Elhelyezés időpontja: 2019.02.17 17:00
Megjelenés időpontja: 2019.02.17 18:31
Utolsó lényeges változás: 2021.03.16 11:21
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H)
Elrejtők: szalais78
Ládagazda: szalais78 Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 6000 m
Megtalálások száma: 301 + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.1 megtalálás hetente
A geoláda egyetlen jelszórészletének megtalálásához sem szükséges a sínekre lépni, a vágányon áthaladni, vagy védőkorlát mögé mászni, ami mint tudjuk tilos és ÉLETVESZÉLYES!
Röviden
1. pont: mágneses kapszulában (Láncot nem kell leszerelni!)
N 47°25,528' E 18°35,139
2. pont: kerítés melletti fa tövében, kő alatt, kb. 10x6x4 cm műanyag dobozban (követ nem kell elmozdítani, bal oldalról alá lehet nyúlni!)
N 47°26,449' E 18°35,232'
3. pont: kb. 10 cm átmérőjű, 15 cm magas, csavaros tetejű (!), műanyag doboz a földbe süllyesztve, fedéllel ellátva.
N 47°27,856' E 18°35,686'
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Bevezető
Ez a geoláda része a GCkisv - Magyarországi kisvasutak sorozatnak.
A kisvasutakat kedvelő kessertársak biztosan értékelni fogják e ládát, de remélem, olyan is lesz, aki ezután kap kedvet a kisvasútakhoz.
Egy kirándulást az arborétumért, a kalandparkért, vagy legalább három rövid sétát biztosan megér.
A kiindulópont
Mivel a láda a 3. ponton található, gépkocsival érkezőknek javaslom a megadott koordinátán való parkolást. N 47° 25,319' E 18° 35,160' 140 m [GCVVKV+1Parkoló]
Innen nyugat felé haladva, majd jobbra fordulva már látható a kisvasút Alcsútdobozi Arborétum állomása, illetve továbbhaladva megközelíthető az első pontnak helyet adó híd.
Kerékpárral minden pont attól néhány méterre megközelíthető.
E geoláda könnyen begyűjthető autóval, kerékpárral, kisvasúttal egyaránt, ezért a pontok közötti közlekedési útvonalakra részletesen nem térek ki.
A multi geoláda leírása
1. pont: Alcsútdobozi Arborétum megállóhely
Az állomás mellett elhaladva, az elágazástól kb. 50 méterre lévő híd túloldalán található az első jelszórészlet. A jelszó első részlete a baloldali korláton található mágneses mikroládában, bokamagasságban. A mikroládát egy esetleges leeséstől lánc védi, amit nem kell sem a korlátról, sem a dobozról leszerelni! N 47° 25,528' E 18° 35,139' 145 m [GCVVKV-1]
3. pont: Puskás Akadémia megállóhely
Gépkocsival érkezők megállhatnak a Puskás Ferenc utca végén található parkolóban. N 47° 27,862' E 18° 35,418' 142 m [GCVVKV+3Parkoló]
Innen gyalogosan (vagy akár kerékpárral) folytatható az út a vasútállomás előtti elágazásig. N 47° 27,931' E 18° 35,637' 142 m [GCVVKV+Elágazás]
Az elágazástól egyenesen haladva felérünk a kisvasút megállóhelyéig, jobbra megtalálhatjuk a ládát a harmadik jelszórészlettel.
(Kisvasúttal érkezők is ezt az kereszteződést kell, hogy keressék, értelemszerűen balra fordulva találják majd a ládát.)
A láda - benne a harmadik jelszórészlettel - a közvetlen környezet legnagyobb fájával szemben, az út túloldalán található földbe süllyesztve, cserép fedéllel takarva. N 47° 27,856' E 18° 35,686' 142 m [GCVVKV-3]
A három jelszórészlet egybe írva adja a jelszót.
A Kisvasútról
Hazánkban számos kisvasút üzemel turisztikai célból, mint például a Gyermekvasút, vagy a balatonfenyvesi, felsőtárkányi, királyréti, lillafüredi, pálházi, szilvásváradi, szobi kisvasút. A Vál-völgyi Kisvasút a "legfiatalabb" közülük.
A Vál-völgyi Kisvasút mozdonya MK 48-as, keskeny nyomközű pályákra tervezett dízel mozdony. Magyarországon több mint 20 db van belőle jelenleg is üzemképes állapotban. Ezek a járművek dízel-mechanikus (M040) és dízel-hidraulikus (M041) változatban üzemelnek, többek között Lillafüreden, Szilvásváradon vagy a Mátrában is. Egy 2010-es fejlesztés és korszerűsítés hatására az országban két dízel-villamos-hibrid üzemű (M403) mozdony is pályára állt. A Vál-völgyben a környezetkímélő dízel- hidraulikus változatú mozdony fogja kalauzolni az utasokat.
A Vál-völgyi Kisvasút Felcsút és Alcsútdoboz között közlekedik, mintegy 6 km hosszú (pontosan 5,7 km) pályán közlekedik, három megálló érintésével.
A vasút vonal:
5,7 km hossz,
760 mm-es nyomtávolság,
3 állomás,
1 állomásépület,
20 perc menetidő,
25 km/h sebesség,
6450 vágányméter,
15.000 sínméter,
20.000 alépítményi korona,
6200 köbméter vasúti zúzott kő,
4000 méter földárok,
6 db vasúti átjáró,
1 fénysorompó,
90, illetve 100 méter hosszú peronok,
minden állomás akadálymentesített,
14 db műtárgy
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A harmadik pont el van ázva. A többinél ha nézed a térképet nyugodtan leszálhatsz a vonatról és megkeresheted. [Geoládák v4.2.6]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
A hármas pont volt az első.
A rejtek meglett, tele vízzel.
Láda eltűnt, de szerencsére a jelszó meglett.
Következett a második pont.
Tavaszi metszés, bozótírtás, terep rendezés nyomai mindenhol.
A jelszót sehol sem találtuk.
Itthon olvastam egy korábbi logban, hogy valaki a kerítés tetejére rakta.
Segítséggel, de meglett. :)
Majd végül az első pont.
Sokat kerestem. Bozótharcot vívtam. (hiába) Mire kiderült, hogy a hármas pont leírását keresgéltem.
A helyes leírással viszont gyorsan meglett. :)
Kilátózás, cédrusozás, hóvirágozásos arborétumozás után sétáltunk ki az alcsúti végállomáshoz, de mivel előttünk nemrég ment el a vonat, elsétáltunk Felcsút állomásig, de mivel ott is még Alcsút fele ment a vonat, így tovább sétáltunk a Pancho aréna állomásig, illetve a 3. pontig. A ládához vezető sekély árokban jó bokáig érő víz állt, jó szélesen, úgyhogy megpróbáltuk a szántóföld felől megközelíteni a rejteket, de áthatolhatatlan dzsindzsába ütköztünk, így visszamentünk a jellegfához és inkább "hídat" építettünk, amin átjutottunk az árkon, a láda helyéig, amiben a vízen kívűl semmi sincsen, sajnos. A 2.-es ponton sem a kő alatt leltük meg a jelszóhordozót, hanem feljebb a kerítésen, így oda is tettük vissza. Így mivel a teljes távot lesétáltuk, a kisvasútazás kimaradt, de annyira nem bántuk. Köszönjük a lehetőséget!
A mai napra az arborétumban terveztünk hóvirágokat csodálni. Nem mi voltunk az egyetlenek, akik ezt tűzték ki a mai napra. A parkoló teljesen megtelt. Az arborétum nagyszerű volt, szerencsére az esőt is megúsztuk.
A ládát magát, nagyjából drive-in gyűjtüttük össze, kivéve az utolsó pontot, oda a parkolóból sétáltunk át.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! A láda a rejtekében víz áll, ki kellene az egészet valahogy szárítani. A jelszó a fedőn olvasható. [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Az első két pont már hónapok óta megvolt, csak a harmadik hiányzott, amiért ma végre eljöttem. Sajnos a harmadik ponton a rejtek feldúlva, nincs láda, de a jelszó a cserépen megvolt. [Geoládák v3.12.10]
Ez a multi nagyon tettszett.
Elidőzve, andalogva sétaltuk le. Első pontjánal megcsodaltuk az épitészeti remeket, éppen meccre hangolódtak. Elbeszélgettünk a stotyiárussal, csomó infót begyüjtöttünk a miniszterelbökünkről. Nagyon közvetlen, rendes ember és egy ideje már nem vesz szotyit mert megcsinaltatta a fogait. Ezért vettem én!
Mostanra annyira megéheztünk, hogy megyünk Andiékhoz enni egy jót!
Imádok felfedezni, településről településre csatangolni. Ez a multi levett a lábamról.
2 őzikét és egy nyuszikát is láttunk közben!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést.
Az utolsó pontnál valaki megint szétszórta a részeit, nem tudom volt-e füzet,de most nincs. A jelszórészlet olvasható.
A 100 adik geoládánk!!
Szentjánosbogár rajzás előtti kilátós cédrusos geoládától rohantunk a kisvasúthoz, amit még feltétlen el akartunk érni. Messze voltunk és kb 4 percünk volt odaérni az állomásra.
Az arborétum utáni kanyarban megpillantottuk a peront a kis vonattal!!
Ezaz!! Fiti futi - futi fiti!
Fújtatva, izzadtan győzelem ittasan huppantunk le a retro vagonba.
Retro retur jegyünket megvéve ( egy ezó per fő) utaztunk felcsút felé. A vonat odafele üres volt ,miénk volt az egész.
Családias hangulatban utaztunk és résztvettünk egy menetrend szerinti integetésben ,ami a kalauzhölgyek és egy közeli kis ház udvarában lévő kislány és az anyukája közt volt.
Az első megállóban a kalauz hölgy mondta , hogy kérek 6 percet állunk, addig pont ki tudtunk szaladni megkeresni a jelszórészletet. A következő megállónál fordul meg a mozdony ,ami kicsit több időt vesz igénybe itt sokkal többet áll a vonat. De mi ezt nem tudtuk ,így sprintben tettük meg az utat a ládáig és vissza, végig azt vízionálva, hogy itthagy minket a vonat és gyalogolhatunk utána.
Vissza az arborétumhoz már tele volt a vonat a sok szentjánosbogár vadász emberrel, így nem tudtunk már önfeledten viháncolni a vagonban , helyette megcsodáltuk a Puskás akadémia mögött lemenő napot.
A varázslatos szentjánosbogárnézést követően az utolsók közt hagytuk el az éjsötét arborétumot és sétáltunk el a titokzatos hídhoz ,ami alatt pont, akkor ment el az utolsó kisvasútjárat.
Az ilyen élmények miatt szeretünk geoládázni.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Munka után, nyárias időben látogattuk meg ezt a nemzetgazdasági jelentőségű geoládát. Az utunkat nem hosszabbítottuk meg bicskéig, inkább megnéztük a stadion árnyékában megbúvó kedves parasztházakat. Ez a 13. találatom a GCKISV sorozatból. [Geoládák v3.12.7]
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Vittünk csereládát, de nem rejtettük el, mivel a cső tele van vízzel. Vmi más megoldást kellene találni, mert ez már nem fog így működni.[Geoládák v3.12.5]
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. Bővebben majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
Célszerűségi okokból ezt a multit fordított sorrendben kerestem meg. A 3. ponton a cserép le volt véve a leásott rejtekről, ami tele volt vízzel, olvadt hólével. Láda nem volt sehol (!!!), a cserépről olvastam le a jelszótöredéket, miután lekapartam róla a jeget. (valamiért nem tudok villáskulcsot tenni, hiába jelölöm be). A cserepet visszatettem a rejtekre, hogy több víz ne folyjon bele. A második és első ponton minden rendben van.
Logolás után a közeli GCALAR ládához mentem tovább...
Köszi a rejtést!
Az első ládával kicsit elbíbelődtünk. A másodikat a 10 perces állásidő alatt könnyen megtaláltuk. A harmadik is hamar meglett. A kisvasút mindig élmény.
Köszönöm a rejtést. Két részletben, túrázgatva. Az első két pont még január 3-án, a harmadik (utolsó) pedig a mai napon lett meg. A mai egy vonatkésés miatt "fért" bele az időmbe. Nem-nem! Nem a kisvasút, hanem a MÁV Bp.-Győr (17:20-as) járata késett szűk fél órát. Bicskén a saját buszomat emiatt ugyan lekéstem, de jött a Baracskára menő, ez adta az ötletet, hogy befejezzem a multit.
Frappáns rejtések, köszönjük! Mozgássérült táborral utaztunk a kisvasúton, onnan csatlakoztam le a ládákhoz. Technikai információ: a felcsúti állomáson várakozik annyit a vonat, hogy a pénztárban megvettem a csoport jegyét (igaz, már elő volt készítve telefonos egyeztetés alapján), és még a ládához is el tudtam szaladni.
Megvan, köszi!
Mai kirándulásunk elsődleges célja volt a kisvasúttal utazni - Alcsútdoboztól a PAFC stadionjáig, majd a falun végigsétálva Felcsút megállótól vissza.
Szépen meg van csinálva a vasút, és a faluban is kellemes a séta, virágok vannak mindenütt, rendezett település.
A rejtések ötletesek voltak, az elsővel elvoltunk pár percig :)
Megtaláltam barnanyával, köszönöm a rejtést! Egész nagy volt ma a kesserforgalom. Mi 3-2-1 sorrendben jártuk végig a pontokat. A 3. pontnál CsopjákCsaládék jöttek velünk szembe, mi nem keltettünk túl nagy feltűnést. Az 1. pontnál meg a mi megtalálásunk után 1 perccel megérkeztek lelcachék. Szerintem látták rajtunk hogy kesserek vagyunk, de itt se keltettünk nagy feltűnést. [Geoládák v3.9.6]
Ma valamiféle "Hóvirágünnep" volt az arborátumban, sokezer emberrel. Nem volt egyszerű logolni, de még közlekedni sem.
A láda egyébként nem tűnik betegnek, mindhárom pont renden volt.
1. pontnál a vaddisznók széttúrták a rejtést. Köszönhetően annak aki cukorkát rakott a dobozba. Ezeket mi kidobáltuk, és amennyire lehetett kitakarítottuk a rejteket. Köszönjük, a cukorrejtőnek is.
Jól ismerjük a környéket, főleg Oldfox, aki évekig dolgozott itt. De még én is voltam pl. a vasútállomás akkor még romos épületében.. Jó volt most szemügyre venni, minden milyen szépen fel lett újítva, jó lenne majd egyszer utazni is a kisvasúton..Mindent végigjártunk, megnéztünk, minden remek volt.. Oldfoxxal köszönjük!!
Péntek délutáni biatorbágyi program előtt hat közel drive-in találatot sikerült összehozni, ez volt az ötödik.
3-2-1 sorrendben gyűjtöttem össze a jelszórészleteket. A megnyitása után nem sokkal a családdal utaztunk a kisvasúttal, most kocsival csak a láda pontjaira koncentráltam.
Komáromba menet volt pár szabad óránk, így megálltunk nézelődni a Vértes alján. Szépen rendbe tették a környéket, nagyon nagy fejlesztések mindenhol. Vajon miért? :)
Nagy az élet a sportkomplexumban is, több száz gyerek gurítja a labdát a különböző pályákon és a kisvasút megállója felé és az arborétumnál is meglepően nagy a mozgás.
Köszönjük az invitálást.
Végre egy olyan kisvasutas láda, ahol nem kell a ládázás, és a vonatozás közül választani. Indulás előtt kerestük meg az első pontot. Mivel menetrend szerint Felcsúton 15 percet áll, így a 2. pontot is volt idő ez alatt begyűjteni. A harmadikat pedig a végállomástól kellemes sétával megtaláltuk. A ládák rendben a helyükön vannak. Köszönöm a munkát és a rejtést.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Részletek később... [Geoládák v3.4.1]
161.
Otthonról indulva egy kellemes 50 km-es bringatúra célpontja volt ez a láda. A környéket sokszor megjártam már, most kifejezetten a láda miatt jöttem.
Mindhárom pont remekül kitalált, külön élmény volt, hogy nem virtuális jelszavakat kellett begyűjteni a multi során. Jelzem, hogy mindhárom pont problémamentes. Talán az utolsónál a szúnyogveszélyre érdemes felkészülni.
Jópofa ez a kisvasút, később a gyerekekkel is eljöttünk egy családi vonatozásra. Felnőtteknek nincs túl sok látnivaló az út során, de a gyerkőcök élvezték az utat, no meg az állomáson a fagyit. :)
Ezért a ládáért jöttünk ide... ki szerettük volna próbálni ezt a kisvasútat is. A Felcsúti állomáson pont lekéstük az indulást, ezért gyorsan átmentünk a Puskás akadémia megállóhoz. Igaz csak egy megállót mentünk, mert sétálva tettük meg az utat visszafelé. A látvány nem olyan volt mint a Gemenci erdei vagy a Királyréti kisvasúton, de azért kisvasútazni mindig élmény... :)
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]
Ez is megvan, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2]
A harmadik pont nincs meg, ebben az előző megtaláló segített. A második pont egy előző logban lévő alter koon. Az első pont OK.
Kedves Szalais78 rejtőtársunk!
Amennyire időd, lehetőséged engedi - kérem szépen ellenőrizd a helyszínen a rejtés pontjainak valódi állapotát, hogy örömet okozzon a keresőknek a megtalálása!
A közösség nevében köszönöm a rejtést és a gondoskodást!
Üdvözlettel: hk
1-2-3 sorrendben.
Az első pontnál őzek kapaszkodtak fel a vasúti pálya mellől a csalitosba.
A második pontnál végül sikerrel jártam.
A harmadik pontnál munkások hidat építenek a bicikli út alatt, kissé nehézkes az átjutás.
Ez a környék a kisvasút előtt is mutatós volt, ki tudja, kellett-e ide az az attrakció? (Lehet, annak idején ugyanezt a kérdést más kisvasutaknál is fontolgatták.)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
Családi kirándulás fő célpontja Az Alcsútdobozi Arborétum megtekintése, a Hóvirágünneppel a középpontban!
Millió hóvirág virágzik az arborétumban, érdemes már csak ezért is ide látogatni. Néhány fotót is felraktam.
Az Arborétumtól kisvasúttal jutottunk el a Puskás Akadémiához. Onnan gyalog a Felcsúti megállóhelyig. Onnan tovább a síneken.
Meglepő módon a kisvasúti kocsik nagy kihasználtsággal közlekedtek, melynek nagy szerepe volt a már említett Hóvirág ünnep.
A harmadik ponton egy új, még érintetlen logbook fogadott. :)
Első pont: OK
Második pont: a pótjelszó lett csak meg.
A harmadikat sajnos nem találtuk... :-(
Sötét is volt már, meg úgy tűnt vadállatok fel/ártúrták a környéket..., a láda nem lett meg.
E-mail ment a rejtőnek a meglelt jelszavakról és néhány kép is. Kérem ez alapján az elfogadást!
Köszönöm!
3 - 2 - 1 sorrendben.
A 3. ponton állt a víz a ládában. A logbook össze volt fagyva, ezt annyira ki tudtuk hámozni, hogy lássuk a jelszórészletet. Filccel felírtuk a fedél belső oldalára, szóval javítottuk. (Amúgy szerintem lehetne fúrni egy lyukat az aljára, és akkor kifolyna belőle a víz.)
A 2. ponton csak a pótjelszót találtuk meg.
Az 1. ponton minden rendben.
A vonat nem jár ilyenkor, így ez az élmény kimaradt.
Felkerestük a pontokat, megnéztük a szépen felújított pályát. Az 1. és 2. ponton sikerült a jelszórészletet begyűjteni, a 3. ponton a doboz sérült és tele volt vízzel. Ezt bár szerettük volna, de nem tudtuk kiönteni a hideg miatt (jégtömb volt), a jelszót azért itt is le tudtuk olvasni.
Ma Mikulás vonatozni voltunk a kisvasúton a gyerekekkel. Nagyon jó programok voltak, végig utaztuk a kisvasutat is. A ládát 2-3-1 sorrendben kerestük meg. A második ponton csak pótjelszót találtunk. A harmadik ponton a ládát összetörve, a rejteket kiforditva a helyéről találtuk meg. Megpróbáltam az eredeti állapotot visszaállítani, de a ládát nem tudtam cserélni. Az első pont rendben kereshető. Köszönöm a rejtést!
Szmájlira cserélve, mától ez is rámvigyorog. :-) [g:hu 1.6.4]
A Felcsúti vasútállomásnál a pénztáros fiataloktól kellett megtudom, hogy a jelszórészlet N 47° 26,431' E 18° 35,249' Tábla hátulján található. ( Pótjelszóval kereshető).
Mire ehhez a multihoz értünk, annyira esett, hogy már nem is idegesített az égi áldás. Az első pont nagyon ügyes rejtés és a láncnak haszna is van, mert amikor odaértem a láncon lógott a kis dobozka. Visszaraktam a hídra a mágneses felénél fogva, reméljük kitart.
A második ponton mi is csak a pótjelszót találtuk meg. És nem is akárhogyan. Miután egy darabig keresgéltünk, kijött egy nagyon kedves ember a pénztárból és megkérdezte, hogy megmutathatja-e nekem, hogy hol van a jelszó? Hát nem volt szívem elutasítani őt, olyan kedvesen kérdezte. Az igazi mázli viszont ott volt, hogy bejött a kisvonat. Így tudtam sokat fotózni meg még egy kis videot is elsütöttem. Az utolsó ponton a szívem vérzett a sok több száz éves fa darabjait látni a földön. A láda hamar meglett és hála az égnek még visszaértünk a kocsihoz, mielőtt a nagy zuhé újra indult volna. Köszi a rejtést!
Csákvár környéki ládázgatás során megnéztük a kisvasutat is. Az első és harmadik pont rendben meglett, de a második ponton nem találtam meg a rejtést, ezúton is köszönöm a rejtő segítségét.
Az első és a harmadik pont egyszerűen meglett, a második ponton viszont nekünk is kellett a segítség, mivel a ládát mi sem találtuk. Az ott dolgozó hölgy tudja, hogy hol van a pótjelszó, mondta is, hogy mások keresték és megtalálták. Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5].
A 3. pont könnyen meglett, minden rendben vele, a 2. ponton már majdnem feladtuk, az összes fát és táblát ?tvizsgáltuk 6-an, egy odút találtunk, amiben semmit nem láttunk, már a forgalomirányító is megk?rdezte tőlünk, hogy mi is ezt a j?tékot játsszuk-e, mert, hogy már feltűnt nekik a kesserek tevékenys?ge, de eddig ő sem tudta, hogy mit ?s merre kell keresni, viszont csak megtaláltuk, amikor a 3. ember vizsg?lta meg ugyanazt a tábl?t közülünk ???????? Az 1. ponton szint?n minden rendben, könnyű találat. Köszönjük mégegyszer! Jól szórakoztunk!
85 km kerékpár edzés 900 m emelkedéssel a Szár - Felcsút - Alcsútdoboz - Tabajd - Csaplár - Etyek - Herceghalom útvonalon 21 régi és 2 új ládával.
GCFNYU után érkeztem láda 3. pontjához. A stadiont megkerültem - legalább láttam végre a teljes építményt. A minden évben lefutott GCKUPA menetekben a teljes stadiont még nem láttam. A 2. ponton a nevezetes odut én sem találtam, a pótjelszó azonban meglett. Közben egy vasutas érdeklődött, hogy mit keresünk ugyanazon a ponton tűvé téve a bokrokat. A telefonján megmutattam neki GCVVKV honlapját, elmondtam a szabályokat: nagyon boldog lett, tetszett neki a játék. Cserébe lelkesen elmesélte, hogy mit tud a vonal további fejlesztéséről Bicske illetve Velence felé, kiemelve Acsa térségét. A helyi közlekedés számára rendkívül hasznos lenne a kisvasút.
Nem akarok közhelyeket ismételni. Egy ország értéke, fejlettsége, vérkeringése a közlekedési hálózat, és azon belül kiemelt a vasúti hálózat.
Az 1. ponton nehezen találtam meg a mágneses fiolát, pontosabban egy kupakot mágneses betéttel. A vasúti híd alatt éppen az az Mk48-as hozott zúzott kővel rakott kocsikat, amelyik Felcsút vasútállomásra érkezett, amikor beszélgettünk.
GCALAR-nál logoltam, majd folytattam a napot GCCSAP felé. A GCKUPA menetekbe be fogom illeszteni a ládát.
Megtaláltam! Köszönöm a rejtést! :)
A mai napra szánt utolsó találat, így "töksötétben" követtem el. A felújított állomásépület tetszett!
A második ponton csak a pótjelszó lett meg, mert megzavart egy "mészároslőrincz" hasonmás, akivel nem jutottunk közös nevezőre. Sugalmazta hogy ha sötétben lámpázgatok - közterületen, akkor jöhetnek a "tudjakik". Mire én ártatlan arccal tippeltem be a rendőrséget, amire nemleges választ adott. Tippem sincs hogy errefelé kik a tudjakik, de ez már sajnos nem is fog kiderülni. :)
Megtaláltuk.
Megcsodáltuk hazánk legjobban karbantartott vasutvonalát. Mai vasárnap sem volt zsufoltság a vonatokon. A kalauzzal együtt 7 fő utazott rajta. Talán egy kicsit messze vannak az atraktivitások a kisvasút megállóhelyeitől. (Puskás akadémia, arborétum)
Köszönjük a lehetőséget! [iGC] [wapon beküldött szöveg]
Átutazóban lekanyarodtunk egy kis ládavadászatra.
A 3. pontot májusban találtuk meg, osztálykirándulás keretében, most kerítettünk sort a befejezésre.
A vasútállomásnál nem találtuk az üreget, a pótlehetőséget használtuk. Elég nagy tömeg volt a kutakodáshoz.
Röviden: Jó jelszó! Jó rejtések! Jó volt vonatozni!
Két "potyautassal" (Dani és Peti) érkeztünk a helyszínre. Hogy legyen sportértéke és Danika és Peti végül jól aludjon gyalogoltunk kicsit alternatív útvonalon a szántás oldalában. Eleinte csak "nagy vasakat" láttunk, mint traktor, kombájn, repülőgép, de később egy őzikét is sikerült megpillantanunk. A 2. pontnál lyukadtunk ki. Keresgéltük egy darabig a faodút, de végül Danika megtalálta. A jelszórészlet megtalálása után ott fölszálltunk a kis vonatra a Puskás akadémia pontig, és sietősre fogtuk a ládakeresést, mert visszafelé 10 perc múlva indult. Szuper kis kiruccanás lett. Köszönjük.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.2y]
Valahogy Alcsúton mindig az arborétumra fókuszáltunk, nem tudtam, hogy van egy ilyen jó kis fasor is errefelé. Ráadásul nagyon szép lovakat is láttunk az első pontnál. Elég gyanús lehettem mert előszór egy néni tartott szemmel, aztán szólt egy fiatal férfinak és már ketten vigyáztak rám. A másik két pont ismert környék volt nekem, bár a 3. pont egy szép nagy fa közelében van, az is tetszett. Szerintem amit a vasútból ki lehet hozni, azt kihozta a rejtő a multival.
Herceghalomról bringával egy szűk 50-es kör...kemény pofaszélben, de tudtam mire vállalkozom :-) Csak arra nem emlékeztem, hogy ezen a körön (Herceghalom - Bicske - Alcsútdoboz - Etyek - Herceghalom) ilyen sok szint van :D Sebaj, leküzdöttem.
Pontosan 10 évvel ezelőtt (2009.05.21-én) tekertem végig Bal3-mal az "Akit a mozdony füstje megcsapott..." nevű Istyu ládát. Akkor az a multi egy elhagyott, lerohadt vasútvonalat mutatott meg, egyfajta mementóként. Roskadozó állomásépületek, kis fákkal benőtt vágányok. Bár remek és vidám bringatúra volt, de nem volt jó látni a pusztulást...
Most, tíz évre rá újabb multi jelenik meg. Az elhagyott vasút helyett kisvasút működik, máshol bezárt kisvasút mozdonyának feljításával. Az egykori roskadozó épületek megújultak. Kultúrált állomások egy szép környéken. Nekem tetszett! Jók a rejtések megoldásai is, igényesek, látszik, hogy munka van benne. Köszönöm a célpontot! Persze vannak, akiknek minden szar... de azokak az egész élet szar... Nem jó velük időt tölteni, mert mint tudjuk: "az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz borokat igyunk!"
Nagyflisziékkel kerestük fel a láda pontjait. Először az Arborétumban sétáltunk egy jót, majd elmentünk az első ponthoz. Itt vonatot még nem láttunk. A második ponton a nagy fához nem engedtek be minket vonatjegy nélkül, mert húsvéti mulatság miatt körbe volt kerítve. Itt örültünk a pótjelszónak, ami nagyon rendben van. A vonat épp az állomáson volt. Aztán a harmadik pontnál újra találkoztunk vele. Köszönjük a rejtést.
Az 1. ponton a rejtés szép kivitelezésű, a 2. helyen nagy volt ma a fennforgás a húsvét miatt, de könnyen ráleltünk. :) Vonatot viszont sehol sem láttunk. Thanks.
Jó, hogy Magyarország legújabb kisvasútja is felkerült a geotérképre, remélem tagja lesz majd a GCkisv-nek is.
Ötletesek a rejtések, a ládánál viszont felesleges és feltűnő a rőzserakás.
A kisvasutak hangulatosak, így örömmel gyűjtögetem a kisvasutas sorozat ládáit is. Jó lenne, ha ez is közéjük kerülhetne, minden szempontból beleillik a sorozatba. És ez legalább működik!
A rejtéseken látszik a jószándék - és a tapasztalat hiánya.
1. pont: kicsit öncélúan komplikált megoldás, de ha a rejtő nem bánja a karbantartást, akkor jó, mivel újszerű, érdekes. Egy zöld dobozka damillal kevésbé lenne feltűnő. A javasolt parkoló feleslegesen messze van, ez a pont is lényegében drive-in.
2. pont mindkettőnk GPS-e 12-13 m-rel arrébb mutatott és ott bizony nemhogy odú, de még fa sem volt. A koordinátákhoz közeli kisebb fákon sincs odú még véletlenül sem. Így utolsó megoldásként a jó helyen is próbálkoztunk. :-) Klassz rejtés!
3. pont: Az elásás nem igazán szabályos rejtési mód és itt végképp nem értem, mi szükség volt rá, főleg, ha a tetején egy nagy rőzsehalom virít, ami az útról is igen feltűnő. Én valószínűleg a nagy fa mögé rejtettem volna vagy valahová közelebb az állomáshoz.
"A Vál-völgyi Kisvasút a "legfiatalabb" közülük." Miért van idézőjelben a legfiatalabb? Nekem itt hiányzik az az információ, hogy 2016 májusában kezdte meg a működését és hogy egy régi, felszámolt normál nyomtávú vasútvonal helyére épült. Ezért is van a szép, régi állomásépület.
Dunakeszi - Budaörs - Biatorbágy - Etyek - Felcsút - Bicske - Biatorbágy - Dunakeszi 168 km , 1200 méter szint
Nem emlékeztem az Etyek környéki terepviszonyokra, így egy kicsit túlvállaltam magam. Útközben szedegettem a gckupa pontokat is, ezért a tervezett 120 kilométernél jóval nagyobb lett a táv. Azért még éppen világosban hazaértem.
Tetszett a multi, a rejtések könnyen megtalálhatók voltak, kivitelezésük egyedi, ötletes. Egyedül az utolsó ponton a rejtekhely feletti nagy rözserakás nem illett a képbe. Ez inkább figyelem felhívás mint álcázás.
A 2. pontnál éppen találkoztam az állomásról induló szerelvénnyel.
Bakonyi bolyongásunk után kerestük fel a pontokat Gyrossal. Mind a három bemutatott helyszín nagyon tetszett. Az Aréna pályán éppen felkészítő edzést tartottak a jövő focistáinak. A 2-es pont rejtése nagyon merész, szinte vonzza a tekintetet az út széléről. Köszönet a rejtésért , a hely bemutatásáért.
Vonattal terveztük megkeresni a felcsúti állomásról indulva, csak lekéstük az első járatot és mint kiderült, gyerekekkel nem is lett volna esélyünk a két végállomáson levő pontokat 10 perc alatt megtalálni. Mivel volt időnk a későbbi indulásig, először elmentünk a 3. pontra autóval, ami remek rejtés és a farakás miatt könnyű találat. Második ponton hagyva a kocsit vonatoztunk egy kört. Az első pontot nem mertük megkockáztatni a vonatról leszállva, ezért visszajöttünk autóval. A pontok és a vonatozás is tetszett, gyerekek is nagyon élvezték (de szerintem, jobb helyre is kerülhetett volna ez a vasút) köszönjük a rejtést.
Szülinapi ládázás és kisvasutazás. Azt hittük, Alcsútdobozon közelebb lesz a mikró, mire lekászálódtunk a vonatról, már csak 8 percünk maradt, így esélytelennek láttam a dolgot, inkább visszamentünk érte kocsival.
Idei év első találata. Köszönjük a rejtést. Az első és második pont rejtése nagyon klassz. Az utolsó pont kicsit sáros volt, de nagyon szép a környezet és nagy élmény volt.
Mr & Ms HR :)
Arborétum látogatás és egy kis vonatozás. A hóvirág ünnep és a kellemes tavaszias idő miatt elég sokan voltak. Gondolom egyébként egész évben járnak itt ennyien. Pedig az arborétum nagyon szép hely, és nyílnak még itt máskor is virágok. :)
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Vandával a mai hétvégére tervezett kirándulás a kisvonatozás és a Hóvirágünnep volt.
Ma jöttünk, mivel szombatra csak borult időt jósoltak, vasárnapra esőt.
A jobb és a baloldali sajtót is olvasva teljes bizonytalanságban érkeztem Felcsútra, a 3. ponthoz megadott parkolóba. Szerencsére sem migráncsokat, sem barna nyelvű vakon hívőket nem láttam. Láttam viszont ébredő természetet, edzésre készülő focistákat, és a nagyvasúti síneken közlekedő kis nyomtávú vonatot. Csak az én szememet zavarja az 50kg/m-es sín?
A második pont rejtéséhez nagyon szép munka volt, hogy a menetrendet is a játékosokhoz igazították. Vagy nem hozzájuk, mindenesetre a 10 perces állomáson tartózkodás pont elég a kereséshez, fényképezéshez.
Maga az arborétum mesés volt a 7 féle hóvirág teljes pompájával. Nekem a hídon levő rejtés tetszett a legjobban.
Bicajos túra Biatorbágyról, 53km lett a vége, visszafelé az etyeki dombok már nagyon meredeknek tűntek.
Fordított sorrendben tekertem végig, a 2. ponton épp felszállóban volt kb 30 ember, az 1. ponton ért utol a vonat.
Én csak szép épületeket, zakatoló kisvonatot, rendezett környezetet, vidám kirándulókat láttam, ha jól látom nyárra már egy tó - rajta szigettel - is lesz a felcsúti állomás mellett.
Az arborétumban rengetegen voltak, a hóvirágmező a 811-es úttól karnyújtásnyira látszik
Vasárnap délután 51 km-es biciklizés. Az általában kihalt környéken most rengetegen voltak az Alcsúti Arborétum hóvirág ünnepe miatt. Szerencsére a rejtések profik, mindent jól meg lehetett találni.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5] Fordított sorrendben, mert vitt a kíváncsiság. A stadiont már láttam...akkor is és most is ordít róla a megalománia..A ládán cserép....helyett faágak, a cserép meg műanyag alátét.
A második ponton tetszett az állomás, legutóbb még romos formában láttam. becsapós a nem kell hozzányúlni...ha nem nyúlok hozzá, nem látszik a jelszórészlet. Az első ponton a rejtés szuper, remélem senki nem tépi szét a láncot: ) Vonatot is láttunk, ültek is rajta. Köszi a lehetőséget !
Szuper rejtések, a tartalék jelszó is rendben a helyén, alul kell keresni.
A 2-es ponton pótoltuk a hiányzó korongot egy rétegelt lemez szívvel, nem kell kivenni, úgy is látszik.
Csodálatosan szépen virágzó hóvirág erdőből érkezés a gesztenye fához. Nagyszerű találkozás stmester,benist igazi kesserekkel. Bemutatkozás, rövid beszélgetés, Marianna megint vitte a prímet, nem baj ezért is szeretjük. Apró segítség a rejtőnek s minden rendben. Örülök, hogy azt kaptam amit a tervben beadtál. Gratulálok a munkádhoz.
Bicskéig vonattal, majd onnan bringával, és a jó idő és hátszél örömére haza végig tekerés, 58 km. Fordított sorrendben látogattam a pontokat. A láda álcaként a cserépre tett tűzifasor nem kevéssé szembeötlő. A második pontnál összefutottam stmester és GYEZegzug kollégákkal, és a rejtőt is bevonva sikerült tisztázni és megújítani a rejtést. Az első pont rejtése is profi. Bár a menetrend szerint még nem jár a vonat, egy mozdony-kocsi páros végigpöfögött a pályán.
Gyors találat hazafelé menet. A 2. pont simán meglett, engem a tartalék jelszó kicsit megzavart, mert az nem egyezik meg a 2.pont jelszórészletével.
Az Arborétumban hemzsegnek a hóvirágok.
A rejtések rendben, a második pont különösen tetszett, ilyet még nem láttam.
A környéken látottakról - mint pl: kisvasút és stadion - főleg a következő fogalmak jutottak eszembe: értelmetlenség, megalománia, diktatúra, pofátlanság, szánalom.
Lefülelve :-)
Kihasználva, hogy még tart a téli szünet a vasúti pályán, elsétáltunk az arborétumtól a focipályákig és vissza, hol a sínek menti utakon, hol a síneken (ilyenkor Kuroszawa főhősét utánozva ment a "dodeszkaden" :D) Visszaúton megpróbáltunk a faluban rövidíteni, de négylábú túratársunk olyan hangorkánt váltott ki a helyi(eb)ekből, hogy visszamenekültünk a sínek mentére...
És a slusszpoén: az arborétumban nem tudtak pecsétet adni a túrajelentésemre, ezzel szemben a helyi kocsmában kaptam egy hibátlan arborétumos pecsétet :D
Kellemes séta volt, köszi a rejtést.
Megyünk vonatozni ... bár a hegyi vasutak izgalmasabbak. Megőrizni, építeni, megmutatni ... A második pont valóban kritikus (persze a pótjelszó lehetőségét el se olvastam) ... de a mindenféle szögből készített fényképeimről kivehető legvalószínűbb karakterek adják a megoldást. :)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.1x]
Az 1. pont rejtése jó és szuper a kivitelezés, a 2. pontnak is jó a rejtése, de sajnos nem volt időálló a kivitelezés, silabizáltam egy darabig, mire meglett a jelszó, annyira le van kopva már a felirat. A láda rejtése tökéletes lenne a szúrós tüskék nélkül. Köszönjük a rejtést.
Most szembesültem a ténnyel, hogy a napra pontosan 5 éve felkeresett GC6VV láda megszűnt, kár érte, jó láda volt.
TFTC!
Nekem úgymond ez kötelező találat volt:) a P1 vadászok meg világosban is újrajárják a pontokat:)
Összességében tetszett, szép, új vasútvonal, hétköznap délután, szeles, hideg időben sehol senki. A rejtések ötletesek, a jelszó is szokatlanul kreatív.
[Geoládák v2.2.5]
Mindhárom helyszínen jártam már korábban, és mindhárom helyszín tetszett, a rejtések ötletesek. Az arborétum hóvirágmezőire mindig rácsodálkozok ha tavasszal erre járok. Az állomás épülete szépen fel lett újítva, most ugyan elég kihaltnak tűnt, a vonat télen nem jár, de talán a hamarosan kezdődő hóvirágünnep meghozza a forgalmat! Itt a feliratot meg kellene erősíteni alkoholos filccel, mert már most a kopás jelei mutatkoznak. A stadionnál éppen edzettek a fiúk, az edzőpályák mellett elhaladva kicsit bepillantottam a tréningbe. A láda hamar előkerült talán kicsit feltűnő is a rejtek, viszont így, hogy távolabb van a sétánytól nem kell félteni. Köszönöm a rejtést!
Fog ez menni! Már nem "valótlan forgalmi adat" van a logban, hanem "irreálisan magas becsült adat" szerepel. No még egy kicsit!
Természetesen, ha az eredeti bejegyzés a gc-ről fog szólni, akkor minden eddigi okoskodásomat én is törlöm.
Az előttem bejegyzett gondolatokhoz némi kiegészítés. Én magam, jóllehet nem vagyok vasutas, minden érdek nélkül örültem, hogy a korábban felszámolt kisvasút új életre kel. Létesítéséhez a vidék komplex turisztikai fejlesztése keretében pályáztak, és pozitív elbírálása után EU-s pénzek is érkeztek. A pályázat alátámasztásához nem "valótlan forgalmi adatok"-at adtak meg, forgalmi adat nem létező vasútnál nem is állhat rendelkezésre, ehelyett várható utasforgalmat becsültek meg a pályázat írói. Az átadás után felerősödtek a hangok a "hamis forgalmi adatok"-ról, Brüsszelbe is ment a feljelentés. A vádaskodás szerint esztelenül irreális magas napi forgalom lett a pályázatban megadva, és ezt szembe állították a tényadatokkal. Később kiderült, hogy a vád félreértésen alapul, mivel a magas számot a pályázatban éves forgalomra, és nem napira adták meg, és akkor már teljesen reális a becslés. Magas brüsszeli küldöttség érkezett többek között ennek kivizsgálására, majd miután egyeztették a pályázat adatait a valós tényekkel, és egy kellemes utazást tettek a kisvasúton jókedvű hazai turisták társaságában, megnyugodva távoztak Hazánkból. A bejegyzés egy mondata félreérthető, mivel felületesen olvasva úgy is lehet érteni, hogy a Nyírvidéki Kisvasutat azért zárták volna be, hogy a mozdonyait a felcsútiak megszerezzék, holott a Nyírvidékit már akkor bezárták, amikor a felcsúti vasút gondolata még fel sem merült.
Operett-Magyarország ékköve ez a semmiből semmibe vezető kisvasút. Egy régi normál nyomközű vasút maradványainak eltüntetése után, irreálisan becsült forgalmi adatok igéretével elnyert európai pénzekből, egy sokkal hosszabb és régebbi, de pár évvel korábban bezárt keskennyomközű vasút (GCNYKI) mozdonyait megszerezve létesült. Meg lesz majd hosszabbítva: először csak Bicskéig, de aztán egészen Brüsszelig.
Régen sokat jártam erre. Sajnos a Bicske - Székesfehérvár vonalon már nem utaztam, de a 811-es úton, amikor még nem volt ilyen nagy a forgalom, rengeteget bicikliztem (1975-ben egy 26-os kontrás Csepellel is erre jöttem, amikor először bicikliztem le Budapestről Ábrahámhegyre). Aztán a vágányokon is jártam, amikor megkerestem a GC6VV pontjait: akkor még megvoltak a régi sinek.
Délutáni kellemes biciklizés a Herceghalom - Etyek - Alcsútdoboz - Felcsút - Bicske útvonalon, tavaszias időben. Az arborétumban gigantikus mennyiségben nyílik a hóvirág! A láda pontjai könnyen megvoltak: mindegyik gondos munka, bár a tartósságuk kérdéses számomra.
Megvagy láda!
Precízen kidolgozott multi, gondosan kivitelezett pontokkal,ötletes rejtésekkel.
Az 1. és a 2. pont nagyobb turistaforgalom idején igencsak szem előtt van.
A visszarejtéskor a játékosok körültekinésére lesz szükség. A 2.pontnál az álca nem lesz hosszú életű.
A felcsúti állomás sötétben, kivilágítva is látványos. A logfüzet rejtése jó, mert nincsen szem előtt. A takaró cserép alá viszont be tud folyni az esővíz,a hólé.
Összességében klassz volt! Ha egy nappal korábban jelenik meg akkor bringával tekertem volna végig.