Típus:
Bejelentő:Attibati
Felhasználó:Attibati
Dátum:2014.06.14 09:00

Közfelkiáltással a Gctour következő helyszíne a Bükk lesz.
Indulás a fenti koordinátán szereplő parkolóból Egerből 2014 június 14-én reggel 9 órakor.
Egerből. a Tesco parkolóból indulnánk , majd a Berva-patak völgyében Poo kerékpárúton kapaszkodnánk fel a Bükk-fennsíkra, terveim szerint egészen Bánkútig. Itt eldöntenénk, hogy a fennsíkon levő ládákat járjuk végig vagy leereszkedünk Lillafüredre - Jávorkút érintésével - majd a Lillafüred_Eger közötti országúton tekernénk/gurulnánk vissza Felsőtárkányba. Ezt a változatot ez a track mutatja.
Az Eger-Bánkút szakasz szintemelkedése 900 méter, ha Lillafüredre is leereszkedünk a visszamászás még kb 600 méter szintet hozzátesz a teljes emelkedéshez.
A túra során érintjük a következő ládákat: GCDLY, GCBVLR, GCBELK, GCLILL.
Kisebb-nagyobb kitérőkkel még további ládák is felkereshetők: GCBALV, GC3KO, GCTARK, GCFAEV.
geo-esemény-lista
geo-esemény-térkép
közeli ládák
közeli pontok
közeli települések
megjegyzés hozzáfűzése

Megjegyzések:
Blue Mali 2014.06.11 21:54
Gondolom száraz idő miatt terep lesz?!

Akkor a bütykösebbet rakom fel :)

Bryan 2014.06.07 15:37
Ott a helyünk :)

Remélem az időjárás hasonló lesz a maihoz!

Attibati 2014.06.05 21:10
Bejártam a következő Gctour útvonalát a Bükk-fennsíkon.
Indulás előtt ránéztem a radarképre és látom, hogy éppen esik az eső a Bükkben. Mire odaértem szerencsére már elállt, de az utak alaposan feláztak.
Felsőtárkányból indultam a faluház parkolójából és a kerékpárúton Eger határáig gurultam (Egerben a Tesco parkolójában is hagyhatnánk az autókat de el akarom kerülni a forgalmas 25-ös úton történő csoportos tekerést)
Az Eger-Felnémetből induló Poo jelzésen kezdtem a kapaszkodást. A várost elhagyva a kijelölt kerékpárút egy közönséges földúttá szelidül amin csak tolni tudtam a bringát a felázott talaj miatt. Ezért az első adandó alkalommal lefordultam a Berva-lakótelep felé és a kerékpárúttal párhuzamosan haladó aszfaltúton folytattam az utamat.
A kőbányánál tábla fogadott, hogy csak engedéllyel lehet átmenni a területen, engedélyt a portás ad. Megkerestem az őrszemélyzetet, aki felvilágosított, hogy engedélyt csak a gépkocsival történő behajtáshoz kell, kerékpárral nyugodtan mehetek.
Megkerestem a Gcbvlr első pontját, a másodikhoz vezető úton viszont visszafordultam a felázott agyagos út miatt.
A kőbánya bejáratától 5 kilométeren keresztül aszfaltúton lehet gurulni, a N48 00.339 E20 22.531 pontban kell letérni egy finomabb/durvább kövekkel leszórt erdei útra.
Az út emelkedése egyenletes, nincsenek nagyon meredek szakaszok. A kőszórás viszont egyes helyeken hiányos így ott az agyag is előbukkan.
A N48 02.064 E20 22.811 pontban levő zöld elágazásig nyeregben tudtam maradni de innentől egyre rosszabb, hordalékos lett az út, a monti kereke egyre nagyobb sárgolyót gyüjtött össze. Amikor már a lánc mozgását is akadályozta az összegyüjtött sár kénytelen voltam tolni a bringát.
A Bélapáti-elágozónál - N48 02.456 E20 23.171 - letértem a zöld jelzésre, majd - többnyire tologatva a bringát a Bél-kő nyaknál értem el ismét a Poo jelzést. Itt az út már köves alapú volt, jól járható.
A Bélapáti letérésnél levő ellenőrző pontnál döbbentem rá, hogy ma a Bükk-fennsíkon kerékpáros maraton verseny van. Elég sokat álldogáltam a további szakaszokon az út mellett, várva, hogy a mezőny elhaladjon.
Összességében ezen a rossz úton a kerékpárversennyel súlyosbítva jó négy óra alatt értem el az Olasz-kapunál a műutat. A verseny miatt a Bánkútra történő feltekerést kihagytam, inkább a Soo jelzésen a Nagy-mező felé vettem az irányt majd Jávorkutat érintve Legurultam Lillafüredre, majd az egri országúton tekertem vissza Felsőtárkányba, ahova négy órakor érkeztem meg.

Összefoglalva a Poo jelzés csak száraz időben használható, különösen trekking gépekkel. Így én azt javaslom, hogy figyeljük a túrát megelőző héten a környéken a csapadékot és ennek függvényében döntsünk az útvonalról.
Ha a Poo felázott, akkor a Bánya-hegyi elágázás felé vesszük az irányt Felsőtárkányból és onnan megyünk fel a fennsíkra.
Nem javaslom a Lillafüredi leereszkedést sem. Én egyetlen ládát sem kerestem meg mégis csak négy órára értem vissza az autóhoz. Elég zavaró volt a motorosforgalom az országúton, ezt szívesen kihagynám.
Ha már egyszer felmásztunk, maradjunk fent a fennsíkon és az ottani ládákat keressük meg. Ameddig lehet menjük kerékpárral, majd ha le kell térni a kerékpárútról valakinek az őrizetére bízzuk a bringákat és gylogosan folytatjuk az utat a ládáig.

bati.hu 2014.05.26 14:45
mindenképpen betervezve. Én a héten épp az Bükk egri szélét kapirgálom de már most tetszik :-)

Attibati 2014.05.26 09:29
Lásd a fórumos beszámolómat a bejárásról. Az időjárás függvényében döntjük el, hogy az aszfaltos vagy a terepi Poo kerékpáros jelzésen vezetett verziót választjuk.

Zolee@ 2014.05.26 07:23
a túra aszfalt vagy földúton halad ?

macikupac 2014.05.25 22:59
Szívesen mennék, de ezen a napon BKT 65-öt "kell" rendeznem.

Access Denied 2014.05.23 19:48
Én nagyon-nagyon remélem hogy el tudok menni, kedvenc környékeim egyike :-)