Előzmények
KoLa | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.08 02:22:31 (25277) |
Annak, hogy nem értünk egyet, szerencsére nincs súlyos következménye. Viszont ha valaki szándékosan áthágja a közlekedési szabályokat - abban bízva, hogy mások majd utat adnak neki - abból sajnos könnyen tragikus baleset lehet.[ előzmény: (25274) Old Fairy, 2011.10.08 00:38:39] |
|
Old Fairy | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.08 00:38:39 (25274) |
Azt hiszem, hogy itt részemről vége a téma megvitatásának: teljes mentális inkompatibilitást* észlelek - személyeskedni viszont nem óhajtok.
* Nem értünk egyet - és nem is fogunk.[ előzmény: (25273) KoLa, 2011.10.07 23:23:03] |
|
KoLa | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 23:23:03 (25273) |
És még két megjegyzés:
1. Menet közben meglehetősen nehéz lenne hosszas eszmecserét folytatni arról, hogy a szembe jövőnek van-e - számodra is elfogadható - indoka arra, miért vette igénybe teljes szélességében azt a forgalmi sávot amin egyébként jogszerűen haladt.
2. A közlekedéshez a kooperáción kívül hozzá tartozna a szabályok - elsősorban a KRESZ - betartása. (És engedtessék meg nekem az, hogy a szabálysértéshez nem kívánok asszisztálni.)[ előzmény: (25262) Old Fairy, 2011.10.07 20:27:21] |
|
Old Fairy | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 20:27:21 (25262) |
Nem az indokolt okról beszéltünk, hanem az indokolatlanról.
És nem, nem az "övé" - ezt el kell felejteni! A terelővonal nem vasbetonfal, vasfüggöny, kihegyezett karókkal bélelt vizesárok, hanem tájékozódást segítő jelzés. Ugyanis mindaz, amit felsoroltál egyetlen egy esetben érdekes: egy baleset utáni felelősségre vonáskor. És - remélem - nem az a legfontosabb vezérlőelved, amikor kormány mögé ülsz, hogy "jajj, csak baleset esetén ne én legyek a hibás..."
Kooperáció. Ez a KRESZ lényege.[ előzmény: (25258) KoLa, 2011.10.07 18:41:11] |
|
KoLa | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 18:41:11 (25258) |
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
Nem tudhatod miért húzódik a felezővonalhoz (kerülhet pl. kátyút, de lehet más egyéb - indokolt - oka is), de bármi miatt teszi is, az a sáv teljes szélességében az "övé".[ előzmény: (25250) Old Fairy, 2011.10.07 15:51:50] |
|
Old Fairy | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 15:51:50 (25250) |
Két okból sem igaz:
1. A KRESZ preambuluma (amire "jogalkotó szándéka", "törvény szelleme" szókapcsolatokkal is szoktak hivatkozni) kimondja:
[...]a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.
2. A 3. § szerint:
Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles [...] c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
3. A 25. § (2) pedig így szól:
Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.[...]
Tehát "tapadós versenyzőnk" bunkó és szabálytalan. Ez a három. :-))[ előzmény: (25243) KoLa, 2011.10.07 14:09:07] |
|
KoLa | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 14:09:07 (25243) |
...a szembejövő masszívan tapad a felezővonalra...
Ő csak szimplán udvariatlan, de nem szabálytalan.[ előzmény: (25240) magpet, 2011.10.07 12:54:23] |
|
magpet | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 12:54:23 (25240) |
Jogos. Mikor a derék ember csak a saját autója végéig, esetleg onnan még 1-2 méterre lát. A többi nem érdekes, nincs is, nem szabad vele foglalkozni. Ha egy biciklist előzök, a szembejövő masszívan tapad a felezővonalra. És hasonlók. A legszomorúbb, hogy ezek az emberek nem is sejtik, hogy balf@szok, és ha szólnál neki, nem is értené, mi a bajod, miért kötekszel.[ előzmény: (25234) LionDaddy, 2011.10.07 12:44:07] |
|
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 12:44:07 (25234) |
Pontosan az ilyen és ehhez hasonló esetekre gondolok én is. Plusz hozzájönnek még azok az esetek (ez sem kevés), amikor nem figyelünk oda a másikra.
Elég lenne mondjuk egy sávot beljebb menni - ha éppen üres is az a sáv -, hogy az a szerencsétlen be tudjon sorolni a külsőbe, vagy ki tudjon kanyarodni a főútra. Külön imádom a kétsávos körforgalmakat, na ott aztán öröm nézni, hogy mennyire nem tudjuk használni ezt az egyébként jó forgalomtechnikai eszközt.[ előzmény: (25231) magpet, 2011.10.07 12:30:56] |
|
magpet | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 12:30:56 (25231) |
Az van, hoyg míg Kínában, Thaiföldön, vagy Egyiptomban mindenki megy amerre lát, nem törődnek se lámpával, se táblával, se rendőrrel, kialakul egyfajta rend. Mindenki erre számít. Nálunk abból van a baj, hogy a társaság egyik fele elhiszi a behajtani a tilost, és hisz benne, hogy a többiek is így vannak ezzel. Aztán jön szembe a törvények fölött álló...[ előzmény: (25229) LionDaddy, 2011.10.07 12:28:34] |
|
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 12:28:34 (25229) |
Az lehet, de én itt közlekedek és a mindennapi tapasztalataim sajnos nem ezt támasztják alá. Ez van. [ előzmény: (25227) ID24, 2011.10.07 12:09:29] |
|
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 11:42:42 (25225) |
Nem kell ehhez hidegfront, bőven elég a mindennapos magyar közlekedési "kultúra".
Már ha ezt a közútjainkon folyó élet-halál harcot - egyesek ugyanis annak tekintik - annak lehet nevezni. :-([ előzmény: (25217) Mákos, 2011.10.07 10:18:58] |
|
Mákos | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.07 10:18:58 (25217) |
MINDENI NAGYON FIGYELJEN AZ UTAKON!
A hidegfront miatt lehet, de ma reggel majdnem, 5 centin múlott, hogy balesetem lett. Egy idióta tükör és index nélkül elindult az út mellől. Reflex + kormányrántás + duda + fék kombinácóval úszta meg a vadbarom, hogy a 2 tonnás Lujzával nem zúztam porrá a szögvas lökhárítóval, és nem a tűzoltóknak kellett kivágni a szomszédéwót autójából... |
|
|
|