Előzmények
NagyKG | hozzászólásai | válasz erre | 2017.12.26 12:04:54 (6477) |
Szia Griffs!
Irigykedve olvasom terveid.
Mivel a 2017-es Extrem Burgenlandon bringával indultam, tudom, milyen hóba, fagyba, hidegbe tekerni. A napi kétszáz kili gondos felkészülés mellett teljesÃthetÅ‘. Az osztrákokat ne becsüld le, nagyon jól karbantartják az útjaikat. Természetesen lehetnek havas utak. de ez inkább csak a magasabb területekre igaz.
A felkészülést illetően jó lesz ha belehúzol, mert elég rövidre szabtad a rá szánt időt.
Sok kitartást kÃvánok a felkészüléshez, és sok élményt az útra. A Jeges tekerésen találkozunk. |
|
griffs | hozzászólásai | válasz erre | 2017.12.25 23:32:20 (6471) |
Engedelmetekkel ez a topik mostantól némileg kiterebélyesedik :) Január 12.-én indulok nagylányomhoz Cambridge-be, természetesen bringával, egy nagyon kedves, gyerekkori cimborámmal. Nagy szÃvfájdalmam, hogy hosszas fejtörés eredményeképpen az Alpokat 'átugorjuk'. Az a tapasztalatom, hogy a sógorok nem erÅ‘ltetik a bringutakat, a falvak közti kis aszfaltozott utak szolgálják ezt a célt. Télen viszont nem takarÃtják, sÅ‘t sÃfutásra használják Å‘ket. Szóval a félúton fekvÅ‘ Frankfurtba érkezünk meg vonattal, éjjel 1-kor, ahol egybÅ‘l bringára pattanunk, megkezdve a 880 km.-es utunkat (ennyire hozta ki a Brouter a csatorna nélkül), Németországon, Hollandián, Belgiumon, Franciaországon és Anglián keresztül. IdÅ‘hiány miatt a visszaút jelentÅ‘s része már vonattal lesz, de oda is beszúrunk még 2.5 nap tekerést, megtörni a vonatok monotonitását. A szállások adta kitérÅ‘k útvonalmódosÃtások stb. miatt kb. 1300 km. tekerés után érünk haza, 27.-én. Mivel 48 évem legnagyobb kalandja lesz és pár barátom szeretné követni a napi eseményeket, ezért Fazék engedélyével ide Ãrogatnék esténként (amikor erÅ‘m és lehetÅ‘ségem lesz rá), illetve indulás elÅ‘tt párszor a miértekrÅ‘l és a felkészülési fázisról. A miért egyszerű: teljesÃtÅ‘képességünk határainak feszegetése és a KALAND . Miért télen? Mindketten ipari-alpinisták vagyunk és ilyenkor érünk rá. Tavaly befi barátommal már bepróbáltunk egy 2.5 napos osztrák túrát, 1 és 2. nap a maihoz hasonló fantasztikus idÅ‘ben, a 3. napon végig szakadó esÅ‘ben. Ez adja a dolog pikantériáját. A pontból B pontba, esÅ‘, hó szél esetén is el KELL jutnunk. Komp, vonatok, szállások mind-mind le vannak napra-órára pontosan szervezve, jórészük elÅ‘re kifizetve, hiszen Ãgy nagyságrendileg olcsóbb. ElsÅ‘ nap hiába áll rendelkezésünkre pl. 15-16 óra sötétedésig, pihenni csak mértékkel lehet, max. fél óra alatt kihűl, átfagy az ember. Emiatt elsÅ‘ napra 130 km. lesz az etap, a többin 90-100 között. Montis gumik mellett döntöttünk, minimalizálva az esés veszélyt hóban, jó lenne épségben végigcsinálni.
Ma tartottam az elsÅ‘ felkészülési futamomat ( Maci cimbora jelenleg reggeli futásokkal készül ). Hónapok óta átlag 40 kiliket tekerek csak és akkor még a hátizsák szóba sem került :) Jól megpakoltam hát a 40 literes hátizsákomat, induláskor 6 kilót nyomott, ami az évközi övtáskámhoz képest jelentÅ‘s súly. Babapopsikrém az érzékeny részekhez :) , nyári, gagyi szivacsos rövidgatya lábtyűvel, fölé egy évekkel ezelÅ‘tt még minÅ‘ségi esÅ‘gatya szélvédelemnek. Felül egy vékony aláöltözet, utcai pólóval és egy tavaszi abszolúte semmit sem szellÅ‘zÅ‘, tacsakosra izzadós, LIDL-s kabát. A prosztata átszellÅ‘ztetÅ‘s, nyári ülésemet letakartam egy memory foamos ratyi nyeregtakaróval (vagy hogy hÃvják ezt a cuccot), amúgy is szakadt már szegénykém. Ma szándékosan meg akartam nehezÃteni a dolgom ezekkel a cuccokkal és új fékbetétet is olajvisszaengedés nélkül raktam be, Ãgy a hátsó kerekem forgott is meg nem is ;) A cél természetesen a füredi geokari fa volt oda, vissza meg ami még belefér, a 17:30-as vonat elÅ‘tt (talán Almádi környéke). 9:15-kor indulás, 5 fokban, fantasztikus napsütésben, látszódott, hogy a kesztyű ma nem fog elÅ‘kerülni a zsákból. Bati.hu cimborától a GCMTB2 vagy a GCMTB3 régi útvonalának (?) IGYSC (igyál gyorsan sokat klub) kocsmájában vettem át 2 db. hátsó sort és 3 láncot, ami a továbbiakban jól jött újabb nehezéknek :) Veszprém határában (láncbontó birtokában a méretre szabáshoz) fel is használtam kenÅ‘anyag hÃján az egyiket, mert a dagonyákban a legendás teflonos spray, úgy kb. Inotáig tartott ki. A kocsmában még megkérdezték miért nem Berhidának megyek. Próbáltam ecsetelni, hogy valamit élvezni is szeretnék a túrából a Bakony súrolásával és a Balaton-felvidék keresztezésével. Ha jól láttam inkább hülyének néztek. Az Szfvár.-Veszprém szakaszt általában fordÃtva szoktam megtenni, Ãgy most váratlanul érintett, hogy Kádárta elejétÅ‘l gyakorlatilag szinte Veszprém végéig (na jó a Stadion elÅ‘tt van egy gödör) masszÃvan emelkedik a cucc. Kiérve a városból meg is kajáltam (13 óra), no meg pihentettem sajgó fenekemet, amit egyébként is a januári túra egyik gyenge láncszemének tartok :) . A tóthvázsonyi bringaút hullámain tavasszal megrÃkattam kisgriffet, most megértettem miért. Más volt mint nyáron, veszprémi indulással. 760 körüli össz szintet Ãrt a Garmin a fánál, ami 68 kilin nem is olyan kevés. Viszont jó állapotban pihentem meg, beszélgettem Zsotie-ékkal, a kis terepezés, az erdei, Hidegkúti úton, még a nem túl komfortos, 3 bár felett is megdobta a hangulatom. Sokat elidÅ‘ztem, majd belémfagyott minden a partra leveretésnél, a nagyon lefelé igyekvÅ‘ nap, lassan eltűnÅ‘ fényében. Nem tudom mennyit esett napnyugtakor a hÅ‘mérséklet, de jól jött, hogy az Inotától pólós szerelést visszaturbóztam a kiindulásira. Egyébként mire hazaértem, -1.5 fokot mutatott a hÅ‘mérÅ‘, amin azért kesztyűhasználat hiányában meglepÅ‘dtem. 16:45-ig lehetett lámpa nélkül boldogulni, ami a túrán már megközelÃti a 18 órát, részint a napok hosszabbodása miatt, részint, hogy folyamatosan nyugatnak megyünk. Némileg célszerűbb is lenne odafelé vonatozni és visszafelé bringázni, az ÉNY-i uralkodó széljárás miatt, de valljuk meg, kicsit hülyén néznének ki a 'hÅ‘sök' Cambridge-ben, amint null kilométeresen leszállnak a vonatról.. Lassan befejezem mára, ha már ilyen szárazra sikeredett. 107 kili lett a mai etap vége, jóval 7 óra alatti menetidÅ‘vel és a zsák meg sem kottyant, ami minden reményemet felülmúlta. A seggem köszi relatÃve jól van, a bal térdem lett viseltesebb, de megvannak a módszereim a rendreutasÃtására. Még kell egy esÅ‘s és egy szeles nap a felkészüléshez, de amit a legjobban várok, az egy alvás nélküli 130-140-es etap, 24 óra körüli indulással (elsÅ‘ napi szimuláció) :-)
EgybÅ‘l ideÃrtam a szöveget, szóval nem volt helyesÃrás ellenÅ‘rzés, meg már átolvasni sem volt erÅ‘m, de ha nagy lesz a lázadás, akkor igyekszem más helyet találni ennek a dolognak. Addig is köszi a türelmet ! |
|
|
|