Előzmények

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 14:43:56 (42396)
A legelejen levo ugras az valoszinuleg azert van mert akkor kalibraltam magassagot.
Egesz nap eleg szeles ido volt a balcsi partjan...
A 82km kornyeken kompolhattam at a deli oldalra, ott megalltam enni egy pizzat...
A 142km, pedig vasuti atjaro lehetett kb. ott atkeltem az ut tuloldalara, de nem alltam tul sokat.
Ez oragon nem colorado :) nem tudom ez most jobb vagy rosszabb 3.01-es beta volt rajta.
Ut kozben nem kalibraltam a magassagot, folyamatosan ment a keszulek, profil valtogatas volt meg iranytu kalibracio, de nem a letoresek kornyeken.
Tobb darabba van a track en fuztem ossze, mert nem fert bele egybe az egesz...
Letoltom a betat es teszek fel oda kepeket kb. 10 perc, es fent lesznek a kepek.
[előzmény: (42385) jekaeff, 2009.08.04 11:42:26]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 11:42:26 (42385)
Júúúúj, ez nagyon csúnyán néz ki!

Az csupán az egyik probléma, hogy van benne két csúnya "letörés" is (82 és 145 km környékén).

Ilyen hirtelen letörések akkor szoktak keletkezni ha megállsz egy hosszabb időre (esetleg ki is kapcsolod addig a GPS-t) és közben hirtelen oly nagy mértékben változik a légnyomás amit az automatikus magasságkorrekció algoritmusa már nem tud követni a GPS-ben és úgy indulsz el újra.

Ami viszont ezen felül nem tetszik, hogy 82-92 km között nem is próbálta "helyrehúzni" az automatikus magasságkorrekció a barometrikus magasságadatot a GPS magasságadat alapján, hanem szép egyenes vonalat húzott. Nomeg utána is van egy igencsak fura hullámzás a terepben, meg mintha az első 15km sem lenne igazán korrekt.

Be volt egyáltalán kapcsolva az automatikus magasságkorrekció (ha igen, akkor akár az is lehetséges, hogy a Colorado-ban nem folyamatos a korrekció mint a 60CSx-nél, hanem csak pl 20-30 percenként fut le valami korrekciós algoritmus)? Voltak szakadások/kikapcsolások a track-ben vagy egyetlen folytonos, hosszú track az egész?

Az SRTM_HUN legújabb bétájával valamivel jobban összehasonlítható lenne a két grafikon, legalábbis annyiban, hogy mintkét grafikonnál be lehetne állítani az "y" tengelyt fixen 40-200m intervallumra (két grafikont "egymáson" nem tud ábrázolni a program, ahogy már lentebb szó volt róla, és egyelőre nem is tervezek ilyesmit). Link az eggyel ezelőtti bétára, amiben már van ez a skálázási lehetőség, de még nincs javítva a kevés embernél előforduló "tizedesvessző-tizedespont hiba": LINK

A mért magasságadatok "helyrepofozását" reménytelennek látom. Ha még csak atz a két letörés lenne, akkor megfelelő formátumra konvertálva és pl Excel-ben kicserélve a hibás magasságadatokat még csak helyre lehetne pofozni az adott szakaszt, de ahogy írtam a profil elején és végén is vannak olyan csúnya hullámok, amik valójában nincsenek ott és azok kijavítása jóval körülményesebb lenne. Vagy inkább lehetetlen.
[előzmény: (42384) York, 2009.08.04 11:12:23]

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 11:12:23 (42384)
Szia jekaeff!

Eleg erdekes ez a gorbe:
http://picasaweb.google.com/yorktura/20090725KeszthelyTihanySzantodKeszthely#5363074423808716610
Az utvonal Keszthely - Tihany - Szantod - Keszthely.

Ez az SRTM-nel korrigalt szintrajz:
http://picasaweb.google.com/yorktura/20090725KeszthelyTihanySzantodKeszthely#5363074437585066290

Helyre lehet valahogy pofozni az eredeti merest is?
Ki lehet deriteni mi okozza az ekkora hirtelen ugrast lefele iranyba?
A keszulek egy oregon 300 a bringas ruham hatso zsebeben volt.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]