Bevezető
A sorozatos láda eltűnés miatt, jelszóhordozók veszik át a szerepet, láda, füzet, játék nincs! Szeretnék kérni mindenkit, hogy füzet hiányában , ide a logba írja le véleményét, tapasztalatait, így segítve a következő játékost!
1. A jelszó hordozó hídtól 30m re, csatorna parton, talajszint közelében(villoszlop). Perforált Al lapocskát keress!
2. Bárdos híd Al lapocska , magasan keresd!
3. Kapus híd bástyáján az üvegtéglákból kirakott oszlopok száma.
A ládába TravelBug
nem helyezhető.
Leírás
Sokaknak új információ lehet (még a gyulaiaknak is!!!), hogy Gyulán összesen 21 híd van. Így elmondhatjuk, Gyula nemcsak a vizek, hanem a hidak városa is. 14 híd a város kezelésében van, 8 közúti híd, 6 a kerékpárosok és gyalogosok rendelkezésére áll.
Mi ebből a 21 hídból a 2 legjelentősebbet, és egy eldugottabbat választottuk bemutatásra. A Bárdos és Kapus műemlék, de csak az egyik alatt lehetsz vizes.
Az első pont a Körös-part utca és a Scherer F. utca sarkán lévő híd , ide került a láda.
Jelszó elő része: N 46° 38,854' E 21° 15,496' 88 m [GCBAKA-1]
Bárdos híd
Gyula első, immár 202 éves műtárgya a megye legrégibb közúti téglahídja.
A műemléki védelem alatt álló, négy ívnyílású téglahidat egykor a Bárdos-ér miatt építették fel. Helyén eredetileg fahíd állt, ám a megnövekedett forgalom, így például a postaúttá nyilvánítás miatt a vármegye úgy döntött, hogy szükséges végleges, immár téglából és kőből készültet emelni a víz fölé.
1803-ban a megyei közgyűlés a vármegye mérnökét, Vertich Józsefet bízta meg a híd terveinek az elkészítésével. A 12 méter széles, 56 méter hosszú négy boltozott nyílású, három középpilléres híd 1807-ben készült el Czigler Antal által és ma is használatban van.
Mivel a Bárdos-ért a Körösök szabályozása kapcsán feltöltötték, így a híd alatt ma gyalogosok és kerékpárosok közlekednek. Az autósok pedig észre sem veszik, hogy a hídon érnek be Gyula belvárosába.
Jelszó második része: N 46° 38,489' E 21° 15,908' 88 m [GCBAKA-2]
Javasolt parkoló: N 46° 38,452' E 21° 15,890' 91 m [GCBAKA+parkoló]
Kapushíd
A Kapushíd helyén egykor fahíd állt, amelynek állapota 1807. őszén készült jelentés szerint annyira leromlott, hogy használata veszélyessé vált. A Vármegye közgyűlése ezért arra utasította a megyei földmérőt, hogy készítsen tervet és költségvetést egy új híd építésére.
Az építkezés végül 1814-ben kezdődhetett meg a negyedik terv alapján. (Az első hármat uis vagy nem hagyták jóvá, vagy személycsere miatt készítettek újat.)
Bodoky Mihály mérnök készítette el a mai kétnyílású híd terveit. Az építkezés 1816-ban fejeződött be.
A híd méretei impozánsak, egy-egy nyílás 12 m.
Ez a nyílásméret jelenleg Magyarországon a régi hidak között a legnagyobb. A híd teljes hossza 30 m., szélessége 8,6 m. A boltozatok szélessége 8,6 m (4 és fél öl) volt, ebből fél ölet foglaltak el a mellvédek, és 4 öl maradt a közlekedésre.
A híd lábánál lévő hüvelyk beosztású vízmérce az ország legrégibb vízmércéje, még a XIX. sz. első feléből való.
A hídon keresztülvonuló szekerek után vámot fizettek, ezért nevezték "Kapushídnak". A hídvám szedését még Mária Terézia engedélyezte ott, ahol a hidat a földesúr építtette.
Közel 80 évig teljesítette hivatását a Kapushíd, amíg ki nem derült, hogy a híd szélessége már nem felel meg a városközpont forgalmának, így többször is átalakították.
Átalakítások évei: 1894, 1932, 1986, 2007
Jelszó harmadik része: N 46° 38,663' E 21° 16,388' 99 m [GCBAKA-3] A híd bástyáján az üvegtéglákból (lsd. kép) kirakott
oszlopok sz
Akinek van ideje és kedve, annak érdemes a Kapushídnál sétálnia egyet és megnézni a Világórát, ahol nyáron minden szombaton utcabál van.
Nagy melegben kellemes enyhülést adhat a tér felújításával létesített szökőkutak "látványa". Végül, de nem utolsó sorban az a mozaik, mely az első emberpárt ábrázolja. Ennek megtekintését pedig a meteorológiai állomás fémváza teszi lehetővé.
"Néhány" híd, mely a városban folyó élővízcsatornán vezet át. Ezek megtekintésének egyik alternatív módja lehet kajak, kenu vagy vizibicikli. Ennek kölcsönzője megtalálható:
N 46° 38,680' E 21° 16,512' 73 m [GCBAKA+kikötő]
1.
N 46° 38,949' E 21° 15,491' 85 m [GCBAKA+Törökzug]Törökzugi acélszerkezetű gyalogos híd.
2.
N 46° 38,873' E 21° 15,491' 83 m [GCBAKA+Scherer] Scherer Ferenc u.
3.
N 46° 38,667' E 21° 15,680' 90 m [GCBAKA+Budai] Budai Nagy A. u.
4.
N 46° 38,609' E 21° 15,758' 85 m [GCBAKA+Holtág] Csatorna holtága Gyóni G. u.-ban
5.
N 46° 38,666' E 21° 16,081' 85 m [GCBAKA+Tűzoltóság]K. Schriffert J. u.
6.
N 46° 38,675' E 21° 16,232' 94 m [GCBAKA+fahíd] Erkel Gimi fahídja
7.
N 46° 38,671' E 21° 16,315' 84 m [GCBAKA+Béke sgt.] Béke sugárút
8.
N 46° 38,664' E 21° 16,629' 89 m [GCBAKA+pontonhíd] Dózsa Gy. út acélszerkezetű gyalogos híd.
9.
N 46° 38,641' E 21° 16,818' 97 m [GCBAKA+Szt. László] Szt. László u.
10.
N 46° 38,610' E 21° 16,886' 91 m [GCBAKA+uszoda] Strand bejárat 1.
11.
N 46° 38,559' E 21° 17,200' 86 m [GCBAKA+termál] Strand bejárat 2.
12.
N 46° 38,635' E 21° 17,306' 90 m [GCBAKA+Híd u.] Híd u.
13.
N 46° 38,529' E 21° 17,514' 87 m [GCBAKA+Hőforrás] Part u. vége. Eddig lehet kenuval lejönni.
14.
N 46° 38,568' E 21° 17,736' 93 m [GCBAKA+Tiborc u.] Tiborc u.
Jó játékot nektek, üdv
BT_pro
Ládatörténelem:
2010.08.24.
A virtuális pont koo.-ját pontosítottam. A megtalálók kreativitásra még így is szükség van :) (Bár úgy vélem, hogy sík terepen max. 4 bástyát körbejárni nem túl bonyolult...)
2010.11.22.
Az eltűnt ládát pótoltuk eredeti helyén. Álcázása szemétnek tűnhet, de nem kell megijedni!
2011.09.02.
Ládakarbantartást alkalmával láttuk, hogy a keresők kreativitása határtalan. A ládából nem tudni mikor eltűnt logbook helyett az üdvözlőszövegre logoltak. Most ezt a papírt logbookra cseréltük. Ha ez legközelebb eltűnne, légyszi a logokban jelezzétek! (A szimpla OK-ból nehezen értjük!!!)
2012.10.07.
A rutintalanabb játékosok kedvéért feltettünk egy képet az üvegtégláról. Melyeket, ha egymásra raknak (építenek) akkor lesz oszlop! Sötétben nem biztos, hogy egyből adja magát!
2017.04.26.
A károsodott mikroládát az első pontnál új helyre tettük. Koo-k már az új helyre mutatnak. Leírást is frissítettük ennek megfelelően.'
2020.12.28.
A láda több mint négy hónapja beteg volt, a ládagazda már nem aktív (vagy nem látszik javítási szándék), a ládaoldal nincs aktualizálva, ezért adoptálhatóvá teszem. [Admin(kectam)]
2020.12.30.
Cic és Pityulino meggyógyította a beteg ládát.
2021.01.02.
A ládát BT_pro örökbe fogadta, és 3 pontosra bővítette.
A ládát 2020. legvégén hosszú betegség után örökbe fogadtam. Mivel számomra Gyula külsőbb részei is nagyon hangulatosak, főleg itt a csatorna partján, ezért a két eredeti pont mellé elhelyeztem egy ládát is, az élvezhetőbb játék reményében . Remélem ezzel csak növeltem a játék színvonalát , és a Gyulára való rálátást.
Jó játékot nektek, üdv BT_pro!
2023.07.11.