Előzmények

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.26 21:18:05 (2599)
Áve Scele!

Cross motorokon az igénybevétel összehasonlíthatatlan egy biciklivel. Volt szerencsém 6 évet enduro vesenyezni, gyakorlatból mondom, az nem egy nagyra nőtt bringa.
Képzeld el a szitut, Piliscsév, siratófal teteje, harmadikban érkezem fel (70 km/h 12.000 fordulat, Honda gyári cross motor) elugratok, levegőben szúrok egy negyediket, ráhúzok a gázra, hogy stabilizáljam a levegőben a motort és a leérkezéskor a keréken ébredő erők: homok talaj, motor felől ébredő 44 lóerő, berugózik a motor a saját 80, ill az én 90 kg-momotól, lánc megfeszül és ezek után 20 méterrel rárepülök egy sziklásabb részre, odacsapódik a lánc, felüt a motorvédő lemez és húzod agyig tovább....
Nem a sár lenne ott az ellenség :)
Leginkább az a gond szerintem, hogy egy cross motorral gyakran csapódsz szikláknak és azt a lánc simán bírja, szíj nem kedvelné.
Egy cross motor lánc és egy bicikli lánc köszönő viszonyban sincs egymással, az egy másik világ.

Üdv Bal3
[előzmény: (2591) scele, 2013.02.26 16:45:27]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2013.02.26 16:45:27 (2591)
Igen-igen! Láttam a rühőkés videót, bár most bevallom, hogy nem vettem észre, hogy bordás szíj hajtás volt a bringán. Ezennel az átugrás veszélyét kis is lehet zárni.

Az viszont elgondolkodtató a számomra, hogy a cross motorkon miért lánc van még mindig???
Csak nem azért, mert koszolódás esetén nem műk? De akkor a videóban szereplő bringás kollégánál ez nem fordul elő? Mi történik egy jó kis sáros terepen a bordás szíjjal?
[előzmény: (2494) Bal3, 2013.02.21 15:52:08]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.21 15:52:08 (2494)
Áve Scele!

Sokat agyaltam én is fotelből ülve, hogy milyen lehet a... szerintem olyan, hogy....
Mindezt egysebességes, fixi és főleg agyváltós láncrendszerek, vázak tekintetében. Aztán egy már sokaknak bevált módszert alkalmaztam, hogy megkérdeztem olyat akinek már volt több féle.
Neki nem véleménye volt, hanem tapasztalata! :-)

Egy egysebességes (vagy agyváltós) kerékpár egyik fő előnye, hogy kevesebb alkatrészből áll.
Ez minden mérnök álma. Egy dolog minél egyszerűbb annál jobb (két olyan technológiát összehasonlítva, ami azonos vagy majdnem azonos tudású)
Így megvizsgálva a dolgot, érthető, hogy ma már miért nem látsz az általad linkelt láncfeszítő megoldást egyetlen egysebességes, fixi vagy agyváltós bringán sem! (gyári és nem kókány)
Az agyváltó nálunk még ritka, de külhonban nagyon elterjedt, érdemes a vázmegoldásokat megnézni, minden cég az egyszerűségre törekszik.

Ja és van egy jó kis videója Mikinek, ha az a fickó a hegyen ugrálva nem tudja átugratni a bordásszíjat, akkor Miki sem fogja.

[előzmény: (2483) scele, 2013.02.21 10:11:43]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2013.02.21 10:11:43 (2483)
Tök jó, örömmel olvasom, ellenben egy dolgot hozzácsapnék.

Azt írod, hogy vagy csúszópapucsos váz kell vagy excentrikus középrész. Szerencsére van egy harmadik megoldás is, hiszen jó páran használják. Ez a nagyon egyszerűen "láncfeszítő görgőnek" hívott dolog. Ezt minden olyan bringára fel lehet rakni, amelyiknek van hátul váltópapucsa vagy rendelkezik a megfelelő lyukkal és menettel.

Kép: http://bikemag.hu/images/2013/01/kross_inzai_005.jpg

Van olyan is, ahol előre lehet felrakni egy másik rendszert, de azt inkább a DH-s bringád használja és nem csak a feszítés a lényege, hanem a láncvezetés is. Az nagyon rossz hatásfokkal dolgozik, de ugyebár, ha csak lefelé mész akkor ez nem akkora probléma, így azt a megoldást én nem ajánlanám.
[előzmény: (2482) Mikulás, 2013.02.21 09:51:28]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2013.02.21 09:51:28 (2482)
Köszönöm.

Folytattam :)
[előzmény: (2481) nepster, 2013.02.20 16:44:48]

nepsterhozzászólásai | válasz erre | 2013.02.20 16:44:48 (2481)
Jó kis írás, folytasd gyorsan. :)
[előzmény: (2478) Mikulás, 2013.02.20 10:09:58]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2013.02.20 10:09:58 (2478)
Felkerült az első fejezet, a bordásszíjas átalakításról:

Mikulás írása: Miért lett agyváltós-bordásszíjas, trekking kerékpárom?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]