Előzmények
cseremoha | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.17 13:58:26 (5153) |
Sajnos a magyar hatóságok nem igazán akarnak foglalkozni a múlt emlékeinek megőrzésével. Én is már hónapok óta próbálok megoldást találni egy majd 130 éves háromszögelési kő és egy kicsit öregebb hármashatárkő további sorsára.
Ezen emlékek összegyűjtése csakis a végső megoldás lehet. Minden jelet ott kell megőrizni, ahol az a jel betöltötte a neki szánt feladatott. Egy határkő addig határkő, amíg a határon áll. [ előzmény: (5152) alnibell, 2012.11.16 22:13:55] |
|
alnibell | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 22:13:55 (5152) |
Bocs', hogy részletekben írok!
Az előzőhöz még csak annyit, hogy Győr és Veszprém megye egykori határán a ma is áll egy mérföldkő, mára már szinte olvashatatatlan felirattal. Ez volt olvasható rajta:
GYŐR MEGYE
határja
___________
Győr
Veszprém
Ország út
13,76 mérföld
Győrtől
Kb. tíz éve ajánlottam a megyei földhivatal vezetőjének a megmentését, a geodéziai kőgyűjteménybe helyezését. Nem történt meg, de szerencsére még megvan.
Írtam már erről. Elnézést az ismétlésért![ előzmény: (5151) alnibell, 2012.11.16 22:03:03] |
|
alnibell | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 22:03:03 (5151) |
Az biztos, hogy a hazai zöld színű tábláknál, mondjuk egy 62-es számmal, sokkal többet mondanak. Húsz éve találkoztam velük legutóbb. Akkor (is) mindkét irányra megadták a legközelebbi település, s ha jól emlékszem a következő nagyobb település távolságát, az út számát is jelölve. Meg viseltek egy kék vagy vörös sávot, az út besorolásáshoz igazodva. Továbbá az út melletti sebességkorlátozó táblák is a valós helyzetre hívták föl a figyelmet. Ha 20 km/h-s tábla volt kinn, akkor ott nem volt tanácsos többel menni, és nem a rendőr esetleges jelenléte miatt.[ előzmény: (5150) cseremoha, 2012.11.16 21:26:58] |
|
cseremoha | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 21:26:58 (5150) |
Romániában a km-kövek mindkét irányban mutatnak távolságadatokat, és akár irányonként többet is. Ezenkívül az adott út számozását is jelzik.[ előzmény: (5148) Old Eye, 2012.11.16 20:45:16] |
|
Old Eye | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 20:45:16 (5148) |
Van egy emlékképem, 12-13 éves koromban jártam Erdélyben/Romániában. A falvak, városok közti országutakon a kilométerkövekre fel volt festve az elhagyott településtôl megtett és a következô településig megteendô táv kilométerben. Érdekesnek és praktikusnak is találtam. Mi a helyzet most?[ előzmény: (5147) cseremoha, 2012.11.16 20:34:45] |
|
cseremoha | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 20:22:46 (5142) |
Sokan élnek abban a tévhitben, hogy az útszéli tábláról leolvasott km érték azt jelenti, hogy ennyi km-re van az adott út vége. (Ez sok esetben így van, de a közutak szelvényezési a rendszere már nem erre épül.)[ előzmény: (5139) cseremoha, 2012.11.16 20:15:19] |
|
Ákibard | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 19:59:19 (5135) |
Szelvényszámozás.
A 375+200 jelű objektum az a 375. km kő után 200 méterrel található.[ előzmény: (5134) Old Eye, 2012.11.16 19:55:38] |
|
cseremoha | hozzászólásai | válasz erre | 2012.11.16 19:30:48 (5133) |
Mi a véleményetek a "103 +1000 km" típusú feliratokról néhány km-tábla esetében?
Magán a km-táblán nincs jelölve a dimenzió. A klasszikus térképeken sincs jelölve a dimenzió, de a Tuhu-ra feltöltött POI-k esetében a dimenzió használata vált elfogadottá.
Tehát, ha helyesen szeretnénk használni ezt a típusú jelölést, akkor ezt a formát kellene használni: "103 km +1000 m" vagy ezt: "103 +1 km".
|
|
|
|