geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Nyomtatás
3475. Debreceni járműjavító (GCDEJA)
A főbejárat
A főbejárat
A színházterem
A színházterem
Színpadról a közönség
Színpadról a közönség
Járműjavító óriási területe
Járműjavító óriási területe
Készülnek a kocsik
Készülnek a kocsik
Sose kap defektet
Sose kap defektet
Az emlékmű
Az emlékmű

Szélesség N 47° 31,666'
Hosszúság E 21° 38,933'
Magasság: 134 m
Megye/ország: Hajdú-Bihar
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2012.12.31 13:30
Megjelenés időpontja: 2012.12.31 13:33
Utolsó lényeges változás: 2012.12.31 13:33
Utolsó változás: 2017.08.09 22:41
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Bl4st3r & Amy
Felhasználó: Bl4st3r & Amy
Nehézség / Terep: 3.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 150 m
További infók: http://coord.info/GC43MAP
Megtalálások száma: 438 + 3 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.2 megtalálás hetente

A geoláda megtekinthető a geocaching.com-on is.


Wap: A láda az intézmény vezetőinek beleegyezésével kerülhetett ide. 2,2 m magasan, zöld objektum tetejében helyezkedik el a 15x15x6cm-es láda. Alacsonyabb kessereknek van segítség a láda kivételéhez, de a rejtek környékének időnkénti forgalmassága miatt legyünk KÖRÜLTEKINTŐEK! Kérlek ALAPOSAN zárd le a doboz tetejét!


A ládába TravelBug helyezhető.


Megközelítés

Tömegközlekedéssel a Faraktár utcán közlekedő buszok bármelyikével (25, 37, 41, 45 ) elérhető a láda a Kolónia utca megállótol rövid 150m-es sétával.
Autóval a Faraktár utcáról kell a Kolónia utcára kanyarodni, ahol rögtön meg is állhatunk az ott lévő ingyenes parkolókba,  N 47° 31,703' E 21° 38,986' [GCDEJA+parkoló]
de lustábbak bemehetnek egészen az épület előtti parkolóig, gyakorlatilag a ládáig.

A "járműjavító"

Ezzel a ládával nem csupán egy régi művelődési központot, vagy egy régi vasútikocsi felújítót szeretnék bemutatni, hanem ezt a mostani generáció számára szinte alig ismert környezetet, pár megmaradt darabkát egy másik korszakból, és egy mai napig aktív kultúrális helyszínt szeretnék elétek tárni, ami megérdemli a figyelmet. A helyszínen ill. annak közelében számos vasúti érdekesség és létesítmény található, ezeknek állítunk némi "összefoglalót" ezzel a geoládával!

A művelődési központ

A Vasutas Egyetértés Művelődési Központ 2009-ben ünnepelhette fennállásának 110(!) éves évfordulóját. Az utóbbi években a művelődési központ- amely a tradíciókra való rámutatás igénye miatt máig őrzi régi nevét: az Egyetértést- különösen nagy rangot vívott ki magának. 1898-ban alakult meg a debreceni MÁV Műhely, mely a Tiszántúl legnagyobb ipari létesítménye volt. Alig egy évvel később a műhely kollektívája létrehozta az Egyetértés Önképző Dal- és Segélyegyletet, a tagok önképzésének, zenei műveltségük és hazafias érzületük fejlesztésének szándékával. Egy évvel később már működött a dalárda, a fúvószenekar, megnyílt a könyvtár, 1903-ban pedig létrejött a színjátszó csoport. A központnak sikerült becsalogatnia, megnyernie az ifjúságot, s nemcsak a középiskolás nemzedéket, az egyetemisták és főiskolások közül is sokan megfordultak az itteni rendezvényeken, hisz a művelődési központ minden nemzedékre figyel, a gyerekekre éppen úgy, mint a felnőttekre, s mint az életet megharcolt öregekre. Óriási számokban lehetne sorjázni arról, hogy száztíz év alatt hányszor és hányszor nyitottak be a művelődési központ épületébe. A múlt tehát kötelez, szorgalmas jövőre sarkall, arra, hogy ezután is legyen képes az intézmény megújulni, legyen képes meghallani az idők szavát, s mint eddig, legyen ezentúl is nyájas vendéglátója embernek, tudománynak, kultúrának, művészetnek, szórakozásnak..
Az aktuális programokat itt megtekintheted.
Az épület igazi retró hangulatot idéz, és tele van szeretettel. Több terme és részlege is van, legtöbbet folyamatosan használják ma is. Szakkörök, különböző társaságok is ide rendezkedtek be, de van itt egy gyönyörű, 450 férőhelyes színházterem, egy több mint 70nm-es színpaddal, egy
hatalmas bálterem, baletterem, és több előadóterem is. Az előtérben kapott helyet minden gyerek kedvence, egy állandó vasúti modell és történelem kiállítás is.

A vagongyár

A magyarországi vasútépítés során a "Tiszavidéki Vasúttársaság" 1857-ben fektette le az első síneket Hajdú vármegye területén, és a megépült vonal földrajzi központja Debrecen lett. A következő években tovább épült a megye vasúthálózata, majd 1890-ben, az államosítás során MÁV átvette a korábban más vasúttársaságok tulajdonában lévő vonalakat és így Debrecen a század végére fontos vasúti csomóponttá vált. 1890-ben az üzletvezetőség kialakításával tovább erősödött a város szerepe.
A "Debreceni MÁV Műhely" alapításáról 1893-ban hozott döntést követően a termelés 1898 szeptember 20.-án indult be 264 munkással, rendkívül jelentős hatást gyakorolva a város gazdasági életére.
A debreceni műhely főműhely jelleggel kezdte meg a működését, ami a gőzmozdonyok, teher- és személykocsik karbantartása, javítása mellett az időszakos fővizsgálati és főjavítási munkák elvégzésére is jogosított. Már az első évben a megjavított 58 gőzmozdony mellett több mint ötezer vasúti kocsi különféle javítását végezték el.
Az üzem beindításához, a dolgozók betanítására más járműjavítókból hoztak szakmunkásokat. A szakmai utánpótlás biztosítása érdekében már az első évben beindították a "tanoncképzést", és 1900-ban a műhelyben saját tanműhelyt és tanonciskolát létesítettek négyéves képzéssel. A főműhely jellegből adódóan az üzemhez fiókműhelyek is tartoztak. A rendkívül precízen végzett munka eredményeképpen a debreceni üzemet már országszerte a szép és rendes munkájáról emlegették. Az első nagyobb fejlesztési periódus 1911-1914 között folyt le az akkor már közel 1000 főt foglalkoztató üzemben és 1917. évi 1553 fős létszáma alapján az ország harmadik legnagyobb műhelyének számított.
1944. június 2.-án a műhelyt ért szőnyegbombázás következtében az épületek és berendezések nagy része elpusztult.
A háborús károkat követő helyreállítás után 1946-ra a műhely termelése ismét a fő profilra irányult.Az 1949-től önálló vállalatként működő MÁV Debreceni Járműjavító Üzemi Vállalat a Tiszántúl egyik legjelentősebb vállalata lett. Nagyságával, múltjával, hagyományaival döntő szerepet játszott a megye életében.
Az 1950-es években az üzem fő profilja, a járműjavítás terén jóval nagyobb teljesítményt nyújtott, mint az előző időszakban bármikor, emellett egyre nagyobb darabszámban készültek normál-, ill. keskeny-nyomtávú új gyártású személy- és teherkocsik.
Az 1980-as években igen jelentős kapacitásbővítő fejlesztések történtek. Ekkor épült a ma is korszerű új javító csarnok korszerű segédüzemekkel, festőkabinokkal. 1992. december 30-tól a MÁV Debreceni Járműjavító Kft, mint a MÁV egyszemélyes tulajdonú leányvállalata, önálló gazdasági társaságként működik.
Átalakuláskori létszáma 800 fő volt. A társaság piacépítése során hamar kapcsolatot tudott teremteni a MÁV-on kívüli korábbi partnerei mellett új partnerekkel. A megrendelői igények maradéktalan kielégítése érdekében elsők között vezette be az ISO minőségbiztosítási rendszert, melynek mottója: "Társaságunk speciális felkészültséggel és százéves hagyománnyal rendelkezik és képes a mindenkori vevő minőségi igényeinek megfelelni a vasúti vontatott járművek gyártása és javítása területén".
Jelenleg a Grampet Debreceni Vagongyár Kft a Grampet csoport tagja. A tulajdonos, a román Grampet S.A 2009. júniusában vette meg az egykori MÁV Debreceni Járműjavító Kft-t korábbi tulajdonosától, a MÁV Zrt-től. A cég tulajdonosa és neve megváltozott, struktúrája, tevékenységei köre, elérhetőségei azonban nem.

Az I. és II. világháborús emlékmű

Ez az emlékmű egy teljesen elfeledett alkotás, szinte a művközpont bejáratával szemben.  N 47° 31,667' E 21° 38,970' [GCDEJA+Emlékmű] Igazából nincs is rajta szobrászati rész.
De lehet, hogy volt valaha, csak annyira kiesik az emberek látóköréből, hogy senki nem tud róla semmit, semmilyen irodalomban nem szerepel.
Az alsó részét még az első világháború után emelték, 1920-ban.
A második világháború után meg 1966-ban tették rá a felső részt. Ez a volt Járműjavító területe. Szőnyegbombázás döntötte romba az állomásépületet, és mindent ami a környéken volt. Az emlékmű két oldalán huszonkét áldozat neve olvasható.
A rendszerváltás előtt az utcát Április 4. útjának nevezték.

Kellemes időtöltést, sikeres vadászatot, jó nosztalgiázást kívánunk: Bl4st3r & Amy

Piros kereszt

Legutóbbi rejtői ládakarbantartás: 2017.07.25.

Piros kereszt

Források: Köztérképek
Vagongyár
VOKE
Művház
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (204 db): környezet: 4.07 rejtés: 4.73 web: 4.67 átlag: 4.49

 - történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 + különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 - vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 + település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 + nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 - hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 + a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 + babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 + kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 - igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 - a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 - sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 - jellemző-e GPS-t valószínűleg zavaró sűrű erdő, magas sziklafal?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 + el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 + GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell


ScGaboo 2019.11.28 14:59 - Megtaláltamkörnyezet: 3.5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.50 súly: 1.00
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Ügyes vagy [Geoládák v3.0.0]

Töme 2019.11.28 14:50 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 1.00
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Ügyes! [Geoládák v3.0.0]

mocsgab 2019.11.17 13:59 - Megtaláltam
Megtalaltuk, koszonjuk a rejtest! :)

dobozipatikus 2019.11.12 13:11 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5] Nagyon ötletes rejtés????

Kész! 2019.11.01 15:10 - Megtaláltam
Kész! Köszönjük a rejtést!

MAjacky 2019.10.19 08:45 - Megtaláltam
Köszi a rejtést !!

SimlisCsibe 2019.10.13 13:49 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.0.0_beta_17]

Winssent 2019.10.05 13:19 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

becko 2019.09.15 09:59 - Megtaláltam
Egy napos gyalogos ládászás katona korom városában, 24 km-en 22 találattal.
Ez amolyan virtuális látnivaló.

fcsaba 2019.08.24 12:40 - Megtaláltam
Debreceni ládázás során útba ejtve, köszönöm!

Bogi és Bálint 2019.08.18 17:37 - Megtaláltam
Megtaláltuk,köszönjük a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

Ruzsi 2019.08.09 15:38 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

HL0523 2019.08.09 15:38 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

Tar család 2019.08.03 19:19 - Megtaláltam
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.4]

csehipest 2019.07.23 06:35 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Marton Zoli 2019.07.14 11:10 - Megtaláltam
Megtaláltam, valóban ötletes rejtés.

eltájoló 2019.07.02 12:46 - Megtaláltam
Elég sokáig kellett várni a megtalálásra. Pont kifogtam egy cigiző muglit. Sokáig szívta, és közben telefonált a rejtek mellett. Jó a rejtés, a láda jó állapotban van. Köszönöm.

Dino String Quartet 2019.06.24 18:40 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget!

pappgyorgy & Aniko 2019.06.21 20:19 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

BLUEway💙2016! 2019.06.10 07:25 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4 átlag: 4.17 súly: 3.91
A rejtés jó volt. THX.


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (441 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (20 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu