Összesen: 40 db hozzászólás
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.12 22:32:22 (3836) |
MEN'S 24 HOUR RECORD - STANDING START (Single rider) -> 1041.25 km, 43.39 km/h, Greg Kolodziejzyk
MTB-vel menne-e? :)[ előzmény: (3835) gusty, 2013.11.12 21:51:56] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 19:31:43 (3795) |
Magyarázom a bizonyítványomat...
Minél jobban fekszik az ember, annál nehezebb az emelkedő. Egy ponton túl már alig lehet megtámasztani a derekat, hogy ne magát tolja hátra az ember, hanem a pedált előre.
Viszont minél jobban fekszik az ember, annál kisebb a légellenállás. Ez lejtőn és síkon sokat számít.
Hiába a kicsi áttétel. Mivel alacsonyan vagyok, így 10km/h alatt sokkal nehezebb az egyensúlyozás.
Fontos az izomzat típusa is. Mászáskor a rövid, nehéz, technikás utakat szeretem. Így az izomzatomra is a robbanékonyság jellemző, nem pedig az állóképesség. 2-3%-os emelkedőkkel nincs bajom. Szépen, piano-ban felmegyek akármilyen hosszú. A meredekebb, de rövid emelkedő még belefér. Ha hosszabb, akkor tolom.
Tekertem már 10kg alatti biciklit is, míg az enyém 18kg körül van. Hatalmas a különbség.
Egy éve van meg a bicikli, azelőtt 10 évig nem tekertem. Gyakorlatilag újra tanultam a biciklizést, s eddig csak 2000km van bennem.[ előzmény: (3792) griffs, 2013.11.07 17:33:37] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 17:08:34 (3791) |
Ez igaz. Én még 70km/h-nál is kényelmesen gurulok. Ezt már megszoktam, így nincs akkora adrenalin löketem.
Ha viszont komolyabb sebességet szeretnék elérni, akkor célszerű lenne áramvonalasítani. Pontosabban új alapokról kezdeni. Emiatt viszont le kell mondani a használhatóság jó részéről és a kényelem oltárán is kell áldozni. De a fülemen csordulna túl az adrenalin...
DH-val is lehet adrenalin löketeket szerezni. Na, ott se adnak sokat a kényelemre.[ előzmény: (3790) bati.hu, 2013.11.07 15:54:25] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:45:09 (3786) |
Extraként két kép a régmúltból és egy a jelenkori profi gépről:
http://www.aerovelo.com/projects/speedbikes/intro/
Jelenlegi rekordok rekumbenssel:
MEN'S 200 METER FLYING START SPEED TRIAL (Single Rider) -> 133.78 km/h, Sebastiaan Bowier
WOMEN'S 200 METER FLYING START SPEED TRIAL (Single Rider) -> 121.81 km/h, Barbara Buatois
MEN'S 24 HOUR RECORD - STANDING START (Single rider) -> 1041.25 km, 43.39 km/h, Greg Kolodziejzyk
Elgondolkodtató számok...[ előzmény: (3785) Arti (junior), 2013.11.06 21:20:44] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:20:44 (3785) |
Bővebben:
© REKUMBENS (Dr. Nagy Sándor – Bicajos könyv, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1988, II. kiadás)
Nem tudom, komótkerékpárnak vagy inkább hanyattjárónak fordítsam-e ezt a latin eredetű kifejezést. A
szó arra a félig hátrahanyatló testtartásra utal ugyanis, amelyben a lakomázó római patríciusokat látni az
ókori vázákon.
Az ember önkéntelenül is megmosolyogja ezeket a fura szerkezeteket, pedig lehet, hogy csak az UCI*
konzervatív magatartásán múlott, hogy nem úgy tekintünk a mai versenykerékpárra, mint mondjuk a
velocipédre.
1933 és 1939 között ugyanis egy jóformán ismeretlenversenyző – François Faure – sorra döntögette az
akkori pályarekordokat „Vélocar”-nak keresztelt áramvonalasított rekumbensével. Az UCI, ahelyett, hogy
egy új versenykategóriát hozott volna létre a hasonló gépek számára (ez lett volna a kerékpározás
forma 1-e), nem volt hajlandó elismerni az új rekordokat, mondván: a Vélocar nem kerékpár, mert a
kerékpárnak így és így kell kinéznie, vagyis pontosan úgy, amilyennek ma is ismerjük. (Tiszta szerencse,
hogy az ún. biztonsági, azaz a mai kerékpár megjelenése idején nem állt a sarkára az UCI, mert különben
talán még ma is velocipéden járnánk.)
A rekumbensek másodvirágzása egyidős a Kaliforniában 1974 óta rendszeresen tartott IHPVA**
versenyekkel, amelyeken tetszőleges emberi hajtású járművel részt lehet venni. Ezeken a versenyeken a
szárazföldi rekordokat kivétel nélkül valamilyen egy- vagy többszemélyes áramvonalasított rekumbens
tartja.
Nem volt alkalmam kipróbálni, de elképzelhetőnek tartom, hogy egyik-másik rekumbens (pl. az Easy
Racer) ideális távolsági túrakerékpár lehetne.
Ezt a véleményemet a következő előnyökre alapozom: kis légellenállás, jó tömegeloszlás, kényelmes
testhelyzet (hajtás közben jól lehet nézelődni). Az alacsony és hosszú felépítés miatt nem kell attól
tartanunk, hogy előrebukunk fékezéskor, s ha minden bowden szakad, végső soron bevethetjük
Flinstone Frédi módszerét is, azaz a sarkainkkal is megállíthatjuk a biciklit. Ütközéskor nem
elhanyagolható az az előny sem, hogy lábbal előre csapódunk be, nem pedig fejjel.
A rekumbenseknek persze hátrányaik is vannak. Például az, hogy emelkedőkön nem tudjuk kihasználni
testsúlyunkat, ezért alacsonyabb áttételek szükségesek. Az alacsony felépítés miatt fennáll az a veszély
is, hogy az autók nehezebben veszik észre a rekumbenst a városi forgalom zűrzavarában, mint a jóval
magasabb kerékpárt.
* Az Union Cycliste International rövidítése. Magyarul: Nemzetközi Kerékpáros Szövetség. Ez a szervezet
határozza meg, hogy milyen felszerelést és milyen felépítésű kerékpárokkal lehet használni
kerékpárversenyeken. A merev előírások miatt a rekumbens pl. nem minősül kerékpárnak, jóllehet több
változatának két kereke van. Szabványos kerékpár esetében ugyanis a hajtótengely és a nyeregorr
függőleges vetülete közötti távolság legfeljebb 12cm lehet.
** Az International Human Powered Vehicle Association rövidítése. Magyarul: Nemzetközi Emberi
Meghajtású Járműszövetség. Az IHPVA célja olyan légi, vízi és szárazföldi közlekedési és sportjárművek
kifejlesztése, amelyek a lehető leghatékonyabban használják fel az ember izomerejét.
Pár kép az enyémről: https://picasaweb.google.com/101179283780320362652/Sebessegmamor?authuser=0&feat=directlink[ előzmény: (3784) Old Fairy, 2013.11.06 21:12:01] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.20 08:11:13 (3744) |
Sajnos nem. Az mindkét irányból egy életveszélyes szakasz. Nem értem, hogy hogyan engedhető meg egy ilyen.
Ha a rév felé megy az ember, akkor pont egy kanyar után van és hirtelen jön. Ha a révtől jön vissza, akkor meg a sziklától nem látni, hogy jön-e valami szemben és így kell ráhajtani az útra...[ előzmény: (3743) bati.hu, 2013.10.20 06:46:17] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.05.19 21:30:46 (3056) |
Nehéz olyat kitalálni, ami mindenhova jó. Az első kerékhez képest hatalmasat fejlődött és még bőven van benne lehetőség.
Például a mai kerék semmit se ér, ha nincs benne levegő. Egy-egy tüske vagy kis csavar jó kis fejfájást tud okozni bármilyen terepen. Ez a gyengéje, csak ezt már megszoktuk.
Igen, ott a tömör gumi is, csak nem praktikus biciklire. Nagy a teherbírása (de minek), defektmentes, és nagy a tömege. Az iparban viszont sok helyen használják.
Jönnek a találékony emberek (le a kalappal az ilyenek előtt) és kitalálnak valami mást. Hogy jobb-e vagy sem, azt a tények döntik el. Hogy használjuk-e? Azt meg az idő...
Autóra, és főleg bizonyos munkagépekre már kitalálták a tweel-t (én kb. 2010-ben láttam első ízben). Jobb a rugózása, mint egy tömör gumikeréknek és könnyebb.
Egy másik példa, a rekumbens. Már a '30-as években feltalálták, de a mai napig nem terjedt el. Főleg azért, mert az UCI nem ismerte el az ilyen kerékpárokkal elért sebességrekordokat. Emiatt nem él a köztudatban. A tények azt mondják, hogy hosszú távon A-ból B-be kevesebb energiával és kényelmesebben lehet eljutni. Az emelkedőn viszont rosszabb.
Az emberek általában az új dolgoktól berzenkednek. Pedig néha annyira jókat tudnak kitalálni...[ előzmény: (3055) Csuhás, 2013.05.19 19:46:11] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.05.17 20:50:50 (3044) |
ZSIRÁF: (Latinul: Camelopardalis)
A csillagképet 1613-ban vezette be Petrus Plancius. A görögök egy teve fejű foltos leopárdnak nézték ezt a konstellációt. Jakob Bartsch vagy Jakobus Batrschius (1600-1633) 1624-ben az Usus astronomicus planisphaerium Argentinae című művében Zsiráfnak nevezte el ezt a csillagképet, és így nevezzük ma is.
Nem tudom, hogy mit szívhattak a görögök...[ előzmény: (3043) Pupu, 2013.05.17 19:48:30] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 13:38:26 (3021) |
Lehet, hogy igen, de lehet, hogy nem.
Te nem hallottál még olyat a hírekben, hogy A-ból B-be mentek és az asszonynál beindult a szülés? Én már igen. Aki vezet nem telefonálhat, a szülő nőnek meg kisebb gondja is nagyobb annál.
Mindegy, rossz példa volt. A lényeg nem a példa volt, hanem a hozzáállás. Én nem mindenben a lehető legrosszabb, leggonoszabb lehetőséget keresem. Ezért jól érzem magam és nyugodtan alszok esténként.[ előzmény: (3020) Juju, 2013.05.11 12:08:44] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.05.10 16:57:05 (3017) |
És ha éppen szülő feleségét viszi kórházba? Te mit tennél?
Az a baj, hogy látunk egy pillanatképet. És a legtöbb ember azonnal rosszra gondol.[ előzmény: (3016) scele, 2013.05.10 14:57:04] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.04.30 21:31:36 (2952) |
A 10 óra nekem már késő. Arra ígértem magam Balatonfüredre.
Odamegyek az Almádi úti benzinkúthoz. Legurulok Veletek Balatonalmádiig, és onnan már a parton megyek Balatonfüredig.[ előzmény: (2951) griffs, 2013.04.30 20:59:13] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.04.30 19:23:29 (2942) |
9-kor ott leszek Felsőörsön. Vagyis már kicsit korábban, hogy legyen időm egy kis energiapótlásra.
Ha az időjárás vagy bármi közbeszólna, akkor nem. Ne várjatok feleslegesen rám.[ előzmény: (2906) griffs, 2013.04.28 20:43:36] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.04.27 14:24:17 (2891) |
Szerdán leadom a biciklimet a Mesternél, aki építette. Egy kis tavaszi átnézés.
Legyen a következő. Kihagyom a "nagy emelkedőt" és Felsőörsön becsatlakozok és Balatonfüred lecsatlakozok. Jó lesz így?[ előzmény: (2875) griffs, 2013.04.26 11:32:44] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.04.26 06:53:24 (2874) |
Egy Veszprém - Almádi - Lovas - Veszprém kört bevállalok. Többre nincs izomzatom.
Almádi és Lovas között Felsőörsnek mentek (ott van egy jó kis emelkedő, ami még nem megy nekem) vagy a Balaton partján lévő kerékpárúton?[ előzmény: (2873) griffs, 2013.04.26 06:30:01] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.04.21 12:56:13 (2841) |
Persze, mindennek van előnye és hátránya is. Bogarak: maszk és napszemüveg.
Nekem meg a rövid ujjú pólóm miatt csak az alkarom barnul. Lassan kétszínű leszek, ami a strandon nem előny.[ előzmény: (2840) Kakukkos és..., 2013.04.21 11:43:54] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.24 20:04:13 (2553) |
Egy gyors, nem túl precíz térképes tervezés alapján Veszprém, Balatonalmádi, nyugati-félkör, Balatonalmádi, Veszprém: 200km. Mivel csak októberben készült el a biciklim, így összesen nem tekertem még ennyit.
A Veszprém, Balatonalmádi, keleti-félkör, Balatonalmádi, Veszprém viszont fele ennyi. Ha március végéig nem tudom kényelmesen letekerni ezt, akkor inkább el se indulok a nyugati-félkörre.
Éjjel még nem próbáltam a Balatonalmádiba vezető kerékpárutat. Csak október végén. Gyakorlatilag egyedül voltam a kerékpárúton.[ előzmény: (2546) griffs, 2013.02.24 18:11:49] |
|
Arti (junior) | hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.24 16:24:54 (2545) |
Ebben az esetben majd sakkozok én az idővel.
1. Nagyon gyorsan elkezdek izomzatot és állóképességet építeni. Így Veszprémből reggel elindulok, majd csatlakozok Tihanyban hozzátok. A végén a délutáni 5-ös komppal vissza kellene jönnöm, hogy még sötétedés előtt (6 óra) hazaérjek.
2. Kocsival legurulok Szántódra. Bármi történik, még sötétben is haza tudok menni kocsival Szántódról.[ előzmény: (2544) Péter60, 2013.02.24 15:59:13] |
|
|
|