GC kupa fórum, Nivás Döme hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 9 db hozzászólás

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.12.01 20:39:21 (4000)
Gratulálok minden résztvevőnek, és köszönet az adminoknak. Már érkeznek is a mínuszok, úgyhogy kupára fel!
[előzmény: (3999) griffs, 2017.12.01 20:09:01]

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.11.14 18:09:23 (3986)
Köszi mindenkinek a gyors választ
[előzmény: (3982) Attibati, 2017.11.13 19:12:45]

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.11.13 18:07:07 (3980)
Szia Attibati!

Tegnap kerestem fel egy frissen megjelent ládát (GCAMY). Az esélytelenek nyugalmával gondoltam feltöltöm a kupa oldalára (#8031), viszont a rendszer azt jelzi, hogy még csak láda sincs a közelben. Kell valamennyi átfutási idő az új ládáknál, vagy csak én bénáztam valamit el? Ha tudod, hagyd jóvá légyszi, köszönöm.

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.01.16 19:55:28 (3874)
Érdekes felvetések hangzottak el, bár az "üdvözülést" nem tudom, melyik hozná el.
A találomra kiválasztott egy pont 10szeres szorzóval (amennyiben komoly a felvetésed) szerintem zsákutca, lehetséges, hogy valaki korábban már "lejárta" a környéket, egy pontért visszamenni életszerűtlen. Ennyi erővel téli szorzó is szóba jöhetne, a hideg legalább állandó nehézség.

A hegyi kategória megoldása jónak hangzik, de a síkvidékiekkel szemben valóban kiszúrás lenne. Ha szintemelkedésre nehéz súlyozni, talán a pontok magasságánál lehetne a szorzókkal játszani. Az ország területének 68%-a 200 m-es tengerszint feletti magasságot el nem érő alföld, 30%-a 200-400 m közötti magasságú dombság, és csak 2%-a tartozik a 400 m-nél magasabb hegység (ebből 1%-a 500 m feletti). Pl.: 250 m-ig 1x, 250-400 között 1.2x, 400-500 m között 1.5x szorzóval, 500 felett dupla pont.

Blue Mali (3874)-es hozzászólásához csak annyit fűznék, hogy oké, a "hegyi láda" könnyebben megtalálható, de szerintem többen vagyunk úgy, hogy nem csak új találatokra hajtunk, hanem korábban már megtalált ládákat érintünk 20m-en belül, így a nehézség már annyira nem számít.

VP (3849) hozzászólásával megmondta a tutit, bár a gyalogos és kerékpáros kategóriákon belül (halkan merem leírni: nemre, korra, autóra, kutyára való tekintet nélkül) egy "haladó" és egy "lelkes amatőr" kategóriát is nyithatnánk, ezek között egy adott pontszám felett kategóriát ugrana a versenyző. Persze az is lehet, hogy az agyonszabályozottsággal az egész olyanná válik, mint a Forma-1. De ha már autóverseny: bizonyos kategóriákban a jobb pozíciókból indulók súlytöbblettel indulnak. Igazságtalanul hangzik, de az előző év dobogósainak idei teljesítményét "büntetőszorzókkal" is lehetne sújtani, máris kiegyenlítettebbé válna a verseny, lehetőséget adva szélesebb körnek a hőn áhított dobogóra.

Ezek csak ötletek, mert Attibati érdemi hozzászólást kért.
[előzmény: (3870) Attibati, 2017.01.16 13:36:42]

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.01.05 19:47:20 (3836)
Megszűnt ládák közelében jártam, viszont ezeket korábban nem találtam meg, így esetemben nem is számolt velük a rendszer. Csak én gondoltam, ha már megjelenik ellenőrzéskor, és megtaláltam már, biztosan be is számítja. Azt hiszem Strombus jól rávilágított a lényegre, ezt én is átéltem. Még jó, hogy amerre általában tekergek, elenyésző a ládasűrűség.
[előzmény: (3832) Attibati, 2017.01.03 23:26:31]

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.01.03 22:09:47 (3831)
Boldog új évet kívánok minden kessertársnak, jó versengést a kupában indulóknak!

És néhány kérés Attibattihoz:
Légy szíves, hagyd jóvá az 5765-ös trackemet, és amennyiben lehetséges, a benne szereplő GCBzlk-2 (20.2 m), valamint a GCINFO-3 (25.1 m) pontokat is. Köszönöm!

Lenne továbbá egy észrevételem: Nem tudom korábban esett-e szó róla, de kicsit furcsállom, hogy a már megszűnt ládák helyeinek megközelítése is beszámíthat a kupába. Én ezt a lehetőséget kivenném, ha megoldható.

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2012.03.14 19:52:01 (130)
Nekem pl. nem arról szól sem a gc, sem a kupa, hogy minél több dobozt találjak egy napon, hanem hogy a megnézzem, mit is akart mutatni a rejtő az adott ládával. Napi 80-100 km-nél is gyakran 8-10 km/h a teljes átlagsebességem (nem a mozgási). Szeretek körbenézni a rejtek környékén.
Ha lehetséges mozgási átlagsebesség szerint kiértékelni a trackeket (márpedig ahogy olvasom, lehet), akkor én ezt javaslom kiindulásnak. A "biciklit ott hagyom valahol majd gyalogosan ládát keresek" megoldást én elvetném, hacsak nem néhány száz méterről, mondjuk max. 1 km-ről van szó. Nem muszáj minden olyan ponttal nevezni, amit az adott túra során érintett az ember. Szerintem a biciklis kupa ne erről szóljon.

Egy abszurdnak tűnő, de az elmúlt hétvégén megtörtént eset:
Röpke 70 km-s túrára indultam. Hazai pálya, így szerszámot nem vittem magammal. 65 km után elszakadt a láncom. Se láncszemkiszedő, se semmi. Gyors telefon, és húsz perc múlva már meg is érkezett a motoros segítség. Hála egyik jóbarátomnak, a hátralévő távból 6 km-t már óránként 30-cal (de nem éppen a KRESZ-nek megfelelően) tettem meg. Ládát már nem érintettem, de a motoros-vontatós részt már csak "lelkiismereti" okokból is töröltem. A biciklit tolós-"rollerezős" részt viszont nem, elvégre a vasat is el kellett juttatnom A-ból B-be. (Egyébként az elhangzottakhoz hasonlóan én is csak megerősíteni tudom, van, hogy emelkedőn a bicikli legjobb helye az ember hátán van.)


És még egy észrevétel:
Sokan üdvözölték, hogy végre nem kell egyéb logot írni a már megtalált ládákhoz, ezért idén akár neveznének is. A láda+bicaj fényképes megoldásnál ez szintén gond lehet egyeseknek (persze nem nekem, rengeteg megtalálásra váró láda van még a térképemen).

[előzmény: (112) Old Fairy, 2012.03.13 21:26:05]

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2012.03.07 13:38:37 (53)
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat és a segítséget.

@ Fairy, @Attibati: Az az igazság, hogy ezt már tavaly is eljátszotta a GPS-vevőm, próbáltam is levenni róla mindenhogy a rontást, de eddig a legsikeresebb megoldásnak egy kis papírdarab bizonyult, amivel kiékeltem a "GPS háza" és a kártya közötti kis rést. Így esély sincs arra, hogy elmozduljon. Egyébként a következő zűrnél tuti, hogy kártyacsere lesz, igaz a hétvége óta már a telefonom 128 megás kártyája is "tuhu-sítva van".

@izsolt: Sajnos a ki-bekapcs, elem-ki, elem-be nem vezetett eredményre. Egyébként a HCx vételével nincs különösebb gondom, néha meglepő helyeken is jól fog pozíciót. Én először a firmware kártyakezelésére gyanakodtam, de az újratelepítés sem oldotta meg a problémát, maradt az említett papírfecni.
[előzmény: (50) izsolt, 2012.03.06 23:26:19]

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2012.03.06 21:21:46 (47)
Az általam feltöltött track egy része is ilyen. Az oka nálam az, hogy otthon még tökéletesen működött kártyára feltöltött tuhu-térkép, de két óra vonatozás után, a túra elején már összekuszálódott valami a készülékben. Az egyes térképszelvényeket ugyan felsorolta, de se a nevük, se a térképi tartalom nem jelent meg. Trackelés közben, mikor közel tele volt a trackmemória, biztos ami biztos, lementettem, majd töröltem. Így azonban a túra java időadatok nélkül van meg, egyedül az utolsó 30 km sértetlen, mivel azt már le tudtam a számítógépre menteni "aktív log"-ként. A hiányzó rész két gpx-ként ugyan megjelent a kártyán, de nevetségesen kicsi fájlmérettel. Valószínűleg sérült, mert sem megnyitni, sem lemásolni nem bírtam.
Nem tudom, beszámítható-e a küldött nyomvonalam, tudom, a kiírásnak nem felel meg.
Sajnos az új Garmin Legendemmel sokat küzdök, mintha nem mindig dolgozna rendesen a memóriakártyára. Ha telepíteni próbálom a tuhu-s térképet, állandóan hibaüzenet jelenik meg. Egyelőre azt a megoldást találtam, hogy simán felmásoltam az img-t a kártyára. Már két napja próbálgatom és a tracket is rendesen írja, talán a jövőben nem lesz gondom vele. Ja, és bocsánat, de a Nivás-ban és a Döme-ben is van néhány ékezet.
[előzmény: (25) Attibati, 2012.03.04 20:26:49]
Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]