Tömegközlekedés
A 264-es, vagy a 164-es buszról a Solymár, PEMÜ megállónál szálljatok le, majd a Hold utcán forduljatok be és az első lehetőségnél megint jobbra!
A helyről
A templom felépülése után, a 19. század elején, a templomtól nyugatra eső terület a község földesurának tulajdona volt, nem volt még parcellázva a Kálvária utca, valamint a mai Rákóczi utca, és a hozzájuk nyugat felé csatlakozó terület. A Kálvária utca folytatásában, annak a baloldali végén lévő kocsiút mellett építették meg a Golgota stációit, és a domb felső részén lévő szabad térségben, állították fel a három kálvária keresztet (a mostani temetői kőkeresztek mintájára, kőből kifaragva), valamint azok mellé, a Szent Sír kápolnát. Eredetileg a Kálvária, a mellette levő kocsiút menti telkeken állt, és a mindenkori telektulajdonosok kötelessége volt a stáció kápolnák rendben tartása, szükség esetén a díszítése. Az első stáció a mai Templomtér és Nagykovácsi utca sarkán a Strack ház kerítésében volt. Solymár községnek az utóbbi ötven évben nem volt Kálváriája. Ezen a téren volt kezdeményező Horányi Márton, aki a Golgota Alapítványt létrehozta. Az alapítvány a Szélhegyen (helyi elnevezéssel a régi Kálvárián) új Kálváriát hozott létre, ízléses stációk építésével, művészi bronz domborművekkel, ami 1999. húsvétján került felszentelésre. Az egyes stációk építésének költségeit helyi vállalkozók viselték, akiknek neve a kis kápolnák alapjában meg van örökítve, s akik azok rendben tartását is vállalták. E hely népi elnevezése nyilván arra utal, hogy ott lehetett a község első, temetői templomának a kálváriája, azonban erre utaló leletek, illetve adatok eddig nem kerültek elő. A hegy tetején gyönyörű a kilátás!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Ládakeresés közben találkoztam egy kedves kerékpáros sráccal, akivel beszélgettem pár percet és elmagyarztam neki, mi az a geoláda. Remélem kedvet kapott hozzá. [Geoládák v4.2.1]