geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

1037. Visegrádi séta és Fellegvár (GCVITA)

a "visegrádi kilátás"

Megjelenés időpontja: 2004.08.13 18:55
Utolsó lényeges változás: 2020.04.15 09:49
Utolsó változás: 2020.04.15 09:55
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+6V)
Elrejtők: Amancsics -> skiccpausz
Ládagazda: skiccpausz
Úthossz a kiindulóponttól: 6000 m
Megtalálások száma: 536 + 12 sikertelen + 19 egyéb, grafikon

A COVID-19 koronavírus miatt kialakult járványügyi helyzet miatt, bizonyító erejű képpel megtámogatott, jelszó nélküli logot is elfogadok megtalálásként. A lényeg, hogy nem kell a ládához hozzányúlnod a jelszóért, elég csak egy fotót készíteni a rejtekről, illetve a környezetéről.

Hétállomásos, Visegrád nevezetességeit a főesperesi templom romjától a Fellegvárig bemutató multiláda. A valódi láda megszerzésért mászni kell. Minden nevezetességet és kiállítást végigjárva egésznapos elfoglaltságot jelent a végigjárása.

A ládába TravelBug NEM helyezhető.

Leírás

Kiindulási pontnak a
 N 47° 47,841' E 18° 58,780' 172 m [GCVITA+parkoló] ponton lévő parkolót ajánlom.

1. pont
Az első pont a főesperesi templom romja  N 47° 47,837' E 18° 58,948' 191 m [GCVITA-1]. A jelszó első részlete a romtól az úton keleti irányban kb. 50 m-re lévő transzformátor számának első két karaktere (2szám) (sárga táblán, a fennmaradó szám: 436)

2. pont
A következő pont a Sibrik-domb római kori és kora középkori emlékeivel  N 47° 47,874' E 18° 58,775' 172 m [GCVITA-2]. A jelszó második részlete a megadott koordinátán lévő objektumon lévő évszámok (3db!) utolsó karaktereinek összege. (2szám)

3. pont
Ezután következik a Salamon-torony  N 47° 47,791' E 18° 58,618' 159 m [GCVITA-3]. A jelszó harmadik tagja a megadott koordinátától látszik. A szembe lévő téglafalon van egy felfestés, annak a színe.
(vicces, hogy ez még mindig itt van...:)

4. pont
Innen tovább kell sétálni a Királyi Palotához  N 47° 47,490' E 18° 58,372' 106 m [GCVITA-4]. A jelszó a Királyi Palota bejáratával szemben lévő történelmi játszópark-nál található tűzcsapon a feliratok közül a "fordulat nyitás-zárás" értéke, tizedesjel nélkül (3szám).

5. pont
Az ötödik pont a Keresztelő Szent János plébániatemplom  N 47° 47,149' E 18° 58,234' 109 m [GCVITA-5]. A jelszó a temlom oldalában fellelhető vízrajzi magassági jegyen lévő első két szám. (2szám)

6. pont
Az utolsó előtti pont a Fellegvár  N 47° 47,615' E 18° 58,918' 308 m [GCVITA-6]. Jelszórészlet, az itt található emlékmű magyar szövegrészében fellelhető évszámok számjegyeinek(!) összege. (2szám)

7. pont - a láda
Ha mindezekkel megvagy, indulhatsz a ládáért. Ennek helye:
 N 47° 47,630' E 18° 58,767' 287 m [GCVITA-7] A ládában található a jelszó utolsó részlete.
A láda az emlékműtől É-i irányba, az ösvény-kanyar felett található egy fa földközeli odvában.

Talán többeknek feltűnt már a Fellegvár alatti meredek lejtőn lévő fehér, "V"-t formázó emlékmű. Ezt az emlékművet Viktorin József plébános tiszteletére emelték, aki annak idején sokat tett Visegrád fejlesztése érdekében.

A láda megközelíthető a Fellegvár felől, az OKT jelzésen Visegrád felé indulva, majd jobbra fordulva, ahol a felfestés jelzi.

A Fellegvár rövid története

A tatárjárás után a XIII. században IV. Béla király építtette ki a visegrádi erődítményrendszert, melynek legelső és legfelső része volt a fellegvár. A további századokban szinte mindegyik királyunk hozzájárult néhány falövezettel, erődítménnyel, épületrésszel az együtteshez.

A Fellegvár jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, hogy Károly Róbert még a Szentkoronát is Visegrádba hozatta, ahol is két évszázadig őrizték. Érdekes adalék, hogy 1440-ben Luxemburgi Erzsébet királynő egyik dajkájával, Kottaner Ilonával innen lopatta el a koronát, a korabeli históriák szerint sikerrel, hiszen pár hónapra rá az ellopott koronával koronázták meg csecsemőkorú fiát, a későbbi V.Lászlót.

A török háborúk idején számtalan ostromot állt ki a vár, majd a magyarországi váraknál megszokott sors intézte el véglegesen, az osztrákok lerombolták a még épségben maradt falakat az 1700-as évek elején.

A teljesen feledésbe merült romokat a dunai gőzhajózás beindulta után a XIX. század második felében fedezték fel újra, de a rekonstrukcióra a XX. sz. második feléig várni kellett.

Salamon töke

A Salamon-toronyhoz kötődik az ismert mondás: "Fénylik, mint Salamon töke".
A hagyomány szerint amikor Salamont bebörtönözték, a torony összes ajtaját befalazták, az ablakokat ökörhólyaggal takarták, az őrség éjjel nappal őrizte, a tornyon kívül körbefutó folyosón sétálva. Az őrök feladata volt, hogy sötétedés után minden ablakba tegyenek egy-egy töklámpást, hogy éjszaka is lássák a rabot. Ezek fénye messziről látszottak, s aki feltekintett a toronyba, láthatta: fénylik Salamon töke...

Egyéb információk

A régi ládaoldal

Flag Counter

KRW értékelés (333 db): környezet: 4.78 rejtés: 4.24 web: 4.53 átlag: 4.52

infernus 2021.10.18 18:35 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.39
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

nszk 2021.10.17 15:20 - Megtaláltam

Karaliosz 2021.10.17 13:16 - Megtaláltam
Ez a láda is pipa. ;) Köszi a rejtést. [Geoládák v3.12.2]

Klari2006 2021.10.03 17:00 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A legtöbb leolvasandó szám kopott, nehezen olvasható. A 3. ponton a falfestés színe kétesélyes, de kitalálható. Mi is az 5. ponttól kezdtük, majd 6,7,1,2,3,4 lett a sorrend. Sok szépet láttunk, és jól el is fáradtunk, de jó volt.

Sánta8 2021.10.03 16:57 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

Malni 2021.10.03 15:27 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Gyerekkorunk óta Visegrádon nyaralunk Hugival. [Geoládák v3.12.2]

Tibi1983 2021.09.27 12:58 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.06
Köszönöm a munkádat és a lehetőséget!
Megtaláltam!
Örülök, hogy megmutattad. [Geoládák v3.12.1]

20210928_14331620210928_172428
20210927_12441220210927_123620
20210927_102902
gelo 2021.09.26 12:38 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

tszkato 2021.09.09 12:30 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Az első séta sógornőmmel és barátnőmmel még augusztusban. Ma már egyedül indultam a ládáért, az előző logok alapján tartottam a tereptől, de meglepően hamar megtaláltam a ládát. A 2. pontnál feltárásokat végeznek, igy az objektum körbe van kerítve, felszerelési targyakkal körbe rakva. Az egyik régész segítségével megvannak az évszámok- azt hiszem-. A plébániatemplomnál is csak találgatni lehet a vízrajzi magassági jelen a számokat a rajta lévő festék miatt. Eddig a jelszót nem sikerült mégsem elfogadtatni, pedig a Salamon toronyhoz a felfestésért ma ismét visszamentem. A logokat olvasva jöttem rá, melyik falat is kell keresni. A készült fotókat este feltöltöm, amik alapján kérem a találat elfogadását. Köszönöm Skiccpausz segítségét! [Geoládák v3.11.3] [Geoládák v3.11.3]

Sibrik dombSalamon toronynál
és benttörténelmi játszópark
Királyi palotaFellegvár
Viktorin emlékműnél-1Viktorin emlékműnél-2
Zsoland 2021.09.01 12:38 - Megtaláltam
Ezt is megtaláltuk, köszönjük! [Geoládák v3.11.3]

ukata79 2021.08.28 17:30 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

ÁFÉSZ 2021.08.24 16:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3.5 web: 5 átlag: 4.50 súly: 3.65
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Sajnos a láda rejtése nem méltó Visegrádhoz és a gyönyörű látnivalókhoz!
A dzsindzsa sem lélekmelengető, de a (letépett) tiltó szalagok is jelzik, hogy veszélyes vagy környezetet romboló a megközelítése.
Ezen kívül szerintünk a rejtekhely nem odú, hanem gyökerek közötti-alatti hely.
De az út valóban értékes.

Prizma 2021.07.27 18:07 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

narp 2021.07.25 12:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.44
Sajnos a ládát nem találtuk A rejtőnek emailban küldtem képeket. Kérem az elfogadást

[Jóváhagyta: skiccpausz, 2021.08.01 09:07]

LionDaddy 2021.07.21 12:38 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.46
Nagyon régen szemeztem már ezzel a multival és több pontján jártam már nem is egyszer, de összességében és egybefüggően eddig még nem jött össze a bejárása. Az ismert helyek miatt leginkább az eddig még általam nem látott Viktorin emlékmű és annak helye érdekelt, ma jött el az alkalom, hogy egy kirándulás keretében Anitával ezt is felkeressük.
Mivel (szerencsére) nem pontról pontra multi, a kocsit az 5. pontnál tettem le és innen jártuk be a kört 7-6-1-2-3-4 sorrendben. Ennek az az előnye is megvolt, hogy így a teljes szintemelkedést rögtön a túra elején letudtuk és a vége már csak ereszkedés volt vissza a Duna partjára.
Az időjárás ideális volt, az erdőben éppen csak 20°C volt és kellemes szellő is fújdogált, így jó tempóban jutottunk fel a Fellegvárhoz. De előtte természetesen kis kitérőt tettünk az említett "V" emlékműhöz és a ládához. Az emlékműtől pazar kilátást élvezhettünk a Dunakanyarra, kicsit továbbhaladva pedig a volt várfal szikláiig is eljuthatunk. Innen is lőttem pár képet, aztán rámentem a ládára. Nem adta magát könnyen, mert a hegyoldal törmelékes és az előző napi esőnek köszönhetően csúszott is, de jó 10 perces keresés után meglett a keresett fa és a láda is. Persze a legnagyobb dzsindzsa közepén, pár lépésre egy kidőlt, többtörzsű fa mellett.
Egy kis szerelésigazítás (toklász és egyéb tüskés kis bogyók túracipőből és zokniból való eltávolítása) után lesétáltuk a maradék pontokat, begyűjtöttük a jelszórészleteket, fotóztunk és élveztük a csodás időjárást és környezetet. Zárásként (és kalóriapótlásként) pedig elfogyasztottunk egy remek ebédet a közeli Palotaház étteremben.
Összességében egy nagyszerű napot sikerült ennek a multinak a megkeresésével eltöltenünk, amibe belefért a rég áhított és mindig csak lentről meglesett "V" betű is.
A kör távja 7,4 km lett, a szintemelkedés pedig 282 m.

Végül pár szó a rejtésről...
Minden részlet a helyén van és többé vagy kevésbé (pl. 5. pont) olvasható vagy kikövetkeztethető (pl. felfestés a 3. ponton), de valahogy mégsem az a rejtőtől megszokott magas, "Skiccpauszos" színvonal. Ezek a leolvasós jelszóhordozók sem ma, de már pár éve sem mentek volna át a moderáción. Érdemes lenne elgondolkodni egy teljes felújításon és "újrarejtésen". Ettől függetlenül...

Köszi a rejtést! :)

Béla 53 2021.06.21 21:59 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.5 teszt]

Búr 2021.06.19 14:51 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.89
Az első hat pont könnyen ment, de a végláda feladta a leckét. Nem szeretek segítséget kérni, de fél óra hegyoldal túrás után úgy goldoltam ez a láda is megérdemli hogy a végére járjak. Először felhívtam nrudi-t, majd skiccpausz-t is, aki készségesen kisegített a hiányzó jelszórészlettel is. Sajnos a végládát továbbra sem találtam meg. A segítségekért nagyon hálás vagyok. A kilátás a Dunára igazán nagyszerű!
Köszönöm hogy megmutattad nekem!
[g:hu+ 2.7.4]

IMG_20210619_135844IMG_20210619_135812
IMG_20210619_135801IMG_20210619_132113
utigabi60 2021.06.13 13:05 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.0]

nrudi 2021.06.05 19:52 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! ZMER [Geoládák v3.10.5]

laulic 2021.05.24 12:37 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönöm a rejtést!
Pro tip: a ládát (7. pont) ne a Fellegváron keresztül közelítsük meg, mert lezárt építési területen kell átmenni, és kerítést is kell mászni hozzá :) [Geoládák v3.10.5]

kiss.daniella 2021.05.24 12:37 - Megtaláltam
#46 [Geoládák v3.10.5]

bernipeti 2021.05.23 13:34 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.28
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
Nagyon szép vidék! Az első öt pontot egy korábbi látogatásunk alkalmával kerestük fel. Akkor is, most is eléggé esett az eső. [Geoládák v3.10.5]

Thedavid24 2021.04.26 23:55 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

Bennnybenő 2021.04.25 15:06 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Korigumi 2021.04.25 15:03 - Megtaláltam

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (567 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.