WAP:
A 17x17x7 cm méretű láda az északi alagútkapu tetején, egy fatuskó mellett található.
Megközelítés:
A Hetvehely-Oroszló közötti út és egy erdészeti földút metszéspontjától északra, kb. 100 méterre helyezkedik el a geoláda. A faágakkal és kéregdarabokkal álcázott konyhai dobozt az egykori alagút északi kapujának felső részén, egy fatuskó és egy mogyoróbokor között kell keresni. Vigyázat, az alagútkapu több méter magas, a széléről nagyot lehet esni...! A közelben, 1,4 km-re található az abaligeti vasútállomás, ahol a Rockenbauer Pál Kéktúra útvonal is vezet. A legközelebbi buszmegálló (Pannon Volán távolsági járatainak megállója): Abaliget-Hetvehelyi elágazás 500 m-re helyezkedik el.
A geoláda egy kevéssé ismert közlekedéstörténeti emlékre hívja fel a figyelmet. Az 1882 november 16-án átadott Budapest-Pécsi Vasút alagútjának építése 1882 január 15-től szeptember 9-ig tartott. A geoláda megjelenése az építkezés befejezésének napra pontosan a 125. évfordulóján történt.
Az alagút több mint 90 éven át használatban volt. A vasútvonal korszerűsítése, villamos vontatásra alkalmassá tétele az 1970-es évek elején kezdődött. Ekkor számos kanyar átvágása és meredek emelkedő átépítése, valamint három új alagút fúrása történt meg. A második világháború utáni időszak legjelentősebb hazai alagútépítései 1970 és 1979 között itt zajlottak. Három alagút készült el a térségben: a régi alagutat kiváltó, 667 méter hosszú abaligeti, továbbá a 114 és a 418 méter hosszú hetvehelyi és bükkösdi alagutak. A forgalom a régi alagútban 1973 május 5-én szűnt meg.
Az alagút hasznosítására különféle tervek születtek, egy ideig gombapinceként szolgált a hatalmas üreg. Napjainkban funkció nélkül áll.
A kalandvágyók a befalazott alagútkapun levő "ajtónyíláson" benézhetnek az alagútba. Célszerű erős fényű lámpát vinni. Végigmenni sajnos nem lehet benne, mivel a Husztót felé vezető út alatt az alagutat feltöltötték a beomlás elkerülése végett.
A láda környéke napjainkban felér egy kisebbfajta terepi biológiaórával - jól lehet tanulmányozni, ahogy a nemrégiben megbontott fásszárú vegetáció (kiirtott erdő) helyén milyen gyorsan hódít teret magának a fénykedvelő lágyszárú növényzet, benne az igen életerős csalánnal, szederrel.
Mire érdemes feltétlen odafigyelni?
Számítson bozóttúrára, aki arra jár; a tüskés növények ellen kellő védelmet nyújtó, strapabíró öltözék kifejezetten előnyös. Nyáron sűrű és magas a csalán arrafelé! Bent az alagútban lécek, fadarabok vannak szétdobálva, melyek közül egyik-másik hegyes szögeket is tartalmaz - mindenki nézzen a lába elé amikor odabent bóklászik!
Jó kincskeresést mindenkinek!
A ládába TravelBug helyezhető.
Aki a ládába TravelBugot rejt vagy visz el belőle,
ne felejtse el bejelenteni a www.geocaching.com oldalon.
Az eredeti láda 2012. augusztus végén eltűnt.
Az új láda 2012. szeptember 12-től kereshető.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Rosszkor voltunk a srácokkal mert mellkasig érő csalánon kellett atgazolni. Az alagútban nem mertünk bemenni majd legközelebb [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.12]
A főút mentén találtam egy ösvény félét, ahol a méteres gaz kicsit járhatónak tűnt. Innen mentem a rejtekig, ahol az ismerős dejóhogyidecsaltál érzés kapott el.
A GCZSHK helyszíne után kerestem fel ezt a dobozt. Kicsit kedvemet szegte a hulladéklerakóvá változó bejárat. Egy rozzant hűtőgépet és valamiféle zsákokat láttam elhagyatva a földes út bejáratánál. Félve hagytam ott az autót, nehogy egy önkéntes rendőr vagy tűzoltó azt gondolja, hogy bármi közöm van a szeméthalomhoz.
A láda nagyon könnyen megadta magát. A hűtőgép mögül jól követhető kesserösvény vezet a ládához. A láda már messziről virít, de azt hiszem, ezen a helyen tényleg nem kell álca: ide csak geocaching-játékos jön. Tériszonyom miatt az alagút tetejéről való letekintést elhagytam.
Az alagutat és annak környezetét lassan-lassan visszafoglalja a természet, de szerintem ettől még ládaérdemes hely marad.
Megtaláltuk flevyvel. Hazafelé útba esett, így megkerestük a ládát. Többet kaptunk tőle mint amit gondoltunk. Őszintén szólva régóta bakancslistás volt ez a hely. Az a mélység, ami alattunk volt, és az a boltív. Ugyan most éledezik a természet, de már rendesen kitakarta a dolgokat, hogy ne lehessen egy jó képet lőni róla. A természet visszaveszi, ami az öve.
Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]
Hótakaró alatt, nehezített pályán meglett.
Köszönöm, hogy ilyen helyeket lehet felfedezni. Csomószor jártam erre, fogalmam nem volt mi mellett megyek el. [Geoládák v3.12.10]
Ma is folytattuk a húsvéti kalandozást kitkat0123 és tabletta társaságában, mai célpontunk a Mecsek volt. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Pénteken a 20 éves a geocacing.hu zselici multiját jártuk végig, szombaton a Zselic túloldalán kerestünk ládákat. Mai célpontunk a 20 éves a geocaching.hu - Mecsek multi volt. Túra után még felkerestünk pár ládát Orfű környékén. Teljesítménytúra alatt már jártam a környéken, de akkor már ezek kimaradtak. Most volt időnk sétálni a Hermann Ottó-tónál és felkerestük a Rotary Club-os és a barlangos ládát is. Útban hazafelé még felkerestük ezt a ládát. Már sötétedés után érkeztünk ide. Gyorsan meglett a láda.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Hú, megint volt egy életemet a ládáért kaland. Derékig érő csalánon és keresztbe-kasul indázó szúrós növényzeten átgázolva végül majdnem feladva meglett. Rövidnadrágban nem volt kellemes. Bár dédnagyanyám azt mondta egyszer, hogy a csaláncsípés megelőzi a reumát.???? [Geoládák v3.11.3]
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget. ma a második ládám volt. sajnos az előző napi esőzések nem igazán kedveztek a megközelítésnek és a szemét sem tette vonzóvá a helyet, azért a ládát megkerestem + 1 smile a térképemen.
[g:hu+ 2.6.11]
Nagyon érdekes hely, csak azért kár, hogy elég szemetes a bejárat környezete. Bent az alagútban kellemes pince hideg és a vártnál jobb állag fogadott. Köszönöm, hogy láthattam!
Évadnyitó biciklitúra a 6609-6611-6604-6601-6602-6608 útvonalon, közben az út melletti ládák begyűjtése. Többször utaztam ezen az alagúton gyerekkoromban. Mivel az akkori divat szerint ünneplőben illett utazni (kicsi gyerek majomnak öltözve), az alagút előtt mindig fel kellett húzni az ablakot, nehogy a füst betóduljon.
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést! Vegetációs időszakban kemény lehet. Még ez a rövidke út is. Izgalmas volt bentről az alagút! El tudnám képzelni otthonra pincének, olyan szép téglával kirakott boltíves. A láda rendben volt. 2012-es logfüzet. Gratulálok![Geoládák v3.9.6]
Baranyai barangolás. Kisebb bozótharc és kullancsgyűjtés árán lehet a ládához jutni.
Érdekes hely. Volt egy gondolatom,hogy leereszkedem a bejárathoz, de Anett inkább lebeszélt-neki volt igaza-.
Ez volt a legelső ládánk, és tökéletes választás volt. Nehéz volt megtalálni, odajutni is, de megérte. Enélkül sosem tudtuk volna meg azt sem, hogy létezik ez a hely. Köszönjük.
Érdekes helyszín, tetszett. Nem ajánlatos rövidnadrágban keresni, bár nekem sikerült. Minden oldalról hatalmas a csalán. A zacskó tele volt hangyákkal, és hangyapetékkel. Kiszórtam, így szerintem rendben van. Köszi a rejtést.
Érdekes olvasmány az alagút története és sikerült a meredek oldalról megörökíteni az alagút bejáratát. Volt egy kis bozóttúra a ládáig, de a rejtő jelzése alapján már felkészültünk rá, úgyhogy leküzdöttük. Köszönet a rejtésért.
Télen érdemes végigmenni a régi vasúti töltésen, mert kevesebb a bozótharc, bár így is szükséges a macséta, mert akad bőven áthatolhatatlan szedres. Az alagútban jó lámpával érdemes bemenni, mert elég magas a boltív teteje, és nagyon szép, néhol vannak cseppkőlefolyások is. Az alvó denevéreket viszont ne bolygassuk.
Köszönjük a rejtést. Mikor jó felé indultunk akkor hamar meglett. Nem egyszerű terep. Tényleg sok a csalán és néhány helyen nyakig ér. Rövid nadrágban nem ajánlom.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.4]
A térképen a rejtés felé vezető földes utat nem találtuk, a helyét a dzsindzsa vette át :( Az országúton a valóságban is létező földesutas kereszteződéstől pár 10 méterre Kovácsszénája felé készítettünk egy kis bejáratot egy fa mellett (csatolt képen balra); ez egy ösvényben folytatódik, némi csalán és szúrós növényzet ritkítás után (éljenek a metszőollók!) már egész jól járható. A dzsungelharcos kesserek se szomorodjanak, maradt nettó dzsindzsa bőven minden más irányból ;)
Miután láttuk a helyszínen az alagút bejáratát és környékét egész más visszanézni a XIX. század végi fotókat - 'ugyanarról'.
Érdekes helyszín, kis alagútnézéssel. Kár, hogy nem lehetet átmenni a falazás, feltöltés miatt.
Másik oldalt csak fentről néztük meg, de nem igazán tudtunk lejutásra alkalmas útvonalat kiszúrni..
Köszönjük a rejtést!
Úton Abaligetre, Roberto megtervezte az útvonalat, és szépen végigládáztuk :-)
Ez egy igencsak különleges láda volt :-) maga az odajutás is meglepő, az ember nem is gondolná, hogy egy alagút felett autózik. Főleg miután a susnyásban áverekedtük magunkat, kibukkant az alagút teteje. Logolás után persze nekünk be kellett menni, körbenézni, ofkorsz :-D
Ok, így is készültünk. Nem néztek minket ám az arra járók az autókból, mit csinál az a két alak fejlámpával fényes nappal :-P
Az alagút felderítése után, ahol megtaláltuk a rádiót mi is, ugyan két darabban, kitaláltuk, hogy nézzük meg a másik végét is :-) kisebb csalán erdő végén meg is lett, azonban csak felülről tudtuk megszemlélni, mivel a bejáratnál egy tanya foglalt helyet. Pedig de jó lett volna onnan is bekukkantani :-)
TFTC!
Nagyon régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy meglátogassam ezt a ládát. Ma végre közvetlenül (tényleg csupán néhány méterre :) volt dolgom, így "kötelezően" meglátogattam. Nagyon tetszik az alagút, köszönöm, hogy megmutattad nekem! :)
Pécsi nyaralós ládatalálat.
Rövidgatyában megküzdöttem a csalánossal, hát nem volt kellemes...
Lámpa híján nem mentem be.
Köszi,hogy megmutattad, köszi a rejtést!
Durva terep. Igazi csalán kúrának éreztem a dobozig jutást. Ha 100 évig élek, akkor sem leszek reumás, ha igaz az erről szóló mondás...
Sajnos a láda oldal nem ad meg segédpontokat, ami jól jött volna, a megfelelő ösvény megtalálásához. Először a TUHU-n lévő "földút"-on próbáltuk megközelíteni a helyszínt, de nem volt jó ötlet, majd végül az N46°09.351, E018°05.546-nál fordultunk be a bozótosba és N46°09.365, E018°05.574-nél ereszkedtünk le a dobozhoz az alagút tetejére.
Túlmentünk.... Biciklivel felküzdöttük magonkat a dombra, majd mivel nem figyeltem le is száguldottunk... Úgyhogy mégegyszer feltekertünk... :) A ládához az eljutás sem volt túl egyszerű... Rövidnadrág meg a csalán nem túl jó kombó... :) De lementem az alagút bejáratához, de bemenni már nem mertem... Nem vittek lámpát és elég rossz érzés fogott el, úgyhogy gyors logolás, mégegyszer csalántiprás és gurulás le a lejtőn... :)
Köszi a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3x] [wapon beküldött szöveg]
Az alagút hossza 200 méter, erre vonatkozó információt a leírásban nem találtam. Tartozott még a régi vonalhoz két viadukt is, melyeknek már csak a pillérei állnak.
Nagyon köszönjük ezt az érdekes helyet, jó volt ide elmenni! Sok csalán és szeder nehezíti a megközelítést, de mindent megér lemenni az alagútba - kint 30 fok, bent 15.
Köszönjük! Nem akartam lemenni az alagúthoz a gyerekekkel, de szóltak, hogy szép virágok nyílnak. Száratlan kankalin mezőre bukkantunk virágzás idején.
Indulás előtt nem volt nagyon időm megtervezni honnan közelítem meg a ládát, mit is fogok a rejtésnél látni. Már sötétben érkeztem a helyszínre Ny-DNy felől. Félelmetes és leírhatatlan az élmény, amikor a sötét, elvadult erdősávnak gondolt helyszínen kiderül, hogy egy több emelet magas párkányon állok. Köszönöm a rejtést és, hogy elhoztál ide!
Mecseki bringatúrán Hajnival.Megközelítés csalán és méteres gaz.A talaj csúszott de ez nem befolyásolt a keresésnél,Dehogynem!Visszafele.Köszönjük!
Mighty Moose is velünk volt!
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Busszal jöttem az elágazásig, majd onnan gyalog mentem egészen a ládáig. Könnyebben ment, mint gondoltam, nem volt akkora nagy gaz, mint amekkorára számítottam. Az alagúthoz nem csúsztam le, mert féltem, hogy nem tudok majd visszamászni, inkább elgyalogoltam a másik bejáratához. Ott viszont laknak, de nagyon segítőkészen átvezettek az udvaron lévő kutyák között az alagút befalazott bejáratáig.
Megköszöntem a segítséget, majd beballagtam Abaligetre, és azután egész nap strandoltam és sörözgettem a nagy hőségben... :)))
Köszi a rejtést! :)
Nagyon rég kinéztem magamnak ezt a ládát,de eddig még sosem jártam erre, így nem volt alkalmam megkeresni. Mivel a teljes leírást korábban nem olvastam el, abban a tudatban indultam ládázni, hogy a jelenleg is használt alagutat fogom meglelni, de kellemes meglepetésemre, egy régóta nem használt alagutat sikerült felfedeznem.
Köszönöm a rejtést!
Átléptünk a 2015-ös évbe, így már a tervben lévő nagy túrát ejtettük meg ezzel a ládázásal. A túra folyamán a rossz időre és a nagy távolságra való tekintettel egy autós drive in ládázást rendeztünk melynek folyamán a következő 8 ládát kerestük fel:
GCORKI Orfűi kilátó GC3xxx Hármaskereszt GCALAG Régi vasúti alagút GCHEKI Hetvehely kilátója GCHH Heiligste Húsfüstölő GCBUKI Bükkösdi Kálvária GCHKL Achillész Golgotája GCCse Cserdi, a magára talált falu
mecseki bringázás közben elkövetett ládakeresés. Sajnos bringás cipőhöz viszonyítva nagy volt a sár, így csak a ládáig merészkedtem, de legközelebb benézek a "barlangba" is! Köszönöm a rejtést!
A ládát egy csodálatos mecseki autós-gyalogos csillagtúra részeként, a 6 állomás közül 1. állomásként találtuk meg. Jó szórakozás volt, szép környezetben, nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük a rejtést.
Unokáinkkal fedeztük fel a ládát. Tényleg vigyázni kell a helyszinen, mert nagyon bozótos és szinte alig lehet észrevenni, hogy az alagút bejáratának tetején vagyunk és le lehet esni.
Abaliget-Pécs bicajjal, tókerüléssel, gyönyörű késő őszi, napos időben 5 óra alatt. Ez a mai nap első találata, a még vizes fű rögtön megártott a cipőmnek. Így az alagút szintjét inkább kihagytam, pedig nagyon érdekes lenne a régi nyomvonal követése.
Ládakarbantartás. A láda nem tűnt el, valami (vagy valaki) kifötörhette, az alagútkapu melletti meredek oldalon volt egy fa mellett, sértetlenül. Visszakerült az eredeti helyére, továbbra is kereshető.
Egyértelműen megtaláltuk a helyet, a láda azonban nem volt ott. A tuskó és a mogyoróbokor is megvolt, sőt a gallyak és a fakéreg is. Mások képeit utólag megnézve nem tévedtünk, és valóban annál a mogyorónál jártunk. Mivel gyerek volt a hátamon és besötétedett, nem mentem le az alagút bejáratához megnézni, hogy le lett-e dobálva a láda.
Szárnyaló Sast megelőzően, ugyanaznap délelőtt magam is átkutattam a környéket de, sajnos nem leltem a láda nyomát. A Rejtő azonban a külön e-mailben küldött képek alapján jelezte, hogy így is elfogadja a találatot - köszönet érte.
Aki legközelebb meglátogatja, mindenképpen vigyen valami jóféle lámpát, mert nagy élmény bemenni az alagút mélyére a síri csendben.
Megkerestük az alagút másik oldalát is. Oda is be lehet menni, és az hosszabb. A műút másik oldalán az ösvényt kell követni. Ez a hely megért egy geoládát. Köszönjük!
A láda megtalálása után lementem az alagút bejáratához, majd ameddig lámpa nélkül tudtam be is mentem az alagútba. Egyedül egy kicsit félelmetes volt, mivel a feleségem fent várakozott a kocsinál. Elmentünk az Abaligeti vasútállomáshoz, ahol egy Dombóvárra akkor induló dízel mozdonyra felkérezkedtem, mely elvitt az új alagút bejáratához. Az állomásra visszasétálva a forgalmista hölgy elmagyarázta, hogy merre találom a régi alagút másik végét. Azt is felkerestem. Ugyan úgy benőtte a növényzet mint amelyiknél a láda van. Ha más is fel szeretné keresni, akkor az egykori sorompókezelő őrház melletti földúton kell bemenni, amit az Abaliget felé vezető elágazásnál találunk.
A lehetséges bevezető utak mind be vannak nőve legalább derékmagasságú csalánnal és szederrel, amire nem készültem fel megfelelően. Emellett sietnünk is kellett, mert még a bringatúránk nagy része vissza volt. Sajnálom, hogy nem tudtam megnézni az alagút maradványát, a rejtő segítségét pedig köszönöm.
Megtaláltuk!
Előző napon esett az eső és minden csupa sár lett, de én már előre elterveztem és egy kis sár nem tudott megállítani. A láda a helyén volt, bár a megközelítéssel voltak problémák. Alulról nem tudtunk hozzáférni, így felülről csúszkáltunk le.
A láda az eső ellenére nem ázott be.
Kösz a rejtést.
Megtaláltam. Fura volt ebből a perspektívából látni, így sosem láttam. Azért lett egy kis nosztalgiám, elképzeltem, ahogy fütyülve kiront egy 424-es :-)
Megtaláltuk ! A tavasz hirtelen beköszöntével a szúnyogok is robbanásszerűen elszaporodtak, úgyhogy nagyon gyorsan loggoltam, aztán futás. A hely érdekes, nem tudtam hogy régen erre ment a vasútvonal. A dombtetőről szép látvány volt az élénk sárga repceföld. Köszönjük a rejtést !
A lányokkal sárkányt eregetni indultunk a Remeterétre, de nem volt szél. Akkor jutott eszembe, hogy csak egy ugrás az alagút. A természet éledezik, rövid nacóban ne közelítse senki a ládát. Meglett. A zacskóból a vizet kiöntöttem. A füzet nyirkos. Nap kéne neki:) Gyerekkoromban a balatoni vasutazások nagy élménye volt ez az alagút. Mire odaértünk, már kormos volt a szemünk. Akkor még gőzösök jártak...
Egy jó tanács az utánam következőknek :
A földút elágazásánál ne a ritkán járt, susnyával benőtt földúton induljatok Észak felé, hanem a réten lefele Keletnek. Ötödannyi gazolással megússzátok.
GabSmith barátommal mai harmadikként. A ládát mi sem találtuk a helyén, a logfüzet maradványait a bejárat mellett viszont igen. Elhoztuk, ha kell elküldöm postán. Egyébként klassz hely, kár hogy le van falazva és nem végig átjárható!
Kösz a rejtést!
Sok mindent megtaláltunk,buja növényzet,meredek lejtő,alagút bejárata,rejtekadó fa az ő csonkjával,de a láda az bizony nem volt sehol!Kérjük a rejtőt fogadja el bátor küzdelmünket az alagút látványáért!
Kerékpáros találat.
Igazi gc célpont, eldugott, alig ismert érdekesség. Elég volt leereszkedni a ládáig is, az alagút szájához a buja vegetáció miatt nem volt kedvem lemenni.
Orfűi hosszú hétvégén közös találat Sanciékkal.
Sosem gondoltam volna, hogy ott az út mellett van egy alagút... Először megpróbáltunk lentről támadni, de inkább visszafordultunk. Amíg a többiek átvágtak a meredek csalánoson, addig én kikerülve odasétáltam eléjük, aztán az alagúthoz is ők találtak egy veszélyes lejárót, én meg egy egyszerűt :-) Fentről így könnyen megtalálható az alagút, ami megdöbbentően és félelmetesen magas, óvatosan a tetején! Annyira nem tűnt egyszerűnek a leereszkedés, így az alagút megtekintéséről lemondtunk, inkább indultunk a következő ládához.
Köszi a lehetőséget!
Közös találat Maki & Mesiékkel:) Maki annyira egyszerű utat talált, hogy az már nem is lett volna kihívás, nekünk jobban tetszett a bozótharc:)) Érdekes az alagút látványa ahogy előtűnik a semmiből:)
Megvan!
Mi kalandosan, fölülről közelítettünk és logolás után mentünk le az alagúthoz.
Szuper, hogy lámpa nélkül is be lehet menni, nagyon titokzatos, és jó dicsfényes fotókat lehet készíteni.
Köszönjük a rejtést!
Egyszer már lentről megnéztük. Akkor nem mertünk nekivágni a meredek lejtőnek a ládához. Most felülről könnyen megközelíthető volt a láda. Érdemes az alagutat is megnézni.
atipapaval, geominivel és kis feleségeinkkel Pécsett és a Mecsekben jártunk ma kizárólag ládázási célzattal.
Kora reggeli indulás után, a felkelő nap csodálatos fényeinél nagy megnyugvással tapasztaltuk, hogy az előzetesen beígért hó-eső-szél egyveleg elmaradt. Helyette remek, szinte tavaszias napsütéses időt fogtunk ki ehhez a naphoz.
Mivel korábban munkánkból adódóan már többször jártunk a városban és a környéken, ezért mára kifejezetten a gyorsan levadászható könnyebb ládákat vettük célba, nem titkolt pontgyűjtési szándékkal. A nap végére így lett 28 db felkeresett ládánk, azonban a történeti hűséghez hozzátartozik, hogy 2-nél fizikailag nem találtuk meg a csészét, csak a helyét. Egész jó arány. :-)
28/21. Fentről közelítettünk és a ládát kerestük meg először. Mivel innen szinte semmit nem látni az alagútból, ezért logolás és visszarejtés után lementünk körülnézni. A meredek, félig fagyos félig saras lejtőn nem volt egyszerű lejutni -no meg feljutni sem- de megoldottuk. Nagyon érdekes hangulata van a helynek, tetszett.
A XXIII. Geocaching Fesztivál és Versenyre tartva, menet közben találtuk meg a ládikót.
A láda közelében könnyen le tudtam parkolni és egy rövid sétával a láda rejteke is meglett. Kicsit lejjebb ereszkedve már az alagút bejárata is láthatóvá vált. Nagy kedvem lentebb menni már nem volt.
Köszönjük a lehetőséget!
Korán keltem és amíg a család még pihent, addig gyorsan megkerestem ezt a pontot. A ládát könnyen megtaláltam, majd siettem vissza az autóhoz. Kicsit mérgelődtem, mert a reggeli fűben tiszta víz lett a cipőm, pedig ha tudom, hogy az igazi kaland, csak ezután jön. :)
Az út mellett ahová leparjkoltam olyan mély sr volt, hogy foglyul ejtette az autómat. Erősen megküzdöttem vele, mire sikerült kijutnom. Így legalább már nem vizes volt a lábam, hanem térdig sáros :))
Először a déli bejáratnál próbálkoztunk, de megtudtuk, hogy nem tudunk átmenni, mert az alagút közepén fal zárja el az utat. Így átmentünk az északi bejárathoz és ott mentünk be az alagútba. Köszönöm a rejtést!
Fura érzés ilyen "agg" közlekedéstörténeti műtárgyakat felkeresni. Megannyi éven át szolgált minket, most sorsára hagyva, növényzettel körbevéve várja a pusztulását. Vajon a mostani építmények miért nem bírnak ki ennyi időt?
A megközelítése felülről a kesser-ösvényen egyszerű.
A környék gyönyörű volt a délutáni napsütésben, az alagút felülről félelmetes, csak kár hogy akkora csalánrengeteg borít mindent a környéken, hogy sokkal közelebb nem lehet menni. Mindemellett egy-két akác és vadrózsa is megbolondítja a kesserösvényt.
Hála a csalán ellen érzett gyűlöletemnek és a sima talpú cipőmnek végül térdre kényszerített az alternatív ösvény...
Nagyon érdekes helyszín. Sehonnan nem látható, jól be kell mászni a csalánosba. Én a csalánost választottam, míg kekboa a meredekebb csalán nélküli hátsó utat. Én nyertem, ő térden érkezett a ládához :) Csodálatos élmény volt :) Mindenképpen köszönjük! :)
Orfűi ládázós túra 6. találat. Sajnos a környezet levon a láda értékéből. Ha a jelzett erdei úton indulunk el, akkor sok jóra ne számítson a kesser. Ember magasságú csalánerdő. Viszont ha hátulról közelítünk... :) Nekem ez már csak a visszaút volt.
Maga a hely nagyon megindító. Tudni, hogy itt milyen sokáig járt a vonat. Egyfolytában futkározott a hideg a hátamon. Nagyon szeretem az ilyen helyeket.
Köszönöm a lehetőséget, hogy eljuthattam ide.
dzoli1-gyel és a kutyákkal megtaláltuk. A csalán valóban csípős. :) A favágók nem értették miért nem az alagút bejáratához akarunk menni, de kedvesek voltak. Köszönjük a rejtést!
Brutális ez az alagút, nem volt nálunk zseblámpa így csak félig merészkedtünk be. A láda kicsit beázott, ráférne egy karbantartás. Itt váltunk meg Reiseesel-kétől, további jó utat neki.
Köszönjük
A ládát Orfűre menet találtuk meg. A vasút nagyon érdekel, ezért is tetszett a rejtés. Aki le akar jutni az alagúthoz, annak a bal oldali földes utat javaslom, mert mi megszenvedtük a domboldalt.
Köszönjük.
Sötétedés előtt gyorsan felkerestük mai 5. ládánkat.
Szívesen lementem volna az alagút aljához. Meg is próbálkoztam vele, de annyira sáros volt minden, hogy éppen hogy csak vissza tudtam magam húzni valahogy az alagút tetejéhez. Úgyhogy inkább feladtam.
A sok eső miatt megnőtt aljnövényzet miatt elég nehéz megközelíteni.A ládából a vizet kiöntöttem , szárazra töröltem , szerencsére a füzet nem ázott el . Köszönjük a rejtést !
Szép... :) Kár, hogy az odavezető út elég gazos, elhanyagolt.
Ha valaki szeretne benézni az alagútba, és nem csak az első 20 m-t akarja látni, akkor mindenképp vigyen magával lámpát!
Strombus, Marton24 és Oli úrral közösen ezen a hideg, de napos szombaton.
Hagytam egy TB-t, amelyik Németországba igyekszik és kutyás helyekre szeretne útközben menni.
Megtaláltuk! Éjszakai keresgélés volt. A környezet nagyon hangulatos így lámpafényben. Az alagútban nem néztünk nagyon körbe, mivel a lányokat az autóban hagytuk az út mellett, siettünk vissza. Elhoztuk a Race Pilot Jorre TravelBugot.
Gyors találat a sötétben hazafelé menet, az abaligeti vasútállomásra :-). A kis sártól eltekintve jól járható az út. Biztos érdekes az alagút alulról, de a sötét miatt úgyse láttunk volna semmit. Majd máskor. Amúgy a másik alagúton ma kétszer is átmentünk :-). Köszi.
Ládakarbantartás keretében új ajándékokat raktam a dobozba, illetve eltávolítottam azokat a tárgyakat, melyek nem ütötték meg a mércét (törött, ázott, hasznavehetetlen holmik).
A "Papi pipa 30" teljesítménytúráról hazafelé jövet megkerestük.Réka a kocsinál maradt,Évi és én pedig a láda keresésére indultunk. Meg is lett hamar,a kesvény egyenesen a rejtekhez vezetett bennünket. Ezután lementünk (azaz inkább csúszkáltunk) az alagúthoz. Készültem: vittem magammal fejlámpát,hogy benn is körülnézhessünk.No,ebből nem sok minden lett,mert a lámpa fénye elveszett a sötétségben. Pár méterre bementünk,de egyrészt semmit se láttunk,másrészt időnként valami fura,dobogásszerű zaj hallatszott az alagút mélyéből,így inkább visszamentünk a kocsihoz és célba vettük a következő ládát.
75 km kerékpár edzés 1400 m emelkedéssel az Abaliget - Magyarhertelend - Orfü - Pécs útvonalon 8 ládával. A délelőtti programban a 4 láda rendben volt, délután azonban a tegnapi esőzések miatt a 4 erdei ládát megkeserítette a sárga, agyagos sár.
Abaliget vasútállomástól nem szakadtam meg, amíg a ládáig értem :-). A doboz azonnal meglett. Logoltam, megnéztem az alagút maradványait, majd kezdtem a mai 1. edzésszakaszt Magyarhertelend, GCHERT felé.
Ha mégegyszer hiszek a TUHU szaggatott nyomvonalú útjában beugrom a tihanyi-kútba....körbementünk.Nem kellett volna, de így legalább kellemesen hűsítette a csaláncsípést az alagút hideg párája....Mire felmentünk odaért KBandi is.A bolond.....simán odasétált,nem ám a retken át :-))
Orfui barati tarsasaggal egy cachinges nap masodik ladaja.
4-en rovidgatyaban + a kutyam nagykabatnap. Csak Zeuszt nem csiptek a csalanok, de azert hosiesek voltunk bementunk az alagutba is egeszen a belso betonfalig. Megerte, errol se tudtunk volna a ladazas nelkul.
Megtaláltuk! :-)
Érdekes hely! :-) Előbb az alagutat kerestük meg, s csak aztán a ládát. Az alagút felé alulról közelítettünk, a bozóton keresztül. Elhagyatott hely, még egy szarvast is sikerült felriasztani. A csalán szerintünk nem annyira durva, mint azt sokan írták (legalábbis láttunk rosszabbat is). Sajnos itt is sok a parlagfű.
Az alagútba nem mertünk bemenni, mert a zseblámpánk fénye elveszett a benti homályban.
Köszi a rejtést. :-)
Abaligetrol Orfure menet alltunk meg az alagut maradvanyainal.
Mackka mar alaposan reszletezte csalanos kalandunkat. Mi Erikaval a ladanal megvartuk a hos kalandorokat. Valakinek hatul is kellett maradni, hogy meg tudjuk majd szervezni a mentesi munkalatokat... :)
Mecseki nyaralásunk első napján, Erikával és MukiJames-szel. Az abaligeti barlang után jöttünk, az autót kb 60 m-re hagytuk a ládától, egy sáros bekötőútnál. Innen indultunk neki (mi szandálban, rövidnadrágban) a kesserösvénynek. Az első csalánmező hamar megtalált minket, de nemsokára elértük az alagút tetejét és a ládát. Petivel leereszkedtünk (életünk kockáztatásával) a bejárathoz. Sajnos lámpa nem volt nálunk, így nem merészkedtünk be túlságosan, de megérte. Nagyon fura az egész helyet ennyire benőve látni. A felmászás során még több csaláncsípést szenvedtünk el, de akkor már kezdett mindegy lenni. :)
Köszönjük a ládát!
Mackka & Péter
A turistautas térkép szerint nem lehet megközelíteni, legalábbis rövidnadrágban nem. Szóval, ahol a vonat anno ment, onnan nekünk nem ment :)
Fentről cserkésztük be.
+leltem! Hatalmas a dzsindzsa, reuma elleni kezeléshez, érdemes rövidnadrágban felkeresni a helyet. Sajnos lámpát elfelejtettem vinni. A közelben - térkép szerint - régi viadukt is fellelhető. Erről személyesen nem tudtam meggyőződni.
Köszi a rejtést. Nem semmi, miket építettek már több, mint 100 éve. Az M6-s alagútjai ....
A megközelítés kicsit nehéz volt a nagy gazban, GPS nélkül nehéz volt irányt megtalálni. De megérte.
Jólnevelt kesserként az úton közelítettük meg az alagút bejáratát... vesztünkre:-) Az út, azaz a valamikori út vízszintes szakasza sűrű növényzettel volt benőve. A számtalan nyomból ítélve az alagút nemrég még hajléktalanok szállás lehetett, de most senkivel sem találkoztunk. Fejlámpám fénye viszont mécsesként veszett el e hatalmas létesítmény áthatolhatatlanul sűrű sötétségében.
Köszönöm a célpontot.
Anikó és Miki
Az úthoz nagyon közeli ládához olyan dzsindzsán át vezetett a tuhu által jelzett út, hogy nem gyalog, de terepjáróval se indultam neki. Kicsit kerülgettük a forró kását, de aztán inkább elhalasztottuk a keresést máskorra. Helyette megnéztünk egy közeli működő alagutat.
Sajnos a méteres csallánerdőn kellett átvágnunk magunkat, de visszafele inkább az alagút tetején lévő töltésen verekedtünk át. Az lényegesen barátságosabb útvonalnak bizonyúlt. :)
Megtaláltuk. :)
Először az alagutat néztük meg, onnan próbáltunk felkapaszkodni a tetejére. Ez csak félig meddig sikerült. Igazi bozótharc, néhol ember magas csalánon keresztül. Ettől függetlenül egy érdekes hely.
Nem a megtalálás, hanem a alagút tetejére feljutás volt nehéz egy nyári felhőszakadás utáni sáros terepen. Csupán háromszor csúsztam vissza... Később kérdezték is, hogy barlangászni voltam? :-)
Igazából Kovácsszénája lett volna az eredeti célom, de mint megtudtam, sajnos már évek óta bezárt a helytörténeti fotókiállítás. Bánatomban kerestem meg ezt a ládikót. Először a rossz oldalon próbálkoztam, de mint kiderült a másik sem volt sokkal jobb. Rövid gatyóban élvezet volt átvágni a csalánnal és akáctüskével teleszórt dzsindzsán. Az utóbbi napokban begyűjtött ládák hosszú évekre garantálják a reumamentes állapotomat. Az igazat megvallva, kicsit már kezd unalmas lenni a monoton vakarózás. Ennyi megpróbáltatás után a bejárathoz már végképp nem volt lelkierőm lebotorkálni, ezúttal csupán a pont begyűjtése okozott némi elégtételt megpróbáltatásaimért.
Természetesen a találat után leltünk rá a helyes ösvényre. Az alagútba nem mentünk be, annyira nem volt bizalomgerjesztő. Nem tudom megvan-e a másik bejárata az alagútnak, de úgy még izgalmasabb lenne 2 pontos multiként.
Kb. 10 éve voltam itt az alagútnál először, egy középiskolai biciklitúra keretében. Most kocsival voltunk, Bp.-ről Abaliget fele menet álltunk meg, már éjjel, sötétben kerestem meg a ládát.
Sajnos egy kicsit arréb valaki legalább 100 sörösdobozt borított a hegyoldalra... :-(
Egy vasútbarátnak ez a láda egy igazi csemege! Az alagutat ismertem, régen még az öreg Wartburg hozott ide (haza is vitt), úgy 20 éve. Az alagútban a gőzösök azért "füstöltek" olyan nagyon, mert dél felé erősen emelkedett a pálya. A nagyobb vonatoknál még tolómozdonyt is alkalmaztak, amelyek Godisán, vagy Sásdon csatlakoztak a szerelvényekhez. (Rutinos vonattal utazó még időben felhúzta az ablakot, hogy ne legyen fekete.) A mai három alagút között a legmagasabb pályaszint Abaliget állomáson van. Az érdeklődőknek mellékelek egy korabeli kiadványt; Olvasnivaló.
Egy remek nap kezdete volt ez a láda, egy régi osztálytársam volt a mozdonyvezető (Pécs - Abaliget), aztán az eső ellenére hazáig gyalogoltam a tavaszi erdőben.
Köszönöm a rejtést!
Már régóta szemezek ezzel a ládával, most a Geokarácsonfa felé végre útba is ejtettük!
Szeretek minden műszaki jellegű emléket, most sem kellett csalódnom:-)!
A rejtés is jó, ha eddig nem bántották a favágók, akkor már nem is fogják.
Köszönjük!
Meglett ez is!
Már évekkel ezelőtt kinéztem ezt a helyet a Mecsek/Zselic turistatérképeken, de nem gondoltam, hogy egyszer tényleg lesz is valami ok, hogy eljöjjek ide... hát most volt. :)
Fakitermelés után most kicsit kopár a környék, viszont van aljnövényzet és meredek rézsű, úgyhogy a lejutás az ex vasúti pályaszintre kicsit nehezebb, de túlélhető. Az alagútban jó a visszhang, de főleg kint a bejárat előtt 3-4 méterről, ahonnan már csak a szemközti feltöltés fala veri vissza a hangot, így csak egyszeres, de jól érthetően visszabeszél. Mókás.
Pécsi ismerősünk, István gyermekkorában még utazott az alagútban, természetesen gőzmozdonyos vonatokkal.. Mesélte, hogy volt egy-két viccesebb kedvű mozdonyvezető is, aki az alagútba érve jól "befüstölt" és lehetett kiszedni a koromdarabokat a hajból, ha véletlenül le volt húzva az ablak. Az alagút lezárt végén valaki egy nagy lyukat ásott, az alján már csillog a talajvíz. Köszönjük a rejtést!
RIPTOR, Gabi
Ha nem is kifejezetten szép, de nagyon érdekes volt a régi alagút. Különös hangulata volt a helynek. A leírást csak utólag olvastam, először azt hittem rossz helyen járok, aztán hirtelen a nagy alagút tetején találtam magam. Kalandos volt, köszönöm a rejtést. A weblapon lévő történeti leírással és régi képekkel lett számomra kerek a dolog, összességében igen jó geocaching célpont.
Szeretjük a Mecseket ezért is választottuk a négynapos ünnep elejének célpontjául ezt a helyet. S ha már erre jártunk, hát szerettünk volna sok-sok szép ponthoz eljutni, s ehhez a ládákat kerestük elsősorban.
Abaligetről jöttünk át, hiszen a WEB-es leírás alapján úgy gondoltuk: a hely mindenképpen megér egy látogatást.
Köszönjük a rejtést és az új ismereteket.
Autós túra kisbergiccsel. Először a sorompóház mellett álltunk le, de a méhkasok és kutyás riogató táblák miatt nem mentünk el a földút végéig amin valószínűleg az alagút másik végét találtuk volna meg.
Ezek után az utólag elolvasott erdei utat is megtaláltuk és kicsit nehezen, de leereszkedtünk az alagút bejáratához. Először bementünk a járatba, egészen a végéig. Mintha a zseblámpáink is nehezebben világítottak volna ebben a nagy feketeségben. Fotóztunk néhány sötét képet. Kijövet után egyből felkaptattunk a tetőre és meglett a láda.
A környéken valóban éppen fairtás folyik, ami talán veszélyeztetheti a láda sorsát.
A mai nap utolsó (hatodik) ládája. Érdekes volt látni ezt a közel 130 éve épült műtárgyat. Épp favágók dolgoztak a környéken. Szépen kitisztították az alagút bejáratát és a volt pálya nyomvonalát. Barátságosabban nézett ki a környék, mint a csatolt harmadik képen. Benéztem az ajtón, nem sok minden látszik, hajléktalanokkal nem találkoztam. Köszi a rejtést. Érdekes volt.
Az Abaligeti cseppkőbarlang és környékének bejárása után jöttünk. Kicsit nehézkes volt megtalálni a lefele vezető utat, de meglett. Az alagúthoz is lementem, de be már nem, mert a bejárat elé fák voltak döntve, és a közelben hajléktalanok laktak. Ahogy távolról láttam, az alagútba is befészkelték magukat. Erről megbizonyosodni azonban már nem volt kedvem. Kár, hogy nincs bemérve a másik vége is.
A terület pillanatnyilag le volt zárva. Még mindig erdőirtás van, de a favágók csak arra figyelmeztettek, hogy vigyázzunk, nehogy lecsússzunk. Most már szabad az alagút bejárata, és azt is felajánlották, hogy megmutatják az alagutat, de a kisgyerekekkel nem vágtunk neki. Ma már így is a harmadik ládát tudhattuk magunk mögött, fáradtak is voltunk ...
A csalánt bottal kellett verni, de könnyen meglett. A figyelmeztetés jogos, gyerekre vigyázni kell (korlát természetesen nincs). Az alagútban így nyáron hűvös van.
Megtaláltuk, bár nem volt könnyű így a nyár közepén, derékig érő csalánban és egyéb szúrós növények között. Ezúton is köszönjük a mai napon előttünk járt megtalálónak, aki kissé letaposta előttünk. Az alagúthoz viszont a sűrű növényzet miatt le sem tudtunk jutni, amit nagyon sajnálok, mert a hely maga nagyon érdekes.
Megtaláltuk.Bár eléggé sűrű volt a csalán.Fáklyával egy picit vadregényes volt az alagút, kár hogy nem lehet végigmenni benne.
Az első láda amit megtaláltam.
Megtaláltuk! A rejtek hamar meglett, a nagy fűben jól látszott a csapás.
Vittünk két nagy lámpát és szemügyre vettük az alagutat. Tetszett csak hosszabbra számítottunk. A csepegő víztől már kezdenek cseppkövek kialakulni.
Köszönjük, Jevica, Gyuszi.
Kár hogy iylen tüskés, elhanyagolt a bejárat felőli rész. Viszont még csak kb-ra sem találtuk hol jöhetett ki a földből...pedig a GEarth-on is igyekeztük fellelnin a jeleket.
Érdekes hely, ajánlom mindenkinek!
-Köszönet LIZ-nek a képekért!-
Na az ilyen ládákért szeretek ládázni. A nagy semmi közepén megáll az ember lánya kocsival. A mezőn átbaktatva azon filózik, hogy ez megint átverés, és nem is lesz semmi, és itt? hogy menne már vonat? na ne nevettessenek. És egyszercsak ott van, a maga teljes valójában, és hatalmas. Nem is szaporítom tovább... köszönöm :)
Nyáron párszor elrobogtunk itt, de nem tudtuk mit rejt a mély. Maga az alagút teteje kísértetiesen emlékeztet a Déli pályaudvarról kivezető társáéhoz, ahol gyermekkoromban igen sokat megfordultam; igaz ott vonatok is el-eldübörögtek 5 percenként. Sajnos olyannyira csúszott a domboldal a sok eső után (az Abaligati-barlangot le is zárták, mert elöntötte a lezúduló ár), hogy nem kockáztattuk meg a leereszkedést. Igaz a sok szemét sem sokat vetett a latba:(.
Lámpa nélkül mentünk be. A fal előtt van egy gödör. :-(
Húsvéti szünet Pécsett és környékén. Péntek-szombat egyedül, vasárnaptól Milával és Piroskával. Mila és piroska Abaligetre érkezett vonattal, utána rögtön két láda.
Baráti körünkben immár tradíciónak számít, hogy a húsvéti hétvégét Orfűn töltjük. Sajnos az idei ünnepi időjárás nem biztosította a tavaszi természetjárós feelinget, de azért nem maradtunk a négy fal között!
Az alagút keresésekor és utána is az járt a fejemben, hogy ez a doboz sem jöhetett volna létre a helyszín alapos ismerete nélkül. Még 15 méterről sem voltam benne biztos, hogy itt tényleg van egy alagút!
Köszönjük a rejtést!
Picinyke séta. A gyerekek nem is tudták mik (kik) azok az iparőrök, akik akkor vigyáztak az alagútra, amikor én még vonattal erre jártam. Most meg jól be van falazva. Nem mentem be megnézni, van-e benne vonat, mert attól féltem, újra ráébredek, hogy magyarországon vagyok. A környék lassan kezd olyanná válni. Miért???????????????
Azért köszi!
A mai harmadik ládánk. Nem is sejtettem, hogy itt egy alagút van. Sajnos elég későn értünk oda, így már sötétedett. De azért a ládát megtaláltuk. Elég szemetes volt a környék :(
Nyolc gyerekkel mentünk és nagyon hasznos volt az az infó, hogy vigyázz szakadék. Ugyan is tényleg nagyon rövid a fékút!
A ládában hagytam Jerry-t a zsiráfot, aki nagyon szeretne már tavaszra odaérni Kenyába (Samburu Springs Parkba), nehogy lecsússzon a legojbb zsiráf csajokról! Kérlek segítsetek neki! Irány dél!
És én is akaroooookkkk menni Kenyábaaaaa! Engem nem vinne el valaki? Na, lécci!
Barnus, Dodó, Honka, Sebi, Eszter + én.
Plussz: Peti, Dani na meg a Luxi69 klán.
Tényleg teljesen drivein :) - csak azt nem mondta senki, hogy egy sártenger is van közte :D :D
Szuper jó kis hely! Az alagúthoz a levezető út még így "száraz" időben is necces volt - nem csodálom hogy Kivi kollégánk nem próbálta meg a múlt heti esőben ;)
Hány ilyen műtárgy lehet az országban amit anno sok-sok ember munkájával jött létre és most feledés és az enyészet homályába vész? Nem bánunk az elődeink érdemeivel egy kicsit pazarlóan?.... (na nem folytatom tovább...)
Bori, Katinka, Tamás - Benedek és Judit (fentről drukkoltak)
és persze H. Gábor barátomék
Navigációs versenyre kísértem el Fűkocka barátomat. A szokásos felállás: a volán mögött ő, a navigátor szepében pedig jómagam. 24 órás verseny volt, amely igen fárasztó műfaj. Navigációban az elsők, a versenyben harmadik helyet csíptük meg. Verseny közben pont útba esett a vasúti alagút. Érdekes volt a fejlámpa fényében is. Kösz a rejtést!
Hazfelé gyors drive-in. Még a láda helyétől 100m-re sem tudtam elképzelni, h hogyan férhet el itt egy vasúti alagút, amiből addig semmi sem látszott. Amikor oadértünk, megdöbbentünk. Jó nagyot lehet esni...
A láda szépen kivitelezett, a rejtés úgyszintén.
Kicsit sáros, kicsit csúszós, a párom szerint a spárga gyakorlására kitűnöen előkészített terep... :D:D Az erdészeti útnon parkolásnál érdemes vigyázni, hacsak valaki nem rajong a sárba ragadt kocsi kitolásáért... :D:D Szerencsére mi megúsztuk, (mármint a kocsitolást) csak az autó lett szinte "füli" sáros.
Ja, és lehet hogy lett még egy geocacher? :D
Sándor, Erika, Kinga, Krisztián.
Csúnya nagy sár volt, csúszott minden. Az alagút izgi, komoly lámpával is csak derengett a vége! FIGYELEM! Az alagútban rengeteg a szeges fadarab, léc, és szinte mind felfelé meredezik! Nézzetek a lábatok elé, rendkívül veszélyes!
Javaslom, hogy a rejtő hívja fel erre az "apróságra" a figyelmet a leírásában, mielőtt baj törénik! Kicsit próbáltam félredobálni a romokat, de ráférne a környékre egy alaposabb átvizsgálás, netán takarítás.
Nagyon jól éreztük magunkat, a rejtés remek, a Pitpet köszöni szépen a Batman figurát, sokat játszik vele. Láttuk, hogy a mi ördöglakatunk is gazdára talált ;-) Köszönet a rejtésért!
Sásdi temetőlátogatás után gyerekfárasztónak szántuk. Mentünk volna kevésbé drive-in ládákhoz is, de ettől az egytől is olyan sárosak lettünk valamennyien, hogy meggondoltuk magunkat. Bár az eső már nem esett, az erdő így - számunkra legalábbis - élvezhetetlen. Pedig gyönyörű volt a ködben derengő színesbe öltözött őszi táj.
Az alagút tetszett a kölyköknek. Épp volt nálunk egy barlangászlámpa, de ezzel együtt is totál sötét volt belül. Ami nagyon izgi, ugye...
Kutyi, Tücsök, Matyi, Vili, Lóri
Tetszett a hely! Egy zseblámpával végig is mentünk az alagúton, vagyis a befalazott végét elértük. Kár, hogy a láda nem bent van elrejtve, én egész biztosan az alagút belsejébe rejtettem volna.
Első láda volt méghozzá olyan helyen amilyeneket nagyon kedvelek!
Hazafele volt egy kis kaland az autóval de hazaértünk (trailer és barátok segitségével) Ezen kivül nagyon jó déltán volt!
Doki
Döme
3 másik láda után értük el az alagutat, az eredetileg is tervezett célpontunkat. Mivel az idővel nagyon megcsúsztunk, majdnem eltántorított minket a látszólag sáros út, a nagy fű és a hamarosan lemenő nap (gyalog érkeztünk és még vissza kellett sétálnunk Orfűre - kis izgalom, kaland mindig kell...). Rövid keresés után megtaláltuk a ládát, majd "leszánkáztunk" az alagútig. Nekünk nagyon tetszett, szeretjük a hasonló évszázados építményeket. Hihetetlen, hogy a burjánzó növényzet helyén nem is olyan régen még vasútvonal ment. Köszönjük a rejtést!
Én még utaztam a régi alagúton keresztül. :-)
Először megijedtünk, hogy mekkora sár van a földúton, de aztán rájöttünk, hogy csak látszatra sár, igaziból nem.
Most látom, hogy először rossz időpontot irtam be, most javítottam.:-)
(18:00 ról 17:40-re)
Loggolás után gyorsan vissza kellett pakolnunk a ládát, mert hallottunk, hogy jönnek a következő ládakeresők:-)
Vonattal jöttem, mentem, a köztes időben hipp-hopp kerestem.
Tűnődtem, érdemes-e lemásznom, ám mivel úgysincs elemlámpám, hogy segítségével bekukucskálhattam volna az alagútba, eltekintettem a művelettől.
Beértem a weblapon látható fotókkal.
Az igazi motivációm a mai kicsiny sétára a potya diózás volt.
Tökéletes GC helyszín illetve rejtés.. nem ismertük a helyet, tipikus GC nélkül soha! Döbbenetes, monumentális építmény melyet visszahódított a természet.. Részemről simán bennt a saját TOP10-ben! Köszönjük a lehetőséget!
Ui.: Mecsek Rally -l összekötve :)
Vonattal érkeztünk, terveink szerint Kovácsszénája majd Orfű felé mentünk volna tovább, de ott villant be, hogy a rally miatt az Orfűi buszok nem járnak, így aztán csak egy séta lett vissza a vasútállomásra.
Régi kultikus helyünk volt ez a környék, anno az Úttörő- majd később a Gyermekház vasutmodellező szakkörében. Amellet, hogy építettük az abaligeti állomást kicsiben, az alagút volt egyik rendszeres kirándulásunk célpontja, szalonnasütéssel, kicsik és nagyok együtt. Nem emlékszem már hogy itt, vagy a déli kapunál táboroztunk, de arra igen, hogy akkor még gombatermesztésre használták az alagutat. Egy itteni rejtésen én is merengtem már, de letelt a gondolkodási idő...
Szép a Nyugat-Mecsek pereme, jó lenne egyszer alaposabbban bejárni, turistaút nem sok van itt, de biztos sok klassz helyre lehetne bukkanni.
Visszafelé bosszankodtunk a vonaton: Abaligeten 40 km-es jegyet kértünk és fizettünk, de a vonaton derült ki, hogy csak 20 km-eset kaptunk. Így a vonaton az út felét mégegyszer kifizethettük...
A sár csúszik. [wapon beküldött szöveg]
Eső után érkeztünk, majdnem sikerült seggre esnem a sárban. Nagyon sajnáltam, hogy nem lehet végigmenni az alagútban.
Köszi a rejtést, soha nem tudtam volna meg, hogy milyen érdekesség rejtőzik az úttól pár méterre.
Érdekes látni, hogy milyen hatalmas és funkció nélküli építmény van az út alatt. Én is terveztem egy vasutas ládát, Zalátára, ahol a Dunántúl legnagyobb völgyhídja állt, de sajnos az idén tavasszal néhány nap alatt lebontották (mivel hogy fémből volt...).
A szemközti hídon egy taxi parkolt, úgyhogy jobbnak láttam, ha várok egy kicsit a keresgéléssel. Leírtam egy tiszteletkört, majd vissza a ládához...:)
Mindig jó ilyen igényesen kivitelezett ládákkal találkozni.
Újabb Éjszakai Ragadozók elsőség... :-)
Épp fórumoztam, amikor véletlenül visszakerültem a főoldalra. Hopp, új láda! Gyors távolságcheck: 12km. Riadólánc, majd indultunk is.
A ládától 70m-re parkoltunk, és egy friss kitaposott ösvényen (rejtők?) jutottunk el az alagút tetejéig. Vigyázat, a fák akác jellegűek -> böknek!
A rejtés jó, alig tudta Bütyök kiemelni a ládát...
Mi is gondolkodtunk a régi vasútvonal mentén ládarejtésen, egészen pontosan valahol a viadukt környékén. Jó, hogy került ide is láda. Az évfordulón való rejtésért meg külön gratula!
Éppen kiléptem a gc oldalról, mikor jött a telefonos kérdés: esőkabát?
Ez a csapatban szűz ládát jelent, mivel ilyenkor Esőistenek is velünk szoktak tartani. Mire felöltöztem, Bogee már csengetett és már tépett is ki az Abaligeti úton. A sáros erdei úttól megrémültünk, de hamar rátaláltunk a füves-vizes kesserösvényre. Jó a rejtés. Gyerekekkel vigyázni kell, közvetlenül alatta van az alagút, nehogy leessenek.