geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
POI, felazso hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 47 db hozzászólás

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.05.26 09:22:27 (3967)
Egy helyre csakis egy POI-t
Ameddig nem lehet egy pozícióhooz többféle kategóriát rendelni, nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás.

XYZ Panzió és Étterem
Ha csak éttermet vagy csak panziót keres valaki az adott kategóriában, hogyan találja meg?
Jelenleg csak úgy, ha két külön POI van felvéve...

Tudom, a pozíció és a típus+adatai 1:N kapcsolat a valóságban, itt viszont 1:1, de ezt csak több POI-val lehet jelenleg "lekezelni".

Az első vagy a második kategóriába sorolás teljesen szubjektív még akkor is, ha valamelyik "adja magát" pl. a híre, (el)ismertsége miatt.
De mi van, ha pont a másik, kevésbé ismert tulajdonsága miatt / alapján keresik?
[előzmény: (3963) Old Eye, 2011.05.25 22:57:52]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.05.26 09:14:53 (3965)
...az "étterem" kategórián belül...
...itt viszont felkínál különböző kitöltendő hasznos infókat...

Azért van így, mert az étterem kategória régi POI típus, ahol még voltak plusz adatmezők. A típusok nagy része "új fejlesztés", ezekhez már (még?) nem került ilyesmi kialakításra.

A térképi megjelenés (é: ikonok) miatt célszerű az új kategóriákat használni illetve a régieket "szűken" értelmezni. Vagyis az étterembe csakis éttermet tenni, minden mást a neki való típusba.
[előzmény: (3958) FDorka, 2011.05.25 20:59:29]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.03.30 10:07:12 (3895)
Igen, de ez a leírás egy "végtelen" hosszú szöveg. Ennek melyik része kerüljön bele az infó képernyőt alkotó mezőkbe (GPX NAME-ba 2 sor, CMT-be 4 sor)?

Másrészt nem biztos, hogy a leírás mező első 10-20-100 karakterében vannak a legfontosabb adatok.
Ezért merészeltem felvetni, hogy típusonként konkrét adatmezőket lehetne áttenni bele.

Vagy felvenni egy "GPS rövid infó" mezőt minden POI típushoz, aminek eleje a NAME, a vége a CMT mezőkbe íródna bele.
[előzmény: (3894) filemaneger, 2011.03.29 20:37:04]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.03.29 09:05:50 (3893)
Sajnos, attól hogy látszólag elférne, még nem lehet oda tenni semmi mást.
Asszem a proximity adatot írja az alsó sorba, ha van...

Egyébként nagyon jó a felvetésed, már többször volt szó az adatok (ilyen formájú) POI-khoz rendeléséről, csak nem tudott megvalósulni. Talán a mostani POI rendezés kapcsán ezt is lehetne rendezni, csak el kell dönteni, hogy melyik POI típusnál melyik mezők kerüljenek az infó képernyő 6 sorába.
[előzmény: (3892) filemaneger, 2011.03.28 20:01:28]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.03.28 12:06:31 (3891)
Ha jól rémlik, csak max. 5 vagy 6 sort jelenít meg a 60-as a POI részletes adatai nézetben, tehát eléggé korlátozott ez a lehetőség. Asszem a cím adatok és a telefonszám ezek, tehát úgy kell fordítani a térképet, hogy ezekbe a mezőkbe kerüljenek a megjelenítendő adatok. Ezeket a mezőket viszont minden POI típus esetében külön meg kellene határozni.

Másik lehetőség a POILoader-rel feltölteni a pontokat. Ekkor meg zavaró, hogy azok a TUHU térképen is rajta vannak mind, így duplánzódnak.

Ha van lehetőség többféle réteg fordítására, lehet, először a POI-k külön rétegekre áthelyezését lenne célszerű kipróbálni. Többeket úgyis zavarnak a buszmegállók és a tűzcsapok... :-)
[előzmény: (3889) filemaneger, 2011.03.25 15:21:59]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.23 07:48:46 (3466)
A FŐMI nyilvántartása...?

A játék csalói nem az esetleges nyeremény miatt okoznak kárt, hanem azzal, hogy tele lesz az adatbázis pontatlan, hamis koordinátákkal, mivel a térképről szedi az le és nem a helyszínen méri!!! Ráadásul ezt az asztal mellől nem feltétlen lehet ellenőrizni.

A másik, hogy ha felmértre van állítva valami, akkor nincs semmi indíttatása másnak, hogy ő is arra menjen, így nem lesz megerősítő mérés.

Aki szeretne hozzá tenni, így is megteheti. Ha verseny van, rögvest megjelennek a nagyokosok... Megéri?
[előzmény: (3463) Gáspár Norbert, 2010.12.21 17:51:07]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 14:46:54 (3461)
Emlékezz a kemping felmérésre...
[előzmény: (3458) -bj-, 2010.12.21 12:22:12]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 14:46:20 (3460)
A magasság nem játszik.
[előzmény: (3459) Mengyán, 2010.12.21 12:32:36]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 09:41:21 (3455)
Photopaint? Photoshop?
[előzmény: (3453) -bj-, 2010.12.21 09:37:06]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 09:39:25 (3454)
Tamás!

A POI neve utáni kétpöttyös megoldás a csúcsok nevének megírásához szerintem elfogadható, mert ott nem a pont pontos helye a lényeg (felirat, kereshetőség). Persze csak addig, amíg a csúcskövet (EOMA magassági pont) be nem méri valaki.

De ezt használni pl. buszmegállók előzetes megjelölésére - ez totális káoszt okozna a térképen, mert mindig bogarászni kéne az adott POI valóság tartalmát. (Valós vagy csak kb.) Nem is beszélve a műszeren való alkalmazását, amin hirtelen nem tudnád eldönteni, hogy fel kell-e venni az adott pontot a terepen vagy sem, főleg autós (nagy sebességű) rögzítésnél, amikoris nincs időd rápozícionálni a térképen, miközben haladsz...

Ezért gondoltam a táblázatos nyilvántartás kialakítására, (POI loader, GPX, WPT) letöltési lehetőséggel.
[előzmény: (3443) olahtamas, 2010.12.20 14:06:45]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 09:31:35 (3452)
Játékot nem lehet az alappontokra építeni, mert nem tudsz olyan fényképet készíteni, amiről egyértelműen azonosítani lehet, hogy ott jártál, nem pedig a szomszédos, de ugyan olyan kinézetű pontnál!
[előzmény: (3448) Old Eye, 2010.12.21 08:05:28]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 09:30:09 (3451)
EOV - WGS84 konvertálásra ajánlom:
http://turistautak.hu/tracks.php?id=17615

A GPS hálózat pontjai a vízszintes alappontokon vannak, nem kell hozzáadni.

Ezek a számok csak a polgári térképészet EOTR/EOMA pontjaira vonatkoznak, ha jól értem. A katonai térképészet pontjai ezen kívül vannak még...?

Megjelenésükből adódóan célszerű lehet szelektálni, mit veszünk fel térképre. Az összeset maximum POI loaderes megoldással célszerű elérhetővé tenni.
A geodéziai tornyokat mindenképpen térképre kéne tenni, a 4 oldalas lapos kővel állandósított pontokat is célszerű, mert jól felismerhetők a terepen. A kis kő közepén X-szel formájút viszont szelektálni kell, mert más is jelenthet (őrpont vagy kábel vagy egyéb dolog) ráadásul lakott területeken semmi értelme, hogy a térképet zsúfolja. A magassági pontoknak meg totál semmi értelme a térképen, mert szinte észrevehetetlenek a terepen, már ha nem pusztultak el.

A technikáról: lentebbi javaslatom szerint táblázatos formában legyen elérhető, jelölve benne, hogy mi lett bemérve, mi nem. A kiválasztottak kerüljenek rá a térképre és az összes legyen POI loaderes/GPX/WPT letölthető.

De ezt - ha sikerült megvalósítani - lehetne használni a buszmegállókra és a tűzcsapokra is.


[előzmény: (3448) Old Eye, 2010.12.21 08:05:28]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.20 11:59:30 (3442)
Célszerű lenne ezeknek a pontoknak is egységes rövid nevet kitalálni, amit automatikusan (szerver vagy OldEye által) megkapnának az adott típusú POI-k a label mezőbe. (Szinúgy a település és megye értéket is.)

Szerintem a háromszögelési pont (röv: 3szög pont) közérthetőbb, mint az alappont.

Mi a közvélemény arról, hogy a Wikiben a típus táblázatba vegyünk fel egy rövid név oszlopot, és minden POI típushoz döntsük el, milyen nevek legyenek elfogadottak a label-ben, amit már szoftveresen lehetne ellenőrizni/kitölteni?

A másik része a dolognak, hogy csak akkor kerüljön fel ilyen POI, ha azt a TUHU céljárba bemérte valaki.

Ezzel együtt (más POI típusok esetében is) jó lenne megoldani, hogy elérhető legyen a (közel) teljes lista, amiben látni lehet, hol tartunk a bemérésekkel. Itt főleg a technikát kellene kigondolni, mert nem biztos, hogy pl. egy other-be tett adatlap mellékletében lévő xls-t könnyen lehetne kezelni, főleg nem frissíteni a bemért pontok megjelölésével. Ahol viszont megvannak (valahonnan) a közelítő koordináták, ott akár POIloader-es letöltés is megoldható lenne, proximity-vel.

Jómagam a buszmegállók esetében gondolkodtam ilyesmi megvalósíthatóságán, de a 3szög pontoknál és (régebbi téma) a tűzcsapoknál is jól jöhet...

[előzmény: (3441) Mengyán, 2010.12.18 20:34:55]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.14 12:51:04 (3262)
Ha gondolod, a turabazisra felteszem a csúcsok táblázatba vagy külön. Főleg, ha a mért koordinátákat is megadod.
[előzmény: (3257) Szem, 2010.07.13 21:09:25]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.13 13:24:59 (3127)
Nem biztos, hogy az adatbázisban rosszak ezek. Lehet, hogy csak az adott kimenetben képződnek le hibásan.
[előzmény: (3126) alnibell, 2010.05.13 09:24:06]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.13 08:36:34 (3125)
Csak Type és Label van, esetleg Megye és/vagy Telepules. A többi lényegtelen, felesleges maradék.
A WEB felület nincs ehhez igazítva, fölösleges bohóckodni vele a javításig. 3-5 év... gondolom. :-(
[előzmény: (3124) alnibell, 2010.05.12 22:00:14]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.12 10:45:43 (3116)
szerintem nem a TypeTuristautak paraméterről volt szó...
[előzmény: (3114) alnibell, 2010.05.12 10:35:30]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.09.10 18:38:10 (2794)
Az a fő gond, hogy itt nem lehet egyértelműen megkülönböztetni a csak helyi, csak helyközi-távolsági illetve a közös megállókat. A helyiek jelölésére a szögletes zárójelek jók, csak nem mindenhol vannak alkalmazva. A jobb papírtérképeken különböző jellel rajzolják ezeket. A TUHUn is illene megkülönböztetni.

Na, majd a POI reform... :-)

Addig is talán a zárójelek használatát kellene átvezetni a meglévő adatokon, amivel a helyi megállók jelölése megoldódna.
A közös megállóknál névkülönbözőség is előfordul.
[előzmény: (2792) Old Eye, 2009.09.10 09:10:49]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.09.10 09:04:39 (2791)
Budapest nem megye!
:-)))
[előzmény: (2790) pgyp, 2009.09.09 16:41:28]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.09.09 16:00:51 (2789)
Hajrá, csak így tovább!
Melyik megye lesz elsőként teljes...?
[előzmény: (2788) pgyp, 2009.09.08 20:36:04]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.09.02 13:17:03 (2777)
Csináltam egy gyors megyénkénti összehasonlítást a TUHU-n és a menetrendek.hu-n levő buszmegállók számát illetően. Az eredmény:

megye TUHU db menetrendek.hu db arány
Bács-K 641 1355 47%
Baranya 436 1032 42%
Békés 207 804 26%
B-A-Z 1151 1719 67%
Budapest 1056 195
Csongrád 230 959 24%
Fejér.. 481 930 52%
Gy-M-S 294 854 34%
Hajdú-B 150 671 22%
Heves 340 707 48%
Jász-N-Sz 169 720 23%
Komá-E 232 652 36%
Nógrád 303 655 46%
Pest... 1148 1966 58%
Somogy 527 1051 50%
Sz-Sz-B 143 1319 11%
Tolna ........327 725 45%
Vas..... 339 783 43%
Veszprém 615 1132 54%
Zala... 267 1195 22%
hibás adat 122 18
totál... 9178 19442 47%

A TUHU-ról nem tudtam kiválogatni a helyi megállókat, ezért az torzítja kicsit az arányt. Főleg Budapest esetében, de a megyékre nézve az arányok nagyjából jók lehetnek.

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.02.19 17:39:31 (2601)
Régebben már valaki legyártotta az összes ikont az akkor elképzelt típusokhoz, nem?
Azok az ikonok eltűntek?
[előzmény: (2600) Hajo, 2009.02.19 17:04:41]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 14:55:59 (2592)
OK
...igazából csak a függvények miatt írtam ezeket a példákat, hátha máshol is vannak hasonlók, ahol lehet tenni valamit az automatikus típusba soroláshoz.

[előzmény: (2591) pgyp, 2009.02.03 13:19:29]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 12:43:07 (2590)
Bocs, hogy csak most tudok reagálni, de most olvastam, hogy kész a típus besorolás.
Most töltöttem le a TUHUIndex térképet.
Amit tapasztalok:

Páty, postahivatal
http://turistautak.hu/poi.php?id=1877
közösségi ház lett

autómosó
Páty, polgármesteri hivatal
http://turistautak.hu/poi.php?id=1874
ez is közösségi ház lett

Autós bolt és szervíz
http://turistautak.hu/poi.php?id=16444
egyéb 0xae00 lett

[előzmény: (2543) Peter68, 2009.01.28 22:00:47]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 10:22:31 (1744)
És az, hogy pénzes vagy kártyás?
:-)))
[előzmény: (1737) pgyp, 2007.09.20 20:13:53]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.09.20 18:41:02 (1733)
Inkább az mp-be berajzolni, mert arra úgysem fog senki a weben keresni és így legalább értelmes ikonja lehet!
[előzmény: (1732) Erdőjáró, 2007.09.20 17:46:17]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.09.20 07:57:16 (1730)
A Mecsek tájegységben levőket kiírtottam
[előzmény: (1725) rbalogh, 2007.09.19 09:55:42]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.09.12 17:07:19 (1686)
Van alacsony les is, ezért csak "les" ráadásul ez rövidebb is.
A 1605-ös jobban hasonlít egy lesre, ezért ezzel van a táblázatban.
A man made place-t sokan sokmindenre használják.
[előzmény: (1684) tibbi, 2007.09.12 13:58:23]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.09.12 17:03:54 (1685)
A víztornyot mivel rajzolod?
[előzmény: (1683) pgyp, 2007.09.12 09:54:21]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.16 08:28:56 (1546)
Ki tudja web felületen szerkeszteni a "turistautak.hu" tulajdonosú POIkat?
Lehet ehhez külön jogot kapni vagy nem is működik ez a megoldás?

Nem lenne jobb, ha az mp-t feltöltő tulajdonába kerülnének a benne levő új POIk?


felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.12 14:05:45 (1545)
Függvény az kell, ami megadja a "kezdő lökést". Ezután már csak a nem passzolókat átállítgatja mindenki magának. Azt azért nézd meg, hogy hány POI van! Minek mindet kézzel áttenni, ha azt a gép is meg tudja csinálni percek alatt???

A gondokat azért írjuk, hogy András tudja finomítani a függvény működését ott, ahol annak értelme lehet a sok ilyen POI miatt.

[előzmény: (1544) Hajo, 2007.05.11 19:07:31]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 22:18:46 (1540)
és hogy legyen még mit "megköpködni": :-)
a túramozgalom tipust nem lehetne kettébontani, hogy különböző ikonnal legyen látható:
- az érintőpontos mozgalomak érintőpontjai illetve
- az útvonalkövető mozgalom (közbenső) igazoló (bélyegző)pontja?

Az előbbi ugyanis akkor is "játszik", ha csak ott, helyben veszi észre az ember a létezését és pl. papírra (füzet nélkül) bélyegeztet vagy blokkot hoz,
szemben a másodikkal, ahol az útszakasz bejárását kell (illik) igazolni a két végpont bélyegzőjével/blokkjával.

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 22:11:59 (1539)
Sztem még előtte kéne megoldani, hogy a POI tulajdonosa illetve bizonyos emberek a függvény által javasoltat módosíthassák.
[előzmény: (1538) Hajo, 2007.05.09 22:05:12]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 21:55:06 (1537)
melyik a jelengi leendő poi.xls?

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 14:18:09 (1534)
Ezeket tapasztalom a "leendő ponttípus" meghatározása kapcsán:

A múzeumban levő emlékművem az egyébbe kerül
A szelektív hulladékgyűjtőm is egyéb [0xae00] lesz
A "ponttípus szerinted: élelmiszerbolt" a "[0x0000]"-be. Ez mi???
A "ponttípus szerinted: teleház" is "[0x0000]"-be.
A "ponttípus szerinted: intézmény" is "[0x0000]"-be.
A jelenlegi túramozgalom miért az egyébbe megy?
A "ponttípus szerinted:vasúti átjáró" egyébbe?
A névben postahivatal és "ponttípus szerinted:intézmény" is egyébbe ment.
A "ponttípus szerinted: e-magyarország pont" is "[0x0000]" lesz

Más:

A feszületet nem kellene különvenni a szobortól?
A térképeken is más a jele, ráadásul aránytalanul több van.


A szelektív hulladékgyűjtőhoz egy "használtruha" (i/n) és egy "étolaj" paramétert
is jó lenne felvenni.

[előzmény: (1524) Kolesár, 2007.05.08 09:43:07]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 13:42:57 (1533)
A kocsma => étterem biztosan jó?
[előzmény: (1524) Kolesár, 2007.05.08 09:43:07]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.19 08:49:55 (981)
Igen. Egy ilyen járatok vonala adatbázis felépítését próbáltam vázolni eddig is. A megvalósítás technikai részletei sztem nem lényegesek addig, amig nincs eldöntve, hogy használható-e/bekerülhet-e a TUHU-ba valamilyen formában.

Én a magam részére mindenképpen megvalósítom a buszjáratok megállóinak és útvonalainak adatbázisát, akár kell a TUHU-nak, akár nem.

Egyébként ezt a "linket" hogyan gondoltad megvalósítani (kövmeg1=... extra pereméter?) és megjeleníteni?
[előzmény: (980) olahtamas, 2007.01.18 23:00:40]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.18 22:09:35 (979)
beírnánk azokat a klasszikus településeket, ahová onnan megy busz

Ennek megvalósítását hogyan gondolod?
Irány1=a,b,c,d...n
Irány2=f,g,h,i..j
Irány3=k,l,m,n...

Egy irányban 25 település felé is mehet busz.
Ezekből mik a klasszikus-ok? :-o

És ez hogyan és hol fog megjelenni a GPS-en/térképen?

Lehet ebben valami, csak a megoldását nem látom igazán...

Szerintem azt sem lehet megoldani, hogy a label-be karakter pontosan a menetrendben szereplő név kerüljön. ("Emberi tényezők") Főleg, ha irányonként eltérő a név, a POI meg csak egy.

[előzmény: (963) Kolesár, 2007.01.17 12:10:02]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.18 22:02:32 (978)
Mi az értelme mindezeknek?

Én fordítva közelíteném meg a dolgot. "Zavar valakit?" :-)
Most még relatíve kevés megálló van az adatbázisban, amiket könnyen ki lehet egészíteni a plusz adatokkal. Ha később lesz rá igény, már sokkal nehezebb lesz becserkészni ezeket az infókat, mert az ilyen jellegű emlékei az embernek csak igen korlátozott mennyiségben maradnak meg. :-)

Mit akarunk lekérdezni ezek alapján?
Nos igen. Ezzel kezdtem a "mondókámat" magam is. :-)
Amennyiben a megálló POI-k jelenleg és a közeljövőben egyetlen célt szolgálnak, nevezetesen a megallók helyének térképen megjelölését, akkor semmit.

A) Ebben az esetben a megállapodás szerint csak a pozíció, a "truck stop" (2f16) ikon és a label-be írt megállóhelynév fontos. (Ha jók az eddigi infóim) Sajnos, sok helyen más ikonnal és/vagy label=buszmegálló néven szerepelnek.

Ekkor azt szükséges eldönteni, hogy létez(hess)enek "nullás", TUHU térképről "emlékezetből" berajzolt megállók is vagy sem? Ha igen, hogyan legyen jelezve a "nullásság" ténye?

B) A fórumban már többször is megjelent, hogy a TUHU nem "garmin térkép gyár" szeretne lenni, hanem turisztikai információs bázis. A címoldalon is ezt sejtető bevezető olvasható. Ez számomra egybecseng azzal a ténnyel, hogy nem csak térképes GPS-re töltve hasznosulnak az itteni adatok, hanem web-en keresztül, PC illetve PDA-s alkalmazásokon keresztül is. Ezeken a "csatornákon" van lehetőség egy ikon+név feliratnál többet is szolgáltatni. Erre próbáltam célozni ezideig is.

A mapsource-ban egy megálló POIra bökve lehetne pl. egy "innen indulok" és/vagy "ide jövök" aktív weblink, amin keresztül rögvest az adott menetrendre jutna a "nyúzer jolán".

Az ilyen jellegű szolgátatásokhoz lenne szükség a további adatokra. Eldöntentő egyrészt, hogy melyik menetrendre kell ugrani, másrészt azon belül melyik kiinduló/cél megállóra.

Tény, hogy ezeket a GPS-t használók közvetlenül a terepen nem élveznék, de zavarná őket az a pár byte a memóriában, ha úgysem látnak semmit ezekből?

Az is megoldható, hogy mégis haszna legyen ennek a tábornak is: wap-pal összekötni. Nem kéne végigprüntyögni a wap-os menetrenbe a megálló nevét, hanem lenne egy GPS-en is látható 3 betűs kódja, amivel egyszerűbb wap-polni.

A jövőbe mutató komplex keresési lehetőségről, amely egyszerre keres volán,helyi és vasúti menetrenben eljutási lehetőséget két (bármilyen) megállóhely között már nem is beszélek...


[előzmény: (961) Kolesár, 2007.01.17 10:25:40]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.17 10:23:42 (960)
Régebben már én is bogarásztam ezeket az adatokat. Akkor volt még egy ebusz.hu című kezdeményezés is. Onnan is vannak adataim.

Sajnos a járatszám elég össze-vissza, nem 1-től kezdődik és van 200 fölötti is.
Próbáltam wget-elni az összeset, de betelt a vinyó.
Jeleztem én is igényeimet a fejlesztőknek, mire válaszuk kiírták, hogy védettek az adatok. :-(

Bonyolítja a dolgot, hogy egy járat sokszor rövidebb, mint a teljes menetrendi mező által leírt útvonal. Olyan, mint a BKV-nál az "A" vagy "B"-s járat. Ekkor csak ez a rövid vonal jön le a menetrendben.

Nem lehetne felvenni a buszmegállókhoz újabb extra mezőket?
bkv=i/n
volanbusz=i/n
egyebhelyi=i/n
vonalszamok=
mezoszamok=

esetleg rögvest egy jarmu=busz/vonat/hajo/kisvasut/fogaskereku/libego/metro/hev parametert is,
gondolva a jövőre?

[előzmény: (954) Kolesár, 2007.01.17 08:41:16]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 13:04:50 (947)
A Volánoké nekem megvan valahol a gépeimen. Ja, a MÁVos is. Kódokkal együtt.
A két fő kérdés ez ügyben:

1) Hasznos-e feltölteni "nullás" POI-kként azokat, amiket szemrevételezéssel pozícióra lehet tenni?

2) Tudunk-e rövid távon valami hasznos szolgáltatást nyújtani egy olyan adatbázisból, amely a megállókat vonalakra (menetrendi mezőkre) felfűzve tartalmazza?

Alkérdésként felmerül még, hogy a szemre nem bepozícionál6ó megállóhelyekkel mi legyen?
"Nullás" koordináták nélkül is feltölthető POI-nak? (Településnév megvan)

Lehet-e az egyes POI kategóriákban további adatmezőket létrehozni?
Mint ez esetben pl. a
helyi? I/N,
helyközi-távolsági? I/N,
esetleg az adott szolgáltató (BKV...stb.) valamilyen megnevezése a további szolgáltatásokhoz szükséges linkek különbözősége miatt.

Továbbá az is bejön a képbe, hogy a busz- és a vasútmegállók jelenlegi teljes szintű szétválasztása nem biztos, hogy a legjobb megoldás a jövőre nézve. Talán célszerű lehet egy "jármű" mező felvétele a fentiek mellé egy "közösségi közlekedés" kategóriába.

Mindezt abból vezetném le, hogy ha az ember innen-oda el szeretne jutni illetve az utat megterveztetni a TUHU-val, akkor a legjobb busz+vonat kombinációt fogja várni eredménynek. Ez szertintem úgy biztosítható, ha (ilyen tekintetben) egy kalap alá vesszük mind a busz, mint pedig a vasút megállókat. Hiszen már csak a buszmegállók esetében is a "vonal/járat" és a "megállóhely" közé egy köztes "réteget" be kell iktatni, mert egy megállóhely a valóságban általában kettő, de van amikor több is, a több iránynak megfelelően. Ezek viszonyát (leginkább távolságát vagy átjárhatóságát) is rögzíteni kell. Akkor már egyszerűbb ezekhez "hozzádobni" a vasútmegállókat is. Ez a tervezés szempontjából egyszerűbb. És talán a busz- és a vonatmegállók egymáshoz kapcsolását tekintve is jobb megoldás lehet.

Bocs a hosszas elmélkedésért, de a megállók az egyik legkedvesebb POI tipusom.
:-)

[előzmény: (945) johann g (Lud), 2007.01.16 09:43:59]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:23:18 (942)
Sajnos, ez önmagában kevés. De az ötlet jó!
Ugyanis nem lehet megállóra linkelni, mert nincs megállónak weblapja. Csak megállók közötti, adott napi járatok listája van.

Ezt úgy szoktam kitrükközni, hogy egy adott megállóból minden irányban a következő megállóig lekérdezem a menetrendet. Belátható, hogy ez elég macerás másrészt ismerni kell hozzá a következő megállókat/irányokat. :-'(

De az adott megálló POI-hoz jutás megadott helyről... - ezt a funkció meg lehetne oldani link-eléssel.
Ha megengedik.

Nem is tudom, mi lett a haszna, hogy felmérették GPS-el az összes megálló helyét? Létezik olyan térkép, amihez felhasználták ezeket a méréseket? :-o

[előzmény: (941) Kolesár, 2007.01.16 09:11:29]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:08:42 (940)
Nekem is ez a főfájásom csak a volán járatokkal/menetrenddel. Még linkelni sem lehet rá normálisan. Így kénytelen az ember több helyről összebogarászni az adatokat ahelyett, hogy egy közös felületen mindent megtalálna. :-(

Már az is haladás lehetne, hogy a megálló poinál egy linkkel bejönne az onnan induló járatok menetrendje. De ezt a szolgáltatást még a Volán saját menetrendje (HAM) sem nyújtja. Nem csoda, hogy menetrend változásnál hamar "eltűnnek" az indulási jegyzékek a megálló táblákból. :-)

BKV esetében ez talán egyszerűbb. Az új Mapsource-ban lesz valami aktív web linkes móka? Mert azzal ez megoldható lenne. Legalábbis a BKV esetében, ahol a menetrendi adatok viszonylag nyíltan hozzáférhetők. Lehetne alkotni egy "ide jövök" web linket, amit megállónál meghívva megadnád, hogy honnan indulsz és mikor, majd lejönne az útvonal (járatok/átszállások) illetve a legjobb/leglassabb idő. Az már plussz, ha ennek a nyomvonalát be is tudná jelölni a térképen.

Apropó! Kialakult valami végleges álláspont a nem bemért POI-k adatbázisba felvitelével kapcsolatban? Fel lehet-e valahogy tölteni ilyeneket? Hogyan lehet jelölni, hogy "nullás" POI? Esetleg külön kategóriában? Mert a buszmegállók jó részét így rögzíteni lehetne, elég jól megsaccolható a helyük, ha már az adott utak be vannak rajzolva.

Ami még eszembe jutott, hogy lehet valami veszélyes helyek POIkat is beltölteni a műszerbe. Bár még nem próbáltam, a tapasztaltabbak nyilván jobban tudják. Lehet, hogy be lehetne tölteni ilyennek a "nullás" megállókat pl. 500 méteres határral és amikor közeledik egy ilyenhez az ember, riaszt a műszer, amiből tudja a tulaj, hogy azt még be kéne mérnie.

Na jó, ez csak elmélkedés... De lehet, hogy egy próbát megér. :-)

[előzmény: (939) Szab, 2007.01.15 22:59:28]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 22:48:57 (938)
"ha minden rendben van"..., fel sem merül a kérdés. :-)

Többször tapasztaltam már nem megfelelő ikonú buszmegállót.
Ráadásul a helyi és a helyközi+távolsági megállók sem egyenrangúak. Nem tudom, hogy ezt lehetne-e jelezni valahol, hogy bent legyen az adatbázisban. Az egy más kérdés, hogy azután mire hasznájuk és hogyan.

Az egyértelmű, hogy a megálló _nevét_ kellene megadni, hogy valóban használható legyen. Egyetértek.
Már ha ismert a neve.

Ez ismét egy olyan kategória, ahol össze lehetne szedni az összes pontot közelítő koordinátákkal vagy akár koo. nélkül és aki arra jár bemérni, az pontosítaná.
Tömeges felvitelhez a webes felület használhatatlan és a buszmegálló pont ilyen! A tizediknél már jójózik az ember szeme...

Régebben már nekiláttam összeszedni az összes helyközi+távolsági buszmegállót. Mármint a nevüket. De a vonalakhoz (menetrendi mezőkhöz) rendelése még várat magára. Nem tudom, hogy hasznát vehetné-e a TUHU egy ilyen adatbázisnak? Vagy készíthető-e hozzá olyan felület, ami használhatóvá tenné az ilyen adatokat?

[előzmény: (925) olahtamas, 2007.01.15 11:53:45]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 22:38:08 (937)
"Egyébként nagyon hasznosnak tartom"

Így gondolhatta a BKV is, amikor létrehozta az útvonaltervezős térképét.
:-)))
[előzmény: (919) Szab, 2007.01.14 22:18:56]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 21:59:14 (918)
Elvileg jó 5let és hasznos. Az a bökkenő, hogy mikor a MapSource-ban lát az ember egy piciny pontot "Erkel utca" felirattal, arról elég nehezen dönti el, hogy az egy buszmegálló vagy egy szelektív hulladékgyűjtő sziget vagy valami más, mert a tipusa nem derül ki általában. Az más, ha már pl. busz (autó?) ikonja van, úgy egyértelmű. De jelenleg az egyes tipusok és az ikonok (úgy láttam) nem kerülnek konzekvensen alkalmazásra. :-(
[előzmény: (917) olahtamas, 2007.01.11 20:00:42]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.28 13:25:14 (774)
UTF8-ba kell kódolni és akkor megeszi
[előzmény: (772) johann g (Lud), 2006.11.28 10:54:35]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu