Elhelyezés időpontja: 2012.07.20 20:35
Megjelenés időpontja: 2012.07.20 20:40
Utolsó lényeges változás: 2023.11.30 22:12
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Fairy
Ládagazda: Fairy Nehézség / Terep: 2.0 / 2.5
Úthossz a kiindulóponttól: 200 m
Megtalálások száma: 384 + 3 sikertelen + 3 egyéb Megtalálások (havi bontásban):
A legaktívabb hónap 2012-08 volt 20 'Megtaláltam' loggal, OFF
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
WAP ON FIGYELEM! Kesserterror-veszélyes láda! Ha a helyszínen rendellenességet tapasztalsz (pl. nem a leírásnak megfelelő méretű láda, nem fogadja el a jelszót a rendszer, stb.), hívd a megadott telefonszámot!
Mecseknádasd és Apátvarasd határán, mélyen a Varasdi-völgyben, egy nagy fa tönkjében rejtőzik a négyfülű geoláda.
WAP OFF
Bevezető
Ismert helyre hívlak: valószínűleg jártál már itt. De mégis alig-alig ismert, amit mutatok: egy magyar rekord, ami majd' hatvan éve csendben teszi a dolgát.
Hidak
A ma 6. számmal jelzett (építésekor 63. számú) főút nem a Budapest- Pécs közötti 40. számú vasúti fővonal nyomvonalát követi a Kapos- Baranya-patak- Bükkösdi-vízfolyás völgyeiben. Építésénél inkább a Budapest- Eszék közlekedési folyosóról Szekszárdnál leágazva a Sió- Völgységi-patak- Öreg-patak völgyei mentén vitték Mecseknádasdra, ahonnan szerpentineken és meredek szakaszokon vezették át a Mecsek délkeleti hegylábán. (Az 1937-es Hotel Kikelet című filmben egy rövid snitt erejéig megjelenik a mecseknádasdi nagy kanyar.) Az 1950-es évekre megnövekvő (főként teher-) gépkocsiforgalom azonban elavulttá tette a háború előtti vonalvezetést: túlságosan meredek, kanyargós és szűk volt a régi út. Ezért Apátvarasd határában két modern - sőt, a kor viszonyaihoz képest szinte forradalmi - megoldású hidat építettek.
A Varasdi-völgyhíd
A 6. főút 172+459 km-szelvényben 1953-ban épült fel Hazánk máig legnagyobb vasbeton ívhídja, a Varasdi-völgyhíd. A háború előtt elkészült hasonló megoldású társa ma Veszprém egyik jelképe - bár az jóval kisebb és meredekebb. Az alacsonyabb ív a tartószerkezeti számítások terén komoly kihívást jelentett: Bölcskei Elemér (Mélyépterv) tervezőmérnökön kívül egyetemi tanárokból és mérnökökből álló bizottság ellenőrizte a méretezést.
Az elkészült műtárgy jellemző méretei:
Teljes hossz: kb. 170 m
Támaszköz: 98 m
Legnagyobb magassága: 32 m
Útpálya szélessége: 7.8 m
A kivitelezést a Hídépítő Vállalat végezte, Laber Kornél vezetésével. A zsaluhéjak alátámasztására különösen nagy méretű állványzatot készítettek, ma is látható betonalapokkal. A betonozás 60 m3/nap ütemben haladt. A kizsaluzásnál az állványt nagyon lassan, 37 ütemben eresztették le.
Sajnálatos módon ez a remekbe szabott mérnöki alkotás szinte észrevétlen marad: az elmúlt több, mint ötven évben a völgy növényzete annyire megnőtt, hogy még akkor is alig látható a csodálatos szerkezet, ha az errejáró veszi a fáradságot és leereszkedik a mélybe. Az útpályán néhány másodperc alatt átszáguldva pedig jóformán nem is tudatosul a közlekedőben: hídon halad - nem is akármilyenen...
Megközelítés
Gépjárművel érkezve a keleti hídfőnél kb. itt parkolhatsz: N 46° 12,313' E 18° 27,205' 290 m [GC6H+PARKOLO].
Ha autóbusszal jössz, akkor a legközelebbi megálló az Apátvarasdi elágazás.
Gyalogos kirándulás keretében a RP-DDK túraútvonalról kb. 1 km-es kitérő a K+ jelzésen. Kerékpárral a régi hatoson, majd ritkán járt szekéruton közelíthető meg a láda.
Ládatörténet
2023.10.26 morph játékostárs új helyen pótolta a ládát - köszönet érte, új jelszóval kereshető (szikizso[Admin])
2021.08.27 11:40 Frissítettem a ládaoldalt.
2021.08.19 15:40 A törött ládát megtalálva Csabiq játékostársam felhívott a helyszínről és megbeszéltük, hogy kihelyez egy ládacsereprogramos dobozt a megviselt tárolóedény helyett. Köszönöm a karbantartást!
2019.08.09 22:10 Skiccpausz játékostárunk geodéziai pontosságú mérése alapján frissítettem a koordinátákat. Köszönöm az értékes adatot!
2019.04.17 22:50 Előkerült az eredeti láda, így az adatbázisban módosítottam az adatokat (ládaméret, jelszó).
2018.02.24 12:48 Az ellopott ládát pótoltam.
2018.02.19 A Kesserterror Napján a ládát ellopják.
2012.07.20 20:35 Kihelyezem a ládát és útközben kereshetőre állítom.
2012.03.10 A tervet a moderátorok egyhangúlag (+7/-0) jóváhagyják.
2012.03.08 Benyújtom moderációra a ládatervet.
Forrás
Kara Katalin- dr. Tóth Ernő (szerk.): Hídjaink. A római örökségtől a mai óriásokig. Budapest, 2007.
Pécs környéki hidak. Hídépítők. 2011/2. szám
Sikeres kincskeresést!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Andhighfive és lucahann társaságában elrejtettünk egy pótládát a N 46° 12.140', E 018° 27.208' koordinátán, ebben füzet és toll is van, a jelszót elküldtem a rejtőnek és a ládadokinak. Egy régi nagy kidőlt fa tönkjében keresd, a domboldal felőli oldalon.
Az öcsémékkel pár napot eltöltöttünk Villány s Mohács környékén. Hazafele a 6-oson jöttünk Pécsváradtól. Útbaejtettük ezt a ládikót is. A Viadukt alulról nézve igen szép látványt nyujtott. Sajnos fél óra kutatgatás után sem találtunk rá a ládikóra. Akkor néztem a logokat, hogy már régebb óta nem találták a ládikát. Ezért szeretném ha a fotók alapján elfogadnád a találatot. Kár hogy a ládika nem lett meg. Viszont igen érdekes helyre hoztál el. Enélkül a láda nélkül sosem jutottam volna el ide. Köszönöm.
Tegnap az Endresz_családdal kerestük együtt a ládát, de nem találtuk. A mai nap visszamentem egyedül, hogy hátha valahol a jelölt helytől picit arrébb meglesz, de nem sikerült a nyomára sem bukkannom.
A feltöltött képek és leírtak alapján kérem a jelszó nélküli eldogadást! [Geoládák v4.0.1]
Sajnos nem találtuk meg. Ketten kerestük úgy huszonöt percig, majd csatlakozott hozzánk Ben Stone kolléga és egy társa, így négyesben kutattunk kb. további tíz percig. Egyikük ráadásul már megtalálta a dobozt korábban. Rendkívül lehangoló és méltatlan a rengeteg szemét között túrkálni, ráadásul feleslegesen.
A feltöltött képek alapján kérnénk a találat elfogadását!
Köszönjük!
[Geoládák v4.0.1]
Mindenhol kerestem, az összes szemetet is átpakoltam, de sajnos nem lett meg. Kár érte, mert a híd alulról is fenséges, jó lett volna megtalálni. A képek alapján szeretném kérni az elfogadást. Köszi [Geoládák v3.12.10]
TFTC! ♥️ Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget és a munkádat!
A kéktúrás mozgó láda felkutatása után ez volt a következő célpont. A régi 6-os út felől közelítettük meg. A híd látványa pazar, a látvány miatt megérte. Viszont a láda környezete kiábrándító, a hídról ledobott sok szemét miatt. Erről persze nem a rejtő tehet. Maga a rejtek sem túl fantáziadús sajnos.
Talán érdemesebb lenne a régi 6-os út irányában egy természetes rejtekben gondolkodni, ahonnan még a híd is látható, de a szeméthalom nem ér oda.
Sajnálom, hogy egyes emberek ennyire nem becsülik természetes környezetünket, hogy az autókból egyszerűen csak kihajítják a szemetüket. Nyugati életre vágyunk, de a Balkánnál tartunk. Szomorú... [Geoládák v3.12.10]