Összesen: 5026 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő


Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2024.01.09 13:18:39 (4976)
Szia porhanda!

A pontot beállítottam Neked!
Igen, ez a helyzet. Mikor kezdted a trekkelést, azaz szombaton, akkor a rendszer még nem érzékelte a ládát.
Ha éjfél után 1 perccel (vasárnap) kezdted volna el, akkor már látta volna!

Pipálgasd ki az összes pontodat, és szívesen! ;)

Üdv;
Blue Mali
[előzmény: (4975) porhanda, 2024.01.08 16:40:41]

porhandahozzászólásai | válasz erre | 2024.01.08 16:40:41 (4975)
Szia Blue Mali,
A szombaton megjelent új GCSVOK ládát a Jeges tekerés végén felkerestük páran, köztük én is. Vasárnap este feltöltöttem a nyomvonalat, de az új ládáról még nem tud a rendszer. Meg tudnád nézni mi lehet a gond? #3387
Köszönöm szépen előre is a fáradozásodat!

Fazékhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.30 19:05:38 (4974)
A mai GCKUPA eredményhirdetést követő tombolán kisorsolt 10 Decathlon utalványból 8-at át is tudtak venni a nyertesek. A két maradék nyereményért, kérem, 'markovicsa' és 'csaba159' sporttársaink jelentkezzenek valamelyik elérhetőségemen, ... célszerűen már csak január 2-től.

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.30 18:48:15 (4973)
Szia Laminsio!

Készen van, beállítva!
Tegyél pipát!

Nem rajtad múlt!
[előzmény: (4971) Laminsio, 2023.12.29 14:07:38]

Gábor75hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.30 08:35:32 (4972)
Akkor ez mehet a levesbe. Remélem nem.
[előzmény: (4971) Laminsio, 2023.12.29 14:07:38]

Laminsiohozzászólásai | válasz erre | 2023.12.29 14:07:38 (4971)
Szia Blue Mali,
A mai napon körbejártam Vácot Track3253
Van egy pont a Trackben amit az árvíz miatt csak 100méterre tudtam megközelíteni. GCVata
El tudod fogadni a pontot?
Köszi

Fazékhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.19 12:18:24 (4970)
A budapesti Geoszilveszter (dec. 30, de. 10) helyszíne a Virágos-nyereg lesz --> https://terkep.turistautak.hu/?zoom=15&lat=47.565769&lon=18.989389&layers=00B00&arrow=1
[előzmény: (4969) Bobby Holmes, 2023.12.19 11:35:18]

Bobby Holmeshozzászólásai | válasz erre | 2023.12.19 11:35:18 (4969)
Sziasztok! A geoszilveszter helyéről/időpontjáról lehet már tudni valamit?

Laminsiohozzászólásai | válasz erre | 2023.12.12 18:48:12 (4968)
Gratulálok én is minden résztvevőnek,dobogósnak
Köszönet a szervezőknek,
Valahol juni-júli környékén rájöttem, egy popsival két lovat nem lehet megülni. Számomra az Országos kék kör lett a prioritás. Az AK-t 2023.01.08.-án kezdtük Emmerwald (Csabi) barátommal. Van még kb 180 Km és a végére érek. Aztán jöhet a kupa.
Sok sikert mindenkinek.

Madwe és Zsuzskahozzászólásai | válasz erre | 2023.12.11 19:49:55 (4967)
Mi is köszönjük a munkát, Blue Mali!
És köszönjük versenytársainknak az izzasztóan szoros versenyt!
Emmerwald, gratulálunk az újabb győzelemhez!
Nem adjuk fel, előbb-utóbb úgyis magunk mögé utasítunk... :D :D
[előzmény: (4966) emmerwald, 2023.12.11 11:08:11]

emmerwaldhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.11 11:08:11 (4966)
Köszönet a munkádért kedves Blue Mali!
Gratulálok én is minden dobogósnak.!
Biztos sokan emlékeztek, hogy a hőskorban az eredményjelző táblázat a megtett kilométerek alapján mutatta a sorrendet alapbeállításként. Sokan a mai napig elsősorban a kilométereket gyűjtik.
Az idén itt is szoros volt a verseny, tomki versenytársunk éppen hogy csak lemaradt az első helyről.
Gratulálok Neki is a megtett 1852,9 km-hez!
Köszönöm Madwe és Zsuzska játékostársaknak is a versenyt és az egész éves motivációt!
[előzmény: (4965) Blue Mali, 2023.12.09 13:42:49]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.09 13:42:49 (4965)
Kedves Kupázók!

Eltelt ismét egy kupaszezon.
Gratulálok minden résztvevőnek!

Részvétel is fontos, nem csak a győzelem.

Akkor lássuk az eredményeket;

Összetett (férfi, nő, junior) gyalogos kategória

1.helyezett:
emmerwald: 1413 pont 1772.9km., 94 túranap
2.helyezett: Madwe és Zsuzska: 1324 pont, 1861.3 km., 99 túranap
3. helyezett: Laminsio: 680 pont, 1340.6 km., 58 túranap

Női gyalogos kategória

1. helyezett:
TopJoy 397 pont, 823,1 km., 46 túranap
2. helyezett: Rozlin 166 pont, 408 km., 24 túranap
3. helyezett: BHajna 100 pont, 156.1 km., 9 túranap

Összetett (férfi, nő, junior) kerékpáros kategória

1. helyezett:
Tüdő 1588 pont, 13372.3 km., 324 kerékpáros nap
2. helyezett: porhanda 888 pont, 2240.9 km., 63 kerékpáros nap
3. helyezett: Nargoth 824 pont, 4976.8 km., 94 kerékpáros nap

Női kerékpáros kategória

1. helyezett:
Strombus 321 pont, 2054.6 km., 39 kerékpáros nap
2. helyezett: BHajna 123 pont, 130.2., 3 kerékpáros nap
3. helyezett:Mai95 22 pont, 54.9 km km., 2 kerékpáros nap

Junior kategória

1. helyezett:
BobbyHolmes 370 összpont., 2028,9 km., 130 túra/kerékpáros nap! III. alkalommal nyerte meg, így Övé a vándorkupa első alkalommal!
2. helyezett Toronyvadász107 358 összpont.,2678,5,5.km ., 118 túra/kerékpáros nap
3. helyezett TúraBocs 409 összpont., 1207.7., 99 túra/kerékpáros nap

Összetett leghosszabb gyalogos táv

Madwe és Zsuzska: 1861.3 km!

Összetett leghosszabb gyalogos női táv
TopJoy: 823.1 km.

Összetett leghosszabb kerékpáros táv
tudo: 13372.3 km. (jó 43 kilométerrel többet tekert/gurult, mint tavaly!

Összetett leghosszabb kerékpáros női táv
Strombus: 2054.6 km. Szép táv ez, szinte duplázott!


Ha valakit, avagy valamit kihagytam, szóljatok!
----------------
Elindult az idei/jövő évi évad.

~ 5 vándorkupa lesz idén is, azaz: Mind az 5 kupa vándorkupa (végleges, ha 3x elnyeri), DE csak akkor adjuk ki az adott évben ha min. 5 induló volt az adott kategóriában és;

Felnőtteknél: min. 500 pontot elért az első helyezett. (Ha nincs 500 pont, akkor a vándorkupa pihen egy évet.)

Junioroknál: minimum 20 túranapot teljesített az adott évadban (gyalogos és kerékpáros összesen), junioroknál a pontokat nem számoljuk, itt a kerékpáros + gyalogos összesített túranapok száma alapján hirdetünk eredményt.

Év közben kategóriaváltásra nincs lehetőség! Azaz mindenki abban a kategóriában fejezi be a kupaszezont, amiben elkezdte!


~ A trackeket automatikusan csak 1 héten belül lehet feltölteni (kivételes esetben, pl. hosszabb nyári szabadság internet nélkül) az admin bírálja el. Azaz nem június 30.-ig lehet gyűjteni, s felrakni bármikor, hanem mostantól él az 1 hetes szabály!!!


Hajrá, s kupapontokra fel!

Blue Mali
GCKUPA Admin
[előzmény: (4809) Blue Mali, 2022.12.03 12:57:38]

Pilis50hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.06 19:25:09 (4964)
Nagyon jó!!!
[előzmény: (4963) Chubby, 2023.12.05 03:28:33]

Chubbyhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.05 03:28:33 (4963)
Sziasztok!

Ha már a véleményeknél járunk, megosztom én is a gondolataimat (a bringás részbe nem belefolyva). Szerintem nincs két ugyanolyan szezon, és nagyon nehéz is lenne szorosabban összehangolni a szabályokat a kupázók lehetőségeivel, függetlenül az életkoruktól. A szabályalkotó nem tudja figyelembe venni, hogy a játékos milyen ládasűrűségű régióban él, mennyire mobilis, van-e autója vagy jogosítványa egyáltalán, milyen utazási kedvezményekre jogosult, milyen munkarendben dolgozik, dolgozik-e egyáltalán, vagy mennyi költséget és időt tud áldozni a kupa oltárán. Épp ezért nem bánom, hogy a szabályrendszer nincs túlbonyolítva, és a most bevezetett két változás sem bonyolít rajtuk tovább. Nem sajnálom a jobb eredményt egy nyugdíjastól, egy dolgozótól, egy felsőoktatásban tanulótól, de még egy általános vagy középiskolástól sem, ha több pontot tudott felkeresni a szezonban, mint én, mert az egyetlen mérőszám, ami előtt mindenki egyenlő, az a megszerzett kupapontok száma.

A juniorok egyébként még jobban függnek a körülményektől. Elviszik őket magukkal a szülők/tanárok annyiszor, hogy igazán erősek legyenek a pontversenyben? Mekkora önállóságot és szabadságot biztosítanak nekik? Plusz 35 túranap valóban komoly előny lehet, de csak akkor, ha ki is tudják használni. Nem lehetetlen, de nem is tart örökké. Ráadásul egy általános iskolás valószínűleg nem nagyon fog egyedül országbérlettel kóricálni nyáron sem. De van ellenpélda is: nem mindenki dolgozik H-P 8-16 között. Akinek egy munkanapján 12 óra a munkaideje a 8 óra helyett, egy átlagos, 21 munkanapos hónapban már 14 nappal ledolgozza a kötelezőt, és marad további 7 napja minden hónapban - éves szinten 84, a kötelező heti pihenőidőn felül. Több, mint kétszer annyi, amennyit a diákok a tanítási szünetekkel nyernek, és ez a munkarend a felnőttek versenyében van igazán jelen. Szóval plusz motiváció és díjazás szempontjából jó, hogy van külön junior pontszámítás is, meg női díjazás, de az összesített pontversenyben nem bánom, hogy nincsenek különbségek, mert lehetetlen lenne igazságot tenni.

Összegezve: mindenkinek megvannak a maga korlátozó tényezői, amik akadályozzák a kupáért folytatott pontversenyben (hogy még több pontot szedjen össze annál, mint amennyit elért), és mindenkinek vannak a többi versenyzőhöz képest előnyei, kedvezményei, amik olyan adottságok, amikkel nem feltétlenül érdemes mit kezdeni. Így viszont mindenkinek a rendelkezésére álló erőforrásaiból kell kihoznia a legtöbbet, ha eredményes akar lenni. Hasonlítgathatjuk itt az almát a körtével, de a végén a C-vitamin tartalom lesz a döntő. :)
[előzmény: (4946) Leslie33, 2023.12.03 01:23:17]

ha2hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 22:23:10 (4962)
Válasz privátban.
[előzmény: (4961) gusty, 2023.12.04 17:25:20]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 17:25:20 (4961)
Lehet, hogy nekem is e-bike-ot kell kérnem a jézuskától. :) Vagy eladom az autót, s az árából kijön egy minőségibb darab. :)
[előzmény: (4960) ha2, 2023.12.04 16:18:21]

ha2hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 16:18:21 (4960)
+1.
Igen a kopott térdízületeknek könyebb ha van rásegítés.
[előzmény: (4959) Attibati, 2023.12.04 13:43:59]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 13:43:59 (4959)
Eszembe jutott, hogy 2013-ban Mikulás úgy nyert a gckupában, hogy nagyjából annyi kilométert tett meg, mint ahány találata volt. A szervezés tehát sokat segíthet a jó eredmény elérésében, nem minden a megtett távolság.
Nyáron vettem egy elektromos mountain bike-ot - azóta nem töltöttem fel tracket a kupában - elsősorban azért, hogy párom is velem tudjon tartani a kerékpártúrákon. A gckupában versenyezni nem fogok vele, esetleg az új találatokat fogom feltölteni.
Nekem nagyon bejött ez a gép, elsősorban a kigyorsításoknál számít sokat a motor segítsége. Harminc éves futómúlt áll mögöttem, a térdeim már nem a régiek, ezek kímélésében sokat jelent a motoros segítég. Szerintem nyugdíjasoknál már nem bűn az ebike használata. :-)
Azért senki nem fog ebike-t venni, hogy megnyerje a gckupát, de lehet hogy még néhány embernek sikerül motvációt adni, hogy kimenjen a természetbe mozogni.
[előzmény: (4958) Dr.Lada, 2023.12.04 12:29:42]

Dr.Ladahozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 12:29:42 (4958)
Engem meggyőzött az itt olvasottak alapján (persze nem technikailag), hogy nincs előnye az ebike-nak.:-)

Egy kis segítség, hogy a makacs Griffs, Gábor akik nem értik a dolgot, könnyen meg legyenek győzve a tévedésükről:

ha semmilyen előnnyel nem jár a versenyben az ebike ( sőt még inkább hátrány is, mert nehéz, nem stabil... ) akkor miért költ valaki milliós összeget rá és versenyzik azzal?

Szerintem ennek az egyszerű kérdésnek a megválaszolásával amihez még technikai tudás és ismeret sem kell meg lehet győzni a makacsokat.:-)

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 11:29:56 (4957)
A https://gckupa.geocaching.hu várja a trackeket!

Sikeres, jó 2024-es kupaszezont kívánok!

Mr Zergehozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 08:16:32 (4956)
Én egyszer egy délelöttre kaptam egy e-bike-t. Prémium darab volt, és nagyon meggyőző volt. Például a gödi GCSze ládától a meredek szakaszon maximális rásegítéssel úgy mentem fel mint egy motorkerékpár. Hosszú távon viszont kell takarékoskodni az akksival, különben az út egy részén tekerhetsz egy 22+ kg-s biciklit. Sebességben annyi pluszt adott, hogy a 22-23km/h saját bicajos tempóm helyett a leszabályozáson, 25km/h-n tekerhettem.
Akik most is megtudnak tenni 100+ km-t egy nap, annál többre egy e-bike-l sem mennek.
A folyamatos egymás utáni napok nem tudom hány embert érintenek, akik minden nap, kihagyás nélkül, biciklivel túráznak?
A folyamatos biciklizésnél a nyereg is egy fontos szempont, az szerint is kategórizálhatnánk, hogy mennyire prémium nyerget használ a versenyző. Pupu mondta, hogy a hagyományos biciklis, kemény, több napos túráknál a fülcimpáján kívül minden testrésze fájt :-) .
[előzmény: (4955) gusty, 2023.12.04 07:49:59]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.04 07:49:59 (4955)
Egyszer kipróbálnék, egy komolyabb, minőségi e-bike-ot. Tavaly nyáron az Őrségben kíváncsiságból kölcsönöztem egyet, és nem volt meggyőző. Igaz, felmentem vele ott, ahol nélküle már toltam volna, viszont síkon meg kínlódtam vele, sokkal munkásabb volt tekerni. Gondolom részben a súlya miatt, meg valószínűleg az olcsóbb kivitel miatt is. Messze nem volt olyan suhanós, mint a sajátommal, pedig az se egy karbon csoda.
Szóval ha választanom kéne, hogy ezzel, vagy a sajátommal kupázzak, menne az e-bike a levesbe. :)

És vissza is tértünk oda, hogy nincsenek egyenlő esélyek, ez egy ilyen játék. Vannak öregebbek, fiatalabbak, edzettebbek, rozogábbak, nyugdíjasok, tanulók, dolgozók. Tudtommal Tüdő se azért uralta eddig a versenyt (többnyire), mert egy unatkozó fitness világbajnok fiatal milliomos lenne 366 nap szabadidővel. :)

griffshozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 21:07:24 (4954)
2021-ben voltam a Stelvion, ebike-al. Nem a hágó miatt ejtettem az analógot, hanem mert előtte is utána is tekertem kellett pár napot. Szám szerint 9-et, minden nap 2.000 feletti szinttel. Ez azért nekem a Scottal nem ment volna. Egyetlen nap alatt se kicsi az ebike előnye, de sorozatterhelésnél, vagy egy teljes év alatt...
Mindezek ellenére el tudom fogadni a kivárás elvét, meglátjuk hogy alakul.
Részemről így akkor tervezek ringbe szállni a 3. aranyért, ha megunom az analógot. Ez az idő most még nem jött el.
[előzmény: (4945) Dr.Lada, 2023.12.03 00:38:57]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 21:04:39 (4953)
Részemről tömören:

-nem támogattam az e-bikeal való indulást (mindenkinek lelke rajta)- Ezt ellenőrizni...
-junior, juniorban induljon.

Én admin vagyok, felvetek témákat, nem én döntök, véleményem szokott lenni.
Hajrá mindenkinek!

Blue Mali

Marton Zolihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 20:57:19 (4952)
Abban az esetben ki lehetne találni egy %-ot amit az ebike-os versenyzőtől levonásra kerül. Tehát a pontok csak X% lenne jóvá írva neki.


Pár éve volt már próbálkozás erre, hogy ilyen-olyan paraméterek mentén súlyozzuk a megszerzett találatokat. Elhalt mire szárba szökkent volna. Köszönöm Attibatinak, hogy egyáltalán foglalkoztunk vele. Nem tudom,hogy miért nem lett belőle semmi.
[előzmény: (4951) Blue Mali, 2023.12.03 18:51:18]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 18:51:18 (4951)
Sziasztok!

A 2023-as szezont lezárom!

petiba
KP1965
Dr.Lada


Kérlek a trackeket az új szezonba töltsétek fel!

Ezeket törlöm a 2023-ból.

Köszi, üdv;
Blue Mali

Gábor75hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 16:55:05 (4950)
Engem már nem érint, befejeztem rég a kupázást. Csak Zolinak jeleztem hogy ne fusson felesleges köröket.
[előzmény: (4949) Juju, 2023.12.03 12:49:41]

Jujuhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 12:49:41 (4949)
1. Felmerült elsőként az ebike külön kategória, volt róla diskurzus, aki szerette volna, elmondhatta a véleményét.
2. Ennek tükrében az elnökség döntést hozott.
3. Javaslom, hogy lássuk meg, mi lesz jövőre, hogy alakul a dolog. Jövő ősszel ismét fel lehet vetni a kérdést a tapasztalatok tükrében, biztos vagyok benne, hogy ha olyan javaslat születik, az elnökség ismét napirendre veszi, és ha kell változtat.

(mondom ezt úgy, hogy én is külön kategóriát javasoltam)
[előzmény: (4948) Gábor75, 2023.12.03 11:04:16]

Gábor75hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 11:04:16 (4948)
Zoli engedd el, nem lesz változás. Tudom mert évekig próbálkoztam és semmi eredménye nem lett.
[előzmény: (4945) Dr.Lada, 2023.12.03 00:38:57]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 10:57:36 (4947)
A kerékpáros gckupa megnyeréséhez nem az kell, hogy az ember egy napon nagy távolságokat tudjon megtenni, inkább a rendszeresség számít. Megnézve Tüdő és Porhanda találatait az esetek többségében 30-50 kilométert tettek meg, ekkora távolság egy edzett játékosnak nem lehet probléma ha van motiváció.
A nagy szakadék a gyalogos kategóriába is megvan mégis kétszer annyi versenyző indul ott. A kerékpározás egy eszközigényes sport, kevesebben tudnak elérni egy olyan szintet, hogy labdába tudjanak rúgni ebben a versenyben.
[előzmény: (4945) Dr.Lada, 2023.12.03 00:38:57]

Leslie33hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 01:23:17 (4946)
Kedves Madwe és Zsuzska!

Annyiban nem értek egyet Veletek egyet, mert amíg a gyermek iskolában van, a dolgozó meg dolgozik ... Vagyis hétközben pont annyi esélye van a gyermeknek, mint a felnőttnek... A nagy előny abban van, hogy a 60 szüneti napon a dolgozó felnőtt dolgozik, mert neki nincs szünet. És azért ha mondjuk van 25 nap szabija egy évben, akkor már csak 35 nap előnye van egy tanulónak. :-) De 35 túranap az nagyon komoly előny...
Összehasonlításul: amikor összetettben országos 3. lettem, 62 túranapom volt, pedig az utolsó 4 hónapban már szerda munka után + szombat, meg vasárnap is igyekeztem tolni. A diák, aki megelőzött, 126 túranapot nyomott. Na ez a különbség. :-)
Szóval szerintem a tanuló versenyezzen a tanulókkal, a felnőttek meg a felnőttekkel, ez így fair. Persze mint mondtam, minket ez már nem érint, mert az új szezonban már csak élménytúrázást csinálunk. Az én elveimmel ellentétes, hogy minden évben a már lelogolt ládákat járjam újra, mondjuk Budapesten 2 km 52 láda ...
A szervezőkkel is ezt beszéltük, hogy bizony a geocaching valódi értékét és értelmét veszi el, amikor már csak a pontok és kilóméterek hajszolása megy, mert kell a pont ... :-)

Láttam, idén is nagyon komoly teljesítményt nyomtatok, gratulálok! Szorítottam is az első helyhez, de vannak még hihetetlenebb fazonok is ... :-)

Üdv

Leslie33
[előzmény: (4938) Madwe és Zsuzska, 2023.12.02 12:47:18]

Dr.Ladahozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 00:38:57 (4945)
Én azt hiszem Griffs jól látja a dolgokat a hagyományos és az ebike között. Igenis nagy a különbség, nem kicsi, hisz az ebike használatával nő a távolságmegtételi képesség és kevésbé fárasztó. Én megnézném azokat az ebike bringával versenyzőket, ha mondjuk hagyományos bringával egy Békásmegyer-Dobogókő - Egom odavisszát megcsinálnak szombaton vasárnap reggel is neki tudnának ugrani az ismétlésnek, vagy épp görcsös lábbal inkább otthon feküdnének. Mint itt is írták többen aki dolgozik annak csak a hétvégi 2 nap áll rendelkezésére, így ha első nap erejéhez képest nagyot megy másnap már nem tud semmit sem menni, míg az ebike-os mindkét nap tud menni nagyot. Itt az előny, nem a sebességben.
Természetesen az is látszik, hogy sajnos a mezőny nem túl nagy, így külön kategóriák esetén hamar oda jutnánk, hogy mindenki első lenne a kategóriájába, hisz mindenkinek saját személyre szabott kategóriája lenne.:-)
Az igazi megoldás az lehetne, ha ki lehetne szűrni a trackekből ki használt ebike-ot, de szerintem ez lehetetlen sajnos. Abban az esetben ki lehetne találni egy %-ot amit az ebike-os versenyzőtől levonásra kerül. Tehát a pontok csak X% lenne jóvá írva neki.
Az ebike engedélyezésével szerintem nem fog nagyot nőni a mezőny létszáma, hisz nem emiatt vannak kevesen. Én megnéztem az elmúlt években az első 3 helyezett pontszámát, meg az utánuk jövő szakadékot, szerintem ez rettent el sokakat, mert látják itt csak a futottak már kategóriára elég az idejük, erejük, arra meg nem akarják pazarolni. Szerintem ide több ember csak akkor fog nevezni, ha számukra is elérhető valami verseny és nem azt látják, hogy mindig csak a kemény magnak áll a zászló.
[előzmény: (4943) griffs, 2023.12.02 21:03:40]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 21:44:35 (4944)
Én ugyan csak a lelátóról szólok bele, de:
- Nincs akkora tömeg a kupában, hogy tovább kéne forgácsolni, ráadásul ellenőrizhetetlen módon.
- Szerintem ez az egész nem az erőnlétről szól. A győzelemhez rengeteg idő, energia, elszántság kell. Akiben ez megvan, az izomból is kitekeri a 25 km/h átlagot, max. egy kicsit lassabban ér fel a hegyre. Nem hinném, hogy a napi/heti/havi/éves teljesítményt egy kis rásegítés jelentősen befolyásolná. Ilyen alapon a karbon országútival ládázókat is külön kategóriába kéne tenni. :)

A kategóriaváltásról: szerintem semmi akadálya év közben, de logikusan ott nulláról indul a versenyző, az addigi eredményét nem viszi át, a korábbi trackjeit nem használhatja.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 21:03:40 (4943)
A probléma pont ott van, ha egy analóg és egy ebike-os versenyzik egymással. Ahogy mondod sok elszántsággal és beleölt idővel is nehéz jól kijönni a dologból. Ha kemény, 1 éves csata végén az ebike-os nyer, az analóg bringás nem lesz boldog, de az ebike-os sem (már ha van lelkiismerete), mert nem fairplay küzdelemben nyert. Legkésőbb mikor átveszed a kupát megérted miről papoltam...
Az ellenőrzés sima liba, mert minden trackhez 1 fotó, a vasról, nem olyan nagy ördöngősség. Egyébként fehér holló kategória az a bringás, aki keveri a kettőt (vagy kizárólag analóggal, vagy ebike-al nyomja).
Jobban belegondolva az elnökségnek viszont van azért igazsága mert kupa, oklevél, díjazás van így is elég.
Szóval nehéz ügy, érdekes szezon lesz. Ebike-om nekem is van (bár mostanában Scott nem engedi szóhoz jutni :)), de azért a régivágású analógosoknak fogok szorítani.
HAJRÁ !
[előzmény: (4942) Attibati, 2023.12.02 17:07:19]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 17:07:19 (4942)
Szerintem jelentős változás nem lesz az élmezőnyben. A gckupa élmezőnybe kerüléshez kell egy bizonyos fokú elszántság, megszállottság és rengeteg idő.
Másrészt nem tudjuk a trackek alapján ellenőrizni, hogy ki milyen kerékpárral vett részt a versenyben.
Annak viszont külön örülnék, ha idősebb versenyzől éppen az ebike engedélyezése miatt kapnának kedvet a kupázáshoz.
Az ötlet felvetődésekor az elnökség úgy döntött, hogy nem támogatja újabb kategória létrehozását.
[előzmény: (4937) griffs, 2023.12.02 11:41:57]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 14:05:45 (4941)
+1
[előzmény: (4938) Madwe és Zsuzska, 2023.12.02 12:47:18]

ha2hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 14:02:57 (4940)
+ Senior Via Ferrata kategóriát.
[előzmény: (4939) VP, 2023.12.02 13:53:24]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 13:53:24 (4939)
Én külön senior sífutó kategóriát szeretnék! :D
[előzmény: (4937) griffs, 2023.12.02 11:41:57]

Madwe és Zsuzskahozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 12:47:18 (4938)
Üdv!
Ha esetleg számít valamit, amit mondok, azt tenném hozzá, hogy a junior korú versenyzők szerintem nem indulnak előnnyel az aktív dolgozókkal szemben. Hiába van nekik minden évszakban tanítási szünet, hiszen a tanítási napok meg eleve kiesnek a lehetőségeikből, hiszen reggel 7-8 óra között már suliban kell lenniük, a tanítási időt le kell húzniuk, délután pedig ott a készülés a másnapra, dolgozatokra, érettségire, etc., valamint az edzések, különórák, más, tanításon kívüli programok.
Ha valaki ezek mellett a túrázásra, geoládázásra fordítja szabadidejét a bandázás, gépezés, otthonülés helyett, azt inkább támogatni, bátorítani kell...
Köszi, hogy elmondhattam!

Bocs István (Madwe)
[előzmény: (4935) Leslie33, 2023.12.01 12:22:03]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 11:41:57 (4937)
A posztod elején emlegetett edzettség dolog nagyon ellent mond az ebike engedélyezésnek.
Most komolyan felálhat a dobogóra egy ebike-os, lenyomva olyan játékosokat mint pl. tüdő, Nargoth, Strombus (Porhandát sajnos még nem ismerem)? Ez még viccnek is rosz. Erre valóban külön kategória kellett volna.
[előzmény: (4936) Attibati, 2023.12.01 13:11:40]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 13:11:40 (4936)
Végignézve az eddigi évadok helyezettjeit a döntő többségükk aktív dolgozó volt. A gckupa teljesítményre elsősorban az edzettség és az anyagi lehetőségek vannak befolyással. Új kategóriák bevezetését nem tartom célszerűnek, mivel már így is rengeteg kategória van, egyikben- másikban nagyon kevés versenyző indul.
Te még fiatal ember vagy, nem tudod, hogy a nyugdíjasok milyen problémákkal küzdenek. Nem úgy működik a dolog, hogy minden nap túrázni, kerékpározni tudnak menni, a fizikai telejesítőképesség ebben a korban jelentősen lecsökken, a megnövekedett szabadidő nem jelent jelentős előnyt.
Az eleketromos kerékpárról többször volt itt szó már a fórumon, akkor kategórikusan el lett utasítva a használata. Az eleketromos bringák mostanra jelentősen elterjedtek, nincs értelme tovább tiltani őket. Cél az, hogy minél több játékost bevonjunk a természetben történő testmozgásba.
[előzmény: (4935) Leslie33, 2023.12.01 12:22:03]

Leslie33hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 12:22:03 (4935)
Tisztelt Attibati!

Azt gondolom, hogy az elmúlt 3 évben a fiammal (Bobby Holmes) jelentős energiákat fordítottunk a gckupa versenyre és 3 győzelemmel és egy országos összesített 3. hellyel azért eredményeink is voltak, így talán számíthat a véleményem.
Előrebocsájtom, az idei évi versenyben már nem fogunk aktívan szerepelni, így igazából minket már nem érintenek a változások...
1. Nagyon nem tartom jónak, hogy egy junior - tehát iskolás - elindulhasson a felnőtt mezőnyben. Akinek van tavaszi, nyári és téliszünete (legalább 60 munkanapnyi plusz lehetősége) az óriási előnybe kerül egy aktív dolgozó felnőttel szemben. Ráadásul az országbérlettel szinte "ingyen" utazik el bárhová az országban, szemben egy felnőttel, akinek ehhez pl. autó kell...
2. Hogy a trackből kiderüljön, hogy valaki milyen kerékpárral teljesíti a szükséges kilómétereket, eddig sem volt lehetőség (vagy nem tudunk róla, hogy lenne rá mód) így a jelenlegi szabályozás igazából nem jelent változást, eddig a versenyző lelkiismeretére volt bízva, mennyi segítséget vesz igénybe. A mostani engedéllyel ez már legális, de az elektromos rásegítés hatalmas előny mindenképpen.
3. Esetleg érdemes lenne egy új kategóriát is nyitni, nyugdíjas versenyzőknek, mert ők hasonlóan hatalmas előnyt élveznek az aktív dolgozókkal szemben, hiszen ingyen utaznak, és korlátlan idő áll rendelkezésükre túrázni.

Köszönöm, ha elolvassátok és elgondolkodtok rajta. Még egyszer hangsúlyozom, mi már nem fogunk aktívan részt venni a versenyben, így ez úgy érzem, független hozzászólás, és a verseny jobbítására és a fair play előmozdítására irányul.
Köszönjük az elmúlt évben nyújtott minden segítségedet,

Tisztelettel:

Borka László (Leslie33)
[előzmény: (4934) Attibati, 2023.12.01 09:04:47]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 09:04:47 (4934)
A ma induló új szezonban két változást határoztunk el:
- a szezon alatt nem lehet kategóriát változtatni, tehát nem lehetséges junior kategóriából a felnőttbe átváltani
és viszont.
Arra van lehetőség, hogy az életkor szerint junior kategóriájú játékosok a felnőtt kategóriában induljanak, de a
kategóriáról az első track feltöltésekor dönteni kell.
- a kerékpáros kategóriában pedelec elektromos kerékpárok is használhatók, tehát olyan kerékpárok, amelyek állandó tekerést igényelnek, az elektromos motor csak akkor segít, ha tekerik a pedált.

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.11.30 12:00:23 (4933)
Még 12 óra van hátra gyűjtögetni a pontokat! Majd azt követően 48 óra lesz feltölteni azokat! Azután eredményeket tudunk hirdetni.

Szoros az állás a gyalogos kategóriában! ;)

zalajarohozzászólásai | válasz erre | 2023.11.28 16:53:10 (4932)
Köszönöm!
[előzmény: (4928) Blue Mali, 2023.11.28 13:47:40]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.11.28 16:04:02 (4931)
;)
[előzmény: (4930) Nargoth, 2023.11.28 15:05:42]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2023.11.28 15:05:42 (4930)
Istenem, már a CTRL+V sem megy... Köszi :)
[előzmény: (4929) Blue Mali, 2023.11.28 13:53:07]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.11.28 13:53:07 (4929)
"Én a GCMAF-t szeretném a"... *

Tessék szemcsit viselni :)

Jó az GCMafi-nak is ;)

Kész, beállítva, mehet a pipa!
[előzmény: (4927) Nargoth, 2023.11.28 10:19:55]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2023.11.28 13:47:40 (4928)
Szia, készen van, mehetnek a pipák!
[előzmény: (4926) zalajaro, 2023.11.27 23:32:36]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2023.11.28 10:19:55 (4927)
Én a GCMAF-t szeretném a #3035-höz, elfogadták a jelszó nélkülit.
Köszi!

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]