Elhelyezés időpontja: 2010.08.07 12:35
Megjelenés időpontja: 2010.08.07 12:37
Utolsó lényeges változás: 2024.03.22 17:21
Utolsó változás: 2024.03.23 20:30
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: csabataxi
Ládagazda: EVANDU Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 10 m
Megtalálások száma: 450 + 1 sikertelen + 6 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
Értékes magángyűjtemény tiszteleg a magyar Pannonia motoroknak. A henger alakú fém láda a múzeumon belül található.
ÁFOR benzinkutastól kérj útmutatót :-)
PANNONIA MOTORKERÉKPÁR MÚZEUM
Balassagyarmat, Hétvezér u.26 (parkolás és bejárat: Trikál J. u.).
N 48° 4.3'
E 19° 17,196'
Pótjelszó
N 48° 4.308'
E 19° 17,195'
Kiállításról
Ez az egyedi gyűjtemény ifj. Szakács László gépészmérnöknek köszönhető aki fiatalkorában beleszeretett a Pannonia motorkerékpárba és elhatározta, hogy létrehoz egy Pannonia gyűjteményt. A gyűjtés 1995-ben indúlt az első Pannonia motorral, majd 2008. március 15.-én megnyílt a múzeum.
Ma már mindenki számára látogatható e csodás (kis fanatizmussal fűszerezett) magángyűjtemény . Megtekinthető 43 Pannonia motorkerékpár, 6 oldalkocsi, 3 utánfutó, benzinkút, dokumentumok, verseny motorok és sok egyéb kapcsolódó tárgyak & dokumentumok.
És természetesen egy geoláda :-)
A 10cm átmérőjű, 25cm hosszú fém henger alakú láda a múzeumban talalható - talán az ÁFOR benzinkutas tud majd segíteni? A múzeum nyítvatartási idején túl a pótjelszó kereshető az utcai 'két-lábú' fa villanyoszlopon. A ládáról a múzeum munkatársai tudnak.
A láda létrejöttéről anno ezt irta csabataxi, a láda megalapítója:
"Évek óta lelkesen gyűjtögetem a ládákat, és már épp itt van az ideje, hogy én is rejtsek egyet. A szívemhez a legközelebb a motorok állnak, ezért gondoltam, hogy egy "motoros láda" lesz az első saját rejtésem."
A Magyar Motorkerékpárok a teljesség igénye nélkül: Csepel "Turán", Mátra 100, D Csepel 125, Csepel 250/U , Danuvia 125 , Méray, Panni , Tünde , Berva , és végül de nem utolsó sorban a Csepeli legenda : A Pannónia motorkerékpár!!!!!
Csepel. Legtöbb ember számára csupán egy földrajzi név - bár akad, aki azt is tudja, hogy Árpád főlovászát hívták így. Másokban munkásmozgalmi legendák kelnek életre e név hallatán, mi viszont leginkább motorkerékpárokra gondolunk.
A csepeli Weiss Manfréd művek a maga idejében korszerű gyáróriás volt, ahol a varrótűtől a repülőgépig úgyszólván mindent gyártottak. Becsületére váljon a Rákosi Mátyás Művek Motorkerékpár-gyárában munkálkodó szakembereknek, hogy igyekeztek minél jobb gépeket készíteni ebben a csaknem konkurencia nélküli világban. Csaknem - merthogy az export gazdaságilag fontos szempont marad, ezért kellettek a korszerű termékek. 1954 februárjában megjelent az első híradás az új, 250-es kísérleti Csepelekről és az őszi Párizsi Szalon közönsége már megcsodálhatta az ezek alapján készült Pannóniákat. Még a motorkerékpár-gyártás nagyhatalmának tartott Angliában is sikert arattak ezek a valóban korszerű gépek. 1955-ben a Dunai Hajógyárban elkészültek a Pannóniákhoz tervezett szép vonalú Duna oldalkocsik mintapéldányai és az új Csepel motorcsalád kísérleti darabjai, de az ígéretes 350-es és 175-ös blokkok gyártásából semmi sem lett. 1955-ben a 125-ös motorkerékpárok gyártását Csepelről áthelyezték az Angol utcába, a Danuvia-gyárba, ahol egy évvel később már a 10.000.-dik D-Csepel elkészültét ünnepelhették. Persze a csepeliek sem pihentek a babérjaikon, hiszen 1956-ban megjelent az új TL Pannónia.
Ugyancsak 1956-ban a Bol d'Or 24 órás versenyén kategóriagyőzelmet arat egy Pannónia.(Erről később még esik szó)
1957 -elkészült a Berva, a csepeli kerékpárgyárban pedig a Csepeli Panni mintapéldánya. 1960 - elkészül a 100.000.-ik Danuvia és a 100.000.-dik Pannónia, megjelenik az üzletekben a magyar Tünde robogó. Tündöklése rövid életű, mert 1962 végére, amikor a Berva és a Panni gyártása megszűnik, a Tünde is eltűnik a boltokból. De már Danuvia sincs - 1968-ban megszűnt. Épp abban az évben, amikor elkészült a P20-modellek nullszériája.
A csepeli motorkerékpár-gyárban sorra jelentek meg az új prototípusok - T 250, P20 DL, P11, P24. A motorsport gyorsasági szakágában pedig Szabó II és Drapál után fiatal versenyzők egész sora iratkozott fel a világbajnoki pontlistákra.
Ám a dolgok mégsem a jó irányba haladtak. Például a versenysportban drámaian csökken az események és a résztvevők száma - jellemző, hogy 1975-től hét éven át nem volt gyorsasági verseny Magyarországon. De a hazai motorosélet legnagyobb veszteségét mégis az jelentette, hogy Csepelen megszűnt a motorkerékpár-gyártás. Nagyjából ismertették e döntés gazdasági hátterét, ám a Yamaha korábbi előnyös ajánlatáról, a japán "kérő" visszautasításáról és e döntés indokairól több mint tíz éven át mindenütt mélyen hallgattak...
2010 március 10.-én 82 éves korában meghalt Csabai Béla a Pannonia-gyár híres mérnöke, aki fékpadi kísérleteivel és méréseivel nagyban hozzájárult a Pannónia motorok hírnevéhez.
2010 április 6.-án Várpalotán bemutatták az új Pannóniát !!!
A Pannónia Bol d'Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moto Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével.
Ezzel a modellel 1956-ban Franciaországban, Monthléryben rendezett Bol d'Or (aranysisak) elnevezésű, 24 órás versenyen páros győzelmet szerzett Kurucz György (1929-2021) és Reisz János (1929- ).
Nem mellesleg a két "öreg motoros" leplezte le az új modellt. 2011-ben lesz a franciaországi nagy győzelem 55. évfordulója, s addigra éppen 55. darabot szeretnének legyártani.
És végül:
Legyünk büszkék a már régen elmúlt nyolcvan év mindazon motoros produktumaira, melyeket a magyar alkotók technika iránti töretlen érdeklődése hozott létre a motoros társadalom nem kis örömére. És bízzunk abban, hogy mindez a 21. században is megtalálja a folytatás lehetőségeit.
Ládatörténet
2024. február 23. A ládát adoptálta és frissítette EVANDU
2023. július 16. A ládagazdája régóta nem aktív, így a beteg láda mielőbbi gyógyítása és a ládaoldal információinak aktualizálása érdekében adoptálhatóvá teszem. [Admin(Fazék)]
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Már zárva volt a múzeum úgyhogy a pótjelszót tudtam megtalàlni. Nagyon jó hogy ilyen helyzetre van a pótjelszó. [Geoládák v4.2.6]
Megvan, köszi!
Északnyugat-nógrádi mászkálás során tartottunk egy kisebb városnézést Balassagyarmat belvárosában, ennek során a régi és az új kiállításai helyszínt is megkerestük.
A felirat a régi helyen még megvan.
Kedves Kesser Tarsak!
A ladat adoptaltam, most vegzem a karbantartasi es frissitesi muveleteket.
Nehany heten belul, remelhetoleg marcius 15-re mar ismet elerheto lesz.
EVANDU
Kellemes sétával gyűjtöttem be a városban található pontokat.
Itt kissé tovább időztem, a kütyü egy idő után nem segített, a korábbi logokból okosítottam ki magamat.
58 km tekerés a Cserhát északi lankáin. Csesztve felől a műúton jöttünk.
Az esőt egy közeli cukrászdában vészeltük át egy forró csoki és némi süti vigasztaló társaságában, majd amikor elvonultak a felhők, folytattuk a túrát, kis kitérővel erre az ex-helyszínre.
A pótjelszó megvan, de nem a leírásban jelzett helyen kell keresni. Az "Elköltöztünk" táblára van felírva filccel. Köszi.
Éppen útba tudtam ejteni a környéket, kerestem, és szerencsére meg is találtam a ládát. Köszönöm a rejtésbe fektetett munkát, mely felhívta a figyelmemet erre a helyre! Bővebben később. Tamás [Geoládák v3.12.10]
Miközben A GCPL felől sétáltam vissza a sportközpontba, gondoltam teszek egy próbát ezzel a beteg rejtéssel is.
A kapualj mellett éppen új reklámtáblát helyeztek ki, így tartottam tőle, hogy az alternatív jelszó már nem lesz megtalálható, de mint látszik, sikerült vele logolni. Nem az utcafronton, hanem a kapualjon belül kell keresni.
Remélhetőleg hamarosan rendeződik a múzeum és a rejtés sorsa.
Gyerekkkoromban csodálattal bámultam a szomszéd idős bácsi Pannónia motorkerékpárját a garázsában. A historikus gépjárművek iránti alázat azóta is töretlen, még ha napi használatra nem is tartom praktikusnak már ezeket.
Reggel a Tátrában szakadó esőben pakoltuk cuccaink a kocsiba, így hazafelé vettük az irányt. Bár itt is elkapott minket az özönvíz, de hamar elállt, néhány ládát sikerült megtalálnunk. Örültünk, hogy szombat van, de csalódtunk, mert a múzeumnál egy tábla várt, hogy elköltözött. Annyira viszont nem rajongunk a motorokért, és időnk se volt már sok, hogy megkeressük az új helyet. Nekünk nincs netünk a telefonon, így itthon látom csak, hogy a láda oldalán minden fontos információ fent van. Nem is értettük, miért a régihez visz a gps?
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
A pótjelszót én sem találtam. Felhívtam a rejtőt, aki elárulta mit és hol kell keresnem, de így sem lett meg. Elmondta, hogy az elköltözött múzeum új helyén kereshető láda megjelenéséig a pótjelszó itt maradna. Megbeszélésünk szerint ezt én a bejáraton lévő "elköltöztünk" tábla két sarkára felírtam. A rejtő segítségét ezúton is köszönöm.
A múzeum látogatható, hetente kettő napon: csütörtökön 14-18 és szombaton 11-17 között a Hétvezér utca 26 alatt.
A pótjelszó utolsó igazolt megtalálása egy éve volt - azóta nem a pótjelszó megtalálása során kerültek bejelentésre a találatok.
A látnivaló továbbra is bemutatásra érdemes, de rendbe kellene tenni a ládaoldalt. Köszönettel a rejtésért és a gondoskodásért,
Erre is bóklásztam ma, de bármennyit is nézelődtem, és kerestem olyan alkalmatosságot, ami mágneses lehet (még alulról is benéztem az alsó gázcső dobozába, a felsőt pedig kinyitottam a levágott lakat levételével), nem találtam jelszót. Kár, hogy a múzeum nem látogatható itt, a képek alapján barátságos hangulata volt.
Sajnos én sem találtam meg a pótjelszót.
Meglepően nagy volt a forgalom a kapualjban. Egy idő után egyre kellemetlenebbé vált a keresgélés, kukucskálás, ezért feladtam.
Azért jó lett volna megnézni a múzeumot!
Köszönöm hogy megmutattad nekem!
[g:hu+ 2.7.16]
Kérném a fényképek alapján a megtalálás elfogadását.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
A rejtő segítségével, köszi. :) [Geoládák v3.12.1]
Újévi ládázás közben ismerkedtünk Balassagyarmattal kitkat0123-mal. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Mai fő célunk a Kedvenc helyek Balassagyarmaton lab volt. Tettünk még egy kis kört Szlovákiában és Hontnál jöttünk vissza.
Nem találtuk a pótjelszót se. Képek alapján kérem az elfogadást!
Köszönöm a rejtést!
Sajnos hiába kerestem a pótjelszót én nem találtam. Lehet ha kicsit kitartóbb vagyok megtalálom, de nagy volt a mozgás és nem akartam feltünést kelteni.
Kérem a rejtőt a kép alapján hagyja jóvá a találatot.
"Ahogy körülnézett, felismerte, hogy egy (...)folyosón van, amely végigfutott a ház körül. Görnyedten a legközelebbi (...)ajtóhoz lépett, megpróbálta a kilincset, de zárva találta. Továbbment."
-Réti László ~ Az elnök-
A közeli kisebb bevásárló üzlet parkolójában állítottam le a gépjárművet. Innen már közel volt a múzeum. A rövid séta során több üzlet kirakata mellett kellett elmenni.
A múzeum bejárata egy eldugott kapualjban található, az utcáról nem lehet látni. A kétszárnyú ajtót zárva találtam. A pótjelszót csak második nekifutásra találtam meg, szépen kivitelezett tábla. Logolás után továbbálltam.
A kopottas kapualjban lévő lelakatolt ajtó sokat nem mutat, de a pótjelszó a helyén, a ládaoldal pedig szép & tartalmas.
A múzeum egykori "testvérét" (GCMMM) sikerült meglátogatni, akkor még nem volt koronavírus :(.
Újpest - Rákos - Gödöllő - Aszód - Balassagyarmat - Vác - Rákospalota Újpest öt átszállásos nagyvonatozás alkalmával ezt is megtaláltuk! Köszönet a rejtőnek!
Köszönöm a lehetőséget. A gyerekkorom egy részére emlékeztem itt. Egy T5 volt a családban, amit oldalkocsival sokat használtam. Nagyon örülök, hogy rábukkantam erre a helyre.
A motorokról kb. tíz éves koromban mondtam le egy P10 hátsó ülésén reszketve. Maradt a kerékpár és az autó ... meg a gőzmozdony ... mert azt szeretem, még ha gyerekként féltem is tőlük, mert fújták a gőzt ... :)
Nem is tudtam erről a tuti kis kiállításról Bgyarmaton. Nagyon köszi! Egy fárasztó munkanap után tuti kis kikapcsolódás volt nekünk. Több embernek kéne ide eljönnie:)
Nem is tudtam, hogy van motoros kiállítás Balassagyarmaton.
A kiállítós emberke nagyon kedves volt, és mesélt nekünk egy csomó mindent, meg megmutatta a dolgokat. Kicsit dohos volt és hideg és ahogy leértünk, megijedtem egy bábutól :D de megérte, főleg a poszterek tetszettek.
Köszi a rejtést :)
Valaki úgy gondolta, hogy egy fél csomag rágó megfelelő ajándék lenne :O -már szét volt folyva, kidobtam, szerencsére nem lett dzsuvás a láda, de a kezem igen..
Szívből ajánlom az alábbi oldalon a "Milyen a jó ajándék?" c részt ;)
https://www.geocaching.hu/faq.geo
Fidorkával kettesben jöttünk, hogy kisebb-nagyobb kirándulások keretében megkeressünk pár ládát a Cserhátban. Csak Balassagyarmaton vettük észre, hogy a gps otthon maradt, így végül telefonnal, szenvedősen navigálva keresgéltünk. Nagyon szép tavaszi, napsütéses időben remek helyeken jártunk, sok szép és ládaérdemes helyet láttunk.
A GCCIVI láda megkeresése közben jártunk erre. Sajnáltam, hogy nem volt nyitva a múzeum, így csak a virtuális pontot tudtuk leolvasni. Köszönjük az invitálást, a motorok miatt még visszajövünk.
Megtaláltuk! Szerencsére pont nyitva volt a múzeum, érdemes volt bemenni, nagyon jó a kiállítás, és a tárlatvezető úriember is sok érdekes információt osztott meg velünk.
Köszönöm a rejtő munkáját.
Megvan! A megadott telefonszámot felhívtam, és kinyitották nekünk a múzeumot. Tényleg nagyon készséges Szakács László! Köszönjük, hogy vasárnap délután időt szakított ránk. Ugyan én csak egyedül voltam geoládász, de vittem még 7 főt, akik nagy élvezettel nézegették a régi magyar motorokat. Köszi a rejtést.
Mivel záróra után sikerült csak a rejtés helyszínére érnem szerettem volna az alternatív jelszóval igazolni a megtalálást. Sajnos ezt nem sikerült megtalálnom a rejtő segítségével sem így szeretném kérni a megtalálás elfogadását a képek alapján. Köszönettel! bakkerman
Balassagyarmaton jártam (néhány retró számítógép miatt :-)) és ha már itt voltam, levadásztam ezt a ládát. Örülök, hogy a láda kapcsán eljutottam erre a gyönyörű és értékes kiállításra, nagyon szép régi motorokat és ezekhez kapcsolódó tárgyakat láttam.
Köszönöm a rejtést és a lehetőséget, hogy megnézhettem a kiállítást. :-)
A múzeum zárva volt, de megmondom őszintén a motorok amúgy sem hoznak lázba. Azért ha már itt sétáltunk az alternatív jelszót leolvastam. Mentségemre legyen mondva Cesky Budejovicében nyáron végignéztem egy motormúzeumot.
Meglelve! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Bár a legelső megtalálásnak szántuk ezt a ládát, de a szűkös nyitvatartás miatt csak a 12. lett, de megérte a várakozást! Egy fantasztikus tárlatvezetésben volt részünk egy csodás időutazással a Pannóniák világában! Laci, nagyon köszönjük az élményt! Mindezt két gyermekkel (ravaka04), akiknek végig csillogott a szemük. Mindenkinek csak ajánlani tudom! Gratuláció a rejtésért is, melyet nem nehéz megtalálni, ha érdeklődve fürkésszük a kiállítást!
Sajnos nem látogatási időben érkeztünk, így csak a pótjelszó rejtését értékeltük. Rövid belvárosi séta után a Svejk étteremben ebédeltünk. Aki teheti, ne hagyja ki!
Csak alternatív jelszóval.
Kedd lévén nem volt nyitva, s mivel fogalmunk nem volt, ide mikor érünk, nem is hívtuk fel Szakács urat. Sem őt, sem magunkat nem akartuk várakoztatni. A kiállítás biztosan nagyon érdekes, főleg a fiúknak. A ládaoldalról így is sok infót kaptam.
Köszi a rejtést!
Már régóta kerülgettem ezt a ládát is. Ugyanakkor nagyon nem akartam elintézni az alternatívval. Egyre inkább próbálok élménykesserré válni, amihez egy újabb lépcsőfok volt ennek a kiállításnak a megtekintése. Apukám fiatal korában sokat motorozott, de ez még az én születésem előtt volt. Később én is voltam motorversenyen; még a korszakos zseninek kikiáltott Drapál Jánost is láttam élőben. Ezért is döntöttem úgy, hogy én bizony nem hagyom ki a kiállítást. Érdekes volt, kár lett volna pusztán csak leolvasni. Utána még ettünk egy fagyit a főút mellett, a templommal szemben. A kiállításon Mukival jártam.
Balassagyarmati munka után kerestem meg a GCCIVI két pontjával együtt, de most csak a pótjelszót. A rendelkezésünkre álló idő rövidsége miatt a múzeum - és a láda - most kimaradt. Talán egy másik alkalommal majd erre is szakítunk időt.
Szécsényből tartottunk haza egy esküvőről, gondoltuk megnézzük a szépen felújított belvárost.
A pótjelszó könnyen meglett. Mostanában voltam pár motor múzeumban, így nem hívtuk a megadott számot.
Fagyizás közben ránk szakad az ég, így a multiért még vissza kell mennünk.
Köszi
Levadászva! Sajnos a múzeumba nem volt időnk bemenni, mert spontán volt a mai út, így az előzetes egyeztetést nem tudtam megoldani. Mivel rendszeresen motorozom, és fanatikusan érdekel a téma, nem ismeretlenek számomra ezek a gépek. :-)
Köszönöm a rejtést!
Geri89
Üzleti úton voltam a városban. Ezt a ládát találtam alkalmasnak arra, hogy öltönyben is megkereshetem. Csak a találat miatt... Nem túl szép, de ez van. A múzeum zárva volt, nem hívtam a számot, hogy bemehessek. Elsétáltam inkább egy fagyizóig és elnyaltam az első ideit.
Köszi és üdv,
MikiAnita
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Nem tartoznak a kedvenceim közé a múzeumos ládák, mert a GC nekem nem erről szól, hanem a barangolásról. Azért igyekszem ezeken a pontokon is átbarangolni, szerencsére a ládagazda biztosított lehetőséget az alternatív találatra. Egyébként a hely fekvése miatt belváros mutatónak is alkalmas.
Őszintén megmondom csak a pontra hajtottunk ennél a pontnál.Bár szinte minden évben kimegyünk egy old timer kiállításra,ott is az autók a vonzóbbak számunkra,a motorokon szinte csak átfutunk.A város központját viszont szépen megcsinálták.
Dr. Ladával és Lopakodóval jártunk erre, miután sikertelen autó-vásárlási kísérletbe bonyolódtunk. Van pótjelszó is, de bementünk a múzeumba. Ennyi Pancsit még nem láttam egy helyen. Igen érdekes volt a kiállított dokumentáció is. A kiállított TL kipufogója szerintem nem TL, hanem TLT modellhez tartozik. Erről vitatkoztunk a nagyon készséges sráccal is, aki a tulaj haverja és restauráló társa. Bámulatos a Pannonia motorokkkal kapcsolatos tudása. Mellékelek 2 képet arról, hogy szerintem milyen a típustiszta TL kipufogója. Sajna a TLB modell még hiányzik a gyűjteményből, remélem minél hamarabb lesz ilyen példány is. Azért írok öszze itt ennyi hülyeséget, mert Pannonia fan vagyok, rendelkezem is egy -rendszámos -, 1958-as gyártású, típustiszta Pannonia TLF de Luxe motorkerékpárral.
Nagyon szépen köszönöm a múzeumi bemutatót és a rejtést!
Útban a vasút felé - zárva volt - nem akartam a tulajt zavarni - a bejárattal szemben pedig nem találtam mágnesre utaló nyomokat.
Azért kérlek - fogadd el (mert kell a .) :-)
[Jóváhagyta: Csabataxi, 2013.02.09 10:58]
Köszönöm a jóváhagyást - teszek fel 1 bónusz képet :-)
Hollókői hosszú hétvége 3. nap 2. láda.
Egy kiállítás, amit mindenkinek látni kell. Büszkék lehetünk rá, hogy világszínvonalú motorkerékpárokat gyártottunk, kár hogy ez már csak a múlt.
Jó, hogy van aki összegyűjti ezeket a járgányokat, így nem merülnek a feledés homályába.
A tulajdonos hihetetlen segítőkész, már a helyszínről hívtuk telefonon, jött és kinyitotta a múzeumot.
Felvidéki vártúráról hazafelé jövet Katával és a Gyurikkal /5.
Mikor reggel erre jöttünk, a kiállítás még zárva volt. Gondoltam, talán majd este, úton hazafelé. Hát ez sem jött össze, most már túl késő lett, így maradt az alternatív jelszó.
Köszönöm.
Megvan! Úton a Mátrába, kis kitérő az útba eső ládákhoz. Sajnos a múzeum még nem volt nyitva, de mivel Balassagyarmaton még nem jártunk, ezáltal a láda által itt is körülnézhettünk kicsit.
Bocsánat, a magyar motorokkal szemben elfogult vagyok. A keresést is motorral tettem meg. Nyitva volt a kiállítás, nagyon szakszerű magyarázatokat kaptam egy fiatal kollégától, szuper volt.
Van még mit javítani az állagmegóváson, de folyamatban van.
Oriza.
Kedvemre való láda volt. Magam is motoros lennék, így nagyon tetszett a kiállítás. Tatszett, hogy nem minden a technikáról szólt, a vitrinek is nagyon érdekesek voltak. Már majdnem elfelejtettem, hogy ládát is keresek, amikor megpillantottam a logót a csészén. Köszönöm a rejtést és gratulálok a kiállításhoz! Igazi fanatizmus!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. Gratulálok a kiállításhoz, nagyon élvezte a 3 és fél éves fiam, és persze én is. [g:hu 1.3.21] [wapon beküldött szöveg]
Nógrádban töltött túrázós-ládázós-romantikus hétvégénk alatt begyűjtve. :)
A múzeum érdekes volt, jó volt látni, hogy van, aki még gondozza a "magyar"-t. Sok sikert kívánunk a továbbiakhoz.
Tanulmányi kiránduláson voltunk Balassagyarmaton, a múzeumba már sajnos nem jutottunk be, így maradt a pótjelszó. [g:hu 1.3.23] [wapon beküldött szöveg]
Hirtelen felindulásból elvonatoztunk Balassagyarmatra és a Palóc múzeum után megnéztük a motorokat. Domi fiam nagyon meglepődött, hogy a vödörben ismerős emblémát fedezett fel. Terven felül sikerült gyarapítanunk a megtalálásaink számát :-) Köszönjük a rejtést
Másfél napos Nyírjesi pihenésünk gyümölcse...
Köszönet a rejtőnek, mert másfél napba nem biztos, hogy pont ezt a múzeumot látogattuk volna meg a láda nélkül. Pedig!
Csak jókat tudok mondani: a kiállítás szuper (a motorokat leszámítva kedvencem a benzinkút és a motoros bélyegsor), a tárlatvezető nagyon készséges, a láda az egyik legjobban feltöltött, amit valaha láttam...
Köszönöm!
Spontán ládázós út közben. A múzeum még nem volt nyitva, így maradt az alternatív jelszó. A koordináták 3m-es pontosság mellett jó 20 méterrel odébb mutattak. És bekövetkezett ami a legszégyenletesebb: 3 gps-szel a kézben egy helyi nénit kérdeztünk meg, hogy: "tessék mondani hol van a motormúzeum?" És így találtuk meg.
Sajnos ma Bellut nem vihettem magammal így csak én és Tompormű jártunk a helyszínen.Sajnos nem volt nyitva ezért csak az alternatív jelszó van meg de majd ha időnk és pénzünk is engedni akkor Bellut is elviszem a helyszínre (persze csak ha kiérdemli) és megnézzük a Pancsikat meg logolunk,fényképezünk is. :-)
Ha csak két választásod van, válaszd a harmadikat.Kol Tuv!
Köszönjük, hogy megnézhettük ezt az egyedülálló gyűjteményt. Külön kiemelést érdemel a gépek aprólékos és szakszerű renoválása, karbantartása. A nagy melegben kellemes klíma és szakmai vezetés fogadja az arrajáró érdeklődőt.
Sajnos bőven zárás után voltunk ott, így nem láthattuk a motorokat.
Biztos vagyok benne, hogy ha legközelebb arra járok, meg fogom nézni, mert nagyon szeretem ezeket a gépeket.
Húsvéti vendégeskedés keretében vetődtünk el ide.
A múzeum zárva volt, nem is készültem fel rá, de a Csepel, Pannónia Berva nagyon is meghatározó élmény volt a gyerekkoromban, így jó esély van rá, hogy visszatérek a múzeumba is egyszer.
Nógrádi kör az újabb ládákért. Szerencsére (meg a szervezés miatt) sikerült nyitvatartási időben megnézni ezt a remek gyűjteményt. Nem vagyok motorrajongó, de elismerésem egy ilyen gazdag gyűjteményért és a szépen kialakított helyszínért.
A ládát sikerült egyedül meglelni, az alternatív pontot is némi nézelődés után. A kiállítás élményét emelte a gyűjtő ifjú barátjának szakszerű vezetése.
Megtalaltam [wapon beküldött szöveg]
A motorok nem érdekelnek, így nekem ez csak egy találat volt. Különben elég jól el van mérve, de cím és leírás alapján nem nehéz fellelni.
Jól el van dugva a múzeum, nagyjából kétszer mentünk el mellette, utána is csak a házszám segítségével találtuk meg. A jelszó ezek után egész hamar meglett.
Mivel a múzeum non-profit alapon működik, és a nyitvatartása sem egzakt, indulás előtt jobbnak láttam felhívni a tulajdonost. László nagyon készséges volt, kinyitotta nekünk a múzeumot, és lelkesen mesélte gyűjteményének a történetét.
Személy szerint nagyon örülök, hogy vannak ilyen emberek, akik áldozatos munkával megőrzik a magyar ipar már történelmi ereklyéit, és remélem, hogy még nagyon sokáig látható lesz ez az elég komoly méretű kiállítás. Köszönet érte :)
Balassagyarmati (és veteránmotor-rajongó) lévén múzeumban már korábban voltam, így megelégedtem az alternatív találattal.
Legközelebb megnézem a ládát is! :O)
Köszönöm a rejtést!
(a jelszó hosszát megadhattad volna, mivel nem egyértelmű és több hibás kísérlet után le is tiltott a rendszer...)
FANTASZTIKUS, csodálatos!!! Mivel nyitvatartási időn kívül érkeztünk, a gyűjtemény tukajdonosa telefonhívásunkra érkezett, alig 10 percnyi várakozás után. Ami a szemünk elé tárult... Igényesen, ötletesen kialakított, berendezett pincében egy nagyszerű ember kincsei. Köszönet érte, hogy Mi is láthatjuk. Van itt minden: sok szép, régi motor, plakátok, fényképek, tervrajzok, műsorfüzetek, könyvek, érmek, sisakok, kesztyűk, kézzel festett rajtszám, hajdani berendezések, mini benzinkút. Az egész kiállítás légkörén, minden darabon érződik gazdájuk szeretete, lelkesedése, tisztelete, vonzalma ezen régi gyöngyszemek iránt. Belelapozhattunk egy még közszemlére kerülő majd' 40 éves Csepel Művek képes falinaptárba. Annyira lekötött a sok látnivaló, hogy magáról a ládáról meg is feledkeztem. Véletlenül találtam rá. A hely szelleméhez méltó igényes rejtés. Jó volt itt lenni. Köszönet érte gyűjtőnek, rejtőnek.
60 km kerékpár edzés 750 m emelkedéssel a Pásztó - Alsótold - Herencsény - Cserhátsurány - Cserháthaláp - Mohora - Szügy - Balassagyarmat útvonalon 2 ládával. Az út java részén hátszél segített, a beígért eső a szakasz legvégén érkezett meg, a mozgó ládát kézből kézbe adtuk. Kell ennél több?
GCKEKL 5. sikeres megtalálása után kezdtem a mai 2. edzésszakaszt Balassagyarmatra. A meredek emelkedőkkel tarkított útszakasz, a cserháti hullámvasút a szegény, de jellegzetes kis falvakkal mindig nosztalgiával tölt el. A mohorai síkot elérve 54/16 - 54/19 között tempóztam átlagos 83 rpm ped. és 137 bmp pulz. mellett még napos időben. Balassagyarmatot elérve nagyon beborult, és míg a dombok között épp, hogy csak szemerkélt, itt zuhogott. A kapualjban az alternatív jelszó azonnal meglett, a múzeum zárva volt.
Gyerekkoromban sokfelé jártunk szüleimmel eleinte Danuvia, majd oldalkocsis Pannónia motorkerékpárral. Utóbbival a környező országokban is jártunk. Édesapám vezetett, én mögötte ültem belé kapaszkodva, édesanyám pedig az oldalkocsiban ült, mindhárman barna bőrkabátban.
Kis túlzással - a pótjelszót könnyebben megtaláltam, mint a cím alapján a múzeumot: bezárt állapotban nem sok minden hirdeti. Így megnézni se tudtam, mert vasárnap jártam erre.
De jo! Meglett! [wapon beküldött szöveg]
Ez a láda volt a mai nap igazi célpontja!
Igazi családi kirándulás lelcache és scele családdal.
Kellemes reggeli indulással, nyitvatartási időn kívül érkeztünk Balassagyarmatra. A múzeum tulajdonosa volt olyan kedves, és lehetővé tette számunkra így is a látogatást. Nagy élmény volt a sok motor! A gyerekek is nagyon élvezték!
A rejtés is nagyon tetszett!
Ez egy igazi"geocaching nélkül ide nem jutottam volna el" láda!
Köszönet a rejtésért!
Alig találtam meg a bejáratot. Még a rejtőnek is segítenie kellet. Aki szereti a motorokat mindenképp el kell jönnie, igen komoly a kiállítás. A képek alapján azt hittem, hogy a terem végén tükör van, hogy többnek hasson a motorok száma, de NEM! Tényleg sok motor van.
Köszi Csaba !
Mivel mára csak 2 ládika felkutatását terveztük (közel s távol ez a kettő keletkezett a korábban már levadászott területeken), nem indultunk túlzottan korán. 2/1
Autóztunk uszkve 85 km-t a motoros magánmúzeum kedvéért. Meg kell hagyni, szép gyűjtemény! Bár nem vagyok motorrajongó, de nagyon becsülendő, hogy valaki, ilyen szenvedéllyel élve hobbijának, kiállítást rendez az általa összegyűjtött tárgyakból. A helyet is jól megválasztotta: igazán hangulatos a boltíves mennyezettel ellátott pincehelyiség.
Miután jól végigmustráltuk a járgányokat, megkerestük a ládikát, ami cseppet sem okozott gondot. Pici lányunk nagyon megörült a dobozban talált kis gyöngyállatoknak, ezeket néhány pénzérmével pótoltuk.
Köszönjük a lehetőséget!
Elsődlegesen a motormúzeum miatt mentünk, csak pár napja láttuk a ládáról az infót. Nagyon klassz a múzeum, tárlatvezetést is kaptunk. Szerintem nem utoljára voltunk ott.
Érdekes hely, ötletes rejtés, kell ennél több?
Van még! Egy balassagyarmati motorverseny apropóján jártunk a városban. Megnéztük a veteránokat és természetesen az ujabbakat is, no meg a versenyt.
Biz, sokat jártam már ebben a pincében, már azelőtt, hogy múzeum lett volna belőle. Korábban itt működött a Kábelklub nevű műintézet, hol Marika néni mérte szigorú kézzel a hegy levét, kávét, melegszendvicset. Volt itt azután valami felejtős diszkó, és most a múzeum, amit nem sokkal megnyitása után megnéztünk Mátéval. Remek kiállítás, de nekem azét kicsit hiányzott a karambol biliárd asztal és a régi haverok :-)
Most hogy ládát kapott a hely, csak a jelszóért ugrottunk be a kapualjba...
Na ezt alternatív megkeresni, olyan, mint ha a nászéjszakádra beugrana a haverod helyetted és csak elmesélné....
Imádom a Pannóniákat, volt 3 veteránom, sajnos helyhiány miatt el kellett adjam. T1, TLF, T5. Mozóval nem volt kérdés, hogy ide eljövünk, Ő is szerelmes az öreg vasakba. Mikulás kellett nekünk, az ominózus 2000-dik megtalálásást fel kellett eleveníteni és Mozónak ma volt meg az _500_!
Ádám kalauzolt minket bár nem voltak nyitva, kedvünkért telefonos egyeztetés alapján még is idejöttek. Köszönjük!
Tobzódtam az öreg vasak közt, csodás volt. Van egy két országos kuriózum!
Igyekeztünk a kasszánál meghálálni a kivételes bánásmódot és mivel én tudom mi pénzt emészt fel ez a szenvedély, egy aprócska ajándékkal is kedveskedtem.
Szuper indítása volt a napnak, ezután egy felhőszakadást éltünk meg, majd napsütést, Bánk ötször, sztupa, lángos, sok nevetés! :-)
Mozó 500!
Bal3 hívott, hogy MoZoval tervezik, hogy felkeresik ezt a motor múzeumot. Tudtam, hogy mindketten erősen fertőzöttek a témában, ezért boldogan csatlakoztam hozzájuk, amúgy is utoljára 2 éve (amikor a 2000. ládámat kerestük fel együtt) ládáztunk utoljára - így hárman. Nagyon tetszettek a motorok és hálás vagyok Balogh Ádámnak, hogy nyitvatartási időn kívül (előre megbeszélve) vasárnap kinyitotta nekünk a kiállítást!
Köszönjük a lehetőséget a rejtőnek!
Mikulás
(P.S. kár, hogy épp lecsúsztunk a Pannóniás bögréről... ;()
Megnéztük a motorokat.
Apám motorját is megtaláltuk a modellek között.
Köszönjük az első nem altarnatív jelszót használó megtalálónak járó különajándékot. A Pannóniás bögrét.
Én is csak az alternatív jelszót találtam meg, és becsületesen a tényleges időpontot adtam meg, így lecsúsztam az 1. helyről. No nem baj. Még legközelebb ha erre járok benézek a kiállításra és belogolok. Köszi a rejtést! :-)