Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd!
További tudnivalók a beteg ládákról: https://geocaching.hu/documents.geo?id=ladadoki
[Marton Zoli, 2023.07.16 08:05]
Wap Kétpontos multi:
1: függőleges sínszálon, 7 karakter
2: hagyományos láda,kupé galéria felirat alatt, alulról az alvázon (9 karakter)
Írd a két jelszót egymás után!
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés, láda
Mindkét pont gyakorlatilag a belvárosban van, így akár gyalogosan, autóval, biciklivel, ill. tömegközlekedéssel is egyszerűen megközelíthető. Első pont ajánlott parkolója közvetlenül a Huszár soron az út mellett kialakított parkolósávban. N 47° 56,515' E 21° 42,659' [GCNYKI+1. pont parkoló] Itt a gyalogos piros kapu melletti függőleges sínszálon, szemmagasságban találod a jelszóhordozó lapocskát.
A ládához az intézmény előtt közvetlenül az utcában ingyenesen lehet parkolni. N 47° 56,903' E 21° 42,591' [GCNYKI+Láda parkoló] A Vasutas Művelődési Ház és Könyvtár címe: Nyíregyháza Toldi u. 23 Nyitva tartás: hétköznapokon 8:00-20:00 óra között biztosan, de a programoktól függően szombaton általában, időnként vasárnap is nyitva vannak. A láda -20x10x5cm-es mikrósdoboz- az intézmény udvarán lévő vasúti kocsi (galéria kupé) ajtajának bal oldalánál, belülről mágnesesen van elhelyezve a kocsi alvázgerendájára. A geoláda elhelyezésére engedélyt kaptunk, kapcsolattartónk Malamidesz Szilvia igazgatónő. Alternatív jelszó a kerítésen lévő postaládán kapott helyet.
Nyírvidéki Kisvasút
A Nyírvidéki Kisvasút különlegessége, hogy a többi keskenynyomközű vasúttal ellentétben nem csak teherszállítás céljából épült, már korán nagy hangsúlyt kapott a személyszállítás is. A Nyíregyházavidéki kisvasutak Részvénytársaság által épített kisvasút 760 mm nyomtávolságú, 56 km-es fővonalát Nyíregyháza és Dombrád között 1905. december 20-án adták át. A személyforgalom igen korán, 1906. március 24-én indult meg ezen a vonalon. A Buj község Herminatanya állomásától Balsáig tartó 15 km-es szárnyvonalat 1911. augusztus 5-én nyitották meg. Ezen már az átadás napján jártak személyvonatok. A Nyíregyháza belterületén haladó, Sóstóig tartó nyolc kilométeres szakaszt 1911-ben villamosították, így a helyi közlekedést villamos motorkocsikkal oldották meg.
1930. október 23-án adták át Kenézlő és Balsa közötti vonalat a Balsai Tisza-híddal együtt. Ezzel a Nyírvidéki Kisvasút közvetlen összeköttetésbe került Bodrogközi Gazdasági Vasúttal, amely már az Északerdő Zrt. tulajdonában lévő Pálházi kisvasúttal eleve össze volt kötve. Az összekapcsolt pályák együttes hossza meghaladta a 187 kilométert. A Tisza nevű könnyű pótkocsis motorkocsival közlekedtetett menetrend szerinti járatokkal elért 60 km/h-s sebesség ma is rekord a keskeny nyomközű közlekedés hazai történetében. A vasúton mind a személy-, mint a teherforgalom jelentősen fellendült, aminek a második világháború vetett véget, a Tisza-híd 1944-es felrobbantását követően a hálózat végleg két részre szakadt. Ezután az utasok komppal szállhattak át egyik vonatról a másikra. A Hegyközi Kisvasutat 1980-ban számolták fel.
A második világháború után 1948-ban ezt a vasutat is államosították, ekkor a MÁV Debreceni Vasútigazgatóságához került. 1949-ben összevonták a Bodrogközi Gazdasági Vasúttal Nyírbodrogi Kisvasút néven. Az államosítás után megkezdődött a vasút korszerűsítése. A villamosközlekedés 1969. május 30-án, menetrendváltáskor szűnt meg, a belvárosi vasúti pálya felszámolásával egy időben. A belvárosi nyomvonal helyett egy várost elkerülő szakasz épült. 2000 körül elkezdődött a kisvasút fokozatos leépülése. Pénzhiány miatt csak kisebb tűzoltás jellegű karbantartásokat tudtak végezni, nagyobb felújításokra nem volt pénz. A teherszállítás megszűnésével pedig csak az utas szállítás maradt az egyetlen kiszolgált terület, ám a kisvasút sem az utazási idő, sem a kényelem tekintetében nem vehette fel a versenyt az autóbuszokkal.
A kisvasúton 2009. december 12-én megszűnt a forgalom a pálya és a járművek rendkívül rossz állapota és a rendkívül alacsony kihasználtság miatt. A menetidő a 39 km hosszú Balsai-Tiszapart Nyíregyháza közötti szakaszon a 2008-as menetrend szerint 2 óra volt. Ezt aztán a tekintélyes késések tovább növelték. Jelenleg az időnkénti pályabejárások is szünetelnek, évente egyedül a szakasz vegyszeres gyomirtása történik meg.
A kisvonat idén lenne 110 éves...
Csatlakozom az előttem szólókhoz. A piros kapunál a sínszál nincs ott. A művelődési ház pedig zárva volt, de az utcáról láttam a kocsit:))) A feltöltzképek alapján kérném az elfogadást. [Geoládák v4.2.6]
Fagyival megkerestük.
Vizituráztunk a Tiszán. Egyik este Balsán vertünk tábort. Én az árvának tűnő vasúti sin melletti gazmentes helyre vertem fel a családi sátrunkat. Másnap reggel a sátorból kibújva megdöbbenve vettem észre, hogy a sátorajtótól 20 - 30 centiméterre egy vasúti kocsi alsó lépcsője áll! Szerencsére a vasuti soffőr nem ment előre a szokott helyéig, hanem megállt egy kicsivel (4 - 5 méterrel) hátrébb. Azonnal összepakoltam a sátrat.
Jött két ember létrával - ezek elkezdték fotózni a vonatot, minket megkértek, hogy az ablakokból integessünk mint boldog utasok!
Kiderült, hogy a mostani indítás lesz az utolsó menet, ezért a vonattal elmentünk egy megállót, majd gyalog mentünk vissza a táborhelyre.
Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd!
További tudnivalók a beteg ládákról: https://geocaching.hu/documents.geo?id=ladadoki
Email-t küldtem a rejtőnek.
A vonatajtónál keresgéltünk egy ideg, mire kijött egy úr az épületből és megkérdezte, hogy 'a műszer nem mutatja, hogy nem ott van?' :) Majd átirányított a hátsó ajtóhoz.
Viszont a kapunál sínnek nyoma sincs. Lehet, hogy az útépítési munkák áldozata lett
Átküldtem a megtalált jelszó részletet a rejtőznek.
Az első ponton építkezés zajlik, a sínszál már nincs ott. A második pont jelszavát elküldtem a rejtőnek, kérlek fogadd el jelszó nélküli megtalálásként! [Geoládák v3.12.10]
Nyíregyházi hosszú hétvégén kerestem a helyi ládákat, a 2. ponton megtaláltam a ládát és logoltam is. Sajnos az első ponthoz nem sikerült eljutnom, mert építési terület, kétszer is nekifutottam, de nem láttam, hogy hol lehetne odajutni és idő hiányában végül el kellett engednem. Kérem szépen a képek alapján a megtalálás elfogadását.
Nyíregyháza belvárosi esti séta során találtam meg a két virtuális feliratot. A mai nap keretbe foglaltam a Nyírvidéki Kisvasutat, hiszen délelőtt Dombrádon is jártam a GCNYKV ládánál.