geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Előzmények

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 13:24:57 (18087)
Nem csak az üzemanyag, van még pl. a hőn szeretett regadó, a mindenféle illetékek, ÁFA, teljesítményadó... Persze ezeket az egyszeri tranzitáló nem fizeti, de a magyar kamionos se külföldön.
Útépítési adataim nincsenek, de nem nagyon van olyan út aminek csak a tranzit miatt kell a 11,5t tengelyterhelést bírnia. S ha már a belföldi forgalom miatt kell az infrastruktúra akkor nem tűnik gazdaságosnak csak a tranzit miatt építeni egy drágábbat főleg, hogy számottevő kapacitás probléma sincs az utakon.
[előzmény: (18086) KoLa, 2010.08.24 13:10:47]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 13:10:47 (18086)
Az üzemanyagok adójára utaltál? (Mert szerintem az alkohol jövedéki adóját sem csak a borászatok, sörgyárak, szeszlepárlók és palackozók valamint a detoxikálók fejlesztésére fordítják, szerintem helyesen.)
A kamionok nagy része amúgy sem nálunk tankol, így itt ezen a jogcímen adót sem fizet, de az utakat használja. Tőlük csak az útdíj a bevétel, ami valószínűleg nem fedezi az utak létesítésének és fenntartásának rájuk eső részét. (Mennyivel is kerül többe egy útpálya, ha 3 helyett 30 tonnás járműforgalomra tervezik?)
[előzmény: (18085) KiVi, 2010.08.24 12:24:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 12:24:43 (18085)
Ha jól emlékszem 500 milliárd körül van az adóbevétel és 100 milliárd körül költenek az utakra. (Micsoda Kánaán lenne ha mindet visszaforgatnák!)
[előzmény: (18084) KoLa, 2010.08.24 11:52:01]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 11:52:01 (18084)
És biztos, hogy a befizetései fedezik az összes költséget?
[előzmény: (18078) KiVi, 2010.08.24 10:27:21]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 10:27:21 (18078)
Bizony. Mindazonáltal a közút jelentős befizető a költségvetésbe míg a vasút jelentős pénznyelő.
[előzmény: (18073) KoLa, 2010.08.24 00:00:44]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 00:00:44 (18073)
A közutak létesítése, karbantartása sincs ingyen, ahhoz is pénz - nagyon sok pénz - kell. Ha 3 helyett 30 tonnás járművekre méretezik, akkor meg különösen sok.
[előzmény: (18066) KiVi, 2010.08.23 17:16:18]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 17:16:18 (18066)
Már ott se. Addig volt viszonylag jelentős míg élt az Ökopont rendszer, ma már csak speciális viszonylatokban. (Pl. a Brenner-hágón, de ott is csak 15% vonatozik, ez napi 54 vonat. Már csak egy 50%-os részesedéshez is brutális vasúti beruházás kellene.)
[előzmény: (18063) Barbárka, 2010.08.23 15:11:30]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 15:11:30 (18063)
Ha az osztrákoknál működik/megéri a vonatos tranzit, akkor nálunk miért nem?
[előzmény: (18050) KiVi, 2010.08.23 10:25:26]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 10:25:26 (18050)
Kifejtenéd bővebben? Azaz milyen eszközökkel, rugalmassággal, árakon, jogi környezetben és milyen hatása lesz a szállított termékek árára (infláció)?
[előzmény: (18049) mudman, 2010.08.23 09:21:36]

mudmanhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.23 09:21:36 (18049)
hataron vonatra, tuloldalon vonatrol le, es mehet

Támogatom, azzal a kitétellel, hogy aki át akar autózni az országon, háromszor annyit fizessen, mint a vonatos mókáért! Aludjon a bolgár barom a vonaton, ne vezetés közben.

Aztán már csak azt a tudóst kéne előszedni és egy tompa facsákánnyal beküldeni az uránbányába, aki a MÁV egyetlen pénzt hozó hajtását lecsapta, és odavetette az osztrákoknak.
[előzmény: (18044) magpet, 2010.08.22 19:31:50]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 19:31:50 (18044)
Szerintem ez is, mint minden mas, agyon van bonyolitva, hogy atlathatatlan, es igy birsagolhato legyen. Egyszerubb megoldas:
-Belfoldi fuvarozo: itt fizet adot, hasznalja "ingyen" az utat. Ha "extrat" akar (autopalya), vegyen matricat. Ami utat, telepulest vedeni akarunk, onnan teherforgalom x tonna folott kitilt, oszt jonapot.
-Tranzit: hataron vonatra, tuloldalon vonatrol le, es mehet. Ha kocsikazni akar, akkor napi utdij, ami az uzemanyagaval es jarmu-amortizacioval egyutt nagyjabol egyezzen meg a vonatos mutatvany koltsegevel.

Minderrol egy darab tabla es/vagy soknyelvu szorolap a hataron, es kesz. Persze ha a cel a birsag, es nem az utak, falvak vedelme, akkor jo a jelenlegi rendszer.
[előzmény: (18043) Bandy, 2010.08.22 18:16:06]

Bandyhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 18:16:06 (18043)
A sok kérdés valóban mindig a teherforgalom miatt vetődik fel.
Rengeteg helyen van kinn különböző tábla, pl. felettünk Biatorbágynál, ahol rámész az M1-re.
Ott van a fizető tábla. Hetente egyszer satufék az előttem álló autó, és rémülten tolat vissza, pedig csak az X tonna felettiekre vonatkozik, rájuk viszont valóban minden második sarkon új fizetős tábla mutat...
[előzmény: (18041) magpet, 2010.08.22 18:03:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 18:03:37 (18041)
Azt mindig csodálom, hogy a teherautósok ezt hogy követik. Sokszámjegyű dűlőutak pár kilométeres szakaszai fizetősek váratlanul. Nagyon jópofa lehet erre is figyelni, közben persze a taográfra, a kötelező pihenőidőre, és minden egyéb állati fontos szabályra. Minden elismerésem annak a kamionosnak, aki mindezek mellett még az útra és a környéken mozgó kisebb objektekre (szgk, gyalogos, bringás) is képes figyelni valamelyest.
[előzmény: (18040) yoggi, 2010.08.22 14:04:09]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 14:04:09 (18040)
Az nem, sok fizetős útszakasz van a Dunántúlon, de az alaphelyzet az az, hogy személyforgalomnak nem az, csak a teherforgalom számára. 55, 56 egyes szakaszai, 61, 63,64, M9 , pl.
[előzmény: (18038) Mákos, 2010.08.22 12:40:22]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 12:40:22 (18038)
Ha jól tudom valami kaposvári elkerülő is fizetős...
[előzmény: (18037) KiVi, 2010.08.22 12:01:10]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 12:01:10 (18037)
A jelzésekkel nekem nem sok bajom volt eddig, főleg a többi matricás országhoz képest. Ami helyi bosszantás, hogy a legtöbb várost elkerülő szakasz ingyenes, kivéve az M60 Pécs-kelet és Pécs-dél között...
[előzmény: (18036) magpet, 2010.08.22 09:17:35]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 09:17:35 (18036)
Biztosan en vagyok paranoias, de sezrintem azert, mert ha evente paran bedolnek es vesznek matricat, maris van egy kis plusz bevetel. Annak idejen egyebkent valami miniszter szajabol elhangzott az M0 fizetosse tetelenek terve, ami meg magyarorszagi leptekkel merve is felfoghatatlan baromsag.
Egyebkent vannak mashol is ingyenes szakaszok, ahol finoman szolva nem egyertelmu az ingyenesseg/fizetosseg jelzese (pl. M1 tatabanya-Ovaros es Tata kozott).

A lenyeg: ma meg a teljes M0 ingyenesen hasznalhato.
[előzmény: (18035) Ich.., 2010.08.22 07:47:41]

Ich..hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:47:41 (18035)
Köszi neked is. A linkelt oldalt én is megtaláltam, csak azt nem értettem miért sorolnak fel egy halom útszakaszt, ahelyett, hogy ennyit írnának: a teljes M0 díjmentes.
[előzmény: (18033) widi, 2010.08.22 07:36:32]

widihozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:36:32 (18033)
http://autopalya.hu/02Ematrica/02DijmentesSzakaszok
[előzmény: (18031) Ich.., 2010.08.22 07:20:32]

Ich..hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.22 07:20:32 (18031)
Erősítsen már meg valaki abban, hogy ha a 3-as útról a 11-es útra szeretnék eljutni, akkor használhatom az M0-t fizetés nélkül?


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu