A N 46° 36,155' E 16° 38,493' 162 m [GCCSMD-1] koordinátán egy vasúti táblán található számot, mint tizedesjegyet (0,xxx') kell hozzá adni az N46°36,876' és E16°37,223' koordinátapár mindegyikének perc értékéhez, ami megadja a láda koordinátáját, mely a sínektől 5 lépésre bújik meg az erdő szélében, bokorban, talajszinten, avarral és ágakkal takarva.
A Csömödéri Erdei Vasút menetrendje megtalálható a Zalaerdő honlapján.
A Csömödéri Erdei Vasútról
A Csömödési Erdei Vasút az ország leghosszabb erdei vasútja 109 km-es hálózattal, ebből 32 km-en folyik személyszállítás a Lenti-Csömödér-Páka-Kistolmács vonalon.
Építése 1914-ben kezdődött, célja pedig az volt, ami a legtöbb ilyen jellegű vasútnak a Kárpát-medencében, vagyis az erdőből kitermelt fát a legközelebbi feldolgozótelepre, illetve a nagyvasútra hordják. Először a Zajda-Lenti szakasz épült meg, majd a következő években folyamatosan bővült a hálózat. 1922-ben térek át lóvontatásról gőzvontatásra. A 30-as években olajat találtak Bázakerettyén, amikor a fán kívül a kitermeléshez szükséges építőanyagot is a vasúton szállították. 1945-ben államosították, 1954-ben pedig megindult a személyszállítás. 1999-ben érkezett Erdélyből az Ábel névre keresztelt gőzmozdony, ami manapság nosztalgiameneteket visz.
Micra73-al és Lopakodóval elkövetve.:-)
[g:hu 1.6.4]
Elsőnek a vasútállomásról próbálkoztunk, de ott zárt kapu fogadott. Így maradt a behajtani tilosnál bemenetel majd kis séta a talpfákon. A híd elég érdekes régen itt vezetett a turistaút, most meg kint az átmenni tilos tábla. Ez minket nem igazán zavart, jót kacagtunk, begyűjtöttük a számokat és már számoltunk is. A ládához szintén a síneken jutottunk be. A láda egyből meglett, de állt benne a víz a logbookok botrányos állapotban voltak, így a csere mellett döntöttünk. Micránál lévő egyesületi cseredobozzal lecseréltük a ládát. A jelszót és a kisv ládához szükséges kódot is átírtuk az új logbookba.
Zalai ládázásra jöttünk Dr.Ladával és Lopakodóval.A síneken tudtuk csak megközelíteni a ládát.Mivel a láda beázott és a logbook is teljesen elázott,egyesületi cseredobozt tettünk ki a régi törött helyett.A jelszó még szerencsére látható volt az ázott logbook-ban.
Nyaralásból hazafelé tartva, a határon átérve még tettünk egy kört a zalai dombok közt és megkerestünk pár ládát. Így jutottunk el ide is. Ezt mindenképpen meg akartam keresni, mert a GCKISV nem megtalált ládája zavar a térképen, így mielőbb az összes kisvasutas ládának a végére akarok járni :) Ezen kívül még 7 maradt.
Két rövidebb sétával abszolváltuk a keresést, mindkét pont rendben. Sehol, senkivel nem találkoztunk, a kisvasút sem üzemelt. Mivel közel 35 fok volt, így eredetileg volt egy olyan gondolatom, hogy a második pontnál csobbanok a tóban, ha alkalmas rá. De kiderült, hogy nem hogy nem alkalmas, még csak nem is látom a tavat, mert úgy körbe van kerítve :( Köszi az invitálást, tetszett.
Délnyugat zalai kirándulós, ládázós hétvége alatt kerestük fel ezt a helyet kitkat0123, tabletta és fa-peti társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Az előző napi esős, viharos idő ellenére ma szép napsütéses de néha kicsit felhős idő volt. Sokat kirándultunk, ma is csodálatos helyeket ismertünk meg.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2] Nem a rejtő hibája, de olyan érzésünk lett mintha ki lennénk tiltva az országból/az ország egy kis szegletéből. Szintén a síneken sétáló helyiektől megtudtuk, hogy "a német" mindent lezárt , kivásárolja a tó körüli telkekből, házakból, erdőbirtokosságból a helyieket, megfizethetetlen horgászengedélyekkel elüldözi a pecásokat pont pont pont. Ezért a tavat már mi sem láthattuk és egy kerítések közötti korridoron keresztül tudtuk csak a ládát megközelíteni.
Munka közben erre jártam, így ezt is bezsákoltam. Nagyon jól esett az egész napi rohanás után egy csendes nyugodt kis sétát tenni a közeli erdőben. Köszi, hogy megmutattad.