Megye/ország: Veszprém
Elhelyezés időpontja: 2006.12.22 11:47
Megjelenés időpontja: 2006.12.24 22:20
Utolsó lényeges változás: 2016.10.01 14:11
Utolsó változás: 2023.07.11 20:51
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Janó
Ládagazda: Tibi1983 Nehézség / Terep: 2.5 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 1500 m
Megtalálások száma: 608 + 2 sikertelen + 7 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
Magasan a Cuha szurdok felett, egy szikla üregben, kilátással a szurdokra és a vasútra. 20x15x5 cm-es kis kékfedelű doboz.
Kérlek ne indulj neki "vakon", sötétben, csúszós, jeges időben és gondolkodás nélkül!
Figyelem!
A láda közelében található ferrata költési időszakban (02.15-07.15-ig) nem használható. A pálya alsó szakasza ki van szerelve!
Megfelelő felszerelés és gyakorlat híján semmiképpen ne használd !!
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A Cuha vadregényes szurdokvölgyét sokan ismerik, a patak mellett kanyargó sétautat valószínűleg az itt játszók többsége már számtalanszor megtette oda-vissza gyalog, futva, bicóval vagy vonaton.
Geoládák is vannak a közelben, de most egy olyan helyre csalom a társaságot, ahol valószínüleg még csak kevesen jártak.
A ládához nem vezet út, lehet választani meredek hardcore verziót, de van természetesen "királyi út" is - a hozzám hasonló tériszonyosoknak ezt kell megtalálni. (~1.5 km 100m szint)
A feljutást nem részletezem, ez is része a feladatnak, mindenki megtalálhatja az erőviszonyának megfelelőt.
A láda viszonylag nyilt részen van, szép kilátással a patakvölgyre és a vasútra, napos tiszta időben ajánlott. A rejtektől nem messze egy kis természetes piknikező hely van, ahol a gyönyörködés közben megpihenhet a vándor.
A hely vasútbarátoknak is ajánlható, a rejtektől a jelenlegi országhatárokon belüli egyik legszebb hegyi pályában gyönyörködhet a ládász.
Egy kis videórészlet amit a rejtéskor készítettem itt.
"A vonal legszebb és műszaki szempontból leglátványosabb szakasza a Porva-Csesznek-Vinye közti 4 km. Itt Magyarország egyik legmeredekebb normál nyomtávú vonalrészén, három alagúton halad át a vonat és egy kisebb valamint egy nagyobb völgyhídon kétszer keresztezi a Cuha-völgyet. A meredek, sziklás hegyoldalban hosszú szakaszon támfalak tetején vezet a pálya, valamint itt található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút is. Az első és harmadik alagút után rögtön völgyhídon halad át a vonat, utóbbi fölött a vasútépítés emlékműve is megtalálható."
(részlet A Cuha-völgyi Vasút Védnöki Testületének állásfoglalásából)
"A Magas-Bakony vonulatait átszelő Cuha-patak szűk, nagyesésű, néhol erősen kanyargó szurdokvölgye nem igazán alkalmas vasútvonal vezetésére, ezért az itteni pálya építése rendkívüli műszaki felkészültséget igényelt a kor szakembereitől. Kiváló munkájukat dícséri, hogy hazánk egyik legszebb fekvésű nyomvonalát hozták létre. Gyakran a meredek hegyoldalak szikláinak lerobbantásával alakították ki a vaspályát, három helyen pedig csak alagutak fúrásával tudták továbbvezetni a síneket..." (részlet a tanösvény vasúttörténeti táblájáról)
Kellemes kirándulást !
A ládát 2016. májusában vettem át Janótól, ezúton is köszönöm neki! XXXII. Geocaching Fesztivál és Verseny ideje alatt
Strombus segítségével, a ládának biztonságosabb új rejteket kerestünk, és ládakarbantartást tartottunk!
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Azt terveztük, hogy 37 fok melegben olyan geoládát keresünk meg, ami egy jó kis hűvös erdőben van. Én voltam a hülye, gondolnom kellett volna rá, ha egy szirtre megyünk fel, akkor fent a hegyen inkább napsütésben lesz részünk, semmint árnyékban. Úgy is lett. Jól leizzadtunk, pedig a királyi úton mentünk, a kisebb kaptatón. Fent már voltak fák, volt hűvös, sokat üldögéltünk. A hely szuper, a kilátás gyönyörű, megérte feljönni. Találtunk a sziklák és kövek között kisebb-nagyobb letört darabokat, amikben jól látszanak a sok ezer vagy millió évvel ezelőtti csigák, kagylók maradványai. Ja, és a Cuha per pillanat ki van száradva, csak az üres meder fogadott. [Geoládák v4.5.10]
Jubileumi találat a vinyei ötödikes osztálytábor keretében. Ide persze csak a kemény mag (Dávid, Bence, Vince) kísért el. A fel- és lejutás sajnos eléggé hardosra sikeredett, hál'Istennek megúsztuk minden nagyobb baj nélkül - egyetlen veszteségem az emlékezetes eredetű félliteres kólásüvegem, ami ereszkedés közben a hátizsákom oldalzsebében volt, de egy gally beleakadt, kirántotta, és én már csak lefelé pattogni láttam....
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.10]
Pünkösdvasárnapi unokatesós kirándulás keretében jártunk a Cuha völgyében. Veszprémből vonatoztunk a gyerekekkel, nagyon szép (de azért hosszú.) útvonalon lehet nézelődni. Vinyén szálltunk le és sütögettünk egyet az állomáshoz közeli tűzrakónál. Ebéd után sétáltunk kicsit, majd a lehűlés miatt előbb szedelőzködtünk. A korábbi vonat indulásáig pedig gyorsan felkerestük a szirtet a királyi útvonal felől. A vasalt utak láda az ami valószínűleg nem lesz meg jó (talán soha...) jó ideig...
A kilátás nagyon pazar, még vonat is jött ottjártunkkor. Azért csak óvatosan keresse mindenki, sötétben semmiképp! Adrián ment lejjebb, én fentről támogattam. A közelben épp felért egy mászó is. Több vadat is láttunk, meg óriás szarvasbogarat.
A találat után siettünk vissza az állomásra, ahol már el is eredt az eső...
Összességében nagyon szép napunk volt, az időjárás sem szegte kedvünket.
Köszi a rejtést!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v4.5.9] GCCUHA közben terveztük, hogy útba ejtjük a szirtet. Nem találtuk a könnyebbik utat, a sziklamászást kizártuk a szakadó esőben, ezért elengedtük a történetet. A multi után kisvasúttal visszautaztunk Vinyére, addigra az eső is elállt, és úgy döntöttünk megint nekivágunk. A térképen láttuk, hogy van egy jelöletlen út ami Vinyétől nem messze indult, és majdnem a ládáig megy, ezt választottuk, valószínűleg ez lehet a királyi út. Egészen lentről indul a vinyei parkoló után a piros út melletti első pados pihenőtől, egy erdészeti út, jelöletlen. Útba esett egy hidroglóbusz és egy nagyobb vadetetős rész is, találkoztunk muflon családdal és őzekkel is. Az út végétől csak kb. 100 méterre volt a láda, de teljesen járható volt, csak a láda előtti pár méteres részen csúszott a szikla az eső miatt. A találat után a pihenőnél megettük a hideg ebédünket, aztán visszasétáltunk a vinyei parkolóhoz. Az út utolsó részén már megint szakadt az eső, jólesett egy kávé mellett melegedni a forró kályhánál a Kőpince fogadóban.
Meglett! Porva-Csesznek felől GCCUHA 3. ládáját keresve földúton felfelé menet Szembesültem azzal a ténnyel, hogy lassan már 460 méter magasan járok, a rejtés közel 100 méterrel lejjebb van. De megérte!
Vasakra fel, szólt a kapitány! A legénység menetkész, irány a szikla! Új élmény, de csöppet sem idegen. Menet közben napozó katicák, izzadtságcseppek a homlokon. Tetszik fentről is a vasút és az alagút. Szép itt, köszönöm a rejtést!
[Geoládák v4.1.0]