Előzmények

ésKatahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 21:57:12 (23483)
Köszi, közben épp hasznosítom a honlapot: innen tudom letölteni apukám szülőfalujában a várrom látképét és beteszem egy naptárba. Szóval van értelme a netnek és a geocaching honlapnak is, mégha nem is erre találták ki elsősorban. Örülni fog, meg persze nem is számít rá, hogy ilyen naptárt kap.
[előzmény: (23482) Csigabiga, 2007.12.21 21:48:12]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 21:48:12 (23482)
A Periszkóp eredete után kicsit kutatnom kellet mert kevert nyelvezetből alakult ki. :o)

Szkóp: lásd lentebb
Peri: a latin per kifejezésnek újlatin változata. Jelentése: át, keresztül

Tehát szó szerinti fordításban: Átnéző :o)
[előzmény: (23469) ésKata, 2007.12.21 20:59:02]

ésKatahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 20:59:02 (23469)
google:

- Távcső, teleszkóp, binokulár

- Tartalom Csillagászati távcsőleírások Csillagászati Egyéb leírások Hobbi INGYENTELEFON Mikroszkóp Nagyító Periszkóp Társoldalak Teodolit Vadászati ...
tavcso.lap.hu/ -

Szal az első a teleszkópra jött le, a második a periszkópra.közös halmaz: távcső. Akkor távcsöves a kerékpár és akkor magyarul is van.Vagy nem?
[előzmény: (23440) Zergi, 2007.12.21 18:33:26]

Zergihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 18:33:26 (23440)
ÉsKata!
Nem periszkóp az, hanem teleszkóp:)
Előbbibe bele kell nézni a lövészárokból, utóbbi (magyarul lengéscsillapító) pedig a bicaj, motorkerékpár, gépkocsi tartozéka.
[előzmény: (23439) ésKata, 2007.12.21 18:16:58]

ésKatahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 18:16:58 (23439)
Mint totál amatőrrel, velem már előfordult, hogy hosszabb bicajtúrán voltam.Na meg hátfájós is vagyok,ezért a kormányt magasíttattam meg, rugós-zselés nyeregre cseréltem a gyárit. Jól jött az első periszkóp, terepen még jobban, mint városban. És duplafelnis. Talán érdemes egy olcsóbb, netán használt bringát venni pl. Devecseren vagy a Sziklakertben. (Az utóbbi helyen ugyan átvágták a fiam, de ez nem a helyhez hanem a személyhez köthető.) Ő mindenesetre a városban városival jár, a Börzsönyben pedig a montival.
[előzmény: (23431) Schnitt, 2007.12.21 14:54:37]

Schnitthozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 14:54:37 (23431)
A teleszkóp nagy királyság betonon is ám.
Nekem jópár évig volt merevvillás montim városi hazsnálatra, és nagyon direkt visszajelzéseket kaptam az útról. Nemcsak a kart és a csuklót terheli jobban, hanem a nyakat is. 40 kilométer után már érezni szoktam ezeket.
1 éve van elöl teleszkópom, és azóta kivasal minden utat.
Jó, nem DH gép, de betonon tökéletes, imádnivaló.
Ha van lehetőséged kölcsönkérni egy legalább elöl teleszkópos bringát, próbáld ki egy macskaköves szakaszon, és érteni fogod miről beszélek :)
[előzmény: (23426) Mengyán, 2007.12.21 09:57:34]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 09:57:34 (23426)
nem teleszkópos az eleje!
Ezzel tisztában vagyok, csak azt nem tudom, hogy ez jó vagy rossz nekem. Földúton gondolom rossz. Vagy arra gondoltál, hogy azért fájdult meg a csuklóm, mert nem teleszkópos?
[előzmény: (23425) yoggi, 2007.12.21 09:41:22]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 09:41:22 (23425)
Nekem ilyen van, 140 kg vagyok most, 3 éves a bicaj, jól bírja, gyárilag acélküllős duplafalú felni van rajta, váltó fékek bírják, a nagykerekűt(27,5/28 ?? ) vedd szerintem, én 1+1 év garival kaptam, és igényli az éves karbantartást. Nyerget rögtön cseréltem a régi jól bejáratottra.60-80 km-ket szoktunk vele tekerni naponta, és a földes utakat is bírja, nem teleszkópos az eleje!
[előzmény: (23424) Mengyán, 2007.12.21 09:18:21]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 09:18:21 (23424)
Csepel Landrider-ről mi a véleményed? Kb ez az az ár (45e), amit max tudok adni egy bicikliért. Egyik ládámat egy ilyen kölcsön bicóval kerestem fel. Ahhoz a biciklihez nincs szerencsém. Amikor először kölcsönkértem, elhagytam valami csavart róla, amit nem lehet kapni, úgy kellett csináltatni. Amikor a ládához mentem, akkor meg defektet kaptam vele. Persze odafelé menet, úgyhogy visszafelé 8 km-t toltam. De összességéban nagyon jónak tartottam, csak a csuklómat megterhelte a szokatlan testhelyzet. A parasztbiciklihez vagyok szokva, ahol viszonylag függőleges háttal tekerek, és a karom laza. Ez viszont egy kicsit montis, és a testsúlyom egy része a csuklómon volt. Vagy csak rosszul volt beállítva?
[előzmény: (23422) Szab, 2007.12.21 08:49:01]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 08:49:01 (23422)
Lehet, hogy neked sem ideális akkor. :) Én igazából kétfélét keresek. Egyet, amivel városban gyorsan lehet menni, és egyet, ami nagyon megbízható túragép.
[előzmény: (23421) Mengyán, 2007.12.21 08:44:13]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 08:44:13 (23421)
Mennyi az a messzi? Mert én keresek egy olyan biciklit, amivel 60-80 km-t le lehet tekerni egy nap. Aszfalton 20-30-as átlag nekem bőven elég. Földúton meg az a lényeg, hogy ne essen ki alólam. Havi 1-2 alkalommal kellene teljesítenie ezt a távot, főleg aszfalton, de lenne benne rendesen földút is.
[előzmény: (23420) ini, 2007.12.21 08:25:40]

inihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.21 08:25:40 (23420)
szab!
vedd meg ezt: http://piacter.bikemag.hu/showproduct.php?product=107891
neked akár kedvezményt is adok.... (azért messzire ne menj vele)
[előzmény: (23395) Szab, 2007.12.18 23:22:36]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.18 23:22:36 (23395)
Erről mi a vélemény?
http://piacter.bikemag.hu/showproduct.php?product=107129&cat=72

Persze ezt túrázni, hanem városban szaladgálni. A monti túl lassú a városban, nehéz vele a 40-et tartani. :)
[előzmény: (23179) Istyu, 2007.12.13 19:07:06]

Istyuhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 19:07:06 (23179)
Ha nem akarsz durvább terepen nyomulni, akkor jó megoldás lehet a trekking. Csomagos túrákhoz pl. ez az egyik legjobb alternatíva. Komolyabb terephez (a ládázás is lehet olyan) mindenképp montit ajánlanék, telóval. Aszfaltos túrákhoz opcionálisan egy vékony slick gumival. A tárcsaféknek komoly előnyei vannak (pl. időjárás független), de azért nem fenékig tejföl. Vannak nagyon jó V, és "drótos" tárcsafékek is, ezeknek is van előnyük (könnyű, olcsó, szervíz). A hidrás tárcsák kicsit drágák és nehezebben javítható, nem biztos, hogy kell ekkora áldozatot hozni, mindamellett, hogy most ez a trendi. Cingár rájdereknek kész pénzkidobás. Persze nyugodt szívvel akkor tudnék bringát ajánlani, ha jobban ismerném a bringás szokásaidat, igényeidet, stb.
[előzmény: (23175) Szab, 2007.12.13 18:42:22]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 18:42:22 (23175)
Szerintem is egy jó trekking lehet a megoldás, bár sokan azt mondják, hogy az semmire se jó. Ez egy kicsit elbizonytalanit. :( Régebben azt mondtam elég a V fék, de most úgy érzem, hogy egy új bringára legalább előre tárcsát szeretnék, mert érzem a V hátrányait. De azt nem értem, ha nem bowden, akkor mi? Neked is bowdenes van, nem?
Hozzáértő kell persze. És persze az se árt, ha jó ára van.
[előzmény: (23174) scele, 2007.12.13 18:36:44]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 18:36:44 (23174)
Én hosszútávra nem javasolnám az outit, persze ízlések és pofonok.
Szerintem egy jó trekking a neked való. Feltétlenül olyan, amin tárcsfék van és nem a bowdenes változat.
A trekkingeken ráadásul gyárilag rajta vannak a csomagtartó és sárvédő rögzítőszemek.
Ha kell esetleg egy igazán hozzáértő tanácsa és valami jó ár, akkor szólj.
[előzmény: (23171) Szab, 2007.12.13 18:14:48]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 18:14:48 (23171)
Egyébként ha jó vagy benne, akkor megmondhatnád, hogy milyet vegyek és hol. Úgyis visszakérdezel mire kell: hoszabb utakra és geocachingre jó legyen:) Az a baj, hogy bringából sokkal nagyobb a választék, mint GPS-ből. Ha csak 3-5 félét árulnának, már tuti eldöntöttem volna. De hát így szinte lehetetlen. Minél több ember véleményét, tapasztalatát olvasom, annál inkább elbizonytalanodok. :)
(Erchegyia újabban már az outi gondolatát is felvetette nekem, pedig addig azt hittem, hogy csak az mtb vs. trekkingen gondolkodnom.)
[előzmény: (23166) Istyu, 2007.12.13 17:52:06]

Istyuhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 17:52:06 (23166)
Húúúú apám, ezt a memóriát! :) Egyébiránt megszállott Gázló fan vagyok. GPS tudományokból van még mit pótolnom, eddig -idő híján- csak műkedvelőként űztem ezt a sportot. Ja, és cserébe jöhetnek bringás kérdések, abban állítólag egy kicsivel jobb vagyok. :)

Örök hála, még1x!
[előzmény: (23164) jekaeff, 2007.12.13 16:29:57]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 16:29:57 (23164)
...de ha az összes térképhez tartozó POI-t akarod eldugni szem elől, akkor térkép nézetben:

MENU - Térkép beállítás - Pontok - Térkép pont: "AUTO" helyett "OFF"



[előzmény: (23163) jekaeff, 2007.12.13 16:25:03]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 16:25:03 (23163)
Ja tényleg, az egyik Gázló track is tőled származik, ha jól emléxem.

A POI-k amit törölni akarsz, a térképek részei, azokat nem tudod törölni, csak a asaját magad által rögzített (vagy PC-ről külön feltöltött) útpontokat, a magyarítás ebből a szempontból nem számít.
[előzmény: (23162) Istyu, 2007.12.13 16:21:00]

Istyuhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 16:21:00 (23162)
Hát biz'isten az nem én vagyok! :)

Köszönet a parádés demoért! Bocs, hogy ennyire lámer vagyok, de nekem az All POI-ból kellene törölni, és onnan nem sikerül. Lehet, hogy ez egy hekkelt firmware (magyarított), és azért.

Mégegyszer köszi mindenkinek!
[előzmény: (23158) jekaeff, 2007.12.13 15:50:39]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 15:50:39 (23158)
De van, de van! :o)

Itt találod:



...feltéve, hogy tényleg az útpontokat akarod törölni, és nem a rögzített nyomvonalat, a újonc GPS tulajdonosok gyakran keverik ezeket a fogalmakat (elvileg csak úgy keletkezik új ÚTPONT, ha megnyomod a MARK gombot, majd leokézod - ezt 1000-szer kell megtenned, hogy megteljen a memória).
[előzmény: (23155) Istyu, 2007.12.13 15:25:05]

Istyuhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 15:25:05 (23155)
Hmm... nekem mé' nincs olyan menüpontom?
[előzmény: (23154) magpet, 2007.12.13 14:22:00]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 14:22:00 (23154)
Csak úgy, ahogy pgyp írta. A belső memóriában lévő pontokat csak a csx-en magán tudod törölni. (Útpontlista-menü-törlés)
[előzmény: (23153) Istyu, 2007.12.13 14:10:04]

Istyuhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 14:10:04 (23153)
Köszi a gyors választ, de nekem sajnos a belső memóriával van gondom. Azt szórta tele, és nem tudok megszabadulni a sok felesleges adattól. Van amelyik 3 példányban is megvan (fölöslegesen), viszont így nem maradt elég helyem. A belső memóriát lehet valahogy törölni, vagy buherálni, ez itt a kérdés?
[előzmény: (23152) pgyp, 2007.12.13 13:57:27]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 13:57:27 (23152)
Mapszószba töltsd le az összes útpontot, ott töröld ki a feleslgeseket, a gpsből töröld ki az összes útpontot, majd a szükségeseket töltsd vissza.
[előzmény: (23151) Istyu, 2007.12.13 13:51:23]

Istyuhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 13:51:23 (23151)
Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, de arcátlanul mindjárt egy kis segítséget szeretnék kérni. Nemrégiben váltottam egy 60 CSx-re, amivel eddig meg vagyok elégedve, csak egy bajom van vele. Beraktam egy 1 gigás kártyát, amire egy kazal térképet sikerült egyszerre feltölteni. Az útpont memóriája viszont nem változott, pillanatok alatt megtelt egy rakás, számomra felesleges és ráadásul többszörösen előforduló adattal. Ezt nem lehet törölni, vagy csak én vagyok ilyen béna, esetleg mindkettő? Előre is köszönöm!

Üdv: Istyu

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]