A láda Száron egy kilátópontban, facsoport lábánál pihen, 10x10x5 cm-es doboz.
A jelszó második része az alagútban, filmesdobozban.
------------------------------------------------------------------
A láda ötlete már a
GC419 kihelyezésekor megszületett, de a kivitelezés eddig váratott magára.
Lassan 10 éve járok Tatabánya-Budapest között vonattal, és 2 éve szinte minden nap eljátszottam a rejtés gondolatával mikor kigurultunk az állomásról.
A pontok Szár állomástól pár száz méterre vannak, a 38. és a 39. vasúti km-szelvény között.
Történelmi háttér:
(zanzásított változatban, ala Hz)
A vasút elterjedése idején, a 19. század első felében, nálunk első alkalommal az 1836. évi XXV. törvénycikk rendelkezik az ország kereskedelmének fejlesztéséhez szükséges viziutak, vasutak és hidak építését elősegítő kedvezményekre vonatkozóan.
Minthogy ez a törvénycikk nem határozza meg Pest-Bécs vonal vezetésének részleteit, nagy vita kerekedik abból, hogy a Duna melyik oldalán fusson a vasút.
Széchenyi a jobb parti vonal támogatója.
1846-ra elkészül a bal parti vonal Pest-Vác szakasza, 1848-as szabadságharc idején nics e tekintetben változás, 1850-re jön létre a közvetlen vasútvonal Bécsig.
1883-1884 között megépül a régóta várt Budapest-Komárom szakasz, amivel létrejön a jobb parti Budapest-Bécs közvetlen kapcsolat.
Annak ellenére, hogy 15 km-rel rövidebb mint a bal parti vasút, a menetidő átlagban 30 perccel hosszabb a sok kis sugarú ív miatt.
Ennek korrekciója 4 szakaszban történt meg.
1. 1884-1919 között megépül a 2. vágány Győrig, változatlan vonalon.
2. 1920-1944 között a kis sugarú ívek korrekciója.(1927-29 Budaörs-Kelenföld között, 1930-32 Bicske utáni 3km-es szakasz)
3. 1945-1970 Szocializmus időszakában, romlik a pálya állapota, 60-as években átfogó tervek készülnek a korszerűsítésre.
4. 1971-1992 között 3 szakaszban változik a pálya.
- első szakaszban 1971-1977 között
kiiktatják a Matuska Szilveszter által korábban már felrobbantott, majd helyreállított biatorbágyi viaduktot módosítva ezzel a szakaszt, egészen Bicske alsóig
- második szakaszban a 80-as években nyúlnak újra Bicske utáni részhez, illetve
áthelyezik Szár megállóját
- harmadik szakaszban változik a Szárliget-Tatabánya vonal
65 év alatt 64km-ről 60km-re rövidült a
Budapest-Tatabánya vonal. A 60km-es pálya közel 48km-en új vonalon halad, ami az összes hossznak 80%-a, ez páratlan a vasút történetében.
Megközelítés:
Akik autóval érkeznek a faluból kivezető útról közelíthetik meg kényelmesen:
N 47° 28,537' E 18° 32,266' 185 m [GCMAV+kereszteződés] földúton a GPS-t követve. A jobb oldal a barátunk!
Akik vonattal közelítenek értelemszerűen Száron szálljanak le. Ők válaszhatják a kalandosabb megközelítést a sinek mellett haladva, majd ahol lehetőség nyílik, fel.
1. pont: láda
N 47° 28,940' E 18° 32,279' 236 m [GCMAV-1]
A láda Száron egy kilátópontban, facsoport lábánál pihen, 10x10x5 cm-es doboz.
A fennsíkon pazar panoráma fogad, a ládától pedig remek vonatles:)
2. pont: alagút
N 47° 28,708' E 18° 32,441' 188 m [GCMAV-2]
A második ponton a régi vasútvonal alatt az alagút falában, filmesdobozban található a jelszó második része.
Ládatörténet
2021. 06 . 17. Kokó játékostársunk javította mindkét ponton a multit. A leírás is módosult. Köszönjük! [Admin(Fazék)]