Vigyázat! A HÉV bal oldali közledési rend szerint közlekedik!
A síneken fokozott figyelemmel közlekedj!
Mindkét irányba nézz körül!
Röviden
1.pont -
N 47° 33,246' E 19° 16,357' 243 m [GCCSIP-1] Az állomás felől érdemes közelíteni. Látnivaló: Gőzvasút salak a töltés alatt. A jelszóhordozó a szélső vágány utolsó talpfáján van. A szemetet én is látom, de nem tudtam az egész halmot felszámolni, a látnivaló meg itt van. Vigyél el belőle Te is 1-2 darabot a szemetesig.
Fentről közelíts az állomás felől, a vágányon nézz körül gondosan.
2.pont -
N 47° 33,339' E 19° 16,500' 246 m [GCCSIP-2] Látnivaló: emlékoszlop. Ne a sínek felől, hanem az út felől közelíts. A jelszóhordozó az emlékoszlop melletti nagy ecetfán van szemmagasságban.
3.pont -
N 47° 33,386' E 19° 16,445' 251 m [GCCSIP-3] A végláda a Szilas mocsárvölgyében egy régi villanyoszlop tövében van elrejtve. Pótjelszó közeli fára csavarozva.
A rejtés a "Szilas-patak" láda sorozat egyik tagja. A GCSZIL Szilas-patak záróláda helyének megismeréséhez szükséged lesz a sorozat mind a 7 ládájának megtalálására.
Megközelítés
HÉV-vel Kerepes megállóban kell leszállni, ott kezdődik a láda.
Ajánlott parkoló a HÉV parkolója a Vasút utcában vagy az Aldi parkolójában.
Tudnivalók
1. pont - A HÉV állomás titka
Én [az eredeti rejtő] naponta járok el mellette, mivel a környéken lakom. De csak most vettem a fáradságot, hogy megnézzem közelebbről. A helyszínen összeszedve minden geológiai tudásomat arra jutottam, hogy ezek a szikladarabok valamilyen vulkáni kőzetek. Utána kezdtem gondolkodni, hogy ennek elég kicsi a valószínűsége, különben is, hogy kerülnének ide? Addig furdalt a kíváncsiság, mígnem utánanéztem a dolgoknak. Akkor derült ki, hogy nem is járok annyira messze az igazságtól. Ezek vulkánihoz hasonló kőzetek, de mesterségesek! Hogyan lehetséges ez???
1867. máj. 19-én megindult a Budapest-Hatvan-Salgótarján vasútvonal, majd 1870. jan. 9-én a Hatvan-Miskolc közötti szakasz. Ettől kezdve ez szállította az utasokat és postát. Az addig virágzó település a rajta áthaladó Budapest felé tartó főút miatt, nagyon forgalmas volt. Mivel ez a vasút közvetlen nem érintette Kerepest, ez a fejlődés egy kicsit visszaesett. A környéken az első vonal a Rákos patak völgyében haladt. Hogy ezt a folyamatot visszafordítsák, 1886-ban megépítették a Budapest-Cinkota egyvágányú gőzvasutat, melyet 1900-ban meghosszabbítottak Kerepesig. A vasút kiindulási pontja a Keleti pályaudvar déli oldala volt, az un. külső Kerepesi út vége. Ennek a gőzvasútnak a mozdonyai 1900-1911 között a Szilas patak partján salakoltak. Ez az összeégett, majd széthasadt salakanyag megkövült, és ez látható a megadott koordináták alatt.
Időközben elkészült a HÉV Kerepes-Gödöllő közötti pályaszakasz, és az egész vonalat villamosítva 1911. nov. 25-én adták át, amely ebben a formában működik a mai napig is.
Remélem, az így kialakult, most már kőzetnek nevezhető nagy sziklákat ti is ilyen érdekesnek találjátok!
2. pont - Emlékoszlop, amely egy történelmi tudományos tanulmánnyal ér fel :)
3. pont - Szilas mocsárvölgy
Kerepesen mindenki csak Csipkainak ismeri azt a helyet, ahol a ládát elrejtettem.
Ez a hely kicsi, de annál varázslatosabb természetvédelmi terület.
A hivatalos neve: Szilas-patak forrás völgy. Tanösvény is készült, amin nagyon értelmes leírások vannak.
A helynek több érdekessége is van.
Található ott egy tanya, és ha jól tudom, de ebben nem vagyok biztos, az ő tulajdonosát hívták Csipkai ... valakinek, innen az elnevezés.
Található ott egy homokbánya olyan növényekkel, melyek legközelebb az Alföldön lelhetők fel, és e nagyon száraz talajtól pár méterre (kb. 40-50) van egy mocsaras terület, és mellette több forrás. Ez táplálja a patakot. Ma is biztosan van két elég bővizű forrás, de régen több is adott vizet. Sőt nem is olyan nagyon idős emberek emlékeznek rá, hogy ott az egész terület víz alatt állt. Rengeteg védett madárfaj, és különleges növény is fellelhető a területen.
Ládatörténet
2022.06.06 - A több mint 4 hónapja beteg geoládát szabályainkkal összhangban Szárnyaló Sas új ládagazda adoptálta. [Admin(Fazék)]
A régi ládaoldal így nézett ki.
2022.08.13-án a láda javítva lett, az eredeti koncepció megtartásával, de jobb minőségben. Ködös novemberi napokon a ládaoldalt is rendbeszedtem.