Mivel a környék útjait rendszeresen lovagolják, így a kerékpáros megközelítést nem ajánlom. A szakadékban egyébként sincs lehetőség a tekerésre.
A bányászat története a kőkorig nyúlik vissza, amikor őseink kovakövet bányásztak. Az újabb kutatások eredményei arra utalnak hogy, már honfoglaló őseink is rendelkeztek bányászati ismeretekkel, melyet leginkább a pénzveréshez szükséges ezüst kitermelésénél kamatoztattak. Persze ez már István király idejére tehető, de a nyílhegyek és egyéb használati eszközökhöz szükséges fémeket már addig is elő tudták "varázsolni".
1627. február 8-án Selmecbánya közelében hajtották végre az első robbantást, mely jelentősen növelte a bányászat hatékonyságát. A 17.-18. század fordulóján megjelentek a bányagépek. A gőzgépek működtetéséhez tüzelőanyagra volt szükség, ezért a 18. század derekán megindult a kőszén utáni lázas kutatás. A brennbergi bánya után 1768-ban nyílt meg az akkor még Nógrádverőce nevű település határában a második szénbánya. A bánya azonban gyenge minőségű szenet adott, így 1865-ben befejeződött a kitermelés.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget, a többit majd otthonról!
[g:hu+ 2.10.16]
A MÁV késéseinek köszönhetően ma sem jutottam el Szurdokpüspökibe, ezért maradt a B-terv: Nyugatiból Vác, majd busszal Sejcei elágazás. Onnan indultam meg ezért a ládáért, melyet rendben a helyén találtam.
Köszi a rejtést, tetszett! :)
Séta családi találka után. A verőcei multi után még átautóztunk ide egy kis erdei sétára, a kidőlt fák miatt egész technikás tereppel találkoztunk. A tárókból nem sok maradt, az is csoda, hogy 200 év után még van valami nyomuk. Láda rendben. Köszi.
Nehéz terep faágakkal, fatörzsekkel az úton keresztben. mi 3.5re mondanánk. idősebbeknek és kerékpárral egyáltalán nem ajánlott.
A bányából alig látszik valami.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
2-es parkoló ponttól indultunk a P+-en. Nem a rejtő tehet róla, de borzasztó volt az út. A völgyben lévő lőtér (itt, de tényleg?) irányába tart a turistaút. A hegyek visszaverik a sorozatos lövések hangját, olyan, mintha egy háborús övezetben masíroznánk. Visszafelé a P- -on quados bőgette a járgányt, majd egy terepmotoros csapat zajában és benzingőzében telt a visszaút.