geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
2805. Magyar Motorok (GCMAMO)

Még,pár lépés.

Még,pár lépés.

Bejárat

Bejárat

Felújításra vár.

Felújításra vár.

Belülről a múzeum

Belülről a múzeum

Verseny Pannoniák

Verseny Pannoniák

Fényképek

Fényképek

Retro sisakok

Retro sisakok

Az új Pannonia

Az új Pannonia

Panni

Panni

Tünde

Tünde

Danuvia

Danuvia

Berva

Berva

Csepel 250

Csepel 250

Az utolsó 1975 okt.24.

Az utolsó 1975 okt.24.

Gyári fotó

Gyári fotó

Járművásár :-)

Járművásár :-)

A lányom:Vivien

A lányom:Vivien
Szélesség N 48° 4,708'
Hosszúság E 19° 17,664'
Magasság: 155 m
Megye/ország: Nógrád
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2010.08.07 12:35
Megjelenés időpontja: 2010.08.07 12:37
Utolsó lényeges változás: 2011.07.25 20:57
Utolsó változás: 2013.11.23 13:50
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: csabataxi
Felhasználó: Csabataxi
Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 100 m
Megtalálások száma: 367 + 1 sikertelen + 3 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente


Waposoknak: Pannonia Motorkerékpár Múzeum címe: Balassagyarmat, Kossuth u.1.

Nyitvatartás:
Csütörtök: 14-18 óráig, Szombat: 11-17 óráig vagy előzetes bejelentkezéssel: 06(30)746-18-06 Szakács László-t hívjátok. Nagyon segítőkész -tud a játékról ! A henger alakú ládát (Ø9x29 cm), a múzeumon belül rejtettem el. NE,A MOTOROK KÖZÖTT KERESSÉTEK!! Alternatív jelszó: a bejárattal szemben (a kapualjban ) a falon keressetek valamit, amihez a mágnes ragaszkodik. Belépőjegy nincs CSAK becsület kassza!! Wap end.

Parkolás: N 48° 4,685' E 19° 17,694' [GCMAMO+parkoló]

Évek óta lelkesen gyűjtögetem a ládákat, és már épp itt van az ideje, hogy én is rejtsek egyet.

A Magyar Motorkerékpár gyártásnak szeretnék -a magam módján emléket állítani.

Néhány Magyar Motorkerékpár a teljesség igénye nélkül: Csepel "Turán", Mátra 100, D Csepel 125, Csepel 250/U , Danuvia 125 , Méray, Panni , Tünde , Berva , és végül a Csepeli legenda : A Pannonia
Csepel. Legtöbb ember számára csupán egy földrajzi név - bár akad, aki azt is tudja, hogy Árpád főlovászát hívták így. Másokban munkásmozgalmi legendák kelnek életre e név hallatán, mi viszont leginkább motorkerékpárokra gondolunk.

A csepeli Weiss Manfréd művek a maga idejében korszerű gyáróriás volt, ahol a varrótűtől a repülőgépig úgyszólván mindent gyártottak. Becsületére váljon a Rákosi Mátyás Művek Motorkerékpár-gyárában munkálkodó szakembereknek, hogy igyekeztek minél jobb gépeket készíteni ebben a csaknem konkurencia nélküli világban. Csaknem - merthogy az export gazdaságilag fontos szempont marad, ezért kellettek a korszerű termékek.
1954 februárjában megjelent az első híradás az új, 250-es kísérleti Csepelekről és az őszi Párizsi Szalon közönsége már megcsodálhatta az ezek alapján készült Pannóniákat. Még a motorkerékpár-gyártás nagyhatalmának tartott Angliában is sikert arattak ezek a valóban korszerű gépek. 1955-ben a Dunai Hajógyárban elkészültek a Pannóniákhoz tervezett szép vonalú Duna oldalkocsik mintapéldányai és az új Csepel motorcsalád kísérleti darabjai, de az ígéretes 350-es és 175-ös blokkok gyártásából semmi sem lett. 1955-ben a 125-ös motorkerékpárok gyártását Csepelről áthelyezték az Angol utcába, a Danuvia-gyárba, ahol egy évvel később már a 10.000.-dik D-Csepel elkészültét ünnepelhették. Persze a csepeliek sem pihentek a babérjaikon, hiszen 1956-ban megjelent az új TL Pannónia.
Ugyancsak 1956-ban a Bol d'Or 24 órás versenyén kategóriagyőzelmet arat egy Pannónia.(Erről később még esik szó)

1957 -elkészült a Berva, a csepeli kerékpárgyárban pedig a Csepeli Panni mintapéldánya.
1960 - elkészül a 100.000.-ik Danuvia és a 100.000.-dik Pannónia, megjelenik az üzletekben a magyar Tünde robogó. Tündöklése rövid életű, mert 1962 végére, amikor a Berva és a Panni gyártása megszűnik, a Tünde is eltűnik a boltokból. De már Danuvia sincs - 1968-ban megszűnt. Épp abban az évben, amikor elkészült a P20-modellek nullszériája.
A csepeli motorkerékpár-gyárban sorra jelentek meg az új prototípusok - T 250, P20 DL, P11, P24. A motorsport gyorsasági szakágában pedig Szabó II és Drapál után fiatal versenyzők egész sora iratkozott fel a világbajnoki pontlistákra.
Ám a dolgok mégsem a jó irányba haladtak. Például a versenysportban drámaian csökken az események és a résztvevők száma - jellemző, hogy 1975-től hét éven át nem volt gyorsasági verseny Magyarországon. De a hazai motorosélet legnagyobb veszteségét mégis az jelentette, hogy Csepelen megszűnt a motorkerékpár-gyártás. Nagyjából ismertették e döntés gazdasági hátterét, ám a Yamaha korábbi előnyös ajánlatáról, a japán "kérő" visszautasításáról és e döntés indokairól több mint tíz éven át mindenütt mélyen hallgattak...

2010 március 10.-én 82 éves korában meghalt Csabai Béla a Pannonia-gyár híres mérnöke, aki fékpadi kísérleteivel és méréseivel nagyban hozzájárult a Pannonia motorok hírnevéhez.

2010 április 6.-án Várpalotán bemutatták az új Pannoniát !!!

A Pannonia Bol d'Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moto Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével.
Ezzel a modellel 1956-ban Franciaországban, Monthléryben rendezett Bol d'Or (aranysisak) elnevezésű, 24 órás versenyen páros győzelmet szerzett Kurucz György és Reisz János.
Nem mellesleg a két "öreg motoros" leplezte le az új modellt.
2011-ben lesz a franciaországi nagy győzelem 55. évfordulója, s addigra éppen 55. darabot szeretnének legyártani.

És végül:
Legyünk büszkék a már régen elmúlt nyolcvan év mindazon motoros produktumaira, melyeket a magyar alkotók technika iránti töretlen érdeklődése hozott létre a motoros társadalom nem kis örömére. És bízzunk abban, hogy mindez a 21. században is megtalálja a folytatás lehetőségeit.

Amit az érdeklődők láthatnak a Balassagyarmati múzeumban:
23 db eredeti állapotú Pannonia motorkerékpárt , 6 db oldalkocsit, 2 db utánfutót, de van a folyamatosan bővülő kiállításon még számtalan gépkönyv, műszaki rajz, kezelési utasítás, és még megannyi műszaki ritkaság, benzinkút, stabilmotorok stb.

A Múzeum Honlapja:
www.pannoniamuzem.hu


Ahová még érdemes elmenni:

- Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény 1205 Budapest XX., Nagykőrösi út 91.  N 47° 26,827' E 19° 7,511' 146 m [GCMAMO+Maróti Motorkerékpár-múzeum]

Közel 100 db gyönyörűen restaurált Magyar Motor látható.
www.marotimotor.hu

-Pannónia Park Recsk, Kossuth u.6.
www.pannoniapark.hu

-1975-ben bezárt Pannonia összeszerelő üzem. (volt) Csepel Művek területén található (siralmas állapotba van)
 N 47° 25,503' E 19° 3,262' 100 m [GCMAMO+Összeszerelő üzem]
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (170 db): környezet: 4.34 rejtés: 4.41 web: 4.59 átlag: 4.45

 - történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 - különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 - vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 + település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 + nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 - hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 + a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 + babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 + kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 - igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 - a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 + sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 - van-e a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb.?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 + el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 + GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell


Cole91 2020.07.24 09:17 - Megtaláltam
Megtaláltuk, Enci és Ádi Kecskemétről! Köszönjük! [Geoládák v3.5.0]

enciiii 2020.07.24 09:17 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.5.0]

vileda 2020.07.20 18:08 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1]

utigabi60 2020.07.12 17:16 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1]

povyagi 2020.07.04 16:25 - Megtaláltam
\o/ Hurrá, megvan!
[g:hu+ 2.1.17]

Mathau 2020.07.04 16:25 - Megtaláltam
"-Ford, mi Csak egy kis gyengédségre vágytunk!
- Örüljetek a ráadasnak..."

[g:hu+ 2.1.17]

james 2020.06.25 16:37 - Megtaláltam
Megtaláltam a pótot. Ugyan csütörtök van, de sajna zárva.
Köszönöm a lehetőséget.
James
[g:hu+ 2.0.30]

Kalamona 2020.06.14 15:42 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.00
Megtaláltam, köszönömm a rejtést!
A múzeum a vírus helyzet végett zárva volt de később még biztos megnézzük :) [Geoládák v3.4.1]

jegesmedve137 2020.06.10 15:57 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

marci_pym 2020.06.10 15:57 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

trixxegon 2020.05.31 20:42 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Motorral érkeztem! :) [Geoládák v3.4.0]

emmis 2020.05.29 14:57 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.0]

sergio 2020.05.28 15:59 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 2.73
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést KisVacak&Sergio ?

Fullcrum 2020.03.16 14:20 - Megtaláltam
Megtaláltam,köszi az emailest segìtsèget ???? köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2]

Aniko & Gyuri 2020.03.14 15:11 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.3.2]

guppik 2020.03.11 15:30 - Megtaláltam
Ládázós nap egyik találata sinus90-nel.
Köszönjük a rejtést.

*Vica* 2020.03.01 16:30 - Megtaláltam
Szlovákiából hazafelé. [Geoládák v3.3.2]

ocsy07 2020.01.25 14:35 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

Szöszke15 2020.01.25 14:35 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

geforg 2020.01.25 11:45 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 3.38
Másodszor mentünk vissza.Csodásak a motorok.Annál kedvesebb a tulajdonos édesapja.Köszönjük a rejtést.
Geforg és családja

hitamas 2019.12.27 15:30 - Megtaláltamkörnyezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.41
A motorokról kb. tíz éves koromban mondtam le egy P10 hátsó ülésén reszketve. Maradt a kerékpár és az autó ... meg a gőzmozdony ... mert azt szeretem, még ha gyerekként féltem is tőlük, mert fújták a gőzt ... :)

esztelneki 2019.12.19 11:16 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést, a lehetőséget [g:hu 1.6.4]

spanyesz 2019.12.08 13:01 - Megtaláltamkörnyezet: 2 rejtés: 1 web: 3 átlag: 2.00 súly: 3.58
Köszi a rejtest! Nonow22-vel ezt is begyűjtöttük.

nonow22 2019.12.08 13:01 - Megtaláltam
Spanyesszel autós kirándulás közben megtaláltuk. Köszönjük a rejtést!

Sir Pajszer 2019.10.26 11:34 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.33 súly: 4.09
Köszi!


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (371 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.