Előzmények

WebMonsterhozzászólásai | válasz erre | 2006.07.15 09:41:29 (5219)
Hopsz, ezt benéztem :D
[előzmény: (5218) erchegyia, 2006.07.15 08:31:34]

erchegyiahozzászólásai | válasz erre | 2006.07.15 08:31:34 (5218)
én úgy tudom, hogy a GPS Doppler elven mér sebességet.
[előzmény: (5217) WebMonster, 2006.07.15 00:07:11]

WebMonsterhozzászólásai | válasz erre | 2006.07.15 00:07:11 (5217)
A GPS (gondolom) úgy számolja a sebességet, hogy veszi az aktuális, és az előző koordinátát és leosztja a két mérés óta eltelt idővel eltérésüket. Ez ugye, az egyenesvonalú egyenletes mozgás képlete...viszont a mi mozgásunk nem ilyen, maximum jó közelítéssel. Annál jobb a közelítés, minél kisseb t időtartamot veszünk (a t a baudrate - na jó nem, még hozzá kell adni az adatfeldolgozáshoz szükséges időt, ami elvileg egy konstans), mivel ekkor egyre kissebb lesz az i ív, és az i' szakaszok különbsége (ábra).
Egyrészt, az olcsóbb GPS-ek, szinte kivétel nélkül NMEA protokollt használnak 4800 baudrattel, míg a drágábbak bírnak magasabb baudratet, és legtöbbször ismerik a SiRF/Garmin bináris protokollt (bár ez utóbbi szerintem nem jelent olyan hatalmas előnyt), tehát a drágább GPS-ek gyorsabban továbbítják az adatokat, így kissebb a t, tehát pontosabb a közelítés.
Másrészt, az olcsóbb GPS-ekben általában gagyibb az antenna, tehát ugyanazon a két ponton pontatlanabb koordinátat adhat, mint drágább társai, így a sebességátlag is pontatlanabb lesz.
Összefoglalva: GPS csak átlagsebességet ad, ami jobb-rosszabb közelítéssel megadja a sebességet (fontos a baudrate, az adatfeldolgozási idő, és a mérések pontossága), míg a hagyományos mechanikus műszerek ténylegesen a pillanatnyi sebességet adják meg.

Most ilyen hangulatom volt, ne kövezzetek meg ha margitság; kicsit fáradt lettem a végére. :D
Szerintetek?
[előzmény: (5193) Csigabiga, 2006.07.13 16:49:05]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2006.07.13 16:49:05 (5193)
abességmérésnél -> sebességmérésnél
[előzmény: (5192) Csigabiga, 2006.07.13 16:48:21]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2006.07.13 16:48:21 (5192)
A GPS nem feltétlenül pontos abességmérésnél?!
A drágábbak miért mérnének pontosabban, mint az olcsóbbak?
Ugyaz azokat az adatokat használják, legfeljebb az olcsóbban kevesebb a csicsa!
[előzmény: (5191) jalso, 2006.07.13 16:43:44]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.13 16:43:44 (5191)
Nem is tudom, mennyire OFF ez a dolog az ide-oda száguldozó ládavadászoknak. A tájfutók levlistáján olvastam az alábbiakat:

Aki esetleg régebben nyomon követte a budapesti traffipaxok üzemelését, és
mostanában nem, akkor értékes információ, hogy júliustól teljesen
átszervezték a mérési rendet. Az M3 és M1M7 autópálya bevezetőkről belső
területekre kerültek a frekventált és éjjeli ellenőrzések. A radarokat
jórészt kidobálták, a lézerre kell ezentúl döntően vadászni.

50-es korlátozástól fölfelé minimum a megengedett +10km/h a büntetési limit.
90-nél 100- 105, 100-nál 115-120, 120-nál 135-140, autópályán 150 a
fotólimit. Ez alatt nem büntetnek, mert az autók kmóráinak is van mérési
hibája.
Aki nem biztos az autó kmóra pontosságában (azaz nem mérte valami hitelesnek
tekinthető módon. A GPS nem feltétlenül az, csak a drágább típusok
megbízhatóak), az menjen ki az M7-en az M0-ig, ott forduljon vissza, és
befelé jövet van két hurokdetektoros kijelzős sebességmérő, amihez be lehet
lőni a kmórát. Vagy akinek van rendőr ismerőse, az traffipaxszal is
beméretheti :-), az viszont hiteles lesz.

Ami még fontos változás, eddig hétvégén nem volt városi mérés (nagyon nagyon
ritka kivételtől eltekintve), csak az autópálya bevezetőkön, ez megszűnt,
hétvégén is minden mérőautó rendesen üzemel, mint hétköznap. Az éjjeli
méréseket az éjjeli száguldozós útbvonalakra helyezték át, ahol nappal nem
nagyon mérnek a dugók miatt (Petőfi és Erzsébet híd és környéke, Kis- és
Nagykörút, stb...), ráadásul a Nagykörúton több helyen 30- as táblát raktak
ki, amit nem feltétlenül vesz figyelembe senki, viszont 30 helyett 50 már
jogsi is lehet, ha nem az első eset...

A megváltozott rend szerinti aktuális napi lista letölthető:
http://www.police.hu/traffipax/BRF-20060705_h3.html

Aki pedig profi akar lenni a témában:
http://sebessegmeres.info


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]