Wap: A láda az intézmény vezetőinek beleegyezésével kerülhetett ide. 2,2 m magasan, zöld objektum tetejében helyezkedik el a 15x15x6cm-es láda. Alacsonyabb kessereknek van segítség a láda kivételéhez, de a rejtek környékének időnkénti forgalmassága miatt legyünk KÖRÜLTEKINTŐEK! Kérlek ALAPOSAN zárd le a doboz tetejét!
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés
Tömegközlekedéssel a Faraktár utcán közlekedő buszok bármelyikével (25, 37, 41, 45 ) elérhető a láda a Kolónia utca megállótol rövid 150m-es sétával.
Autóval a Faraktár utcáról kell a Kolónia utcára kanyarodni, ahol rögtön meg is állhatunk az ott lévő ingyenes parkolókba, N 47° 31,703' E 21° 38,986' [GCDEJA+parkoló]
de lustábbak bemehetnek egészen az épület előtti parkolóig, gyakorlatilag a ládáig.
A "járműjavító"
Ezzel a ládával nem csupán egy régi művelődési központot, vagy egy régi vasútikocsi felújítót szeretnék bemutatni, hanem ezt a mostani generáció számára szinte alig ismert környezetet, pár megmaradt darabkát egy másik korszakból, és egy mai napig aktív kultúrális helyszínt szeretnék elétek tárni, ami megérdemli a figyelmet. A helyszínen ill. annak közelében számos vasúti érdekesség és létesítmény található, ezeknek állítunk némi "összefoglalót" ezzel a geoládával!
A művelődési központ
A Vasutas Egyetértés Művelődési Központ 2009-ben ünnepelhette fennállásának 110(!) éves évfordulóját. Az utóbbi években a művelődési központ- amely a tradíciókra való rámutatás igénye miatt máig őrzi régi nevét: az Egyetértést- különösen nagy rangot vívott ki magának. 1898-ban alakult meg a debreceni MÁV Műhely, mely a Tiszántúl legnagyobb ipari létesítménye volt. Alig egy évvel később a műhely kollektívája létrehozta az Egyetértés Önképző Dal- és Segélyegyletet, a tagok önképzésének, zenei műveltségük és hazafias érzületük fejlesztésének szándékával. Egy évvel később már működött a dalárda, a fúvószenekar, megnyílt a könyvtár, 1903-ban pedig létrejött a színjátszó csoport. A központnak sikerült becsalogatnia, megnyernie az ifjúságot, s nemcsak a középiskolás nemzedéket, az egyetemisták és főiskolások közül is sokan megfordultak az itteni rendezvényeken, hisz a művelődési központ minden nemzedékre figyel, a gyerekekre éppen úgy, mint a felnőttekre, s mint az életet megharcolt öregekre. Óriási számokban lehetne sorjázni arról, hogy száztíz év alatt hányszor és hányszor nyitottak be a művelődési központ épületébe. A múlt tehát kötelez, szorgalmas jövőre sarkall, arra, hogy ezután is legyen képes az intézmény megújulni, legyen képes meghallani az idők szavát, s mint eddig, legyen ezentúl is nyájas vendéglátója embernek, tudománynak, kultúrának, művészetnek, szórakozásnak..
Az aktuális programokat itt megtekintheted.
Az épület igazi retró hangulatot idéz, és tele van szeretettel. Több terme és részlege is van, legtöbbet folyamatosan használják ma is. Szakkörök, különböző társaságok is ide rendezkedtek be, de van itt egy gyönyörű, 450 férőhelyes színházterem, egy több mint 70nm-es színpaddal, egy
hatalmas bálterem, baletterem, és több előadóterem is. Az előtérben kapott helyet minden gyerek kedvence, egy állandó vasúti modell és történelem kiállítás is.
A vagongyár
A magyarországi vasútépítés során a "Tiszavidéki Vasúttársaság" 1857-ben fektette le az első síneket Hajdú vármegye területén, és a megépült vonal földrajzi központja Debrecen lett. A következő években tovább épült a megye vasúthálózata, majd 1890-ben, az államosítás során MÁV átvette a korábban más vasúttársaságok tulajdonában lévő vonalakat és így Debrecen a század végére fontos vasúti csomóponttá vált. 1890-ben az üzletvezetőség kialakításával tovább erősödött a város szerepe.
A "Debreceni MÁV Műhely" alapításáról 1893-ban hozott döntést követően a termelés 1898 szeptember 20.-án indult be 264 munkással, rendkívül jelentős hatást gyakorolva a város gazdasági életére.
A debreceni műhely főműhely jelleggel kezdte meg a működését, ami a gőzmozdonyok, teher- és személykocsik karbantartása, javítása mellett az időszakos fővizsgálati és főjavítási munkák elvégzésére is jogosított. Már az első évben a megjavított 58 gőzmozdony mellett több mint ötezer vasúti kocsi különféle javítását végezték el.
Az üzem beindításához, a dolgozók betanítására más járműjavítókból hoztak szakmunkásokat. A szakmai utánpótlás biztosítása érdekében már az első évben beindították a "tanoncképzést", és 1900-ban a műhelyben saját tanműhelyt és tanonciskolát létesítettek négyéves képzéssel. A főműhely jellegből adódóan az üzemhez fiókműhelyek is tartoztak. A rendkívül precízen végzett munka eredményeképpen a debreceni üzemet már országszerte a szép és rendes munkájáról emlegették. Az első nagyobb fejlesztési periódus 1911-1914 között folyt le az akkor már közel 1000 főt foglalkoztató üzemben és 1917. évi 1553 fős létszáma alapján az ország harmadik legnagyobb műhelyének számított.
1944. június 2.-án a műhelyt ért szőnyegbombázás következtében az épületek és berendezések nagy része elpusztult.
A háborús károkat követő helyreállítás után 1946-ra a műhely termelése ismét a fő profilra irányult.Az 1949-től önálló vállalatként működő MÁV Debreceni Járműjavító Üzemi Vállalat a Tiszántúl egyik legjelentősebb vállalata lett. Nagyságával, múltjával, hagyományaival döntő szerepet játszott a megye életében.
Az 1950-es években az üzem fő profilja, a járműjavítás terén jóval nagyobb teljesítményt nyújtott, mint az előző időszakban bármikor, emellett egyre nagyobb darabszámban készültek normál-, ill. keskeny-nyomtávú új gyártású személy- és teherkocsik.
Az 1980-as években igen jelentős kapacitásbővítő fejlesztések történtek. Ekkor épült a ma is korszerű új javító csarnok korszerű segédüzemekkel, festőkabinokkal. 1992. december 30-tól a MÁV Debreceni Járműjavító Kft, mint a MÁV egyszemélyes tulajdonú leányvállalata, önálló gazdasági társaságként működik.
Átalakuláskori létszáma 800 fő volt. A társaság piacépítése során hamar kapcsolatot tudott teremteni a MÁV-on kívüli korábbi partnerei mellett új partnerekkel. A megrendelői igények maradéktalan kielégítése érdekében elsők között vezette be az ISO minőségbiztosítási rendszert, melynek mottója: "Társaságunk speciális felkészültséggel és százéves hagyománnyal rendelkezik és képes a mindenkori vevő minőségi igényeinek megfelelni a vasúti vontatott járművek gyártása és javítása területén".
Jelenleg a Grampet Debreceni Vagongyár Kft a Grampet csoport tagja. A tulajdonos, a román Grampet S.A 2009. júniusában vette meg az egykori MÁV Debreceni Járműjavító Kft-t korábbi tulajdonosától, a MÁV Zrt-től. A cég tulajdonosa és neve megváltozott, struktúrája, tevékenységei köre, elérhetőségei azonban nem.
Az I. és II. világháborús emlékmű
Ez az emlékmű egy teljesen elfeledett alkotás, szinte a művközpont bejáratával szemben. N 47° 31,667' E 21° 38,970' [GCDEJA+Emlékmű] Igazából nincs is rajta szobrászati rész.
De lehet, hogy volt valaha, csak annyira kiesik az emberek látóköréből, hogy senki nem tud róla semmit, semmilyen irodalomban nem szerepel.
Az alsó részét még az első világháború után emelték, 1920-ban.
A második világháború után meg 1966-ban tették rá a felső részt. Ez a volt Járműjavító területe. Szőnyegbombázás döntötte romba az állomásépületet, és mindent ami a környéken volt. Az emlékmű két oldalán huszonkét áldozat neve olvasható.
A rendszerváltás előtt az utcát Április 4. útjának nevezték.
Kellemes időtöltést, sikeres vadászatot, jó nosztalgiázást kívánunk: Bl4st3r & Amy
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!Ez a láda majdnem kifogott rajtam.Egyből meglett a zöld objektum,de sajnos az előző megtaláló a kis emberek segítségével rejtette vissza a ládát és így elég körülményes volt kibámyásznom,de sikerrel jártam,köszönöm. [Geoládák v4.2.1]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
megizzasztott, a navigátor máshova vezetett.
de elolvastam a logokat, és visszamentem még egyszer.
Ez az egy zöld objektum volt amit nem néztünk meg. :D
Köszönjük! [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]
Debreceni ládatúra 5/20 találata. Kivételesen rollerrel közlekedve.
"Rendőri felvezetéssel" logoltam. Még a helyszínen volt Police107 kessertárs, mikor a helyszínre érkeztem. Mire belokalizáltam a helyszínt és a lehetséges rejteket, ő már tovább is állt. Kár, jó lett volna megismerni újabb játékostársakat.
A lepukkadt gyártelep elsőre a GCCSM Csepel Művek ládámra emlékeztetett.
A Művelődési ház még most is aktív volt, többen jöttek most is oda.
Ötnapos Hajdúság-Szabolcs-Szatmár geotúra 2. napjának 19/23. találata (összesen 29/124). A napot a belvárosi multi- és sima pontok végigsétálásával kezdtem, majd kivillamosoztam a Nagyerdőbe, ahol szintén sétálva kerestem ládákat. Végül este autóval jártam be a külváros pontjait.
A láda tökéletes állapotban várja a keresőket, tényleg nem kell érte mászni, csak érdemes alaposan szemügyre venni a célterületet, és feltűnik a segítség.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Ezt is felkutattuk.
Köszönjük a rejtő fáradozását!
Bővebben otthonról, fényképek később.
[g:hu+ 2.7.17]
Meglátva a Vagongyár (debreceniként már csak így hívom) bejáratát, óvodáskori emlékek éledtek bennem. Apukám ebben az időben itt dolgozott, egyik kollégája pedig a vasutas kolónia egyik közeli házában lakott. H-ékat gyakran meglátogattuk, főleg a húsvéti locsolások emléke maradt meg bennem. Valószínűleg a mozdony füstje is itt csapott meg, ugyanis a közvetlenül a házak előtt vezetett vasútvonalon, dízelmozdonyok továbbították a vonatokat, melyek gyorsításkor rendesen tolták magukból a füstöt (kormot), a Vagongyár épületeinek falai, pedig visszaverték a motorhangot.
A ládában csak fecniket találtunk, tettünk bele egy logbookot.
A tapasztalat azt mutatja, hogy október második fele minden évben nagyon szép időt hoz, sok a napsütés, kellemes a hőmérséklet, gyönyörűek az erdők. Így hagyománnyá vált, hogy ilyenkor kiveszünk pár szabadnapot. Most is így tettünk, előbb eltöltöttünk pár napot Eszterrel kettesben a Zselicben és a Mecsekben, majd családilag a gyerekekkel együtt eljöttünk egy keleti kirándulásra.
Ebből csak egy gyors drivein találat lett. Túl sok minden látnivaló nincs, minden zárva. A rejtés viszont ügyes.
Hajdúszoboszlói üdülés közben párszor átugrottunk Debrecenbe ládázgatni meg munzee-zni. Mára a Zsuzsi vonatozás volt a fő program, indulás előtt még volt időnk ide elsétálni.
Köszönjük a lehetőséget!
Felületesen néztem meg a műtárgyat, lemondtam róla, hogy elérem! A helyi dolgozók közül egy hölgy segített, aki már több megtalálásnál asszisztált! Ötletes rejtés!
Köszönjük a rejtést! Nagyon találó. :D
Viszont eléggé szét van ázva, valamint logbook nincs a dobozban. Akad aki zsepire írt papír híján. Én sajnos nem tudtam semmire írni :(
A hétvégi debreceni kirándulás alkalmával újabb ládák begyűjtésére vállalkoztunk. Kisebb nagyobb sikerrel, de megoldottuk a magunk által kiszabott feladatot, noha közel sem végeztük el azt amit kitűztünk célt, így vár még ránk Debrecen :)
No kérem, nekem a mai nappal ez volt a BEST OF! Miért is? Nos szerény személyem az Országos Osztóraktárban tevékenykedem, és a járműjavítókat szolgáljuk ki szakanyaggal. És nekem ez hatalmas élmény volt, hogy amit eddig csak papíron láttam, valósággá is vált! Itt voltam. Azt sajnálom, hogy nem lehet csak úgy bemenni, úgy megismerkedtem volna személyesen is az itteni munkatársakkal ^.^ De ugye nem lehet mindent, azért emelkedett hangulatban mentem be a kis partba az emlékműhöz is.
Nagyon köszönöm ezt a lehetőséget!
TFTC!
Debreceni ládázós gasztró-hétvégénk egyik ládája.
Bizonytalanságunkból adódóan tovább tartptt bejutni a területre, mit megtalálni a ládát.
Köszönjük a rejtést!
Hajdú-Bihari kalandozások során itt jártunk Robogo es tabletta társaságában. Nyíregyháza, Debrecen, Hajdúszoboszló környékével ismerkedtünk, közben sok érdekes helyet is felkerestünk, hus és comos ládákat is kerestünk.
Nagyon szépen köszönöm a rejtést és a munkát, amit a láda kihelyezésébe fektettél. [Geoládák v3.3.2]
Miután a bagózós muglikat megvártuk, ami szerencsére nem tartott sokáig, gyorsan meglett a láda. A leírás alapján bonyolultabbra gondoltuk. Nem kell. Sima liba :-)[g:hu 1.6.4]
Elég sokáig kellett várni a megtalálásra. Pont kifogtam egy cigiző muglit. Sokáig szívta, és közben telefonált a rejtek mellett. Jó a rejtés, a láda jó állapotban van. Köszönöm.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.2y]
A Nagy Három Napos Ládázás Debrecenben. Harminc feletti megtalálás :-) Ötletes rejtés és jó hozzá a segítség.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Idei első ládánk a srácaimmal. Ötletes rejtés, gyerekbarát. Hálisten most nem volt senki így nyugodtan játszhatunk :) [Geoládák v2.2.5]
Először a portás engedélyével besétáltam a járműjavító területére. A víztoronyig mentem el. Hosszan álltak a javításra váró vagonok. Ezen a hátsó részen elhagyott, használaton kívüli épületek állnak. A kis séta után a ládát kerestem meg. Egy kis időbe beletelt mire rájöttem a rejtekhelyre. Sikerült észrevétlenül ki és visszatenni. A művelődési házba is betudtam menni, mert a színházteremben zenés misét tartottak. Egy kicsit belehallgattam.
Bringás városnézés Debrecenben.
Jó rejtés.
Egy autó szorosan a falhoz parkolt,pont a láda elé. Először jobbról támadtam. Lábujjhegyre állva éppen elértem a ládát,de a kocsiban nem akartam véletlenül kárt tenni. Azután balról a segédeszközzel.
Köszönjük a rejtést. Ezzel az ötletes megoldással már nem nehéz hozzáférni.
Egy éve már kerestük, akkor nem volt a helyén. Most kihaltabb a láda környezete.
Sohasem jártam még a kapun belül :) most szétn?ztem s egyben aZ ötletesen elhelyezett ládát is megkerestem.Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.4]
Rendezvényre fuvaroztam személyeket és várakozás közben fedeztem fel a lehetőséget. Az épület impozáns, szocreál beütéssel. A helyet belengi a múl illata. Itt egy kicsit megállt az idő (szerencsére). Köszönöm a lehetőséget!
A rejtekhez egyből odataláltam. De az alacsonyabbaknak szánt segítség valahogy elkerülte a figyelmem, illetve nem azt gondoltam segítségnek... Így aztán egy szék után néztem. Majd arra felállva megláttam a segítséget. Jót szórakoztam magamon! Nem kell felállni semmire! Ez a fajta ötletes segítség tetszett! De legalább benn is rendesen körbenéztem.
Köszi a rejtést!
Nagyon érdekes hely. Kintről egy jelentéktelen semmi, belül a képek alapján viszont komoly intézmény. A láda kissé magasan volt, de elő sikerült piszkálni, köszönöm a rejtést!
Valami rendezvényre értem ide, parkolni csak messze tudtam, az udvaron millió ember, esélyem nem volt ládát keresni.
A fotó alapján kérnék egy jóváhagyást.
A rejtés jó, az viszont nagyon nem tetszett, hogy a ládikó teteje csak a fekete szig.szalag rétegek letekerésével távolítható el.
Köszönjük!
Ildike, Ildi és Laci
Campus fesztivált túlélve...maradék erőnket ládakeresésre fordítottuk.
Pont ott álltam meg a kocsival a lökhárítóról léptem fel érte, de lett volna segítség...
Köszi a rejtés!
Kicsit tartottam ettől a ládától, mert a járműjavítót korábbról nem ismertem, és nem is így képzeltem el. A megközelítés egyértelmű volt, azonban a zöld objektum kifejezésen elcsúsztam. Mindvégig tuját, termőfákat és kerítést nézegettem. Kettőhúsz magasan van egy doboz, és én nem látom. Többször végigsétáltam a növényzet, kővel a gyomrában fémszekrény, és azon tanakodtam, mit nem vettem eddig észre. Feladtam. Gyors telefonálás, és megkaptam szóban is a megfelelő instrukciókat. :) Ezúton ismét köszönöm :)
Kicsit hihetetlennek tűnik, hogy emögött a kicsit régies épület mögött ilyen szép színházterem lapul. De Judit eloszlatta a hitetlenkedésemet. Elmesélte, nemrégen járt itt színházban.
A rejtés nagyon ötletes.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget, nagyon ötletes rejtés. A ládát könnyen megtaláltam, de logolás közben több autó is érkezett a parkolóba, ezért a láda visszahelyezésével várnom kellett egy pár percet, amíg újra egyedül maradhattam.
17/11. A javasolt parkolóban hagytuk a kocsit, de nem volt messze a láda. Közben jött a vonat, ami nagyon hosszú volt. A rejtek egy darabig nem tűnt fel nekem, de aztán azonnal rájöttem, hogy hol van a láda. Nagyon szellemes rejtés. Köszi!
Sötét volt, így minden fekete meg szürke volt. 5 perc ide oda mászkálás után, lámpával tűnt fel a "zöld objektum".
Ezt sem vettem észre: "Alacsonyabb kessereknek van segítség a láda kivételéhez", ezért kicsit sikerült eláztatnom magam, fogalmam sincs, hogyan.
De meglett!
Debreceni ládázásom 5. állomása. Köszönöm!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. :)
A külső doboz teteje visszahelyezéskor sajnos összetört, a Nap megette. Kérném a cseréjét
[g:hu 1.5.2g] [wapon beküldött szöveg]
Mai nap 4 óra leforgása alatt 15 ládát kerestem fel Debrecen belvárosában. Meglepően sok volt ezek közül, ami portán, recepción volt megtalálható. Még a nap is kisütött. Köszönöm a rejtéseket!
Nagyon hamar megtaláltuk, de nagyon sokat kellett várakozni, mire kivehettük, mert éppen takarítási időben értünk oda és a takarító személyzet igen alapos és időigényes munkát végzett. Köszönjük a rejtést.
Kerékpáros ámokfutás Debrecenben.
A megtalálás után Norbee97 köszönt rám, így végre személyesen is megismerhettem a legfiatalabb és legaktívabb helyi rejtőt.
50 km városi kerékpározás Debrecenben 18 új és 11 régi ládával GCKUPA jegyében. Sok évvel ezelőtt jártam utoljára Debrecenben, azóta jelentős mennyiségű új láda született és a város is szépült.
A kerékpározásnak az az oldala került előtérbe, hogy hogyan lehet gyorsan, pontosan manőverezni a forgalmas és idegen nagyvárosban. A ládák java része 1 pontos láda, amit egy zárható kis cső foglal össze. A leírások (1-2 kivétellel) egyértelműek, nem ment el túl sok idő a ládák előkerítésével. Voltak köztük kiemelkedően ötletes rejtések.
Elöször mi is meglepődtünk, hogy merre kéne menni, de amint bementünk a nagy kapun, már biztosak voltunk benne, hogy jó helyen járunk. A rejteket könnyen kiszúrtuk, erre a típusù rejtésre már ráállt a szemünk a városban. :-)
Köszönjük a rejtést!
Monic1006-tal Debrecen keleti oldalán levő ládákból kerestünk fel párat. Ez volt a negyedik és egyben aznapi utolsó ládánk. Először furcsáltuk, hogy merre visz a GPS, de aztán hamar meglett a láda. Köszönjük a rejtést!
A GCDkat-tól gyalogosan, a sínek mentén indultunk el a járműjavítóhoz szs-outdoor-ral, hogy begyűjtsük ezt a ládát. Viszonylag hamar oda is értünk, kb. 5-600 métert kellett csak sétálnunk.
Nagyon ki volt hegyezve már az időnk, mivel az én telefonom már lemerült, és szs-outdoor-é is 10% körül volt, és mivel ezekkel ládázunk, nem árt, ha kitart legalább míg megtaláljuk a ládát. :))
Este 9 előtt értünk a járműjavítóhoz, nézegettünk is, hogy egyáltalán ilyenkor be lehet e menni az udvarra, de láttuk a 0-24 ATM automatát, gondoltuk hátha nem zárják ránk a nagykaput! :)
A láda még épp meglett a telefonnal, de fotókat már 5%-os töltöttséggel nem enged csinálni, ezért ez az első ládánk amiről nincs fényképünk :( pedig mindig szoktunk logbook fotót csinálni a bejegyzésünről, illetve a biztonság okáért visszarejtős fotót is szoktunk készíteni (volt már, hogy jól jött, mert azzal tudtunk segíteni infót kérő kessertársunknak, aki nem találta utánunk a ládát). Hát ez most kimaradt. Legközelebb visszük a napelemes töltőt. :)
Köszönjük a rejtést! Este 9-kor kicsit fura volt ez a "gyártelepes élmény"! :))
Eddig akárhányszor erre jártam, jöttek-mentek az emberek a környéken. Ma rejtői kísérettel sehol senki. :)
160 centivel simán elérhető, remek kis láda. A helyen korábban nem mertem jobban elbóklászni, most meg már sötét volt.
A társaság fényét és hangulatát kanyazoltan klántárs is emelte. :)
Köszi
Első megtalálásunk Párommal. A jelszót elfelejtettem megnézni :-0
Nagyon ügyes a ládarejtés, a kiszedéshez használt segédeszköz megoldása is!
Ceruzával készült logbejegyzés "Bombadil 2014.01.26. Köszönöm."
A hely tele van érdekes látnivalóval, kimondottan hangulatos.
Köszönjük!
Tetszett a ládarejtés. A leírás alapján könnyen megtalálható, a doboz teteje be volt fagyva ebben az időben, nehezen tudtam kinyitni, de nem fogott ki rajtam. Köszönjük a rejtést. :)
Megtaláltuk. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Hát, nagyon "isten háta mögötti", hajdan szebb napokat látott, ám mára elszomorító állapotban került helyre invitált bennünket a rejtő; szerencsére - a jó ládaleírásnak köszönhetően - nem sokat kellett kutakodnunk az ötletesen rejtett doboz után...
Köszönjük a rejtést.
A rejtés egyszerű de nagyszerű! Minket nagyon félrevezetett egy másik objektum. Elidőztünk a keresgéléssel, aztán lemondóan ballagva hazafelé vettük észre az eredeti rejtekhelyet. :-)
Érkezésünkkor nagyon kihalt volt a környék, az átjáró után már csak fény se volt, így nyugodtan tudtunk logolni a homályban. Az emlékművet láttuk, sajnos a járműjavítóból így nem láttunk semmit, bár ahogy néztem a környéket világosban se láttunk volna sokkal többet belőle.
Megtaláltam. Így újra eljutottam a világot jelentő deszkák közelébe, ahova 50 évvel ezelőtt léptem fel (először és utóljára) az iskolai színtársulat "Huszka: Szép juhászné" operettelőadásában.
Az elmúlt heti Hajdúböszörményről elkövetett autós villámládázás után döbbentem rá arra, hogy mennyi helyet hagytam ki, így ma visszatértem (Páva IC) a tett színhelyére.
Nem hittem volna, hogy még ide is eljutok, a hazafelé tartó vonat (Rózsa IC) indulásáig már csak 45 percem maradt. Meglepett, hogy a műszak végeztével a járműjavítóból kizárólag nők rajzottak ki. Egy férfi ácsorgott egy autó mellett, de az is a feleségét várta, hogy mikor jön ki.
Megtaláltam.
Elszomorító, hogy ez a valaha Debrecen életét meghatározó üzem - a Vagongyár dudája mely a műszak kezdést, műszak végét valamint a pihenőidőket jelezte adta a ritmust az egész város életéhez -, napjainkra mennyire elsorvadt.
Mementó lehet a félig elbontott vasúti gyalogos felüljáró, mert valamikori léte - és mai nem léte - jelképezi az üzem és a mellette futó vasút valamikori fénykorát, és mai szunnyadó létét.
A művelődési ház szépen felújított, és élettel teli.
A bombázások, melynek emlékműve a rejtés mellett található átalakították Debrecen képét, eltüntetve a régi vasútállomást, és a Petőfi téren álló házakat is.
A kis park napjainkban azoknak a szorgos kezeknek emlékét őrzi, akik, még az üzem sorvadása előtt gondosan ápolták a gyár környezetét. Mára azonban a fák lassan pusztulásnak indulnak, előbb utóbb kidőlnek.
A gyár előtti parkolóba be és kiállás nagy lehetőséget ad a gépkocsik alvázának átalakítására, ezért kellő óvatosság szükségeltetik. Leginkább UVAZZAl, NÍVÁVAL vagy Hammerrel való megközelítés javasolható.
Megvan bicajos túra 5. állomása. Csapókerti gyerek révén a hely ismert ami sok kiállításnak is helyet adott, de a leírás miatt lett meg itt is kóválygott a kütyü egy 50 méteres körbe.
Közös találat fmate97-tel 8/9.
Könnyedén megtalálható, ráadásul még ötletes is! Csak bele ne essen! :)
Szeretem a járműveket, bár itt eggyel sem találkoztam.
Egyszer már jártam belül, akkor is egy vasúti kiállítás volt. [g:hu 1.4.27] [wapon beküldött szöveg] 16.
Pünkösdi hétvége Szatmárban és Hajdú-Biharban 15 db GC-s, 6 db GG-s és 6 db COM-os találattal.
A rokonlátogatást összekötöttük egy jó kis ládázással, biciklitúrával a Szamos-parton és gyalogtúrával az Ecsedi-lápon. 15/6. találat.
A GCARTE től útban a belvárosi ládák felé útba ejtettük ezt is. Mivel pont piros volt a fénysorompó, kívül parkoltam le és gyalog mentem a ládáért. A rejtés adta magát, nem volt gond a találattal. Logolás, pár fotó és mentünk tovább a GCDORT felé.
Megvan!
A Deocaching 2013 rendezvényen vettünk részt baráti társasággal és 3 napig bringával és gyalog szedegettük a ládákat! Rengeteg .com-os és sok hu-s ládát találtunk meg. Nagyon jól éreztük magunkat, végig remek időnk volt. A rendezvény az eddigi legjobb volt amin részt vehettem!
Köszönet!
Útban Zsuzsi ládája felé betértünk ide is. A segédeszköz nem volt a helyén, illetve nem úgy volt a helyén ahogy kellett volna, de egy könnyed emeléssel Juli kihalászta a dobozt. Jó megoldás!
Mikulás nálam hagyta a bringáját este, s ha már a srácok aludtak még reggel, akkor kihasználtam a nyugalmat. A legtávolabbi ládához (vagyis ehhez) indultam. Az álmos és szerencsére kissé hűvös reggelben jól esett tekerni. Kihalt mellékutcákon és széles, de forgalommentes főutakon jöttem idáig. Azt sejtettem, hogy látnivalóim csak az udvaron láthatóak közül fognak kikerülni. Azt a keveset igyekeztem megnézni, ami meg odabent található, azt elképzelni. A ládánál próbáltam gyors és nem feltűnő lenni, de rájöttem, hogy fölösleges, mert rajtam kívül senki sincs az utcán. Macó medvém kelt velem korán.
A nagyszerű DEocaching 2013 rendezvényen vettem részt, ahol macikupac barátommal a "profi" kategóriában indultunk, melyet sikerült megnyernünk, mint másnap kiderült :)
A futkározás és az étel elfogyasztása után kerékpárra pattantunk, hogy a környékbeli geopontokat felkeressük. Kb 60 km lett a kör. A helyszínre közeledve, a sineken átgurulva nyitott kapu fogadott. Magánterület vagy nem? - merült fel bennem. Végülis, úgy döntöttem, hogy nyitott kapu, a Csepel Művekhez hasonló telep, begurulok, lesz, ami lesz. Egy árva lélek nem volt sehol. A láda ott, ahol gondoltam. Profi rejtés, gratulálok. Túl sok szépet nem láttam :-)
DEocaching alatt a Panorama Trail után a Zsuzsi Forrest Railway Trail elejét vadásztuk le csoportosan. Közben látogattunk el ehhez a ládához.
Köszönöm a rejtést!
Kicsit bizonytalanok voltunk, hogy be szabad-e menni a telephelyre, végül erőt vettünk magunkon, besétáltunk és gyorsan logoltunk. Köszönet a rejtésért!
Az második Deocaching rendezvény keretében tettünk kitérőt a ládához! Érdekes hely, kicsit a Csepel Művekre emlékeztetett engem. A rejtés szuper!
Köszönjük lehetőséget!
Bár sajnos sikerült elég hosszú időt itt tölteni, arra mégsem volt elég, hogy a hely elnyerje a tetszésemet.
Szerintem ez nem egy .hu ládaérdemes hely. A rejtés ötletes.
Nomen est omen, szó szerint jármű, azaz bringajavító számomra:(.
4 tüskét szedtem ki a kerekekből és ragasztgattam, hát volt már jobb. Persze szegény szocreál kultúrház nem tehet róla...
A rejtés szuper.
Első alkalommal vettem részt ilyen rendezvényen - DEocaching Debrecen. A családi ládakeresésben és az éjszakai ládázásban részt vettem. Minden más időt a debreceni ládák gyalogos keresésére fordítottam. A három nap alatt 96 km-ert gyalogoltam. Kisebb távokra és a családi ládakeresésre a párom is elkisért. A keresés elég sokáig tartott, mert a koordináta a kerítésen belülre mutatott, de a biztonsági őrök nem engedtek be. Mikor tisztáztuk hogy csak a müvház előtti részre szeretnék bemenni, végre beengedtek, sőt az egyik jött megnézni mit keresek és hol találom. Végül meglett. Mikor megláttam, érthető lett a zöld objektum.
Nagy volt a forgalom, vasárnap délutáni rendezvényre érkeztek fiatalok és szülök. Lecsendesedés után elő tudtam venni a ládát, ami nagyon ötletes rejtés. A környék kissé lehangoló.
Szülinapi "ámok-ládázás"-ra mentünk Nyíregyházára és környékére. De elég sok elmaradásunk van Debrecenben is, hát az odaútra ezeket terveztem be.
Ez ráadásul új ládika, a leírást sem volt időm kinyomtatni, csak felírtam pár jellemzőt egy papírlapra.
Ahogy megálltunk a parkolóban, elkezdett zuhogni az eső. Hideg szél fújt, eléggé fáztunk. Szerencsére hamar megtaláltuk a rejteket, tényleg nagyon ötletes! Köszönjük!
Végre személyesen is tudtam ládát ellenőrizni... Nagyon szép lett az upgradelt láda, hála MGY69-nek! A rejtéssel és környékével minden rendben, úgy látom ez így jó lesz hosszú távra. Természetesen nem maradt ajándék nélkül sem a láda, úgyhogy:
2 coin és 1 Tb in!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.23] [wapon beküldött szöveg]
A láda belseje teljesen átpárásodott.
Igen jó jó ötletes rejtés:) (1-5 skálán *os 5)
A környezet sajnos a lepusztult gyár hangulatát idézi:(
épp segélyosztás volt a sor vége a ládában végződött :)
ennek ellenére sikeresen álcáztam magam parkolóőrnek, aztán meg bekéredzkedtem wc-re is mert a hajnali hideg, meg az eső megtette a hatását. Én is a 220 alattiak közt vagyok, így jól jött a küllő, vagy mia.
na köszi
A nagylányom az újévi műsorban táncolt. Már 1999 óta itt vannak a balett vizsgái.
A szünetben megkerestem a dobozt, bár nagy volt a sürgés, kivártam a végét.
Megtaláltuk! Hajdúsági ládázásunk 6/3. állomása. Már a megjelenés óta alig vártam, hogy felkereshessem a ládát, mert egyrészt nagypapám 1953 és 1978 között itt dolgozott kazánkovácsként, másrészt nagyszüleim a "vagongyár" másik oldalán laktak (illetve nagymamám még ma is lakik), a Vasutas utcán, így a gyár közvetlen közelében nyaraltam, ami egy echte falusi gyereknek különleges élmény volt + közben megismertük Debrecent és környékét (Nagyerdő, Vekeri, Fancsika), lejártunk a közeli DVSSC (így, két s-el!) pályára kerékpározni és focizni, gyakran bámészkodtunk és vásároltunk a közeli "Zsibin", stb... Még élénken él a gyár emléke, ahogy (ha jól emlékszem) 7.45, 11.45 és 15.45-kor megszólalt a gyár gőzdudája, ahogy hallottuk a mozdonyok hangját és vonatok ütközőit. A fényképeken látható 2 kéményre és a víztoronyra a nagyszüleim kertjéből tökéletesen rá lehetett látni (még emlékszem, amikor a víztorony tetején nem mobil átjátszó-állomás, hanem egy éjjel világító, hatalmas ötágú vörös...). A megtalálást nagypapám emlékének szenteltem és neki ajánlom. Elnézést, ha szentimentális voltam. A rejtés ügyes és a "segítséggel" tökéletes. Köszönjük az emlékezést és az élményt!
Ok! [g:hu 1.4.23] [wapon beküldött szöveg]
Jó lett volna kicsit többet látni a helyszínből, mert korábban még egyáltalán nem jártunk itt. Így maradt a rejtek és az oda vezető útszakasz hóban, jégen.
Régebben jártam ide színházba, jó kis retró érzése volt az embernek. Sötétben és kütyü nélkül kerestem a ládát, viszonylag hamar meglett, ötletes rejtés. Az éjjeliőr értetlenkedett egy kicsit, hogy mit keresek ott, de végül sikerült leszerelnem. Köszi a rejtést.
Cacher találkozó! Nem kis meglepetést okozott egyikük, amikor szó szerint drive in-re vette a figurát, és járművével a rejtek mellé gurult annyira közel, hogy csak odanyúlt lazán a ládáért, és a kormányra támasztva a füzetet, belogolt mindannyiunkat! :o)
Megvan. Omega koncertek utáni regenerálódás (Veszprém, Debrecen), no meg szilveszter utáni józanodásom közben kiruccantunk ehhez az új ládához. A kilencvenes évek elején rendszeresen töltöttem itt nyári táborokat, a Járműjavító óvodájában pedig még édesanyám is dolgozott, annak is már vagy 20-25 éve, ha nem több. A rejtek nagyon jó, és egész egyértelmű is. Csak nehogy egyszer egy felújítás, vagy karbantartás áldozatává váljon az a bizonyos zöld ojjektum. Köszönöm, és boldog új évet kívánok minden kessertársnak!
Ismerős helyszín, a művelődési házat már iskolás koromban is időnként látogattam. A környező utak általam kerültek a TuHu térképére, készülék sem kellett a rejtek megleléséhez, a leírásból minden következett. Szép munka, köszönet!
Pancsa buliba való fuvarozása közben, pont útba esett. Nagyon jó rejtés, egy darabig gondolkodtam, hogy esetleg a parkoló koo-ját töltöttem le, de aztán meglett :)
Nagy verseny volt, csak 2 perccel maradtam le az 1. helyről. 11 perc alatt négyen is logoltunk.
Ez volt a 2012-es év utolsó találata. Köszönöm a rejtést!