geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
4648. Veszprém-Alsóörs vasútvonal (GC911)

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

Így már ismerősebb? Aki a Balatonon északi partján járt, látta ezt a támfalat. De vajon tudta, hogy a mi volt a funkciója? A Káptalanfüredi vasúti hid napjainkban.

Így már ismerősebb? Aki a Balatonon északi partján járt, látta ezt a támfalat. De vajon tudta, hogy a mi volt a funkciója? A Káptalanfüredi vasúti hid napjainkban.

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

Remetevölgy vasútállomás

Remetevölgy vasútállomás

Jutasi pályaudvar

Jutasi pályaudvar

Korabeli menetrend

Korabeli menetrend

Veszprémi gabona-piacz

Veszprémi gabona-piacz

Véghely Dezső

Véghely Dezső
Szélesség N 46° 59,000'
Hosszúság E 17° 58,156'
Magasság: 154 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2020.06.08 10:54
Utolsó változás: 2020.06.08 18:55
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Felhasználó: Csg12
Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 21 + 2 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 3.9 megtalálás hetente


Rövid leírás
Négypontos multi az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet, az első három ponton a következő pont koordinátája. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni.
Segtség:
1. pont: etekeF 15x15x8 cm Narancssárga tetejű
2. pont: !zár meN 8x8x4 cm
3. pont: .úgámoráH 15x15x8 cm
4. pont: !zár meN 8x8x4 cm

Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben.

 N 46° 59,100' E 17° 58,600' 123 m [GC911+parkoló]

A ládáról

A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.

Személyes indíttatás

Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.

Előzmények

A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs

 N 46° 59,116' E 17° 58,554' 123 m [GC911+Alsóörs vasúti megálló]

 N 47° 1,729' E 18° 0,485' 123 m [GC911+Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló]

 N 47° 2,095' E 18° 0,247' 123 m [GC911+Balatonalmádi Remetehegy vasúti megálló]

 N 47° 2,612' E 17° 57,802' 123 m [GC911+Szentkirályszabadja vasúti megálló]

 N 47° 2,995' E 17° 56,311' 123 m [GC911+Meggyespuszta vasúti megálló]

 N 47° 5,696' E 17° 55,049' 123 m [GC911+Veszprém régi vasúti megálló]

A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra

"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.

1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.

Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.

Megszüntetés

Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.

Jövő

A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.

forrás:
Veszprém-Alsóörs vasútvonal története
www.vasutallomasok.hu
Indóház online
Youtube videó a vasútvonal történetéről
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (12 db): környezet: 4.80 rejtés: 4.50 web: 4.82 átlag: 4.71

 - történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 - különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 + vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 - település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 + nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 - hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 - a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 - babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 + kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 - igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 - a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 + sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 - van-e a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb.?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 + el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 - GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell


anettnori 2020.07.02 17:45 - Megtaláltam
Megvan! [g:hu 1.6.5]

IMG_20200702_171530IMG_20200702_171559
IMG_20200702_175244IMG_20200702_175320
petheovacka 2020.06.27 10:59 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 3.5 web: 3.5 átlag: 3.67 súly: 4.09
Kösszi a rejtést? Hát...Felemásak az érzéseim a multival kapcsolatban. Egyrészt örülök, hogy bemutatja a régi vasút nyomvonalát és történetét. Másrészt lehetett volna ezt sokkal jobban is... Kicsit kritikusabban írok most, mint általában.
Az első pont tetszett, ötletes, a tökéletes rejtek a környéken.
A második pont az exhíd környékén kicsit problémásabb, az egykori híd környékéhez közelebb is akadt volna hasonló rejtek, nem kellene a forgalmas úthoz közel baktatni. Maga a rejtek jópofa, de a gyorskötözőt hamar megeszi a nap, a cső pedig már most is kidőlt.
A harmadik pont annyiban mutatja a vasút emlékét, hogy a nyomvonalon van. Nem túl érdekes helyszín, mondjuk szépek a fák, ennyi. A rejtés itt már hevenyészett (elfogyott az ötlet?), szokásos, 12-ből egy tucat.
Az utolsó pont ötlete csak ismétlés, a gyorskötöző itt se lesz hosszú életű...
A multi lehetett volna sokkal részletesebb, több pontos, rejtések a még fellelhető vasúti műtárgyaknál, állomáspontoknál.
Bevallom keserű a szőlő...Az én beadott tervem ennél sokkal részletesebb és kidolgozottabb volt ugyanebben a témában. Sajnos, megelőztek. Aki nem hiszi, az csinálja meg ugyanezt a geotúrát a com-on. Csak fordítva, Veszprémből indulva.

benist 2020.06.25 12:00 - Megtaláltam
Sajnos nem tudtam megszervezni a bringás bejárást, így a Balatonról hazafelé tartva autóval. Az első pont szellemes megoldás, csak sajnos a közelben három karbantartó figyelte tevékenységemet. A második pont rendben, de nem épp bringabarát. A harmadik pontról már többen írtak kritikát, egyetértek. A negyedik pont parkolója földlerakó, egyébként rendben. A dobozka kicsit nedves volt belül, vagy gondatlan visszazárás, vagy nem bírja az özönvizet. Igényes a multi, bringával biztos nagyobb élmény lett volna a 3. ponttól eltekintve.

nepster 2020.06.24 17:17 - Megtaláltam
Bringával természetesen. Jó lenne ez a multi, de a hármas pont felé vezető út pont az ajánlott kerékpárral nem vagy csak korlátozott fajtájúval tekerhető. Fel van tárcsázva vagy fogasolva. A négyes pont a város túloldalán van, nem szeretek városban az autók között bolyongani, de ez az én problémám nem a rejtőé. Köszönöm a rejtést.

tabletta 2020.06.20 18:40 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4a]

Walterhal 2020.06.15 23:30 - Egyéb
Micsoda véletlen egybeesés! A MNL OL Veszprém Megyei Levéltárának kisfilmje a vasútról.

Hektor 2020.06.14 14:06 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1]
Köszönöm Zsuzsinak és Bálintnak, hogy melléjük cspódhattam.

akosgy 2020.06.13 22:00 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.16
Idei első csobbanás a Balatonban. A 30+ fokhoz illőnek gondoltunk egy 80 km-es tekerést is, így Veszprémből futottunk neki a sajkodi strandnak. :) Pacsálás után a balatoni bringaúton mentünk vissza Káptalanfüredig, majd a régi vasútvonal mentén fel Veszprémbe.

Eredetileg Fűzfőből indultunk volna, így neki sem akartam állni a multinak (a pontról-pontra koncepció itt inkább zavaró, hiszen a vonatok sem csak egy irányba közlekedtek, ahogy a bringások és a kesserek sem. :) Van, aki esetleg lefelé menne végig. Egy M7-esen történt szokásos hétvégi baleset miatti kerülővel aztán Veszprém lett a kiindulópont, így este 7-kor el is értük az első pontot Alsóörsön. :)

Az 1.ponton társbérletet kapott a .com-os láda, 2in1 logolás, jó a rejtés. :) A 2. pont is ötletes, bár furcsa helyen van, a bringaút mentén is bárhol lett volna ehhez hasonló tereptárgy, de nem vészes a megközelítés. A szépen kialakított kerékpárúton ezután élmény volt tekerni, még fáradtan, felfelé is.

A 3. pont a nagy talány: értem, hogy az eredeti nyomvonal erre ment, de miért kell a szántásban 3-400m-t oda-vissza tolatni a bringát a keresőkkel egy teljesen önkényesen kiválasztott pontig, ha már kerékpárra van optimalizálva a multi? Tudom, kényes vagyok, de ha ez felázik, akkor itt csüdig fog mindenki süllyedni. :)

Az utolsó pontot is értem, hogy keretbe foglalná az egész vonalat, de talán a régi veszprémi vasútállomás épülete a belvárosban érdekesebb, és bringával jobban megközelíthető lett volna. A biztonságiak is előbb-utóbb idegesek lesznek, ha sokan rohangásznak MÁV üzemi területen, még ha csak a szélén is. Ezt a pontot már inkább a megérdemelt vacsi után, este 10-kor, drive-in, fejlámpával kerestem meg. :)

Összességében tehát szép téma, és a rejtések is önmagukban jók, de a pontokon én még csiszolnék egy kicsit. :) Köszi a munkát!

kaldigeza 2020.06.13 15:55 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
4 busz, egy autóstop, egy vonat igénybevételével, és 10 km sétával meg van! KÖSZÖNÖM A REJTÉST! A 3. pontnál össze szaladtam VADALMÁVAL. Na nem az erdei gyümölccseL, hanem egy remek kessertárs ifiasszonnyal! Egyébként akit érdekelnek a vasút témájú jelvényszerző túramozgalmak, örömmel tudom ajánlani a Garbai Gábor Sporttársam által működtetett BAKONY ÉS A BALATON-FELVIDÉK RÉGEN ELFELEDETT VASÚTVONALAI programot.

vadalma28 2020.06.13 15:06 - Megtaláltam
Köszönöm szépen!Jó kis biciklizős nap volt a mai.A 3.ponton együtt logoltunk Káldi Géza bácsival.Örültünk a találkozásnak!

Szamoska 2020.06.12 18:00 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 3.83
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Balatonfüredről indultunk biciklivel, majd egyből az alsóörsi pontnál összefutottunk Hektorral, pont egyszerre érkeztünk a ládához. Szerencsére a logok alapján viszonylag hamar sikerült megtalálni, ezúton is gratulálok a Rejtőnek a kivitelezéshez és az ötlethez. Innen már Hektorral együtt tekertünk tovább. Köszönjük, hogy alkalmazkodott a lassabb tempónkhoz.
Összességében egy nagyon jól felépített multi volt, egyedül a harmadik pontnál maradt bennem egy kis hiányérzet.

VP 2020.06.12 13:30 - Megtaláltamkörnyezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.65
Egy laza biciklis kör: először végig a multi nyomvonalán, aztán a veszprémi váron és belvároson át a felsőörsi templom érintésével vissza.

A koncepció, hogy emléket állítson a láda az egykori vasútnak, nagyon tetszik (lásd lent). A rejtések helyét viszont nem teljesen értem - azzal együtt, hogy 4 hagyományos doboz és láthatólag sok-sok munka van benne. Az első klassz, bár 10 cm-re egy .com-os doboztól. A másodikat nem értem: se járda, se bicikliút, a forgalmas út szélén, ráadásul lehetne közelebb is a vasúthoz. Ezután jön a legszebb rész, az tényleg örömbiciklizés. A harmadik pont egy szép beerdősült pályaszakaszon van, de oda-vissza 700 m biciklitolás a szántásban. A leghosszabb 3-4. etapon a bicikliút viszont egyáltalán nem az egykori vasutat követi - igaz, az legtöbb helyen teljesen eltűnt, beépült - így nem is mutat belőle semmit. A végláda helye szimbolikus, szomorú - itt viszont hamar problémák lesznek az üzemi terület és a 25 kV miatt.

1969 nyarán, tízévesen, utaztam rajta, és jól emlékszem is rá. :-)
Ábrahámhegyről jöttünk. Átszállás Alsóörsön, gőzmozdony (minden bizonnyal 375-ös, ami az első képen is látható). Almádi fölött nagyon szép kilátás a Balatonra. Veszprémben a belvárosban szálltunk le. (Akkor az volt "Veszprém". A mostani "Veszprém" állomást akkor még "Veszprém-külső"-nek hívták.) Voltunk az állatkertben.
Azt nem tudom, mikor volt 911-es számú vonal: akkoriban már 11-es volt a száma. Nagy kár érte!

Sajnos a vasúti szárnyvonalak gazdaságtalanságra hivatkozott megszüntetése újra és újra előkerül. Néhány napja épp a hasonlóan szép Szilvásvárad - Putnok vonalat láttam: azt pontosan 40 évvel később, 2009-ben szüntették meg, a síneket még nem szedték fel, de teljesen benőtte a növényzet. Az legutolsó vonaton még utaztam 2009-ben.
Gyerekkoromban, és még utána sokáig nagy vasútbarát voltam. Sokfelé vonatoztam: utaztam még az azóta megszüntetett bugaci és nyíregyházi kisvasúton, a nagyon szép vonalvezetésű Pécs - Bátaszék vonalon, Lepsény és Hajmáskér, Kisbér és Pápa, Kál-Kápolna és Kisterenye között, és sorkatonaként tehervonattal a mai M5 bevezető helyén, a Vekerle-telep szélén futó Kis-Burma vágányain is.
Ugyanakkor például a zempléni kisvasútról, a két zselici normál nyomtávú vasútról vagy az egykori 6-os vonalról már sajnos lemaradtam.
Most - a járványra hivatkozva - újabb 36 vonalon szüneteltetik vagy ritkítják a járatokat. Egyelőre "ideiglenesen", de ez épp elég ahhoz, hogy az emberek leszokjanak róla, és aztán egy részükön "kihasználatlanság" miatt végleg megszüntesség a forgalmat.

Almádi 375-ös
Veszprémi 375-ös
Veszprém
esemese 2020.06.11 19:31 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.24
Megtaláltam. Sok munka van ebben a rejtésben, és szép helyekre vezet.
Egy 50 kilométeres bringás körtúrával jártam be az "állomásokat".
Kedvencem a szentkirályszabadjai, amelyet a semmi közepén egy vérmes madárcsalád felügyel.

SDC10305IMG_20200611_151854
IMG_20200611_150126IMG_20200611_162701
IMG_20200611_172102IMG_20200611_173310
Alsóörs_Veszprém 
Szabó família 2020.06.11 14:21 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.7]

Tibi1983 2020.06.11 10:07 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.99
Remek multi!
Az első pont rejtése nagyon ötletes, igaz először a com-os ládát találtuk meg, értetlenkedve néztük, hogy se jelszó se 2. pont koordinátája, de hamar rábukkantunk a sárga tetejű dobozra is.
Örülök, hogy megmutattad.

Nemi91 2020.06.11 10:06 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.2.4 teszt]

Walterhal 2020.06.10 20:30 - Egyéb
Veszprémben a töltés a kertünk végében húzódott. Biciklizni az alatta lévő úton tanultam meg, mindig az Ady utcai átjáróig tekerhettem egyedül hat évesen. Tekertem is teljes erőből, ha jött a 424-es, nehogy rám essen a magas töltésről. De a kézihajtány elbűvölt, hogy szerettem volna kipróbálni! A Kisállomáson meg Lexi bácsi mérte a sört, a vasárnapi ebédhez egy korsót kellett mindig vennem. Néha még hatvan év után is azt álmodom, hogy ezen a vonaton ülök. Köszönjük a rejtést, hamarosan megyünk!

Csaba & családja 2020.06.09 11:00 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 3 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 4.63
Sajnálom, hogy a vasút vonalak megszűnnek, de a legszebb bicikli utak ezek helyén vannak. Persze vonattal is szép lenne. Nem szeretem az olyan rejtéseket, ahol előfordulhat, hogy más tulajdonában nyúlkálok, és a titkosított pontokat sem. Köszönöm a rejtést, nagyon szép nap volt ez a mai.

Hörcsög 2020.06.08 21:23 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.09
Hajnali ötkor a láda megjelenése pillanatában olvastam az értesítő levelet, egy pillanatig el is gondolkodtam rajta hogy elindulok és még munka előtt megkeresem, de végül elvetettem az ötletet, majd ma - ha az idő engedi - szépen letekerem. Gratulálok a rejtéshez, nagyon szép téma!
------------------------------------------
Remek multi! Nekem tetszik, hogy Alsóörsről indul a multi, így volt odafelé (lefelé) alkalom egy remek megszakítás nélküli suhanásra! Nagyon szeretem ezt a kerékpárutat, főleg az új szakaszát amely sokáig az almádi hegy oldalában vezet - az egykori vasútvonal nyomvonalán és szép kilátást kínál a "tengerünkre". Az első pont rejtése egészen különleges, talán benne van a gc-s top tízben is. A második és negyedik is hozza a szintet, a harmadik meg szimplán csak oké. Bár a megközelítése inkább gyalogos pár száz méteren. Összesen 50,16 km-t tettem meg, remek bemelegítés a hétvégi bükki csapatásokhoz! Szentkirályszabadja után annyira jó időt futottam, hogy még egy versenybringást is legyőztem - bár ő nem tudott a versenyről...! :) Nagyon szomorú hogy eltűnt ez a szép vonalvezetésű vasútvonalunk! Köszönöm a rejtést!

RékaésAdrián 2020.06.08 19:28 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Egy almádi fagyinyival maradtunk le a dobogóról. Jó kis túra, többször jártunk már erre.
Remek rejtés, remek sztori, nagyon köszi! [Geoládák v3.4.1]

zsbodor 2020.06.08 19:11 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.42
Jó kis hétfő délutáni kerekezés lett ez a keresés. (48km) Köszönöm a lehetőséget.
Ötletesek a rejtések, tetszettek. Az első pont kifejezetten. A második ponton kicsit karban kellett tartanom, az "álca alsó része" az árokban volt Lehet külön is rögzíteni kellene...

kupec 2020.06.08 11:08 - Megtaláltam
Az 1. pont nagyon remek rejtés, bénáztam is vele egy darabig, folyton a narancssárga tetőt kerestem. Van az is de előbb a fekete. A többi pont már adta magát, aztán a végén jött egy újabb probléma. Ahogy Mozgóval és a rejtővel végigkövettük az eseményt, valszeg az eredeti jelszó hosszúra sikerült, emiatt nem lehetett logolni az appból. Jelszó aztán változott, én korrigáltam a logbookban, de addigra már annyi sikertelen próbálkozásom volt, hogy a rendszer elküldött pihenni.
A vasútvonalat egyébként ismertem, sokáig laktam az egyik állomással szemben, a nyomvonalon számtalanszor túráztam, bicajoztam.

mozgo 2020.06.08 09:20 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
7:30-kor vettem észre az új rejtést. Mivel nem számítottam ilyen meglepetésre hétfő reggelre, este nem tettem fel tölteni a telefonom. Így nem a kessertársakkal, hanem a telefonom akksijával futottam versenyt. Végül sikerült meglelnem mindegyik pontot, bár az elején egy kicsit bénáztam. Ezúton is köszönöm a rejtő segítségét. Nagyon jó kis multi tökéletes rejtésekkel. Jár a tripla ötös :) Köszönöm szépen a lehetőséget! Ha jól számolom ez az ötödik piros egyesem.

IMG_20200608_091300 


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.