Előzmények

red6t6hozzászólásai | válasz erre | 2008.02.05 15:23:36 (25544)
Szia! Ezt honnan lehet letölteni? Garminék még csak 2.90-nél tartanak... Köszi!
[előzmény: (25519) jekaeff, 2008.02.05 08:06:54]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.05 08:06:54 (25519)
Én is tesztelgettem az új chipset fw-t (3.00) a 60CSx-el:

- Sokkal inkább hajlandó kommunikálni az EGNOS holdakkal, mint előtte bármelyik verzió. Legalábbis a #33 és #39-el. Ez az első fw. ami végre nem kínlódik azzal, hogy a tesztjeleket sugárzó #37 holdhoz kapcsolódjon. Ha megszakad a szabad rálátás a D-i égboltra majd újból láthatóvá válik, sokkal gyorsabb az újrakapcsolódás is, nem 2-2.5 perc mint korábban.

- A Sió-menti bringaúton teszteltem, mivel végig nyílt és sík a terep, ráadásul nagyjából D felé visz és szép hosszút szakasz: 12km. Hááááááááááááááááááááát, nem éppen 100%-osan pozitívak a tapasztalataim. Olyan 3-4 alkalommal mintha megnövekedett volna a "tehetetlensége" a GPS-nek és egy lusta ívű kanyaron nyugodtan húzta tovább a tracket az íven, mikor már rég egyenesben mentem. Ez 2-3 esetben csak 5-10 méteren belüli tévedést jelentett a Tuhu térképbél nyomvonalhoz képest de a harmadik esetben rendesen belesodort a Sió csatornába, ami viszont 20-25 méternyi hibát jelent! Ez a kerékpárút vége előtt volt 5-600méterrel. A kerékpárút végén (eddigre lecsökkent a lesodródás 10méternyire) letettem egy waypoint-ot 3 perces átlagolással (és ezzel lehetőséget adtam neki, hogy nyugodt körülmények közt is megállípítsa a pozíciót) és csupán viszafelé indulva "tett vissza" 2-3 másodpercen belül a kerékpárútra. Újabb tíz másodperc múlva menet közben kikapcsoltam az EGNOS vételt és hazafelé végig a Tuhu szerinti nyomvonalon sikerült maradnom, egyszer sem sodródtam le. Éééééédekes. :o)

- Konklúziót azonban még így is nehéz lenne levonni. Bár a fentiek alapján úgy tűnik, hogy az EGNOS vétel inkább csak bonyodalmakat okoz (persze ez lehet fw. hiba is, ez a továbbsodródás nagyon gyanús), de... Előző nap is tesztelgettem az EGNOS-t (sokkal zegzugosabb, kitakartabb D-ki égboltú útvonalon) az új fw-rel, és olyankor is lesodródtam 10-15 métert, amikor GYALOG teszteltem, és ráadásul épp még csak megpróbálkozott az egyik EGNOS holdhoz való újracsatlakozással (egy 1 perccel korábbi kitakarás miatt). És amikor ezt a lesodródást csinálta épp elég jó volt a rálátás az égboltra minden irányban. Persze lehet, hogy már az EGNOS-hoz való kapcsolódási kísérlet is be tud kavarni (pl. nem győzi a chip szusszal, vagy nem tudom), de az is lehet, hogy az újabb fw. lett ilyen suta.
[előzmény: (25514) Saughassy, 2008.02.05 07:14:04]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.05 07:14:04 (25514)
En a csiksz frissitett SW-jet tesztelgettem, (huhh meg be sem jelentettem a ket ladat:) bekapcsolt EGNOSsal. Azaz teszteltem volna, ha az asszony nem marja ki a kezembol, mint mindig. Mivel odatalaltunk a ladakhoz, azt kell mondanom, a funkcionalitas nem szenvedett csorbat. Mar amennyiben az egyetlen funkcio a ladakereses es autos navi. :) Track ugyben tovabbra sem tudok nyilatkozni, amikor neha visszaszereztem par percre, akkor is lathato volt, hogy hol elveszti a kis D betuket, hol megtalalja, viszont ezuttal nem lattam remiszto 10 meter feletti pontossagokat meg D nelkul sem. Sot most olyan erzesem van, mintha kicsit gyorsabban fogna holdakat, nagyobb tererovel es minta en is jobban latnek. :))) Placebo tuti, de jo lenne egymas mellett setaltatni egy upgrade nelkuli valtozattal.
A Colorados teszthez. Csak nekem tunik fel, hogy az MTK mintha mas strategiaval valasztana muholdakat?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]