Előzmények

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 19:31:43 (3795)
Magyarázom a bizonyítványomat...
Minél jobban fekszik az ember, annál nehezebb az emelkedő. Egy ponton túl már alig lehet megtámasztani a derekat, hogy ne magát tolja hátra az ember, hanem a pedált előre.
Viszont minél jobban fekszik az ember, annál kisebb a légellenállás. Ez lejtőn és síkon sokat számít.
Hiába a kicsi áttétel. Mivel alacsonyan vagyok, így 10km/h alatt sokkal nehezebb az egyensúlyozás.
Fontos az izomzat típusa is. Mászáskor a rövid, nehéz, technikás utakat szeretem. Így az izomzatomra is a robbanékonyság jellemző, nem pedig az állóképesség. 2-3%-os emelkedőkkel nincs bajom. Szépen, piano-ban felmegyek akármilyen hosszú. A meredekebb, de rövid emelkedő még belefér. Ha hosszabb, akkor tolom.
Tekertem már 10kg alatti biciklit is, míg az enyém 18kg körül van. Hatalmas a különbség.
Egy éve van meg a bicikli, azelőtt 10 évig nem tekertem. Gyakorlatilag újra tanultam a biciklizést, s eddig csak 2000km van bennem.
[előzmény: (3792) griffs, 2013.11.07 17:33:37]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 17:33:37 (3792)
Minden rosszindulat nélkül akartam már régen megkérdezni. Miért nem bírja a géped már a 7-8%-os, aszfalt emelkedőket sem? A személyes találkozó alkalmával nem úgy láttam, hogy izomerő probléma lenne. Egy sziklamászónál, amúgy sem lehetne ezzel gond. A cikkben emlegetett áttételezés?
[előzmény: (3791) Arti (junior), 2013.11.07 17:08:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 17:08:34 (3791)
Ez igaz. Én még 70km/h-nál is kényelmesen gurulok. Ezt már megszoktam, így nincs akkora adrenalin löketem.
Ha viszont komolyabb sebességet szeretnék elérni, akkor célszerű lenne áramvonalasítani. Pontosabban új alapokról kezdeni. Emiatt viszont le kell mondani a használhatóság jó részéről és a kényelem oltárán is kell áldozni. De a fülemen csordulna túl az adrenalin...
DH-val is lehet adrenalin löketeket szerezni. Na, ott se adnak sokat a kényelemre.
[előzmény: (3790) bati.hu, 2013.11.07 15:54:25]

bati.huhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 15:54:25 (3790)
De a kényelem és az adrenalin nem járnak párban ;--)
[előzmény: (3788) Arti (junior), 2013.11.07 06:51:59]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 06:51:59 (3788)
Egyetértek. Nincs az a nyereg és üléspozíció, ami hasonló kényelmet adna, mint egy fekvő.
[előzmény: (3787) ID24, 2013.11.07 04:39:33]

ID24hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 04:39:33 (3787)
"Nem volt alkalmam kipróbálni, de elképzelhetőnek tartom, hogy egyik-másik rekumbens (pl. az Easy
Racer) ideális távolsági túrakerékpár lehetne."


Eddig kb. 600 órát töltöttem egy ilyen bringa nyergében, és tudom, hogy ideális távolsági túrakerékpár.
[előzmény: (3785) Arti (junior), 2013.11.06 21:20:44]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:20:44 (3785)
Bővebben:

© REKUMBENS (Dr. Nagy Sándor – Bicajos könyv, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1988, II. kiadás)
Nem tudom, komótkerékpárnak vagy inkább hanyattjárónak fordítsam-e ezt a latin eredetű kifejezést. A
szó arra a félig hátrahanyatló testtartásra utal ugyanis, amelyben a lakomázó római patríciusokat látni az
ókori vázákon.
Az ember önkéntelenül is megmosolyogja ezeket a fura szerkezeteket, pedig lehet, hogy csak az UCI*
konzervatív magatartásán múlott, hogy nem úgy tekintünk a mai versenykerékpárra, mint mondjuk a
velocipédre.
1933 és 1939 között ugyanis egy jóformán ismeretlenversenyző – François Faure – sorra döntögette az
akkori pályarekordokat „Vélocar”-nak keresztelt áramvonalasított rekumbensével. Az UCI, ahelyett, hogy
egy új versenykategóriát hozott volna létre a hasonló gépek számára (ez lett volna a kerékpározás
forma 1-e), nem volt hajlandó elismerni az új rekordokat, mondván: a Vélocar nem kerékpár, mert a
kerékpárnak így és így kell kinéznie, vagyis pontosan úgy, amilyennek ma is ismerjük. (Tiszta szerencse,
hogy az ún. biztonsági, azaz a mai kerékpár megjelenése idején nem állt a sarkára az UCI, mert különben
talán még ma is velocipéden járnánk.)
A rekumbensek másodvirágzása egyidős a Kaliforniában 1974 óta rendszeresen tartott IHPVA**
versenyekkel, amelyeken tetszőleges emberi hajtású járművel részt lehet venni. Ezeken a versenyeken a
szárazföldi rekordokat kivétel nélkül valamilyen egy- vagy többszemélyes áramvonalasított rekumbens
tartja.
Nem volt alkalmam kipróbálni, de elképzelhetőnek tartom, hogy egyik-másik rekumbens (pl. az Easy
Racer) ideális távolsági túrakerékpár lehetne.
Ezt a véleményemet a következő előnyökre alapozom: kis légellenállás, jó tömegeloszlás, kényelmes
testhelyzet (hajtás közben jól lehet nézelődni). Az alacsony és hosszú felépítés miatt nem kell attól
tartanunk, hogy előrebukunk fékezéskor, s ha minden bowden szakad, végső soron bevethetjük
Flinstone Frédi módszerét is, azaz a sarkainkkal is megállíthatjuk a biciklit. Ütközéskor nem
elhanyagolható az az előny sem, hogy lábbal előre csapódunk be, nem pedig fejjel.
A rekumbenseknek persze hátrányaik is vannak. Például az, hogy emelkedőkön nem tudjuk kihasználni
testsúlyunkat, ezért alacsonyabb áttételek szükségesek. Az alacsony felépítés miatt fennáll az a veszély
is, hogy az autók nehezebben veszik észre a rekumbenst a városi forgalom zűrzavarában, mint a jóval
magasabb kerékpárt.
* Az Union Cycliste International rövidítése. Magyarul: Nemzetközi Kerékpáros Szövetség. Ez a szervezet
határozza meg, hogy milyen felszerelést és milyen felépítésű kerékpárokkal lehet használni
kerékpárversenyeken. A merev előírások miatt a rekumbens pl. nem minősül kerékpárnak, jóllehet több
változatának két kereke van. Szabványos kerékpár esetében ugyanis a hajtótengely és a nyeregorr
függőleges vetülete közötti távolság legfeljebb 12cm lehet.
** Az International Human Powered Vehicle Association rövidítése. Magyarul: Nemzetközi Emberi
Meghajtású Járműszövetség. Az IHPVA célja olyan légi, vízi és szárazföldi közlekedési és sportjárművek
kifejlesztése, amelyek a lehető leghatékonyabban használják fel az ember izomerejét.

Pár kép az enyémről: https://picasaweb.google.com/101179283780320362652/Sebessegmamor?authuser=0&feat=directlink
[előzmény: (3784) Old Fairy, 2013.11.06 21:12:01]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:12:01 (3784)
Rekumbensből rövidítve.
[előzmény: (3783) viragk, 2013.11.06 21:05:56]

viragkhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:05:56 (3783)
Mi az a reku? Nagyjából sejtem, hogy az valami olyan bicó, amiben fekvő helyzetben van a bicós. De hogy lett a kerékpárból reku?
[előzmény: (3782) LionDaddy, 2013.11.06 19:35:46]

LionDaddyhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 19:35:46 (3782)
Ma d.u. 1/4 4 körül láttam egy fekete (carbon?) rekut Szentendrén, az illető Pomáz felől kanyarodott ki a 11-re É felé. Puput láthattam netán?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]