Előzmények

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.28 12:05:27 (14795)
Állítólag most már Montenegró is fizetős. Legalábbis a határon szednek pénzt úthasználati díj címén. Tud erről valaki konkrétabbat? Két éve voltam autóval, akkor nem volt ilyesmi.
[előzmény: (14779) KiVi, 2009.07.27 13:10:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 13:10:05 (14779)
Hochalpenstrasse. :-)) A Románok ill. a Bolgárok csinálják jól, ott nincs vita: az egész ország fizetős. ;)
Az igazi szívatást a Szlovének adják elő, ott a pár km autópályájuk aranyárban van.
[előzmény: (14778) KoLa, 2009.07.27 13:01:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 13:01:39 (14778)
Ha a közutak túlnyomó többsége nem fizetős, akkor szerintem a sok nem fizetős között a fizetősek megjelölése az egyszerűbb, mintsem fordítva (ahogy például Magyarországon). Másrészt egy Štrougal idején épült, más gyorsforgalmi úthoz nem kapcsolódó autóutat fizetőssé tenni - véleményem szerint - nem túl etikus. Az egykori M7-es sokkal hosszabb, és jobb minőségű autópálya volt, mégis csak a felújítás után tették fizetőssé.
Esetleg tudsz Ausztriában olyan fizetős autóútról, ami 20 km-nél rövidebb, és 50 km-nél távolabb van minden sztrádától?
[előzmény: (14777) KiVi, 2009.07.27 12:28:22]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 12:28:22 (14777)
mi más oka lenne
Szerintem a "minden autópálya és autóút fizetős kivéve ahol tábla jelzi" alapelv. Ausztriában is így van, pedig ott is sok helyen nem gondolná rögtön az ember, hogy fizetős az S jelű út.
[előzmény: (14776) KoLa, 2009.07.27 12:08:46]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 12:08:46 (14776)
Nincs mit. Nekem egy kis elégtételt jelent, hogy más nem fizet feleslegesen a tót államnak, és nem sétál bele abba az aljas csapdába, amit - elsősorban a magyarok számára - állítottak. Mert mi más oka lenne annak, hogy egy legalább 30 éve épült, a külföldiek közül elsősorban magyarok által használt, alig 17 km hosszú, minden más autópályától távol eső autóutat fizetőssé tesznek úgy, hogy a korlátozásra a felhajtónál semmivel sem figyelmeztetnek.
[előzmény: (14775) Hedgehog Team, 2009.07.27 11:26:04]

Hedgehog Teamhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 11:26:04 (14775)
Megint csak köszönöm!
Csak azért következtettem így mert a korábbi hozzászólások megijesztettek kicsit.
Mivel eddig nem láttam térképet a fizetős utakról így nem tudtam mitévő legyek. Azt hiszem így nem lesz gond vele. Még egyszer köszönöm!
[előzmény: (14774) KoLa, 2009.07.27 10:55:05]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 10:55:05 (14774)
Térkép a fizetős utakról.
[előzmény: (14770) Hedgehog Team, 2009.07.27 08:04:22]

Hedgehog Teamhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 08:04:22 (14770)
Köszönöm a válaszokat! A leírtakból az derült ki számomra hogy jobban járok ha megveszem a matricát. Esetleg még abban tudnátok segíteni, hogy Somoskőújfalui határátkelő közelében hol tudok ilyet venni:
Köszi!
[előzmény: (14769) magpet, 2009.07.26 17:20:17]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2009.07.26 17:20:17 (14769)
A legszebb, ha a fizetősséget és az ingyenességet is feltüntetik, a félreértések elkerülése végett. A legeslegszebb pedig az lenne, ha a Lubomír Štrougal elvtárs által épített utakon nem szednének díjat. (Ugyanez persze igaz Kádár Jánossal, Nicolae Ceausescuval, és a többi Nagy Útépítővel is. :)
[előzmény: (14768) KoLa, 2009.07.26 02:13:57]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.26 02:13:57 (14768)
Tavaly nyáron Eperjesről mentem Kassára hasonló opcióval. Az iGO tökéletesen kikerülte a fizetős utakat, valószínűleg a CN sem rosszabb. (Más kérdés, hogy ennek a kerülőútnak a minősége még szlovák viszonylatban is kritikán aluli. Az osztrák paraszt a FENDT traktorával szélesebb és kevesébé kátyús utakon jár ki a birtokára talajt művelni.)
A jelölésről pedig annyit: szerintem inkább a fizetős szakaszokat kellene kitáblázni, kiváltképpen akkor, ha az ország autópályáinak és autóútjainak együttes hossza két számjeggyel leírható (kilométerben mérve).
[előzmény: (14767) magpet, 2009.07.26 01:19:05]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2009.07.26 01:19:05 (14767)
Nagyon remélem, hogy a CityNavigator normálisan kezeli a szlovák utakon a "nem akarok fizetősön menni!" tiltást, én ugyanis erre szoktam bízni magam. Legutóbb Kassa környékén láttam olyan autóút-táblát, ami alatt 3 nyelvű (úgy van, a magyar nem volt köztük) kiegészítő tábla jelezte, hogy "without payment". Ez önmagában jó dolog, mert pl. nálunk se szokás értelmesen (és főleg több nyelven) jelezni az ilyesmit (fizetős utak, fizető parkolás, mit hol hogyan mennyit, stb.). A kérdés csupán az, hogy ez a jelezgetés arrafelé mennyire következetes?
[előzmény: (14766) KoLa, 2009.07.26 00:01:49]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.26 00:01:49 (14766)
Minden autópályán és autóúton fizetni kell, kivéve ha az ingyenességet külön jelzik. Engem négy éve a Zólyom és Beszterce között autóúton vágtak meg 2000 koronára. (Szerintem azt az alig több, mint 15 km-es szakaszt csak azért tették fizetőssé, hogy a magyarokat vegzálják :-(
[előzmény: (14764) Hedgehog Team, 2009.07.25 10:09:07]

Hedgehog Teamhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.25 10:09:07 (14764)
Sziasztok!
Szeretnénk kinézni Szlovákiába a GCPOLJ ládához. Nem világos teljesen számomra, hogy melyik út használatáért kell fizetni. Nem szeretnék feltétlen egy nap kedvéjért matricát venni ezért szeretném megkérdezni hogy a 71-es, 50-es és 526 úton kell-e fizetni?
Köszi előre is!

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]