Megye/ország: Szabolcs-Szatmár-Bereg
Elhelyezés időpontja: 2004.05.31 21:00
Utolsó lényeges változás: 2017.11.05 18:48
Utolsó változás: 2017.11.13 19:29
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: K:Pisti *Andyval
Ládagazda: Bl4st3r & Amy Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 10 m
Megtalálások száma: 373 + 6 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.3 megtalálás hetente
Info:
Kőszállító kocsi 8m3 jelénél a középső gerendán mágnessel rögzítve. Melléguggolva, alulról meglátod.
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés, láda
A ládát Dombrád belterületén, a Vasúti Jármű kiállítás területén találod. Megközelítése leginkább a környékre jellemző gyenge minőségű közúton lehetséges. (autóval, kerékpárral, vagy elég ritkásan járó helyijárattal) Parkolni a láda előtt közvetlenül lehet, ingyenesen. A láda henger alakú, szürke, kb 10x15cm-es, alján mágnesekkel. Kőszállító kocsi alvázgerendáján van elhelyezve, közvetlenül a 8m3 piktogramnál. Guggolj mellé, meglátod. Pótjelszó a zárt utaszsállító kocsi WC ajtajával szemben filcfelirat.
Nyírvédiki kisvasút múltja
A kisvasút történetét a GCNYKI ládánál már megtalálhatod. Érdekes történet, érdemes megnézni. A közelmúlt történetei azonban már nem annyira vidámak. "Ideiglenes" utolsó útjára kísérték, pontosan erre az állomásra 2009 dec. 12.-én. És elkezdődött az azóta is tartó várakozás hogy egyszercsak hátha történik valami...
A jelen
Bármennyire is szívügye sok embernek a kisvasút, azóta egyszer sem indult útnak. Lássuk a jelenlegi helyzetet! Mivel magam is Nyíregyházán élek és elég sokat közlekedek a környéken ezek a saját tapasztalataim: a nyíregyi fűtőház épülete még megvan, ill. pár kocsi állomásozik ott, selejtes állapotban. A máv jelenleg raktározási célra használja a telephelyet. Időnként vágánybejárást tartanak, de a pálya romló állapota miatt azt is egyre nehezebben és ritkábban. (de legalább mindig kapnak sajtóvisszhangot, mert legutóbb pl. a környék összes odalakatolt biciklijén sikerült áthúzni a próbakocsit. Cikk róla képekkel
A vágányok állapota a siralmas, a használhatatlan, és a már elvitték állapotokat tükrözi.
Sóstóig a szakasz javarészt a normál nyomtávú vonatok mellett közlekedik, így stabilabb az alapja, még javítható állapotban van. Több tanulmány is készült hogy nosztalgiavonatként Nyíregyháza-Sóstó között lehetne valamit csinálni, de semmi megvalósulás nem lett belőle. Az ide tervezett gőzmozdonyok Debrecenbe, a Zsuzsi vonathoz kerültek át.
A későbbi szakaszok, állomások, megállóhelyek folyamatosan pusztulnak, apránként elhordják őket. (Kótaj, Buj, Herminatanya, stb)
A vonal járműparkja szintén az enyészet felé közeledik, de volt némi "siker" is a levegőben. Több mozdonyt és kocsit is felújítottak és áthelyezték őket. Így lett pl. a debreceni Zsuzsi vonat is bővítve, illetve a felcsúti Vál-völgyi kisvasút is nyíregyházi kocsikkal közlekedik. Pl itt van az egyik régi igásló az mk48 2012
A járműpark többi része vagy ismeretlen sorsú (tüzelő és méhtelep), vagy selejtes, amiről tudomásunk van, azok pedig kül. kiállított darabok országszerte. Jelenleg problémás lenne akárcsak egy üzembiztos vonatot is összeállítani.
Így ha erre jársz Dombrádon, emlékezz, az itt látott járművek mind-mind mentek, és részesei voltak a Nyírvidéki Kisvasútnak.
Legutóbbi rejtői ládakarbantartás: 2017.11.01
Ládatörténet:
2009.09.17.: sajnos megszűnt a kisvonat közlekedése
2012.11.02.: ismét kereshető a láda, újra lett telepítve az eredeti helyére, ezért óriási köszönet és hála Gyeta kessertársunknak!
2014. dec 20. Bl4st3r & Amy újrarejtette, a koordinátát módosítottam. Fazék
2016.3.10 A korábbi logok alapján karbantartást igényel, ezért betegre állítottam, Admin (Fazék).
2016. április, csipet_csapat (Ica & Géza) új helyen, új ládát rejtett, köszönjük. [Admin(Fazék)].
2017. október 9. A láda régóta elhanyagolt, beteg volt, ezért szabályaink szerint egy új, karbantartást és aktualizálást vállaló ládagazdához került. [Admin(Fazék)]. '
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltuk, de sajnos csak a pót jelszóval. Az eredeti helyen nem leltük a "ládát", pedig már ketten térdeltünk a szerelvény alatt, a logokat megnézve adtam fel, úgy láttam az előttem arra járók sem lelték már.
Egy négy napos rokon látogatásos kiruccanás során kerestük fel ezt a rejtést. Errefelé nincs sok láda ahogy láttam, - sajnálatos módon, mert gyönyörű helyek vannak itt is, így itt minden láda aranyat ért nekünk :).
Köszönjük a lehetőséget! Andi és Süti kutya
Ui: Ha lesz még láda, megkeressük azt is előbb vagy utóbb :D.
[g:hu+ 2.10.16]
4-napos ládatúránk fő motivációja négy kisvasút láda felfedezése volt. Ez volt a negyedik Felsőtárkány, Szalajka-völgy és a Pálháza-Kőkapu vasútvonalak után. Nagyon lehangoló, sőt deprimáló ilyen elhanyagolt és pusztuló vonatokat, vagonokat és az egész infrastruktúrát látni. Hogy megvigasztaljuk magunkat, itt, az egyik pad és asztal segítségével megebédeltünk. Ezután folytattuk útunkat Nagyhalász felé. Köszi a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Kár, hogy hagyják lepusztulni ezeket a szállítóeszközöket és mozdonyt. Vasutas gyerekként különösen szeretem az ilyen rejtéseket.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.2]
Meg van az eredeti jelszó is, kicsi hibával, egy betű hiányzik, de könnyen kitalálható. (2 helyen van 8m3 felirat, érdemes körbejárni).
Hétvégi nyíregyházi program előtt még belefért az időbe ide is eljönni. Az előző logok alapján csak a pótjelszót kerestem meg. Óriási lépés a GCKISV sorozatban ennek a távoli ládának a megtalálása, lassan a célegyenesbe fordulok, már csak hat kisvasút hiányzik.
Köszönet a lehetőségért. A ládát nem találtuk, csak a rá utaló jelet. (A lehajolással nem volt gond.) Így ez most virtuális láda/találat, pótjelszóval - de ezzel nem vagyunk egyedül.
Munka után édes a ládázás. Mivel pont ebben a helyiségben volt dolgunk, így megtekintettük a kisvasút temetőt. A 8 köbméter meglett, azonban munkaruhánkban vszeg nem tudtunk elég mélyre guggolni, így a pótjelszót hívtuk segítségül. Érdekes volt ilyen régi kocsiban járkálni.
Halló!
Nagyon jó hely, szép emlékek helye, ..lassan a rozsda falja..
Köszönjük a rejtést, jól éreztük magunkat a "felnőtt játszótéren", vezettünk mozdonyt, felmásztunk a kocsikra. :))
Megtaláltam. Sokáig kerestem, jó, hogy olvastam a korábbi logokat a trükkös rejtésről, mert nélkülük feladtam volna! El kell hinni, hogy ott van! A környéke most szépen rendezett.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.4.7]
Ez a keresés már csak dacból indult. ???? Előtte már 2 részben sikertelen ( csak a pótjelszót találtam meg ) keresésen voltam túl, így úgy döntöttem márpedig egyet meg kell találni. Így esett a választásom erre a ládára. Miután megérkeztem többször is elolvastam a leírást, így nekiindultam a keresésnek. Mivel néhány leírásban azt írták, hogy nincs meg a láda, de pótolták, így erre fókuszáltam. Ezt sikeresen meg is találtam 19 óra 43 perckor, amit rögzítettem is. Mivel a papíron nem volt jelszó, így bizgerélte a fantáziámat és a büszkeségemet, hogy nehogy már megint pótkljelszavazzak. Elolvastam még egyszer-kétszer a logokat, így vettem észre, hogy pár nappal korábban megtalálták az eredeti ládát. Így addig kerestem, míg meg nem lett 20 óra 00 perckor az eredeti is. ( hiába guggoltam nem volt látható ????) Na de megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Kár, hogy ennyire elhanyagolt a helyszín, mert amúgy érdekes lenne. Épp ott volt két (talán közmunkás) nő, akik a játszóteret takarították, szépítették, és ők is panaszkodtak, hogy bizony sok a rongálás, bizonyos ,,fiatalok'' idejárnak, és tönkreteszik, ami még megmaradt a vasúti eszközökből.
A ládaleírás viszont frissítésre szorul. Azt írja, a környékre jellemzők a rossz utak, és Dombrád is rossz utakon közelíthető meg. Hát nem éppen. Mi Demecser-Gégény felől jöttünk, és Kékcse-Kisvárda irányában mentünk, és mindkettő irányban kiváló minőségű, szépen felújított utak vannak.
Ibrányban volt dolgunk, ezért összekötöttük egy kis Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei ládázással kitkat0123-mal. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Záhonynak vettük az irány, Béres esemény ládákat is még sikerült időben megtalálni. Nagyon kellemes időnk volt. Tetszett a hely. Gyorsan meglett a láda.
Köszönöm a rejtést!
Ritkán ládázunk a keleti végeken, ezért már régóta érlelődött az ötlet, hogy pár napos túra keretében minél több ládát gyűjtsünk be ezen a környéken. Most jött el az ideje. Fidorkával, valamint barátainkkal lelcache-sel és sirgalahaddel négyesben egy két napos ládamészárlást tartottunk, aminek esetemben 47 láda esett áldozatul.
13/47: Egy újabb pontot sikerült kipipálni a rég vágyott KISV multiból :) A hely is tetszett, szeretem az ilyen régi gépeket alaposan körüljárni, megnézegetni. Köszi a rejtést
Dr.Ladával jöttünk a környékre ládázni.Még itthon olvastam a logokban,hogy eltünt a láda,így pótládával felkészülve érkeztünk.Fekete mágneses hengert tettünk az eredeti rejtekhelyre.
Ha többen nem találják hajlamos vagyok én is felületesebb lenni.Gondoltam most "csakazértis" nagyon alapos leszek.Teljes elszántsággal kerestem,amikor megszólított egy kedves hölgy.(A közeli helytörténeti gyűjtemény vezetője vagy tárlatvezetője)A pontos beszélgetést nem tudom beidézni,de elmondta,hogy ne keressem a ládát,mert megtalálták a darabjait szétszórva.Az alternatívval logoltam én is.
Mocitúra harmadik nap!3/3
Kitartóan kerestük,de nem találtuk meg sem a ládát, sem a pótjelszót...
A rejtőt is hiába hívtam...
Végül StMester segített ki a jelszóval,Köszike!
Köszi az invitálást!
Szintén alternatív jelszó. A park nagyon tetszett, bár sajnos azt látni, hogy el van, lesz hanyagolva... A kocsik állapota romlik, ha nem csinálnak állagmegóvást... De a parkban sétálni a kocsik és a mozdony között most még nagy élmény volt... Természetesen fel is ültünk egyre, s elképzeltük, hogy utazunk az ökocentrum felé... :)
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]
A ládát nem találtuk a helyén. Nagyon forgalmas rész, sok az üldögélő ember, talán emiatt nem is biztonságos a rejtek. Alternatív jelszóval találtuk meg. Köszönjük a rejtést.
Megtaláltam a kocsit de a ládát nem.
Elég szerencsétlen hely a rejtéshez mert egy játszótér van mellette.
Képet csatolok.Kérném az elfogadást.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.2.9]
Sajnos hosszas keresgélés után sem találtuk meg. Kb. 30 percig kerestük Mirtt-tel. Remélem, csak vakegerek vagyunk és a következő kesser megtalálja. A pótjelszó sem látszik. Mind a 4 ajtó zárva van és a WC ajtóval szemben egy ajtólap van odatámasztva(valószínűleg a WC ajtó van kitörve), amin nincs semmi felirat. Szeretném kérni a képek alapján az elfogadását telefonbeszélgetésünkre hivatkozva. Előre is köszönöm. [Geoládák v3.4.1]
Az AK-t befejezvén (Vaja-Gyulaháza) még két láda maradt megkeresetlenül a környéken, ezért csináltam egy viszonylag nagyobb kört. A láda rendben a helyén van, de nem volt könnyű találat :) Köszi a rejtést!
Szomorú, hogy nem jár már ez a kisvasút. Azt hallottam, hogy tervezik felújítani a nyíregyházi vasútállomás és a parkerdő közötti szakaszát. Remélem, így lesz. Biztosan lenne rá igény. A rejtés nagyon jó. A láda nem az alvázszerkezeten van, hanem a felépítmény alsó részén. A pótjelszót is kerestük, de az nincs meg. Köszi a rejtést.
105 + 12 km kerékpártúra a Gávavencsellő - Tiszabercel - Buj - Nagyhalász _ Dombrád útvonalon. A végén még egy kis gckupázásra is volt idő Tokajban.
A mai túra célja tulajdonképpen ennek a ládának a levadászása volt. Új lendületet adott a kisvasútas sorozat befejezésére irányuló törekvésemnek, hogy a kisvasutas láda átalakult és így már ránézésre lehet látni, hogy mennyi van még hátra.
A láda keresésénél jól jött a segítség - 8m3 - mert jól el van dugva a láda a kocsi szerkezeti elemei között.
A Nyírvidéki kisvasút elhagyott sineivel sokszor találkoztam Gávavencselőtől. Sajnos eljárt már felette az idő, nem versenyképes a közúttal.
Biciklivel, Alföldi Kéktúra végigjárásom közben.
A 2 hetes bringatúra alatt 1160 km-t tekertem, 53 ládát találtam meg, ez volt a 50.
Ám a lényeg, hogy sok-sok jó élménnyel gazdagodtam! :)
Ahogy telefonon beszéltük: nem hiszem, hogy megvan.
Szállásomon lepakoltam és úgy tekertem a környéken még egy kicsit.
Sajnos nem volt a helyén a láda. [g:hu 1.6.0]
A mai napon ez a láda volt a cél, mert a kisvasutas sorozatban ez van lakóhelyemtől majdnem a legmesszebb (Kőkapu időben távolabb van). Sajnos nem találtam meg a ládát, a rejtőt felhívtam és megerősített, hogy jó helyen keresgélek. A kocsik érdekesek voltak, régen még én is utaztam a vonalon.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Egyetlen ládáért ennyit még nem utaztam.Hajnali 5 órakor indulás a Nyugatiból Kisvárdára. A buszra átszálláshoz is sokat kellett várni. Kb.fél egykor már meg is érkeztem Dombrádra. Ugyan ez vissza. Majd csak hazaérek egyszer.
Az MTÜ-s eseményládák mellett ez a láda élvezett ma prioritást. Ennek oka, hogy a lillafüredi mellett már csak ez hiányzott nekem a kisvasutas sorozatból. Szerencsére mondhatjuk, hogy pont útba esett Debrecenből Sátoraljaújhely felé menet. Én szeretem a vonatokat. Ha kisvonatokról van szó, akkor meg ez hatványozottan igaz. Ebben a hóbortomban - szerencsére - a fiaim is rám ütöttek. Így együtt nézegettük a különféle kocsikat, masinákat. Kár, hogy már nem működik a vonal, illetve, hogy a vasúti kiállítás nem látogatható. A ládában nem találtuk a sorozathoz szükséges bónuszt, de Cigándon láttunk ugyanezen vasúti vonalnak egy másik emlékhelyét is - egy mozdony formájában az egykori állomásépület előtt. Brumi mackónkat hoztuk magunkkal.
Idén ismét a gyönyörű Zemplént választottuk nyaralásunk helyszínéül. A pár kellemes nap után még tettünk egy gyors kirándulást a szatmári rokonok felé.
Mai 2/1. találat.
Szinte drive-in találat, de a kis szabadtéri múzeum mindenképpen érdekes és látványos.
tetszett a rejtés is!
Köszöni a rejtést a Kálmán család!
Baráti látogatás során levadászva.
Többször jártunk itt, hiszen a gyermekek odáig vannak a vonatokért, de most az újra éledő láda plusz kalandot vitt a családi programba.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Örültem hogy végre kereshető lett, a régi folyton betegeskedő multihoz valahogy nem volt kedvem. Láttam hogy végre hagyományos ládaként éledt újra, szóval irány Dombrád. :) Először nem volt könnyű a találat, majd sejtettem hogy mit takar a leírás, de nem volt ott. Végül a túloldalon szintén kis keresgélés után elő is került, bár egy "isteni jelre" szükség volt. :) Szerintem a láda nem mágneses, vagy ha mégis, nincs rá szükség, jól megvan a rejtekben mágnes nélkül is. A jelszó kifejezetten tetszett. :) Ezt követően körbejártam az egész kiállítást, ahova lehetett fel is mentem, jól éreztem magam nagyon, pedig csak egy órám volt az egészre. :) A webes leírásra pedig megelőlegezem az 5 pontot, mert bár még felújítás alatt van, jó lesz ez. ;) Update: a leírásban szó esett az alternatív jelszóról, én is találkoztam vele,
de azt hittem csak véletlen egybeesés a kettő. :D [g:hu 1.5.4a] [wapon beküldött szöveg] 807.
Mi kerestünk, de nem találtunk. :(
A rövid leírás szerint mi csak Új-Dombrádon és Dombrádon néztük meg a vasutat.
A képek nélkül az N 48°11,758 E 21°51,797 koordinátán az 1.képen látható vasúti táblát találtuk, ahol nem volt beton talpfa.
Dombrádon körbejártuk a kiállított tárgyakat, ami tetszett.
Csipet csapat számai tökéletesek N 48-11,758 E 21-51.797. Rejtő javítani fogja, beszéltem vele telefonon s elküldtem e-mailban a bemért pontot. Köszi szépen a lehetőséget.
A mai nap záró találata.
Az első ponton kezdtünk, ami már egy jó ideje nem ott van és nem úgy, ahogy azt a leírás mondja. Ideje lenne módosítani vagy lemondani a ládáról. A hely számomra jellegtelen.
A második pont viszont remek (lenne, ha nem virtuális lenne).
Köszi
Az első pont szerintünk sincs meg. Pótoltuk, bár mi a sínek alá tettük a ládát, közel az eredeti rejtekhez. Az oda vezető út (eredeti) rettenetesen sáros, traktorcsapákkal szántott, ezért döntöttünk a síneknél. A jelzőtábla közelében, de az út oldalán egy beton és egy fa talpfa között. A rejtő majd hamarosan át fogja írni a koordinátákat. Addig is: N 48°11,758 E 21°51,797.
A második ponton sokat "vasutaztunk" . Nagyon tetszett a hely.
Köszönjük, hogy megmutattad.
A láda még mindig veszélyben van a fakivágások miatt, azt hittem, hogy nem is lesz meg. Az új füzetben nem szerepel a kisvasúti ládasorozat jelszórészlete. Köszönjük a rejtést.
A kétpontos ládát Tiszakanyár irányából indulva kerestük. A dombrádi jelszó megvan, a kopjafáról leolvastuk. A park szépen rendben van, bár egy kicsit sáros időben voltunk ott.
Ismét erre jártam, most PrimadonnaGirl-el vadásztuk le a multit.
Amikor először kerestem úgyse találtam ládát, most legalább bepótoltam.
Köszönjük a rejtést! :)
Szívünk csücske minden kisvasút az országban. Elsősorban a kipróbálás inspirál minket. A gyerekek közül Levente az igazi vasútbolond, de a többiek is szívesen zötykölődnek egyet, ha lehetőségünk nyílik rá.
Itt sajnos, erre esélyünk sem volt. Ezért egyedül kerestem fel a pontokat. Először a ládát, nos, ott eléggé sietősen logoltam a sok szúnyog miatt. A második ponton körbesétáltam az állomást, mire megleltem a kopjafát.
Végül az összes lehetőséget kihasználtam fotózásra. Ilyen-olyan vasúti jármű, mindegy volt, csak meg legyen örökítve, Levi úgyis jól kivesézi majd őket.
Megtaláltuk! Korábbi tiszateleki majd nagyhalászi lakosként kötelező feladat volt. Jónéhány alkalommal utaztunk ezen a "kisnesiess-en", amelyen gyermekként az tetszett, hogy ellentétben a nagyvasutakkal, nemcsak félig, hanem teljesen le lehetett húzni az ablakot, így mi is ki tudtunk hajolni, felnőttként meg az, ahogy télen a kalauz a jegyellenőrzés után rakott két lapát szenet a kocsiban lévő vaskályhába, amitől jó meleg és jellegzetes (nem bántó) széngázszag lett... + azok a sárga-barna lécekből álló fapadok, hálós poggyásztartók, piros mozdonyok, zöld kocsik... Mindez nemrég még létezett, egy kis XIX. sz. a XXI.-ben.
GPS nélkül keresünk, így egy kicsit félrevitt bennünket az, hogy a 207-es jelzés létezik, de a 208-as már nincs meg, ezért tovább kellett keresni, de megtaláltuk. Kitűnő rejtés, nosztalgiázással, emlékekkel, köszönjük a lehetőséget!
A beteg ládát újrarejtettük!
Zempléni kirándulás keretében, születésnapi meglepetés részeként került sor a láda felkeresésére. Egy lépéssel közelebb a kisvasutas multi teljesítéséhez.
Köszönet Kpistinek a rugalmas, partneri hozzáállásáért.
Megvan.Vagyis meglett volna,ha a láda is meglett volna :-)
Kopjafa meglett,a ládából csak az első képen szereplő papírdarab maradt meg.
Képek alapján kérnénk egy elfogadást.
Mai nap utolsó ládája.Mindkét ponton voltunk, a kisvasút elemei még mindig játékra csábítanak.
Köszönjük
A mai nap már volt egy vasutas ládánk és mivel ez is "útba esett", úgy gondoltuk, ha már ennyit utaztunk ezt is becserkésszük. Az eredmény a ládánál hasonló volt, mint az előttem próbálkozó 2 kessernél. A kopjafát még becsületből megkerestük, de sok hasznunk nem lett belőle. Ha a találat elfogadáshoz szükséges az arról Oregonnal készült silány éjszakai képet el tudom küldeni. A kereshető ládák listáját a 27-én töltöttem le. Akkor, mint ahogy most is kereshető státuszú volt a láda. Ez úton kérem a rejtőt a találat elfogadására.
Köszönjük a rejtést! Sajnos az új láda, amit vittünk, túl kicsinek bizonyult, de benne egy új logfüzet, amit lezárható zacskóba rejtettünk. Szomorúan láttuk, hogy a sínek a gaz miatt már nem érnek össze, és a vonatmúzeum is amortizálódóban van...
Esernyővel a sínek mentén elindultam a ládához. Az esőzések eléggé betettek neki. Igyekeztem jól visszacsomagolni, de a kiszárítás (felújítás) nagyon ráférne. Kár, hogy pusztul a kisvasút kiállítási anyaga is.
Mivel mostanában nem tudunk a ládához eljutni, arra kérném a következő kessert, aki a ládát szeretné levadászni, hogy vigyem magával egy új mikrós dobozt, hogy ne ázzon be folyton. Nagyon szépen köszönöm!
Mivel mostanában nem tudunk a ládához eljutni, arra kérném a következő kessert, aki a ládát szeretné levadászni, hogy vigyem magával egy új kis logfüzetet és másolja majd át az első borítólapjára a betelt füzetről a jelszavakat. Köszönöm!
HEURÉKA! Kisvárdai családi látogatás keretében a környék érdekes helyeinek felkeresése.
A ládát a rejtek helyén rendben, szépen álcázva megtaláltuk, logolni a nedvességtől nem tudtunk. A vasutállomástól nem messze megtaláltuk a kopjafát is, azonban a rajta levő évszámokkal történő jelszó kombinációt a rendszer nem fogadta el.
A rejtő segítségét kértük, így megtudtuk, hogy mi a vasutállomáshoz közeli, de egy másik kopjafát találtunk meg. Köszönjük a rejtő segítségét.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. A láda sajnos szana-szét hevert és vizes volt így loggolni sem sikerült. A ládát kitisztítottuk és mindent egybe gyűjtöttünk és vissza rejtettük a helyére.
Húsvét miatt...
A láda már nem hamvas és fiatalos. :) A logbook és a mellé rakott toll - tehát A LÉNYEG - még rendben van.
A vonatos kiállítás tetszett, amíg a többiek a sihuhukat hódították meg, én a kopjafa után kutattam. Nem gondoltam volna, hogy egy ekkora valamit nagyon keresni kell (bár a hejcei templom óta már semmi se biztos), de kellett, mintha kinderkapszula lenne. :)
Az állomáson a vonatokat élveztük. A láda rejtekhelyét kevésbé. Szerencsére hamar meglett. Messze van, de annál szunyogosabb helyen. A ládát cserélni kell mindenestül, nagyon rossz állapotban van. Sajnos mi nem tudtunk segíteni rajta.
Először Nagyhalászon kerestük meg a mozdonyt, miközben próbálkoztunk Halász és Harmat geoládájának felkutatásával is. Ezután felkerestük a többi pontot is.
Mi Nyíregyháziak vagyunk, de soha nem utaztunk ezzel a kisvonattal. Sajnos be kell vallani, csak nosztargikusan szépek az ilyen a kisvasutak, de nap mint nap ezzel döcögni??? Úgy tekinteni rájúk mint tömegközlekedési eszköz a XXI. században elég bizar.
Valjuk be ezek múzeumi darabok. Pesten abból balhé volt hogy a Combinókon miért nics légkondi.
Persze mi is örülnénk ha egyre több indulna újra. De nem mint gazdaságilag elengedhetetlen eszköz.
Ahogy elnéztem a kiállított eszközöket, és tudom hogy a nyíregyházi állomáson lévők sincsennek jobb állapotban, ha valaha újra akarnák indítani , mérhetetlen költséget emésztene fel a rendbetétel. Hát nam vagyok bizakodó.
Ezér javaslom mindenkinek amíg még lehet nézze meg a megmaradtakat.
A köd után beköszöntött a napsütés, lehetett ládázni menni! :) Sajnos a régóta kiszemelt cache már csak emléket állít, így a közúti kereszteződéstől a 15-ös lassújeles pályát használtuk gyalogos közlekedésre. A megadott helyen előkerült a láda, jó állapotban vészelte át a nagy havak idejét. Aztán a volt végállomáson is körülnéztünk. Még mindig rendes, takaros, de nagyon kihalt... :(
Szívesen "zötyögnénk" egy kicsit a kisvonaton, de sajnos erről már lekéstünk :o(
Feltúrtuk az egész árkot a 208-as kilométerkőnél, aztán rájöttünk, hogy az árokba mégsem lehet rejteni, mivel abban időnként víz lehet.... innen már egyszerű volt a dolgunk, végül Apa megtalálta a ládát! :o)
Több park is van az állomás környékén, mire bejártuk, kezdett sötétedni a borús idő miatt. De nem adtuk fel. Érdemes volt megnézni. Kár, hogy a kiállított eszközöket folyamatosan rongálják erős és józan emberszabásúak.
Gyerekkoromban Nagyhalászban a házunk előtt 10 méterre futott a Nyírvidéki kisvasút sínpárja. Ott nőttem fel mellette. Ma már a másik végállomása közelében lakom.
A dombrádi Vasúti Járműkiállítás mellett is járok néha, de most először meg is néztem közelebbről.
Nekem nem volt gondom a láda helyével sem, elvégre a sínekhez közel magam sem találtam volna jobb rejtőhelyet.
Egy keresztespók éppen egy poloskát uzsonnázott az egyik épület régi kapuján épített hálójában. Ezt bónusz fotónak hoztam. ;-)
A GCBESS multi után kerestük meg e multi pontjait. A ládánál a csix is, meg a Colorado is mindenképpen az árok másik oldalát jelölte meg helyesnek, ott azonban nem találtunk dobozt! Az árok innenső oldalán rejteknek remek famaradványt találtunk, de dobozt ott sem találtunk, viszont ahhoz nagyon közel felfedezhető volt a láda. Kétszer is meg kellett találni, mivel a GCKISV multi itt lévő jelszórészletét először elfelejtettem feljegyezni. Másodikra már GPS nélkül is könnyen ment! :-))
Tetszett, hogy a kopjafát keresni kellett a parkban. Nem találkoztunk még hasonló rejtéssel (talán csak a GCKTMF-nél), érdekes volt, köszönjük!
Már megint: miért? Annyi szebb és jobb helye lehetett volna ennek a ládának a vasút menti csalánosnál... Ha már mindenképpen ok kellett a láda helyének, rakhattad volna Bárányházához (egy állomás, ahol régóta nem áll meg a vonat, de jóval közelebb van Dombrádhoz), vagy éppen a dombrádi Tisza parthoz. Miért pont oda? Sokan nem tudják, de pár éve egy angol vállalkozó meg akarta hosszabbítani a vasutat Dombrádtól a strandig. A kiállított nyitott kocsik is azért készültek, amik azóta Dombrádon rostokolnak. De ha már túráztatni szeretnél, rakhattad volna Balsához, ahol belerobbantották az oroszok a folyóba a vasúti hidat, vagy rakhattad volna Herminatanyához, ahol a két vonal elágazik. Na mind1. A webes megjelenés viszont pedáns :-)
Matóval közös találat. Szerintem is nagyon távol van a kétpont egymástól, ráadásul a láda rejtekhelye egy vékonyka erdősáv szélén került elhelyezésre, ami komolyabb élményt nem fog okozni. Mindenesetre az is igaz, hogy a virtuális pont közelében nem igazán lehet találni jó rejteket. Köszönjük a rejtést.
Ismét visszatérés. A múlt heti nyírségi utunk során sietni kellett, így erről a multiládáról mondtunk le; most jött el az ideje, hogy le is vadásszuk. Eső utáni, szomorkás időben érkeztünk a dombrádi végállomásra, ami - szombat délután lévén - teljesen kihalt volt: nyugodtan sétálgathattunk a skanzen járművei között. Sokuk ismerős volt számomra: valaha Kapuváron láttam ilyeneket (vagy hasonlókat); a vasútállomásról közlekedtek a majorságokba. Különösen tetszettek a számomra ismeretlen eszközök: a kézi és motoros hajtányok, a vágánymérő, önürítős kőszállító vagon, vagy a nyitott utasszállító kocsik... Miután alaposan megnézegettünk mindent, s begyűjtöttük a jelszórészletet, a láda felé vettük az irányt. Közelébe érve nem mertem vállalni a felázott földútra való behajtást, ezért a környékbeliek furcsálló tekintete mellett leparkoltam az útszélre és az úton, majd a síneken közelítettük meg a dobozt. Csereajándékként mi mást tehettem volna bele, mint egy kismozdonyt.:-)
Mathauval voltunk itt, de úgy látszik, nem jó szöveget olvastunk le a kopjafáról, mert nem fogadta el a rendszer.
Kérem a rejtőt, Mathau képei alapján fogadja el a megtalálásom!
Én ezt nem értem...Ott voltam a kopjafánál leolvastam a jelszót, mégsem megy. Valamit lehet elnéztem volna?
No mindegy. Megnéztük a kiállítást, szuper volt, érdemes volt rászánni az a 10 percet.
A képek alapján kérném a rejtőt a találat elfogadására.
A ládát én meg még egy picit jobban elrejtettem, mert nagyon szét volt menve, vagy a szél vagy nem tudom mi, de 5 gally volt a dobozon, úgyhogy jól körberaktam, hátha nem megy szét megint. A láda környékén egyébként hatalmas és érdekes gombákkal lehet találkozni, úton a második jelszóhoz a vasút mellett az egyik fán is egy világos-citromsárgás BAZInagy, kb. emberfej nagyságú gombaféle figyel. A kisvasút fűtésének (öntöttvas kályha) hatásfoka szuper, egyből el kellett kezdeni strip-elni, mert dögmeleg volt:) Dombrádon a kiállítás király, az élet mintha megállt volna, nyugis, pici hely, itt se az izgalomba fognak beledögleni az emberek:)
Az első pontnál az út mellett parkoltam, mindenki szigorúan lelassított a vasúti átjárónál, tartva a trafizástól. Láda könnyen meglett, a második pontnál körbejártam a vagonokat és fotóztam párat.
Hajnali egykor keltünk, hogy a mai tervet teljesíteni tudjuk. Összesen 580Km-t autóztunk, ebbe 13 találat fért bele. A végére alaposan elfáradtunk, de sok szép élménnyel gazdagodva értünk haza estére.
Ez a láda volt a mai kilencedik megtalálásunk.
Nagyon meleg volt már, de megérte eljönni. Tetszett. Azért mentünk néhány kört, mire meglett a kopjafa. :)
Ideérkezésem pillanatában szemeregni, majd szakadni
kezdett az eső. Gyors jelszórészlet keresés a kopjafánál,
mint később kiderült rosszul......
Hála, "KPISTI" segítségével megoldódott.
Az egyes ponthoz érve, már a zápor el is vonult.
A vizes fűben irány a rejtek, ami egy odvas fatörzsben
meg is lett.
Mindig is kedveltem a keskeny nyomtávú vasutakat. Nagy meglepetés, hogy ebben a vasútsorvasztó világban ez a hangulatos kis vonat még működik egyáltalán. Nagyon tetszett a szabadtéri kiállítás, sajnos a múzeum zárva volt. Így is akadt látnivaló.
Külön elismerésem a leíráshoz. Minden tekintetben informatív, öröm volt végig böngészni. Gratulálok!
Szép kis tavaszi reggel, forgalom alig volt, lehetett menni. Kisvasutat láttam, de egyébként nyíregyi vagyok, és ahol lakok tőlünk 500 méterre kanyarog a kisvasút, úgyhogy gyerekkorom óta ismerem(sajna a többi vonat is erre száguld, őket is ismerem). A láda szépen körbe van kövezve.
A vasútvonalnak ezen a részén még nem utaztam. Most legalább megismertem néhány lényeges és értékes helyszínt. A nap folyamán sikerült a kisvonattal is találkozni, Sóstónál.
Szabolcsi körutat terveztünk FTommal és Hinterrel Debrecen - Nagykálló - Napkor - Vaja - Kisvárda - Dombrád - Nyíregyháza - Debrecen útvonalon 6:00 órás indulással, 16:30-as érkezéssel.
Az előrejelzés napos időt igért, de sajnos az csak Debrecenre volt igaz, nekünk felhős időnk volt és kaptunk egy kis esőt is. Ennek ellenére nagyon jó napunk volt, igaz csak negyed 7-kor tudtunk indulni, de 16:20-ra így is hazaértem és megtaláltam a 100. ládámat! 11 ládát találtunk összesen. Jó, hogy volt nálunk két GPS, mert egyszer az internetről az egyikre letöltött kordináta volt teljesen pontatlan, egy másik alkalommal viszont a két nappal ezelőtti áthelyezést az előző napi letöltésnek köszönhetően vettük észre, mert a másik GPS-en régebbi adat volt. Igazi kellemes meglepetés volt Nyíregyháza és környéke, jártam már párszor arra, de nagyon szép új helyeket fedeztünk fel a geocachingnak köszönhetően. Ez az 8. ládánk a mai napon. Teszett a vasúti park. A láda könnyen meglett egy nagy fa melletti tuskó tövében az árokparton.
Volt pár csalán, mi meg rövidnadrágban, de túléltük. A ládát Gabi egyből megtalálta, viszont a kopjafa koordinátái alighanem pontatlanok. Igaz, a pályaudvaron csak ez az egy kopjafa van, így a koordináták majdhogynem közömbösek.
Sajnos már sötétedett amikor meglett, így a kisvasutakat nem nagyon láttuk, de érdekes volt. :D
Ja.. Nem nagy fa töve, hanem kicsi.. Nem fa, hanem kő.. és a km kőre figyeljetek.. Cseles!
Újdombrád felől érkeztünk, így először a ládát kerestük meg.Mivel esett, nem volt a környéken senki, így nyugodtan logolhattunk. A kiállítás igencsak tetszett, az AISE vágánymérőre alig emlékeztem, pedig illett volna.
Második kör: ma 6.-án újra itt, mert a kopjafáról nem jó évszámot jegyeztem fel. Jól éreztük magunkat, köszönjük!
O.K! [wapon beküldött szöveg]
Togoval hajnalban indultunk Bp-ről, találkoztunk Kyrával és elindultunk ládázni.
Először a kopjafát kerestük fel, majd megnéztük a szabadtéri kisvasút-kiállítást. Tetszett! :o)
Ezután Kisvárdára mentünk és onnan visszafelé jövet megkerestük a ládát is.
Ezúton is köszönöm szépen Togonak az egész napi kirándulást, Kyrának pedig a társaságot és az idegenvezetést! :o)
Most már tudom, hogy errefelé minden vizet Lónyainak hívnak! :o)))
Ok [wapon beküldött szöveg]
Szabolcsi ládázás II. Indulás hajnali 5-kor, érkezés 11:30. 800 km, 12 láda, tavaszias idő, sok élmény.
12/12
A kopjafával kezdtük. Sajnos mivel sötét volt és a koo-k sem oda mutattak, kerestük vagy 20 percet, mire meglett. Nem vicces dolog a sötétben kopjafát keresni!
A láda hamar meglett, de a láda nem a leírásban szereplő helyen van, hanem egy kis fatuskó közelében, amiből hosszú hajtások nőttek ki. Szóval, nem terebélyes fa!
A rejtésben nem tetszett a pontatlan megfogalmazás, valamint a 2 pont egymástól való távolsága ( 5,6 km) miatt.
Ja, a síneket követtük a leírás szerint, de közben jött a kisvonat! Szerencsére ezt megláttuk!
Megvan. A láda közelében álltam, amikor a vasút túloldaláról átterelték a birkanyájat a levágott kukoricásba, rajtam és a ládán keresztül. Azt hittem egyikünk sem éli túl. A juhász barátságosan megkérdezte, hogy mit csinálok, modtam háttérképeket a telefonomra (lásd még PDA-GPS). Megnyugodott, én csak akkor mikor láttam, hogy jó messze jár(nak).
Az idei nyárias ősz talán utolsó meleg, verőfényes napja, nem hagyhattam ki. Kisvárdáról tekertem Nyíregyházára, így értelemszerűen a második ponttal kezdtem. Dombrád nagyon kedves kis város, mindig jólesik ide visszatérni. Aki tavasszal vagy nyáron jön, virágözön fogadja. A Tisza-partra is érdemes kimenni, itt van a környék egyik legnépszerűbb kempingje, strandja.
Bizony tennem kellett néhány kört mire megtaláltam a kopjafát, pedig majdnem kiveri az ember szemét. Az újdombrádi ponton a ládát könnyen megtaláltam, jó a rejtés, kár, hogy a közvetlen környéke nagyon szemetes: több kisebb zsáknyi szemét és műanyag flakon hever szanaszét. A láda őrzője, a karácsonyi plüssállatka nagyon kedvesen nézett rám, de mivel sajnos nem volt nálam csereajándék, visszagyömöszöltem a dobozba. Ahogy illik, megvártam a kisvonatot is, néhány kattintás a fényképezőgépen, aztán gurultam tovább.
Kellemes perceket szerzett nekem ma (is) a ládázás. Köszönöm a rejtőnek!
A ládát megtaláltuk az eredeti (régi) koordinátákon, a jelszó is megvan, de nem sikerült logolni.
Két dolog történhetett: a jelszót tegnap óta megváltoztatták (ma 2006.07.22-én este értünk haza és logoltuk sorban a szabolcsi ládákat), vagy valamit elírtunk (nem valószínű).
A doboz megkeresése nem volt az a nagy élmény. Jellegtelen helyen keresgélni, combig-derékig érő csalános-pókhálós dzsindzsásban. Persze kütyü nélkül hosszabb szakaszt kellett átkutatni, így talán érthető, hogy elegem lett belőle. A kisvasút végállomás viszont megérdemli a virtuális ládát!
A ládánál kicsit sok volt a vérszívó szúnyog. A kopjafa is könnyen meglett, bár azt nem igazán értem, hogy a koordináta miért nem oda, hanem a parkra mutat. Ismét egy közös megtalálás Pusival, a dolgok jelenlegi állása szerint úgy néz ki az utolsó...
Háromnapos rokonlátogatással egybekötött kelet-magyaországi ládázás Fűkockáékkal. Harmadik nap, első állomás: Nyirvidéki kisvasút. Mindkét pontja könnyen megközelithető. Könnyű találat. Fogynak a még meg nem talált kisvasutas ládák...
Szinte teljes egészében virított a láda fekete zacsija. A láda el van repedve!
A kiállítás érdekes volt.
Haza felé, kitérőt tettünk, megnézni az áradó Tiszát. Az elmúlt éjszaka 48cm-et emelkedett, de ez semmi, az elkövetkező időkre még 1 méter jeleztek előre.
Kyrándulás Kyrával, 12/1.
Tartósan ködös, zúzmarás napon jártuk be Kyra szűkebb pátriáját. Nem sok látszott a tájból, de ami igen, az nagyon hangulatos volt. Számomra jórészt ismeretlen még ez a vidék, vissza kell még jönni néhányszor, másféle viszonyok között is.
Végre egy tisztességesen működő, szép jövőjű kisvasút! Épp jött a szerelvény (egyetlen, füstölgő kéményű kocsi a dízel mögött), amikor a ládánál jártunk. A láda lyukas, sajnos ezt nem vettem észre az egyik korábbi logban, így nem hoztam pótlást. Mindenesetre jól becsomagolva tettem vissza.
Hideg rusnya ködös időben sikerült begyüjtögetnem. Az első pont hamar meglett. A második meglepett, mert figyelmetlenül olvastam el a leirást, és meglepett, hogy a megadott koordinátán semmi nem volt. Második olvasatra már rájöttem, hogy nekem ezt külön meg kell találnom. Na ez a ködben nem volt egyszerü, de egy kör futással megoldottam.
A kisvasutsorozat egy harmadával megvagyok ezáltal.
Zemplén 26/12
Dombrád ugye nem a Zemplénben van, de hát ritkán jut el az ember ilyen messze, így minden lehetséges ládát le kell vadászni. Meg augusztusban a kétnaposra sikerült nyaralásunkkor is már próbáltuk, de a Cigándi (már csak a mindenféle térképen létező) pontonhíd meghiúsította keresésünket. Akkor ránkesteledett, így nem kerültünk Kisvárda felé. Mai nap itt kezdtünk.
Egy férfi szívét mindig megdobogtatják a kisvonatok, pláne ha még vasutas is. Itt sokféle régi hajtányt lehetett teljesen szabadon megszemlélni.
Ezután átmentünk kocsival a ládához. Jó, itt megy el a kisvonat, de semmi több. Bár valószínű itt hosszabb életű a láda, mintha a végállomás közelében lenne. [gps nélkül]
befi
Dombrád számomra nem ismeretlen terület. Itt éltek a nagyszüleim, és élnek itt rokonaim is. Éppen egy esküvőre érkeztünk, és gondoltam ha már itt vagyunk, megkeressük ezt a ládikát! A park nagyon tetszett, elbóklásztunk a régi vonatok között. Viszont a doboz rejtése nekem már ennyira nem tetszett, szerintem túl könnyű volt, és túl egyszerű helyen van. Drive-in, mindössze a GPS miatt találtuk meg kis keresés után. De az autóval éppen melette parkoltam le. Ami nagy öröm volt számomra, hogy erre a kis túrára elkísért édesapám is, és mint ahogy az már a kezdőkkel lenni szokott, Ő találta meg a ládát... :) Azért ajánlom mindenkinek, mert a park nagyon szép, és aki szereti a vonatokat, az nem csalódhat!
A ládát hamar megtaláltuk. A kisvasút nagyon aranyos, és a vasútkiállítás is érdekes volt. Amibe csak tudtak beültek a gyerekek, de még mi is be-bekukucskáltunk a fülkékbe, nosztalgiázva, sajnálva, hogy már oly kevés kisvasút van az országban. A környékünkön Pálháza-Rostalló szakaszon működik egy, gyakran látjuk és van rá igény, hiszen mindig tele van túristákkal.
Köszönjük a láda rejtőnek, hogy ide is eljutottunk.
Andrea, János, Adrienn, Zelma, Viktória
A Bodrogköz után átjöttem pár geoláda erejéig a Tisza bal partjára. A végállomásnál kezdtem Dombrádon, utána következett a láda útban Tokaj felé. Nem ismerem a vonal többi részének lehetőségeit láda rejtés szempontjából, de ez a rejtekhely nem igazán tetszett.
A kisvasutak iránt elfogult vagyok, magam is rejtettem kisvasút ládákat. Annyi, de annyi kisvasút megszűnt már (lásd Bodrogköz) sajnos, vagy csonkolták, vagy hagyják elpusztulni pedig.. a nosztalgián túl is van bennük fantázia, a régiók, kistérségek satöbbi korában, persze ha ezek nem csak szlogenek.. De hagyjuk, eléggé elszomorító ez. Vannak ellenpéldák, vagy inkább jó példák is, szerencsére, ez ad némi reményt.
A webes ládaleírás vagy inkább kisvasút-leírás:)) kíváló, köszönöm!
Szeretem a geocachinget is, a kisvasutakat is, ráadásul épp a környéken töltöttük a hétvégét..... Remélem egyszer az összes kisvasutas ládát begyűjtjük. Itt Adrival (Somával), Kittivel és Zolival gyűjtöttem.
A huszadik láda a hétvégén, egyben a kétszázadik is.
Kyrával és dc3-ékkal kerestük meg, kicsit sietösen. Sötétedett és még elöttünk volt vagy háromszáz kilométer hazáig.
Becserkelve! [wapon beküldött szöveg]
Kyra és radpeter társaságában.
Remélem egyszer még végigzötyöghetünk a vonalon, például télen, mikor jól bedurrantanak a kályhába a vagonokban és nézhetjük a havas tájat.
És éljenek soká a még meglévő kisvasutak.
Szilveszteri dobozolásunk második állomásaként Nyíregyházáról Újdombrádra, a doboz felé mentünk tovább. A kisvasút sínpárja jó ideig az út mellett futott, majd hirtelen átvágott előttünk, és a műszer is elfordult balra. :) Először a síneken akartam megállni ("hát ilyenkor úgysem jár a kisvonat!" felkiáltással), de aztán mégsem.
Szépen begyalogoltunk a dobozhoz, ami azonnal meg is lett, mert szinte teljesen kilógott a rejtekből, nem fedte semmi. (Nekem 100-as átlagolás után koordinátának az N48° 11.786' E21° 51.798' 97m jött ki.) A logbookban volt "illetéktelen" megtalálásos log is, de szerencsére az illető tiszteletben tartotta a játékot, és nem tüntette el a dobozt. Vannak még rendes emberek. :)
Sajnos a rejtek környékének akácfáiból igen sok "hiányos", feltehetően tűzifának hordják el a környékbeliek. Kár.
A doboztól visszafelé aztán jött a meglepetés egy ütött-kopott kisvasút képében, ami két kocsival felszerelve szépen átkacsázott az úton előttünk. :)
A második pont Dombrádon elég egyértelmű volt, ráadásul szinte egyszerre értünk oda a kisvonattal a végállomáshoz. Nagyon aranyos a park, de valami iszonyatos sár van mindenütt, ami így eléggé lerontja az élményt. Csak tudnám, hogy ha már egyszer ráköltik a pénzt egy ilyen szabadtéri múzeum kialakítására, akkor miért nem lehet legalább részben normális sétautakat kialakítani? :(
Sajnos csak utólag vettük észre, hogy nem csináltunk fényképeket a múzeumról, mert még Kyráéknak integettünk egyet gyorsan, aztán mentünk haza szilveszterezni. ;)
Ui.: A ládaoldal részletességét külön meg szeretném dícsérni, látszik, hogy a rejtők sokat foglalkoztak vele!
drive in. a kopjafát odébb találtam, mint a gps mutatta, de a helybéliek kisegítettek. a park szupi. ilyenkor eszembe jutnak gyerekkorom modellvasutas élményei.
fűkocka
Köszi nektek, érdekes és szép helyre hoztatok. A lányom sikeresen "megfertőződött" e modern kori "kincskereséssel". Tettünk bele csuda érdekes dolgokat. Nagyon élveztem gyermekem őszinte őrőmét. Bejelenteni, végülis az elrejtő segítségével sikerült, mert elnéztem a jelszót, amit telefonon egyeztettünk. A vasúti kiállítás élvezetes, értékes. Másoknak is látnia kellene.
Prücsök, Scamel
A ládát a együtt indultunk el megkeresni GPS nélkül, és nagyon könnyen és gyorsan megtaláltuk, Dani vette észre. Tényleg közel van a vonat, a képen szerintem jól látszik, mennyire. A vasúti park is nagyon érdekes, a fiúk nagyon élvezték. Anyamaci, Pobocs,Dani,Balázs
U.I.:Az utolsó kép már a Tisza partján készült.
Ez extrémre sikeredett, mert este 8 körül értem Újdombrádra, és már tök sötét volt. Elő a fejlámpával! Irány a sínek mentén! Ez eléggé drive in (kb. 200 m a falu szélétől), azt hittem, legalább egy rendeset sétálok ;-(
Dombrádon egy rövid kérdés a helyiekhez kopjafa ügyben, majd egyszerű találat. A szabadtéri kiállítás még így este is "látványos" volt.
Anikó ibrányi, így ez a kisvasút nem volt újdonság számunkra. Dombrádon még nem voltunk, tetszett a kiállítás, sajnos a múzeum nincs nyitva hétvégén.
A logfüzet szerint a láda még Csuhás előtt átélt egy véletlen megtalálást is, a megtalálók rendes emberek voltak, szabályosan logoltak.
Anikó, Gergely, BBird
Ennek a láncnak minden tagját szívesen járjuk be... mindketten csemegézünk kedvünkre a látnivalók közül... s Csuhás olyan bőszen magyaráz el mindent Iminek, hogy valami a 21. ládika végére biztosan rá fog ragadni a mozdonyok, vonatok, s mindennemű guruló-és hajtóművek műszaki ismeretéből:o))) Persze nem kell őt sem unszolni, hiszen mint nagy Gombos Jim rajongó, szívesen néz meg mindent, mi vonat... s egyszer fel is ülnek majd, hisz Imi össz-vissz kétszer ült eddig kis vonaton - van mit pótolni az élményből:o)))) ...és szerencsénk is volt ezúttal, jött a vonatka rendületlenül, megmutatva magát nekünk... és ami az élmény élménye: a dobozkához vezető út mentén hatalmas napraforgó mező díszeleg - immáron teljes pompájában... s Imi, ki szerelmese a napraforgóknak, bevetette magát az sárgaságba öltözött csudák közé, s fotózott, míg csak tehette.. :o)))