A N 46° 36,155' E 16° 38,493' 162 m [GCCSMD-1] koordinátán egy vasúti táblán található számot, mint tizedesjegyet (0,xxx') kell hozzá adni az N46°36,660' és E16°37,210' koordinátapár mindegyikének perc értékéhez, ami megadja a láda koordinátáját, mely egy bokorban bújik meg, talajszinten, ágakkal takarva. Tégla segít!
A Csömödéri Erdei Vasút menetrendje megtalálható a Zalaerdő honlapján.
A Csömödéri Erdei Vasútról
A Csömödési Erdei Vasút az ország leghosszabb erdei vasútja 109 km-es hálózattal, ebből 32 km-en folyik személyszállítás a Lenti-Csömödér-Páka-Kistolmács vonalon.
Építése 1914-ben kezdődött, célja pedig az volt, ami a legtöbb ilyen jellegű vasútnak a Kárpát-medencében, vagyis az erdőből kitermelt fát a legközelebbi feldolgozótelepre, illetve a nagyvasútra hordják. Először a Zajda-Lenti szakasz épült meg, majd a következő években folyamatosan bővült a hálózat. 1922-ben térek át lóvontatásról gőzvontatásra. A 30-as években olajat találtak Bázakerettyén, amikor a fán kívül a kitermeléshez szükséges építőanyagot is a vasúton szállították. 1945-ben államosították, 1954-ben pedig megindult a személyszállítás. 1999-ben érkezett Erdélyből az Ábel névre keresztelt gőzmozdony, ami manapság nosztalgiameneteket visz.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Mèg elcsíptük az utolsó járatot, ahol megtaláltuk a láda pontját. A ládáért visszajöttünk 2 nap múlva. [Geoládák v4.5.10]
A Lispeszentadorjáni GC verseny után még nekiindultunk ládákra vadászni, ez volt az első. Már a verseny közben is éppen láttam a kisvonatot Bázakerettye felől jönni, most meg felkerestük a multi pontjait. Egy újabb nagy lépést tettem ezzel a kisvasutas sorozat vége felé, már csak három találat hiányzik.
5-napos ládatúránk harmadik napján végül is eljutottunk ennek a túrának az igazi okához. Több, mint 7 éve gyűjtögettem a kisvasút ládákat és végül most sikerült elkapni a legutolsót a 24-ből. Sajnos felszállni már nem tudtunk, hiszen a turista járatok október végéig tartanak csak, de azért kárpótlásul sikerült elkapnunk, (kivéve, hogy mire elővettem a telefonomat a vonat messze volt, így nincs róla kép), egy 7-8 vagonos tehervonatot, amelyben mindegyik vagonon volt több tonna fatörzs szépen gléldába rakva. Lenyűgöző volt, hogy saját szemmel láttam azt, hogy a Csömödéri kisvasút az egyetlen, amely még mindig múködik és abból él, hogy az erdészettel karöltve fát szállít.
A láda viszonylag könnyen meglett. Bementünk kocsival a kemping hátsó kapujáig, ahol Roy leparkolt és én átvágtam az erdőn a rejtekig. Nagyon szépen köszönöm a rejtést, és most már csak a záróláda van hátra, amit vagy ma, vagy holnap megkeresek, és így ez a sorozat is le lesz zárva.
Megtaláltam. Köszönöm! Kerékpáros túra közben. Szerencsére kerékpárral gyorsan átértünk A pontból B pontba. A 2. pontnál csak minimális ideig kellett a síneken botorkálni. A láda rendben.