Országos Kéktúra
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 6995 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő


Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.11 08:32:10 (6796)
Ahol lakom, Zsámbék-medencében gyakori a jelzett utak beszántása.
Meghagyom a térképadatbázisban, csak beírom az út nevébe 'Beszántva'. Az arrajárók újra kitapossák, újra létrejön a meglévő jelzett utak végei között a kapcsolat. Ilyen errefelé a GCVMA, mélyszántás, vetés után nincs út, aztán kesserek, erdészek, quadosok, a vízimalomra kíváncsiak hozzák létre.
[előzmény: (6795) emiGrant, 2019.05.11 06:33:24]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.11 06:33:24 (6795)
Valószínűleg. Amikor a terepet jártam a GCSF09 környékén belefutottam egy nagyon szimpi emberbe aki a lányával turistautakat mért fel és ellenőrzött. Elbeszélgettünk, és ő is mondta ugyanezt, Szerinte is szörnyű állapotok uralkodnak Nógrádban, remélem azt a részt már újrafestették amit ő mért fel akkor. Legközelebb amikor megyek karbantartani, majd kiderül.

Nógrádban nemcsak a felfestésekkel van baj, hanem azzal is, hogy a földbirtokosok (magán és állami egyformán) állandóan felszántják a turistautakat. Nekem az az ember arról is panaszkodott, hogy az instrukció neki az volt, hogy nem kell törölni a felszántott utakat, mert egy-két év és újra meglesznek amikor a tulajdonosok visszaállítják őket és akkor megint nem pontos a jelzés. Így inkább minden marad ahogy van a térképen, akkor is ha nyoma sincs az útnak. Mondjuk ha a jelzés megvan és látható, akkor még egye fene, a turista is elmehet rajta, mondván, hogy bár út nincs, de jelzés van. Viszont ha jelzés sincs, akkor már nagy a baj. Mondjuk aki tudja kezelni rendesen a térképet, az azért nem vész el, de ez nem sokat segít a kezdő, koca túrázón, akinek ez még mind új. :(
[előzmény: (6794) izsolt, 2019.05.10 15:23:08]

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 15:23:08 (6794)
a ZÚTE se aktív? vagy ők kevesek egy egész megyére?
[előzmény: (6793) olahtamas, 2019.05.10 14:27:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 14:27:43 (6793)
Nógrád megyében nincs is rendes megyei szövetség, amíg vagdalthús élt, rengeteget festett...
Sajnos kevés arrafelé a vállalkozó.
[előzmény: (6789) emiGrant, 2019.05.10 06:37:16]

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 13:55:48 (6792)
szerintem azért írt a rómaiakról, mert aki egy kicsit is utánaolvas az bele fog ütközni a kérdésbe, pletyka meg saját túlparázott ötletek alapján meg könnyű túlzásokba esni
nem beszélve arról, hogy ha nem tudod mire számíthatsz és át kell sétálnod Mátraverebélyen, és tágra nyílt szemmel bámulod magad körül őket, abból még kellemetlenség is lehet
szóval inkább megnyugtatásul írta (egyébként tudod hány olyan kérdés van OKT FB oldalán hogy "jajj, a Cserehát jön mi lesz velünk?"
most képzeld el ugyanezt ha valaki mondjuk Svájcból akar idejönni kékelni
[előzmény: (6790) emiGrant, 2019.05.10 06:48:49]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 11:34:31 (6791)
A jobb felső sarokban van egy Magyar zászló. Ott az eredeti lényegesen bővebb változat olvasható. Ez egy önálló, mondhatnánk, hogy civil de valójában egyéni kezdeményezéssel létrehozott honlap a kéktúrákról. Egyértelműen a legjobb és a legtartalmasabb, hiszen saját kedvtelésből saját örömére és MÁSOK SEGÍTÉSÉRE készítette Hörpölin.
Aki kéktúrázni akar itt minden információt megtalál. Aki pedig túrázni akar a kéken az is.
Ez egy szubjektív információkat is tartalmazó oldal, így olyan, hogy LEKTOR elfelejthető. A szerző elérhetősége ott van, ha úgy véled téves információt írt vedd fel vele a kapcsolatot, meg fog hallgatni.
[előzmény: (6790) emiGrant, 2019.05.10 06:48:49]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 06:48:49 (6790)
Hev! Köszi az angol verzióhoz vezető linket, bár az, hogy itt eddig senki nem tudta, hogy ez létezik, éppen arra mutat, hogy nem igazán jól hirdetjük az ilyesmit. Beleolvasgattam és sok helyen nagyon informatív, bár olyan, hogy "Access points" magyarul "hol lehet felmenni a kék sávra", az nincs benne. Persze ha valaki elolvassa az egészet, meg fogja tudni, hogy vannak kéktúra térképek stb. így nem túl bonyolult. Ami viszont sokkolt engem, az a hosszú, teljesen fölöleges rész a cigányokról. Ez hihetetlenül taszító egy külföldinek (teljesen függetlenül attól, hogy erről a kérdésről mi a véleménye) és biztos vagyok benne, hogy teljesen elvenné a kedvét soknak attól, hogy még csak ki is próbálják a kéktúrázást. Hogy kinek jutott ez az eszébe és hogy a lektor (ha volt ilyen) hogyan engedte át, az részemről érthetetlen. :(
[előzmény: (6786) Hev, 2019.05.09 12:58:29]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 06:37:16 (6789)
Kedves olahtamas! Lásd előző kommentemet, én a nógrádi példából csinálok gyakran elkeseredett összeesküvés elméletet, ami tényleg lehet, hogy nem helyes, de a frusztrációm vezet ehhez. Más, hozzám közel eső helyeken (Pilis, Börzsöny, Mátra) sincsenek a felfestések mindig a helyzet magaslatán és ezzel, hidd el, én nem az önkéntes, hozzáértő, valódi túrázó felfestőket akarom megbélyegezni, hiszen ők biztos jól csinálják és a jót általában nem veszi észre az ember. A pocsékot viszont nemcsak könnyű felfedezni, hanem meg is marad a fejben. Szóval bocsi ha bárkit megsértettem a kommenttel,de az én tapasztalatom messze nem olyan rózsás, mint a Tiéd! :)
[előzmény: (6783) olahtamas, 2019.05.09 08:26:19]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 06:31:44 (6788)
OK Ajtony, teljesen elhiszem Neked (is) amit írsz, de én csak a saját tapasztalatomat írom. Például a somogyi helyzetről fogalmam sincs, mert ott még soha se nem túráztam se nem ládáztam. (Utóbbi javítva lesz, mert jövő hónapban megyek Kaposvárra egy pár napra és a Zselicbe is tervezem a ládázást). Somogyban talán kétszer vagy háromszor voltam életemben (kivéve persze a Balaton mentén való M7-ezést), egyszer-kétszer Döröcskén, angol barátaimnál a múltban, plusz egyszer tájfutó bajnokságon futottam a Zselicben. Ahol én járok sokszor pontosan az a helyzet amit írtam. Ugyanakkor OK, nem fogok örökre összeesküvés teóriákat gyártani, de azt a közmunkás csapatot akikről nagyon látszott, hogy fogalmuk nincs plusz felügyelőjük sincs, azt saját szememmel láttam. Talán Somogyban ezek nem tipikusak, de másutt nem így van. Ami az én segítségemet illeti, azt hiszem a jelenlegi társadalmi munka intenzitásom egy darabig nem fogja megengedni, hogy még ebbe is beszálljak, de az ötletet köszönöm és lehet, hogy megvalósítom a jövőben. :) :) :)
[előzmény: (6782) Ajtony, 2019.05.09 08:00:58]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 19:09:30 (6787)
Én most tekertem végig az AK-t. Jelzés ügyben egész jó. Érzésre 90 % rendben van. Talán 8-10 alkalom volt, ahol GPS nélkül csak néztem volna - hiába -, hogy merre kell menni.

Néhány helyen volt feleslegesen sok jelzés, és láttam pár olyan szürkézést is, ahol ugyanarra az oszlopra új jelet festettek (a régi jobban látható helyen volt). Ezek a 830 akármennyi kilométerhez viszonyítva nem sokat jelentenek, de GPS nélkül túrázónak okozhat gondot.

Két helyen tanácsoltak kutyák miatt kerülőt, egy helyen volt kerítés/benőtt rész.
A legelején, Gemencben - a gáton - néztem be egy letérőt (fb-n egy okoska rögtön le is kispistázott, vagy mi, jelentsen ez bármit).
:))

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 12:58:29 (6786)
Ha esetleg van még olyan kéktúrázó aki nem tudja, hogy hol találhatók meg a ki/beszállási pontok, a szállások, a pecsételő helyek és a túrázáshoz szükséges térképek akkor itt megtalálja. A logisztika kidolgozása a saját tempó, és igények ismeretében azért elvárható a túrázóktól.

Aki esetleg angolul szeretne információhoz jutni a kéktúrával kapcsolatban itt találja meg.

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 11:47:04 (6785)
+1
Habár az OKT útvonalának úgy 9/10-én már végigmentem, nem vagyok kéktúrázó, a GeoKék résztvételemtől eltekintve csak akkor léptem a nagy 'K'-ra, ha éppen arra jártam, de aláírom, egyérteműen javult a helyzet a terepen: Kifogástalanok a jelzések, informatívak az eligazító táblák (név! magasság! pozíció!).
Azonban méltatlan a világviszonylatban is ismert Országos Kéktúrához az elterelések egyre növekvő száma valamint - ebben lehet, hogy tévedek - infrastruktúra szegénysége: Nincs OKT/DDK/AK vállaló túrázókra kihegyezett olcsó szálláshelyek, utazási kedvezmények rendszere.
Az info@turistautak.hu-ra néha kapunk külföldiektől (volt, hogy USA-ból) érdeklődő levelet, tudnak erről a túramozgalomról, de nem tudják, hogy juthatnak el a kiválasztott belépési pontokra vagy térhetnek vissza, hogy találnak szállást az útvonal mellett, nem találnak információt. Rájuk is lehet figyelni.
[előzmény: (6783) olahtamas, 2019.05.09 08:26:19]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 09:36:16 (6784)
A jelzések nagy többségét olyan természetjárók festik mint Te. Saját szabadidejükben önzetlenül , jövedelem szerzés NÉLKÜL végzik azt a társadalmi munkát amivel a közösségnek, köztük neked is segítik a természetben való mozgást.
Szerintem örömmel venné bármelyik jelzésfestéssel is foglalkozó egyesület ha a minden bizonnyal hatékony és színvonalas munkáddal segítenéd őket.
[előzmény: (6781) emiGrant, 2019.05.09 06:59:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 08:26:19 (6783)
Csatlakozni tudok ehhez az állásponthoz!
kb 15 éve a kéktúrán elég nehéz volt sok helyen a jelzések alapján végig menni, most pedig alig van követhetetlen szakasza, azok is általában valamilyen helyi kalózkodások / elkerítések miatt van.
Az utóbbi 5-10 évben sokat javult a jelzések színvonala.
[előzmény: (6782) Ajtony, 2019.05.09 08:00:58]

Ajtonyhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 08:00:58 (6782)
Nem kell az ügyetlenség vagy hozzá-nem-értés mögött mindjárt világraszóló erkölcsi posványt keresni. Egyébként éppen a múltkor írtam, hogy a jelzések felújítása, elhelyezési módja (legalábbis Somogyban) mostanában minden kritikát kiáll, biztosan vezetik a kezdő túrázókat is. Lehet kivétel, de általában jobbnak látom a helyzetet a korábbinál.
[előzmény: (6781) emiGrant, 2019.05.09 06:59:43]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 06:59:43 (6781)
Kedves Hev!

"Festeni több forrásból lehet Az MTSZ a turista utak festésére pályázati úton ad támogatást. Erre szerződést köt és vissza is ellenőriz."

Hát akkor az ellenőrzés minőségével van a baj. Én pályázatokhoz nem értek és hogy őszinte legyek nem is akarok érteni. Én csak mint koca túrázó rendelkezem személyes tapasztalattal és azok nem éppen pozitívak manapság. A szürkésítés, össze-vissza felfestés, jelek hirtelen felszívódása, stb., stb. nem tetszik nekem, de az amit említettem, hogy közmunkások festik fel minden felügyelet nélkül megmagyarázta nekem, hogy ném érdemes dühöngeni a jelek logikátlan elhelyzésén, ha így megy a módi. Ja, és amit a korrupcióról írtam, az mindenféle pénzre érvényes, nemcsak az EU-sra.

[előzmény: (6779) Hev, 2019.05.08 09:20:38]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 10:09:44 (6780)
És sajnos turista utakat is lehet festeni, van rá példa, hogy egy önkormányzat pályáz valami turisztikai attrakcióra, és a turistautak terén kevés ismerettel rendelkező ügyintéző, egy szép divatos kék sáv jelzést festet fel...
[előzmény: (6779) Hev, 2019.05.08 09:20:38]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 09:20:38 (6779)
Ez így nem korrekt! Festeni több forrásból lehet Az MTSZ a turista utak festésére pályázati úton ad támogatást. Erre szerződést köt és vissza is ellenőriz.
Javaslom olvasd el a 2019-es pályázati anyagot és főleg a mellékleteket.

http://mtsz.org/cikk/mtsz_jelzesfestes_palyazat_2019

Lehet még festeni pld. tanösvényeket, zarándok utakat de ezek nem turista utak, a forrásuk is más. Nagyságrendileg ezek is milliós nagyságúak.

[előzmény: (6776) emiGrant, 2019.05.06 11:24:39]

Ajtonyhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.06 16:50:38 (6778)
Csak idézem egy ismerősöm dohogását, amikor egy furcsaságra hívtam fel a figyelmét a túraútvonal jelzéseknél:
"Amióta nekünk 7 tizedes pontossággal adták meg a felújítandó kéktúra-szakaszok hosszát, azóta semmin sem csodálkozom!" Nem okoskodásképpen, csak azért, hogy ne kelljen számolnotok: 7 tizedes pontosággal megadott kilométerhossz tizedmilliméter pontosság egy ösvény hosszára. :-(

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.06 13:03:23 (6777)
Dehogy nincs, van útjelző nélküli felfestés, saját szememmel láttam. Közmunkások pazarolták a drága festéket minden felügyelet és instrukció nélkül. Kizárólag az elágazásokban nem volt semmi jel, másutt minden második fán volt.
Tökéletes helyzetértékelés!
Igazolom.
Zsámbékról DNy felé megy a Mária Út. A jelzések rendben, csak épp a fordulóknál hiányoznak, inkább nem az előírásoknak megfelelően vannak festve. Aki nem ismeri az útvonalat, meg kell néznie a térképet, merre is induljon tovább, szerencséje van, ha van térképe és a terképen rajta is van az útvonal.
Azonban - Mányig van két kereszteződés egy-egy oszloppal, oszlopokon iránymutató táblákkal. Akik a sziklatörmelékes talajba kemény munkával beásták az oszlopokat és rájuk szegezték a táblákat, fogalmuk sem volt, hova, az útkereszteződés melyik sarkába kell az oszlopot beállítani, melyik tábla merre mutasson. Aki térkép nélkül jár arra és/vagy nem tud tájékozódni, az elveszett.
Ez van.

Hozzászólásod második részéhez nem tudok semmit fűzni. Nekem ismeretlen terep.

OFF
Meg kell jegyeznem, errefelé kisebb-nagyobb átfedéssel a Mária Úttal együtt fut a Szent Jakab zarándokút. Alig van ismertsége, mégis nagyságrendileg jobban karban van tartva. Úgy látom, évente legalább egyszer jön valaki és pőtolja a jelzéseket. Ami zarándokot láttam és beszéltem vele, mind a kagyló jelével jár; még szálláshelyük is is van Tökön.
ON
[előzmény: (6776) emiGrant, 2019.05.06 11:24:39]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.05.06 11:24:39 (6776)
"És persze útjelző vezető nélkül amúgy sincs engedélyezve, tehát az túlzás, hogy "bármilyen szervezet" csak úgy nekikezdhessen festeni."

Dehogy nincs, van útjelző nélküli felfestés, saját szememmel láttam. Közmunkások pazarolták a drága festéket minden felügyelet és instrukció nélkül. Kizárólag az elágazásokban nem volt semmi jel, másutt minden második fán volt.

"...de nem sikerült annyi kilométert "összeszedni", ahányat az összefoglalóban jeleztek."

Ne haragudjatok, de el nem tudom képzelni, hogy a mai világban még mindig vannak akik az ilyesmitől meglepődnek. Ahol a nagy (EU-s vagy egyéb) pénzek megjelennek ott mindig érthetetlenné válnak a dolgok. Kivéve ha a paraván mögé látunk. Szerintem két verzió van:
1. az első az még a jobb, eszerint mindenki csak megy a pénz után és nem költenek a koordinációra, ez az eredete az abszolut káosznak,
2. Teljes a korrupció és a negyedét sem festik föl annak amiért beszedték a pénzt. Van valakinek hihetőbb és/vagy jobb elmélete?
[előzmény: (6775) Güszi, 2019.05.05 08:14:54]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.05 08:14:54 (6775)
Tekinthetjük annak, DE.

2019. március 5-én jeleztem, hogy hiába kattintgatok a Zempléni-hegységben néhány gilisztára, nem jelennek meg az adatok (jelzésfestő, felújítandó út hossza, útvonal turistajelzése, stb.).
Visszaigazolták, hogy dolgoznak a probléma elhárításán.

Azóta annyi történt, hogy már más tájegységekben sem jelennek meg az adatok 2017 vonatkozásában:-(

Valamit módosítottak, mert a rétegkezelő már nem engedi meg az évekre "bontást", a 2015 / 2016 / 2017 választása csak együtt lehetséges. A 2018-al nincs gond.

A legnagyobb probléma azonban az, hogy a giliszták forrása a jelzésfestő által "beadott" trekk, a valóság azonban más.
Sok esetben bebizonyosodott, hogy máshol festettek, mint amit jeleztek.
Olyan is van, hogy időközben változott a nyomvonal, ez sincs átvezetve.

Borzasztóan zavaró, hogy a fonódó szakaszokról nincs információ.
Nemrég jártam egy 2016-ban felújított útvonalon, a jelzések le vannak szürkítve egy szakaszon. Se a TUHU, se az OSM nem követi ezt, lassan kezdek belefáradni.

Unalmas téli estéken elkezdtem egy táblázatban rögzíteni az állapotokat, hogy térképtől függetlenül is lehessen látni az adatokat, de nem sikerült annyi kilométert "összeszedni", ahányat az összefoglalóban jeleztek.

Azt nem vitatom, hogy van valami, de ezt nem nevezném nyilvántartásnak.

Érdemes lenne erről eszmét cserélni, de nem nagyon foglalkozik ezzel senki.
[előzmény: (6774) olahtamas, 2019.05.04 23:33:38]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 23:33:38 (6774)
Van egyfajta nyilvántartás:
http://turistaterkepek.hu/portalwa/apps/webappviewer/index.html?id=1763a68c19b14a279850c3686415e589
[előzmény: (6773) Güszi, 2019.05.04 14:00:13]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 14:00:13 (6773)
"Országos turistaút nyilvántartás összehozásán dolgozunk."

Ezt jó tudni.
A dátum (2016) alapján úgy látszik, nem kapkodják el..."
[előzmény: (6772) FTom, 2019.05.04 13:48:22]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 13:48:22 (6772)
Az egyértelműség kedvéért, most beszéltem a megyei elnökkel (amúgy mindenről frissen tájékoztatni szokott). Nem kaptunk semmilyen értesítést az MTSZ-től. A megyei szövetség honlapján mindenesetre már egy hónapja szerepeltetjük a terelés hírét, amit innen a fórumról tudtunk meg, és vettünk köszönettel.
Valahogy elmaradoznak a hírek az országos központtól, és hírleveleket sem kapok már régóta a turistaút szakbizottságtól.
Remélhetőleg még fennáll, hogy az MTSZ támaszkodik, számít a megyei szervezetekre*. A jelzésfestésnél például az volt érvényben, hogy kikérik a megyei szervezetek véleményét, addig ne fessen senki, úgymond jóváhagyás nélkül régi vagy új utat.
És persze útjelző vezető nélkül amúgy sincs engedélyezve, tehát az túlzás, hogy "bármilyen szervezet" csak úgy nekikezdhessen festeni.
*2016-ban összeállítást kértek és küldtünk is a megyében nyilvántartott utakról (sajnos, azóta semmi hír a továbblépésről), idézek a megyei vezetők 2016. decemberi találkozójának összefoglalójából: "Országos turistaút nyilvántartás összehozásán dolgozunk. Ehhez kértük be az egyes megyékben nyilvántartott utakat. Ezen az alapon szeretnénk tovább folytatni a felmérésünket és a jelzésfestést is, állami források bevonásával."
[előzmény: (6769) olahtamas, 2019.05.04 09:38:14]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 13:08:00 (6771)
Gábor és Tamás! Köszönjük az tájékoztatást. Az sajnos fennáll, hogy nem értesítették a megyei szövetséget, ezért is voltak kétségeim.
[előzmény: (6768) V_Gabor, 2019.05.04 08:58:29]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 11:45:50 (6770)
A 3,5 milliárdos pályázat már lehetővé teszi, hogy bármilyen szervezet festhessen turista utat.

http://mtsz.org/cikk/3_5_millard_forint_tamogatas_fejlesztesre

http://mtsz.org/cikk/jelzesfestessel_a_minosegi_tajekozodasert
[előzmény: (6769) olahtamas, 2019.05.04 09:38:14]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 09:38:14 (6769)
Köszi a megerősítést!
Az mindenesetre érdekes, hogy a megyei természetjáró szövetség erről miért nem értesült hivatalosan?
[előzmény: (6768) V_Gabor, 2019.05.04 08:58:29]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 08:58:29 (6768)
Jártam rajta, fel van festve, a régi (ahol láttam) le van szürkézve.
[előzmény: (6766) FTom, 2019.05.03 22:23:36]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.03 22:50:55 (6767)
Lehet ragaszkodni a terepi valósághoz, és rá lehet terelni a túrázókat az épülő autópályára , vagy lehet nekik jelölni a GPS-en és az online térképeken egy olyan útvonalat ahol valóban lehetőség van a túrázásra.

Esetleg el lehet dönteni, hogy mi is a célja a turistautak.hu-nak, a túrázó segítése vagy félrevezetése. Lásd a Kerteskői P+ esetét.
[előzmény: (6766) FTom, 2019.05.03 22:23:36]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.03 22:23:36 (6766)
Most már csak az a kérdés, hogy csupán "kijelölésre került" az új nyomvonal, vagy fel is festették (az MTSZ hírből nem derül ki). Mert ha nem, akkor nagyrészt az eredeti festés felel meg a terepi valóságnak, és a térképen a K* a helyére került K sáv jel sem felel meg a valóságnak. Az MTSZ semmilyen tájékoztatást nem küldött a megyei természetjáró szövetségnek az áthelyezésről illetve új K sáv jelek és törlő keresztek megfestéséről.
[előzmény: (6763) Hev, 2019.05.02 20:30:32]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.03 15:04:14 (6765)
Ha a térkép megmutatja, hogy a kéktúrázónak merre kell menni akkor az jó.
A régi nyomvonal érdektelen, arra semmiképpen nem fog visszakerülni a kéktúra, nem tudom mit tettél vele, ha a külső gyártású Garmin térképen látszik akkor az jó. Legtöbben azt használják.
A Geomap-on látom :-)
[előzmény: (6764) olahtamas, 2019.05.03 14:49:56]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.03 14:49:56 (6764)
Javítottam, de olyat úgy sem lehet csinálni, ami mindenkinek megfelel...
[előzmény: (6763) Hev, 2019.05.02 20:30:32]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.02 20:30:32 (6763)
Ha át lenne normálisan vezetve akkor így kellene kinézni mint az OSM térképén.

Olyan jelzés típus, hogy K* nincs a készletben, így nem is jelenik meg. A leghasznosabb 5 m-es szintvonalas és a jelzéseket is megjelenítő Garmin térképen ebből semmi nem látszik!

[előzmény: (6762) FTom, 2019.05.02 19:47:21]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.02 19:47:21 (6762)
Köszönjük! Güszi már írt erről márciusban (6702. sz. hozzászólás) és web-en át is vezette az ideiglenes nyomvonalat a Berettyó töltésén haladó útra.
[előzmény: (6761) Hev, 2019.05.01 23:06:41]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.01 23:06:41 (6761)
Lényeges változás az AK útvonalon!

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.04.13 18:24:55 (6760)
Péntek (ápr. 19.) reggel, 9-kor indul GCAK mozgó. Részletek ott.

Aki szeretne valóban mozgó ládát keresni és találni, az figyelje az online térképet (link a ládaoldalon).

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.05 09:40:21 (6759)
Na igen az a gázló elég necces szokott lenni vizes időszakban :)
Bár a Galya-pataknál nem rosszabb :D
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.27345375&lng=18.001522250005788&z=17&focus=photo&pKey=ktu6ad1Mm4mifYVfzTqb_w
[előzmény: (6758) Güszi, 2019.04.05 08:32:46]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.04.05 08:32:46 (6758)
Szerintem teljesen kész.
Visszafelé a buszból néztem az elágazást, ott is jelezve van, hogy a KÉK egyenesen tovább.

Nem tudom persze, hogy ki fog kerülni, főleg nedvesebb időben, de ez más tészta.

Apró érdekesség, hogy ez már a harmadik verzió, mióta én járom a kéket.
[előzmény: (6757) olahtamas, 2019.04.05 05:33:26]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.05 05:33:26 (6757)
Az MTSZ portálon a cm pontos track tartalmazza a változást:
https://photos.app.goo.gl/11hDY9P5XUCwDk6V6
Azon viszont még egy kicsit kevesebb aszfalt van, mint ahogy most a tuhu-n látszik.
Lehet, hogy még nem készült el teljesen és csak akkor akarják publikálni?
[előzmény: (6754) Güszi, 2019.04.04 21:36:15]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.05 05:10:42 (6756)
Ugye, hogy mennyivel kényelmesebb :)
[előzmény: (6753) Old Eye, 2019.04.04 19:47:25]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.04.04 21:44:06 (6755)
Javítva :-) (Érdekes, nem lehet szerkeszteni ezt az oldalt, csak közvetlenül, az adatbázisban lehet javítani)
[előzmény: (6754) Güszi, 2019.04.04 21:36:15]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.04.04 21:36:15 (6754)
Szuper!

Már csak annyi a teendő, hogy a 41 575 helyett 41 675 kéne a trekk adatlapján:-)
Ez a trekk lett ui. feldolgozva.
Bocs.

Néztem az atlaszt, ha jól gondolom, akkor a Kis-Hanta-patak helyett itt a Korompa-patakot keresztezzük.
Talán egy stabilabb átkelési lehetőség is lesz, de most annyi, hogy az OKT aszfaltos %-a csökkent. Hogy ki fog kerülni, az nem tudom, de ez nem a mi dolgunk.

Más.
Próbáltam trekkelni az úttól pár méterre kialakított ösvényeken, a PIROS ui. nem a szekérutakon van, ott szürkítették a jelzéseket, és az ösvények lettek jelzett turistautak. Eléggé kacifántos.
Na mindegy, szép túra volt, és még hasznos is.

Majd figyelem, mikor jelenik meg az MTSZ honlapján a módosítás.
Ja, és kösz.
[előzmény: (6753) Old Eye, 2019.04.04 19:47:25]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.04.04 19:47:25 (6753)
Megvan, Güszi :-)

Update
Egy perc alatt kiegészítettem Márianiosztra felé a P sávot 'Pm+' jelzéssel.
(Az online úttervező programmal, beállítottam az úttervezést csak P jelzett utakra, kértem itinert a kóspallagi elágazástól Márianosztra határáig, aztán a térkép fejsorában rákattintottam a P nyomógombra, ami a properties,php-ra vitt. olahtamas ötlete...)
[előzmény: (6752) Güszi, 2019.04.04 17:29:35]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.04.04 17:29:35 (6752)
Kóspallag határában, a Márianosztra és Kóspallag közötti PIROS "végénél", szép kék jeleket találtam:-)
Néztem az MTSZ honlapját, de nincs nyoma annak, hogy módosították volna az útvonalat.
Lehet, hogy régebben történt?
Az OSM térképén sem találtam a módosított útvonalat.

Az országúti szakasz lett "kiváltva", nem csekély kerülővel.
Tájékoztatót nem találtam a buszmegállóban, az oszlopon nyíl jelzi, hogy a KÉK jobbra.
A jelzéseket már szürkítettem.

Amit lehetett, a WEB-es felületen megcsináltam.
A problémát az okozza, hogy a pataktól nyugatra nem a szekérút a jelzett turistaút, egy kicsit délebbre a fák között van egy ösvény. Ez a KÉK (OKT), a PIROS és a Pm+, szépen fonódva. A pataktól keletre a 037 ponttól már a szekérút a jelzett, ezt módosítottam.

Felteszek egy trekket, mely a rövidke szakaszt "lefedi".
A trekk 032-es és 034-es pontja közötti vonalból (795 370) a 033 / 035 pontban indul K - ÉK felé a gyalogút. Ez nincs a térképen, ezt kéne felszerkeszteni!
A 033 / 035 ponttól északra a 795 370 - es vonal "maradéka" P és Pm+, ettől délre K (OKT a mozgalom és OKT a Kéktúra paraméter is).
Az új vonal K / P és Pm+ jelzésű, a paramétereket itt is be kéne állítani!

A gyalogút áthalad a 036-os ponton, ezt követően egy gázlónál keresztezi a patakot (csináltam POI-t) , majd a pataktól ÉK-re visszacsatlakozik a szekérútba.
Innen a 037-es pontig K P és Pm+.

A Kiengesztelődés hegyétől Kóspallagig szépen fel van festve a Pm+, ezt beállítom, amint hozzájutok.
Máshol is van változás, ezt átvezetem.

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.26 12:43:23 (6751)
Köszi! :-)
Egyszer még azért jó lenne összefutni vele.
[előzmény: (6750) olahtamas, 2019.03.26 07:59:35]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.03.26 07:59:35 (6750)
Jó cikk, a tőled megszokott lelkesedés érződik rajta, ha nem lenne aláírva a cikk, akkor is sejteném, ki írta :)
Finoman be van linkelve a medvehagyma szedés szabálya is!
Egy picit talán sűrűn szerepel a medvehagyma szó, de hát most van a szezonja.
Valószínűleg a cikket úgy sem olvassák azok, akik ipari mennyiségben szedik a medvehagymát, és minél lepukkantabb autókkal, minél közelebb pöfögnek be az erdőbe.
Majd elküldöm a cikket a túratársnak, akinek nincs ki a négy kereke :)
[előzmény: (6748) Medves, 2019.03.25 23:19:31]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.26 07:37:06 (6749)
Tamás, arra azért szeretnélek megkérni hogy ha van ráhatásod akkor szólj már légyszíves hogy a környék jelzésfestői ne tekintsék szürkézendő ötletnek az írásban szereplő kék jelzéseket, mert ezek már inkább a történelem mintsem a turistajelzés hálózat részei.
Jövőre is szeretném látni ezeket a kék jeleket völgyben, 2011-es fotóimhoz képest amúgy is sokat koptak.
Köszi.

Ez csak azért jutott eszembe mert egyéb esetekben többször előfordult már hogy szemlátomást ötletet adtam régi kék utak bejárásával a korlátoltabb képességű jelzésfestőknek a szürkézésre.

Nem szeretnék a szürkézési szokásokról megemlékezni további írásaimban, senkinek nem lenne ez kellemes, nekem sem.
[előzmény: (6746) olahtamas, 2019.03.20 10:04:05]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.25 23:19:31 (6748)
Ha nem haragszol, nem erről szól az írás, aki helyesbítéseket tehetne benne az az állandó túratársad, aki nagy keréktoló hírében áll! :-))
Üdvözlöm ezúton is! :-)

http://www.turistamagazin.hu/a-misztikus-burok-volgy-ahol-megallt-az-ido.html
[előzmény: (6746) olahtamas, 2019.03.20 10:04:05]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.03.25 20:48:31 (6747)
Ha valakinek szüksége van GCAK teljesítésénél szállásra, kérem - a héten - jelezze nekem!
https://geocaching.hu/caches.geo?id=4853

A túrára itt jelentkezhetsz, vagy bárhol csatlakozhatsz egy rövidebb szakaszra is:
https://geocaching.hu/poi.geo?id=194895

A láda útja online nyomonkövethető, így elcsíphető a valóban mozgó láda:
http://www.greenalp.com/RealtimeTracker/index.php?viewuser=v_gabor

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]