A láda (25*12*6 cm) a megszűnt Kaposvár-Barcs vasútvonal bejárható töltésének oldalában rejtőzik egy bokor törzsei között Lipótfa és Somogyszentimre között. Kerékpártúra oda-vissza 21 km a teljes szakasz esetén, de van lehetőség ládához közeli ponton is az indulásra.
A ládába utazó ügynök, vándorbogár, geoérme helyezhető. Ha még nem tudod, hogy ezek micsodák, feltétlenül olvasd el ezt a leírást! A geoláda megközelítése
Érdeklődési köröd, a rendelkezésre álló időkeret és a közlekedési eszközöd függvényében négy, autóval elérhető kiindulási pontot választhatsz, a kerékpárút hosszabb-rövidebb szakaszának bejárásához.
1. Leghosszabb, 11 km a kaposmérői faluvégtől. N 46° 21,328' E 17° 41,685' 160 m [GCKVMV+1.parkoló] 2013.08.08: ez a megközelítés a táv kb. 90%-án egybeesik egy új multi útvonalával, idődtől függően a kettő összeköthető.
2. Kaposdadától indulva 9 km a táv. N 46° 20,235' E 17° 41,961' 145 m [GCKVMV+2.parkoló]A Bárdudvarnokig tartó pár száz méteren két érdekességet találsz: az 1200-as években alapított szentbenedeki premontrei prépostság romjainak feltárását N 46° 19,920' E 17° 41,976' 150 m [GCKVMV+középkori emlék], majd Szent Benedek emlékszobrát.
3. Bárdudvarnokról a Petörke-tótól indulva 8 km a táv. N 46° 19,717' E 17° 41,906' 145 m [GCKVMV+3.parkoló]
4. Lipótfa faluközponttól 2 km a táv. N 46° 16,872' E 17° 40,265' 155 m [GCKVMV+4.parkoló]
5. Somogyszentimre felől nem a kerékpárúton, de túlnyomórészt szintén a vasút nyomvonalán mintegy 3 km a táv. Itt kell az országútról letérni: N 46° 15,748' E 17° 37,621' 180 m [GCKVMV+kiágazás], ebből az irányból a terepnehézség 2-es. Az elágazásban van hely parkolásra, de kissé távolabb kiépített parkolót is választhatsz: N 46° 16,006' E 17° 37,665' 170 m [GCKVMV+5.parkoló]. A vasút nyomvonalát követve rátalálsz a Bárdi-patak egykori boltíves vasúti átereszére N 46° 15,890' E 17° 38,375' 170 m [GCKVMV+áteresz].
---
Persze más, rövidebb útvonalat is kipróbáltak már a Keresők (pl. Bánya temetőjétől), de ezek az útvonalak kevésbé tárják fel az egykori vasút nyomvonalát.
Kaposvár-Barcs vasútvonal
A megszűnt 56-os vasútvonal nyomvonalának egyes szakaszai új szerepkörben, kerékpárúttá kiépítve tovább élnek. A vasútvonal északi szakasza a Zselic nyugati határávidékén vezetett; ezért kevésbé vadregényes, mint a GCREQU ládánál ismertetett zselici vonal.
A vasútvonal története
A vasútvonalat 1905. nov. 16-án adták át. Az 1872-ben átadott (Budapest)-Dombóvár-Zákány-(Fiume) és az 1868-ban átadott Pécs-Barcs-Murakeresztúr keretvasutakat összekötő vonal Kaposmérő és Középrigóc között rendelkezett külön pályával. Kis terhelésre és alacsony sebességre alkalmas felépítménye ellenére (a 66 km-es táv megtételéhez 2 óra volt szükséges) meglehetősen kihasznált vonal volt; 9...10 kocsiból álló szerelvény volt a jellemző, de csúcsidőben 14 kocsis szerelvény is közlekedett. Az utolsó évi menetrend szerint munkanapokon 6 vonat közlekedett Kaposvárra, 5 ellenkező irányba. A kocsik kéttengelyes, fapados vagonok voltak, a háborús kártételek után egy ideig még marhavagonból átalakított "bocipullmanok" is szolgáltak. Kezdetben gőzmozdonyos (275-ös vagy 367-es), később a Diesel-vontatás volt az általános (ABmot, a végső időszakben még MD is előfordult).
Nagyobb terhelésű tehervonatoknál legalább Kadarkútig előfogatolás is szükséges volt.
A 70-es évek modernizációs folyamatában nem kerülhette el a végzetét annak ellenére, hogy a zselici vasút és a Barcs-Nagyatád vonal felszámolása nyomán az országban párját ritkítóan nagy, durván 30*60 km-es terület maradt vasútvonal nélkül. A közlekedés Csanádi György minisztersége idején szűnt meg; az utolsó menetrend szerinti járat 1979. dec. 31-én közlekedett. Egy éves "szüneteltetési" időszak után szabad volt a vásár: a mendemondák szerint az eltűnt sínek a környék akkoriban épült házainak alapjaiban ma is szolgálnak, a talpfák mint szőlőkordon oszlopok fejezték be pályafutásukat.
Somogyszentimre
Ha az 5-ös számú megközelítést választod, az egykori Somogyszentimrétől indulsz. Somogyszentimre népes település volt, saját vasútállomással. A 20. században elnéptelenedő Szentimrére sokáig emlékeztettek a fokozatosan romosodó hatalmas gazdasági épületek, végül 2016. során ezek többségét a földdel tették egyenlővé. A település egykori lakosaira ma már csak a nehezen megközelíthető, teljesen elvadult temetője maradványai emlékeztetnek.
Ha már erre jársz, és nem riadsz vissza a nehéz tereptől, kár lenne kihagyni a somogyszentimrei vár emlékládáját.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
Andi, Zoli
a ládát a csalános susnyásból áttettem a mellette lévő galagonya bokor törzsei közé, logbook szétázva [Geoládák v4.5.0]
Kétnapos Kaposvár környéki biciklizésre jöttünk Fidorka, GeoÉvike, Mira, Gábor66, Kiváncsifáncsi és Toti részvételével. Nagyon kellemes, napos, de mérsékelten meleg időben tekertünk végig a Bárdi-patak völgyet. Ezt a pontot is érintettük az út során, így újra ellátogattam ide is.
Kerékpárral kicsit küzdős volt lejönni ide, de inkább visszakavarodni az aszfaltra. Jó meredeken kellett feltekerni. A ládát kellet keresgélni egy darabid, de végül ráakadtunk.
Két napos Kaposvár környéki bringás kirándulásra érkeztünk Mira, Gábor66, GeoÉvike, Toti, lelcache és Fidorka társaságában. A délelőtti Deseda kör után délután a Bárdi patak völgyét jártuk be, akkor esett útba ez a pont is. Egy meredek lefele ereszkedés után már el is értük a pontot. Mostanában nem sokan kereshették, mert iszonyat sűrű növényzeten kellett átküzdeni magunkat a találatért, ami végül sikerült. Visszafele a kapaszkodó nem esett jól :)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. GCBAPA utolsó pontja után jöttem át a ládához. Először azt gondoltam, hogy a régi vasút vonalán vezető erdei úton közelítek kocsival, de a sár miatt az lehetetlen volt, inkább DK felől közelítettem gyalog.
Zselici kódorgások 2022 nagyon jó helyeken, de három kritikán aluli rejtéssel a ládagazdától. Nem szoktam pontozni, de most használom ezt az eszközt is a figyelemfelhívásra.
Én ugyan örültem, hogy a tótól nem kellett sokat bandukolnom a déli napsütésben, de azt nem hiszem el, hogy egy 11 km-es útvonalon ez a pont a legideálisabb rejtekhely: a rézsűben a dzsinzsában.
Ma folytattuk a húsvéti zselici kalandozást kitkat0123 és tabletta társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Tegnap a 20 éves a geocacing.hu zselici multiját jártuk végig, ma a Zselic túloldalán kerestünk ládákat. Elsőként a Bárdi-patak völgyét kerestük fel. Érdekes volt a Vicagera-horgásztó. Gyorsan meglett a láda.
Köszönöm a rejtést!
Teljesen besötétedett, mire ideértem. De az látszott útközben is, hogy nagyon szép lehetett ez a vasútvonal.
A láda nem a törzsek, hanem a gyökerek között van. De úgy tűnik, ott biztos helye van. Köszi a rejtést.
mmcxlviii.
Somogyi barangolásunk újabb szép helyszínére. a Vicagera-horgásztó mellett haladva értünk el. A ládát előttünk 11.19-én találták meg utoljára, ez idő alatt a külső és a belső láda is beázott, minden vizes volt benne. Kitöröltük szárazra, a belső dobozba tettünk egy kis logfüzetet és egy kisméretű ceruzát. A jelszó épségben volt. A tavaszias napsütésben kellemes sétát tettünk, köszönet a rejtésért.
Megvan, köszönöm a lehetőséget!
Ezúton szeretném visszaállítani Ajtony emberekbe vetett hitét, ugyanis meglett az eltűnt láda is :)
Teljesen betemette az avar és a föld, valamint a bokor másik felén volt egy ág alatt. Kicsit viharvert, kicsit beázott, de ép és sértetlen. Ha az a terepjáró nem kőröz ott, és nem kellett volna harmadszorra is visszamennem, nekem sem tűnik fel.
Sajnos beázott az új láda is, amennyire tudtam kitörölgettem, de aki nem ilyen zimankóban keresi fel, szánjon rá egy kis időt, hogy a logbookot megszárítsa a napon.
Most egyelőre az új láda mellett pihen a régi is.
Köszönöm! 13 km-es túrát tettünk Somogyszentimrétől Bárdig. A ládát rejtő szakasz volt az izgalmas igazán. Megkerestük a régi temetőt is. A várdomb most elmaradt. Lesz még erre kódorgás. :)
Éjszaka értem a láda közelébe, de a megkeresést elhalasztottam. A szélviharos éjszakát a tó partja mellett töltöttem. Reggel egy rókát követve értem a láda mellé. Köszönet a rejtésért.
Megtaláltuk! Nem kellett sokat keresni, mivel az az öröm ért, hogy találkozhattunk Ajtonnyal az újrarejtés során! Köszönjük munkáját, mellyel igen sok kellemes élményt nyújt számunkra!
Elveszett láda pótolva. Erősen elkedvetlenítő meglepetés: abszolút kizárt dolog, hogy azon a helyen mugli véletlenül találja (és semmisítse) meg. Kellemes meglepetés: újrarejtés során találkozás a tetthelyen kedves játékostársakkal.
Megtaláltam! :) A temető felől közelítettük meg a ládát; bár utólag rájöttünk, hogy magát a temetőt nem a falu központjában lévő földesútról kellett volna megközelíteni, hanem a sárga útról, ahova itt kell lekanyarodni: N46° 16.006' E17° 39.876' A Vicagera-tó szép helyen van; s jó volt egy kicsit sétálni a régi vasútvonalon. Köszi a lehetőséget.
kÖSZÖNÖM! NAGYON SZÉP HELY, JÓ REJTEK :)
KIHASZNÁLTUK EZT A TAVASZIAS IDŐT, TAVASSZAL, NYÁRON BIZTOS, HOGY VISSZATÉRÜNK, MERT VARÁZSLATOS AZ ERDŐ, AMIN KERESZTÜL VEZETETT BENNÜNKET A GPS. VISSZAFELÉ EGY JÓVAL RÖVIDEBB ÚTON ÉRTÜNK A KOCSIHOZ.
Zselici kerékpártúra alkalmából találtuk meg, Bánya felől közelítettünk! Majd végigtekertünk a töltésen a főútig, nagyon hangulatos tájon. Ajánlom másoknak is!
Miután autós ládagyűjtést folytattunk, így a Bányai temetőtől rövid és nem túlzottan sáros útvonalon ballagtam el a ládáig. A töltésen kicsit zakatoltam, majd előszedtem a ládácskát.
Jól megszivattam magam, mert nem a vasút nyomvonalán közelítettem meg a ládát, hanem a GCBAPA végládájától a TUHU-s térképen jelzett úton. Csakhogy az út egy darabig van csak meg, aztán elfogy. A végén úgy verekedtem át magam dzsumbujon mint valami Rambó :D
Nagyon szép a táj. Élmény lehetett errefelé vonatozni.
"Szalmakalapos" értesítése alapján összekészítettem az új ládát a tönkrement helyett, "Nargoth" pedig arra karikázott és kihelyezte. Köszönet a résztvevőknek.
Megtaláltuk, bár sajnos a láda nagyon rossz állapotban volt. Köszönet a segítségért Ajtonynak, segítsége nélkül loggolni sem tudnék. A közelből érdekes - számunkra ismeretlen - madárhangokat hallottunk, sajnos a madarat nem láttuk. Lepkét viszont rengeteget. Köszönjük a rejtést !
A 9. Dél-dunántúli Kessertalálkozó versenypontjai közé iktatva kerestük meg sirgalahad-del. Iszonyatos idő volt. A dermesztő hideget az orkán erejű szél, és a vízszintesen eső hó tette még kevésbé kellemessé. Annyira borzasztóak voltak az időjárási körülmények, hogy fényképező gépet nem is akartuk nnek kitenni, így képek nem készültek a találatról.
A versenyt végül megnyertük, mert mindenki más megelégelte a terepen való küzdelmeket, és visszament a bázisra. Mi kitartóak voltunk!
DDRKT9 közben megtalálva!
Azt hiszem ez a láda ekkor zárta a legtöbb napi megtalálás rekordját.:) Nem is volt nehéz megtalálni, a hóban már tömegek lábnyomai vezettek hozzá.
Nargoth csapattársunk mondott pár szót a vasútvonalról, amit a ládaoldal információja szépen kiegészített.
Sajnos a láda beltartalma nagyon rossz állapotban van, javasolt a logfüzet cseréje.
Köszönjük a lehetőséget!
Meg van, részletesen késöbb...[wapon beküldött szöveg]
Gyors találat a falu szélétől sétálva. Mindenütt van horgásztó? :-)
Üdv Mr Zerge. [wapon beküldött szöveg]
Megvan! [g:hu 1.4.7] [wapon beküldött szöveg]
Kellemes sétával közelítettük meg a ládát, ami könnyedén meg is lett. A tónál valószínüleg egy vidrát sikerült megriasztanunk, aki a víz alatt tovasuhant, nagy riadalmat keltve kisfiamban, aki a hullámokat látta, de azt ami keltette nem, így számára rendkívül titokzatos momentum volt így.
Visszafelé aztán ismét az esővel futottunk egy kis versenyt, de megint magunknak könyveltük el a győzelmet, mert épp nem áztunk bőrig a leszakadó esőben :)
Köszönet a rejtésért!
Kellemes biciklitúra Kaposvárról. Kár, hogy Kaposvár és Kaposmérő között nincs kiépítve kerékpárút, a 61-esen nagy a forgalom, gyerekekkel nem ajánlom ezt a szakaszt. Vera, má-csa és Béla.
A meredek dombon átkeltünk Bányára és megtámadtuk a Zselici Csillagos Égboltot.
a bányai leágazástól jöttünk át. a kis fahíd alatt egy csapat vadkacsa húzta meg magát, kik idegileg pont addig bírták, amíg föléjük értem. hát, nem is tudom, ki ijedt meg jobban:)
Ismét egy vonatos láda, ami oly közel áll hozzám! Szép lehetett itt egy gőzössel végigzakatolni. Fapadon, vagy egy nyitott peronon könyökölve... Köszi a rejtést!
A lipótfai elágazástól indultunk csillagnéző túrára. Az első házaktól a vasút egykori nyomvonalát követve jutottunk a ládához. Izgalmas volt éjszaka keresni :-)
Hajni, Marika, Balázs, Tamás, Gyuri
Zselickisfaludi "nyaralásunk" kincskeresése!
Most ránk volt igaz a mondás miszerint a rest kétszer fárad! Gondoltuk, hogy hazaindulásunk előtt célba veszünk 1-2 könnyebbnek ígérkező ládát, nem kimondottan túrázó öltözékben. Így a temetőnél hagytuk a kocsit és elindultunk légvonalban. Már az erdő közepén a dzsindzsában gyanús volt, hogy valószínűleg nem erre gondolt, aki ezt az utat könnyűnek nevezte. Mikor leértünk a völgybe és már láttuk a töltést :)))) akkor láttuk, hogy egy mocsár választ el minket egymástól :(((( így felmásztunk és újra nekiindultunk a temetőtől! Csak mostmár a földúton, így meglett :))) A logbook egy kicsit nyirkos volt! :(
Köszönjük!
Ui. ebben a ruhában/cipőben jártuk végig Kaposvár utcáit! Elnézést érte! :)
Az életmódházban a ládától kb. 500m-re volt a szállásunk, így a mai napot ezzel a dobozzal kezdtük. A reggeli párás, vizes fűben megpróbáltuk bakancsainkról leáztatni a tegnapi kaland közben rátapadt sarat, ami sikerült is. A láda ötlete jó, a hely is szép. Legalább nem egy szimpla horgásztókerülés:)
nem nagyon szerettem a csúszós töltésoldalt, viszont Kaposvár felé a hajdani vasútvonalon futó kerékpárút az sirály!
kivéve a tónál amikor a betoncsík egyenest a vízfelületbe torkollik :-O
Mi Kaposszerdahelyről bringáztunk idáig. Vagyishogy a család a Bányai tó partján maradt ebéd után, és csak én mentem el ládáért. Persze nem a vasútvonal útját választottam odafelé, hanem a temetőnél tértem le. Az út bringával csak óvatosan volt járható, nem igazán használják, az látszik rajta. A láda gyorsan meglett, a koordináták tényleg pontosak. Én egy kicsit jobban betakartam, mert nagyon látszott az zacskó, ahogy lenéztem az útról. :)
Visszafelé a rendes utat választottam inkább, az jobban járható.
Mivel a közelben lakunk, gyakran járunk errefelé, és nagyon szeretjük a környéket.
Visszafelé megálltunk a Petörke tónál a horgász büfénél. Lehet, hogy sikerült egy új kessertársat szerezni, mert a tulaj nagyon érdeklődő volt, főleg, hogy a láda melletti tavat is ők üzemeltetik, és ott is találkoztam vele.
Ja, és még valami, a láda nagyon üres, én is csak 3 db kis játékot vittem magammal, ott is hagytam mindet.
Csak egy rövidke ugrás a temetőtől...
Állatok nyomait én is láttan (kiborított sitt az út szélén)
Nyugis kis pihenő található a tó farkincájánál. Pofás lett volna itt aludni, de ekkor már megvolt az alvóhely a GCsill közelében.
Innen már csak egy tyúklépés a régi töltésen, és máris a hangyavárnál voltam.
Hangyák köszönik, jól vannak, mind a 30000698 an.
Ajándékot nem cseréltem.
Köszi a lehetőséget.
Kellemes kis séta volt a gyerkőcökkel. Pont "farekék" találása után 168 órával! Jó nem?! Kár,hogy már nem működik a vonal, akik még utaztak rajta, azt mondták az ország egyik legszebb vasútja volt. A ládát már egy izmos hangyakolónia is magáévá tette, úgyhogy csak óvatosan! Kösz a rejtést!
A bányai temetőtől indulva kellemes vasárnap délutáni sétával találtuk meg a ládát. Körülötte egy hangyaboly van születőben :)
Útközben mindenféle kisebb állattal találkoztunk + egy hattyúval.
A ládától Kaposvárra menet kb. 20 fős szarvascsapat futott az autó mellett. Még ilyet sem láttunk :)
BiharyG-t invitáltam egy könnyű, autós-gyalogos, Kaposvár könyéki ládázáshoz. Nem kellett sok ahhoz, hogy kötélnek álljon. 8 körül vettem fel Siófokon és rögtön neki is estünk a mai programnak. A Kapos forrásától keveredtünk erre. Totális drive-in lett a dologból. Visszafelé pontosan a vasúti töltésen haladtunk. A hely nem fogott meg, inkább az egykori vasútvonal egyfajta mementójának fogtam fel a ládát.
Bányát régóta ismerjük, a családommal gyakran ki szoktunk járni, szép a táj. A kerékpárúton talán még az elején amikor nem is lehetett teljesen kész, kb 17 évvel ezelőtt voltam. A láda környékén található horgásztó viszont újdonság volt. A régi vasúti töltésen még rozsdás talpfa csavart is találtunk. :)
Ládakarbantartás során Kaposszentbenedek felől közelítve az új árvízvédelmi duzzasztott tároló felől. A tároló elnyelte a kerékpárút egy szakaszát...de van új látnivaló.
Bánya központtól indultunk gyalog, de kicsit megkeveredtünk, mert rossz koordináták alapján mentünk egy ideig, viszont a tudakozó plussz segítségével már könnyen odataláltunk. Út közben csatlakozott hozzánk egy aranyos kölyök kutya, majd visszament a bernáthegyi barátja mellé, aki csak sóvárogva nézett minket a hidegben. A rejtés nem volt tökéletes, mert minden irányból már messzebről látszott a láda, megpróbáltuk kicsit beljebb rakni a bokorba. Második közös cache Adrival és Szabival.
Nyáron biztos többen vannak, de így elhagyatva nagyon hangulatos volt a kis tó. Az egész környék csodás, bár ezekben a kis falvakban mindig betolakodónak érezzük magunkat.
A temető mellett aludtam a nyomóskútnál (csak reggel -világosban derült ki). Az ajánlott útnál mentem a ládáig. Nagyon jó táborhely van a tónál. Köszi a rejtést.
Többször jártam már a környéken, de az ÉLETMÓD-CENTRUM új ismereteket adott. Egyszer majd kétkeréken is bejárom a megszünt vasútvonal járható részét. Szép itt ez a horgásztó, amelynek környezete még szinte érintetlen.
Parkolás a bányai temetőnél és gyors léptekkel irány a láda, mert már csepergett, dörgött és nagyon csúnya felhők közeledtek. A tó melleti pihenő igényesen kialakított, sok virág. A láda hamar meglett, itt is cafatokban a zacskója, így kapott újat. Jó kis zsámbékos a túloldal.
A 2008-as Kadarkúti ChrisTeens tábor bátor tagjaival közös megtalálás. Utólagosan kiderült: többeknek is nagy élmény volt ládát keresni! Köszönjük a rejtést!
Jól megismertük Bánya települést. Nekem valami úri nyaralóhelynek tűnt, főleg, hogy a temetőt kereső érdeklődésünkre, senkinek sem volt fogalma róla, mondván nem sokat vannak itt. Többször elmentünk mellette, de jól volt álcázva. Végül meglett, és hamarosan az út is, ahol a szurdokban a Macsix hol unottan ácsorgott, hol 100m-t ugrott. Na végül is meglett. A tó mellett felmentünk, és találtunk egy talpfát is . Kis csalánkezelés után a láda is meglett.
Hát, ami a bányai temető megtalálását illeti...
Na onnan már szinte sima ügy. Most is beigazolódott, a ládától, már világos, merre kellett volna menni...
Ja, és tűző napon a strekken, az igen.
KaposKessing 11.láda
Így később visszanézve ez volt a legjobban tetsző láda.
Naná, hogy a legrövidebb úton megközelítve mentünk.:) A tó a kulipintyókkal nagyon szép+érdekes, még vízibicikli is van. Találtunk talpfát is, hallottunk valami csúnya hangú madarat, szóval kellemes kis túra volt, olyan igazi jó kis kess.
EnZo (feat.NZs)
Zselici kessingtúra 16/11.
Ötödik napunkon a "célterület" legnyugatibb ládájával kezdtük a napot. Aki - hozzánk hasonlóan - a valaha volt vasút nyomvonala helyett inkább a láda és a közelében levő szép környezet iránt érdeklődik, a következő útvonalon érhet legkönnyebben célt:
61-es út, Bárdudvarnok, Lipótfa, Bánya faluba érve az N46 16.007' E17 39.872' ponton fordulj jobbra az aszfaltos úton, a fahídon átmenve kövesd a kacskaringós utat (erre vezet egyébként a jelzés is) felfelé, amíg bal kéz felől meg nem pillantod a temetőt. A bejárattal szemben 2-3 autónak van parkolóhely. Innen gyalogosan kicsit még tovább, majd jobbra lefelé a horhoson. Hamarosan eléred a horgászok "táborát" és a tavat. Innen még tovább a földúton, majd balra a töltésen a ládáig. Itt ment régen a vonat is, néhány talpfa még látható. (ld. képek)
A rendezett, pihenőpadokkal, árnyat adó tetővel is ellátott, virágos "táborhely" a kis tóval nagyon tetszett! Az idilli nyugalomban úgy gondoltuk, az eddigi Kaposvár környéki ládák legkedvesebb helyszíne ez!
A ládát már a töltésről kiszúrtuk, nem igazán volt elrejtve. Logoltunk, próbáltuk kicsit jobban álcázni a rejteket, majd visszasétáltunk az autóhoz. Kellemes élménnyel indult a napunk, jókedvűen indultunk tovább a Szarkavári Mauzóleumhoz (GCSZVM).
Fogtam!
Idén Kaposváron volt a Vasutas Természetjárók Találkozója. Innen csillagtúráztunk a ládákhoz. A kocsi tetején a kerékpár, ha kellett levettem és azzal folytattam az utat. Ha már azzal sem mehettem tovább, akkor uzsgyi gyalog a közel 30 valahányfokban.
Ez a vasútbarát láda geobarátabb a rekviemnél, mert nem csak térképen, hanem terepen is nyomon követhető az egykori töltés, sokkal hihetőbb a leírás. Szép a természeti és az épített környezet is. No meg a megközelítése is emberbarátibb - gondolok az ottani kutyakomédiára.
A temetőig kerékpárral, onnan mindenen keresztül (nem tudom, hogy a gps-re miért nem ment fel se az út, se a tó - a turista térkép 80ezres léptékén szóba se került a részletezés). Izgi volt átkelni a patakon: ha beleesek, elázik a fénygép, a telefon - a gps vízhatlan.
Az erdőben (hogy honnan volt térerő?) kaptam a gratulációt, hogy megszületett 4. unokám, Marci!
(295) Szép hely. Geocoint a ládába helyeztük. Már régebben, amikor nem geokessingeltünk, egy kedves barátom elvitt itt quadozni. Most ismét itt jártunk.
Megtaláltuk.
Szép környék. Mikor még szerettünk (és volt időnk bringázni) akkor egy nagyon jó célpont lenne végig a töltésen. Igy is jó, de most a legrövidebb utat választottuk. Temetőtől indultunk.
Bány felől mentünk. A tó partján sok ember mulatta az időt. A vasut volt nyomvonalán is nagy volt a forgalom. Lovak, motorok, autók - minden ami mozog. Jó hely lesz lassan a láda környezete.
Reggel Patcáról futottam-kocogtam át, Bánya érintésével. Visszafele már inkább csak gyalog, az előző napi tájfutó térképpel.
Szombaton a patcai Katica-tanyán rendezték az országos hosszútávú tájfutó bajnokságot. Pénteken, leutazás közben néhány drive-in láda mellett sok kis (1-3 km-es) kirándulás. Szombaton délelőtt verseny, délután 17 km a Zselicben. Vasárnap reggel levezető futás, délelőtt egy kisebb kirándulás, aztán haza. Végig szép tavaszi időben.
Ládázós nap a testvéremmel 4/6.
A TB-t elvittük!
Nagyon kellemes idő volt, és a környék is tetszett. Jó képeket csináltunk a tó körül.
Köszi a rejtést!
Patcáról jöttünk a temetőig a sárga jelzést követve, onnan a többek által írt földúton. Kihalt volt a falu és a környék. Egy kicsit megint itt ragadtunk, sok időnk volt még a buszig. Kecsegtető alternatíva lett volna a vasút mentén Kadarkút felé menni, de onnan sem megy gyakran busz a délutáni órákban. Így csak Lipótfa felé követtük a vasútat, ott töltöttünk el egy órát, egy jófej cica társaságában. Hangulatos vidék, tetszett. Most terítéken az újabb mellékvonali vasútfelszámolás, kár értük.
Nagyatádról kocsival Lipótfáig mentem, majd a kerékpár utat keresztezve jobbra, a falu felé fordultam, és az első házzal szemben árnyat adó fák alatt hagytam a kocsit. Persze a helyiek kíváncsiak voltak, mit keres náluk egy idegen, és miután elmagyaráztam a játék lényegét, nagyon lelkesedtek, de egyben elpanaszolták, hogy "még Kadarkúton" sincs internet, nemhogy náluk. A ládához vezető útat balról díszlettszerű, elvarázsoló táj kíséri. A ládát nem nehéz megtalálni, bár láthatóan sokan (én is) először az út ellenkező oldalán keresi.
Életem első biciklis találata. És valami azt súgja, nem az utolsó! Otthonról jöttem, szép napos időben indultam, aztán egyre jobban beborult. Kaposmérő felől jöttem az ajánlott útvonalon, kevés hely van, ahol nehezen járható az út. Petörkénél még egy új tó épül most, ott felszámolták még a felszámolt vasút helyén levő utat is, ott kicsit kerülni kellett. 20,1 km után értem el a ládát (álcázva egyáltalán nem volt, de így se veszi észre senki, az biztos), és abban a pillanatban eleredt az eső. Néhány perc múlva elállt, akkor beírtam magam a naplóba, de akkor zuhogni kezdett és villámlani, így jól eláztam. Vártam egy jó ideig, amíg elállt, aztán indultam haza, másik úton, mert ez túl sáros lett. Kaposújlaknál megint elkezdett esni, így az utolsó 5 km-t esőben tettem meg hazáig. Mivel Kaposváron rövidítettem, így visszafelé csak 19,7 km lett.
Magányos dél-dunántúli ládázás - 730km Karina helyett Carinával.
Fent az aszfalton támasztottam le a járgányt. Onnan nem volt túl messze a láda. Az idő is csodaszép volt, talán túl meleg is, jót sétáltam itt is. Bringával lett volna igazi a mai nap, de sajna a szervizben még mindig bénáznak vele...
Szép táj, vasút-nosztalgia - szeretem az ilyeneket, jók ezek a zselici vasutas ládák. Idilli kis hely ez a Bánya.
Saját kutyánk mellé adódott egy először veszélyesnek látszó, de igazából galamblelkű jószág, szegény azt hitte, új falkát talált, de nálunk sajnos nem. Igazából gazdátlan, a vendéglősék gondozzák, de mondták, hogy elvihetjük, ha kell. Remélem lesz jó gazdája.
Nekem tetszett! Tetszik az is, hogy valamiféle pihenőpark épül a közelben. A környék részben ismerős volt... valaha rendeztek a faluban ifjusági táborokat... nagy bulik voltak! Persze a mai "csirkék... kakasok" ilyenre nem emlékezhetnek :)) Köszi a rejtőnek, hogy ismét itt lehettem!
Sietős volt a dolgom, ezért dc3 leírását követve Bánya falunál felmentem balra az asztfaltúton és a temetőnél parkoltam. Onnan 20 m -t sétálva balra indul lefelé egy földút, amin 400 m-t ballagva gond nélkül le lehet ereszkedni a készülő tóhoz és a ládához.
Somogyi kalandozás a Bihary családdal.
Erre sem zakatol már a Zsuzsi vonat, nem kattognak a kerekek. Minden megszűnt vasútvonalat sajnálok, számomra az egyetlen emberbarát közlekedési eszköz, melyben nem vagyok rosszul.
A táj kiessége nem taglózott le.
Lipótfa irányából közelítettük meg a ládát a régi vasút nyomvonalán. Visszafelé az épülő tó mellett felmásztunk a domboldalon, és a bányai temető mellett értünk ki. Onnan szép kilátás nyílik a zselici dombokra.
Bár tudtam, hogy Pupu a koránkelők családjába tartozik, azért reménykedtem, hogy ma sok dolga lesz, és nem ér rá ládázni. :)
De, hogy ráadásul harmadmagával ment, hogy még dobogós hely se jusson! Sebaj, persze nem ez a lényeg. A környék szép. Kicsit sokat autóztam ezért az egy ládáért, ki volt tűzve még egy csomó, de amint térerő közelébe jutottam, kiderült, hogy rohannom kell vissza... Azt hiszem, ha az egy napon megtett kilométerek és a megtalált ládák hányadosát is pontoznák, itt előkelő helyet értem volna el. ;)
Végre egy szabad nap a sajtóutak között - dunántúli szedegetés Omlással és DC3-mal, reggel 4-től délután 6-ig, közel 700 km, hármunknak 27 megtalálás, két ládánál elsők voltunk (Omlás jegyzi az aranyérmeket). Kellemes időjárás, jó viszonyok, botladozás nélküli pikk-pakk lebonyolítás.
Kellemes reggeli séta. Rossz nézni, hogy most, amikor már kirajzolódik az autózás fenyegető csődje, hogyan pusztítják azt, ami egyszer megépült, és már csak fenn kéne tartani.
Pupu (köszönöm a fuvart) és Omlás remek társaságában tettünk egy szép hurkot a Dunántúlon. Szokásos korai indulás (4 órakor), szép helyek és remek időjárás.
Nem hittem, hogy sikerül elsőnek lennünk, de ma később keltek a somogyi ládászok.
Bánya település előtt, a tó végénél mentünk fel a dombtetőre az aszfaltúton, majd ott megállva gyalog ereszkedtünk le a leendő horgásztóhoz, majd gyorsan elértük a láda rejtekét. Ha a duzzasztás befejeződik, szerintem a rejtek ázni fog. Reméljük nem.
Tetszetős a környék, a korai nap szépen megvilágította a még deres tájat.