A N 46° 36,155' E 16° 38,493' 162 m [GCCSMD-1] koordinátán egy vasúti táblán található számot, mint tizedesjegyet (0,xxx') kell hozzá adni az N46°36,660' és E16°37,210' koordinátapár mindegyikének perc értékéhez, ami megadja a láda koordinátáját, mely egy bokorban bújik meg, talajszinten, ágakkal takarva. Tégla segít!
A Csömödéri Erdei Vasút menetrendje megtalálható a Zalaerdő honlapján.
A Csömödéri Erdei Vasútról
A Csömödési Erdei Vasút az ország leghosszabb erdei vasútja 109 km-es hálózattal, ebből 32 km-en folyik személyszállítás a Lenti-Csömödér-Páka-Kistolmács vonalon.
Építése 1914-ben kezdődött, célja pedig az volt, ami a legtöbb ilyen jellegű vasútnak a Kárpát-medencében, vagyis az erdőből kitermelt fát a legközelebbi feldolgozótelepre, illetve a nagyvasútra hordják. Először a Zajda-Lenti szakasz épült meg, majd a következő években folyamatosan bővült a hálózat. 1922-ben térek át lóvontatásról gőzvontatásra. A 30-as években olajat találtak Bázakerettyén, amikor a fán kívül a kitermeléshez szükséges építőanyagot is a vasúton szállították. 1945-ben államosították, 1954-ben pedig megindult a személyszállítás. 1999-ben érkezett Erdélyből az Ábel névre keresztelt gőzmozdony, ami manapság nosztalgiameneteket visz.
5-napos ládatúránk harmadik napján végül is eljutottunk ennek a túrának az igazi okához. Több, mint 7 éve gyűjtögettem a kisvasút ládákat és végül most sikerült elkapni a legutolsót a 24-ből. Sajnos felszállni már nem tudtunk, hiszen a turista járatok október végéig tartanak csak, de azért kárpótlásul sikerült elkapnunk, (kivéve, hogy mire elővettem a telefonomat a vonat messze volt, így nincs róla kép), egy 7-8 vagonos tehervonatot, amelyben mindegyik vagonon volt több tonna fatörzs szépen gléldába rakva. Lenyűgöző volt, hogy saját szemmel láttam azt, hogy a Csömödéri kisvasút az egyetlen, amely még mindig múködik és abból él, hogy az erdészettel karöltve fát szállít.
A láda viszonylag könnyen meglett. Bementünk kocsival a kemping hátsó kapujáig, ahol Roy leparkolt és én átvágtam az erdőn a rejtekig. Nagyon szépen köszönöm a rejtést, és most már csak a záróláda van hátra, amit vagy ma, vagy holnap megkeresek, és így ez a sorozat is le lesz zárva.
Megtaláltam. Köszönöm! Kerékpáros túra közben. Szerencsére kerékpárral gyorsan átértünk A pontból B pontba. A 2. pontnál csak minimális ideig kellett a síneken botorkálni. A láda rendben.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Újabb láda a virtuális tarsolyban.
Kicsit sajnálom, ez egy jó rejtés lenne. Hiányolom kicsit, hogy nincs semmi leírás hogy honnan közelítsük meg az első pontot. Aszfaltos úton tiltó tábla, hídon átjárás tilos tábla... Síneken se igazán szívesen közelítettem volna, bár szemmel láthatóan volt pár helyi erő akiket ez nem zavarta. A második ponton, parkolás után kb fél perccel találkoztunk a vonattal, amikről integető gyerekek köszöntöttek minket, illetve nagyon megörültek mikor az integetés viszonozva lett :) A jelszó szellemes volt :)
Megtaláltam. A Locus map már megint becsapott, úgyhogy végképp kitöröltem. A Google maps pontosan a ládához vitt. Tetszett, hogy ezen a kisvasúton még folyik áruszállítás. Kétszer is találkoztam rönkfával rakott szerelvénnyel.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
Köszönet a rejtésért. Kerékpáros túra során Bázakerettyéről. Az 1. pont után a csömödéri ,,fő pályaudvaron" egy nagyon kedves munkatárs (Toyota terepjáróval, közös katonai emlékek felidézésével) térképpel és hasznos tanáccsal látott el bennünket, köztük azzal is , hogy a kisvonattal nem fogunk itt tartózkodásunk alatt visszajutni Bázakerettyére. Maradt az általa javasolt útvonal, ami szintekben kedvezőbb, földútban nem szegény, de jól járható volt. A 2. pontnál (telefonos ko. beírási és egyéb problémák miatt) a rejtő segítségéért folyamodtunk. Mi már több mint egy hete megterveztük az utunkat, így a kerítésről és a pont áthelyezéséről lemaradtunk :) Rejtő szíves segítségével utólagosan meg lett a kisvasút. Köszi. Hosszú lenne, hogy gyerekkoromban napi szinten többször találkoztam hasonló kisvonattal Békés megyében(bocsi, vármegyében).
Kétnapos ládázást szerveztem, amelynek elsődleges célja a GCZS1 és GCCSMD ládák begyűjtése volt, hogy lassan elérjek a GCKISV végére. Ez a láda volt a második nap tulajdonképpeni célja. Sokat jártam erre a gimnáziumi és egyetemi évek alatt nyaranta, de mivel mindig nagy, táboros társasággal, a láda megkeresése sosem fért bele a programba. Most egy behajtani tilos és egy sínséta után szinte rögtön meglett. Ez az utolsó előtti, már csak Békéscsabára kell elmennem - no és a végládához.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.2]
Köszönjük az élményt. Részletes beszámoló otthonról. [Geoládák v3.12.10]
A kisvasút végállomás ma kihalt volt, de később működés közben öszefutottunk egy szerelvénnyel. A kézi fénysorompós állítgatás egyedi.
Pontosan úgy van, ahogy petheovacka írta. A második ponthoz a síneken kell gyalogolni, mert a Southfork Ranch lezárta az utat. Próbáltuk feldobni a sétát, így talpfa számolgatásba kezdtünk hülye járással. 2*610 talpfát számoltunk.
411 kódú húsvéthosszabbító kerekezés közben megleltem. Kösszi a rejtést! --- Valóban, a második pontnál a földút-vasút kereszteződéstől a sínen kell menni, ment a Southfork Ranch lezárta az utat egy kamerás kapuval! Javasolnám a végláda kintebbi elhelyezését mert konkrétan nem mutat meg semmi különöset jelenlegi helyén...
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]
Régebben már kerestük volna, de épp amikor leparkoltunk, leszakadt az ég. Akkor megfutamodtunk. Most szerencsére csak a második ponttól visszafelé kezdett kicsit szemerkélni az eső.