OFF, KoLa hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 199 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | következő


KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.04.16 00:25:22 (22655)
Harminc éve Erdélyben a szent Anna-tavi kempingben alkalmi ismerősök mesélték, hogy a román személyi igazolványba a poliklinikán be kell pecsételtetni a tulajdonos vércsoportját. Igazolványcsere esetén ezt az adatot nem vezették át a régiből az újba, hanem ismételten fel kellett keresni az orvosi rendelőt, ahol a vércsoport megállapításához legalább három-négy deciliter vért leengednek.
Az emberek vércsoportja az életük során nem változik meg, de ha azért végeznék el ismételten a vizsgálatot, hogy a korábbiakat ellenőrizzék, ahhoz is - többnyire - elegendő lenne néhány csepp vér. (Vagy ideális esetben pár ml nyál.)
[előzmény: (22654) snake, 2011.04.15 20:30:09]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.02.18 22:49:22 (21412)
A nagybátyja meg az ökológiában ismert név.
[előzmény: (21408) Juju, 2011.02.18 17:20:15]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.02.01 20:41:26 (21077)
Köszönöm.
Ezek szerint nem teljesen ismeretlen az a hely, néhányan mégiscsak tudnak róla. Gamma-sugarakat detektáló műszerek befogadására viszont nem célszerű használni. Az a vastag betonfal már önmagában is majdnem résmentesen árnyékolja a gamma-sugárzást, a körülötte található sziklával együtt meg már szinte áthatolhatatlan.
[előzmény: (21049) Juju, 2011.02.01 16:29:50]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.02.01 16:07:26 (21047)
Nekem is ez ugrott be elsőnek, de annak bizony meglehetősen fura. Abban a betoncsőben csak ketten fértünk el egymás mellett, mert ha jobban kitértünk a középvonalból, akkor hamar meredek lett az aljzat, egyszerűen visszacsúsztunk (nem is mindig a talpunkon, néha más testrészek is besegítettek :-) Ebben a csupasz csőformában - jelentős mérete ellenére - szerintem nagy tömegeket nem lehet elhelyezni, és semmi nyoma nem volt annak, hogy korábban esetleg lett volna benne valamilyen segédberendezés, vagy ilyesmi beépítését előkészítették volna.
Másrészt a neten semmilyen utalást nem találtam arra, hogy azon a helyen háborús óvóhely lenne (persze meglehet, én nem kerestem eléggé alaposan).
[előzmény: (21045) tajgamedve, 2011.02.01 15:22:01]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.02.01 15:17:17 (21044)
Arról az "ojjektum"-ról rendelkezik esetleg valaki bővebb információval, amelyik a GCKBrl közelében található, nagyjából az N 47° 33,167' E 19° 00,669' koordinátán?
Ilyen fura építményt ez előtt még nem láttam. A bejárata barlangra emlékeztet, egy vasrácsos ajtó áll a nyílásban (amikor jó három éve ott jártam, nem volt lezárva). Beljebb lépve viszont azonnal látszik, hogy emberkéz munkája. Teljesen szabályos boltíves folyosó, kisméretű téglával kirakva, az alja agyag és a bejárat felé enyhén lejt. Vagy 100-150 méter után található benne egy Y alakú elágazás, majd a folyosók megtörnek, és nagyjából párhuzamosan futnak tovább jó 50-150 métert, ahol is mindkét folyosó kiszélesedi, és szinte egy metróalagút méretű (jó öt méter átmérőjű), teljesen szabályos kör keresztmetszetű, vasbeton falú csőben folytatódik kb. 250 méter hosszúságban. Az egyiknek a végén csupasz sziklafal, rajta csákánynyomokkal, a másikat egy szobaszerű fülke zárja le, benne egy nagyméretű, rozsdás víztartállyal és egy akkora vízmelegítő kazánnal, aminek tűztérajtaján akár egy ember is befér. Ettől eltekintve az egész kong az ürességtől, csak néhány méter nagyon régi (még textil szigetelésű) vezeték hever betoncső alján.
Próbáltam rákeresni a neten, de a megfelelő kulcsszó hiányában Google barátom sem tudott értékelhető találatot adni.

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.20 21:24:17 (20027)
Kérdés, hogy vajon mennyi ideig fogja még megtartani a teljes vízállóságát. Én hosszú időt már nem adnék neki. Persze az sem mindegy, hogy milyen gyakran és mennyi ideig viseled, illetve mennyit gyalogolsz benne.
[előzmény: (20024) zakany, 2010.12.20 20:26:30]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.20 17:38:25 (20017)
Mennyi ideig hordtad előtte? Mert én úgy tapasztaltam - igaz nem bakanccsal, hanem GTX-es félcipővel -, hogy amíg viszonylag új, addig működik a membrán, de napi rendszerességgel hordva már fél év elteltével sem zár résmentesen.
[előzmény: (20014) zakany, 2010.12.20 15:43:13]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.15 12:39:07 (19910)
Engem az iGO - aznap amikor Sátán is voltam - Csernely és Járdánháza között vezetett rá egy olyan aszfaltozott erdei útra, amelyik alig volt keskenyebb, mint a Pilis erdőgazdasági útjai, viszont lényegesen több volt rajta a kátyú.
[előzmény: (19880) Mikulás trágársága elüldözött, 2010.12.14 15:58:48]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.10 16:02:40 (19819)
Ebben a színvitában előbb-utóbb elérjük a viccbeli rendőr színvonalát :)

- Színes tévéjük van?
- Igen.
- Akkor adjon egy pirosat!
[előzmény: (19817) Old Eye, 2010.12.10 13:58:10]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 11:15:14 (19734)
59 másodpercet késtem :)
[előzmény: (19732) Csuhás, 2010.12.09 11:12:33]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 11:13:32 (19733)
Szerintem - bár nem vagyok szakértő - a Suzuki Samurai, de a kis mérete miatt Nálad valószínűleg az sem jöhet szóba. Viszont éppen a méretei miatt tud elmenni olyan szűk erdei utakon is, ahol szinte minden más elakadna.
[előzmény: (19730) snake, 2010.12.09 11:02:11]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 22:31:00 (19628)
mindkettőnek=mindkettő
[előzmény: (19626) KoLa, 2010.12.01 22:25:11]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 22:29:14 (19627)
Akkor talán ő is a gatyába csinált volna, ha hirtelen egy ugyanolyan vas jön vele szembe.
[előzmény: (19623) snake, 2010.12.01 22:14:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 22:25:11 (19626)
Valóban. Viszont szerintem a turbót se lehet jobban pörgetni mint a szívót. Nálam 3500 környékén már mindkettőnek erősen veszít a nyomatékából. (Csak a turbó 205 Nm-ről, a szívó meg 111-ről.)
[előzmény: (19621) Yoss, 2010.12.01 22:11:47]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 22:16:05 (19624)
Legalább 5 km/óra átlagsebességgel (és megállás nélkül).
[előzmény: (19618) Lucypapa, 2010.12.01 22:03:03]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 22:07:31 (19619)
Van 1,4-es szívó és turbó dízelem is. Szerintem egyiket sem lehet olyan módon pörgetni, mint egy benzinest.
[előzmény: (19609) Yoss, 2010.12.01 21:31:32]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 21:38:33 (19610)
A tévedések elkerülése végett: a KRESZ egyetlen pontja sem ír elő az autópályára megengedett legkisebb sebességet! A félreértésre az adhat okot, hogy a 37. § (1) bekezdését (mely szerint "...sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni...") a szöveg betűjétől eltérően értelmezik.
[előzmény: (19605) Mengyán, 2010.12.01 21:03:56]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 01:10:17 (19546)
Csak egyszer-egyszer vezettem kétütemű Wartburgot, Trabantot. Se a pozicionálhatatlan váltót, se a motorfék hiányát nem tudtam megszokni. Nagyon szeretek vezetni, de ezekbe a kocsikba még szükségből se szívesen ülnék be a volán mögé, buliból meg végképp nem.
[előzmény: (19512) scele, 2010.11.30 17:04:19]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 16:59:37 (19511)
Ne sajnáld, semmit nem vesztettél.
[előzmény: (19509) ID24, 2010.11.30 16:25:21]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 17:30:58 (19424)
Ha előbb volt a sebességkorlátozó tábla, és utána a lakott terület kezdete tábláig nem volt útkereszteződés vagy feloldó tábla, akkor annyi a limit, amennyit korábban a tábla jelzett, lásd: KRESZ 14. § (6) és 26. § (2) pontjai (feltéve, hogy nem három és fél tonnánál nagyobb megengedett össztömegű járművel közlekedtél).
[előzmény: (19419) snake, 2010.11.29 17:15:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.10.05 18:38:31 (18518)
Egy koccanás esetén az utólagos vitás kérdések egyértelmű eldöntéséhez (ki, honnan, mikor) szerinted melyik a célszerűbb?
[előzmény: (18517) magpet, 2010.10.05 18:26:05]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.10.05 18:26:03 (18516)


Itt is atomreaktor, itt is egy kémény, ugyanazzal a funkcióval, mint Pakson. No nem az előtérben az épületen, hanem bal oldalon a fák mögött az a piros-fehér csíkos (Csillebérc, KFKI)
[előzmény: (18515) KoLa, 2010.10.05 18:15:31]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.10.05 18:15:31 (18515)


Akkor a képen azt a két - piros-fehér csíkos - hengert (aminek a belsejében gáz távozik az erőműből) minek neveznéd?
[előzmény: (18512) Maxi72, 2010.10.05 17:35:30]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.10.05 18:04:23 (18514)
Azért itt van vaskos tévedés is. A cinket mérgezőnek nevezik, holott nem egy létfontosságú enzim kofaktora cink ion (pl. az alkohol-dehidrogenázé is, hogy csak a legfontosabbat említsem :)
Persze azt, hogy mérgezést okoz-e vagy sem, a koncentráció dönti el (a közönséges asztali só is okozhat mérgezést annál, aki egyszerre nagy mennyiséget fogyaszt belőle), de pl. az ólommal, higannyal vagy a kadmiummal nem tenném egy lapra, mert azokra még nyomokba sincs szüksége az emberi szervezetnek.
[előzmény: (18510) KiVi, 2010.10.05 17:26:07]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.10.05 17:33:25 (18511)
Ezt én is várom. Milyen használatra szánták a normál illetve a nagylátszögű változatot, melyiknek mi az előnye, hátránya? (Csak annyit tudok, hogy a normál kisebb térszöget lát be, de kevésbé torzít, a másik meg pont fordítva. Inkább az érdekelne, melyiket milyen felhasználásra javasolják.)
[előzmény: (18507) magpet, 2010.10.05 15:58:47]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.23 12:02:03 (18362)
Más vélemények szerint OFFtyapenkó :)
[előzmény: (18359) zakany, 2010.09.23 11:05:38]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 13:10:47 (18086)
Az üzemanyagok adójára utaltál? (Mert szerintem az alkohol jövedéki adóját sem csak a borászatok, sörgyárak, szeszlepárlók és palackozók valamint a detoxikálók fejlesztésére fordítják, szerintem helyesen.)
A kamionok nagy része amúgy sem nálunk tankol, így itt ezen a jogcímen adót sem fizet, de az utakat használja. Tőlük csak az útdíj a bevétel, ami valószínűleg nem fedezi az utak létesítésének és fenntartásának rájuk eső részét. (Mennyivel is kerül többe egy útpálya, ha 3 helyett 30 tonnás járműforgalomra tervezik?)
[előzmény: (18085) KiVi, 2010.08.24 12:24:43]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 11:52:01 (18084)
És biztos, hogy a befizetései fedezik az összes költséget?
[előzmény: (18078) KiVi, 2010.08.24 10:27:21]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.08.24 00:00:44 (18073)
A közutak létesítése, karbantartása sincs ingyen, ahhoz is pénz - nagyon sok pénz - kell. Ha 3 helyett 30 tonnás járművekre méretezik, akkor meg különösen sok.
[előzmény: (18066) KiVi, 2010.08.23 17:16:18]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.07.30 15:11:45 (17854)
Ott nem fűztem tovább a vitát, mindössze olvasásra ajánlottam - igaz nem csak ID24-nek - másik három törvényt is. Ez pusztán csak kiegészítette a pityulino által ajánlottat.
[előzmény: (17853) Attibati, 2010.07.30 14:45:22]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.07.30 14:30:11 (17851)
Az enyém is szervesen illeszkedett a sorba (én is törvényekre hivatkoztam), és új információval egészítettem ki pityulino válaszát.
[előzmény: (17846) Attibati, 2010.07.30 14:21:22]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.07.30 14:22:30 (17847)
Így már érthető, bár ez esetben kudarcélményként élem meg, hogy csak a dobogó második helyére sikerült felkerülnöm az új idők szellemében végzett moderálások sorában :-)
Ez úton is gratulálok az első helyezettnek, és azzal vigasztalom magam, hogy az ezüstérem is szépen csillog :-)
[előzmény: (17844) Csuhás, 2010.07.30 14:11:04]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.07.30 13:58:09 (17843)
Akkor pityulino hozzászólása hogyan mehetett át? Az én - off miatt kimoderált - hozzászólásomban is csupán az egyesület működését befolyásoló törvényeket ajánlottam olvasásra, akárcsak pityulino.
[előzmény: (17841) Attibati, 2010.07.30 13:48:25]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.07.30 13:16:58 (17839)
Attibati engem is moderált "off" miatt, pedig csak három - az egyesület működését szabályozó - törvényre tettem utalást. Érdekes, hogy kettővel alatta pityulino hozzászólása - amelyik szintén egy törvényt citált - még belefért az "on" kategóriába.

[előzmény: (17831) Csuhás, 2010.07.30 12:22:49]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.07.27 16:40:36 (17810)
Ahogyan ID24 írta, a tarkó két oldalán található nagyjából félhold alakú sárga folt alapján vízisiklónak tűnik. Szinte kizártnak tartom, hogy erdei siklót lenne.
[előzmény: (17809) Ich.., 2010.07.27 15:53:22]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.06.13 12:10:48 (17459)
Tudnál mutatni bármely más - hazánkban élő - népcsoportból hasonló tizen-egynéhány embert, akik a házukból kilépve bandába verődnek, és hasonlóan súlyos, erőszakos bűncselekményt követnek el?
[előzmény: (17453) Old Fairy, 2010.06.13 08:01:54]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.06.13 11:53:00 (17458)
A pozitív diszkriminációval nekem az a bajom, hogy akire nem alkalmazzák, azzal szemben ez negatív diszkrimináció.
[előzmény: (17456) Yoss, 2010.06.13 10:29:05]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.06.13 11:48:38 (17457)
Javaslom, hogy a cigányság ne adjon okot az előítéletre, ne kifogásokat keressen az antiszociális magatartásra, hanem ítélje el és határolódjon azon tagjaitól akik a törvényeket semmibe veszik. (Lakatos Attila jó példa, csak sajnos ritka mint a fehér holló.)
[előzmény: (17453) Old Fairy, 2010.06.13 08:01:54]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 22:14:21 (17446)
Kizártnak tartom, hogy Szögi Lajos arrogáns felsőbbrendűségi érzéssel közelített volna az olaszliszkai cigányokhoz, de még ha úgy lett volna, szerintem ez akkor sem ok arra, hogy agyonverjék.
[előzmény: (17442) Old Fairy, 2010.06.12 17:03:28]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.05.17 21:31:44 (17087)
Ezt az eljárást jó húsz éve láttam először, az egyik testnevelő kollégám mutatta. Ő az édesapjától tanulta Sajószentpéteren. Akkoriban diákokkal vándortáboroztunk. Vas megyében jártuk az Országos Kéktúrát. A gyerekek hamar elsajátították a módszert, csak akkor fordultak hozzánk, ha nehezen hozzáférhető helyet kellett kezelni. Általában a pihenők alatt is tartottak egy gyors ellenőrzést, szükség esetén eltávolítást. Ha egy ilyen pihenő pont egy útba eső falu kocsmájánál volt (és ez elég gyakran megesett), akkor többnyire sikerült vele elkápráztatni a műintézményt második (vagy inkább első) otthonukként látogató alkeszeket. 1991 nyarán Szombathelytől Sárvárig elég sok helyen látták, mindenkinek újdonság volt, és mindenkinél egyértelmű tetszést aratott
Az Őrség onnan már nincs nagyon messze, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a borsodi praktika ezzel a közvetítéssel jutott el az ország másik végébe.
[előzmény: (17078) Zergi, 2010.05.17 09:18:42]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.05.16 21:31:56 (17076)
Egyes vélemények szerint azért vannak ketten, mert ott akkora a zaj, hogy egy ember el sem tudná viselni :-)
[előzmény: (17073) ChanOP, 2010.05.16 13:40:14]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.20 01:22:41 (16896)
idnult=indult
[előzmény: (16895) KoLa, 2010.04.20 01:21:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.20 01:21:39 (16895)
Tíz éves kölyök voltam, amikor apámtól megtanultam, hogy még a rádiót is ki kell kapcsolni az indítás idejére. (No persze CG 35-69 frsz. 1000-es Wartburg még így is nehezen idnult :(

Az én barátom a "DRL lamp" kulcsszavakra első találatnak ezt adja. Az egyik Toyotás fórumban részletesen olvashatsz róla.
[előzmény: (16893) erchegyia, 2010.04.19 21:40:45]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 21:37:09 (16892)
Használj DRL-t. A gyújtás bekapcsolása után a távfényszóró (vagy H4 esetében a távfény szál) mindaddig ~25% teljesítménnyel világít, amíg a tompítottat be nem kapcsolod. Kisebb teljesítménnyel üzemeltetve az izzó élettartama ugrásszerűen megnő, és az amúgy ritkábban használt izzót (izzószálat) veszi igénybe. A kocsi fogyasztása is valamelyest csökken, és a hátsó helyzetjelzőket is ritkábban kell cserélni.
[előzmény: (16888) erchegyia, 2010.04.19 19:53:17]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 17:19:30 (16882)
Sajnos nem lett egyszerűbb :(
Egyebek mellett pl. nem értem a több 10 atmoszférás nyomás miért okoz újragyújtási nehézséget.
[előzmény: (16878) erchegyia, 2010.04.19 16:26:49]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 16:55:17 (16881)
"Nem mondom, hogy nem lehet jó egy utólagos xenon, de oda kell rá figyelni, csak jó minőségűt és csak megfelelő lámpába, autóba tegye bele akárki. "

Az utólagos xenon csak akkor felelne meg a hatályos előírásoknak, ha az autó típusbizonyítványban a fényszóróhoz mind a hagyományos halogén izzó, mind a HID fényforrás fel lenne tüntetve. Ilyen hibrid megoldásról azonban még nem hallottam, ennek hiányában meg jogszabályellenes a használat. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírása ugyanis ez áll:
"37. § (4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki
jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."

A HID lámpa műszaki paraméterei pedig nagyon messze vannak a halogén izzótól. Elvileg egyedileg lehetne engedélyeztetni eltérést a típusbizonyítványtól, de ennek nehézsége összemérhető a holdra szállással.
[előzmény: (16877) Yoss, 2010.04.19 16:24:07]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 15:28:01 (16872)
Elnézést, általános tájékoztatásnak szántam és csak azért a Te hozzászólásodra válaszoltam, mert - akkor - az volt az utolsó ebben a témában. Még egyszer elnézést.
[előzmény: (16870) Yoss, 2010.04.19 15:16:23]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 13:47:21 (16868)
Ha a kisülési csőben található gáz nyomására gondoltál, akkor az elhanyagolható. Egyrészt a vékony üveg nagy túlnyomást nem visel el, másrészt annyira parányi az induló térfogata, hogy még a kiterjedés után is viszonylag kicsi marad.
(Ez nem nitroglicerin, ami robbanáskor ~2000-szeres térfogatra nő, de egy csepp még abból sem okoz súlyos sérülést. Tudom, mert láttam :-)
[előzmény: (16866) erchegyia, 2010.04.19 13:20:40]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 13:11:02 (16864)
Az utólagosan beépített HID fényforrások használatával kapcsolatban nem árt figyelembe venni ezt. Szerintem van annyira illegális, mint a warez programok használata, de sokkal veszélyesebb, mert míg azzal csak anyagi kárt lehet okozni, egy vakító xenon miatt viszont emberéletek kerülnek veszélybe.
[előzmény: (16858) Yoss, 2010.04.19 12:12:31]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 12:40:57 (16861)
Annak idején a Zsiguliban szintén 5 perc volt. Viszont a ránc felvarrott Yaris II-ben hozzá se tudtam kezdeni. Osram NB-re akartam cserélni a gyári izzókat, de kb. annyi esélyem volt mint bölcsésznek a command promtnál. Valami rettentő szűk helyre kellene benyúlni, és lehúzni a csatlakozó vezetékeket az izzóról. Már itt elakadtam, de - állítólag - ha továbbjutok, a folytatás se sokkal könnyebb. Egy nem látható és alig hozzáférhető rugót kell kipattintani, csak ezután lehet kivenni az izzót. Szóval csere elhalasztva, ha meg kiég, akkor megyek a szakszervizbe.
[előzmény: (16851) Yoss, 2010.04.19 11:15:03]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]