Előzmények

Pilis50hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.26 08:40:24 (4803)
Az OK-et a Vasutasok 'csinálták', Bokody, Forgó, Thuróczy és dr. Vízkelety Lacibácsi szervezésével, 1951-52 táján, Tapolcától, mert odáig lehetett menni vonattal legnyugatabbra - minden gond nélkül. Amikor Ők lettek az MTSZ aktív vezetői, 'vitték' magukkal az általuk támogatott túraanyagot is. Amikor már lehetett jobban mozogni - nem akarták nagyon nyújtani a távot, de (lehetőleg) a 'hegyesebb' területre terelték a nyomvonalat.
[előzmény: (4802) olahtamas, 2010.08.26 07:30:29]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2010.08.26 07:30:29 (4802)
OKT kérdésben csak sejtem, hogy választani kellett a Balaton-Badacsony és a régiótok között mert túl nagy kitérő lett volna mindkettő érintése.
Mellesleg GYSM megyét érinti az OKT mintegy 2 km hosszban a Kőris-hegy keleti oldalánál.

A másik kérdésben, egy adott terület rendezettsége leginkább az ott élő aktivistáktól függ.
Ha tenni akarsz a régióért, segítséget elvileg itt kaphatsz:

Győr-Moson-Sopron Megyei Természetbarát Bizottság
Elnök: Hluchány József
Cím: 9022 Győr, Batthyány tér 2.
Levélcím: 9001 Győr, Pf.: 635.
Tel.: 96/618-293 Fax: 96/618-297
Ügyelet: csütörtök 16-17 óra

Nem biztos, hogy egyszerű menet, erre azért készülj, nekem is egy évig tartott mire felfesthettem az általam kifogásolt szakaszt. Igaz én azzal nehezítettem a dolgomat, hogy nem voltam hajlandó szabadságot kivenni azért, hogy bemenjek a félfogadásra, hanem e-mail ban és a hétvégei túrákon szóba hozva próbálkoztam :)
[előzmény: (4800) herrbert74, 2010.08.25 22:38:11]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.25 22:38:11 (4800)
Igen, én is így gondoltam. Nem vagyok gyakorlott túrázó, pláne jelzésfestő, csak eljátszottam a gondolattal.
Viszont az érdekelne még, hogy mások hogy látják ezt. A Kék Kör egységét megbontani tényleg szentségtörés lenne, de nem érdemelne többet ez a régió? Én ugye elfogult vagyok, hogy látják ezt kívülről?
[előzmény: (4799) olahtamas, 2010.08.25 16:54:45]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2010.08.25 16:54:45 (4799)
Az országos kékhez hozzányúlni, eléggé "szentségtörésnek" minősül :)
Viszont más útvonalakat lehet kreálni, bár mindig hozzá kell gondolni a felújítás szükségességét is.

Tehát ha csinálsz egy 100 km hosszú jelzést, azt karban is kell tartani.
Nem tudom hány km-t szoktál évente jelzést festeni, de mondjuk egy 5 évente újrafestéshez ez évi 20 km.

És akkor még az engedélyekről, módosításokról, rongálásokról nem is beszéltünk.
[előzmény: (4797) herrbert74, 2010.08.25 14:50:01]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.25 14:50:01 (4797)
A napokban/hetekben nézem újra a Másfél millió lépést és folytatásait. Győriként és szigetköziként bántja a lelkemet, hogy a Kék Kör hazánk 18 megyéjét érinti, vagyis egy kivételével az összeset. A kivétel természetesen Győr-Moson-Sopron megye.
Persze érthető, hogy kimaradt, hiszen hazánk két műemlékekben leggazdagabb vidéki városán (Győr és Sopron), Pannonhalmán, Fertődön, a Szigetközön, a Rábaközön, a Hanságon, a Fertő-tavon és a Soproni-hegységen kívül nem sok látnivaló akad itt. :)
Na jó, ennek bizonyára történeti okai vannak, hogy kimaradt, egyszerűen így alakult. De nem lehetne mégis bekapcsolni valahogy a Kék Túrába?
Az az igazság, hogy már el is játszottam a gondolattal, hogy merre vezethetne az Észak-Dunántúli Kék Túra útvonala:
Zirc-Pannonhalma-Nyúl-Győrújbarát-Kóny-Lébény-Kimle-Ásványráró-Lipót-Dunakiliti-Mosonmagyaróvár-Jánossomorja-Osli-Rábatamási-Szany-Beled-Mihályi-Kapuvár-Fertőd-Fertőrákos-Sopron-Brennbergbánya-Nagycenk-Zsira-Kőszeg.
Szerintem látványosságban nem marad el a Kék Kör átlagától, sőt. Bár a nagy részét már ismerem, szívesen végigjárnám egyszer gyalog is.
Mit gondoltok, jó ötlet? Aki közelebb van a tűzhöz (MTSZ vagy nem tudom) talán már találkozott ilyen felvetéssel és tudja, miért (vagy miért nem) oktondiság ennek a felvetése. Az ő véleményére is kíváncsi lennék.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]