Előzmények

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 10:40:39 (18081)
Nem akarsz közlekedési miniszter lenni? Egy ilyen megrendelés kéne a cégünknek! ( a környezet meg ugye kit érdekel :))) ).
[előzmény: (18077) KiVi, 2010.08.24 10:26:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 10:26:05 (18077)
Snake linkje szerint 9 óra, ez pont elég is, a pihenővel lesz 9-10. Nem csak nálunk nem gazdaságos, máshol se. Nézz meg egy német vagy olasz autópályát! Persze, hogy szándék kérdése, csak kérdés ki fizeti a révészt? Csak a tranzit kamionok vonaton történő átcipeléséhez a Szeged-Hegyeshalom irányon kéne minimum egy 4 vágányos, csak a roláknak fenntartott vasútvonal, plusz a két végén 1-1 hatalmas pályaudvar. Ez nem váltana ki tiltakozást? Jelentős környezet-átalakítással járna! S ez csak egy irány.
[előzmény: (18072) Yoss, 2010.08.23 22:40:37]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 22:40:37 (18072)
Közúton nincs 9-10 óra. Max 8 órát lehet vezetni egyfolytában valamennyi szünetekkel, aztán alvás, min. 8 óra vagy ilyesmi. Egyébként lehet, hogy nálunk ez nem gazdaságos, de annak kellene lennie. Ez csak szándék kérdése. Ami nálunk folyik országúti kamion fronton, az röhej.
[előzmény: (18071) KiVi, 2010.08.23 22:37:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 22:37:43 (18071)
Igen, csak Kiskundorozsma - Wels járat van, menetrend itt. (Nem túl szívderítő a 13-14 órás menetidő, ami 40-45 km/h sebességnek felel meg. Ez közúton még pihenővel is 9-10 óra csak.)
[előzmény: (18070) Ákibard, 2010.08.23 20:46:18]

Ákibardhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 20:46:18 (18070)
Sőt, szerintem jelenleg működő egyedül Kiskondorozsmán van.
Tudnának még rakodni Sorponban, ott két leeresztett félsorompó és vörösen villogó fénysorompó emlékeztet az akcióra.
Volt még talán Budafok-Háros, de ha jól tévedek, elbontották.

Daruzható félpótkocsit tudnak rakodni Sopronban és a BILK-en is.
[előzmény: (18069) Ákibard, 2010.08.23 20:42:17]

Ákibardhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 20:42:17 (18069)
"hogy Mo-on kb 5 állomás van , ahol ezeket a szerelvényeket tudják kezelni. Azok sem a határnál!"

Még annyi sincs... :(
[előzmény: (18062) mike andros, 2010.08.23 14:05:32]

mike androshozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 14:05:32 (18062)
Lehet, hogy hüjje vagyok, de amikor én még gyerek voltam, akkor azt mondták, hogy nem az egész kamion fog utazni, csak a vontatmány. Még a "személyzet" sem. Ha végig gondoljuk, minek is?
Egyébként egy vasútnál jártas ismerősöm megsúgta, hogy Mo-on kb 5 állomás van , ahol ezeket a szerelvényeket tudják kezelni. Azok sem a határnál!
Na és mi van, ha valakinek az az érdeke, hogy ne is működjön ez a vonatos dolog ???
[előzmény: (18061) Mr Zerge, 2010.08.23 13:57:21]

Mr Zergehozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 13:57:21 (18061)
Egyszer olvastam egy olyan okról is, hogy ha vonatozik a kamion akkor csak állás időt fizetnek a sofőrnek, ami töredéke annak, mintha vezetne. Ezért nem is akarnak vonatozni a sofőrök.
[előzmény: (18058) mudman, 2010.08.23 13:30:30]

mudmanhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 13:30:30 (18058)
Annyira nem bonyolult. A parkolóban kötelező alvás helyett aludhatna a vonaton is, nem? Ez mennyi időkiesés is lenne? Pont nulla?
A szállított termék árára, inflációra pont semmilyen hatása nem lenne, ha átviszik az országon. Persze ha Pécsre kéne friss szegfűt szállítani, azt nem kéne vonatra tenni. :)
Az eszközöket, infrastruktúrát, amelyekkel megoldható lett volna, azt sajnos ugye már eladták...
[előzmény: (18050) KiVi, 2010.08.23 10:25:26]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 10:25:26 (18050)
Kifejtenéd bővebben? Azaz milyen eszközökkel, rugalmassággal, árakon, jogi környezetben és milyen hatása lesz a szállított termékek árára (infláció)?
[előzmény: (18049) mudman, 2010.08.23 09:21:36]

mudmanhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 09:21:36 (18049)
hataron vonatra, tuloldalon vonatrol le, es mehet

Támogatom, azzal a kitétellel, hogy aki át akar autózni az országon, háromszor annyit fizessen, mint a vonatos mókáért! Aludjon a bolgár barom a vonaton, ne vezetés közben.

Aztán már csak azt a tudóst kéne előszedni és egy tompa facsákánnyal beküldeni az uránbányába, aki a MÁV egyetlen pénzt hozó hajtását lecsapta, és odavetette az osztrákoknak.
[előzmény: (18044) magpet, 2010.08.22 19:31:50]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 19:31:50 (18044)
Szerintem ez is, mint minden mas, agyon van bonyolitva, hogy atlathatatlan, es igy birsagolhato legyen. Egyszerubb megoldas:
-Belfoldi fuvarozo: itt fizet adot, hasznalja "ingyen" az utat. Ha "extrat" akar (autopalya), vegyen matricat. Ami utat, telepulest vedeni akarunk, onnan teherforgalom x tonna folott kitilt, oszt jonapot.
-Tranzit: hataron vonatra, tuloldalon vonatrol le, es mehet. Ha kocsikazni akar, akkor napi utdij, ami az uzemanyagaval es jarmu-amortizacioval egyutt nagyjabol egyezzen meg a vonatos mutatvany koltsegevel.

Minderrol egy darab tabla es/vagy soknyelvu szorolap a hataron, es kesz. Persze ha a cel a birsag, es nem az utak, falvak vedelme, akkor jo a jelenlegi rendszer.
[előzmény: (18043) Bandy, 2010.08.22 18:16:06]

Bandyhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 18:16:06 (18043)
A sok kérdés valóban mindig a teherforgalom miatt vetődik fel.
Rengeteg helyen van kinn különböző tábla, pl. felettünk Biatorbágynál, ahol rámész az M1-re.
Ott van a fizető tábla. Hetente egyszer satufék az előttem álló autó, és rémülten tolat vissza, pedig csak az X tonna felettiekre vonatkozik, rájuk viszont valóban minden második sarkon új fizetős tábla mutat...
[előzmény: (18041) magpet, 2010.08.22 18:03:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 18:03:37 (18041)
Azt mindig csodálom, hogy a teherautósok ezt hogy követik. Sokszámjegyű dűlőutak pár kilométeres szakaszai fizetősek váratlanul. Nagyon jópofa lehet erre is figyelni, közben persze a taográfra, a kötelező pihenőidőre, és minden egyéb állati fontos szabályra. Minden elismerésem annak a kamionosnak, aki mindezek mellett még az útra és a környéken mozgó kisebb objektekre (szgk, gyalogos, bringás) is képes figyelni valamelyest.
[előzmény: (18040) yoggi, 2010.08.22 14:04:09]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 14:04:09 (18040)
Az nem, sok fizetős útszakasz van a Dunántúlon, de az alaphelyzet az az, hogy személyforgalomnak nem az, csak a teherforgalom számára. 55, 56 egyes szakaszai, 61, 63,64, M9 , pl.
[előzmény: (18038) Mákos, 2010.08.22 12:40:22]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 12:40:22 (18038)
Ha jól tudom valami kaposvári elkerülő is fizetős...
[előzmény: (18037) KiVi, 2010.08.22 12:01:10]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 12:01:10 (18037)
A jelzésekkel nekem nem sok bajom volt eddig, főleg a többi matricás országhoz képest. Ami helyi bosszantás, hogy a legtöbb várost elkerülő szakasz ingyenes, kivéve az M60 Pécs-kelet és Pécs-dél között...
[előzmény: (18036) magpet, 2010.08.22 09:17:35]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 09:17:35 (18036)
Biztosan en vagyok paranoias, de sezrintem azert, mert ha evente paran bedolnek es vesznek matricat, maris van egy kis plusz bevetel. Annak idejen egyebkent valami miniszter szajabol elhangzott az M0 fizetosse tetelenek terve, ami meg magyarorszagi leptekkel merve is felfoghatatlan baromsag.
Egyebkent vannak mashol is ingyenes szakaszok, ahol finoman szolva nem egyertelmu az ingyenesseg/fizetosseg jelzese (pl. M1 tatabanya-Ovaros es Tata kozott).

A lenyeg: ma meg a teljes M0 ingyenesen hasznalhato.
[előzmény: (18035) Ich.., 2010.08.22 07:47:41]

Ich..hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:47:41 (18035)
Köszi neked is. A linkelt oldalt én is megtaláltam, csak azt nem értettem miért sorolnak fel egy halom útszakaszt, ahelyett, hogy ennyit írnának: a teljes M0 díjmentes.
[előzmény: (18033) widi, 2010.08.22 07:36:32]

widihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:36:32 (18033)
http://autopalya.hu/02Ematrica/02DijmentesSzakaszok
[előzmény: (18031) Ich.., 2010.08.22 07:20:32]

Ich..hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:20:32 (18031)
Erősítsen már meg valaki abban, hogy ha a 3-as útról a 11-es útra szeretnék eljutni, akkor használhatom az M0-t fizetés nélkül?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]