Távolsági autóbuszjáratok esetében Rácalmás, bejárati út megállónál tudtok leszállni.
Vonattal
A rácalmási vasútállomáson leszállva.
Rácalmási vasútállomás
A 42-es számú, Pusztaszabolcs-Dunaújváros vasútvonal mentén található rácalmási vasútállomás környezetének rendbetételét 2013 őszén a Rácalmási Városvédő és Szépítő Egyesület saját feladatául tűzte ki. Az elburjánzott növényzet gyérítését követően parkosítás kezdődött, a területre almafákat ültettek. E kezdeményezéshez csatlakozott a vasúttársaság is, méghozzá a vasútállomás épületének felújításával.
Vasúti étkezőkocsi és gőzmozdony
A vasúttársaság az egyesületnek és Rácalmásnak huszonöt évre kölcsönbe adott egy étkezőkocsit és egy gőzmozdonyt. Az étkezőkocsi 2014 szeptemberében megérkezett a rácalmási állomásra és egy külön pályaszakaszt alakítottak ki neki. Öreg vasúti talpfákra helyezték a kiállítási sínpárt, melyek között az 1800-as évekből származó is akad. A gőzös sajnos nem érkezett meg.
Púpos története
Az egyesületnek sikerült megkapnia a Magyar Államvasutaktól a Záhonyban omladozó M40 103-as dízel - elektromos mozdonyt, az úgynevezett Púpost, (nevét a géptérből púpként kimagasló vezetőfülke formája miatt kapta) mely hat évig a záhonyi halálvágányon állt, azon a helyen, ahol a megsemmisítésre váró mozdonyok állnak. A mozdony eredeti állapotának megfelelő helyrehozatala elkezdődött. Alapozási munkálatait Záhonyban végezték el, innen vontatva került a rácalmási állomásra 2015.július 27-én kézi erővel, illetve csörlővel vontatták be az előzőleg kiállított étkezőkocsi elé. A festési munkálatok Rácalmáson folytatódtak, rákerült a klasszikus, csíkos színterv szerinti csíkozás, valamint a gép elejére a sakktábla-mintázat is. A pályaszám zománctáblán, korhűen vörös csillaggal került fel.
Púpos M40 103
A Ganz-MÁVAG által 1967-ben megépített, 1182-es gyári számú dízelmozdonyt 1967. szeptember huszonnyolcadikán vette állományba a MÁV. A Púpos aktív évei során a fővárosi Hámán Kató Vontatási Főnökséghez, később Békéscsabára, majd Záhonyba volt állomásítva.
M- 40-es
A MÁV M40 sorozatú (iparvasutaknál A27) dízelmozdonyokat a Ganz - MÁVAG a MÁV részére készítette 1963 és 1970 között.
A hazai vasúti közlekedésben az 1950-es évek végétől előtérbe került a gőzvontatásról a korszerűbb dízelvontatásra való áttérés. Ehhez szükség volt új dízelmozdonyok beszerzésére.
A mozdony igen jó konstrukciónak számított, a maga korában több tekintetben is a világszínvonalat képviselte, olyannyira, hogy módosított változatai külföldön is vevőre találtak (DVM9: Kuba, DVM11: Egyiptom)
Az 1980-as években a villamos vontatás térhódítása, valamint az 1990-es években a szállítási igények csökkenése következtében az M40-es mozdonyok alkalmazási területe jelentősen csökkent. 1992-ben kezdődött a sorozat fokozatos selejtezése. Jelenleg 25 darab van állományban Záhony, Hatvan, és Dombóvár járműbiztosítási központjaiban. 2 példány a GYSEV-nél van. Működő Púposokat leggyakrabban Záhony és Hatvan térségében látni. A hatvani Púposok (201, 235) nyaranta továbbítják a Győr-Komárom-Székesfehérvár-Komárom-Győr szakaszon az 1987-1988 számú vonatpárt. A MÁV-os mozgásokon kívül a GYSEV is időnként továbbít tehervonatot egy dorogi üzem kiszolgálására M40-es mozdonnyal az 1-es vonal felől (a vonat általában a teljes útvonalon, Soprontól M40-essel közlekedik). Az M40 103-as púpos mozdonyra a megsemmisítés várt, sikerült megmenteni, eredeti állapotának megfelelően helyrehozni és részlegesen működőképessé tenni.
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Nyomtávolság: 1435 mm / 1524 mm
Hajtókerék-átmérő: 1040 mm
Indító vonóerő: 160 kN
Teljesítmény
Névleges MÁV: 736 kW / 1 000 LE
003-009: 589 kW / 800 LE
Ütközők közötti hossz: 14 250 mm
001-002: 13 590 mm
Magasság: 4150 mm
Szélesség: 3115 mm
Forgócsaptávolság: 6500 mm
Tengelytáv forgóvázon belül: 2600 mm
Szolgálati tömeg MÁV: 74,0 t
003-009: 72,6 t
Legnagyobb tengelyterhelés:
190 kN
Legkisebb pályaívsugár: 80 m
Sajnos a mozdony egy körbekerített részt kapott, emiatt szabadon nem tekinthető meg testközelről. A kerítésen kívülről, pár méterről látható a mozdony. Felvettem a kapcsolatot az egyesülettel.
Láda karbantartások
2016.07.29. a láda eltűnt. A láda orvoslásáig beteg.
2016.08.31. új rejtekhely kereséssel a láda pótlása megtörtént.
2021.01.04. A mozdony környékén beton kerítés létesült. A láda a kerítésen belül van. Új rejtésig a láda nem kereshető.
2021.07.25. A láda pótolva, kereshető.
2024.01.20. A láda rendben a helyén van. Hamarosan egy csereládát kap, logbook-kal.
Programfelhívás
Fedélzeti Utasellátó Vándorkiállítás
Ha tervezed a hely felkeresését, plusz élménnyel gazdagodhatsz, ha 2018. szeptember 15-23 között látogatsz el. Lehetőség nyílik megtekinteni az étkezőkocsit belülről és az ide látogató kiállítást is.
Az utasellátó 70. születésnapja alkalmából a Rácalmáson kiállított 88-81 010-es pályaszámú étkezőkocsiba látogat, mely egykoron az Utasellátó szolgálatában állt.
A kiállításunk megtekinthető a szeptember 11. és 23. között. A Tökfesztivál ideje alatt naponta 10 és 18 óra között látogatható, egyéb napokon bejelentkezés alapján. Érdeklődni a 30/9395-499-es telefonszámon lehet.
2019.11.15. Teljes szélességében felújítják az állomáshoz vezető utat, a 6-os főúttól kezdve. Előfordulhat, hogy gépkocsival nem megközelíthető a helyszín. Ebben az esetben az autót a kertészeti áruda előtt hagyhatjátok, majd kis séta a ládáig.
2019.12.25. Az állomáshoz vezető út teljes szélességű felújítása hamarosan a végéhez közeledik, így már csak kisebb, forgalmat nem befolyásoló munkálatokkal találkozhattok a mozdonyhoz menet.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Most jártam itt 3. alkalommal (szégyen szemre), és végre nem fogott ki rajtam. Pedig olyan egyszerű. Hihetetlen, hogy eddig nem láttam meg. Sokkal trükkösebb rejtésre gondoltam. Nem kell túlgondolni. Csak azon csodálkozom, hogy megvan még.
Megtaláltuk flevyvel. A rokonlátogatás előtti utolsó találat. A GCROKO-nál kezdtünk, aztán a GCTRAF-t vettük célba sikertelenül. Mivel a másik két láda nem lett meg, sem a tujánál, sem a trafiknál, így ez a találat felüdülés volt.
Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
Sajnos a mozdony körbe van kerítve, bár a vasutas "bácsi" segítőkész volt, mondta, hogy "a Lacinál" van a kulcs és bemehetünk. Erre sajnos nem volt időnk, de a környéket bejártam, és amit lehetett a megadott magasságban, végigtapogattam. A koordinátaponton sem találtam semmit. Hirtelen kezdett sötétedni, nem mertem tovább bóklászni a környéken, bár barátságos volt. Próbáltam elérni a rejtőt, de nem sikerült, így képeket csatolva kérem a találat elfogadását.
Köszönöm.
Megtaláltuk! Nem volt egyszerű! A rejtés nagyon ötletes, de a koordináták nem stimmelnek. A kiállítást is megtekintettük. Nagyszerű élmény volt! Köszönjük!
Sajnos a kiállítás zárva volt, de kaptunk egy telefonszámot az állomáson egy segítőkész dolgozótól, ahol elvileg lehet előre jelezni és kinyitják a parkot: Gyöngyösi László 20-592-2270. Mi nem hívtuk fel, mert utaztunk tovább, de a gyerekek szívesen megnézték volna közelebbről a parkot.
Rácalmáson kirándultunk, és akkor már kiugrottunk a vasúthoz is, úgyis szükség volt egy mosdószünetre. A rejtés nagyon jópofa, szerintem vagy 3x mentünk el mellette, mire észrevettük. Köszi a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Sajnos a kiállítás csak kerítésen kívülről bámulható, nem tudni miért. Pedig jó lett volna közelebbről is megnézegetni a kiállított eszközöket, járműveket. A rejtés nagyon szellemes és vagány, köszönjük!
Megtaláltuk, köszönjüka rejtést! Zalán és anyukája. jelzett helyen elsőre meg lett. sajnos bemenni nem lehetett,hogy a mozdonyt megnézhessük. de igy is szép rejtés ???? [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
sajnos elég rossz a rejtés,
a koordináta pontatlan, és a leírás sem túl jó.
A kerítésen nem kell bemászni, kívülről elérhető, a koordinátához képest kb 20 méterrel az állomás felé keresd[Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Sokáig kerestük 20 méterrel arrébb, csak a másik irányban! ???? Így utólag már nagyon feltűnő a rejtekhely! ☺️ [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Tényleg 20m-el visszább és nagyon egyszerű, nem is gondoltam, hogy ennyire "szembetűnő" lesz! Szilvi, Gabi, Edina és Szaddám az amstaffkölyök [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Koordináta pontatlan, nekem kb. 20 méterrel arrébb mutatta. Nem kell érte az elzárt területre bemenni. [Geoládák v3.12.10]
"(...) lassúbb tempóra intették (...), hogy (...) mind tovább tanulmányozhassák a mozdonyt és a mögötte sorakozó vagont. (...) hiába kapcsolták be már több mint egy évtizede a (...) vasút(...)nak vérkeringésébe, (...) még mindig csodálattal adóztak a közlekedés e (...) vívmányának."
-Baráth Katalin ~ A fekete zongora-
Mivel nem tudtam bemenni a parkba, ezért körbesétáltam és megcsodáltam a mozdonyt és a kocsiját. Visszafelé még a vasútállomást is megnéztem. Szép, rendezett mindkettő.
Fotózás után továbbálltam.
Véletlenül épp nyitva volt a kiskapu én meg besétáltam keresni, mert elsőre a terület közepére feltételeztem a rejteket. Váratlanul a helyi rendőr jelent meg (civilben), aki tudott a ládáról és hagyta a megtalálást, de jelezte, hogy érdemes lenne egy pontosabb leírással elérni, hogy a bekamerázott zárt területre ne menjen be senki. Mint kiderült, a megtaláláshoz ez nem is fontos. Köszönet a rejtésért.
Sajnos a láda eltűnt. Privátban küldök fotót a vélt helyéről, itt csak egy két szokásos képet rakok fel. Kérem ezek alapján az elfogadást. Köszönettel.
Megvan!
Köszönöm a lehetőséget.. A láda erősen javításra szorul. Mindenféle időjárásnak kitéve a doboz. Törött, lyukas a teteje. A következő kesser vagy a rejtő cserélje ha van rá lehetősége. Pár db papírlap van benne, egy kis füzetke is beleférne. Minden elázható dolgot nejlonba tettem, így kicsit még bírja.
[g:hu+ 2.7.16]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A terulet atepites miatt sajnos zarva volt, illetve a lada teteje torott, valoszinuleg cserere szorul. Ha lesz alkalmam akkor cserelni fogom [Geoládák v3.12.7]
A láda teteje sajnos törött, a földre le volt dobva. Nagy kár, hogy még a parkba sem lehet bemenni, viszont egy koránt sem kedves úr és hölgy a kutyájukkal együtt az étkezőkocsiban üldögélhet.
Megtaláltuk,köszönjük a rejtést! Sajnos nem tudtunk bemenni a vasúti park területére, minden irányból zárva volt. Ötletes rejtés. A láda teteje be van törve. Jó ládazást mindenkinek! [Geoládák v3.12.6]
A dobozt láttam a kerítésen keresztül, de kerítést nem másztam. A koordináta bentre mutatta a rejtést, láttam is a tartály alatt. Itthon, bejelentéskor vettem észre a loogbejegyzések között, hogy már a kerítésen van a láda. Egyeztettem a rejtővel, köszönöm a rejtést! Szép a mozdony... Pár napja néztem meg a püspökladányit is.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A 6-os úton baleset volt, így nem volt könnyű eljutni ide. A doboz a kerítésen található (belül), kívülről könnyen elérhető, nem kell bemászni. [Geoládák v3.12.5]
Sajnos most körbe van kerítve. A vasutas elmondása szerint egy helyi egyesült engedélyével és kulcsával lehet hivatalosan bejutni.
Erre így karácsonykor nem volt esély, így kénytelen voltam beugrani a kerítésen.
A láda egyébként talajszinten van és az út felöli oldalról látható is. A beton kerítéstől kb. 2 méterre lehet.
[Geoládák v3.12.5]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Először azt hittük a kerítésem belül lesz, de úgye körbe van kerítve. Majd rájöttünk hogy kerítésem belül van, de elérhető távolságban! [Geoládák v3.12.3]
Nem tudom, a többiek hogy tudtak hozzáférni a dobozhoz.
Körbejártuk a kerítést, a kapun van egy "építési terület, belépni csak engedéllyel" tábla.
A mozdonyt megcsodáltuk, a kutyussal barátkoztunk. Köszönjük.
Sajnos a terület zárva volt, így nem mentem be. A láda a kerítésen kívülről is látható, de utoljára talajszinten lett rejtve. Kérem a kép alapján történő elfogadást.
Köszönettel: Pokker csapat [Geoládák v3.12.1]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1] A rejtés fura...
Kedvelem a vasúti témát, öröm volt látni a szépen felújitott és kiállitott Púpost. Az étkezőkocsira ráférne egy festés már. A parkocska is szép, esetleg a kiállitott tárgyak mellé egy névtábla elférne még.
Rácalmási sétám végét a vasútállomás jelentette. A település belterületéről érkezve azt hiszem, a 6-os út túloldalára születni kell, gyalogosan, szabályosan aligha lehet rajta átkelni az állomás felé. :(
A vasutas emlékpark egész jó ötlet lenne, ha aktuálisan nem üzemi területként kezelnék, teljesen elzárva. Ha készülnének a kiállítási eszközökhöz leírások is, gyorsabban repíthetné a vonatra várakozók idejét.
Örömteli, hogy a teljes pusztulás elől ez a Púpos példány idekerülhetett, az egyesület pedig szép munkát végzett az állagmegóvás és renoválás terén.
Mielőtt aztán kocsival újra összeszedtek volna, gondoltam, átvonatozok Kulcsra, de a menetrendi kínálat ezt nem tette lehetővé: a közvetlenül 4 perces út helyett a vasúttársaság alternatívája 55 perc és 2 átszállás lett volna először Dunaújvároson, majd Pusztaszabolcson keresztül...
Pécsi túra közben álltunk meg itt katicával meglesni a mozdonyt és a kis kertet, de sajnos egyik irányból sem tudtunk bejutni a rejtekhelyhez. Mivel így is a kijárási korlátozást megszegve értünk le Pécsre, ezért a trafikos ládát ki is kellett hagynunk, remélem hamarosan pótolhatjuk ezt a hiányosságot is!
Sajnos a láda nem lett meg: a park és az étkezőkocsi is felújítás alatt és teljesen körbekerítve, lezárva. A láda talán valahol a kerítésen belül...
Viszont az állomás épülete melletti kis várakozó park is takaros, van pár vasúti alkatrész és egy készülőben lévő mini emlékmű a "Mozdonyvezetők Emlékére".
Nem jutottam a dobozhoz, mert éppen munkálkodnak a mozdonyon. Helyette inkább beszélgettem a felújítást végzőkkel, sok érdekes dolgot hallottam. Köszönöm a rejtői segítséget, októberre kész lesz a felújítás!
Jó idő reményében.Ezekben a napokban Ausztriában lettünk volna, de szerencsére időben felismerte a túravezetőnk, hogy az Ankogel bahn nem is jár még ezen a héten. Így az időjáráselőrejelzés alapján arra mentünk, ahová nem jósoltak újabb esőt. Elég volt az, ami már korábban leesett!
Mai első találatunk. Kár, hogy a lépcsőre sem lehet felmenni, bekukucskálni a mozdonyba. Egy "vérszomjas" macska őrizte (de nem miatta nem lehet felmenni).
Köszönjük a rejtést.
A barátnőmtől kaptam születésnapi ajándékba egy koncertezős, pihenős hétvégét a Velencei-tóhoz, így nem is volt kérdés, hogy az odafele tartó úton megállunk begyűjteni pár geoládát is. :D
A környezet szép és rendezett, a ládát kis keresgélés után meg is találtuk. Nem töltöttünk túl sok időt a térségben, de érdemes volt benézni azért ide is.
LefüLELVE :-)
Laza, ládázgató látogatás a környéken.
Muki vonathoz képest nagyon mostoha, magányos sorsa van szegénynek :-( Kivéve, ha egyébként sem szereti a látogatókat :D
Köszi a rejtést
Nagyon tetszett a rejtés helye!Ibolyák őrzik most a ládát!Jó ötletnek tartom, hogy az utókornak bemutatják, hogy milyen mozdonyok voltak, illetve a nosztalgikus büfé kocsit is láthatjuk! Én csak kívülről szemlélhettem!Botrányosnak nevezhető az állomásra vezető út minősége!Köszönöm a rejtést!
Rácalmáson a vasútállomáson szálltam le a vonatról, így a ládáig sem kellett túl sokat mennem. Szép a kiállított mozdony, a láda könnyen meglett. Köszönöm a rejtést!
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
A nap során ezt a ládát vártam a legjobban. Korábban is meg akartam keresni, de Dunaújváros felé a vonatról láttam ezt a másik "vonatot", gondoltam hogy ide vissza kell jönni. :D Miután megérkeztem, először végignéztem mindenhol a vonatot, kár hogy felszállni nem lehetett se a mozdonyra, se a kocsiba. Bár akkor nem értem, miért ment a klíma. Igazából a másik érdekesség számomra az, hogy miért van lépcső és kapaszkodó ott, ahol amúgy nincs is ajtó? :D Tényleg sajnáltam hogy nem tudtam bejutni, de így is örülök hogy eljutottam ide is végül. :) Miután Budapest felé nem igazán állnak meg a vonatok, így kénytelen voltam Dunaújváros felé menni, majd onnan vissza, a vonatra való várakozást pedig a rejtek melletti árnyékban töltöttem. [Geoládák v2.2.4] 995.
Köszönjük a rejtést. Marika és Imre Jó látni, hogy vannak emberek és helyek, akik a "régiségeket" szívesen fogadják és gondozzák. A vagon alatt klíma berendezést is látni. Vajon milyen célból van ott?
Kellemes, bár kicsit szeles időben találtuk meg. Egy lélek sem volt a közelben, így nyugodtan keresgélhettük. Mindig is szerettem a vonatokat, így alaposan körbefényképezrem ezt is.
Köszönöm, hogy elhoztál ide.
Eléggé elhagyatott állomásnak látszik, messze a várostól. Nem tudom mekkora lehet így a forgalma. A mozdony és a rejtek is nyugodtan megnézhető, kereshető volt.
Megtaláltam! :) Tetszett a "Púpos", szeretem az ilyen gépeket... :) Nem mondanám, hogy élőben sok ilyet láttam, de nálunk (Kaposváron) az M40 302-es sokat tevékenykedett. Az piros volt, de így zöldbe jobban tetszik. A dobozt először nem találtuk, de utána megpillantottam a félig-meddig kilógott ládikót. Köszi a lehetőséget; igazi "geocaching nélkül soha" élmény.
Családi ládakeresés, útban Pécs felé egy kis ládakeresős nyaralásra...
Láttuk, hogy a vasúti kocsi be van klímázva...
Picit nehezen találtuk meg mert most volt fűvágás.
Köszi a rejtést!
Nagyon jó! Nem is gondoltam volna, hogy annyi gőzös után valahol egy dízelmozdonyt is kiállítanak. Szeretem a régi vasakat, örülök, hogy megtaláltam! :-)
90 km kerékpár edzés 500 m emelkedéssel a Dunaújváros - Dunavecse - Nagyvenyim - Rácalmás körön 2 új ládával, valamint 15 régi geoponttal GCKUPA jegyében. Egész nap esett váltakozó intenzitással, a leginkább a rácalmási ökoparkban.
A ládát a múlt nyáron kinéztem magamnak, de a múlt nyári dunaújvárosi kör során a láda betegeskedett. Ma Nagyvenyimtől tekertem pofaszélben és szakadó esőben a ládához. A láda azonnal meglett.
Az M40 "púpos" nevezetes magyar dízelmozdony; mint vasútmodellezőnek egyik büszkeségem a mozony Deák fejlesztésű teljesen fémből készült H0 digitális modellje.
Az eső nem szűnvén lejtmenetben folytattam a napot GCROKO-val.
Kerékpáros találat.
Szerencsém volt, mert a helyszínen találtam a gyönyörűen karban tartott park kezelőjét, aki éppen a füvet locsolta. Volt olyan kedves, hogy megmutatta belülről a - régen hétköznapinak számító, - ma már inkább múzeálisnak mondható étkező kocsit belülről is.
Kívánom, hogy a kocsi sok-sok rendezvényen biztosítsa az éttermi kiszolgálást, a park pedig a gyerekek és felnőttek gondtalan időtöltését.
Köszönet a rejtőnek.
A két multi után az állomást vettük célba, ami bizony elég távol van! Szerencsénkre elkaptunk egy buszt. Időben értünk ki a mozdonyhoz, előbb megkerestük a ládát, majd képek készültek és ettünk az árnyas padon a vonatra várva.
Köszi a rejtést!
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtést! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Rácalmási geoládázásunk utolsó állomása. A GPS a 6-os út mellé mutatta a parkolót, ott tettük le az autót, onnan sétáltunk be az állomásig. A mozdonynál "Üzemi terület, idegeneknek belépni tilos!" tábla fogadott minket, ez kicsit elbizonytalanított, de utána körbejártuk a mozdonyt, majd megkerestük a ládát. Köszönjük a rejtést!
8/2. Teljes hóviharban próbáltam fotózni, aminek a gép nem örült. A mozdony nagyon cuki és még ilyen extrém idő viszonyokban is nagyon tetszett. Köszi a rejtést!
Egy gyönyörü kis ékszerdoboz ez az áééomás ,a rejtés doboza is igényesen karbantartott,a környéke tiszta.LASSAN EEMELKEDIK A GEOCACHING SZINVONALA. Köszönjük a rejtést.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról :) [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Fercsi Péterrel a GCANGA becserkészése után hazafelé menet ejtettük útba ezt a ládát, melyre szerencsére könnyen ráleltem... :)
Kár, hogy nem üzemel az étkezőkocsi, egy kis pihenőt beiktatva szívesen megittunk volna benne ezt+azt... :)))
Köszi a rejtést!
Azt hittem, hogy csak a sárbogárdi vasútállomás van a világ végén, na de ilyet...! A susnyapuszta közepén putty, egyszer csak ott van egy megálló. Ha vonattal érkeztem volna, nem biztos, hogy le merek szállni... No nem a környezettel van baj, mert igencsak szimpatikus a felújított állomás barátságos, vidám épülete... De ameddig a szem ellát, házak sehol... Igencsak sportos lehet ez a falu :)
Jó látni itt a megújulást, a sok facsemetét, ami egyszer majd ropogós almával látja el a fáradt vándort...
Többen a pár perc múlva érkező vonatra vártak, így a muglik elvonulásáig volt időnk alaposan megcsodálni a szépen karbantartatott parkocskát, jó állapotban levő M40-est. Kellemes hangulatú hely, köszönjük a rejtést!
Dunaújvárosból a Duna mellett tekerve. Öröm egy szépen rendben tartott vasútállomás, de ugyanez a településről is elmondható. Jó érzés volt itt bóklászni egy kicsit.
Talán az étkezőkocsi is megér annyit, hogy tudjuk róla: 1981-ben gyártotta a VEB Bautzenben, ekkortól a MÁV-nál nemzetközi forgalmú étkezőkocsiként használták, majd a típus egyes példányai belföldi IC-kben is szolgáltak. 2012-ben vonták ki a fenntartásból. Üzemképes testvérei már csak a Nosztalgiánál vannak természetesen más színterv szerinti külsővel.
Végre kocsi is volt a kéznél, amikor erre jártunk és így egy picit kényelmesebben el tudtunk jutni a ládához. Már régóta "zavart", hogy ott hevert a térképünkön érintetlenül.
TFTC!
Irány Paks ládagyűjtögetés ha2 társaságában csoda-klassz és ismeretlen helyeken, izzasztó nyári kánikulában.
Nap első pontjához jó hely!
A beteg ládát szerettük volna pótolni, rejtőtől sajnos csak most kaptunk választ, hamarosan pótolja egy új helyen a ládát.
(Majdnem) megtaláltuk. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Hétvégi rácalmási kiruccanásunk során terveztük levadászni ezt a ládát is, azonban szomorúan tapasztaltuk, hogy hétfő délig sem volt képes "meggyógyulni". Így aztán nem maradt más választás, mint felkeresni a helyet, megállapítani, hogy valóban üres a fészek, s felhívni a rejtőt, melyik megoldást válasszuk: fotóink alapján jóváhagyja a "találatot" vagy megadja a jelszót. Örömmel vettük, hogy Tamás azonnal a második opciót ajánlotta fel, így egy rövid beszélgetés után, még a helyszínről logolhattunk.
Előzetesen gugliztam egyet: megnéztem a helyszínt, s mondhatom, a jó pár évvel ezelőtti utcakép helyett egy teljesen rendezett helyre érkeztünk. Az állomásépületet felújították, a mellette lévő elvadult területen kiirtották a gaz és a bokrokat s parkot alakítottak ki a vágányok, vasúti berendezések és szerelvény számára. Az északi oldalon láthattam kedvencemet: a "H" típusú lábazatos íves kerítés. (Ugyanott a gőzmozdonynak is meglenne helye...) A szíves ideinvitálást, az állomás és környéke bemutatását, a kellemes meglepetést, valamint a logoláshoz nyújtott segítséget köszönjük a rejtőknek...
Baranyai hétvégéről hazafelé tartva álltunk meg itt. A Nagyvenyimi Arborétumtól gurultunk át ide. Az eső határozottan esett, de egy ilyen kis drive-in pont belefért. A rejtés hamar meglett. Köszönöm a látnivalót!
Abban (is) hasonlítok Sheldon Cooper-re, hogy én is szeretem a vonatokat. Pláne, ha szépen felújítva láthatom őket. Igaz, jobb rajtuk utazni, mint csak néhány méternyi síndarabon álldogálva látni őket, de inkább így, mint rozsdásan, szétrohadva. Elsőre klasszul elbeszélgettük a letérést, így pár kilométernyi kerülővel tudtunk csak visszafordulni. Utána kissé hihetetlen volt, hogy ide kell jönni, mert tábla nem jelezte, hogy itt lenne az állomás. De legalább nem volt forgalom és nyugodtan nézelődhettünk logolhattunk. Érdekes megoldás volt az alvázra rakott madáretető. Nem tudom, hogy lesz-e bármilyen funkciója a felújított mozdonynak, de legalább a büfékocsit használhatnák rendeltetésszerűen. Ha a konyhája a közepes szintet megütné, biztosan sokan járnának ide. Nekünk Duduval tetszett.
Pünkösdi drive-in esőtúra közben.
Egy mozdonyrajongó biztosan felfedezett volna ezt-azt, nekem csak egy régi mozdony. S ahogy látom, jön a következő is.
A kerék környékén lévő klíma kültéri és a madáretető megadja a hely báját. :)
Köszi
Szeretem a vonatokat, szeretem a mozdonyokat bemutató rejtéseket. Örül az ember szíve, ha egy ilyen igényesen felújított jószágot láthat. Sajnálom, hogy a láda nem a vonatra került, de ennek, gondolom, megvan az oka.
Lilinek volt búvárúszó versenye Dunaújvárosban. Odafelé kerestük meg, hogy legyen is értelme az utazásnak! :-) Szépen felújított darab, kár, hogy belülről nem lehet megnézni.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Szépen felújított szerelvény, és a környezete is rendezett. Tetszett! Kár, hogy belülről nem lehet megnézni.
Köszi a rejtést!
A rejtés témájához híven, vonaton érkeztem, majd bringával folytattam Dunaújváros-Nagyvenyige felé. Sok munka lehetett, mire ilyen állapotba került az M40 és az étkezőkocsi. de láthatóan van még elképzelés a bővítésre. A rejtés korrekt, nem kellett sokat kutatni az egyébként kihalt környéken.
A gyors találat után körbe sétáltam a szépen felújított mozdonyt, miközben
átrobogott egy tehervonat az állomáson. Igaz csak kívülről, de az állomás épületét is felújították.
Megtaláltuk. Köszi!
Nagyon örvendetes, hogy egyre sűrűbben lehet találkozni olyanokkal, akik technikai örökségünk megmentésén fáradoznak. Még a vezetőállást is felújítják hamarosan, volt szerencsénk bekukucskálni.
Megtaláltam, én kis feleségemmel. Köszi! [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Ettől közelebb nem valószínű hogy lesz rejtés a munkahelyünkhöz (800m), így nem tudtuk kihagyni a lehetőséget.