az összes téma hozzászólásai egyben, KoLa hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1173 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ... | következő


KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.24 22:29:11 (49427)
Te is azok közé tartozol, akiknél egy vitában a végső érv a közvetlen fizikai erőszak? Mert a szavaidból az jön át, hogy nincs különösebben ellenedre :-(
Részemről vége, én erre a szintre nem megyek.
[előzmény: (49420) macikupac, 2010.04.24 20:09:41]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.24 19:13:36 (49416)
Utoljára írom: a Visegrádi-hegységben a vulkanikus kőzetek mellett megtalálható az üledékes kőzet is, nem csak a mélyben, de a felszínen is. Ez vitathatatlan tény. Ahogyan persze az is, hogy túlnyomórészt valóban vulkáni eredetű, de ennek ellenkezőjét soha nem is állítottam.
Szerintem inkább az a "minimum dilettáns, de inkább hülye" aki tagadja, hogy pl. az Apátkúti-völgy felső részén található lösz, vagy a Nagyvillám Duna felőli oldalán kibújó mészkő üledékes eredetű.
A Börzsönyt felesleges idecitálni, az eszmecsere nem arról szól.
A visegrádi ásványvizet ~1300 méteres furatból, az üledékes kőzetből hozzák a felszínre, Mg tartalma jórészt nem az andezitből hanem a dolomitból származik.
Számítottam rá, hogy ha egyszerűen felszínt írok, akkor abba kötsz bele, ezért írtam szilárd felszínt, és természetesen a tenger alját értettem alatta, nem az esetlegesen befagyott vízfelszínt.
Ha nem fogadod el vitathatatlan tényként azt, hogy az Pilisnek nevezett hegység területén van természetes eredetű vulkáni kőzet, valamint a Visegrádi-hegység felszínén is megtaláljuk az üledékes kőzeteket (mielőtt még ebbe is belekötnél, nem az utakra kiszórt dolomitra céloztam), akkor a saját tájékozatlanságodon nevetsz. (Az arányok persze nem azonosak, de ez csak mennyiségi, nem pedig minőségi különbség.)
[előzmény: (49414) macikupac, 2010.04.24 15:04:29]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.24 12:39:28 (49411)
Ha utánanézel, láthatod, hogy még a 60-as években készült turistatérképeken is egy néven szerepel az egész hegység (és '56-ban is mindenki így ismerte, tehát a szüleim nem is mesélhettek volna mást).
A NiFe mag meg nagyon messze van a triász dolomittól. Az előbbinek a felszínhez már nem sok köze van, míg az utóbbi a szilárd felszínen keletkezett, és a nagy magnézium tartalmú ásványvizet ma is ebből a rétegből nyerik.
A általad felsorolt települések elnevezésének nyilván egészen más okai vannak, pl. a Heves megyében található Balaton település valószínűleg a szláv blaton (nádas, mocsaras) szó elmagyarosodásával keletkezett, hazánk legnagyobb tavához nem sok köze van; míg Pilismarót és Pilisszentlászló negyven évvel ezelőtt még a Pilis turistatérképén szerepelt, nevét nyilvánvalóan a hegységről kapta. Vagy szerinted nem?
Egyébiránt meg olvass kicsit vissza: snake azt állította, hogy a "Visegrádi-hegység vulkanikus eredetű, a Pilis meg mészkő", amit én tényekkel cáfoltam. Erre jössz Te, nemhogy nem vitatod az általam említett tényeket (amik egyébként vitathatatlanok), hanem alátámasztod, kiegészíted. Akkor most tulajdonképpen miről is vitatkozol?
[előzmény: (49392) macikupac, 2010.04.23 21:31:41]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.23 10:29:40 (49369)
Kezdem a végén: '56-ról ugyanazt tanultam, mint a mai diák. (Csak nem az iskolában, hanem a szüleimtől.)

Ami a kőzeteket illeti: szinte ugyanazt írtuk csak Te kiegészítetted még pár adattal, pl. a Lajta-mészkő korával (ami szerintem itt lényegtelen). Összességében engem igazoltál snake állításával szemben.
Az általam megemlített - és az egész Visegrádi-hg területén a mélyben meghúzódó - triász dolomitról, mészkőről viszont megfeledkeztél, pedig ha a leltár készítésénél ezt is figyelembe veszed, akkor már nem koránt sem biztos, hogy a hegység "fő tömegét [...] a vulkanizmusból származó különféle láva- és tufa-képződmények adják." Ahogy arról is (bár igaz, hogy az egy korábbi hozzászólásomban szerepel), miért nevezik Pilisszentlászót (vagy említhetném Pilismarótot is) annak, aminek nevezik.
[előzmény: (49363) macikupac, 2010.04.22 20:18:46]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.22 14:39:34 (49354)
Azért a helyzet nem ennyire egyszerű. A - szűkebb értelemben vett - Pilis hegységet a mészkő mellett - igaz kisebb kiterjedésben - dolomitot is alkotja, a Klastrom-puszta felőli oldalon pedig megtalálhatók az oligocén homokkövet áttörő amafibolandezit-telérek. A dorogi szénmedencében a miocén vulkanizmus telérei törték át az eocén barnakőszéntelepeket.
Ha kicsit mélyebbre ásunk, akkor a Visegrádi-hegységnek nevezett területen is találunk üledékes kőzeteket. A mindössze 15 millió éves andezit alatt mindenütt ott van a 200 millió éves triász dolomit és mészkő. A Lepence-patak torkolatánál mélyített fúrásból nagy magnézium tartalmú ásványvizet hoznak a felszínre. Néhol még ásni sem kell, pl. az Apátkúti-völgy Szentlászló felőli végénél jelentős vastagságú lösz található, ez sem vulkáni kőzet. A Nagy-Villám Duna felőli oldalában egy kisebb területen lajtamészkőre bukkanhatunk. A Csódi-hegy környékén oligocén kori kiscell agyagban foraminiferák házait találjuk, ezek sem vulkáni működés során keletkeztek.
[előzmény: (49339) snake, 2010.04.22 08:15:28]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.22 13:58:14 (49353)
A tudomány igen, de a hegyek lényegében maradtak a régiek :-)
[előzmény: (49337) Old Fairy, 2010.04.22 02:10:49]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.22 00:02:24 (49336)
Én sem akarok kötözködni, de az 1960-as években kiadott turistatérképen még az egész hegységet egy néven Pilisként említik. Pilisszentlászló lakóit is nehéz lenne meggyőzni, hogy ők nem a Pilisben, hanem a Visegrádi-hegységben, Visegrádi-hegységszentlászlón faluban élnek.
[előzmény: (49325) macikupac, 2010.04.21 21:14:37]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.20 01:22:41 (16896)
idnult=indult
[előzmény: (16895) KoLa, 2010.04.20 01:21:39]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.20 01:21:39 (16895)
Tíz éves kölyök voltam, amikor apámtól megtanultam, hogy még a rádiót is ki kell kapcsolni az indítás idejére. (No persze CG 35-69 frsz. 1000-es Wartburg még így is nehezen idnult :(

Az én barátom a "DRL lamp" kulcsszavakra első találatnak ezt adja. Az egyik Toyotás fórumban részletesen olvashatsz róla.
[előzmény: (16893) erchegyia, 2010.04.19 21:40:45]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 21:37:09 (16892)
Használj DRL-t. A gyújtás bekapcsolása után a távfényszóró (vagy H4 esetében a távfény szál) mindaddig ~25% teljesítménnyel világít, amíg a tompítottat be nem kapcsolod. Kisebb teljesítménnyel üzemeltetve az izzó élettartama ugrásszerűen megnő, és az amúgy ritkábban használt izzót (izzószálat) veszi igénybe. A kocsi fogyasztása is valamelyest csökken, és a hátsó helyzetjelzőket is ritkábban kell cserélni.
[előzmény: (16888) erchegyia, 2010.04.19 19:53:17]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 17:19:30 (16882)
Sajnos nem lett egyszerűbb :(
Egyebek mellett pl. nem értem a több 10 atmoszférás nyomás miért okoz újragyújtási nehézséget.
[előzmény: (16878) erchegyia, 2010.04.19 16:26:49]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 16:55:17 (16881)
"Nem mondom, hogy nem lehet jó egy utólagos xenon, de oda kell rá figyelni, csak jó minőségűt és csak megfelelő lámpába, autóba tegye bele akárki. "

Az utólagos xenon csak akkor felelne meg a hatályos előírásoknak, ha az autó típusbizonyítványban a fényszóróhoz mind a hagyományos halogén izzó, mind a HID fényforrás fel lenne tüntetve. Ilyen hibrid megoldásról azonban még nem hallottam, ennek hiányában meg jogszabályellenes a használat. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírása ugyanis ez áll:
"37. § (4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki
jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."

A HID lámpa műszaki paraméterei pedig nagyon messze vannak a halogén izzótól. Elvileg egyedileg lehetne engedélyeztetni eltérést a típusbizonyítványtól, de ennek nehézsége összemérhető a holdra szállással.
[előzmény: (16877) Yoss, 2010.04.19 16:24:07]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.19 15:52:40 (49104)
Egyetértek a nyílt levél tartalmával, és csatlakozom a tiltakozáshoz!

Felhasználó (megtalálások, rejtések)

...

201. Csaszi (456,1)
202. Wildpig (344, 2)
203. urbalazs (251, 0) - aktív térképszerkesztő
204. Zazi (552, 2)
205. ghiago (608,0)
206. syaky (279,0)
207. Affami (250, 1)
208. Hepur (143,1)
209. kmiksa (379,0)
210. katika (1459,1)
211. Paleo.team (593,1)
212. Totti (695,0)
213. PolarBear (427, 2)
214. Jolliefille (388, 0)
215. 3D (634,0)
216. csgyuri (275,0)
217. im (479,0)
218. jiimbo (893, 6)
219. asfroolez (403,0)
220. DonRazzino (742, 1)
221. JUDY05 (127, 2)
222. unique (27,0)
223. zsomle (13 ,0)
224. csgyuri (275,0)
225. alecar (182,0)
226. Végek (285,0)
227. @david (789,6)
228. sereva (313,0)
229. Csigabiga (1035,3)
230. 5N (493/0)
231. kmiksa (382, 0)
232. feri65 (400, 0)
233. zöldfülű (1038,3)
234. ujcsi (312,0)
235. Vagdalthús (334, 4)
236. Bal3 (683, 0)
237. kenau (588, 0)
238. Acces Denied (498,0)
239. Mekett (94, 0)
240. Tibióbuda (316,0)
241. kicsiogre (448,0)
242. Snipermaster (Snipermaster (271,5)
243. Prodg (154,0)
244. Bookworm (121,0)
245. Lia (567,0)
246. tomki (411, 2)
247. ssophie (433, 2)
248. adams (164,1)
249. carmin (775, 0)
250. Fűkocka (1719,1)
251. Varga Gábor (1247,0)
252. Fil (385,14)
253. H. Gábor (349, 8)
254. Gáspár Norbert (288, 1)
255. kola (56,0)
[előzmény: (49097) Gáspár Norbert, 2010.04.19 15:03:21]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.19 15:49:06 (49103)
Bocsánat, ez lemarad: csak mindketten másképp tudjuk :-)
[előzmény: (49102) KoLa, 2010.04.19 15:44:09]

KoLahozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2010.04.19 15:44:09 (49102)
Azon felesleges vitatkozni. Mindketten tudjuk melyik a jobb :-)
[előzmény: (49100) magpet, 2010.04.19 15:20:39]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 15:28:01 (16872)
Elnézést, általános tájékoztatásnak szántam és csak azért a Te hozzászólásodra válaszoltam, mert - akkor - az volt az utolsó ebben a témában. Még egyszer elnézést.
[előzmény: (16870) Yoss, 2010.04.19 15:16:23]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 13:47:21 (16868)
Ha a kisülési csőben található gáz nyomására gondoltál, akkor az elhanyagolható. Egyrészt a vékony üveg nagy túlnyomást nem visel el, másrészt annyira parányi az induló térfogata, hogy még a kiterjedés után is viszonylag kicsi marad.
(Ez nem nitroglicerin, ami robbanáskor ~2000-szeres térfogatra nő, de egy csepp még abból sem okoz súlyos sérülést. Tudom, mert láttam :-)
[előzmény: (16866) erchegyia, 2010.04.19 13:20:40]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 13:11:02 (16864)
Az utólagosan beépített HID fényforrások használatával kapcsolatban nem árt figyelembe venni ezt. Szerintem van annyira illegális, mint a warez programok használata, de sokkal veszélyesebb, mert míg azzal csak anyagi kárt lehet okozni, egy vakító xenon miatt viszont emberéletek kerülnek veszélybe.
[előzmény: (16858) Yoss, 2010.04.19 12:12:31]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 12:40:57 (16861)
Annak idején a Zsiguliban szintén 5 perc volt. Viszont a ránc felvarrott Yaris II-ben hozzá se tudtam kezdeni. Osram NB-re akartam cserélni a gyári izzókat, de kb. annyi esélyem volt mint bölcsésznek a command promtnál. Valami rettentő szűk helyre kellene benyúlni, és lehúzni a csatlakozó vezetékeket az izzóról. Már itt elakadtam, de - állítólag - ha továbbjutok, a folytatás se sokkal könnyebb. Egy nem látható és alig hozzáférhető rugót kell kipattintani, csak ezután lehet kivenni az izzót. Szóval csere elhalasztva, ha meg kiég, akkor megyek a szakszervizbe.
[előzmény: (16851) Yoss, 2010.04.19 11:15:03]

KoLahozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.04.19 02:24:38 (16846)
Hány magos a szóban forgó Xeon, és mekkora az FSB frekvenciája? :))
[előzmény: (16845) Yoss, 2010.04.18 23:47:51]

KoLahozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2010.04.15 14:29:20 (8925)
Ez nem GARMIN tessék válogass :)
[előzmény: (8922) magpet, 2010.04.15 13:33:20]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.12 16:29:07 (48240)
Az nem lehetséges, hogy a térképkészlet két GPS-re történő nyitást tesz lehetővé. A szóban forgó készülékre korábban már megnyitották a térképeket (generálták hozzá a 25 jegyű kódot), csak a thingtaipo nem tudja hogyan kell egy ilyen térképet feltölteni? Az eladó meg megtartotta magának a gyári CD-t (és a másik nyitókódot), a másolatot meg írható DVD-n adta a kütyühöz.
[előzmény: (48233) scele, 2010.04.12 16:10:50]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.12 10:17:46 (48212)
Új eszköz esetében igen. De itt egy - ki tudja milyen - régi, leharcolt készülékről van szó.
[előzmény: (48209) Old Eye, 2010.04.12 08:19:53]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.12 01:08:36 (48207)
Szerintem ezzel a legnagyobb probléma az, hogy az akkumulátor kibírja-e a szükséges ideig.
[előzmény: (48205) vakond87, 2010.04.12 00:53:53]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.12 01:00:18 (48206)
IGO-ra sehogy, de innen letölthetsz egy PDA-n futó ingyenes Russa programot. A program használatáról magyar nyelvű tájékoztatót itt találsz (ez is ingyenes, tehát nem kell érte 6000 Ft-ot pengetni, mint a piacvezető gyártó pótlólagos magyar nyelvű használati útmutatójáért). A hozzá használható turistautak.hu térképeket itt találod. Külföldi turistatérképekhez ezen a linken is hozzájuthatsz.
Itt minderről bővebben is olvashatsz.
[előzmény: (48202) fidig, 2010.04.11 22:34:40]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.11 11:39:12 (48177)
Főleg a zoomolásnál és a térkép mozgatása során, valamint az iránytű és a térkép közötti váltásnál tartom fontosnak az egykezes használatot.
[előzmény: (48176) Csuhás, 2010.04.11 11:26:00]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.11 11:19:27 (48175)
Ennek örülök, mert PDA-s érintőképernyős tapasztalatatom nem túl rózsás. Vagy stabilan tartottam, de akkor kellett még egy kéz az irányításhoz, vagy egy újjal bökdöstem a képernyőt, de akkor félő volt, hogy kifordul a tenyeremből. Ilyen tekintetben a HCx oriási előrelépés, amiről egy új kütyü beszerzése során sem szívesen mondok le.
[előzmény: (48173) Csuhás, 2010.04.11 10:46:05]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.11 10:32:50 (48172)
Az érintőképernyős Garmin készülékek gyalogos használat közben mennyire könnyen (vagy nehezen) kezelhetőek egy kézzel?

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.11 10:23:36 (48171)
Ha a vásárlók túlnyomó többsége tekintettel lenne arra, hogy mennyi gyermekmunkával és mekkora környezetterheléssel állították elő az általa hőn áhított terméket, akkor Ingvar Kamprad valószínűleg nem lenne a világ leggazdagabb embere. (Ha hinni lehet a cégéről terjedő híreknek. De az is lehet, hogy mindez csak az irigyeinek és a konkurenciának az alaptalan vádaskodása.)
De azért, hogy on topic is legyen: közülünk tudja-e bárki, hogy kedvenc GPS-ünk gyártása során mivel és mennyire szennyezték a Jhuoshuei vagy a Wu folyó vizét? (Vagy csak - internetes segítség nélkül - azt, mely folyókat szennyezhette a kütyüt készítő tajvani gyár?)
[előzmény: (48168) Saughassy, 2010.04.11 08:28:40]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.10 23:39:19 (48167)
Nagyjából egyetértek. Viszont ha a pékeket illetően teljes mértékben igazad lenne, akkor Tóth József Péter nem nyitna egyre több üzletet szerte az országban. De szerencsére nyit.
[előzmény: (48163) Yoss, 2010.04.10 22:48:17]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.10 23:17:45 (48166)
Szerintem sokkal kényelmesebb, ha csak egy készüléket kell kézben tartani. Egy meredek hegyoldalban ez nem hátrány.
[előzmény: (48161) helixhexanon, 2010.04.10 22:44:11]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.10 21:56:20 (48160)
Szerintem is off (ebben egyetértünk), de még egy - ebben a témában részemről utolsó - mondatért talán nem csap ki innen a modi.
Veled ellentétben én nem perverziónak, hanem természetes piaci magatartásnak tekintem, ha a vásárló valamely terméket a legalacsonyabb áron kínáló kereskedőnél veszi meg.
[előzmény: (48156) Saughassy, 2010.04.10 20:28:35]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.10 20:01:12 (48155)
Tényleg ne kezdjük, mert amit állítottam (magyar kereskedő gazdagodhatna, ha ugyanannyiért adná ugyanazt ), azt nem sikerült cáfolni.
[előzmény: (48153) Saughassy, 2010.04.10 19:29:06]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.10 12:07:04 (48150)
A magyar kereskedő gazdagodhatna, ha ugyanannyiért adná ugyanazt a (Kínában készült) terméket. De nem akar. Persze mindenkinek megvan a maga perverziója.
[előzmény: (48143) Saughassy, 2010.04.10 09:03:57]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.08 11:12:44 (48074)
Te az Oregon tapasztalatokból következtettél a Dakotára, én a Dakotáról alkotott véleményedet terjesztettem ki az Oregonra :-))
Elfogadom, több érv szól az Oregon mellett.
[előzmény: (48071) Andreas, 2010.04.08 10:47:09]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.08 09:56:48 (48063)
Már az Oregon felé billent volna a mérleg, de Andreas elbizonytalanított, bár nála a Dakota szerepelt rosszul. Valószínűleg a Colorado állna legközelebb az elvárásaimhoz, de az most nem akciós.
[előzmény: (48058) Saughassy, 2010.04.08 08:42:48]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.08 01:52:28 (48054)
Ez a quad-helix előny a 60CSx és Oregon450 vonatkozásában is fennáll? Mert én pillanatnyilag ezek között hezitálok. Jól jönne a 3D iránytű és a nagyobb kijelző, de hiányozna a (külső antennával is megtámogatható) quad-helix.
A két PDA készülékemen tapasztalom az antennák közötti különbséget. A GPS vevő egység - elvileg - azonos (SirfStar III), a MIO mégis hamarabb fogja meg a jelet és ritkábban veszíti azt el. Ugyanakkor a külső antennával megsegített ASUS szárnyakat kap és veri a MIO-t. Ha mindkettőn van antenna, akkor azonos teljesítményt nyújtanak.
[előzmény: (48051) Andreas, 2010.04.07 23:00:30]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.06 13:14:39 (47999)
Talán ez megoldja a problémádat. Egy próbát megér.
[előzmény: (47995) ThufirHawat, 2010.04.06 12:48:06]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.06 11:40:22 (47988)
Köszönöm a gyors választ!
A 2. kérdés első fele (melyiket forgalmazzák nálunk) még nyitott. (Vagy mindkettőt, és a vásárló eldöntheti melyiket veszi meg?)
[előzmény: (47987) scele, 2010.04.06 11:28:52]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.06 11:26:45 (47986)
Két kérdés:
1. Az Oregonokat (ill. konkrétan a 450) át lehet-e kapcsolni az álló (portrait) és a fekvő (landscape) formátum között?
2. Nálunk melyik változatot forgalmazzák, a 450 vagy a 450t, valamint az alapból feltöltött térképeken kívül van-e közöttük különbség?

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 21:12:21 (47975)
Ezt csak megerősíteni tudom. Hangsúlyozottan csupán az ár iránt érdeklődtem (mert az akkor újdonságnak számító HCx még nem volt fent a honlapon), de máris bontották a dobozt és tették bele az elemet. Később egy garanciális cserénél (mert sajnos arra is sor került) egy percig sem maradtam kütyü nélkül. Az enyémnél másfélszer drágább készüléket kaptam kölcsön használatra addig, amíg az új megérkezett.
Ha valaki azt feltételezné, hogy elfogult vagyok vele, az olvasson itt egy picit vissza. Elég rendesen osztottuk egymást, nem először (és talán nem is utoljára :-) De ami igaz, az igaz: Garmin szakértelme és kereskedői hozzáállása példaértékű.
[előzmény: (47972) Dzsó.bácsi, 2010.04.05 20:26:08]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 15:50:21 (47953)
Egyetértek (csak talán nem úgy ahogy gondolod). Vannak akik nem győzhetőek meg arról, hogy autóban felesleges az IPX-7 és a 24 órás üzemidejű saját akkumulátor, viszont fontos a jól áttekinthető (tehát nem postabélyeg méretű) kijelző, a hangutasításos navigáció, a gyors tervezés, újratervezés, a változatos tervezési feltételek, a hazánkat és a környező országokat is tartalmazó részletes térkép. És az sem mindegy, hogy mindez mennyibe kerül.
[előzmény: (47950) yoggi, 2010.04.05 15:24:57]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 15:38:45 (47952)
Próbáld meg inkább egy 20 dekás kalapáccsal. Az olcsóbb mint a párduc és garantált a siker :)

És még valami: remélem a bolt raktárkészletét nem bántod, mert erősen gondolkodom egy Oregon 450 vagy egy 60CSx beszerzésén, mert a Vistáról lefolyt a gumiborítás, garancia meg már nincs rá :-( Meddig tart az akció a NG+TG térképekkel? Oregon mellett szól a nagyobb méretű és felbontású kijelző, a 3D iránytű, csiksz mellett a külső antenna csatlakoztathatósága, a háttérvilágítás nélkül is jól olvasható display és az alacsonyabb ár.
[előzmény: (47949) magpet, 2010.04.05 15:12:54]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 15:04:57 (47947)
Sok sikert! ;-)
[előzmény: (47943) magpet, 2010.04.05 14:50:59]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 15:04:17 (47946)
A Dakota kijelzőjének felbontása 160*240. Ha a mérete nem is, de ez mindenképpen kisebb. (A p3300-ra itt 240*320-at írnak.)
[előzmény: (47944) columba, 2010.04.05 14:53:35]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 14:44:17 (47942)
Szerintem az iGO és a Garmin valamennyi tervezési opciója - többé-kevésbé - alkalmas a navigációra (csak a Garminban kisebb a választék :) ilyen értelemben tehát bármelyik "jól követhető". Ha így értelmezted, akkor hogyan kerülhetett látszólag egyenrangú lehetőségként a "gazdaságos" és a (navigációs rendszereken nem létező, de nagyon ötletes :) "csudaszép" valamint "mesébe illő" tartalmú sorozatba?
[előzmény: (47941) magpet, 2010.04.05 13:28:07]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 13:01:38 (47940)
De igaz (amint azt két mondattal később le is írod :)

A tervezés egyébként nem (csak) a térképi adatbázison, hanem a tervező szoftveren (is) múlik. Hiába tartalmazza a térkép a szükséges adatokat, ha a tervező algoritmus ezt nem veszi figyelembe.
[előzmény: (47938) magpet, 2010.04.05 12:31:15]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 12:50:32 (47939)
A "kb. azonos méretű kijelzője lehet" nagyjából 1 hüvelykkel kisebb átlót jelent (Dakota ~2,5" vs. PDA 3,5"), nem beszélve a fele akkora felbontásról (160*240 vs. 320*240).
Szerintem nem váltani kellene, hanem mindegyiket abban a közegben célszerű használni, ahova a tervezők szánták.
[előzmény: (47937) columba, 2010.04.05 11:51:40]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.05 11:42:32 (47935)
Amíg a vezető a kijelzőt nézi, addig nem figyeli az utat. Minél rövidebb időrés jut az útra, annál kevésbé biztonságos a haladás. Már a fütty is segítség, mert csak akkor kell a kijelzőre időt szánni, amikor manőver közeledik; ha viszont hallja, hogy "A következő lehetőségnél fordulj jobbra!" akkor már rá se kell tekinteni a display-re.
[előzmény: (47934) magpet, 2010.04.05 10:32:35]

KoLahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.04 23:16:23 (47930)
Autós navigációra csak csak korlátozottan alkalmas. Nemhogy hangutasítás nincs benne, de még halk füttyel sem jelzi a következő manővert. Kizárólag a postabélyeg méretű (egy átlagos PDA felbontásának a fele) kijelzőn mutatja nyíllal, hogy merre kell menni. Csak a "leggyorsabb" és a "legrövidebb" útvonal tervezési opciókat ismeri, a "gazdaságos"-t és a "jól követhető"-t nem. Viszont vízálló, és egy töltéssel akár egy egész napig működik, csak ezeknek a jó tulajdonságoknak a kocsiban nem sok haszna van.
[előzmény: (47922) columba, 2010.04.04 22:12:54]

Lapozás: előző | ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]