Előzmények

mudmanhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 22:50:57 (17551)
Azért érdemes lenne összevetni egy "régi szépidős" karburátoros dög, meg egy mai modern, agyonelektronikázott injektoros istencsapásának a károsanyag-kibocsátását. Ha a mai összes autó olyan lenne, már valószínűleg nem élnénk... :)
[előzmény: (17548) Yoss, 2010.06.30 22:01:19]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 22:01:19 (17548)
Elektronikus gázpedál :) Köze sincs a gyorsításhoz. Arra való, hogy közöld az elektronikával, hogy gyorsítani szeretnél. Ezt ő tudomásul veszi és küld némi tüzelőt a motorba. Vagy nem, mert másképp gondolja. Olyankor pumpálhatod nyugodtan. Kb olyan, mint süketnek az ajtócsengő ;))
Régen ilyen nem volt. Nyomtad a gázt, nyitottad vele a torkot és a karbinál emelted a tűszelepet, ami engedte a cuccot.. ettől a motor felpörgött..
De ma már minden másképp van..a régi szép idők :)
[előzmény: (17547) Atmosz&Zozmosz, 2010.06.30 20:52:19]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 20:52:19 (17547)
Nem semmi lehetett :-) Nálam a lassulási folyamat közben a gázpedál akkurátus nyomogatása sem segített semmit, a járgány rá se hederített, csak lassult :-)
[előzmény: (17542) snake, 2010.06.30 19:58:46]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 19:58:46 (17542)
Hasonló fílingem nekem is volt, annó a sport Renaultommal. Benzines + Garrett turbós kocsi, ment, mint az állat, ha tolta neki az ember. Lámpáknál német nagyvasakat alázni kiváló volt.
Szóval egyszerre két kocsit előztem vele, amikor a turbó megadta magát. Irgalmalan nagyságú fehér füstfelhő tört elő a kipufogóból, autó elgyengül, utána max sebesség 80 volt, mert felette olyan érzése volt az embernek, mintha kuplungos lenne a vas: a motor felpörög, de nem történik semmi. :))
[előzmény: (17524) Atmosz&Zozmosz, 2010.06.30 15:52:12]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 15:52:12 (17524)
Na Nekem volt ilyen egy kamion előzése közben, csak az nem sebesség miatt, hanem mert kifogyott a benzin :-) Citroen Xsara, azon a bizonyos emlegetett 21-es úton, de még abban az időben, amikor még csak a Tarjáni bevezető négysávos volt meg az ipari parknál - mellesleg az legalább jól meg van építve, nem úgy, mint ezek a maszlag "gyorsítósávok" pl. Szurdokpüspökinél. Na szóval Kisterenye előtt jó kis előzési lehetőség végre, el is indul a kis Citroen szépen. Igen ám, de melléérve egyszercsak elkezdett lassulni az autó... A számítógép szépen leszabályozta, lassult-lassult, majd megállt. Látni kellett volna a kamionos arcát, szerintem ilyen jót rég röhögött :-) Olyan jó másfél kilométerre volt a kisterenyei Mol kút, nem értem be :-) Tolni nem kellett, mert telefonos segítségkérésre meg is jött egy ismerős által az üzemanyag. Azóta a sárga lámpa kigyulladásakor lehető leghamarabb irány egy benzinkút, nem akarok még egyszer így járni :-)
[előzmény: (17514) Ruttkay, 2010.06.30 05:13:42]

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 05:13:42 (17514)
Mondjuk vidám lenne, ha helységnévtábla elött kezdenék egy pótos IFA előzésébe ami 48 km/órával halad, majd mikor mellé érek leszabályozna a ketyere.
Esetleg szemből jönne egy kamion kilencvennel - persze mert a falu másik oldalán már ellopták a kakaóbiztos berendezést!
[előzmény: (17508) snake, 2010.06.29 21:10:11]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.06.29 21:10:11 (17508)
Gyanítom a technika mai állása szerint csak akarni kéne, hogy a gépjárművek a sofőrtől függetlenül egy adott sebességgel haladjanak. Tehát pl lakott területre érve egy beépített ketyere érzékelné mondjuk a helységnévtábla környékén elhelyezett elektronyos akármi jelét, aztán szépen leszabályozná a motort.
És akkor a gyorshajtás problémája megoldódna.
Persze olyan ez, mint a háborúk: sokan szenvednek tőle, néhányan meg jól járnak, de sajnos pont az a néhány dönti el, hogy legyen-e vagy sem.
[előzmény: (17505) magpet, 2010.06.29 17:57:27]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.06.29 17:57:27 (17505)
Magyarországon is van tolerancia, a fix dobozos cuccok pl. nem 130-ra mérnek az autópályán, hanem talán 145-re, ha jól tudom. A mozgó lézeres eszközökkel is némiképp a határ fölé mérnek, tehát 50-nél nem büntetik azt, aki 53-mal ment. Hogy pontosan hogy állnak ezek a tolerancia-értékek (vagy százalékok), azt nem tudom.
Mellesleg erről a sebsség-méricskélésről az a véleményem, hogy a rendőrség a lehető legkisebb ellenállás irányába haladva igyekszik a legszebb bevételt realizálni. Út szélén autóban üldögélni és gombot nyomogatni nyilván sokkal egyszerűbb feladat, mint az igazán veszedelmes vadparasztot kiszűrni, üldözni, elkapni, vitatkozni vele. Ha mentelmi joga van, még meg is veri a rendőrt, ugye. Tehát a rend éber őre üldögél a dévúban, és nyomja a Fámát, abból nem lehet baj. Tuti bevétel, nulla kellemetlenség. A másik, hogy a gyorshajtás számokkal mérhető, tehát szépen beárazható. Pedig ha belegondolsz, lehet úgy "szabályosan" közlekedni, hogy életveszélyes legyen. Egy szűk belvárosi utcában az 50km/h hivatalosan OK, de ott nem lehet megállni, ha egy gyerek kilép az autók közül. Szintén lehet "szabályosan" 50-nel cikázni a sávok között mindenkit fékezésre kényszerítve, pofátlanul befurakodni a kanyarodó sávból az egyenesbe, stb. De ezek nehezen dokumentálható, balhés dolgok, a lézer a legjobb bevétel. tehát ezzel játszanak. Ennyi.
[előzmény: (17503) kaplee, 2010.06.29 17:27:38]

kapleehozzászólásai | válasz erre | 2010.06.29 17:27:38 (17503)
Szerintem kéne egy kis tolerancia. Rögtön írrom is mire gondolok. Én több mint 4 éve járok heti rendszerességgel Németországba ahol ugye az autópályákon csak a táblával jelzett szakaszokon van sebességkorlátozás, viszont Ausztriában 130 km/h de az eddigi tapasztalatom és osztrák ismerösöm szerint kb 150 km/h határig a rendörök egész jól tolerálják a gyorshajtást. E sebesség felett viszont lekapcsolják az embert egy alkalommal fordult elö h 165-el mentem és kivettek, 100 as táblánál a tolerancia úgy 110-115 körül mozoghat, a fixen kihelyezett mérök e felett szoktak szépen villogni.
Szóval itthon is kellene egy kis tolerancia, de itt egyértelmü zabolázásról és pénzbeszedésröl van szó.
Mint mondtam az osztrákok két alkalommal vettek ki a 4 év alatt 130nál 165-el mentem és egy alkalommal 100 helyett 125-el az elöbbiért 50Eurót a másikért 30 Eurót kellett fizetnem. Itthon is volt nemrég már az új bírságolás szerint egy gyorshajtásom 90 helyett 122-vel mentem szerintük ami rögtön 45e-be került, persze megnézhettem volna a felvételt a Szfehérvári központban Csütörtökön fél egytöl fél kettöig terjedö idöszakban - ja amikor minden ember dolgozik- Mi ez az egész ha nem lehúzás. Magyarországon ha valaki benézi rövid idön belül kifizeti egy ilyen lézerblokkoló árát a hatóságnak. Így itthon rá lehet mondani h megéri az árát.
[előzmény: (17502) magpet, 2010.06.29 16:47:29]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.06.29 16:47:29 (17502)
Folytatás innen:
repulos 2010.06.29 16:38:38 (9378):
Vajon mi történne, ha be lennének tartva a sebességhatárok?


Párszor már csevegtünk erről itt is, és egyéb helyeken is. Meseszép lenne, ha be lennének tartva a sebességhatárok, de ehhez szerintem sokan kérnék azt az apró kiegészítést, hogy a táblákat ne idióták helyzzék ki, illetve hagyják kint arccal a kassza felé.
Jómagam nem vagyok egy száguldozós típus (egy nagytestű, lomha dízel nem is erre való), de azért csak fel van téve egy LT400. Ha majd a belvárosban megyek 50 helyett 90-nel, és beszedik a jogsimat, akkor le fogom adni, mert megérdemlem. Viszont amikor a két falu közötti TSZ-úton a rozsdás 40-es táblánál méricskélnek, azt nem tudom másnak tekinteni, mint arcátlan lehúzásnak, vagy ha úgy tetszik, b*sztatásnak. Ez ellen pedig sajnos védekezni kell, mert az ombudsman nem véd meg. :)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]