Elhelyezés időpontja: 2014.08.30 10:00
Megjelenés időpontja: 2014.09.02 22:34
Utolsó lényeges változás: 2019.09.15 17:44
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Sanchoo és M.
Ládagazda: Sanchoo és M. Nehézség / Terep: 4.0 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 120 m
Megtalálások száma: 186 + 5 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
A rejtés mindenféle jog- és egyéb szabályokba ütközik, amint ez a legutóbbi bejegyzésből kiderül. Amíg valami jobbat ki nem találok, betegre állítottam.
Sanchoo
A Vargaoldali dűlő utca végétől mintegy 80 m-nyi sétával megtalálható az alagút.
A rejtekhely oszlop, ami nem felsővezeték-tartó.
A láda egy kő, ami nem kő!
Logbook és ceruza van, ajándék nem fér bele. ha végleg nem találod, súg az alagút bejáratánál álló vezetéktartó oszlop! :)
A jelzett koordinátán egy jól járható, bár többnyire növényzettel takart betonlépcső vezet le a töltés oldalán. Lent jobbra indulj!
Alternatív megközelítési lehetőség a leírásban (600 m séta) End Wap A ládába TravelBug nem helyezhető.
Miskolc egyik alig ismert, de impozáns műtárgyát szeretnénk bemutatni ezzel a ládával.
Megközelítés
Gépjárművel: A 3. sz. főúton Budapestről érkezve a cementgyári kereszteződésben balra fordulva (Miskolc-Tapolca, Lillafüred felé) haladj a Tapolcai úti kereszteződésig. Itt egyenesen tovább a Csemőkei útra jutsz. Menj tovább a "Miskolc-Ruzsinszőlő vége" tábla után 200 métert. Itt fordulj jobbra, N 48° 5,433' E 20° 45,380' [GCMITR+murvás út]
majd 80 méter után ismét jobbra a Vargaoldali dűlő nevű murvás útra. N 48° 5,481' E 20° 45,386' [GCMITR+Vargaoldali dűlő]
Az utat az utca végén lakó bácsi tartja karban, a kérése az, hogy esős időben ne menjenek be a kesserek autóval, parkoljanak le a távvezeték alatt, és lehetőleg gyalog sétáljanak be a ládához. Illetve, ha valaki tudna intézni pár köbméter murvát, annak nagyon örülne. Télen nyugodtan zörgessetek be hozzá, van rengeteg hólapátja (és a segítséget megköszöni) :))
Körülbelül 400 métert tudsz haladni az ajánlott parkolóig, N 48° 5,479' E 20° 45,656' 216 m [GCMITR+parkoló] Az út végét egy sorompó zárja. Ha nyitva volna, akkor se haladj túl rajta, az magánterület. Innen a láda mintegy 80 méter sétával elérhető. Mászni nem kell, a jelzett koordinátán egy jól járható, bár növényzettel takart betonlépcső vezet le a töltés oldalán. N 48° 5,483' E 20° 45,740' [GCMITR+lépcső]
Gyalogosan: A 29-es helyi busz "Csemőke" megállójánál kell leszállni, innen 850 méternyi sétával elérhető a rejtek.
A környéken lakott zártkertek vannak, kisebb-nagyobb házőrző kutyákkal, amelyek a telkeken belül maradnak - de azért legyetek körültekintőek!
Alternatív megközelítés
600 m séta a sínek mellett.
A vasúti forgalom ritka, de létező. Csak saját felelősségre!
Parkoló az átjáró mellett: N 48° 5,430' E 20° 4,084' 216 m [GCMITR+parkoló]
Az átjáró bal oldalán lépcső, itt tudsz felmenni a vasúti pályához.
A sínek mellett juthatsz el a ládáig, kb. 600 méter gyaloglással. Bozót nincs, de ez egy vasúti pálya, ezt szem előtt kell tartani
A jelzett koordinátán talajszinten, egy oszlop tövében keress egy követ!
Ha végleg nincs meg, menj az alagút szájához, nézegesd a vezetéktartó oszlopot és a fali díszítéseket, sikerrel jársz!
Vagy: hívj fel! :)
A keresést és visszarejtést körültekintéssel végezd, mert nem is gondolná az ember, mekkora mugli-forgalom van errefelé. Az első láda az alagút melletti üregben 3 hónapot élt meg, a második a lépcsőnél sem volt hosszú életű. A harmadik egy mikró a kőfal végében, mivel stabilnak tűnt, kicseréltem egy nagyobb, ajándékot is elbíró tégelyre. Na, az már elveszett. Ezért a mostani, ötödik rejtek távolabb került a látnivalótól, az álcázását maximálisra fokoztuk!
(A koordináták pontosítását megköszönöm! )
A "metró" története
A miskolci Avast dél és nyugat felől egy vasútvonal kerüli meg. Tulajdonképpen üzemképes, de tényleges forgalmat évek óta nem láttunk rajta, viszont az interneten kószálva rábukkantunk a Miskolc Blog nevű internetes naplóra, ahol részletes beszámolót találtunk erről a vágányról, és a Vargahegyen áthaladó alagútjáról:
"Amikor a diósgyőri vasgyár épült, elsődleges fontosságú volt az új ipartelep összekötése a vasúttal. Az akkor még különálló Miskolc és Diósgyőr völgyi fekvése miatt ez nem volt egyszerű feladat: a legegyszerűbb vonalvezetés Miskolcon át ment volna. Itt most jöjjön egy idézet: "...vajon nem lehetne-e az egész vasúti vonalat a városon keresztül az utcák színe alatt, mint egy alagútban vezetni... - írja a pénzügyminiszteri levél.
Nem lehetett, mert a város nem járult hozzá, ui. nem találták meg a módját a föld alatti tulajdon telekkönyvezésének."
(Porkoláb László: Források Diósgyőr-Vasgyár történetéhez 1770-1919. Miskolc, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Levéltár és Országos Műszaki Múzeum Központi Kohászati Múzeuma, 2003. 146. p.)
Így az akkoriban nagy újdonságnak számító (még a budapesti se volt sehol) földalatti vasút nem épült meg, pedig a szükséges pénz is rendelkezésre állt. Valahogy azonban meg kellett oldani a vasúti szállítást, így épült ki a ma is funkcionáló vasgyári iparvágány. A Soltész Nagy Kálmán utca déli részénél válik ki az országos fővonalból, egy híddal keresztezi a Hejőcsabára vezető utat, délről megkerüli az Avast, átmegy a Ruzsinszőlő dűlő fölött, majd eltűnik egy alagútban, hogy már a gyárterületen bukkanjon újra elő. "
Vigyázat! A kohászat területe - a túloldali kijárat - le van zárva és szigorúan őrzik, tehát senki ne próbáljon meg az alagúton át oda belépni, mert könnyen bajba kerülhet!
És még egy intelem:
25 kV-tal villamosított vonalról van szó, ahol bizony tehervonati szerelvények közlekednek - igaz, nem menetrendszerűen (forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság, illetve a miskolci MÁV forgalom - itt kellene engedélyt kérni a forgalommentes időszakban történő alagútban mászkáláshoz:) ). Félreugrálni, búvóhelyet keresni, vágánytengelybe lefeküdni amerikai filmekben szoktak. A láda nagy körültekintéssel megkereshető, de a műtárgyakat piszkálni, az alagútban kószálni, bármilyen csábító is, senkinek sem ajánlott!
Köszönet Bereczki Zoltánnak a blogjában található információk és képek felhasználásához való hozzájárulásért!
Ládakarbantartás 2015.08.02-án, nem mellesleg bigmick-ék logja hatására.
A kis doboz a helyén volt, és mivel a rejtek időtállónak bizonyult, kicseréltem egy 12x6 cm-es hengeres fekete tégelyre, ajándékokkal feldúsítva. Tüskeharc, szúrás nélkül elővehető. Ládakarbantartás 2016.03.19-én:
Nem bírt ki egy évet ez a doboz sem. Újra mikroládát rejtettünk, ami egy tekercs-logbookot és íróeszközt tartalmaz, ajándék nem fér bele. A láda sem "láda", inkább egy kődarab. A korábbi események miatt nem írnék többet, ha gond van, hívj fel.
Ládakarbantartás 2018.04.28-án:
Kőcsere ( :D) a logbook egy külön kapszulát kapott. Köszönjük a közreműködést Propfán Pofáéknak!
A megközelítés viszont nagyon rossz, kisgyerekkel, kerékpárral nem ajánlom. A bogáncs/üröm/parlagfű erdő nem embermagas - MAGASABB! Eredetileg ez nem így nézett ki. Az ösvény mindazonáltal kivehető, de erős vállalkozó kedv kell a kb 50 méternyi dzsungel leküzdéséhez. És az emberi tevékenység nyomait is el kell viselni: mivel bozót, hát van három szemétkupac is útközben. egyszer majd kerítek valami segítséget, és felszámoljuk, addig elnézést kérünk a mocsok gazdái helyett.
2019.9.15 Személyes egyeztetés után a rejtővel közösen a megszűnést választottuk, mert a rejtés helye is viszonylag veszélyes, valamint a megközelítés is nehézzé vált. A viszonyok jelentős javulása esetén a láda újraéleszthető [Admin(Fazék)].
Állapot: megszűnt
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtő fáradozását! Bővebben otthonról, fényképek később. [g:hu 1.6.0g]
Az egyik szemem nevet, a másik sír ennél a ládánál. Nevet, mert egy érdekes történetű vasútvonal egy műtárgyával ismertet meg. A ládaoldal nagyon jól összeállított. Sír, mert a geocaching rejtési szabályaival és a vasútbiztonsági szabályokkal ellentétes módon rejtett láda megkeresésére buzdít. Aggályaimat e-mailben elküldöm a Rejtőnek.
Hát a környezet az tényleg szörnyū, de azért elviselhető. Az aktív vasútvonal meg enyhén életveszélyes, de ez ennek a ládának a sarmja. A rejtés nagyon ügyes, köszi!!
Kicsit küzdelmesre sikeredett.Először felülről próbáltam meg keresni de nem találtam meg.Kis csapások vezettek odáig.Na akkor az utca vége felől indultam a hatalmas bozóton át.Nagy nehezen megtaláltam a beton lépcsőt.Onnan jobbra fordulva elmentem a vasoszlopig de hiába keresgéltem a "követ". Ekkor hirtelen jött a vonat,úgy ugrottam fel a meredek falon hogy csak na.Inkább abbahagytam a keresését.
Kérném a kép alapján az elfogadást.
Az utca végétől a lépcsőig jó nagy a gaz. De van benne ösvény, így elég jól járható. A rejtés nagyon tetszett, a hely is érdekes. Biztos másokban is felmerül a kérdés: Mi lehet "odaát"? Köszi a rejtést.
HEURÉKA!
Megtaláltuk, köszönjük.
Részletek és képek később. [g:hu 1.5.4j]
Minden rendben volt a rejtéssel, a leírás szerinti odavezető úttal.
A rejtés ötletes és nagyon jó. Szem elött van, kesser azonnal meglátja, másnak csak egy oda gurult kő.
A logbook új, tökéletes állapotban van.
Zseniális hely, kalandos ladazas. Rejtő segítségével lett csak meg, mert nem látok tovább az orromnál :). Nekem nagyon tetszett a környezet, visszafele egy kobor kutya szegődött mellém, szerencsétlent nem tudtam lerazni, a fouton ott próbáltam terelgetni, hogy ne ussék el :(. De szerencsére megúszta és lemaradt.
Nagyon jó a hely és a rejtés, simán megért ilyen esőben is odamenni :) Köszönet a rejtőnek.
Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de nem ez lesz a kedvenc ládám. Annak ellenére, hogy a műtárgy nagyon érdekes, a rejtés megoldása remek (bár nem teljesen vízzáró, így a mostani esős időben elég rendesen nedves volt belülről), a rejtés leírása is éppen megfelelően poénos és mégis egyértelműen rávezető, a láadoldal szintén rendben van...
De az élményt az ösvény nélküli ösvény és az embermagas csalános-bogáncsos, meg a sok szemét teljesen tönkreteszi... :( Igazság szerint a kipróbált alternatív útvonal sem jött be: az utolsó ház után fel a dombra, jól kikerülve a dzsungelt - ugyanis így is sikerült ugyanabba az elvileg kikerült dzsungelba belefutni, csak éppen a műtárgy másik oldalán, szóval még meg kellett kerülni az alagutat is. :D
Visszafelé kiderült, hogy valaha volt ösvény az utcavégi dzsungelen keresztül is, csak a rengeteg összehajló csalán miatt a túloldalról nem látszik. És úgy ráadásul tényleg csak 80 méter az egész, meg nincs szintkülönbség sem. :D
A Bükkbe jöttem ládászni, ha már itt vagyok megkerestem az újabb városi pontokat is.
A megadott parkolóból másfél méteres csalános giz-gazban gázolva emlegettem a rejtőt.
Az alagút felől először csak valamiféle hangot, zajt hallottunk, aztán már a füstöt is láttuk. Mi az esélye annak, hogy ahogy a ládát éppen a kezembe fogtam megjelent mögöttem a vonat. :)
Nagyon érdekes hely, gc nélkül valószínűleg sosem láttuk volna.
Akit esetleg érdekel milyen belülről az alagút itt talál róla egy videót:
https://youtu.be/bksU288Y4-4
Tetszett, köszönöm, hogy megmutattátok. Bár ifjúságomból 4 boldog évet Miskolcon töltöttem, de itt még sohasem jártam. A rejtés hibátlan, igaz a logbook papírja valami csuda anyagból lehet, mert a tollam is alig fogott rá. Így januári mínusz 10 fokban a megközelítés is egyszerű, aljnövényzet gyakorlatilag nem volt.
Így fél év után jutottam el arra a pontra, hogy képes vagyok nyugodtan nyilatkozni erről a ládáról.
Parlagfű? Nem csak úgy simán. Olyan mennyiségben, hogy elrontotta az egész miskolci tartózkodásunkat, mert az allergiám, ami amúgy alapból pár tüsszentésből szokott állni, kiderült, hogy eddig ismeretlen módon is képes elhatalmasodni.
Továbbá az ajánlott út legelején, amikor egy fa magasságú parlagfüvet próbáltunk elhajlítani az útból, ott termett egy kopasz, maffiózó kinézetű ember, aki megfenyegetett, hogy ne merészeljünk a parlagfűhöz hozzáérni, mert a parlagfű meggátolja, hogy ide járjanak lopni és egyébként is marhára elege van abból, hogy ennyien mászkálnak itt. Szóval ha az a terv (mint ahogy az oldalon is olvasható), hogy a rejtő megtisztítja a terepet, számoljon vele, hogy ez az "úriember" nem fog neki örülni.
A rejtés módja tetszett. A látnivaló is. Aki jót akar magának, az a sínek mentén gyalogol fel. ;-)
Végig tördeltem a gaz nagyját a csapáson haladva a lépcsőig. Túl sokat nem javult az "út". A dűlő vége az Avas oldallejtőjéről is megközelíthető egy kisebb ösvényen.
A tavaszi geocaching versenyhez kapcsolódó ládagyűjtés 1/38.
Leírás szerint a sorompónál parkoltam, majd az itt-ott félig benőtt ösvényen könnyen jutottam a lépcsőkig. A megtalálást tisztes távolból két kutya kísérte figyelemmel.
Köszönöm a rejtést, és örülök, hogy ezt is láthattam! :)
Na kérem ez egy ilyen hely, most az ide érkezésemkor két fiatal hátizsákos fiú bandukolt a síneken az alagúttól lefelé, fentről a beton lépcső tetejéről rájuk köszöntem, fogadták majd tovább badukoltak.
Várnom kellett még eltávolodtak.
,, a láda egy kő ami nem kő''.....
Nekem pedig pont ez kő......Ez szuper, nagyon ide passzol :) Tetszett !
[g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Az alagút vonzza a mindenféle, nem toleráns embereket. Néha az az érzésem, hogy a ládaoldal információit (is) használják a kártevők, ezért igyekszem virágnyelven fogalmazni, bonyolítani a rejtést. A jelenlegi - megítélésem szerint - már eléri a 4-es szintet.
A környezet pedig olyan, mint amit Miskolc bármely külvárosi, félreeső helyén meg lehet találni: szemetes. :( Elnézést kérek a messziről idelátogató kesserektől!
A mai nap nagy csalódása volt ez a láda. Folpackba van becsomagolva a láda maradványai. Öröm az ürömben, hogy a jelszó megtalálható a láda maradványai között. Köszönöm a rejtést!
Qtatommal bringáztam egy marhajót a Bükkben. Szép kis kör volt. Egy ponton azután különváltunk, ő hazafelé kerekezett én meg Tapolcára, de előtte még útba ejtettem az alagutat. Mindent a leírás szerint tettem. A lépcső is könnyen meglett, mert most szép tiszta minden, mármint kaszáltak.
Sajnos már nincs itt láda. Nem olvastam ládaoldalt... szivesen pótoltam volna, de nem volt mivel. Tereprendezés volt. Nincs bokor, nincs sisnya.
U.i. ezek szerint vannak maradványok, de én azokat valószínűleg szemétnek néztem...
[Jóváhagyta: Sanchoo és M., 2016.03.19 12:20] - Köszönöm!
Köszönjük a lehetőséget! Megtaláltuk könnyen.
Sajnos már csak a láda maradványai vannak meg egy zacskóba csomagolva.
Nem olvastam az előttem írt logot, ezért nem vittünk cserét helyette.
A következő vigyen egy csereládát!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Hát a környezet sajnos nagyon tré. Az alagút érdekes, de az odavezető út putrisoron keresztül vezet oda.
Az utolsó 20 méter elég kiábrándító volt, a hajléktalan szállás miatt egyedül biztos nem merészkedtem volna ide. De a láda szerencsére meglett. Köszönöm a rejtést!
Tegnap vacsorára voltam hivatalos Miskolcon, ma meg egy kis kéktúrát terveztünk a Bükkbe.
A többiek 9-kor vártak Putnokon, ezért úgy döntöttem, egy reggeli gyors találat még belefér.
Az utca végén parkoltam, innen sétáltam a pár száz méterre lévő ládáig.
A sztori érdekes, a hely kicsit kiábrándító, de Miskolcnak vannak ilyen részei is. Illetve minden városnak szerintem.
A láda hamar meglett.
Köszi
Megtaláltuk! Nagyon tetszett maga a helyszín és a láda közvetlen környezete. Szeretjük az ilyen elhagyatott (vagy annak tűnő) helyeket.
A Vargaoldali dűlőn elindultunk az ajánlott parkolóig autóval, de pár méter után vissza is tolattunk és az utca elején parkoltunk, mivel most a növényzet annyira dús, hogy az autó oldalát nyaldossa, ami nem biztos, hogy egészséges a fényezésre nézve. Besétálni is csak pár perc volt. Az utolsó 50 méter valóban brutális, 2 méteres gazon kell átverekedni magunkat és néhány szemétkupacon, de nem tart sokáig. Azért nem a városi ruhában érdemes ide jönni, mint ahogy mi tettük.
Az ajánlott parkolóban tettük le az autót, egészen az út végén, ahol egyik lakó kint a ház előtt tevékenykedett. Odamentünk hozzá és megkérdeztük, hogy jó helyen járunk-e; erre van-e a "metró alagút"... Jött a válasz: "..a metró az Budapesten van, nagyon rossz helyen járunk" :)
Nagy gazon, kétméteres növényzeten keresztül vezet az út a lépcsőig, amin le lehet menni az alagútig. Bemerészkedtünk, bár nem tudtuk, hogy működő vonalról van-e szó...
Öt gyerekkel (6-15 évesig) elsőre zordnak tűnt a környezet, de parkoláskor az utolsó ház lakója kijött és kedvesen felajánlotta, hogy elkísér minket a lépcső tetejéig. Nagyon érdekes hely és történet. Az autóhoz visszatérve az úriember várt és hosszan elbeszélgettünk a környékről és segített megfordulni, mert nem túl sok hely van egy nagyobb autónak. Mindannyiunknak élmény volt, köszönjük.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget! :) Nem kerestük a "szúrós" ládát, inkább az alternatív jelszó mellett döntöttünk. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Sajnos én sem találtam meg a ládát, bár az az igazság, hogy a dzsindzsába nem is akartam sokat túrni. A biztos az oszlopon is megvolt... Köszönöm a rejtést.
84 km kerékpározás Miskolc környékén.
Meglehetősen kanyargós úton jutottam ide a Gcgori láda második pontjától. Furcsák ezek a Tapolca környéki turistajelzések. Mindenfele Tapolca van kiírva, így az egyszeri erdőjárónak nem tűnik fel, hogy az irányokat a kis színes pöttyök különböztetik meg egymástól.
A helyszín kicsit csalódást okozott. Rossz érzéssel kerültem meg az utolsó ház előtti sorompót, majd egy gazos területen kellett átvágni. míg a lépcsőt elértem.
A lépcsőn hosszasan várakoznom kellett, mert éppen egy vonat haladt át az alagúton, egy gyalogos sebességénél is lassabban.
A láda rögtön meglett.
Barcika és Miskolc környéki kis bicajozás. A kijelölt helyen megközelítve, szerencsére tanúk nélkül jutottam el a lépcsőig. Kicsit kellemetlen a semmibe vezető úton haladni, de megúsztam kérdezősködő nélkül. Maga a vasúti alagút nagyon tetszett a misztériumával, és a láda is gyorsan előkerült.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
Az alagút tövénél eléggé dobált a GPS, de a leírás sokat segítette. Utána felmásztunk a dombtetőre is és szép kilátásban volt részünk.
(Nem mászunk át az alagúton, a végéről készült kép korábban készült, amikor a gyár területén voltam. :) )
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
A környékbeliek szerintem nem örülnek a látogatóknak. Egy helyi bácsi elég mérgesen méregett minket. Gyors találat és logolás után, elsétáltunk csendben. Jó szemetes a környék. Murus és Cica
Hmm...
Elnézést az eredménytelen keresésért! Legkésőbb a jövő hét végén pótoljuk a ládát.
Rejtély, hogy kinek van ez útban. A következő rejtekhely kevésbé lesz érthető muglik számára.
Az ajánlott parkolótól sétáltunk az alaguthoz, kutyák kórusától kísérve.
Sajnos a ládát nem találtuk meg, kérném a képek alapján az elfogadást.
Üdv Mr Zerge.
Szilveszter napján míg a lányok szépítkeztek gyorsan begyüjtöttem a még hiányzó miskolci ládákat.
A rejtés egy hajléktalan vityilló mellett elhaladva közelíthető meg, elég lehangoló.
A láda a helyén, remélem sokáig it is marad.
Az alagút régóta izgatott, hová vezethet, már korábban sikerült megfejteni rejtéjt, most legalább el is jutottam a helyszinre.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Tetszett, amit láttunk, és a rejtés is jó. Pontos leírás, könnyű találat.
A lehangoló környezet ellenére is, pozitív érzésekkel távoztunk. Köszönjük!
miskolci "őszölésünk" alkalmával kerestük fel ezt a ládát. Eleinte nem volt egyszerű,de kb 10 perc keresés után megpillantottuk odaát a rejteket eltakaró köveket
A ládakeresésre kivártuk a jó időt.Miskolctapolca felől jöttünk.Az utca utolsó háztulajdonosa elátkozta az alagutat és minden geoládászt aki megzavarja a nyugalmát.Dacolva a haragjával,leparkoltunk és gyorsan megkerestük a ládát.
Megvan! Egy kicsit kalandosra sikeredett ez a találat! A leírásban emlegetett murvás úton megfordulni elég veszélyes. Hát még ennyi eső után. ( azért sikerült. )
A közelben lakók el sem tudják képzelni, hogy miért járnak mostanában annyian fényképezni az alagutat! Jót beszélgettünk, majd jót mosolyogtam magamban.
Köszönet a rejtőknek, mert ide sem jöttem volna ha nincs a doboz.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan. Diósgyőrig villamossal, majd a 29-essel Csermőkéig kijöttem. Aztán rájöttem, hogy túlmentem, vissza egy megállót, aztán észrevettem, hogy forma-forma a táv. :) A környék elég elhagyatott, de érdekes. A lépcső után jobbra kerestem az alagutat, de balra van. :) A láda helye nagyon jó, és a környék (gondolok az alagútra) nagyon érdekes. Nem mentem be, mert alapból veszélyes, de szerintem elég gyakran jár arra vonat. A sínek felszíne ugyanis alig rozsdás. Szerintem vigyázzatok, ha keresgéltek! A gyors 16:40-es debreceni buszhoz meg hiába siettem, jönnöm kellett a lassú 16:50-essel. :( [g:hu 1.5.0t] [wapon beküldött szöveg] 233.
Hopp, ezt nem logoltam a helyszínről, de sebaj most pótolom. A leírás egyértelmű, jól megközelíthető a helyszín. A lépcsőn leérve azonban pont szembetaláltuk magunkat két jókora kutyával, amitől hirtelen mind a 4-en meglepődtünk. Mi is, a kutyák is... De mire Amy-t behúztam volna magam mögé, ő már a lépcső tetején volt ismét, de ekkor a kutyák inkább úgy döntöttek hogy iszkiri, és gyorsan elfutottak, szerencsére nem az alagút felé. Ezután kissé megilletődve álltunk neki a kereséshez, de aztán hamar meglett. Ügyes rejtés, jó leírás, sajnos az alagút ezen vége elég lehangoló, ahogy a környéke is. Köszönjük a rejtést, örülök hogy ezt is láttam!
105 km kerékpár edzés 850 m emelkedéssel a Miskolc - Lillafüred - Ómassa - Miskolctapolca - Miskolc útvonalon 3 új és 9 régi ládával. Régi borsodi ládázások, kirándulások és persze konferenciák, kutatások emlékeit idézte fel a szakasz.
Az Avas, Miskolctapolca és az Egyetemváros körzetéből a megadott elágazásoknál fordulva érkeztem az alagúthoz. Nemrég kerestem fel Petőfibánya GCPEBA alagóútjának új ládáját - a magyar GC társadalom egy újabb alagúttal gazdagodott.
A lejárati betonlépcsőt nehezen találtam meg. Közben 3 külföldi fiú az alagutat méregette, fényképezgette. Valamikor ők is ládáztak: nosztalgia volt számukra, ahogy előkerült a takaros doboz.
Logoltam, majd folytattam a napot GCMISE további pontjaival.
Újra bronz.
A Földrajzi Konferencián ültem Lillafüreden, amikor jött az értesítés a szomszédban megjelent új ládáról, amit hazafelé indulván nem lehetett kihagyni. Így is sikerült a dobogóra feljutni.