1136. Tenkes Víztározó (GCTEVI)

Itt balra (2005.)

Pince volt valamikor... (2005.)

...ez is (2005.)

A víztározó 2005-ben

Az építményen (2005.)

Siklós (2005.)

Pincék, háttérben a Szársomlyó (2005.)

A rejtés (2005.)

Megye/ország: Baranya

Elhelyezés időpontja: 2005.03.30 14:00
Megjelenés időpontja: 2005.04.01 20:10
Utolsó lényeges változás: 2012.05.12 08:53
Utolsó változás: 2022.08.07 19:52
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Chiga (meggyógyította Strombus 2012.)
Ládagazda: Chiga
Megtalálások száma: 320 + 8 egyéb
Megtalálások (havi bontásban):

A legaktívabb hónap 2005-04 volt 11 'Megtaláltam' loggal,    OFF

A láda a víztározó nyugati falának tövében van elrejtve, kövekkel takarva.
FIGYELEM! A környezet az eredeti, 2005-ös rejtéshez képest erősen megváltozott. Gyakorlatilag járhatatlanok lettek a korábban autóval is közlekedett utak, valamint területeket is elkerítettek, ami rendkívül megnehezíti a láda megközelítését. Csak olyanoknak ajánlom, akik a kihívásokat (is) keresik. Csak azért nem állítottam 5-re a terep szintjét, mert technikai felszerelés nem kell hozzá, de elszántság, "bozótálló" ruha annál inkább. Esetleg érdemes GCKAT felől próbálkozni.

Geoládám a Villány-Siklósi borvidék sikósi részét hivatott bemutatni, és testközelbe hozni egy kellemes túrával. Az út ebből adódóan szőlőföldek és pincék között visz, érdemes nyitott szemmel járni.

Régi megközelítése (Mára ez gyakorlatilag járhatatlan lett, esetleg télen, kisebb vegetáció idején lehet erre próbálkozni.): Kiindulópontnak Siklóst ajánlom. A Szabadság utca végén levő hármas kereszteződés középső ágán kell menni, itt nemsokára elérjük az elkerülő utat, ahol érdemes leparkolni  N 45° 51,910' E 18° 18,194' 117 m [GCTEVI+parkoló] Innen már földes az út, a bavállalósabbak maradhatnak az autóban, elvileg a szőlősgazdák is gépkocsival járnak föl. Majd egy újabb Y elágazóban a bal oldali ágat kell választani, itt: N 45° 52,096' E 18° 18,216' 142 m [GCTEVI+1kereszt]

Pár évtizeddel ezelőtt itt:  N 45° 52,339' E 18° 18,235' 165 m [GCTEVI+függőhíd-hely] egy függőhíd volt, sajnos mára lebontották, pedig gyerekkoromban sokat játszottunk rajta. Érdemes elnézni ide is, hátha visszaépítik valamikor. Ez egy rövid kitérő, nem kötelező felkeresni a találathoz!
Ha személyautóval jöttök, akkor ennek a pontnak a vonalánál nem nagyon lehet feljebb menni, mert az út gyakorlatilag megszűnt.

Gyerekkorom óta ez a kedvenc helyem a Tenkesen. Mindig volt egy bizonyos misztikuma a környezetnek, hiszen egy nem igazán odaillő betonplacc emelkedik ki a földből. Eddigi információim szerint az építmény valamikor a két világháború között épült, és a környék szőlőtelepítéseit segítette, esővizet tároltak benne.

Nem az objektum miatt érdemes ide ellátogatni, hanem a kilátásért és a jó borokért. Szerintem innen lehet a legjobban rálátni Siklós városára, és ha egy kis szerencsétek is van (nem túl párás a levegő) még Horvátországba is átkémlelhettek. Távcsövet érdemes vinni. Miután jól kinézelődtétek magatokat, érdemes felkeresni egy-két pincét.

A Villány-Siklósi Borvidéken Villány inkább a vörösborok, Siklós pedig a fehér borok hazája.
A klíma szubmediterrán, az ország legnaposabb, legmelegebb vidéke. A magas hőmérsékletet a Földközi tenger felől érkező meleg légáramlatok is segítenek fenntartani.
Már a kelták is foglalkoztak szőlőtermesztéssel a régióban, a római borászok létéről bizonyítékok is vannak. A tatárjárás után a magyarok főleg a várak körül foglalkoztak szőlőtermesztéssel, ami ebben a régióban Siklóst és Szársomlyót jelenti. A török hódítás alatt Villány gyakorlatilag elpusztult, de a környékbeli falvak lakossága megművelte a villányi szőlőket is. A törökök szerbeket és szlávokat hoztak az elnéptelenedett területekre, ők hozták magukkal a kadarkát és a bogyók erjesztésének technológiáját a vörös borokban. A XVII. század végétől, a török hódítástól megtizedelt lakosság helyére németeket kezdtek betelepíteni. Pincék sorait építették, és a villányi borok hírnevét sikerült messzire röpíteniük.
A fehérszőlők közül az olaszrizlingre, traminire, hárslevelűre, és az utóbbi évtizedekben a chardonnay-re koncentrálnak a termelők. (www.borbanavigassag.hu)
2 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (210 db): környezet: 4.15 rejtés: 4.03 web: 4.28 átlag: 4.15

g-tabe 2022.09.23 15:27 - Megtaláltam
Megvan, köszi!
Sokkal könnyebb volt, mint amire a leírás(ok)ból számítottunk.
A GCKA:M1 felett induló vadcsapáson viszonylag egyszerűen el lehetett jutni a tároló fölötti szőlőskertig, majd a kerítést követve a ládáig.
A hasadékot északról kerültük, ahogy a csapások vezettek. Az állatok sem szeretik az akadálypályát :-)

"J&J" 2022.09.22 13:32 - Megtaláltam
Kicsit tartottunk ettől az úttól, mivel elég tüskésnek igérkezett. Odafelé a GCKA-tól indultunk (kb 400m légvonalban a láda), és amennyire lehetett, a szintvonalat követni. Próbáltunk nyílt terepen haladni, de persze hogy beleütköztünk egy mély vízmosásba. Innen még 250 m a láda. Ez volt a legnagyobb akadály, erősen sáros, csúszós, meredek lemászás, majd fel a túloldalon. Itt volt valami ösvényféle, ami hamarosan kijutott egy füves domboldalra, itt könnyen lehetett haladni. Elértünk egy kerítésig (szőlő), de ezt megkerülve egyszerűen elértük, és megtaláltuk a ládát.
Visszaúton már ügyesebbek voltunk, nagyobb jobbkanyart tettünk, igy kikerültük a vízmosást, majdnem végig ösvényeken, vadcsapáson mentünk és bozótból sem volt több az átlagosnál.
Segítségnek az oda-vissza út: GCTEVI.gpx
Kösz a rejtést, a kilátás nagyon jó!
[g:hu+ 2.10.4 teszt]

Ásványvadász 2022.08.17 15:12 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.19
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
Vokány szőlőhegy felől érkeztünk. A rejtektől 40 méterre kerítés állt az utunkba. Alatta átgurulva, percek múlva a láda meglett.
A doboztetőnek már csak egy füle van.

M.Sasa 2022.08.11 12:40 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.95
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Én a GCKA 1-es pontja felől támadtam a ládát, amit sokkal könnyebb volt megtalálni, mint odajutni!
A GCKA-t keresőknek: Az 1-e s pont és a GCTEVI ugyanolyan magasan van (257 ill. 258m, egymástól 420m légvonalban), ezért nem kell átkelni a mély hasadékon, meg kell kerülni! Indulj el a ládák szintvonalán (mintha egy út lenne), ha akadályba ütközöl lehetőleg északról kerüld ki, így a hasadékot északról elkerülöd. Az északra lévő kerítés felé indulj, kövesd kb. 50m-en keresztül és utána térj le balra. Segítség a sok vadcsapás, de így is sok a szúrós-karmolós ág/bozót. Nekem kb. 20 perc volt az egész. Így is extrém nehéz az út, meredek hegyoldalon kell szúrós bozótosban menni és navigálni, gyerekeknek egyáltalán nem ajánlott, csak kalandvágyóknak! De én azért élveztem, bár szereztem pár karmolást, amit igencsak csípett a harkányi gyógyvíz...

Hegyi túra 2022.08.10 13:35 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést!

fkmaster 2022.08.10 13:30 - Megtaláltam KRW környezet: 3 rejtés: 2 web: 4 átlag: 3.00 súly: 4.42
Tenkesi körtúránkba illesztettem bele ezt a kis kitérőt, a GCKA két pontja közé. Kerítésmászással viszonylag gyorsan megközelíthető a láda, bár tartottam attól, hogy a szőlőben dolgozóknak mennyire tetszik ez. Nem gondoltam volna, hogy ennél a ládánál fogok kesserkollégával találkozni, de mások is szeretik a kihívásokat.

sipsza 2022.08.06 19:19 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

adamszo 2022.08.06 19:19 - Megtaláltam
Az odajutás nem a legkönnyebb. Egy helyen kerítést kell mászni és utána bozótban küzdeni. Viszont megéri a küzdelem, mert a tározóról gyönyörű a kilátás.

bakfitty25 2022.08.01 14:48 - Megtaláltam
TFTC & TFTH!
A ládagazdának köszönöm a rejtést és ezáltal az újabb pontszerzési lehetőséget.
A koordináták pontosak, a hint korrekt.
Láda: Sérült, le vannak törve a fülei.
Logbook: OK
A terepviszonyokat illetően csatlakoznék BuBiPuma bejegyzéséhez. Bozót-, fű-, toklászharc minden mennyiségben, az út sok helyen járhatatlan, illetve kerítések nőttek ki a földből.
Aki a kihívásokat keresi, szívből ajánlom. :-)
[Geoládák v3.12.10]

Skali&Margó 2022.06.06 12:45 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.27
OK!

BuBiPuma 2022.05.01 16:56 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 2 átlag: 3.67 súly: 3.47
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.8]
A rejtéshez indulás előtt viszaolvastam pár logot, de mint utóbb kiderült, nem eleget :( Odaúton a 4. segédpont vitt félre, bár a leírásban benne van, hogy nem szükséges a megtaláláshoz, de a helyszínen már csak a térképet nézve ezt az infót elfelejtettem. A térdig, néhol derékig érű fűben, bokros-kisfás területen bukdácsolva ez rossz dolognak tűnt, de később kiderült, hogy "á dehogy, lesz ez ennél sokkal rosszabb is" :) Ideális rejtekhely az ilyen terület az őzek nappali pihenéséhez, és tényleg, kettőt is felzavartam, amíg elértem a tuhu-n jelzett földesútra (ez a szakasz a loghoz csatolt képen a ?????? -es kék nyíl).
A rejtéstől visszafelé már okulva a felfelé elkövetett 'hibámból', végig a tuhu-n jelzett földesúton jöttem - az utolsó kanyarig, mert ott az út megszűnt létezni. Ez egy kb. 150 méteres szakasz, ami teljesen járhatatlan, esetleg bozótvágó + lángszóró kombinációval lehetne egy szűk csapást készíteni rajta keresztül (ez a szakasz a loghoz csatolt képen a "járhatatlan" piros nyíl). A szőlők felé az átjutást egy kerítés akadályozza. A visszafordulás helyett a kerítés mellett haladást választottam, ez volt a harmadik hülye ötletem aznap délután a GCTEVI-nél :) Lépésenként megállva, igen lassan haladva, a világ összes szúrós növénye között, jópár ruha- és bőrszaggatás árán értem el vissza a civilizációba. Ez így mégegyszer a "soha többet" kategória nálam; bár tudom, hogy vannak kesserek, akik élnek-halnak a bozótharcért, és szerintük ez a geocaching sava-borsa. Számukra nagyon ajánlom, egy igazi ínyenc falat ;)
Tudom, régi rejtés, és sokat változott azóta a környezet (a természeti és az épített is); éppen ezért szerintem jobb lenne a ládaoldalon a jelen helyzetnek megfelelő leírást készíteni, hosszú időre visszatekintve sok logbejegyzés szól erről a problémáról... Ha egy kezdő, tapasztalatlan kesser fut ebbe bele, ráadásul pl. családostúl, kisgyerekekkel, hát, úgy megutálhatják az egészet, hogy egy életre elmegy a GC-től a kedvük.

GCTEVI_01GCTEVI_02
GCTEVI_03 térdig érő fű és bokrok - vadcsapásonGCTEVI_04 az út, ami nincs - felülről
GCTEVI_05 a kerítés melleti állapotGCTEVI_06 a járhatatlan szakasz alulról
fatibi1 2022.04.16 17:06 - Megtaláltam
[g:hu+ 2.7.16]

Barbidzsiii 2022.03.26 12:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.7]

Jekeba29 2022.03.07 09:54 - Megtaláltam
[g:hu+ 2.7.16]

D.D.Anna 2021.12.31 17:46 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.33 súly: 3.24
Megtaláltuk, köszönöm. Mi is vadcsapásokon kavarogva, bokrok között bújkálva jutottunk el a ládához vezető útra, de legalább nem volt unalmas a kirándulás :) [Geoládák v3.12.5]

tothadam86 2021.11.20 13:55 - Megtaláltam
Megtaláltam-8)- [Geoládák v3.12.2]

Moncsiroli 2021.11.12 09:40 - Megtaláltam
Köszönöm

kitkat0123 2021.09.26 10:46 - Megtaláltam
Nagyon szépen köszönöm a rejtést és a munkát, amit a láda kihelyezésébe fektettél.
[Geoládák v3.12.1]

Robogo 2021.09.26 10:45 - Megtaláltam
Villányi-hegységi kirándulás második napján kerestük fel a ládát kitkat0123-mal. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Szállásunk Harkányban volt, indulás előtt még megkerestük a Harkányi arborétum ládát, ami pont a szállásunk mellett volt. Ma utunkat Siklós fölött a hegység déli lábánál kezdtük, majd Villány felé haladtunk. Érdekes volt a szőlőkön átmenni. Gyorsan meglett a láda.
Köszönöm a rejtést!

EmesESE 2021.06.30 11:38 - Megtaláltam
Megpróbáltuk alulról, ott egy kerítés állta utunkat ami már több helyen javítva volt. Mi nem bontottuk meg a kerítés, és továbbvezető ösvényt sem láttunk a kerítés túloldalán.
Megpróbáltuk felülről innét nem vezetett érdemi út, megközelítési lehetőség a rejtekhez.
A feltöltött képek alapján kérnék egy jelszó nélküli megtalálás elfogadást, és javaslom a leírás pontosítását.

[Jóváhagyta: geocaching.hu, 2021.07.30 11:50]

GCKA-1 tőlKerítés 1
Kerítés 2GCKA-2-től
Szabibi 2021.05.26 09:25 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 3.16
Számtalan csodás vadvirág veszi körül ezt az erődítményszerű felhagyott viztározót, és a kilátás is szép.

Mimi92 2021.04.24 18:02 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.15
Köszi a rejtést. Megint egy olyan hely ahova soha nem jutottam volna el ha nincs ott láda. Szép a kilátás, lenyűgöző, hogy milyen régóta csak ott van. Én a vokányi szőlő hegy felől közelítettem. Valaki esetleg mászott már le?

Koszt Andi 2021.04.10 11:53 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

Paul 2021.01.23 14:05 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.0]

Béla 53 2020.11.11 11:14 - Megtaláltam
[g:hu+ 2.4.5 teszt]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (328 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.