kütyük, P.ISTI hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 388 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.14 07:57:34 (20128)
A vegyes felhasználású memória (Miscellaneous Space) nem a térképeket tartalmazza.
Bár eddig nem láttam róla leírást, de tapasztalataim szerint az általad feltöltött pontokat (Custom POI), illetve mentett pontokat (Waipoints) tartalmazhatja.
[előzmény: (20126) Saughassy, 2007.09.14 07:52:48]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.14 07:52:04 (20125)
A másféléves pályafutása alatt egyszer már jártam így. Akkor segített a ki/be.
De mintha már olvastam volna róla valamelyik topikban. Ha mindez ráadásul menet közben történik, amikor nem nézel a gépezetre, még a tracklogot is elfelejti menteni...
[előzmény: (20124) Saughassy, 2007.09.14 07:49:22]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.14 07:45:11 (20123)
Vedd ki a memóriát és tedd vissza. Az általában szokott segíteni.
[előzmény: (20121) Saughassy, 2007.09.14 07:41:17]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.14 07:44:18 (20122)
Ezek jobbak lennének:
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?compareProduct=348&compareProduct=349&compareProduct=257&compare=compare

Sajna az újabbak nem rögzítenek tracklogot. :-(
[előzmény: (20120) P.ISTI, 2007.09.14 07:36:35]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.14 07:36:35 (20120)
Részlet a leírásból:
GPS vevő: nincs

És a repülőn a turbina lapátra kell rögzíteni az óra jeladóját? :-)
[előzmény: (20097) kovacsistvan, 2007.09.13 17:37:36]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.13 14:55:20 (20088)
Egyébként hamár a zebránál tartunk, a zebra nélküli áthaladásnak az felel meg, ha pl. felszálláskor már be van kapcsolva a kütyü. Én sem mindig a zebrán megyek át. ;-)
[előzmény: (20087) P.ISTI, 2007.09.13 14:53:29]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.13 14:53:29 (20087)
Én sem mindig a zebrán megyek át

Azért ez sántít! A GPS (még az esetek többségében) nem egyenlő a mobillal. Nem emeled a füledhez, nem zenél. Ennyi erővel egy Nintendót is be kellene tiltani, mert a Marisnéni arról sem tudja, hogy micsoda, csak hogy valami doboz, amit már látott a tévében, amikor a gépeltérítős filmet nézte...

És a zebra nélküli átrohanás büntetendő, a GPS pedig "elvileg" a le-és felszálláson kívül használható készülékek kategóriájába esik.
[előzmény: (20081) bregő és andorpapa, 2007.09.13 11:27:47]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.13 09:55:15 (20077)
És kb. hány centire van a GPS-től a kompjúter?

A repcsiken azért valamivel jobb az árnyékolása a műszereknek. Meg van néhány méternyi távolság az utas GPS-e és a repcsi műszerei között (a kapitány saját GPS-e már valamivel közelebb lehet hozzájuk (láttam már a kokpit ablakába dobva egy kis eTrexet :-) ).
[előzmény: (20066) szeho, 2007.09.12 20:39:03]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.13 09:51:34 (20076)
Sajnos sok szabályozás nincs külön GPS-re (lehet, hogy addig van szerencsénk, amíg nem jön ki egy szigorúbb szabályozás (hogy GPS-t NEM!), mert aztán már erre sem lehetne hivatkozni).

Elvileg olyan elektronikai eszköznek tekinthető, amit a le-és felszálláson kívül használni lehet.
Vannak viszont szubjektív okok, amik miatt mégis néha tiltólistára kerülnek ezek az eszközök (személyes sajnálatomra is):
- stuvi nem ismeri (végülis nem is kell iserje) ezt a készüléktíust
Ilyen esetben vagy meggyőzöd vagy a kapitánytól is azzal fog visszajönni, hogy nem mer' csak!
- másik utas nem ismeri a GPS-t, mint olyat és azt hiszi, most kezded eltéríteni a gépet
Ebben az esetben is próbálkozhatsz a "felvilágosítással". Vagy bejön vagy nem.

Mindenesetre én sem szoktam nagy dobra verni, ha bekapcsolom a kütyüt. Szerencsére ha megtalálja a holdakat, onnantól már akár az újságtartóból is kilát. Megpróbálom úgy takarni, hogy én láthassam, a többieket viszont ne zavarja.
De láttam már gépen a középső szék tálcájára hanyagul kirakott GPS-t is és a kutya nem törődött vele.
[előzmény: (20063) 2007.09.12 20:35:53]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.13 09:40:26 (20075)
Ha így emléxel, meglehet, az alkoholt más helyre töltötted. :-)
[előzmény: (20057) magpet, 2007.09.12 20:10:41]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.10 16:29:02 (20003)
:-P
[előzmény: (20001) SylverRat + Bogee, 2007.09.10 16:27:13]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.10 16:26:33 (19998)
OFF
Én már nagyon izgulok... ;-)
ON
[előzmény: (19988) bbb, 2007.09.10 09:44:16]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.10 15:28:37 (19996)
És ez nagyon így van! Ferihegyen például érdemes még a váróterembe behatolás előtt feléleszteni a kütyüt, mert bent még az ablak mellett sem tudott legutóbb magához térni. Pedig csixről van szó!
[előzmény: (19992) bbb, 2007.09.10 14:17:36]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.10 15:27:00 (19995)
Annyi az egész, hogy a Setup -> Altimeter -ben a Barometer Mode-ot Variable-ről Fixed-re állítod.
Innentől sem mutatja alapból az aktuális magasságot, de a tracklog-ban már a helyes értékek lesznek.
Ha meg menet közben is látni szeretnéd, az Altimeter képernyőn nyomj egy balra nyilat. Ezáltal az egy pillanattal előbbi, már helyes magasságodat fogja megjeleníteni.
[előzmény: (19994) jekaeff, 2007.09.10 14:32:10]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.14 22:24:07 (19176)
Néhány napot kihagytam a fórumból, így csak most olvastam a kérdésed.
A település neveket a térkép ablak menüjében állíthatod:
Menu -> Turn Declutter On/Off. Én angolul használom, ez a pont alulról a második.
Remélem erre gondoltál.
[előzmény: (19120) gombihu, 2007.08.14 09:19:32]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.10 15:10:53 (18959)
:-)
Engem kifejezetten szórakoztatott.
A továbbiakban a félreértések elkerülése érdekében javaslom az [önmoderálva] felirat használatát. ;-)
[előzmény: (18947) SagiK, 2007.08.09 18:25:01]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.08 23:28:40 (18924)
Tuttamén! :-)
[előzmény: (18902) magpet, 2007.08.08 12:23:41]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.08 11:07:17 (18900)
Eddig nem tudta! Most már fogja tudni! :-)
[előzmény: (18899) piret, 2007.08.08 10:45:50]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.08 10:39:49 (18898)
POI-t néha én is szoktam szörcsölni. Főleg utazás előtt, jó nagy képernyőn elrendezgetem a piros pöttyeimet a térképen, miket is szeretnék az adott városban felkeresni. Sőt! Én még az egyes helyek pontos címeit is felkutaom a Neten, beírva a(z innentől már véjpointként funkcionáló) pontok megjegyzés rovatába.
Eléggé elítélendő módon még ki is nyomtatom a térképet, hogy hol is helyezkedik el egymáshoz képest a sok látnivaló.

Legutóbb például Párizsban jött jól a POI-kutatás, ahol is volt egy (nyomtatott) metrótérképem az állomások neveivel, meg egy papír térképem a nevezetességekkel. A kettő között a GPS jelentette a hidat, amiben a metró megállók is szerepeltek neveikkel.
(azt persze megemlíteném, hogy elég vicces idegennyelvű POI-t keresni, tudja a fene, éppen milyen magánhangzókat meg aposztrofokat írták bele az adatbázisba a POI-szerzők...)
[előzmény: (18859) piret, 2007.08.07 11:42:33]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.08 10:31:39 (18897)
Ne gyere nekünk félinformációkkal! 60as vagy (Piret unszolására :-) ) 76os?
[előzmény: (18874) magpet, 2007.08.07 16:26:56]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.24 10:20:55 (18556)
Na azér'!
[előzmény: (18555) remuszba, 2007.07.24 10:03:20]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.24 08:37:26 (18554)
Hogy halad a technika... Én anno még kacsákat tologattam a fürdőkádban. Persze nem tegnap volt... :-)
[előzmény: (18524) magpet, 2007.07.23 12:19:37]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.20 08:06:44 (18516)
Vegyél még egyet! Az apróhirdetés topikon most éppen eladó egy garis!
Nagyon kicsi az esélye, hogy mindkettő egyszerre kapcsoljon ki.
És ha az sem válik be, a kettőbe több hamburger is fér.
:-)))
[előzmény: (18505) remuszba, 2007.07.19 16:37:53]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.20 08:02:32 (18515)
Majd a 61CSy már fejlettebb lesz és nem négyszer fog kikapcsolni a hegyről lezúduláskor, hanem csak kécccer.
Ja! És mivel fejlettebb változat lesz, a magasságot már 5 méteresre fogja kerekíteni (ölég az! felkiáltással), a pozíció kijelzésére pedig bevezetnek egy öl/miatyánk viszonyszámot, mert azt az ámerikai primitív logikával rendelkező egyedek jobban meg tudják jegyezni.
[előzmény: (18507) remuszba, 2007.07.19 17:03:55]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.11 07:37:11 (18371)
De az is lehet, hogy magpet-itből. ;-)
[előzmény: (18337) Csigabiga, 2007.07.09 23:08:58]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.11 07:35:35 (18370)
:-)))
[előzmény: (18336) jekaeff, 2007.07.09 22:59:43]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.06.06 21:44:14 (17631)
Kérdés törölve! Rájöttem, hogy van rajta USB csatlakozó! :-)))
[előzmény: (17616) P.ISTI, 2007.06.06 14:56:27]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.06.06 14:56:57 (17617)
:-)
[előzmény: (17615) SylverRat + Bogee, 2007.06.06 14:56:25]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.06.06 14:56:27 (17616)
Tud valaki nekem küldeni egy 276c PC-kábelhez tartozó bekötési ábrát?
Előre is köszi!

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.06.06 14:55:29 (17614)
Javaslom első olvasásra a 17605-ös hozzászólásban is szereplő linket:
http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=geocaching
[előzmény: (17613) belulo, 2007.06.06 14:47:49]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.23 14:46:56 (17430)
Egy éve használom a csixet.
Volt olyan firmware, amit nem szeretett.
Most (nem akarom elkiabálni, de) a 3.3 firmware-rel egész jól bírja fagyás nélkül.
[előzmény: (17425) tibbi, 2007.05.23 13:38:34]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.19 09:59:28 (17363)
Akkor csak szimplán:
www.kepfeltolto.hu/2007/5/19/16ir.jpg
[előzmény: (17362) P.ISTI, 2007.05.19 09:58:43]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.19 09:58:43 (17362)
Utolsó kisérlet:
http://www.kepfeltolto.hu/?img=16ir' border=0>http://www.kepfeltolto.hu/2007/5/19/16ir.jpg' border=0>
[előzmény: (17361) P.ISTI, 2007.05.19 09:57:32]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.19 09:57:32 (17361)
Nem megy ez ma nekem...
http://www.kepfeltolto.hu/?img=16ir' border=0>http://www.kepfeltolto.hu/2007/5/19/thumbnail_16ir.jpg' border=0>
[előzmény: (17360) P.ISTI, 2007.05.19 09:57:04]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.19 09:57:04 (17360)
Namégecccer:
http://www.kepfeltolto.hu/2007/5/19/thumbnail_16ir.jpg
[előzmény: (17359) P.ISTI, 2007.05.19 09:56:42]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.19 09:56:42 (17359)
Én erre gondoltam:
[IMG]http://www.kepfeltolto.hu/2007/5/19/thumbnail_16ir.jpg[/IMG]
Ha ilyen menüpontod nincs, érdemes frissíteni.
[előzmény: (17325) Mikulás trágársága elüldözött, 2007.05.17 21:33:32]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.17 09:17:49 (17323)
Van egyszerűbb megoldása is:
Mepszósz, betöltöd a kütyüről, aztán kijelölöd AZ ÖSSZES összefűzendőt a Tracks ablakban, majd jobb egérgomb -> Join the selected tracks
[előzmény: (17303) Mikulás trágársága elüldözött, 2007.05.16 10:22:39]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.15 21:43:44 (17295)
Teszteltem kicsit a légvonalban történő navigációt. Igaz, most nem légi járműben, hanem vonaton.
A vonat teljesen jól szimulálta azt a szituációt, amikor a pilóta nem tudja pontosan tartani az irányt. Igaz, a vasút sokkal kacskaringósabb volt még a legkezdőbb pilóta-tanoncnál is. :-)
Az érkezési idő elég gyorsan változott attól függően, hogy előttem volt-e a cél vagy éppen 80-85 fokban látszott. Néha 2 másodperceket ugrott felfelé vagy éppen lefelé a hátralévő idő, a végső egyenesben, amikor valóban előttem volt a cél, szépen beállt a másodperces csökkenésre.
[előzmény: (17090) P.ISTI, 2007.05.09 16:52:50]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.14 10:56:28 (17225)
... ami 208×208 pixelt tud megjeleníteni.
[előzmény: (17224) P.ISTI, 2007.05.14 10:55:43]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.14 10:55:43 (17224)
Érdekes, hogy a min. felbontás 176×220, a tesztelt telefonok között pedig ott van a Nokia 6103, 128×160 a pixeles képernyőmérettel.
Azért néztem meg, mert én meg 6230i -vel használnám.
[előzmény: (17220) neogeo, 2007.05.14 09:32:01]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.11 08:48:39 (17148)
Akku töltés: http://www.pdamania.hu/content/8494

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.10 09:00:23 (17115)
Most sajna nem tudok szkrínsotolni, de az általad linkelt képtől csak annyiban különbözne, hogy az "identical"-ból csak "iden" látszik.

Közben megnéztem a benti gépemen, ott valóban szépen látszik az egész szöveg, otthon valószínűleg nagyobb betűméret van beállítva.

Együtt tudok azért élni ezzel a hibával. :-)
[előzmény: (17114) jekaeff, 2007.05.10 07:44:22]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 21:57:29 (17104)
Naggyyon tuti lett!

Verify -kor az utolsó sor túl hosszúra sikeredett, nem látszik a vége. Javaslom a 3.14159 verziószámra váltáskor ennek javítását. :-)
[előzmény: (16908) jekaeff, 2007.05.03 16:30:01]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 17:33:46 (17093)
Ha légi "ösvények" nincsenek is, azért jelentőpontok vannak!
Például a következő linken egy lehetséges útvonalat láthattok Marosvásárhely és Budapest között:
http://www.euroutepro.com/fp/fp_main.php?site=hu&show=cadca7c3c12ee0725411381729b15029
Az útvonalak pontjai általában öt betűből álló, az adott területre jellemző szavak (az ABONY például Abony felett van). Ja, és hosszabb-rövidebb kereséssel ezen pontok GPS-koordinátái is letölthetők a Netről.
Persze ettől eltérő útvonal is elképzelhető, de kíváncsi lennék, ha bbb ráfekteti ezekre a pontokra a logját, mit lát majd belőle.
[előzmény: (17069) sprok, 2007.05.09 13:55:39]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 17:25:39 (17092)
1) Marosvásárhely közepes tengerszint feletti magassága 963 láb, azaz 289 méter.
Budapest pedig 495 láb, 148 méter.
A kettő között pedig a mesterséges nyomásviszonyokat mutatta a gépezet.
Még szerencse, hogy nem ezt menti ilyenkor a tracklogban.
2) Már előttem is írták, de én is rendszerint 4-5 méteres mintavételezést szoktam beállítani. Ez gyalogosan is elmegy, ha pedig járművel haladok, 15-20 km/h sebességtől átvált másodperces logolásra.
Amíg nem kártyára kerültek a logok, addig repülő utakon 10-20 másodperces logolást állítottam. Szerencsére (bár én élvezném) nagy kunsztokat az utasgépek nem szoktak bemutatni, a robot pedig nagyon tudja tartani a következő fordulópontig az irányt. Így néha még a 20 másodperc is kevésnek bizonyult.
Persze mióta a pontok száma a csillagos ég lehet, azóta már nem foglalkozom a repüléskori átállítással. Már csak azért sem, mert volt olyan eset, hogy repülés után elfelejtettem a 20 másodpercről visszaállítani 4-5 másodpercre.
Az automata logolást én nem igazán szeretem, mert ott nem én mondom meg, hogy távolságalapú vagy időalapú logolást használjon a kütyü. Az útvonalat távolról nézve azért ez is elegendő, de ha kisebb szakaszok sebességeit szeretnéd megnézni, már nem biztos, hogy pontos értékeket kapsz. A repülős utazás esetében például amikor többtíz kilométeres távon egyenes vonalban halad a repcsi, nem figyelheted meg a kisebb sebesség-, esetleg magasság változásokat, mert a technika ecccercsak levágja az információkat.
3) Egyetértek! A legnagyobb gond akkor van, ha a repülőbe csápokon keresztül kell beszállni. Ilyenkor a váróteremben sem nagyon lát szegény GPS, így nem lehet előre feléleszteni. A gépbe beszállva és az ablakhoz tapasztva meg csak viszonylag kis szögben látja a műhódakat. A repcsi meg ráadásul forog össze-vissza a gurulóutakon, szóval GPS legyen a talpán, aki meg tudja határozni pontosan a helyét.
A futópályára fordulva mégrosszabb a helyzet. A gép ugyanis az addigi helyzetére merőlegesen áll. Ha rögtön kakaót nyom a pilcsi, pont a startról marad le a kütyü. Utána meg megintcsak nehezen kapaszkodik vissza, mert az addigi lassú sebességhez viszonyítva egy nagyságrenddel gyorsabban halad. Ezért sem éledhetett fel az a 60C.
Szóval lutri az egész... DE MEGÉRI! :-)
[előzmény: (17066) bbb, 2007.05.09 13:35:34]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 16:52:50 (17090)
Bots! Eddig nem tudtam válaszolni.
Légvonalban történő tervezéskor viszont tapasztalatom szerint sokkal rövidebb időközönként (másodpercenként) változik a becslése. Tehát ha ráadod a gázt, néhány másodperc múlva már a nagyobb sebességhez tartozó menetidővel számol... Pontosabban most, hogy jobban belegondolok, már láttam olyat is, hogy nagyobb sebességre kapcsolva valóban elkezdett csökkenni a hátralévő idő, de amíg egyenletes sebességnél másodpercenként egy másodperccel csökkent, felgyorsítva egy ideig 2-3 másodpercekkel csökkent a hátralévő idő. Aztán az is beállt másodperces csökkenésre.
Mindenesetre a mostani kütyük jobban saccolnak, mint az elődeik.
[előzmény: (16833) kutyu, 2007.05.02 18:09:34]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 09:52:17 (16775)
Tapasztalataim szerint nem veszi figyelembe a függőleges irányú eltéréseket.
[előzmény: (16774) Csabesz, 2007.05.01 08:56:01]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.30 21:02:02 (16764)
Az érkezés becslésének pontos definícióját eddig még senki sem írta le.
A régebbi GPS-generációk csak az aktuális sebességből és a hátralévő távolságból becsültek, így előfordulhatott az is, hogy érkezésre egy egész napot vagy esetleg végtelent írt ki.
A mostaniak már az elmúlt x perc átlagával számolhatnak (és szerintem még a térkép információit is felhasználják), így ha csak rövid időre állsz meg (mondjuk gépjárművel a piros lámpánál), nem változik (láthatóan) a becsült idő.

Tapasztalatom szerint viszonylag pontosan tud becsülni. Ez azért viszonyítás kérdése. Egy zsúfoltabb város átszelésekor számolni kell a piroslámpák számával is.

Természetesen nem mindegy, hogy gyalogost vagy autót állít be a felhasználó.
[előzmény: (16757) kutyu, 2007.04.30 10:02:45]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 07:24:17 (16575)
Nagyon pöpecül néz ki!
[előzmény: (16554) jekaeff, 2007.04.19 16:33:39]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 21:52:57 (16520)
Mi azért szurkolunk!!!
[előzmény: (16519) jekaeff, 2007.04.17 18:55:08]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]