A vasút valamennyire mindenkit lenyűgöz, aki volt gyerek, és különösen bájos dolog a kisvasút. Az egykor egyik legkiterjedtebb hazai kisvasút-hálózat a Nagyberekben volt a Balatonnál Fonyód-Balatonfenyves térségétől délre. Ennek - sajnos szinte évről-évre rövidülő - vonalán ma is utazhatunk, és a Berekben sétálva itt-ott az üzemen kívül helyezett, elpusztult vonalak darabjait is megtalálhatjuk.
A Nagyberek a Balatonról a déli vasút építésével, majd a part benépesülésével leválasztott, természeti értékekben ma is bővelkedő terület. Hosszú idő óta sokrétű gazdasági tevékenység is folyik a területén, melynek kiszolgálására eredendően még a XX. század első felében a vasúthálózatot létrehozták. Aztán a szocializmusban nagyméretű állami gazdaság virágzott itt: Balatonnagybereki ÁG. A gazdaság munkát adott, a kisvasút pedig néhány kisebb belső településnek és majorságnak sokáig az egyetlen összeköttetést jelentette a külvilággal. Mára meglehetősen lepusztult állapotban küzd a létéért, és a főként szezonális járatok inkább csak turistákat szállítanak.
Kopottságukkal együtt különleges hangulatot árasztanak a belső létesítmények, majorok, puszták, lakótelepek. Szinte biztos, hogy őzet, szarvast, vaddisznót, kócsagokat, récéket, marhákat, bivalyokat villanypásztor mögött, virágokat, védett növényeket, egyéb természeti herkentyűket fogsz látni. Vigyázz a környezetre!
Láda
Az immár egyetlen hagyományos ládának igyekeztem olyan helyet választani, hogy egymagában is jól visszaadja a vonal hangulatát. Ezért Imremajortól délre, a csisztapusztai és pálmajori ág elágazása után tettem egy fa talajszinti odvába. Errefelé a vad természet találkozik olyan közművekkel, mint a vasút vagy gazdasági épületek, ami szerintem a Berek és a gazdaság együttélését, hangulatát jól mutatja. A láda mellől a somogyi puszták, majorságok arcát láthatjuk.
Megközelítés
A megközelítés Balatonfenyvestől javasolt a gazdasági aszfaltúton. Ennek eleje sorompóval védett, de ettől nem kell megijedni, az út célforgalomra igénybevehető. A sorompó valószínűleg magától nyílni fog, de ha mégsem, be kell kopogni a portásnak, esetleg ha kérdi, bevallani az igazságot, hogy Imremajorba mentek kirándulni, megnézni a kisvasutat.
Imremajorig aszfaltúton lehet menni, ott érdemes leállítani a kocsit, körülnézni és megkeresni az immár nem túl távoli ládát.
Jó szórakozást!
Ládatörténelem
2002. nyarán az akkor még Csisztapusztáig és Táskáig is közlekedő vonal állomásait és elágazási pontjait végigjáró, teljesen láncolt valódi multiládát telepítettem, de arra nem sokan vállalkoztak, mert nehéz volt.
2004. tavaszán az eredetileg teljesen láncolt hétállomásos multi egyállomásos, hagyományos valódi ládává alakult (N 46° 39,8200'; E 17° 30,5230'), miután több állomás többedszer megsérült, és a karbantartás sem volt egyszerű. Ekkor egyben a Magyarországi kisvasutak sorozat tagjává vált.
Nem csupán a láda, de a vasút is redukálódik (vagyis a láda szellemiségében is híven követi a vasutat! ;-); újabb vonalak ítéltettek pusztulásra. Pozitív fejlemény viszont, hogy a megmaradókat felújítják: 2004. tavaszán egyedüliként, ám felújítva, új sínekkel és kavicsággyal üzemel a Balatonfenyves-Somogyszentpál vonal, és tervben van (részben el is készült) a Csisztapusztai szakasz, de az 2004-ben nem valószínű, hogy befejezik. Táska felé megszűnik a vonal. Így tehát várhatóan a(z egyelőre) túlélő rész: a Fenyvestől induló vonal Imremajorban kettéágazik Pálmajor-Somogyszentpál ill. Csisztapuszta irányába.
2005. nyarán az elveszett ládát új helyen pótoltam; miután időközben a Fehérvíz TVT külön ládát is kapott, nem tartottam lényegesnek, hogy ez a láda bevigyen odáig, így Imremajornál, könnyebben megközelíthető helyre került. 2005-ben a vasút Fenyvestől Somogyszentpálig és Csisztáig jár, felújított vonalon, és az autópálya is készül a berken át; a kisvasút felett híd épül.
2012. tavaszán bozótirtás kapcsán elveszett, 04.28-án kicsit délebbre pótoltam.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
-
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
2023-as nyaralásunk harmadik találata. Még elhagyott vágányt is találtunk a majorban. Sokat kell menni a sínen, kisgyerekkel nem annyira jó... Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! NNPGK+1 [Geoládák v4.0.2]
4 napos közös kirándulásunk alkalmàval Ellàval, míg a gyerekek grappling ràborban voltak.
De ezt most egyedül kerestem fel bringàval...
17. ládika...
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.0] [Geoládák v4.0.0]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
A sineken mentünk, illetve ahol lehet mellettük. A vonat akkor is jött,amikor odaertünk, illetve amikor már majdnem visszatértünk akkor is. Figyelni kell :)
Örömmel láttam, hogy az üzemelő szakaszt igen komolyan felújították: új ágyazat, új betonaljak, az épületek is megújultak, sőt, szemlátomást a járműpark is felújításon esett át.
Ezt is felkutattuk.
Köszönjük a rejtő fáradozását!
Bővebben otthonról, fényképek később.
[g:hu+ 2.9.11]
Régóta bakancslistás hely, de örülök, hogy csak most jutottunk el ide. A ládaoldal fényképeihez képest a nemrég történt felújítás korszakos változást hozott. Érdemes lenne új fényképekkel kiegészíteni a leírást.
Mi is a kiszáradt csatornán átmászva, a vasútvonallal párthuzamos földútról közelítettük meg a ládát. Ez a változat a célszerű, mert vonat érkezése előtt a növényzet és az új magasított töltés laza kövei miatt nehéz kilépni az űrszelvényből. A csatorna növényzetét több helyen, így a láda közelében is, kitaposott ösvények szelik át.
További utunkon többször kereszteztük a felhagyott táskai vonal sínpárját, sőt egy helyen egy valamikori, feltételezhetően rakodóhely nyomaira is bukkantunk.
Hurrá, megtaláltuk! Köszi
Sorompót nem láttunk sehol, csak behajtani tilos táblát a majorba érkezve - ahogy most nézem, arra kellett volna menni. Útvonaltervező elvitt egy földútra. Földút és a láda között volt egy csatorna, amin száraz lábbal át tudtam kelni. Hazafelé úton láttuk a kisvonatot. Rengetegen biciklíznek a majorba vezető úton.
[g:hu+ 2.8.14]
A somogyi kisvasutas ládákat kerestem ma, sajnos a vonat éppen nem járt arra. A száraz időben a csatorna túlpartjáról is el lehetett érni a rejteket. A láda oldal szövegét érdemes lenne frissíteni ... :)
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
Kölcsön biciklikkel vágtunk neki az útnak, lakatot nem kaptunk hozzájuk. Nem mertük egyedül hagyni a bringákat, így az utolsó ötszáz méter eléggé küzdelmes volt :)
[g:hu+ 2.7.3]
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
A rejtést a felújított sínpár mentén gyalogolva értük el. A doboztető elég rossz állapotban van, de a rejtek megvédi a ládát a beázástól. A dobozban lévő füzet megtelt.
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést! A kisvasútat Csisztapusztáig újítják, így a nyomvonalon nem lehet megközelíteni mert munkaterület. Májusra tervezik befejezni. Azért a ládát meg lehet közelíteni, az árok túlpartjáról földúton. Nekem szerencsére épp nem volt víz az árokban. [Geoládák v3.7.6]
A GCNBFV-nél ötlött fel az ötlet, hogy 3 km-re van légvonalban ez a láda, miért ne guruljunk el érte. A többiek kiszálltak a gátnál a leágazásnál, így a 2 km-t egyedül tekertem le a dobozig. Az árokparton hatalmasat zakóztam, szerencsére nem volt víz a mederben. A láda gyorsan meglett, köszönjük szépen a hely bemutatást!
Nagyapámmal (bár akkor még nem tudtuk, de) az év legjobb kesselésére indultunk Fonyód-Balatonboglár-Balatonlelle. Ez volt az első láda aznap, laza séta volt a ládáig. Köszönjük a rejtést!
Kicsit körülményeskedtünk a parkolással, de végül könnyed megtalálás lett belőle. A síneket felszedték egy darabon, a talpfák halomba hányva fekszenek egy kupacban. Lehet, hogy egy újabb megszűnt kisvasútvonal lesz ebből? Viszont a másik vágányon láttunk elszáguldó kisvonatot :) Köszi az invitálást.
Imádom a kisvasutakat, így ennek is előre örültem. Sajnos a kisvonatnak Imremajorban nyoma sem volt. Valószínűleg valahol máshol kellett volna keresnünk, de nem tudtuk, hogy hol. A síneket jelenleg felújítják és útban a major felé dolgoztak is rajta. Már kb. a felét újrafektették, és jól halad a munka. A láda egy kis bozótharc után meglett, a rejtés nagyon ügyes és bár talaj szinten van, a láda teljesen száraz és jó állapotban van. Köszi a rejtést!
Ez a kis nyaralás is véget ért.... Az utolsó nap fürdés Zalakaroson, a termálban, volt a program... De hazafelé ezt a kisvonatos ládát fel akartam szedni, mert az új cél, a vonatos ládák begyűjtése jövőre... :)
Mondjuk itt egy picit megszenvedtünk a ládához vezető úton, mert a síneken akartunk mindenáron menni... nem érdemes... van olyan rész, ahol nagyon dzsungeles a terület... A nagy küzdelem miatt a vonat fényképezéséről is lekéstünk, mert még mindig a növényzettel harcoltunk... :)
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.4]
GCDBAK utolsó pontjához igyekezve felkanyarodtam a ládához.
Nem szokásom olyan ládákat összegyűjteni, ahol a látnivalót kihagyom, de ez most egy ilyen kivétel erősíti a szabályt eset volt - kisvasutazás nélküli kisvasútas láda.
Bringával nem sok látnivaló volt errefelé, meg az eső is közeledett, ezért gyorsan átvágtam a sínek mentén a dzsindzsán, logoltam, és tekertem vissza a partra. Szerintem a bozótharc sem volt vészes, nekem rövidnadrágban is simán abszolválható volt,
Köszönöm a rejtést!
Köszönjük. A vonatozás élmény volt az egész családnak.
A vonatról nem szálltunk le de innen is jól látszott, hogy elég nagy a zöld ellenállás hadserege.
Kérlek képek alapján hagyd jóvá.
Esetleg egy alternatív jelszó jól jönne a rövidgatyásoknak. :)
Kecso79 és családja
Rövidnadrágban, próbáltam a már nem használt síneken, nem sikerült, próbáltam az útról, a "mezőn" keresztbe, egyik út sem rövidgatya barát. HA képek alapján elfogadod akkor köszi.
Megvagy! [g:hu 1.6.2y]
Szerencsém volt, mert éppen jött a kisvonat, amikor leparkoltam a vasút mellett. A régi síneken közelítettem meg a ládát, de elég nagy bozótharc árán sikerült odajutni. A visszautat a zöldtett szántóföldön keresztül terveztem, de a gazok közé nőtt csalánnal nem számoltam... Egyik megközelítés sem rövidnadrágos!
Decemberi napsütéses tavaszban, bringával a Balatonfenyvesi vasútállomástól.
Könnyű negyedórás tekeréssel, könnyű találat. Egy kis zöld vonatot is láttam.
Ezért jó télen ide jönni. Se csalán,se szúnyog.
Már csak egy hiányzik a kisvasút végládályához.
A csatorna mentén a gazt lenyírták, igy most könnyű megtalálni aládát.
Míg a ládikót kerestem, a vonat elfütyült a pályályán mire vissza értem a járt sinpárhoz már eltünt a valamelyik irányban,
Az Imermajor főépület új életet kapott, ez nagyon örvendetes. Gyermekkoromban még volt alkalmam kisvonattal utazni a csisztapusztai fürdőbe. Köszönöm a rejtést.
Kisvasúttal közelítettük meg a ládát, Imremajornál leszállva. Elég ramaty az odavezető út, rengeteg csalán és mindenféle ragadós növény. Én megfontolnám a láda elhelyezését más helyre, ugyanis maga a rejtekhely egész jó, de az odáig vezető út borzalom. [Geoládák v2.2.4]
A kisvasutazast nagyon élveztek a gyerekek, köszönjük.
A környék jellegéből adódóan gondazatlan, a Lada szét volt dobálva es jól kifosztottak, jatekot cseréltünk es szépen gondosan visszarejtettem.
Fonyódról tekertem ki Imre-major állomáshoz. Kezdetben minden happy volt, mezei nyulak szaladgáltak, gólyák kelepeltek, bakterék veszekedtek stb. Ezen regelli idilli kép után elindultam a láda irányába, de rövidesen kettévált a sínpár. Az egyik szépen karbantartott, szabadon járható volt, mig a másik ember magasságú gazzal benőtt dzsindzsa. Persze erre kellet menni, amit nem tettem meg. Mostanában nagyon nem tetszenek az ilyen rejtekhelyek, főleg úgy, hogy ezer más lehetőség lenne a láda elhelyezésére.
A képek alapján kérném elfogadni.
Megtaláltam. Csak télen érdemes a vasutat követni, nyáron inkább a betonút mellett, az átkelő után érdemes parkolni és átvágni a szántóföldön. [Geoládák v2.2.4]
Kisvasúttal Szentpálig mentünk, visszafelé szálltunk le Imremajornál és kezdtük el keresni a ládát. A végén már csak Lacika tartott velem.
Ha az aszfaltos úton a vasúti átjáróig elmentek, akkor az út mögötti réten átvágva is elérhető a láda, a gaz minimális.
A keresésé után Imremajorban múlattuk az időt, kedves hely.
Végül visszasétáltunk Fenyvesre.
Remek túra volt, köszönjük a rejtést!
Kicsit közelebb lehetne hozni a ládát a vasúti elágazáshoz, mert iszonyú nagy gaz van a sínen és mellette. Nem véletlen, hogy jó régi az utolsó találati bejegyzés, nyáron rövidnadrágban a derékig érő gazban, csalánosban keresni a ládát nem nagy élvezet. Az utolsó 300 m-t leszámítva szép a környék és jó volt kisvasúton utazni.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
A vonat elment az orrom előtt,ezért gyalog indultam el. Reméltem, hogy visszafelé elérem, de nem volt szerencsém, így visszafelé is gyalogolnom kellett. Jó kis séta volt. A rejtek körül elég nagy a gaz. Ágica
Megtalálása úgy könnyebb, ha a Balatonfenyvesről Imremajor felé menő aszfalton elmegyünk az Imremajor vasúti megálló utáni vasúti átjáróig, és onnan már odalátszik az a fa, aminek odvában megtaláljátok a rejtést. Kb. 300-400-m
Boglári nyaralás során kilenc találatot gyűjtöttem be, ez volt a nyolcadik. Természetesen a kisvasúttal akartuk megtenni a Balatonfenyves - Imremajor útat, de végül maradt az autó. Az ok egészen elképesztő: ma egész nap nem közlekedett a kisvonat, mert a mozdonyvezetőnek gyomorrontása volt! :) Azért Fenyvesen fel lehetett szállni a mozdony nélküli kocsikba kicsit üldögélni.
Buzsáki nyaralásunk egyik célja volt a kisvonatozás. Imremajornál felszálltunk, Fenyvesen lesétáltunk a partra aztán a következővel visszajöttünk. A vonat nagyon lassú és ne üljetek közvetlen mögé, nagyon hangos.
Imremajortól természetesen a használaton kívüli vágányon közelítettem meg a ládát. Úgy tűnik, a természet az erősebb. Visszafelé már inkább átvágtam a már learatott szántóföldön az aszfaltútig. A láda rendben. Köszi a rejtést.
Geofittness találat.Oda-vissza gyalog Fenyvesről,szép időben.Út közbeni találat: 5 barna tehén, 1 ló,1 vadnyúl,sos-sok sárga nőszirom-természetes példányok.1 fácán.1 nagy hernyó-10 cm hosszú,közel 1 cm átmérő,téglapiros hát,sárga hassal.Egyet már láttam a Kovácsi -hegyen is. Köszönettel.
A túra utolsó kisvasutas ládája. A helye ugyan biztonságos, de kb a semmi közepén van, közel a tárgya lerakathoz. Gyors találat után még mekerestük a Fehérvíz ládát, majd visszafelé elcsíptük a kisvasutat is.
Köszi
A kisvasút napján két vonat közt gyorsan összeszedve :)
A dzsungel tényleg nagy, de legalább járható, köszönet érte az előző kessertársnak! ;) Érdemes viszont még így is hosszúnadrágban indulni a ládáért, pár csaláncsípést és gazak által okozott kisebb sebet sikerült begyűjteni...
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
Mi először jó irányba mentünk, aztán látva a dzsungelt (100 méterre a ládától) ami még Tarzanon is kifogott volna, inkább visszafordultunk, mondván ez biztos nem jó út a ládához. Visszasétáltunk a faluba, átmentünk a patak másik felére reménykedve abban hogy van valami összetákolt híd, ami megoldást jelenti. Mindössze 14 méterre voltunk a céltól, amikor rájöttünk hogy ez sem jó megoldás. Végül visszatértünk a vasút oldalára, és itt próbálkoztunk mégegyszer, ezúttal mi győztünk, levertük a dzsungelt. Javaslom hogy aki erre jár, útközben szedjen fel valami erősebb husángot, és azzal induljon útnak.
üdv,
Bolondok [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Egy, összesen 89 km-es kerékpáros túra során kerestem fel ezt a ládát, mely során Fonyódról indulva, ugyanoda visszaérve 9 ládát ejtettem útba.
Csiszta-puszta felől érkezve elég nagy kerülővel tudtam ide eljutni, ráadásul egy csatorna keleti oldalán érkeztem a ládához, sajnos a láda a kanális éppen a túloldalán volt, így Imre-majorig továbbmenvén tudtam begyűjteni a ládát. Sajnos a kisvasút egyre inkább el van hanyagolva és egy-egy nagyobb nyárfa környezetében még a nyárfa sarjak is kezdték meghódítani a síneket. Elég nagy bozót volt ott, még több csalán. Végül meg lett a láda, jó állapotban.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Balatonfenyvesi hétvége során, kerékpárral felkeresve.
Szombaton este hét körül indultam a ládáért Balatonfenyvesről. Tudom, én voltam nem kellőképpen figyelmes, és a gps-re hagyatkoztam.
A gép Imre-majornál bevitt a faluba, majd az onnan induló földúton indultam el.
A ládától 19 méterre voltam, de nem tudtam megkeresni, mert a patak másik oldalán voltam... Semmi gond, kb 900 méterre ott a híd, azon ét, és tekerés vissza.!
Na ez a "híd" sem volt semmi! Kv 15-20 cm átmérőjű fatörzs, mellette egy vékonyka korlát. Bringa a kézbe, séta át...
Onnan az út körülbelül 50 perc, mert út az nem volt. Csak 40-130 centis sűrű aljnövényzet. Bringa a vállon, lépésről-lépésre kínlódva.
Mire a ládához jutottam, már majdnem sötét volt.
Ha nem kanyarodok le a vasútállomásnál, akkor 60 méter mező + 50 méter bozótharc!
Tanulság: ne bízz mindig a gépekbe! Ezt egy életre megtanultam.
21:20-ra értem vissza a szállásra.
Iszonyatosan benőtte a használaton kívüli sínpárt a növényzet, még mindig nem tudom, hogy a csalán, vagy a szúnyog volt e a több. :)
Köszönöm a rejtést!
Örülök, hogy eljutottam ide, hiszen a kisvasút sorozat egy újabb állomását kereshettem fel. Az Imre majornál parkoltunk és a síneken továbbhaladva igyekeztünk a ládához. Az utolsó 100 méteren, ahogy a képeimen is látszik, a síneket beborította a hatalmas csalános aljnövényzet. Nehéz volt a ládát megközelíteni, de végül is sikerrel jártunk. Köszönöm a rejtést.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Somogyszentpálon sikerült éppen elcsípni a három órás járatot. Innen Imremajorig döcögtünk, ahol leszálltam és tettem egy kis sétát a környéken. A ládához vezető út el van aknásítva - talán birka vagy kecske telepítette. Az állatok megszokták a vonatot, egy darabon egerészölyv kísért, máshol egy 40-50 tagú szarvas rudli legelészett. Így szezonon kívül elég kicsi a kihasználtság, az oda-vissza úton összesen három utas volt rajtam kívül, ebből egy a kaller barátnője/felesége.
Mindenesetre érdekes a QR-kódos mobil jegynyomtató és a C50 + szenes kályhával befűtött (de jó állapotú) Bax kocsi kombója.
Különleges hely, valóban ijesztő a kisvasút megszünt, remélhetőleg csak alvó csisztapusztai vonala. Érdemes ide elsétálni, gyönyörű valóban a környezet és szerencsére van vonat is, ami még közlekedik. Mi ennek ellenére bringáztunk. Málna, Itu, Zsolt
a kisvasúttal jöttem imremajorig. nem éppen kiránduló idő volt, a naptej a forróság ellen nem védett. a láda kilátszott, rögtön észrevettem, ahogy odaértem. utána mentem tovább a fehérvíz felé
Megtaláltam! :) Már régóta meg akartam keresni ezt a ládát, de csak ma jött el az ideje. A kisvonatot ugyan nem láttuk (nem is tudom, hogy mikor indul), de a láda meglett. A korábbi logokat alaposan átolvastam, így sikerült jó irányból megközelíteni a dobozt: A műút felöli oldalról, a síneken át. A régi vasútvonalat kezdi visszahódítani a természet. Egy 30 méteres szakaszon tényleg nehezebb átjutni, viszont utána újból járhatóbb az út. Ezzel is eggyel több lett, köszi a lehetőséget.
Sajnálom, hogy egy ilyen jó "témájú" ládát ennyire rossz helyen kell keresni! Rengeteg hely lenne a rejtésre, és nem kellene bozótharcot vívni a nyakig érő csalánosban.
Strandidő híján családi kirándulást tettünk a kisvasúttal Pálmajorig, majd onnan vissza gyalog Imre majorig. Nagyon tetszett a környék, egyszer még visszatérünk hosszabb időre is, gyalog vagy biciklivel, mert a Nagyberek sajnos most nem fért bele.
Imremajor története egyébként nagyon érdekes, érdemes egy kicsit pluszban is utánaolvasni.
A rejtés az elhagyott síneken megközelítve enyhén szólva nem túl kellemes (fülig érő csalán), majdnem feladtam, de visszafelé a szántón vágtam át (ez az említett lekaszált csalános?), innen könnyedén megközelíthető. Ahol az aktív kisvasút keresztezi a műutat, onnan érdemes nekivágni.
Köszönjük!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Először a cdatorna rossz oldalán jöttünk, majd a vasúton. A közeljövőben idelátogatóknak írom, hogy amikor a vasúton haladva úgy tűnik, hogy ekkora bozótban nem lehet továbbmenni, csak egy viszonylag rövid szakaszon kell keményen megharcolni a bozóttal, aztán ujra járhatóbb az út. Köszönjük a rejtést!
Fonyódról induló családi kerékpártúránk alkalmával ejtettük útba ezt a ládát, köszönjük a rejtését. Valóban már eléggé kezdi a gaz benőni a környezetet, de azért megbirkóztunk vele. Jó volt a környéket felfedezni és Táska, Buzsák felé tovább túrázni!
Lassan érdemes lenne a láda áthelyezésén gondolkodni, a nem hasznát vágányokat kezdi teljesen visszafoglalni a természet, így nagyobb az bosszúság, mint az élmény. :(
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Ennek a ládának én semmi értelmét nem látom. A láda neve lehetne nyugodtan az is hogy szívassunk meg másokat. A ládáig egy tiszta csalános meg szúrós gazokkal teli "út" vezet a vasútnál, úgyhogy aki arra jár legközelebb ajánlatos a hosszú nadrág meg a pulóver.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Újabban sokat kisvasutaztunk, így ez most csak egy megtalálás lett, kisvasutazás nélkül, bár láttunk egyet, pont a rejtekhez sétálva. Murus, Cica és johanna
Köszönjük! A majorság épülete a képek óta azért egy kicsit megváltozott! Mindenképpen fontos, hogy a pont a régi vasút és a csatorna közötti részen van, tehát ne a csatorna másik oldalán haladó úton próbáljátok megközelíteni!
A mai nap 1/4-ik ládája. Ismerős kitalálta,hogy kisvasutazni akar, így hát összekötöttük a kellemest a hasznossal. :D Nagyon hangulatos kis helyre sikerült eljutni. Vasutas dolgokért amúgy is oda vagyok ;)
Kisvasúttal Fenyvesről leutaztunk Somogyszentpálra majd vissza de akkor már Központi főmajornál leszállás és indulás a ládáért majd onnan mentünk vissza a városba. Jó kis séta volt. A ládika szerencsére azonnal meglett és jó oldalról is lett megközelítve :)
Lefülelve :-)
Indián-nyaralás keretében, 3 csepp eső, mázsányi lágy, őszi napsütés, rengeteg szépséges táj és nem kevés kaland közepette...
Sínen voltam - ma már másodszor... Szerencsére itt önként hagytam el a terepet, és nagy mázlink volt: találkoztunk a kisvonattal is :-)))
Sajnos rengeteg képem elveszett, ill. sérült, de nekem így is tetszenek, hát megosztom őket (is) ;-)
Köszi a rejtést
Bringával át a Nagybereken ! Megalapozta a napunk jó hangulatát. A bürün átkelve eljutottunk a sinekig, aztán vissza a ládához. Jó kaland volt. Szörnyű érzés volt látni, hogy ennyi emberi munka ismét az enyészeté lett!
Felebarátaim! Bringát lerakni a MAJORKÁban, és az Imre-majori megállóból gyalog a síneken mindig balra tartani a célig. MÁSHOGY NEM MEGY!!! Utána a MAJORKÁban egy récezsíros kenyér és üdcsi...
Megtaláltam. Először a csatorna másik oldalára vezetett a GPS, hogy a fene vigye el. :) Így jár az, aki előre nem nagyítja ki, hogy hova megy. Köszi a lehetőséget.
Autóval érkeztünk az ajánlott parkolóig, ahonnan gyalogosan a síneken sétálva értünk a ládához. Útközben mindenféle növénnyel találkoztunk, még vadkender is nő e tájon.
A fényképező az autóban maradt, így a parkolóhoz visszatérve fotóztam párat. Köszi a rejtést!
Keszthelyről hazafelé kerestük meg a ládát. Sajnos hittünk a GPS-nek és az egyetlen látható úton indultunk el. Mikor odaértünk rájöttünk, hogy a csatorna túl oldalán van. A sineken már hamar megleltük a dobozt. Nos mi itt parkoltunk: N46 40.623 E17 29.929 Innen már gyerekjáték!
Köszönjük a rejtést!
Reggel korán értem a helyszínre. Letettem a kocsit a közeli majornál, onnan gyalog közelítettem.
Csodálatos a környék, érdemes erre kirándulni. A vasút most nem jár, de szezonban biztos más a helyzet.
A láda rejtése jó, a félméteres fű úgy körbenőtte a fát, hogy most teljes biztonságban van a dobozka.
Ahogy közeledtünk a ládához és a távolság már csak 20 m volt, akkor tudatosodott bennünk, hogy a csatorna rossz oldalán vagyunk: következett még egy hosszú séta, izgalmas átkelés, egy hídnak nevezett valamin, de aztán csak meglett...
Közös találat GeoPatikus-sal.
Reggel hatos indulással, este kilences érkezéssel, rendet vágtunk a délnyugati kisvasutas ládák között Dáviddal :)
Mai utolsó ládánkhoz már sötétben érkeztünk, de nem hagytuk volna ott semmi pénzért. Sajnos a környékből már nem láttunk semmit :( A Balatont sem...
A kisvasút hangulatos, a ládát tényleg keresni kell de a gyerekeknek ez árkon bokron át is sikerült:)
Aki elfárad a ládázásban annak csak ajánlani tudom, hogy keresse fel a Majorkát. Kiváló konyhája van és gyerekekkel együtt is nyugisan lehet (pih)enni mert az aprónép nyugodtan kalandozhat a hatalmas kertben, ami jobb mint néhol a játszóterek!
Hát a vonal ezen szakasza elég rosszul néz ki! Bizonyos szempontból viszont jó is, mert vadregényes. Sajnos a doboz nem tartalmazza a kisvasutas kódot! Köszönet a rejtésért!
Megtaláltuk. Tavaly nem sikerült. Elriasztott a nagy 'rengeteg . Most bevezettük magunkat.Köszönöm a lehetőséget.. [g:hu 1.4.18] [wapon beküldött szöveg]
BB-ről jöttünk át kisvonatozni és ládát keresni egy lépésben :) A ládához csak Ricsivel jöttünk el, mert Dóri és Robi megijedtek a gazos vasútvonaltól.
Nagyon szép hely, az állomás mellett a kis patakban a békák mellett siklót és halakat is láttunk.
Valóban hangulatos vasútvonal ez, könnyen meglett a láda is. Visszafelé egy motoros "csősz" győződött meg róla, hogy nem bodzaszedő népek vagyunk:) Kicsit beszélgettünk, aztán elporzott.
Vonattal mentünk Imre-majorig,innen gyalog a ládáig.Megdöbbenve tapasztaltuk,hogy a majori házakban nincs vízvezeték,az emberek lajtban kapják az ivóvizet.
Fonyódról Fenyvesre érkezve sajnálattal vettük tudomásul, hogy a csisztai kisvasút már nem üzemel. Gyerekkorom nagy kalandja volt, meg akartam mutatni lányaimnak. (Vonatozás-fürdés-vonatozás + lángos-hurka-kóla kombó). Így aztán maradt a séta az elárvult síneken... Köszi!
Vasutas rejtés, hol marad belőle a kisvasutas jelszórészlet???
Nagyon érdekes, hogy mennyire sinekkel átszőtt ez a vidék. A Nagybereki Fehérvíz (GCNBFV) ládához vezető útunk során többször kereszteztük az elhagyott, fűvel benőtt, talajba süllyedt vágányokat.
5 napos ládázás-biciklizés-strandolás a déli parton Istvánnal, kánikulában, 14/19. találat.
Biciklivel mentünk, bár kisvasúttal lett volna az igazi, de időben így jött ki jobban. Kellemes, árnyas út vezetett Imremajorba. Ha nem is túl sokat, de valamit már láttunk így a Nagy-Berekből. Ebben a melegben nem volt kedvünk GCNBFV ládához továbbmenni, bár erdetileg terveztük.
A ládában viszont nem találtuk a kisvasutak-sorozat jelszavát!
Sajnos a ládát mi sem találtuk, elég nagy faritkítás volt a környéken, valószínűleg ennek esett áldozatául a láda. Kérném a képek alapján a találat jóváhagyását.
A fél partoldalt kivágták, ládát sehol nem leltünk ahogy telefonon is beszéltük... Bízunk a rejtő szívélyességében, hogy a képek alapján elfogadja a megtalálást!
Megtaláltuk!
Egy remek napot tölthettünk el újra a Dzsindzsa Team tagjaival.
Ez volt a nap első találata, bemelegítésnek megtette.
Gyors találat, gyors logolás és már indultunk is tovább.
Köszönjük a rejtést!
Szilvi+János
Dzsindzsa Team tagokkal (Jani+Szilvi, Józsi+Anita) együtt Balaton déli parti ládázás keretében ezt is megtaláltuk!
A láda gyorsan meglett, logolás után pedig indultunk is tovább!
Köszönöm a lehetőséget!
Pár napot Balatonfenyvesen töltöttünk - gondolkodtunk azon, hogy 9,5 hónapos kislányom élvezné-e a vasutazást, de olyan volta hőség, hogy letettünk róla. Így autóval be. Először a patal rossz oldalán indultam el, de nem bánom, szép vidék, sőt a ládánál voltam, amikor épp jött a kisvasút is. Amúgy a láda környéke nagyon le volt tarolva, úgy 30 méterről nem is hittem, hogy ott lesz még a ládikó.
Balatonról hazafelé tartva (a rádió szerint M7 dugó) útba ejtettük ezt a ládát. Sajnos, rossz irányból, Keletről közelítettük meg, holott a sínek mentén kellett volna. Köszönet a segítségért!
Furcsa érzés volt látni a forgalomból kivont vasútvonalat, de legalább a megmaradt rész működik. Ezt volt szerencsénk látni is, mert a logolás ideje alatt ment el mellettünk a kis vonat.
Megtaláltuk! Balaton-környéki 4 napos kessertúra 31/42. A ládához vezető gazdasági út elején már nincsen sorompó, egyszerűen van a szabályokról tájékoztató tábla és szabadon be lehet hajtani bármiféle interakció nélkül. Mi a majoron túlmentünk és a vasútátkelő mellett hagytuk az autót, majd a síneken sétáltunk be a ládáig. A már nem üzemelő sínszakaszon különös hangulata volt a közlekedésnek. A szerelvényt magát nem láttuk. Köszönjük a rejtést!
Becserkészés kisvasúttal, Balatonfenyvesről indulva. Jó móka volt! Már pár perce döcögtünk a vonattal, amikor megkérdeztem a kalauztól:
- Mikor érünk Imremajorhoz?
- Nemsoká.
- Ugye ott ágazik ketté a vasútvonal?
- Ühüm. Mér? Le akar szállni?
- Igen.
Ülő helyzetéből felpattan, zsebéből előkap egy telefont.
- Akkor megállítom a vonatot!
:-)))
A csisztai vonalon bozótirtást végeztek, sok levágott ág hevert a síneken, ami kissé nehezítette a megközelítést. A láda szerencsére a helyén volt, így igazán nem okozott gondot megtalálni.
Köszi a rejtést!
Két zuhi között családos, gyors megtalálás. Épp, hogy visszaértünk az autóhoz máris jött a mai második eső. De így legalább szép szivárványt is láthattunk.
Köszönet a rejtésért!
Repoceszor invitálására a lányokkal tekertünk egyet a Berekben (Bélatelep - Fenyves - Imre major - a vasútvonal mentén át Csiszta puszta - Bélatelep)
Nagyon jó kis túra lett. A végén még a zuhi is elkapott egy kicsit minket. :)
Kerekezés "csak" a láda kedvéért. Kicsit nehezen, de több szem többet lát alapon megtaláltuk.
Balatoni 9. ládánk az Ádász családdal közösen.
carSfamily
Az elvesző értékek... A láda hamar előkerült, épp a kiszögelt váltót vizsgáltuk, amikor meglepetésszerűen épp arra pöfögött a túristákkal megrakott járat.
Megtaláltuk!
A keresés végén a kisvasút megállójában beszélgettem egy helyi gazdával. A gazda elpanaszolta, hogy a majort és a hozzá tartozó 22ezer hektárt egy osztrák gróf bérelte ki 10Ft/hektár áron 100évre. A földeken csak gazrengeteg van ugyanis csak vadászni jár le évente egyszer szarvasbőgéskor. A pláne az egészben az, hogy felveszi az állami támogatást ugaroltatásra. Hát igen...
Köszi a rejtést.
Mi végig mentünk a vonattal a végállomásig és vissza. Jobban tetszett volna ha valamelyik végénél lenne a láda és nem a két végállomás között.
A vonat nagyon tetszett és meglepődve tapasztaltuk, hogy csak mi voltnuk turisták, a többi utas kisiskolás, horgász és munkahelyről ingázó volt.
Először a láda keresésére indultam - ami hamar meglett - és be kell, hogy valljam nem igazán tetszett a környezet. De visszafelé amikor kis időt szakítottam a telep felfedezésére, elbeszélgettem két kis manóval, akik éppen a tesókat várták az állomáson, majd bedöcögött a vonat és a kisiskolások nagy zsivaj közepete leszálltak róla, az egész hely hangulata megváltozott, tetszett.
Köszönöm a rejtést!
Első kutyás keresésünk, bringával, utánfutóval az egész család. (na jó a kutya kutyagolt:) ) Nagyberek Fehérvíz ládával egybekötött túra volt, gyönyörű időben, idei első hosszabb kerekezés.
A bekötőútig autóval, onnan kerékpárral. A páromat véletlenül megijesztettem, mert a síneken toltuk a kerékpárt és jött a kisvonat. Gyorsan szóltam, hogy álljon félre, de mint a filmeken, a vonat elkanyarodott. Mi már ott jártunk, ahol nem közlekedik a vonat. Bár mint később láttuk, szép látnivaló tárulhatott az utazók szeme elé. Kár, hogy már leállították.
Érdemes innen tovább kerekezni a GCNBFV felé (Nagybereki Fehérvíz).
Mi a nehezebb utat választottuk (ilyen a mi szerencsénk, miért is ne, szeretjük a kihívásokat), de mint utólag visszafelé kiderült, kerékpárral végig kényelmesen megközelíthető. Ha valakit érdekel, elküldöm a trecket.
Életem első ládája! Ötéves kisfiammal találtunk a ládára, neki is jó program volt a barangolás a Berekben. Kislányom pedig nagyon örült a ládában talált ízléses rózsaszín lovacskának :)
A Berekbe mindig szívesen térek vissza, 15-20 évvel ezelőtt rendszeresen nyaraltunk Fenyvesen, akkoriban sokat kerékpároztam ezeken a gyönyörű utakon.
GPS nélkül lett meg a bokorból pont mellettünk ugrott ki egy őzbak, a szívbajt hozta rám. A dobozt sajnos tönkretették, nekem nem volt lehetőségem pótolni. A logbook darabokban, a rengeteg szúnyog között éppen csak sikerült a papírfecnik egyikén a jelszót megtalálnom - amit itt a program NEM FOGAD EL. Sajnálom, kérem a rejtőt, hogy fogadja el a találatomat. Amúgy nem különösebben érdekes helyszín, ebből a "Majorka" dologból többet is, meg igénysebben is ki lehetne hozni :-(
Balatoni nyaraláson biciklis találat:) Mi kétszer is találkoztunk a kisvonattal:) A rejtésben egyedül az nem tetszett, hogy sokat kellett a síneken gyalogolni, amúgy hangulatos hely. Majdnem megáztunk:)
Balatonfenyvesen nyaraltunk, és nem hagyhattuk ki, ezt a ládikót.
Nagyon szép a környezet, és sikerült az eső előtt meglelnünk a ládikát.
Köszönjük a rejtést!
UI: Volt velünk egy kezdő is 5 éves Anna személyében :) első ládája volt :)
Fenyvesi szörfözés után kicsit fáradtan. Nagyon jó kis hely, bringával még visszajövünk, ide úgy érdemes igazán. Nagyon szimpatikus ez a környék. És mellettem elhúzott a kis vonat a logolás után 1 perccel. :-)
Láda keresés helyett, mi a vonaton utazást választottuk. Élmény volt, az út jelentős részét "különvonatként" tettük meg, ugyanis rajtunk kívül csak a kalauz utazott; bepillantást nyerhettünk a Nagy-berek életébe. Mindenki utazza végig a 14 km-es távot, megéri!
Visszatértünk, 28 évvel ezelőtt itt töltöttük a nászutunkat, akkor utaztunk a kisvasúttal egészen Csiszta-pusztáig. Most ládatalálat után nosztalgiásztunk egy kicsit a Hubertus fogadónál.
Előző nap a Csiszta 20 teljesítménytúrán sokat gyalogoltunk a jelenlegi/szünetelő/felszedett vonalszakaszok mellett vagy magukon a talpfákon. Kár, hogy a csisztapusztai ágon csak a kisvasút napja alkalmából lehetett hajtányokon utazni, menetrend szerinti járat nincs.
Lellei nyaralásunk utolsó 2 napját ládázással töltöttük.
Első nap 9. ládikája volt a 10-ből.
A ládika helyét nem igazán értjük. A kisvasutas ládáknak pont az lenne az értelme, hogy az ember végigmenjen a kisvasuton, és ráadásul még ládát is találjon; és ne drive inként keressen meg egy ládát. De ez nagyon nem a végállomásnál van. :(
Köszönjük a rejtést!
Ha nem a patak tulsó partjárol közelítünk először akkr könnyű találat lett volna. Pedig a Gyuszin volt fürdőgatya mégsem mert a "hídon" átmenni.
Köszi a rejtést: Jevica, Gyuszi!
Engedélyt kaptunk a portástól; arra autózunk, amerre csak akarunk...
Jó is lett volna, ha elmúlt napok esőzése nem nem tette volna járhatatlanná a földutakat. Sajnáljuk, mert így a másik közeli ládát (GCNBFV) sem kerestük meg.
Tetszett így is, köszönjük szépen!
szepzsuzsi, Margit
Zalaegerszegi nyaralásból hazafelé. Meglepően jó út vezet Imremajor felé. Útközben találkoztunk az utasokkal teli kisvonattal. Az elágazásnál a nem használt vonal állapota is tökéletesnek tűnik. A láda rejtése és tartalma korrekt.
Kisvasúttal mentünk fenyvesről, és a találat után beültünk egy zsírosdeszkára a közeli, nagyon csini "csárdába" Így majdnem le is késtük a vonatot. Köszönjük a kalauz bácsinak, hogy megvárt :)
A major felvirágozóban van egy lelkes fiatalembernek köszönhetően, ennek ellenére a kisvasút már messze nem olyan mint volt monjuk 7-8 éve , sajnos. Köszönjük a rejtést.
Balatonkeresztúrról bringatúra állomásaként lett meg a láda. A Club Majorká-ba érdemes betérni, nyári melegben jól esett a csapolt sör. A pultos hölgy mostantól ismerni fogja a ládázást, örömmel fog a betérő ládászokkal beszélgetni róla.
Köszi a rejtést!
Balatoni nyaralásunk alatti találat. Sajnos a saját kerékpárjainkat nem hoztuk el így kölcsönöztünk két drótszamarat, és ezzel gyűjtöttük be mai utolsó ládánkat is.
A fenyvesi vasútállomástól indultam el keróval, hogy felfedezzem a környéket (meg a ládákat persze). A berek egyszerűen csodálatos! Szerintem kerékpárral a legtisztább az élmény, így jön át legjobban a hangulat. Köszi még egyszer!
Ládatúránk 16. állomása. Sajnos nem jött vonat, utólag jöttünk rá, hogy érdemes lett volna megnézni a menetrendet :( Ettől függetlenül tetszett a hely, így már mi is elmondhatjuk magunkról, hogy voltunk "Majorkán". A ládát egy méretes meztelencsiga őrizte.
Szomorú ahogy romlanak a vonalak, s nincs a nyaralókra tervezett járat. A majort lelkes és vendégszerető emberek építgetik, s néha programokat is szerveznek.
Imremajortól vonatoztunk Somogyszentpálra, onnan kb. 5 perc után már indult is vissza a kisvonat. Láttunk őzeket a kukoricásban. Imremajorhoz visszaérve mentünk ládázni, nem könnyen lett meg a láda.
A koordinátánál a vasút melletti fa alatt gally- és avarhalom, de láda sehol. Sajnos nem találtam meg. A rejtőt hívtam, de sajnos nem tudott a láda kilétéről infót adni. :(
Ha már erre jártunk és volt rá időnk, no meg kapacitásunk, akkor miért ne segítettünk volna ezen a dobozon. A Muki épp tolatást végzett a nagyvasút mellett, amikor ott jártunk. Azt nem is mertem remélni, hogy hétköznap sikerült menet közben elkapni egy szerelvényt. A sorompónál a biztonság kedvéért megkérdeztem, hogy bemehetünk-e Imremajorba, s mivel kedvező választ kaptam, nem haboztunk. A település (nevezhetjük annak?) igen nyugis hely. Hétfő ellenére többen is a kertjükben múlatták az időt. A kúriára hasonlító épület előtti kis téren biztosan a helyiek szoktak hancúrozni, akik épp iskolában voltak. Elsőre a patak rossz oldalán próbálkoztam, de másodjára már nem hibáztam el az utat. A síneken battyogtunk el az ominózus fáig. Itt meggyőződtem arról, hogy a láda tényleg nincs meg. Csak egy fekete zacskó maradványait találtam meg. Telefon a rejtőnek: minden szükséges van nálam (mert készültem), csupán egy, illetve a kisvasutas multi miatt két jelszóra lenne szükségem. Az egyikben megállapodtunk, a másikat pedig kulisztól kaptam meg, amit ezúton is köszönök! Reméljük, hogy hosszú életű lesz a doboz. Barni volt segítségemre.
A hely nagyszerű, bár a rejtés megtalálását közel fél óra kutatás után kénytelenek voltunk feladni :-(
A nyomok alapján valaki vagy valami kifosztotta a ládát.
Azért a kisvonatot megvártuk, bár nem bíztunk túlságosan a menetrendben. És lássatok csodát, percre pontosan átzakatolt az állomáson. A kocsiba pattanva még visszafele úton is csináltunk róla pár képet.
A mellékelt képek alapján kérem majd a találat elfogadását! Köszönet!
Hát ez a láda nem lett meg, pedig sokáig kerestük. Vélhetően csak a hült helyét találtuk.
Egy kellemes társasággal töltöttünk pár napot Hévizen a Carbona hotelban. Míg Ők egy erdélyi borkóstolón mulatták az időt, mi szép csendben megléptünk és bevettük magunkat Nagyberekbe.
Nem bántuk meg!
A kisvonatot B.fenyvesen hagytuk és míg itt időztünk nem jött vissza. A láda hiánya nem szegte kedvünket, (még nem tudtuk akkor, hogy nem ez lesz az egyetlen) a sineket követve folytattuk utunkat, a következő cél fele.
Tisztelettel kérnénk a rejtőt, fogadja el megtalálásnak. Köszönjük!
Mintegy 4 hónapos szünet után a mostanában új néven futó É&T csapattal karöltve indultunk portyázni a Somogyi dombságba. Mivel a vasútmánia jelen van a családban, megkülönböztetett figyelemmel látogattuk a helyet. A szakasz felújítás alatt van, ami örömteli, de sajnos elég sok szakasz megszűnik eközben. Némi biotrágya szag kíséretében indultunk a rejtekhez, a láda hamar meglett.
Köszönjük
Reggel melóba menet feltűnt egy közeli ikon a pda-n, ami még mindig csukott volt. Hazafelé beugrottam megkeresni a dobozt, így sikerült kinyitnom.
Szerencsém volt, mert útban a rejtek felé jött a vonat is!
A Cipőcskével sajnos nem találkoztam. A betelt logbookot kicseréltem egy újra.
Tetszett a berek, jó bringás kirándulást lehetne csinálni, de most csak futólag jártunk erre. Szerencsénkre a kisvasutat is láttuk, szerencsére füttyentett, így félreállhattunk. Köszi a rejtést.
Népes társasággal jöttünk ide, geocachinges "beavatás" céljából. 3 kellemes napot töltöttünk Fenyvesen barátainknál. S ha már itt voltunk, a fürdés, sörözés, bográcsozás mellé beikattunk egy könnyű ládikózást is. Annyira könnyű azért nem volt, mivel Fenyvesről a sínek mentén sétáltunk végig. A helyszínre érve hamar megtaláltuk a kincset. A probléma csak az, hogy a nagy izgalmak közepette a jelszót lazán elfelejtettük megnézni :((
Kérjük a rejtőt, hogy a képek alapján fogadja el a megtalálást.
Amúgy a helyszín nagyon kellemes, hangulatos, a fogadóban egy idős bácsi volt "szolgálatban" a tulaj távollétében. Köszönjük a türelmét, segítőkészségét.
GCKVNB">Balatoni hétvégénk egyetlen ládája.
Máriáról érkeztünk autóval egészen a vasúti kereszteződésig, természetesen mindvégig figyelve arra, amire a tábla felhívta a figyelmünket: nehogy elüssétek a lovakat! A Geko-t még mindig hiányolni kényszerültünk, a kölcsön GPS pedig nem volt hajlandó kezelni a Russát, ezért igazi I-GO-s kesserek voltunk (de legalább a Nav N Go iGO8), ennek minden hátrányával.
Kezdődött azzal, hogy a tűző napon égő fejünk és érő komoszt mellett a sok fény miatt a kijelző nem látszott, tetőzve azzal, hogy a készülék szerint meg sem mozdultunk. Így egy ideig a ládától 50 m-re keresgéltünk (tök szupi rejtekek vannak ott is), de végül a W@P-os leírásnak hála megtaláltuk a valódi rejteket. Ekkorra persze már az IGO is feléledt. A fényképezőgépet is otthon hagytuk, így csak pár telefonos kép örökítette meg a megtalálást.
Kicsit elkeserítő, hogy a sorozat 21 tagjából még 18 van előttünk, de ami késik nem múlik!
Köszönjük a rejtést!
evek ota (Mics csecsemokora ota) jarunk Fenyvesre, most vegre a gc kapcsan erre is eljohettunk. Mics csaladja is csatlakozott, ahol a ket nagyobbik kicsi nagyon elvezte elso kincskereseset:) sajnos az ido nem kedvezett ezen a heten, igy csak ez a lada maradt. jovore tobbet deritunk fel! [wapon beküldött szöveg]
Fonyódról cangával, majd tovább a Fehérvíz ládához.
Régebben már többször jártam itt, de mindig csak a kisvonattal "átutazóban". Még anno nagyszüleimmel Csisztapusztára is mentem eme remek szerkezetekkel, persze mindig csak a vonatozás miatt kellett elvinniük:-)! Sajna ez ma már csak emlék, valószínű az is marad:-(! A rejtek könnyen meglett, az álca funkciójú "farakás" tényleg elég feltűnő, de csak akkor amikor az ember már ott van, szóval nem hinném, hogy bárki emiatt kiszúrná, feltéve, hogy nincs röntgenszeme:-)!
A vasutakat borzasztóan szeretem, (egyébként ezzel a ládával kezdem meg a kisvasutas ládasorozatot) szóval nagy csalódás semmiképp nem tudott volna érni, de a környék tényleg nagyon szép!
Ajánlom mindenkinek!
Köszi a rejtést!
Régebben vonattal is jártunk erre, most Imremajorig autóztunk, egészen rövidet sétáltunk a ládáig. Láttunk egy sebesen száguldó motoros sinjárót, visszaútban pedig a következő ládásszal is találkoztunk. Kár, hogy a kisvasúttal elérhető célpontok veszítettek gazdasági és turisztikai értékükből, így végül csak a vasút szerelmesei tartanak igényt rá, ami egy időn túl kevés lehet a fenntartáshoz. E+D
Balatoni Bringázás
Az utolsó 100 métert leszámítva (ahol a sínek között kellett tolni tikkasztó hőségben a bringát) kellemes, sima, nyugodt kerekezés. A kisvasút nekem is kedves, a mi megyénkben is van belőle, de itt nagyon kiterjedt a hálózat (legalábbis a térkép szerint), bár ezek többségén már nincs forgalom.
Ahogy a jegyzetfüzetbe is írtam: olyan "vadnyugatos" íze volt a helynek - hőség, legyek, csönd, a vonat nem jön, minden változatlan...
könnyű gyors találat. Világosban biztos több mindent láttunk volna. a kisvasút tetszett, kár hogy nem jár már a másik vonalon. Köszi a rejtést. nagyon sok a szúnyog errefele :)
Ezt al dobozt a múlt nyáron azért nem kerestem meg, hogy idén már a pici lánnyal és az anyukájával jöhessek el. Ez alatt Vandus megszerette a vonatokat (főleg a kicsi kék gőzmozdonyt :) így a kisvasutazás igazán csemege volt neki is. A kincset is nagyra értékelte.
Imremajorig autóval mentünk, egy kupac illatos trágya mellől indulva megkerestük a ládát, és még a vonatcsatlakozást is elcsíptük.
Az egész családnak tetszett a hely, bár Anya szerint a Imremajor környéke neki már túlontúl nyugalmas. Vandus odafelé inkább a nyakamba kéretőzött, mert nem igazán ment neki a kőzuzalékon való közlekedés, de visszafelé jövet már ügyesen lépkedett talpfáról talpfára.
Kár, hogy nincs még több működő szárnyvonal, ahová pl jövőre mehetnénk vonatkázni.
Kerékpáros túra közben.Sajnos elöször rossz irányból közelitettük meg-Imremajor kis utcáin keresztül,csak a 3 m széles csatorna volt útban...
A sínen végig menve érdemes keresni.
A kisvasutas multi első találata. 2010-re remélem a többi is meg lesz. :-)Éppen arra járt a kisvonat, úgyhogy nagyon hangulatosra sikerült a ládavadászat. Köszönjük!
Jó helyre rejtett láda! Hiszen azon a tájékon kicsi a valószínúsége, hogy illetéktelen kezébe kerül.
A vasúti pálya jól karbantartott, kár, hogy nem láttunk közlekedő vonatot.
Köszönjük a rejtést!
Maga a környék egy kissé lehangoló; viszont a rejtés helyének kiválasztása nagyon jó, a környék szebb részén és főleg azért, mert a lényeget mutatja: a kisvasút elágazásához közel van, egy gyönyörű fa tövén. A rejtés kissé feltűnő a máglyába rakott tűzifa halommal, de az elhagyott helyen ez talán nem jelent problémát.
A sorompó most nem volt leengedve, így akadálytalanul bemehettünk. A domb mellett parkoltunk, annyira nem volt illatos :) A láda innen már gyorsan meglett, köszönjük a rejtést! :)
Megtaláltuk. :-) Nem apróztuk el, ez volt ma a hatodik találatunk. :-)
Minden nyáron ki szoktunk bicajozni a berekbe, de kesselni csak nemrég kezdtünk, ezért örültünk neki, hogy itt is van láda. :-)
Az ember azt gondolná, hogy ez egy elhagyatott hely, pedig nem az: pár perccel kerültünk el egy másik kessercsapatot. :-)
A ládától nem messze, az út szélén parkoltunk le, pechünkre egy silózásra letakart takarmánydomb mellett, aminek a szaga gyors haladásra ösztökélt minket. :-) A ládát a sineken keresztül értük el, a hely szinte adta magát, nem volt nehéz megtalálni. Logolás közben eleredt az eső, ezért igyekeztünk gyorsan visszarejteni a ládát, hogy ne ázzon el.
A környéken sok a "bátor" fácán, aki autóval érkezik, vigyázzon rájuk! :-)
Köszi a rejtést. :-)
ps. Nyáron valószínűleg meglátogatjuk a Nagybereki Fehérvíz ládát is, de azt inkább kerékpárral/gyalog. :-)
Hévízről indulva, a délutánt a Nagyberek körüljárására szántuk; ennek első állomása volt a kisvasúti láda felkeresése. Balatonfenyvesen gond nélkül be tudtunk hajtani az üzemi útra, a sorompókat nyitva találtuk, a környékén senkit sem láttunk, viszont az úton sok kocsi jött szembe. Mintegy 100 méterre közelítettük meg a ládát, ott leparkoltunk, majd a síneket keresztezve, toronyiránt értünk a rejtekhelyhez, amelynek helye a térkép és leírás alapján egyértelmű volt, valójában műszert sem igényelt. A logolás után behelyeztünk a szinte üres ládába egy kis mozdonyt (mi mást?), majd egy darabon elkocsikáztunk Pálmajor felé, de kis vonattal sehol sem találkoztunk (gondolom vasárnap nincs szállítás). Pedig valaha sok helyütt gazdaságosan üzemeltek ezek a keskeny távú vasutak, szinte egyedüli összeköttetést biztosítva a nehezen járható mezőgazdasági területek között. Kapuvár környékén - a Hanság lecsapolása előtt - hasonló módon oldották meg a gazdaságok, egyes majorságok árú- és személyszállítását; gyerekként magam is utaztam a kapuvári vasútállomásról Osliba... De ugyanígy kisvasút biztosította például a csermajori tejipari technikum, a tangazdaság és tejüzem ellátását és a termékek elszállítását is. A 70-es évek elején még több helyen láthatók voltak a vágányok a fertőendrédi vasútállomás irányába. De hát, változtak az idők, a szállítás pedig fokozottan áthelyeződött a közben egyre jobban terjeszkedő aszfaltcsíkokra...
Eredetileg át akartam kelni déli irányban a GCNBFV felé (turistatérképemen van is jelezve földút), de nem ismerve a járást és a tegnapi orkán utáni útviszonyokat, inkább lemondtam róla. Így aztán visszafordultunk és egy kis kerülőt téve előbb meglátogattuk Buzsákot és annak fehér kápolnáját...
Zalakarosi wellness-hétvége kezdéseként kerestük fel ezt a kisvasutat. Éppen elpöfékelt elöttünk a pirosnál, így a végállomásra már együtt érkeztünk. Sajnos csak 2-kor indult visszafelé, tehát nem maradt más, mint hogy az állomáson eljátszuk, hogy valójában utazunk vele. Imremajor is hamar meglett, ahogyan a láda is. (GPS nélkül)
A sorompó nyitva, így a bejutás akadálytalan. A majorban gondolom mindenki ismer mindenkit, mert hamar kiszurtak. Semmi gond nem volt szétnéztem, logoltam és eljöttem.
A kisvasút most természetesen nem közlekedett, ám találkoztunk egy sínautóval. Izgi lehet egy ilyenen robogni.
Szerettük volna még felkeresni GCNBFV-t is, de a tegnapi esőzés miatt sártengerré változott a földút, ezért letettünk a mostani megtalálásáról.
Egy hete véletlenül elhaladtunk mellette. Most hazafelé jövet meg kellett állni. Az út véletlenül kapásból meglett.
A ládához legközelebbi pont, ahol meg lehetett állni, egy trágyadomb mellett volt. Beszippantottuk a "metszően friss vidéki levegőt"......aromás-dús volt. Utána 2 km letekert ablakokkal :-)
Somogyi ládázás 172 km kerékpárral
A közelben - Keszthelyen - hagytam a kocsit majd a balatoni kerékpárút legszebb részén tekertem Balatonyfenyvesig, ahol a kitünő minőségű aszfaltúton értem a láda közelébe. Útközben nem találkoztam se portással se sorompóval.
A láda könnyen meglett egy kis töltésen való botladozás után. Az egykori kisvasút nyomaival még sok helyen találkoztam a GCNBFV láda felé menet.
Kocsival simán be lehetett hajtani a kisvasúttal párhuzamos útra (a sorompó fel volt húzva). A céltól 100 m-re parkolás, a síneken menve könnyű találat. Szerintem a leírásban jelzett 2-es terep nehézségi fok kicsit túlzás.
BigMick, Iza
Közös találat Marcival
Mivel kevés volt az időnk, ezért Balatonfenyvesről indultunk a kisvasúttal. Az első megállónál leszállva (Imremajor) gyorsan megtaláltuk a ládát. Jó tanács: maradj a síneken! A vonatra várva elbeszélgettünk a helyi kocsma tulajdonosával. Elmesélte a terveit, amiben elsősorban a természetet kedvelőkre alapozva szeretne egy szabadidő központot létrehozni a volt politikai foglyok munkatáborának helyén. Sok sikert hozzá!
A láda beteg! Doboza nincs, a geocache-es leírás elázott.
Az előttünk megtalálókat sajnos nem olvastuk, így mi sem vittünk dobozt, és (mivel leírásunk/internetünk sem volt kéznél) a hosszas keresést követően kicsit csalódottak voltunk... :(
Ez volt kis csapatunk első találata!
Üdv! Tigrincs, Puli, Just, Crix és Remage.
Balatoni nyaralás 2. ládája.Eléggé lepusztult sajnos a major, izgi kis vasút. Pár éves koromban utaztam a csisztapusztára vezető vonalon, de sajna már nem emlékszem rá, csak úgy mesélték a szülők.
Elöször kocsival mentünk be levadászni a ládát, másnap befizettünk a vonatra is (felnőtteknek 660 Ft a returjegy). Szerencsénk volt, mert utazott velünk egy somogyszentpáli bácsi, aki elmesélte a Nagyberek történetét. Állítólag ezt a vonalat is meg akarják szüntetni. Kár lenne érte. Köszi a rejtést.
u.i. Ha valaki megcélozza, legyen olyan kedves vigyen magával egy dobozt, mert a szotyis zacskó tényleg nem bírja már soká. Nálunk sajnos nem volt.
A reggeli vonattal érkeztünk, rajtunk kívül még egy megszállott vasutas legényke utazott, ő Szentpálig és vissza, nekünk elég volt ez az öt kilométer is, hogy a hangulatot átérezzük. A szotyis zacskó meglepett, pedig a reggeli vásárláskor a fenyvesi boltban még nézegettem is a bőséges doboz választékot, sajnálom, hogy nem vettem egyet, de a logokat mi sem néztük.
Feltűnő volt a felújított talpfák és vasútágy, a Csiszta- és Táska felé vezető szakasz első 500 métere is bizalomgerjesztő volt, így a sínek mentén indultunk Táska felé...
Nos ha valaki sietett, azok mi voltunk ma. :) Délelőtt nagy zuhé volt, délutánra szépen kitisztult az idő.Irány kesselni...No persze.A legtávolabbi ponton, a ládánál égdörgés és zord sötét felhők garmadával.Egyszer már áztunk el hazafelé Fonyódra Fenyves felől.Egy szó mint száz, 25 alá ritkán ment az óra hazafele a kb. 15 kilóméteren.Nekünk ez betett. De nem áztunk el!
Ez eddig a vidám rész.
Ami viszont szomorú: A "láda" azonnali karbantartást igényel!
A képen látható esztétikus szotyis zacskóban találtuk a figyelmeztető papírt és a logbookot. Gondolom nem ennyi volt az egész...
Napokban mérhető a rejtés további élete beavatkozás nélkül. Nálunk nem volt semmilyen doboz sajna... a túra
Balatoni kilá-/tó/tor-túra, 2/10. nap, 17/106. láda, az év legmelegebb napjaiban.
A hosszúnadrág sem használt a csaláncsípések ellen. Miután kezeltük vele reumánkat és felzargalásztunk egy fácánt, tovább álltunk.
Balatoni kilá-/tó/rom (tor)túra, 2/10. nap, 17/106. láda.
Parkolás a trágyarakás mellett, innen megközelítés vagy a csalánoson át vagy a sinek mentén kerülve. A vonat állítólag rég nem jár már, legalábbis a helyi "italmérésben" ezt az infót kaptuk. Ahhoz képest a sinek elég jó állapotban voltak.
Természetesen vasutaztunk!!!
Imremajortól Somogyszentpálig és vissza. Nagyon tetszett, a pánik akkor tört ki, mikor Bendegúz plüssnyuszija kiesett az ablakon. Utána torka szakadtából üvöltött, amíg be nem gyüjtöttük. Szerencsére a tragédia nem sokkal a végállomás elött történt, így a mozdony átszerelése alatt Domi megkereste, és visszahozta a nyulat.
Utána mentünk a ládához, ekkor láttunk egy jópofa motoros hajtányt a nem használt sínszakaszon.
A Központi Főmajorig autóval mentünk, onnan kisvasútaztunk egyet. A vonatmegálló egy felújított fabódé, nagyon közel van a központhoz. Ott most nagy munkák folynak, újítják fel az egész részt. Egy "kocsma" már el is készült. A választékot nem ismerem, nem mentünk be, de kívülről jól néz ki. Készül most röplapda-pálya, lesznek szállások, küzdősportnak való helyet terveznek...szóval egy kisebb szabadidő központot építenek oda, a vállalkozó szerint 2-3 év a teljes befejezésig. A kis patakot is takarítják ki, civilizálják a környezetet.
Az autót ott hagytuk az út szélén - egy helybeli lakos mindjárt le is nyúlt minket egy doboz cigi árára, mondván vigyázott az autóra.:-)
Először kicsit keveselte amit adtunk neki (200 ft-ot), de nekünk igazából fogalmunk sem volt a cigi áráról, ... aztán megmondta.
A vonattal - csak a buli kedvéért - elmentünk a végállomásig (Somogyszentpálig), aztán visszafele leszálltunk az autónál és begaloppoztunk a ládáig.
A láda onnan kb. 200 méter és nagyon könnyen meg lehet találni.
Ha valaki nem szeretné végigállni az utat oda-vissza, akkor ne igy tegyen ahogy mi, hanem Fenyvesen üljön fel a vonatra.
Balatonfenyves - Központi Főmajor közti távolság időben negyed óra.
Balatonfenyvesről a következő időpontokban indul a vonat:
5.25 7.50 14.00 16.00 18.35 Az Elvirán megtekinthető a menetrend
Nagycsaládosoknak van 90% kedvezmény. Nekünk (2 felnőtt, 3 gyereknek a Központi Főmajortól, másik nevén: Imremajortól a végállomásig és vissza 200 ft volt.)
Igaz, ebben az esetben a kedves ládász vagy megvárja a következő vonatot, vagy Fenyvestől csak a Központi Főmajorig vonatozik el (ez csak negyed óra) - igazából beljebb sem ad nagyobb élményt szerintem - ott leszáll, megkeresi a ládát és mikor jön vissza a vonat azzal vissza tud menni Fenyvesig.
Ezt csak azért írtam le, mert ez is egy megközelítési módja a ládának.:-)
Nekünk gólyákat, kócsagókat és fácánokat sikerült látnunk, más sajnos nem került elénk. :-(
A hely egy ládát megérdemel, ugyhogy köszi a rejtőnek. (bár szerintem mind a terep, mind a rejtés 1-es nehézség)
Kocsival érkeztünk a gyerekek már nagyon kikészültek. A láda szabadon volt, ezért jobban álcáztuk. Láttunk három vadnyúlat. Sajnos a magyarországi kisvasutakhoz tartozó információt nem irtuk fel :(. Holnap visszamegyünk a kisvonattal, melyet egy eredeti csepel motor hajt. Inkább nevezném kocsinak, mint vonatnak.....van benne sebváltó kuplung, fék, gáz.... azért nagyon aranyos. Naponta ötször jár a végállomáson 5 percig áll, majd jön vissza. Az oda-vissza út kb. 1 óra. Az indulásokat holnap beirom. Köszönjük a rejtést
5:25;7:50;14:00;16:00;18:35
Udvariasan megálltam, elengedtem magam előtt a kisvasutat - mindenki integetett róla -, majd átkeltem, aztán vissza, és a sínen végigkocogva rohantam meg a ládát. A macskát ki küldte oda a bozótba? Elkísért ládászni - elég rutinosnak látszott, mintha nem először tenné meg ezt az utat.
Balatonfenyves Alsóról tekertünk ki ide biciklivel barátnőmmel és a kistesóival. Tetszett nekik a ládászás. A környezet nem mutatott túl sok érdekességet, talán még messze jártunk az igazi Nagyberektől.
Régebben, mikor még járt Csisztapusztára is a vonat, akkor minden évben utaztunk vele, hogy Csisztapusztán fürödjünk, de mióta nem jár, azóta... Most csak a ládáért jöttünk, ami gyorsan meglett. Látszott a két sínpár közti különbség: a használt csak kicsit rozsdás, a használatlan csisztapusztai sínpár teljesen rozsdás:(.
Éppen erre járt a kisvonat is, de sajnos, mire elökotortam a csomagtartobol a fényképezögépet, már tova is pöfögött...
Egyébként ki lehet menni kocsival egészen a vasuti sin elágazásáig, innen csak néhány méter a láda.
Érdekes hely de eléggé lepukkadt, sajna. A pusztulás jelei mindenütt. Megtalálni nem túl egyszerű, figyelmesen kell elolvasni a szöveget!
jó kis túra volt!
Balatoni kiruccanásunk első ládája. A pusztulás látványa elszomorító, a cache felé útközben fellelhető nem csekély méretű trágyakupaccal való találkozás különös mozzanata a kirándulásnak. :-) Köszönjük a rejtést!
Majdnem 5 év alatt, de meglett! (Lásd legelső log. ;) ) Sajnos ez idő alatt a vasút is összement a ládával együtt, szinte csoda, hogy van ami még üzemel belőle.
Kis túlzással: a láda környékén lépni se lehetett a fácánoktól. Hangulatos környék, érdekesek a girbe-gurba sinek, gyorsasági rekordot biztosan nem fog dönteni itt a vonat.
A láda nagyon ki volt fosztva, amennyire tudtuk feltöltöttük [wapon beküldött szöveg] Az erdészek elég gyanakvóak és barátságtalanok voltak, meg a hely is nagyon lehangoló, sajnos. :-(((
könnyű találat, kicsit lepukkadt épületek, rossz érzés volt nézni, ahogy a régen élettel teli házak, épületek, most omladoznak, úgy hallottam német a tulaj, hát........... én nem engedném ezt.
Fantasztikus hely. A megtalálás másnapján a kisvasúttal kora reggel elmentünk a végállomásig, és kerékpárral jöttünk vissza. Nagyon élveztük a tájat, és az állatokat is amiket láttunk. Nem érdemes kihagyni.
Ez az első geoláda itt a Balaton körül.Fenyvesről jöttünk ide biciklivel,a sinen kicsit zötyögős biciklivel,mindenkinek a kisvasutat ajánlom.Ma meg szerettük volna keresni a GCNBFV-t de rossz irányba mentünk.Ráadásul mikor már majdnem otthon voltunk apa és a hugom elesett a biciklivel és mentő vitte őket Marcaliba.Így kezdődött a bicikli-túránk.1 hétig ágyban feküdtek....(a láda 10.-én 1 éves(újratelepítésell))
A logbook 1 felreertes kapcsan hozzanj kerult,es mikor vissza szerettuk volna vinni,tapasztaltuk,hogy a ladat szetturtak... Ezert begyujtottuk,megszarigatjuk,mai napon visszatesszuk! [wapon beküldött szöveg]
Rokongyerekekkel indultunk neki, kevesellték az ajándékválasztékot :)
Kár, hogy csak Somogyszentpál felé jár már csak a kisvasút. Olyan mesés ez a berek!
A javasolt úton közelítettük meg a ládát. A sorompó nyitva volt, az Imre majorig vezető úton elég nagy volt a forgalom, főleg biciklis kirándulókat láttunk. A láda hamar meglett, sajnos mindenféle álca nélkül, csak be volt hajítva a fa mögé. Persze lehet, hogy valamilyen állat túrta ki a helyéről. A logbook elég nedves, de a toll fog rá, és a jelszó is jól olvasható. A ládát "szeméttelenítettük".
RIPTOR , Gabi
Megvan! Erről szól a geocaching. Sikerült éppen a kisvasút indulása előtt még odaérnünk, így végigvonatozhattunk vele. Fantasztikus élmény volt. A menetrend látható az Elvirán.
Vasút ügyben elfogultak vagyunk, így ez a rejtés is nagyon tetszett. Kellemesen perzselt a nap, sehol egy lélek, mintha csak a "Volt egyszer egy Vadnyugat" c. filmben járnánk.. A ládát szépen rendbe rakták az előző megtalálók. Kisvonatot sajnos nem láttunk, de Little Choo-Choo TB elpöfögött velünk :-)
A fonyódi sikertelenséget egy majdhogynem eső verte túra követte.
A ládát gyorsan becserkésztük, még a kisvasút is akkor jött Somogyszentpálról. A berek világa és a vasút is közel áll szívemhez, így a két dolog egyidőbeni megjelenése csodálatos volt.
megtalálók: Kata, Gábor, Bali, Beni, Eszti, Csabi, Zsolti, Misi.
MIND Trauma
Térdig a csalánban... Ömlött az eső. Kocsival kb. 100 m-re sikerült megközelíteni, így csak kicsit áztam sz.rrá. Jellemző, hogy a párom inkábba megvárt a kocsiban.
James
Fenyvesi hétvége barátokkal. (Fanta nélkül ;-) Kellemes szombat délelőtti bringázás. Sajnos a láda szinte üres volt, de ami még bosszantóbb, az újratelepítés során kimaradt belőle a kisvasutak láda(sorozat) jelszórészlete. Még úgysem aktuális, de talán egyszer. ;-)
Már teljes sötétben tettük meg Pupuval azt a 150 métert, ami a vasúti átjárónál álló kocsit a ládától elválasztotta. A láda nem volt nehéz és nem volt nehéz megtalálni sem. Közben egy vonat is elhaladt - szerencsére a másik vágányon (amelynek közelében a kocsit hagytuk). Ha a vége jó, minden jó - mondja a közmondás. A mai nap 7 nekifutásból három ládát találtunk, azok közül is egyet teljesen amortizált állapotban. Ezt legalább épségben találtuk.
Téli berek - és az eltűnt ládák napja!
Reggel 5-kor indultunk Jalsóval Budáról, fél 8-kor keztük a ténykedést Kaszón. Harapós fagy, a kérges hó megbírja az embert.
Egyet nem találtunk, három eltűnt, egyet újratelepítettünk, ez volt a második, amit kézbe vehettünk. Rendben van a láda, de nagyon szegényes a tartalma. Mivel az újratelepítésnél ott hagytam minden kincsemet, ide semmi sem jutott.
A Nagyberekben jártam már biciklivel, Csisztapusztáról Fenyvesig és vissza. Így most jogosnak éreztem az eléggé drive in megközelítést (Imremajor után egy kisvasúti átjárónál hagytuk a kocsit, onnan 150 m). Még visszamegyek a nagyberekbe, mert nagyon szép.
Egy oda-vissza 5 km-es nagy sétára készültünk a hóban, így aztán csalódásként ért, hogy az ajánlott parkolótól mindössze 500 méterre, a házakat éppenhogy csak elhagyva, már a ládánál is voltunk. A hóban végigtúrtuk a fa közvetlen közelét, majd a rejtő telefonon adott tanácsára egy kicsit távolabb is. Végül meg is leltük a ládikót. Hó nélkül szerintem nem is nagyon lenne elrejtve. Amúgy teljesen üres. Nekem tetszett a vidék, azonban én jóval beljebb rejteném el a sínek mentén.
Vasutas Természetjárók fenyvesi közgyűlésének ebédszünetében szedtük le sebtében.
Ajándék úgyszólván semmi sincs benne, nálam sajna most nem volt semmi beletenni való.
A hely így eléggé ködösen nem igazán mutatta meg a szépségét!
GCDBAK közben ugrottam ide fel, nagyon rettegtem, hogy kutyákkal találkozok, aztán nem voltak. Ez a láda még könnyű volt, azonban a következő, az NBFV, na így eső után hardcore volt binyóval innen...
Megtaláltuk. A láda tartalma enyhén fogalmazva is szegényes. Gyakorlatilag nincs benne semmi. A travel bug-ot elhoztuk, így csupán a logbook maradt benne...
Fonyódról - Csiszta-pusztán át (közben a bereken átvágó ronda autópálya-építkezés), majd a parlagfűvel méter magasan benőtt sinek mellett a megadott helyre. 7-8 éve még kisvasúttal jártam erre (és a táskai szárnyvonalon is). Rögtön meglett a zöld ládatető és egy világoskék zacskó. Utána kerestem még egy darabig a csalánban, parlagfűben a láda többi részét is - de hiába.
Egy laszloistvan nap (9 ládával). Ábrahámhegy - Badacsony - hajóval Fonyód - Csiszta-fürdő - GCKVNB - GCNBFV - Nikla - Marcali (olasz fagyis: ) - Somogysámson - Hollád - Szt. Donát kápolna - Somos kilátó - Csillagvár - Vörs - Zala torkolat - Keszthely - Balatongyörök - Badacsonytördemic - Badacsonytomaj - Ábrahámhegy (majdnem 150 km, az utolsó kánikulai napon, egy 23 éves Szputnyik típusú biciklivel).
A sinek között indultam el bringával de mire észrevedtam, hogy van út is már nem akartam visszafordulni!! (az útra csak azért nem mentem rá mert volt ő és én köztem egy 3 méteres patak:))) Mikor odaártem már csak a doboz fedelét és a kék zacsit találtam!!! Kirábolták szegényt!!
Bicikli túra keretében találtuk meg a ládét ez nekünk az első!
Útközben sok vadat láttunk, őzet, szarvasokat, fácánt, csudaszép időnk volt, nagyon tetszik a geocaching!
A Fehérvíz ládánál nézegettem a GPS-t, a térképet (az nem sokat segített), utána a fagyott földutat, aztán lesz-ami-lesz alapon elindultunk a régi vasút mellett, majdhogynem toronyiránt. Kicsit kanyarogtunk a csatornák partján, a töltéseken, de egyre közelebb mutatta a műszer a ládát. Az utolsó kanyar után már látszott a vasútvonal, meg a ládát rejtő fasor is, így szinte drive-in találat volt. Egyszer eljövünk ide vonatozni is! :)
Ma vérengzés van itt. [wapon beküldött szöveg] LászlóIstván vasárnap 7/1. A mai napra a Balaton nyugati csücskét választottuk célul. Ezzel a ládával kezdtünk. Az állami gazdaság fenyőkkel övezett útja végén, a sorompónál hatalmas vadász seregbe botlottunk. Érdeklődtünk, hogy szabad-e bemenni Imremajorig, amire igenlő választ kaptunk. Így be is hajtottunk, sőt Imre Majoron túl is maradtunk az aszfalt úton, egész addig, amíg el nem fogyott alólunk. Ekkor talán messzebb voltunk a ládától, mint, amikor Imremajoron áthaladtunk. Innen több csatorna partján haladtunk, érintettünk szivattyúházat, hidakat, vadászleseket, és körülöttünk mozgot a Berek élővilága is. Egyszer csak sajátos, zúgó hangra figyeltünk fel, ami egyértelműen a fejünk fölött szólt. Felnézve láttuk, hogy egy Daru húz el felettünk. Szörnyű, hogy ilyen hangok mellett, hogy tud repülni. Szegénynek erősen meg kellene olajozni a szárnyát, mert nagyon nyikorog :-) Nem sokkal később, a vadászok irányából hatalmas vadliba csapat repült el felettünk, látszott, hogy akoriban szállhatott fel a csapat, éppen rendezték a soraikat, akkor még hét-nyolc V alakban repültek, és igyekeztek utolérni az élen haladókat. Pár lépés múlva, mi is megriasztottunk három nagy testű, fehér vízi madarat, amik feltehetőleg gémek voltak. Kb. még egy km-t kellett sétálni a ládáért, ami könnyen, gyorsan meglett, talán egy kicsit méltatlan környezetben. Összességében nagy élmény volt ez a láda, köszönet érte. A séta során gondolkodtunk, hogy vajon hogy nézhetett ki, multi korában...
A 7-es útról lefordulva egy igen erősen gépesített, 8-10 gépkocsiból álló, vadászokból, hajtókból álló társasággal találkoztunk, akik nem sokkal később erősen hallatták "hangjukat" (Szivesen megnéztem volna az esti teritéket!)
A környék mont a fagyos időben könnyen járható volt. A ládához nem toronyiránt, hanem egy jókora kerülővel mentünk azért, hogy átjárjon bennünket a környezet sugározta hangulat, no meg a Fekete István érzület.
A kisvasút állapotát valamint a sok helyen megjelenő rombolást látva (kitört villanyoszlop betongyámok, széthordott épületek, kirabolt, leszerelt szivattyú telepek, tönkrement vasúti pálya, stb) kesereg az ember, de az egymást érő vadcsakák látványa nyugtalólag is hat, hogy a természet, az élő világ lassan, de biztosan visszafoglalja a tőle korábban elvett étetteret.
A két féle érzés egyidejű jelenléte ellenére jó volt itt lenni.
Nagyon hideg volt! A vasút nyomvonala több helyen alig járható, benőtte a növényzet. Nyáron különösen kalandos lehet.... Vadászokat láttunk, vadállatokat nem.
Egy picit nehezen leltünk rá a ládikához vezető útra, s néhány kedves brekusz és vörösbe öltözött levél is utunkat állta egy-egy fotó erejéig... kellemes őszi séta volt, köszönjük.
Imelda és Csuhás
Fonyódról mentem biciklivel, a Rigóháza előtt balra betértem egy erdei útra, találtam egy lovastúrázóknak kialakított szép pihenő helyet
(N46 39.965 E17 29.840). Innét a kisvasút nyomvonalán, a töltésen toltam a biciklit, a vágányt teljesen benőtte a növényzet, alig lehetett haladni. Nem úgy néz ki, hogy egyhamar járna itt vonat, egy helyen (N46 39.863 E17 30.083) a töltést is alámosta a víz, levegőben van a sín.
A pont simán meglett, nagyon jók a koordináták. a "Bavaria" Travel Bug-ot továbbvittem A Fonyódi GCFON1-re!
Tévedésből elmentem még a GC1415-re és (nem tudtam, hogy megszűnt), egy darabig itt is kerestem a dobozt.
Talán elsőként Táska és GCNBFV felől közelítve. Így a kisvasútból sajnos csak már rég megszűnt, elrozsdásodott, parlagfűvel benőtt vágányokat láttunk. Szomorú :(
A ládában hagytuk a hosszú ideig pihentetett Bavarian Cowbell travelbugot.
Balatoni nyár 2004.
Bocs, de drive-in. Rég nem esett, így nem csak terepjáróval volt megközelíthető. Sok éve nyaralok a környéken, de most először járok erre, ezért külön köszönet az elrejtőnek.
Az elrejtő ajánlata szerint - bár a sorompó nyitva volt - bevallottuk az igazságot, hogy kirándulni megyünk Imremajorba a kisvasúthoz, és majdnem ráfáztunk, ugyanis rögtön jött a kérdés, hogy akkor miért autóval illetve miért nem kisvasúttal megyünk:-)
Eredendően úgy terveztük, hogy betartjuk a továbbiakat is, azaz Imremajortól gyalog megyünk, ahogy az ajánlás szól. Azonban sikerült elmenni Imremajor mellett, ugyanis valóban eléggé kopott, én valami jobban karbantartott helyre számítottam, így aztán elmentünk mellette, és nem fordultunk vissza, bocs. Haladtunk tovább a jó aszfaltúton, amikor az elfogyott, lekanyarodtunk balra egy földútra, és mentünk az orosz technikával a frissen elsímitott úton, ameddig el volt simítva. Itt hagytuk az autót a bozótban, sok millió szúnyog közt. Az ott dolgozó gépkezelő eléggé csodálkozhatott rajtunk:)
Így utólag kielemezve sikerült Rigóháza felé megkerülni a ládát, és "háturul" 800 méterre megközelíteni. A kisvasúthoz ott lyukadtunk ki, ahol az Imremajortól induló Csisztapusztai ág élesen elkanyarodik a Táskai elágazás felé. Innen már gyorsan eljutottunk a ládához, logoltunk, kicsit nézelődtünk, majd irány vissza.
Mint az az útvonal leírásomból kiderül, igazából csak egy gyors áttekintést sikerült tenni a környékre, bár sok minden így is visszaköszön a korrekt leírásból. Úgy is fogalmazhatok, hogy láttunk is, meg nem is. Láttuk a felújított Somogyszentpáli ágat, láttuk a lepusztult részeket, épületeket. Láttuk a pusztát, a majorokat, láttuk a gazdasági tevékenységet. Láttuk a vad természet és a közművek találkozását. Láttunk szép rétet, növényeket, icipici betekintést a Nagyberekbe. Láttunk haszonállatokat, vadállatokat nem.
Akkor lehet, hogy mégis mindent láttunk? Természetesen ezt nem gondolom, de a hangulat nekem legalábbis mindenképpen lejött. Valóban úgy van, ahogy LIST írja, a Berek és a gazdaság együttél, nekünk most a gazdasági részből jutott több, nyilván nem függetlenül attól az útvonaltól, ahogy végülis sikerült megközelíteni a ládát.
Az az igazság, hogy ott a helyszínen nem annyira tetszett a láda. Az előző verzió túl nehéz volt, a mostani pedig úgy tűnt, hogy a másik véglet. Így utólag visszaemlékezve (a logot több mint egy héttel később írom), nézegetve a fotókat, a térképet, jól van ez így.
Kicsit egyhangú volt baktatni a síneken, de a közepénél izgalmas lett. Az történt, hogy egyszer csak szembetaláltam magam ( vagy fordítva) egy csíkos vadmalaccal. Az első pillanatban nagyon megörültem, de tüstént eszembe jutott, hogy a vadmalacokhoz egy dühös anyakoca is szokott tartozni. Körbenéztem a csuklóvastagságú cserjéken, megállapítva, hogy ezekre nem sűrűn tudok felmászni. Így aztán azt tettem, amit atomvillanás estére tanítottak, jól megnéztem magamnak a malacot, hátha többet nem látok ilyet. A malac végül megunta és eliszkolt. Hát ez történt.
A mai napon a ládát egyszerűsítve átalakítottam és az országos kisvasutas multi rendszerébe kapcsoltam. Remélem, sűrűsödnek a megtalálások. Mindenesetre le a kalappal freddy és Mihul előtt, akik még "nehéz" korában végigjárták.
Háát..., most már azért jó lenne egy olyan ládába botlani (még a nyáron), amelyik "kereshető" is... Itt is elakadtam a második pontnál és csak a WAP-os utánakereséskor derült ki, hogy "némely állomások megsérültek..." A játék lényege talán mégis a keresésben és megtalálhatóságban rejlik, nem pedig a hoppon maradásban... :-) [wapon beküldött szöveg]
Egy rossz és egy jó hír.
Rossz, hogy a láda két állomása elveszett (legalább, mert csak az első négyet ellenőriztük egy biciklitúrán). Ezeket igyekszem rövidesen pótolni.
Jó viszont, hogy miután évek óta halódni látszik a vasút és a teljes megszűnés fenyegetett, most pályafelújítási munkálatok nyomait láttuk: síncsere, új kavicságy stb. Szóval érdemes lesz felújítani, nyáron pedig keresni.
Megvan az első pont. A többi nagyon nem esett útba! A vonat meg nagyon nem akart rám várni Imremajornál.
A Táskai elágazásnál azért még próbálkoztunk, hátha meglesz koordináták nélkül is... nem lett. :-(
Onnan gyalog Csisztafürdőre, majd vissza vonattal Balatonfenyvesre.
A környék eléggé lepusztult, tényleg Vadkelet!
Aranyosak a bocik!!!
Érdemes lett volna egy kicsit átgondoltabban tervezni a ládasort! Akinek egy napja van rá, az nem biztos, hogy be tudja járni. Mint ahogy mi sem. Ez van, a többit legközelebb!
Miután a Csillagvárnál kilyukadt a bicajom kereke, és a pótbelső is rossz volt (egy órámba került míg egy gumissal megcsináltattam) elindultam erre a kis túrára. Természetesen könnyebbnek gondoltam, de azért megbírkóztam vele még lapos belsővel is. Nagy élmény volt a puszta közepén tekerni a pontok közt. Utat nem mindig találtam, így néhlol csak a sín maradt, de Táskától Csisztafürdőig aszfalt úton sikerült mennem. Ráadásul még egy másik cachet is sikerült levadászni. Ezek ellenére nem értem mért én vagyok az első, hiszen nem én vagyok az egyetlen lelkes kincsvadász.
Az elpusztult somogyszentpáli ládát új helyen pótoltam, és a rá utaló pálmajorit is ennek megfelelően módosítottam.
Játékostársak! Nem szúrja a szemeteket ez a lassan két hónapja szűz láda? Jó hogy nem a legkönnyebb, de kalandra fel!