).
A ládát gyorsan megtaláltuk (Szab emelte ki a rejtekéből), majd logolás után átkerekeztünk és megnéztük a VOR-t. Érdekes műszaki építmény, köszönöm, hogy megmutatta a rejtő! :o)
Innen hazafelé vettük az irányt, útbaejtve a másik monori ládát is, ahol SagiK pótolta az idefelé vezető úton elszenvedett sör-veszteségét. :o)
Végül nekem háztól-házig, 3 láda megtalálásával 102 Km-re sikeredett ez a mai kirándulás.
Fórumbeli felhívásomra Csigabiga jelentkezett, de az épp javítás alatt levő kerékpárja helyett robogóval próbálta tartani a tempót. Ez elég nehezen ment neki... Ilyen lassan robogóval... :) Pedig én mindent elkövettem. Mikor már nagyon elfáradtam, előre küldtem, hogy keresse meg a GCGYOM ládát, és érjen utol Monorig. HA TUD! Természetesen sikerült neki. :)
Épp Dc3-al beszéltem, mikor beállt a szélárnyékomba egy kessernek látszó személy. Szab ért utol, és érdeklődött, hogy más is jött-e velem. Mikor mondtam, hogy Csigusszal vagyok, csak ő robogóval van, így mögöttünk halad picit lemaradva, láttam rajta, hogy sikerült meglepni. Szerintem meg volt győződve róla, hogy megsütött a nap. :) Mondjuk fázni nem fáztam, az tény.
A láda könnyedén meglett, utána leküzdöttük a hatalmas távolságot az ojjektumig. Többen leírták, gondolom senkit nem lep meg, de ez a láda csak leírással ér valamit, de úgy nagyon is sokat. Az életben nem tudtam volna erről, ha nincs ez a láda! Nagyon köszönöm.
Visszafelé a két ládászbarátomat elkísértem a monori strázsa közelében található vendéglátóipari egységig. Nekem már megvolt, nem akartam őket megfosztani a keresés/megtalálás örömétől, se a pultoslányt a társaságomtól. Olyan sokáig keresték a ládát, hogy két sört is meg kellett igyak mire visszaértek. :) Azért sikerült. ;)
Innen hazafelé eseménytelen volt az út, leszámítva, hogy én totál elfáradtam. A végére 86 km-t sikerült menni, a mozgási átlag picivel elmaradt a 24km/h-tól. Van még hova fejlődnöm.
Köszi a rejtést, és a kis testmozgást.
(kár, hogy nem futottunk össze a ládánál)
Munkaügyben jártam arrafelé, de egy kis szórakozás is belefért. Útbaejtettem a ládát, no meg a VOR adó is érdekelt. Ez az első ládám, amit motorral közelítettem meg.
Dunakeszi -Maglód-Gyömrő-Monor-Bénye-Csévharaszt-Gyál-Dunakeszi 173 km kerékpár
Hogy én milyen béna vagyok... Csak itthon, a ládaaoldalt végigtanulmányozva jöttem rá mit is kellett volna néznem. Én végig abban a hitben voltam, hogy a távolban látható , piros - fehérre festett tornyok jelentik a látványosságot, közben meg - az általam a ferihegyi reptér leszállópályájának rávezető fényinek hitt objektum a láda tárgya.
Mindenesetre egy kedves diákkori élmény eszembe jutott , mikor a láda felé tekertem. Az egyetemen a rádiónavigációt húztam egy vizsgán és a prof. hirtelen megkérdezte , hogy le tudnám-e vezetni a navigáció alapképletét. Mikor ezt megtettem, eltekintett a további tételek kikérdezésétől és ötöst adott.
A helyszín és az adó működésének műszaki leírása adja meg a láda jogosultságát. A repülés mindig érdekelt, tetszett a részletes ismertető, és a ládika kivitele is példás.
Üdv Mr Zerge.
Milyen "csodabogarakat" lehet még találni? Csak a fémgyüjtők meg ne találják!
A vizimadarakból valójában kész gyüjtemény látható, a zsilippel szembeni bokorban egy "családi ház" rejtőzik úgy fejmagasságban! Vigyázzatok rájuk!
Igazi kincsesláda, ilyeneket kellene mindehova!
Egy újabb barátomat avattam be a ládázásba: Vera meg is találta első ládáját! :) Vonattal jöttünk Monorig, onnan meg még 3 megállót busszal. Így 2km séta volt csak a ládáig.
Visszafelé már kicsit több lett :)
Szia Dc! Útban Erdély felé lekaptuk a ládát. Kár, hogy nem tartasz velünk! Sosem láttam ilyet, de ha láttam volna, akkor sem tudtam volna mi lehet ez. A tartalmas leírás miatt most már legalább van valami halvány fogalmam. Kösz a rejtést! Tetszett!
Fiammal elmentünk kutyátsétáltatni. Ráfordultunk a földutra és az első lehetséges ponton félretoltam az autót, aztán séta. Ha valakinek indittatása van rá a ládáig el lehet autózni. Hogy a környék nem látványos az tény, de nem is azt akarja bemutatni a láda. A rejtés nem bonyolult, mondhatni láttam már frappánsabbat is, de ahogy körbenéztem azt hiszem kihozza a 100%-ot a környékből. Azt olvastam, hogy kicsit a láda, de valahogy nagyobbnak képzeltem az előző logok képei alapján. Nagyon csecse egy darab. :)
Az ojektum látványos, már aki szereti a müszaki műtárgyakat. Igy a naplementében sikerült róla pár pofás képet késziteni. Van olyan is, miröl ugy gondoltam, hogy ha valaki részegen tántorog arra, másnap világgá kürtöli, hogy UFO-t látott. :)
A szombatra való készülés jegyében 125 km kerékpár edzés 2 új ládával, állóképesség és sebesség fokozás érdekében. A környék alkalmas volt edzésre, de a két láda kevésbé, mert nagyon mély volt a homok - ezek a szakaszok inkább erőfejlesztésre voltak alkalmasak.
Monorra egy reggeli vonattal jöttem, reggeliztem Monoron, aztán az elágazásig gurultam. A földúton el lehetett ügyeskedni biciklivel a ládáig leszállás nélkül, de a harmatos fű + az esőzések miatti sarazás megviselte az idegeimet. Általában kb. 1 óra a kerékpár letisztítása GC-menet után, ez a ládáig semmibe veszett, és az út java részét piszkos bicóval kell majd megtenni :-(.
A láda végeztével visszakerülgettem az aszfaltútra, és kezdődött a mai ereszd-el-a-hajamat GCBARI-ig.
Már a megjelenés napján le szerettem volna vadászni, hívtam is Kedves ládász barátomat de sajnos akadályok gördültek az akció útjába. Ma szerencsére semmi nem gátolt minket és -ugyan elég későn de- nekivágtunk. A letéréshez megadott pontban leraktuk az autót és az utolsó párszáz métert gyalog tettük meg, nem akartuk megkockáztatni a tegnapi eső által feláztatott utat. Érdekes lehet a hely nappal, azt hiszem érdemes ide visszatérni, legfeljebb majd kiheverem ha egyedül kell jönnöm.
A rejtésre azt hittük sima ügy és rávetettük magunkat az általunk rejteknek hitt helyre, de nem stimmelt a dolog. A gépées nem pontosan oda mutatott és egy irdatlan bozótot jártunk körbe. Elkezdtünk hangosan gondolkodni: "Ez nem Dc3-ra vall", "Ilyet egy profi nem csinál" ismételgettük és elkezdtünk másfelé keresgélni. A láda természetesen ismét a híres női megérzésnek köszönhetően került elő!
Kezdem megszokni.
A rejtés ötletes, a doboz profi, a leírás pedig több mint érdekes!
Ilyenkor szoktam sajnálni, hogy nem lehet hatost adni. ;-)
Munka utani levezeteskent konnyu esti setara indultunk Monorra. Sajnos a kornyezetbol nem sok latszodott, de mindenkeppen ellatogatok erre nappal is. Ladazas utan meg elzarandokoltunk a Ferihegy 2 kifutopalyahoz, leszallo repuloket nezni, csak a hangulat kedveert. Kar hogy a foldon kellett vezetni hazafele...
E ládika hatodik megtalálói vagyunk...
Hát, ha már elsők nem lehettünk, legalább az első tízben...
Mivel többé kevésbé szakmába vág a ládióval jelzett antennarendszer, így igen élveztem műszaki szemszögből. Láttam szép élő madarakat, és persze tőbb gépmadarat is.
Az utolsó képet eljövetkor készítettem, szerintem a következő ládalelő lehet.?
Nagyon érdekesnek találtam ezt a helyet a légifolyosó egyik fontos "irányfénye" közelében. Jöttek is a leszálló gépek szépen, libasorban. Amíg a ládanaplót írtam, 4 gép szállt el fölöttem + egy hatalmas vizimadár. A földúton az előző viharos este árulkodó keréknyomai. Ma délelőttre már konszolidálódott a helyzet, nem kellett különös bátorság, hogy az Ignis-szel majdnem a ládáig elmenjek. A rejtés ugyan nem parádés, de a célnak megfelel. Maga a láda viszont minden dicséretet megérdemel.
A ládát megjelentés után kb. 20 perccel vettük észre, majd némi tanakodás után neki indultunk - mégis csak szakadó eső :)
Odefelé menet gyönyörű duplaszivárványt láttunk, így megálltunk fényképezgetni -talán emiatt csúsztunk le a dobogoról, de nem bánjuk :)
A ládához vezető földút, már igen csak dagonyázó lett :) Befelé tartva találkoztunk James csapattal akik éppen az egyik dagonyázó gödörrel küzdöttek - a segítségükre siettünk, de végül nem kellett : )- Ekkor kicsit aggódni kezdtünk, hogy az éccakát vajon otthon töltjük-e :))
de a továbbiakban nem volt gond. Jó a láda a ládában ötlet :)
Köszönjük a helyet a rejtőknek, és a rejtő szavaival élve: becserkeltük :)
Kicsit csalódottak vagyunk a 3. hellyel, de azért így is a láda megjelenését követően 1 órán belül ott voltunk. Odafelé minden rendben volt, annak ellenére, hogy a szakadó eső jól feláztatta a földutat.
Visszafelé az úton szembetalálkoztunk az utánunk következő megtalálókkal, akik voltak kedvesek félreállni, de mi közben annyira lelassultunk, hogy beleragadtunk a sárba. Ekkor kicsit aggódtunk, de végül egy kis hintáztatással úrrá lettünk a problémán, pedig közben éppen segítségünkre siettek a másik autóból. Utólag is köszi a szándékot!
Végre sikerült megcsípjek egy első helyet! Köszi a rejtést! [wapon beküldött szöveg]
Épp haza értem, amikor megkaptam az értesítést az új ládáról. Annyit láttam, hogy Monor, vagyis közel van, és már indultam is. A koordinátákat már útközben pötyögtem be wapról. Amikor leparkoltam a láda mellett, épp elkezdett szemerkélni az eső. Megnéztem az ojjektumot távolról, de galád módon az ellenkező irányba a láda felé indultam el. Nagyon örültem, hogy végre összejött egy első helyezés is, hisz már kétszer is lecsúsztam róla 10-15 perccel. Mire belogoltam már igen durván szakadt az eső és a villámok is pár km közelségben csapkodtak be. Nem igazán éreztem maga biztonságban, ezért szinte szó szerint elmenekültem (illetve megpróbáltam elmenekülni) a helyszínről. Normál esetben gondolom jól járható az út, de most úgy fel volt ázva, hogy majdnem ott ragadtam. (Valószínűleg nem izgultam volna annyira, ha tudom, hogy Fűkocka már úton van. Neki gondolom nem volt ilyen problémája. :)