Megye/ország: Csongrád-Csanád
Elhelyezés időpontja: 2007.04.27 00:00
Megjelenés időpontja: 2007.05.01 09:02
Utolsó lényeges változás: 2022.04.16 14:43
Utolsó változás: 2023.02.20 09:32
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Mala&Maati
Ládagazda: mala Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Megtalálások száma: 643 + 1 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente
WAP:
Az adott ponton egy szétnyílt törzsű fa üregében konyhai doboz levelekkel álcázva.
2023, jelenleg a környék építkezés miatt feltúrva, a láda beteg.
WAP vége
.................................................................................
Az első ládámat az egykori Alföld-Fiume vasút megmaradt töltésén helyezetem el, annak a helynek a közelében, ahol az egykor keresztezte a budapesti vonalat. Alföldiek lévén a fiammal (Maatival) megrögzötten keresünk minden magaslatot, amire fel lehet mászni. Ez a kedvenc helyünk évek óta. Körbenézve lehet látni a várost, a tavakat, a repülőteret és lehet felülről nézni a vonatokat.
Ha vonattal érkezel Budapestről akkor elhaladsz itt, de tudod-e milyen története van két megmaradt támfalnak?
Néhány szót a múltról.
A hely érdekessége, hogy valamikor jelentős, kétszintes vasúti kereszteződés volt ezen a helyen. A ma is működő Félegyháza-Szeged közötti vasutat 1854. március 4-én adták át a forgalomnak. A kiegyezés után magántőkéből épült a másik vonal az Alföld - Fiume vasút.
A Szeged Békéscsaba közötti szakaszát 1870-ben nyitották meg, és 1885-ben államosították. A vonal 393 km hosszú volt, Nagyvárad- Szeged - Eszék - Fiume között. A két vasúti vonal kereszteződésében kétszintű csomópontot építettek ki.
Alul haladt a Szeged - Budapest vonal, fölötte a Fiume felé tartó vonal. A felüljáróról egyetlen fényképet sikerült találni.
A régi térképrészleteken jól látható a csomópont.
A térképen láthatóak az egykori állapotok, a képeken a maiak.
Az ismert történelmi események után ez a vonal is felszámolás sorsára jutott.
A Szeged - Szabadkai vonal ugyan újra éledezni látszik, de ha Szeged-Rókus pályaudvarról Szabadka irányába akarunk vasúton utazni akkor bizony Szeged állomást útba kell ejteni.
A töltés a mai napig áll és egészen az 55-ös, a Baja felé vezető úttól a repülőtérig lehet követni a vonalát. A töltés tetején gyalogosan, esetleg kerékpárral is járható ösvény van, kivéve az egykori vasúti kereszteződést.
A töltés mellet a már megszűnt téglagyár számára agyagot bányásztak és így alakultak ki a horgászatra kiválóan alkalmas tanvak.
Az 1970-es években a töltésen keresztirányban motokrossz versenyeket rendeztek, de ez a bányászat terjeszkedésével megszűnt. Mostanában inkább néhány terep-kerékpáros használja gyakorlásra a töltés egy rövid szakaszát.
Maga a láda kicsit távolabb (~25m), de a a töltésen található. A töltésen kell haladni, gyalog vagy kerékpárral és a töltésnek a tavak felőli oldalán találsz egy többtörzsű fát, ennek a törzsek közötti üregében találod a ládát, levelekkel álcázva.
A láda egy kék fedelű, 25cm x 12 cm x 5 cm-es konyhai doboz.
Az új jelszó két szó, közte szóközzel.
Ahogy sétálsz a töltésen, felülről láthatod a horgásztavakat, ahová több kis ösvény is vezet. A téglagyár bezárása óta ez a környék csendes, nyugodt, de a tavak partján még fellelhetők az egykori agyagbánya csilléinek sínpárjai is.
A közeli tepülőtéren időnként motoros és vitorlázó repülőgépek, sárkányrepülők szállnak le és föl.
Az egyik tó partján egy vízbe fulladt ejtőernyős emléktábláját is megtalálhatod.
Igaz, hogy a környéken nincsenek nagy látványosságok, de remélem nem csalódik senki, aki felkeresi a ládát.
Megközelítési lehetőségek: A városból Szabadka felé vezető úton a vasúti átjárót elhagyva N 46° 14,313' E 20° 6,850' 88 m [GCALFI+fordul] a Szabó János utcára kanyarodva, az utca végén jobb, majd bal forduló után át kell haladni a vasúti síneken. Néhány kiskertet elhagyva a műút hamarosan véget ér, de innét már csak pár száz méter. Az autót a gázkút közelében hagyd, távolabb az út leszűkül, nehéz megfordulni.
Kérlek ne a szántóföldön menj keresztül!!
Második, kissé rázósabb út az 55-ös úton a budapesti vonal vasúti átjárója után balra a földúton, majd a tavak között meg lehet közelíteni a helyet, de csak száraz időben, de akkor is csak kerékpárral vagy terepjáróval érdemes.
A harmadik megközelítési lehetőség szintén az 55-ös úton kifelé a városból, ahogy elhagyjuk a békéscsabai vasúti átjárót a mostani és a régi töltés között balra vezet egy aszfaltút, amelyik hamarosan megszűnik, de kerékpárral tovább lehet menni, egészen a Budapest felé vezető vasúti sínekig. Pont a keresett helyhez visz az ösvény, de át kell kelni a vasúti síneken, ezért erre inkább ne induljon senki.
A láda az első ládám, tehát szívesen veszek minden segítséget, pontosítást.
Szomorúan olvasom, hogy többen találtak ere kullancsot.
Kullancs veszély:
2007. május 30
Ládakarbantartás: 2007. november 1
A láda hibátlan, száraz állapotban van. Az ajándékkészletet feltöltöttem, a csomagolást megerősitettem. A rejtést segíti a sok lehullott falevél. A környék ősszel is szép, jó keresést mindenkinek!
2009. január 18 15:00
Ládakarbantartás.
Mikor legutoljára erre jártam észrevettem, hogy a láda elrepedt. Most kapott egy uj ládát, így már akár egy keménytokos CD is belefér. A pontos méretek: 25x20x9 cm.
A töltésre kerépárral most is fel lehet jönni, de nem árt az óvatosság. A javasolt úton érkeztem és a töltésen továbbmenve utat kerestem GCEvez felé, sikerrel.
Bátrabbak megpróbálhatják nyugodtan, ahol a vasuti töltés összeér a repülőtérrel onnét a földút egyenesen arra vezet.
További jó keresést.
2012. április 22
Ládakarbantartás, flórásítás.
A ládát is és a jelszót is kicseréltem.
Tettem be új ajándékokat és tartalék logobookot is
Elmaradt logolásban segítek.
2016.01.30
Ládaellenőrzés. Sajnos a láda közelében tényleg nagy lett a motorosforgalom, így hamarosan áthelyezem.
Költözés 2016. 02 14
2018.07.30
Jelzést kaptam, hogy nincs a helyén a láda, ellenőrzés folyamatban.
2023
A Szabadka felé menő vasútvonal felújítása miatt is a környéket teljesen feltúrták. Mindenféle anyagokat tárolnak, munkagépek járnak.
Ezért voltam kénytelen "beteg"-re állítani.
Remélem, hogy a munkák befejezése után ismént alkalmas lesz a környék a láda aktiválására.
Ha nem akkor sajnos meg kell szüntetni, mivel nem találtam a közelben biztonságosan megközelíthető másik helyet.
Állapot: beteg
3 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Még 2024. februárban 3-án (15:00 óra környékén) próbáltam megkeresni a ládát, akkor már a vasúti átjárón lehetett közlekedni. Kontaktáltam a rejtővel, amire válaszolt is, de a jelszó nélküli logomat nem fogadta el. Előttem és utánam keresők logja jóvá lett hagyva. Szokott működni a fotólog! Értetlenül állok a dolgok előtt! Szeretném kérni a jelszó nélküli megtalálás jóváhagyását! Egyébként szívesen segítek a rejtés gyógyításában, túl régóta beteg már ez a láda.
Kaptam segítséget szeptember 22-én, ezért a log átkerül az új dátumra.
Szegedi Nagy Ládázás első állomása. Ugyan most beteg a státusza, de nem tudom, visszajövök-e ide valaha - kérhetek a képek alapján egy elfogadást?
Először a sín másik oldaláról közelítettem (a gps-t muszáj lesz frissítnem...), aztán rájöttem, hogy van másik út is.
Szeged és környéki 6 napos évvégi ládázás torokival. Vasútasgyerekként nem tudtam kihagyni ezt a helyszínt sem. Kérem a megtalálás elfogadását a képek alapján! Köszönöm, hogy megmutattad ezt a helyet!
Megkerestem, de az épitkezés miatt belett szedve, amitt már csak a helyszínen vettem észre. Köszönöm, hogy megmutattad a helyett. Kérném ajóváhagyást a kép alapján, köszönöm. [Geoládák v4.2.1]
Ládát letöltötte ,bár a betegeket nem kértem.
Érdekes helyen van , kicsit paráztunk az úttól de lassan mentünk. A domboldalon szerintem sok terepmotoros gyakorol.A leírás és a Dakota szerint itt kellene legyen a láda, de csak egy nylondarabot találtam. Kérlek a képek alapján fogadd el a találatunkat. Köszönjük!
Ma az év végén megszűnő déli eseményládák köré szerveztünk egy családi kirándulást, sajnos sok autózással, de cserébe szép őszi időben sok látnivalóval tartalmasan telt el a nap.
Hosszabb sétával terveztem megkeresni, de a kis tavakhoz simán be lehet autózni, így szinte a töltés tövében parkoltam. Jobb is ez így, nem túl bizalomgerjesztő környék. A töltés tetejét benőtték a növények, de még kivehető, a nyomvonal.
Köszönöm a rejtést, megtaláltam. A kiskertes részeken van lerakott szemét, a rejtés környéke a tavakkal viszont meglepően barátságos: gyerekekkel, kutyával jó program sétálni egyet.
Erre tekeregve ezt is sikerült előkotorni. :)
[g:hu+ 2.7.4]
Mórahalmi hosszú hétvége során. A mai napot a többiek a szegedi vadaspark megtekintésére szánták, így én is Szeged felé vettem az irányt, csak két keréken, és nagyobb felfedezőútra indultam.
A tikkasztó időjárás ellenére a nap egyik fénypontja volt ez a láda. Mindenkitől távol lévő nyugodt hely, a pusztában időnként felbukkan egy-egy vonat - igazi alföldi életérzés. Aktív vasutasként pedig ezek a helyszínek egészen különlegesek számomra. Jó volt itt megpihenni, és elképzelni, milyen lehetett régen ezen a töltésen is közlekedni. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! A ládát elég nehéz megközelíteni, bozótos a környezet és nagyon meredek a feljáró. Gyerekekkel kicsit küzdős volt, de sikerült. [Geoládák v3.10.5]
Megtaláltuk. Igaz, csak egyikünk mert felmenni... Elkeserítő az ilyen láda. Feleslegesen nehéz terep. A felmászás még rendben van, hiszen a látvány fentről az igazi. De a tövises, rendkívül szúrós környezetbe rejtés mi célt szolgál? :( Majdnem az egész napi ládázástól elvette a kedvünk.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A jelszót sajnos nem fogadta el a rendszer mert szerintem speciális karakter van benne, amit nem tudtam beütni. Kérem a jelszó nélküli megtalálás elfogadását.
A megtalálás bizonyítására töltöttem fel képeket.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Az uszálytemető után egyből ide vezetett az utam. Idefelé a vonatról nem láttam, de visszafelé már külön figyeltem. A Czibula utcán jöttem, nem volt túl bizalomgerjesztő. Útközben kutya is volt, de utólag jöttem rá, hogy bóklaszott csak. Láttam néhány gyereket fent jönni, gondoltam ők is ládászok. Az első nehézséget a feljutás jelentette. Több megállással, de feljutottam. A tüskés fa nem tartozik a kedvenceim közé, szereztem pár harci sérülést. Szétnézni nem igazán, mert ott volt a család, elindultam a rejtekhez. Kesserösvény és zacskó jelezte: jó helyen járok. Bontás előtt megvártam a többiek távozását (legelől a tacskó kapkodta a lábait :)), eztán sikerült kicsit szétnéznem. A lejutás sem volt könnyebb, bár sikerült egy jobb utat találnom. Köszi :)
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
A Czibula utca végén parkoltunk, de egy helyi ittas egyén kötekedett velünk, hogy magánterületen állunk, nem kell erre kirándulni, stb..
Jelezve nincs semmi, állítása szerint ki van írva, de a házszámot mutogatta. Vigyázzatok, kerüljétek a bajt. Én úgy szabdultam, hogy mondtam, hívjunk rendőrt az eset tisztázása miatt.
Amúgy a helyszín tök jó, zúgott a vonat, tiszta, havas idő.
Kicsit hamarabb leparkoltunk, nem tudtuk melyik kútig lehet elmenni. De felmászni már a megfelelő helyen másztunk fel a töltésre. Kicsit kerestük a ládát, de a leírásnak megfelelő helyen van. Sajnos vonatot nem láttunk elmenni. Köszönjük a rejtést.
Idei nyaralásunk helyszíne a Szeged melletti, Mórahalom volt. A meleg, már-már kánikula ellenére rá tudtam venni a családot egy kis ládázásra a közeli Szegeden. Először a GCMOBI felé vettük az irányt, ahol megszemléltük a bivalyokat majd onnan jöttünk be a városba. 3/2. találat.
A közeli utcából pár száz méteres sétával közelítettem meg romos hídpillért, majd kicsit visszafelé haladva a kitaposott ösvényről a ládarejteket adó fát. A keresés és logolás alatt elrobogott a közelben 1-2 vonat.
Köszi a rejtést! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Délutáni családi kincsvadászat 1/2. Egészen a töltésig tudtunk menni autóval, aztán gyerkőcökkel fel a meredek ösvényen. Utólag talán túl merészek is voltunk, de végül egyben leértünk :)
Több ösvény is vezet le a töltésről, érdemes lesz még visszatérni kicsit jobban körülnézni :)
Egy utolsó ládázás Szegeden, ezúttal egyedül 2/5.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
A GCSZOO láda végére nem sikerült rájönni, ezért ezzel folytattam. Mivel a nyomvonal jórészt megvolt a sín mellett, így ott jöttem. A bevezető ösvény már kicsit nehezebben, de meglett. A láda is épségben, csak kár hogy tiszta gaz minden. De a kilátás és a hangulat (magasság, vonatok) jó volt. :) [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg] 427.
a 3F-es villamossal jöttem, a temetői megállótól. jól meg kellett nézni a menetrendet, nem mindig jár.
ahogy olvasom (és sejtettem) a vonal sohasem ment el igazából Fiuméig. ha viszont tényleg visszaépülne a vasút Szabadka és Baja között, akkor már lenne értelme visszaépíteni ezt a felüljárót is. bár nem a mostani formájában, hiszen látszik, hogy a felsővezeték miatt nagyobb szintkülönbség kellene...
a láda jól el van dugva a bozótba, elsőre nem akartam elhinni, hogy tényleg oda akar küldeni a gps. rám is mászott egy kullancs, de leesett, úgyhogy más ládászok még találkozhatnak vele...
Tápé felől jöttem a körtöltésen, ez volt a mai nap legtávolabbi ládája. Vagy a tápai krisztus attól függ honnan nézzük. Az eredeti tervben nem is szerepelt de a GCNANS-1-től nem volt már nagyon távol.
Kicsit kalandos volt feljutni a töltésre (ott ahol én próbáltam) kerékpárral.
Kicsit meglepett, hogy mennyire forgalmas itt ez a hely. Egyrészt motoros ifjak használják offroad terepnek másrészt a láda felett egy fűrész van elhelyezve, nyilván a környékbeli hajléktalanok szerzik be innen a szükséges tüzelőjüket. Remélem nem akarják majd gyújtósnak használni pont azt a marék száraz faágat amivel leálcáztam a dobozt.
Habár az utóbbi pár napban esett az eső, azért nekivágtunk. Kicsit kalandosabb volt így, a töltésre fel és le feladta a leckét, de végülis teljesen járható volt az út.
Sokszor mentem már el vonattal az építmény mellett, de még sose gondolkoztam rajta, hogy mi lehetett, mostmár biztos más szemmel fogok elmenni mellette.
Köszönet a rejtésért!
Második nekifutásra, szintén a ránk esteledés miatt. 40 fok, 4 gyerek, 2 anyuka és a bökős fű, ezt a ládát sem fogjuk elfelejteni egyhamar. :)) Köszönjük!
Megtaláltam, a fuzetbe beirtam, a ladat lefenykepeztem, es sajnos a rendszer nem akarja elfogadni a megtalalast. Kerem szepen elfogadni igy, ha lehetseges! (A rejtovel felvettem a kapcsolatot e-mailben.) [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
A helyet megtaláltuk, de a ládá
t egy kis technikai malőr miatt nem, ugyanis lemerült a gps. :( [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Ráadásul a g.hu-ról még a képeket sem bírom feltölteni, amiket készítettem....
Bringatúra Szegedről. Elég rossz úton sikerült megközelíteni. Kemény volt a hídfőnél bringástól felmászni, a ládáig vezető ösvényt nem sokan használhatják, jól be van nőve. A MÁV kő és a láda rendben, néhány csigát kilakoltattam.
Köszönjük, megtaláltuk.
Érdekes hely, megérte eljönni és megkeresni.
A rejtek a benőtt aljnövényzet és a rendkívül elburjánzott cserjék miatt az utolsó 50 méteren kicsit nehezen megközelíthető (legalábbis a nyári időszakban, sok eső után).
nellirobigeo.blogspot.com
http://hu.m.wikipedia.org/wiki/Alföld-Fiumei_Vasút
A gázkútnál hagytam a kocsit, onnan gyalog közelítettem. A töltésig nem is volt gond. Onnantól a félméteres vizes fűben remek volt caplatni. Érdekes, mire a reggeli kiruccanást befejeztem, megszáradt rajtam minden.
Köszönjük a rejtést! Kissé kalandos úton sikerült kikeverednünk oda, meg aztán vissza a civilizált világba, de minden egyes percét élveztem! : ))
Persze aki nem szemfüles az odafelé simán elsétál mellette ;)
A Vadaspark felől gyalogoltam ki a helyszínre, ahová könnyen odataláltam. Szerencsém volt, mert két vonatot is letudtam fotózni, amíg odafent piknikeztem. A láda megtalálása után leballagtam a tópartra is egy kicsit elidőzni, de aztán siettem tovább a Vértó irányába.
Köszönöm a rejtést! :)
Megjött a jó idő, hát elindultunk ládászni :)
Nagyon tetszett a hely annak tudatában, hogy több mint 100 éve itt robogtak a gőzösök a tenger felé. Sosem jártunk itt (szegediek lévén), pedig vonattal már számtalanszor elmentünk itt. Gyönyörű volt az idő, körbejártuk a Tejest, megvártuk a pesti gyorsot, miközben kóstolgattuk a környéken bőszen termő kökényt :) Mozgalmas napja volt a ládának, előttünk nem sokkal logolt egy ládavadász, illetve a ládától jövet belebotlottunk egy 3 fős társaságba, akik vélelmezhetően szintén oda tartottak.
Kiváló rejtés és egyúttal ezúton szeretném külön üdvözölni a rejtőt, aki osztályfőnököm volt 1998-2000-ig a technikusi évfolyamban. Szép volt tanár úr!!
Egy volt diákja ;)
Ragyogó időben ládázgattunk Szegeden és környékén.Egyszerűbb volt,mint azt a leírás alapján vártuk.A Zselicben is követtük a felszámolt vasútvonalak nyomát.Érdekes dolog a régmult idők nyomait felfedezni.Köszönjük a lehetőséget.
Köszönjük , hogy ezzel a ládával ismét gazdagíthattuk tudásunkat! Csodálatos hely , ráadásul hóban valami fantasztikus érzés volt felkeresni! :)
üdv.: Túranyuszi, Andralin ! :)
Sajnos a környék ebben a csöpögős, borult időben nem volt túl szép, ráadásul a vasúti töltésre is elég nehéz volt a feljutás (elég sáros a talaj a feljárón - aki ilyen időben nekivág ennek a ládának, vegyen fel az enyémnél kevésbé csúszós cipőt :D). Egyébként köszönöm a rejtést, jól esett ez a kis bicajtúra, nyáron mindenképp visszanézek még ide :)
Érdekes helyszín, leírás, képek. A fene gondolta volna, hogy Szegeden van olyan meredek domb, ahol nem tudom egyedül felveszkődni a kerékpáromat! :-) Érdekes volt odafönt, a tó olyan mélyen lent.
Meglep, hogy a Nagyvárad-Fiume távolság csak 393 km.
A doboz még mindig flórás. :-( A kövek nem törik össze a ládát?
Annak idején az Alföld-Fiume vasút után kutatva jutottam el a geocaching oldalra, aztán nézd mi lett belőle... Mindig azt terveztem, hogy a regisztrálásom valamelyik évfordulóján keresem meg, ünnepélyesen. Ebből aztán semmi nem lett. Mígnem ma kihasználtuk a napsütést, ládáztunk. Simán megtaláltuk. A hely tetszett, elképzeltük ahogyan fönn is zakatol a vonat. Talán csak a babakocsit nem kellett volna fölvinni a töltésre...
Szegedi bicajos ládagyűjtögetés. Az állatkert után lett besorolva, ami a harmadik megközelítési lehetőséget jelentette. A nehézségek miatt akár ki is lehetne venni az ajánlatok közül, mert a 140-es vasútvonal környéke vastagon bozótos, igazán jól nem lehet átverekedni rajta. Ehhez képest a töltés vegetációja már kismiska volt. A helyszín és története azért mindenképpen érdekes.
Szegedi ládázás alkalmával ezt a helyt is felkerestük, a jelszót azonban nem írtuk fel, így csak a második felére emlékeztem már otthon. A rejtőnek az adatlapján megadott e-mail címére írta e-mailt, amire sajnos nem válaszolt. Mindenesetre a képek alapján kérném a találat elfogadását!
Négy napos szegedi, Szeged környéki ládázás Istvánnal, 4. találat a 24-ből.
Érdekes dolgot mutatott meg a láda, köszönjük! Kessertársakkal is találkoztunk.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést. Érdekesek ezek a vasúttörténettel foglalkozó ládák. A rejtést nagyon igényesnek és precíznek találtam, élmény volt felkeresni. A töltésről lefelé jövet pedig legyen mindenki nagyon óvatos, könnyen le lehet esni, saját tapasztalat! :)
A főút irányából az utcákon, majd a földúton közelítettem meg a célt. A földúton parkolva felhívta a figyelmemet egy helyi akárki, hogy magánterületen? mozgok, amire állítólag tábla is felhívja a figyelmet az aszfaltos utca végén. /konkrétan sehol nem találtam ilyen feliratot visszafele menetben.../ Szóval ne lepődjön meg senki, ha a helyiek morogva "támadnak". :-)
A rejtekhely rendben volt. Számomra furcsa érzés egy olyan helyen sétálni, amit annak idején sok pénz és energia árán felépített az ország, aztán x év használat után hasonlóképpen elbontott...
Nem is hallottam erről a helyről ameddig nem kerestük fel a cache-t. Érdekes volt és jó kis túra. Ráadásul egy kellemes meglepetés a láda információit olvasva és a képeket nézegetve hogy egy ismerős arcot láttam a rejtők között.
Nagyon jó kis rejtés! Köszönjük! ;)
Egy volt diák & Párja
Nagyon szép hely. Nehéz lankás fel- és lemenetet találni a töltésre, de azért a 7 hónapos babával a hason is megbirkóztunk vele. Ami már húzósabb volt, hogy visszafele a töltés aljában a horgásztavak felől küzdöttünk, ami már-már majdnem áthatolhatatlanul tüskés. Babuci minden esetre élvezte. :) Köszönjük a rejtést! :)
Érdekes ipartörténeti emlék, hisz a szerelvények nagy tömege miatt nagy lejtésű pálya nem építhető. Szeged mellett mégis kialakítottak egy ilyen "kereszteződést".
A tervezés és kivitelezés egy elfeledett bravúrja, amely mögött egy erős gazdaság állt.
Első szegedi ládám amit valóban meg is találtam. A bicajt kissé körülményes felcibálni azon a csúszós homokos lejtőn de megoldható ha van segítő :D nagyon ügyes a rejtés, bár egyszerű, többször is elmentem centikre a hely mellett, de meglett :) Köszönöm a lehetőséget!
Vigyázz ha jön a vonat! Fácánkakas ül már itt csak a síneken. Azért szegedi intercityt oda és vissza is elkaptuk. Csak nem fordult meg ennyi idő alatt a Nyugatiban? A vasúti közlekedésen látszik leginkább, hogy ollóval játszottak az ország határvonalainak megrajzolásán anno...
A töltés meredek, az autót senki nem vitte el, míg elhagytuk.
Encsike bátor volt és megbirkózott a töltéssel lefele is!
Zs&E
Megvan. Szegedi háromnapos ládázásom 22/19 felkeresése a második napon. Most is vonat + bicikli Debrecenből. Elég nehéz, biciklis találat. Nem nagyon akartam a töltés tetején található, keskeny ösvényen menni, elkerülendő valamilyen tüske a kerékbe, így inkább az egyik, ládaoldalon leírt utat választottam, mely szerint egy idő után elfogy az aszfalt. Bár utólag elgondolva, választhattam volna a töltésen az ösvényt is. Ez így is volt. Na mindegy, hosszas kínlódás után meglett, egy kevés bozótharc árán. Különösen érdekelt a hely, mivel vasútmániás vagyok. a kilométerszelvényen még mindig ott a MÁV felirat. A közelben vadászok puffogtattak. Köszönöm!
85 km kerékpár edzés 350 m emelkedéssel Szeged körül 15 régi ládával. Nagy meleg volt egész nap, alig győztem a folyadékot pótolni.
GCUSZT-tól a város külső kerületein át érkeztem a régi hídhoz. Felpakoltam magam és a bicót a töltésre, és a ládáig mentem. Sajnos nagyon gazos az út. A láda azonnal meglett. Örömmel találtam meg a logbookban az 1499. találatomat. Visszamentem a hídhoz és indultam a város felé, GCUJZS következett.
Azt hittem a híd környékén van, de aztán kíváncsian indultam a láda irányába, hogy vajon mit is akar megmutatni.
A környék teljesen kihalt volt, csak a kutyák ugatását lehetett hallani.
Érdekes.
Kellemes késő délutáni bicajozás volt, no azért a töltésre nem vittük fel a bringát, kár is lett volna, mert fenn a töltésen egy kicsit elvadult, vadregényes a táj, magas aljnövényzettel. Alig látszottam ki belőle. A koordináták elég pontosak, fél méterre voltunk a rejtektől, amikor autós gps-ünk megszólalt, megérkeztél. Párom szegedi "bennszülőtt", de ő sem járt erre még soha. Köszi a rejtést.
Kicsit nagy az aljnövényzet,de azért sikerült átvágni magunkat rajta! :)
A rejtekhely nagyon jó helyen van,nehéz észrevenni!!
Szép,vadregényes a táj!soha nem jutottunk volna el ide! Köszönjük a rejtést!!!
Érdekes hely, bár sajnos kissé szemetes a környék.
Az igazi hangulata számomra a töltés tetején mutatkozott meg.
Jó a rejtés helye, mert itt nyugodtan lehet ládát bontani.
Köszönet a rejtésért.
Megvan!
Rengeteg szeméten verekedtük át magunkat és sajnos a cross motorosok is szétzúzták a környéket. Kellemes idő volt és egy vonatot is láttuk. A ládikó rejtése kicsit gondatlan volt, keresés nélkül is azonnal észrevettük (kilátszott).
Köszönjük a rejtést!
kb 10 cm hó borította a töltést, ami megnehezítette a feljutást. mire felkapaszkodtam sikerült egy vérző sérülést szereznem a kezemen, de nagy öröm ért a láda megtalálásakkor, amikor sebtapaszt találtam a kincsek között. Számomra ez volt a legnagyobb kincs és meglepetés... Köszönöm annak aki oda tette.
Kiss Árpád
Bejártam motorral a környék földútjait, mire a közelébe értem. Közben munkájában zavartam meg egy szegedi szép lányt. Ki ládázni jár ide, ki meg ...ni.
Molkával kerestük fel ezt szép helyet, Dani eddigre kidőlt a virágporoktól. Jó helyet mutat meg a láda, molka pedig nosztalgiázhatott kicsit a sineken. Köszi a rejtést!
A mai célpont: Szeged, de ez a pont nagyon útba esett....
Az gázkútnál parkoltunk és a sarkon lakó ember nagyon megörült nekünk, azt hitte a biztosítótól jöttünk. A kerítést tegnap valaki el akarta lopni, kirángatta a helyéből. (1. kép)Anti jót beszélgetett vele, míg Zsuzsival ketten megkerestük a dobozt. A töltésen néha nyakig érő az növényzet, a miniszoknya nem volt túl jó ötlet...na de városba készültünk...
Köszönjük.
Fogtam!
Szeged környéki kerékpározás keretében ide is eljutottunk! A horgásztavak kerülgetésével a reptér felől jöttünk. Megértjük az alföldiek "magasság" iránti igényét, meg a felhagyott vasút iránti nosztalgiát is, meg a motocross terepet is:)
Köszönjük a rejtést,gyönyörű környezet!A vasúti híd maradvány nekünk is a kedvenc helyeink közé került!
Az ejtőernyős aki a tóba fulladt,osztálytársam volt:(,azért is köszönet a rejtőnek,hogy megemlítette.
A rejtés harmadik évfordulója:)
Az egykori hídnál (a képen is látható helyen) másztunk fel a töltésre, miután sikerült lencsevégre kapni az éppen az orrunk előtt eldübörgő, Papagáj (felújított V43-as mozdony) által húzott szerelvényt. Azért az egykori hídlábat is körbe jártuk, hátha látunk egy-két évszázados vasúttörténeti emléket, de nem jártunk sikerrel. A töltésen gyalogolva mi is láttuk a tavakat, s rajtuk néhány hangos vízimadarat. Kíváncsian tekintgettem a lábaim alá, hátha valahol maradt egy régi talpfa, egy sínszög, de csak a láda melletti szelvénykő maradt meg hírmondónak. Ha nincs ez a láda, akkor erről sem szerzek tudomást. Picúr jött velem.
Mai utolsó ládánk, a tetemes mennyiségű élelmiszer beszerzése előtt a közeli kék-fehér komplexumban. A javasolt gázkútnál támasztottuk le a kocsit. Előtte nem sokkal az út mellett volt szerencsém megörökíteni a szegedi pirospaprika születését, és előszárítását. A fényképezős akciómnak a gázkút melletti telek tulajdonosa is szemtanúja volt. Ahogy leparkoltunk, már jött is oda hozzánk, hogy a paprika termesztésével és feldolgozásával kapcsolatban bővítse ismereteinket. Gondolta, aki olyasmire vetemedik, hogy paprikát fényképezzen, az nyilván szakértője is kíván lenni a területnek, ehhez pedig biztosan jól jön némi népi bölcselet. A bácsi különben rendkívül kedves volt, még saját termelésű szőlőjével is megkínált minket.
A töltés tényleg jó hely. Klasszul rá lehet látni a tavakra. Azért annyira nem ragadtatnám el magam, hogy azt mondjam remek a kilátás, de a lehetőségekhez képest nem rossz. A híd maradványait is megnéztük. Érdekes volt, köszi a rejtést!
Az ilyen típusú ládák a kedvenceim. A hely nem elsősorban a szépségével tűnik ki, hanem izgalmas érzés belegondolni, több évtizeddel ezelőtt milyen volt az élet errefelé.
Megtaláltuk! Az értékelésbe beleszólt a sok szemét ami persze nem a rejtő felelőssége és nem is őt szeretném ezzel minősíteni. Jó kis séta volt a verőfényes napsütésben, szépek a tavak! Köszönjük! Anikó-Disrespect
A 3. megközelítési mód alapján mentünk biciklivel, és lám: végig jól járható út, ösvény visz a sínekig(=0 dzsindzsa!). A legérdekesebb az volt, amikor a Keramit-tóban egy szigetet láttunk: a víz egy bunkert ölelt körül! A töltésről a tavak felé letérve rengeteg kerékpáros-ösvény visz. Szép délután volt, köszönjük!
Tényleg kár, hogy már nem közlekednek ezen a vonalon vonatok. A kilátás a tavakra szép. Sem kullancs sem pedig szúnyog nem volt amikor a ládát megtaláltuk. Aromoval közös találat.
A GCDOMA után buszra szálltunk, ami jött. Az meg erre kanyarodott, gyorsan leszálltunk és irány a tavak közötti úton a neves hely. Itt is volt egy kis bozóttűz nem túl régen. Kellemes séta út, ha már felmásztál. Szép tavacskák, itt is ott is. Köszi, hogy megmutattad.
Egy hosszú hétvégét töltöttünk Szegeden, igyekeztem a sűrű program mellett ládázásra is időt szakítani a környéken. Ez volt itt a 22/25. találatom. Nagyon tetszett a környék, a töltésről szép kilátás volt. Jó rejtés.
Első ládánk! :) Nagyon jó hely, végig mentünk a töltésen (igaz véletlenül ;), Dorka első ilyen "nagy" túrája. Igaz kicsit furcsa volt neki, hogy nem arany volt a ládában, de nagy duzzogva gyorsan bedörgölte a becserélt pez cukorkát. :D
Négynapos Szeged környéki ládázgatásunk során ezzel a ládával búcsúztunk el Szegedtől! Minden jó, ha a vége jó, tartja a mondás! Jó volt! Hiszen ehhez a ládához menet sikerült Szeged környékén az első paprikaültetvénnyel találkoznunk! Ez azért is érdekes, mert az előző 3 nap során több, mint 300 km-t autóztunk a város környezetében, s egészen eddig azt hittük, hogy a híres SZÖGEDI paprika már csak virtuális állapotában létezik! :-)
A rejtő új ismereteket adott ál a ládaoldalon, köszönet érte. A töltésről remek rálátás nyílik a tavakra, s bónuszként még egy kajszibarackfa is található!
Köszönjük a rejtést!
Lassan 40 eve lakom szegeden, de itt sosem jartam még. A vasutat sem tudtam arra jart regen. A helyre valo felmaszas az aprocska 120 kilommal nem volt egyszeru, de megerte a latvany, koszi
Szegedi továbbképzés és ládavadászat totzoli65-el ésTöri-vel.
Szerencsére velünk volt tótzoli is, és benavigált a megfelelő földúton. Mentünk a töltésen a láda felé, és sok-sok szép tavat láttunk, és a távolban 2 víztornyot,le is fotóztam őket :)
Na...ez is meglett...egy kicsit bonyolultan :)
Haverommal mentem a Bajai út felől...a "mászás" egy picit nehezebb volt, mint ahogy a képen látszik (főleg bicajokkal).
A láda könnyen meglett, vissza másik irányba mentünk és a Szabadkai útra értünk ki.
Itthon kaptam észhez, hogy elfelejtettem megnézni a logbookban a jelszót... :)
Így hát mehettem mégegyszer, ezútal a Szabadkai út felől közelítettem meg, és láttam, hogy valamivel utánam volt valaki - azért is, mert a gondosan betakart szatyornak kilógott az egyik sarka...aztán láttam a logbookban is a bejegyzést :)
Kicsit meglepődtem, mennyi szuper láda van itt - nagyon tetszettek a maradványok, a tavak és a kilátás a töltésről. Ami kicsit kevésbé jött be, a az enyhén meredek emelkedő (bringával nem volt egyszerű), és a kényszerválasztott átkelés a síneken.
Nagyon köszi érte!
Szép, napos idő volt. Szúnyognak (még) nyoma sincs. Száraz úton meg lehetett közelíteni az első megadott útvonalon. Itt néztem meg a naplementét is. Hangulatosak a tavak!
Kár, hogy használaton kívüli a töltés. Innen is roboghatnának Fiume felé a szerelvények, meg aztán lehetne Szabadkán keresztül Mohács-Pécs felé is vonatközlekedés (így sokkal rövidebb lenne, mint jelenleg Félegyházán, vagy Bp.-n át, ami óriási kerülő...).
Ez a láda mégis attól lesz a legemlékezetesebb számomra, hogy a 20. olyan ládám, ami nem virtuális és nem budapesti. Így innentől rejthetek majd saját ládát is! :-) --> Ünnepi pillanat
A ládát a nagy árvíz 130. évfordulójára betervezett "Nagyárvízi nagy séta" (GCNANS) multiláda felkutatása közé beiktattuk, mivel amiatt úgyis fél Szegedet be kellett járni - így még egy láda begyűjthető volt. A hely érdekesség.
Messziről látszott a doboz, mert "kilógott" a zacsi sarka a rejtekhelyről. Nagyon nagy szél volt, úgyhogy ma a tervünkkel ellentétben ezt az egy ládát találtuk, aztán hazafújt a szél. (bici rulez)
Különben érdekes hely, és jó a leírás.
Szeged környéki, andreasse-vel közös ládázgatás első napján, 7/5. Jó néhányszor mentem már el a töltés falai között vonattal, de eddig nem tudtam, mi is volt itt korábban. Köszönet a rejtésért!
Kellemes séta volt. A tó mellett nagyon klassz sétára van lehetőség. Egyszer majd ide is visszajövünk...
Anyuci gatyafék helyett piros nejlontatyóféket használt a leereszkedéskor. :)
A héten 6 napot Szegeden töltöttünk. A város és környékét fedeztük fel. Ehhez 25 geoláda nyújtott segítséget. A Vajdaságba is átmentünk. Jó idő volt, sokat sétálgattunk, remekül éreztük magunkat.
Sajnos elérkezett az utolsó napunk. Hazaindulás előtt meg egy pár helyet felkerestünk. A zárónap is jóra sikerült.
Mai 4/2, összesen 397. megtalálásunk. Az alföldi lehetőségekhez képest egy érdekes hely. Sajnos ez is egy lepusztult vasúti közlekedési vonal. A rejtektől visszafelé sétálva szerencsénkre jött egy vonat a működő vonalon. A rejtek könnyen meglett. Innen szép a rálátás a tóra. Nagyon ötletes volt a kinyomtatott friss ládaoldal. Mi is találkoztunk kullanccsal. Szerencsére még csak sétálgatott, s nem telepedett le.
Nagyon szép hely. Baktóból mentem, a körtöltésen biciklivel. 5 éve nem jártam ezen a részén a töltésnek, vagyis már az odavezető út is szép volt. Kb az út felénél a töltésen van egy emléktábla, ott, ahol áttörte a gátat a Tisza. Azt is érdemes megnézeni, szép szöveg van ráírva.
A fiumei töltésre elég nehéz femenni, mert nagyon meredek, ezért ajánlatos sportcipőben menni, mert a löszös talaj nagyon csúszik.
Nagyon érdekes helyre rejtettétek a ládát. Először egyenesen át akartunk vágni a már megtalált vadasparki ládától, aztán meggondoltuk magunkat és körbeautóztuk a terepet, s a Szabó János utca felől támadtunk. Jó is, hogy nem kellett a forgalmas fővonala(ka)t kereszteznünk. Egy kis kerülő és bozótozás így is összejött, mert nem akartunk a szántóföldön keresztülmenni. Köszönjük a rejtést:
Ildi és Gyuri
Nem gondoltam, hogy Szegeden még találok helyet, ahol nem jártam. A híd csonkjait már sokszor láttam a vonatból, de nem tudtam hogy út vezet ide.
A rejtők a jó leírással és a fényképekkel jelentősen megkönnyítették a keresést, rögtön meglett. Köszi !
A megadott helyen parkoltunk, majd a learatott kukoricaföldön keresztül közelítettük meg a helyszínt. A láda könnyen meglett, viszont az oda/visszaúton térdig vizesek lettünk az aljnövényzettől :)
Szegedi bringás ládázásunk egyik állomásaként vadásztuk le ezt a helyet, teljes kempingfelszereléssel, mert a Partfürdőből kirakták a szűrünket (legkésőbb délben el kellett jönnünk), és a vasútállomáson sincs csomagmegőrző :-S
Nagyonnagyonnagyon tetszett!
Amúgy is vonzódom a vasúthoz. A legjobb a betonoszlop a rejtekhely mellett. Fura belegondolni, hogy egészen kézzelfogható idővel ezelőtt még vonatok zakatoltak itt.
Egyébként a ládához vezető utat is nagyon szépnek találtuk, nő a kukorica és a búza.
A hétvége kedvenc találata a részünkről.
Köszönjük!
Egyébként a szegediek nagyon hálásak lehetnek a városvezetésnek a jól járható, igényesen megcsinált, és főként MAJDNEM MINDENHOL MEGTALÁLHATÓ bicikliutakért!
Kecskeméten sajnos nem ilyen rózsás a helyzet, de szerintem egyébként az egész országban nincs túl sok ilyen.
Ok. [wapon beküldött szöveg]
A mai napon kipróbáltuk milyen az, ha nekilódulunk és annyi ládát gyűjtünk be egy nap alatt, amennyit csak tudunk. Igyekeztünk jól megtervezni az utat, kitalálni előre a parkolópontokat (ha nem volt már eleve megadva) és a helyszíneken sétálva, kocogva, három ládánál pedig kerékpárral vadásztuk le a pontokat. Összesen 615 Km-t autóztunk a bicajokkal az autó tetején. Így a napba 23 találat fért bele, ami a terv teljesítése szempontjából 100%-osnak tekinthető, mivel ennyire is készültünk. :)
Szerda este 22 órakor indultunk otthonról és csütörtökön 23 óra pár perckor értünk haza. Számomra is meglepő, hogy a család minden tagja egyformán jól bírta a megpróbáltatásokat. Egyetlen panasz sem hangzott el senki szájából egész nap alatt.
Nagyon elfáradtunk, de csupa kellemes emlék maradt az egészből mostanra. Ennek ellenére nem valószínű, hogy ebben a stílusban folytatnánk tovább a kesselést, inkább visszatérünk az eddigi jól megszokott tempónkhoz. Úgy azért jobb szerintünk...
A sors úgy hozta, hogy ez lett a 300. megtalálásunk. :)))
Nem terveztük kölönösebben, szinte a véletlenen múlt. Itt lekerült a két bicaj az autóról és azzal cserkésztük be a ládát, Kristóf fiammal ketten. A többiek is sétalgattak addig a környéken, de a ládáig nem jöttek el a nagy melegben.
Kellemes hely, köszönjük!
6/6. Az autót a gázkút közelében hagytam. Onnan 200 m-es gyaloglás után felmentem a töltésre, és még pár métert mentem a ládáig. Szeretem az ilyen történelmi indíttatású ládákat.
Köszi a rejtést.
Megtaláltuk! Tomiékkal közös keresés, reméljük őket is megfertőzzük a ládázással... ;-)
A környezet nagyon szép. Kisgyerekekkel izgalmas a fel- és lejutás a töltésre, de azért összejött. Köszönjük a rejtést!
Jubeleumi kerékpározás Szeged körül az 1500. találat jegyében 147 km-en, 6 ládával a Szeged - Sziksós - Kiskundorozsma - Szeged - Tápé - Deszk - Makó - Maroslele - Hódmezovásárhely - Algyő - Szeged útvonalon. Kétszer kaptam zivatart, fáztam és nagyon melegem is volt nyári szerelésben, délben töksötét volt, délután ragyogóan sütött a Nap, volt 24 km erőteljes pofaszélmenet - egyszóval április van.
Az időjárási térképek szerint az országnak ezen a részén volt várható a kevesebb csapadék, ehhez képest GCALFI után már gyülekeztek a sötét felhők, és GCNACL után zuhogott is. Mindenesetre a nevezetes vasúti híd romjaiig normális körülmények között gurultam. A láda azonnal meglett. Szívfájdító a sok földmunkát kárba veszni hagyni. A kis horgásztavak látványa sem enyhíti a hiányt.
A tavak mellett elgurultam a főútig, majd Kiskundorozsma és GCNACL, azaz az 1500. találat következett.
Bár már 23 éve szegedi vagyok, új történelmi információkhoz jutottam. Mindezt csodálatos környezetben. Viszont a környéken sok a többtörzsű fa, ami becsapós! :)
Kb. másfél órával naplemente előtt érkeztem a helyszínre, így még megcsodálhattam a szép kilátást a szomszédos tavakra a töltés tetejéről. Szép, érdekes hely. A láda könnyű találat volt.
Nagyon klassz hely! Gyönyöű időben volt minden mi 3 pasi szenvedélyeit kielégíti. Jött a vonat( csak nekünk dudált), vitorlázó repülő szállt felettünk, szép helyen jártunk, köszönjük!
Mami+3pasi
Új nap, új láda :) Ezt is Kata&Dani-val kerestem és találtam meg, még szerencse, tapasztalt ládavadászok révén, sokat tanulhattam tőlük én kis kezdő, hogy hogy is néz ki egy igazi geoláda, ha nem csak jelszavakat keresünk egy táblán, hanem egy igazi, hamisítatlan geoládát :)
Elhelyeztem első ajándékom is a ládában, bár nem hoztam el semmit :)
Ez volt a negyedik ládánk. A garmin valóban egy több törzsű fára mutatott a megadott kordinátán, csak nem a töltésen. De csodával határos módon a garminba POI-ként benne szerepelt ez a hely így könnyen megtaláltuk. Ahogy felmásztunk a mount everest tetejére, elkezdett szakadni a hó. Szerencsére csak 10 percig esett. Pokolian fújt a szél. Kezdett sötétedni, és már nagyon fájt a lábunk a 16 km sétától ezért haza indultunk.
Köszönjük a rejtést!
Könnyű találat volt, szeles időben. Szép a környék. A vasúti hídnak nyomárt se találtuk, így utólag megnézve a honlapot teljesen rossz irányból közelítettünk. A Szabadkai út felől, egy kis zsákutcából közelítettük meg, árkon-bokron keresztül.
Könnyű találat volt, szeles időben. Szép a környék. A vasúti hídnak nyomárt se találtuk, így utólag megnézve a honlapot teljesen rossz irányból közelítettünk. A Szabadkai út felől, egy kis zsákutcából közelítettük meg, árkon-bokron keresztül.
Húsvéti locsolkodás helyett inkább a geoláda vadászatot választottuk a mai napra. Mi a bajai útról a vasúti sínek mentén közelítettük meg a híd maradványait. Kissé saras volt az ösvény a töltés tetejére, de azért felküzdöttük magunkat. A láda gyorsan meglett. Még látszódtak az előző kereső nyomai.
A láda könnyen meglett. A gázkúttól gyalog közelítettem. Úgy látom a motorosok és horgászok is szeretik ezt a helyet. A fényképek segítettek a megtalálásban, leírás jó gps nem szükséges. Köszöntem a rejtést.
Felkutatva! 4/4
Annyira bejött az éjszakai elemlámpás keresés, hogy este másodjára is útnak eredtünk... A láda könnyen meg lett, aztán végig sétáltunk a töltésen a sínekig, kiültünk a pillérre, és láblógatva vártuk hátha jön valami vonat. De csak 2 bicajos tekert arra, akik szerintem frászt kaptak tőlünk az éjszakában ;-)
Mi úgy néztük a hozott térképen,hogy a beton a híd előtt véget ér(a bajai úttól mentünk),és a kezdődő sűrű bozóttól félve felmentünk egy kalyiba mellett a töltésre,és ott vergődtünk a hídfőkig.Messzebbnek tűnt a vasúttól,mint 200 m.,de lábbal lemérve tényleg csak annyi volt.Visszafelé már az úton mentünk.
A rejtés nagyon jó figyelemfelkeltő annak,aki a ládát keresi.Nekem nem sikerült olyan szépen.
Munka utáni kesselés Krabo kollégával, "Ismerjük meg Szegedet" délutáni túramozgalom keretében. A gáztelepnél parkoltunk, majd a töltésen cserkésztük be a ládát.
Egy szénsavas dobozos ital is volt a zacskóban, amit kivettem belőle, nehogy szétfagyjon. A láda kapott vízálló zipzáras zacskót is a nedves időkre.
Bringás találat
A GCpopo igencsak küzdelmes felkeresése után ez a láda már nem tartogatott különösebb izgalmakat.
Örülük hogy megismerhettem ezt az ipartörténelmi emlékhelyet.
A gázos állomás betonján parkoltam, majd a földúton a sétáltam el a töltés végéig, az egykori híd helyéig, felmásztam a töltésre, utána könnyű séta a ládáig, a töltésen. Érdekes a mostani vasút, ami a régire merőlegesen száguld.
Üdv Mr Zerge.
A GCNANS közben tettük meg ezt a kis kitérőt ehhez a ponthoz. Fura hogy itt felszedték a síneket, és csak a Szeged rendező pályaudvarról lehet mostmár tovább menni délnek.
Pompás kesselés az indián-nyárban. Mivel nem vágytam biciklizni Szeged és környéke reggeli forgalmában, autóval jártam le a deszki nagy fát, a fiumei vasutat és Sziksófürdőt, majd onnan indult a csodaszép 150 kilométeres fekvőbringa-túra, benne egy kis geo-csíny (majd beszámolok róla, ha eljön az ideje), a pusztaszeri emlékmű és a petresi gátszakadás. Eleinte borús idő, majd meleg napsütés. Nagyon élveztem a bringázást, még a vége felé is 30-35 km/órával utaztam, és kicsit sem fáradtam el - remek dolog a fekbőbicó! Július elején vettem használatba, és ma érte el a 2500 km-t.
Nekem, mint közlekedésmérnöknek nagyon érdekes a leírás és a hely. Köszönet érte! Mennyi vasútvonalunk pusztult, pusztul el... Baross Gábor forog a sírjában. Én is láttam a terepmotorosok mély keréknyomait. Szerintem nem gáz, hogy itt passzióznak - jobb, mintha természetet pusztítanának. Szegény töltésben bőven van anyag...
A ma délutáni három helyszín (GCOSAR, GCNACL, GCALFI) közül ez tetszett legjobban!
Az ajánlott úton jöttem és a gázkútnál parkoltam. Innen a földúton elsétáltam a volt vasúti kereszteződésig, ahol könnyű szerrel (legalább is száraz időben) fel lehet jutni a töltésre. Ezután már csak a ládát védő fácánok riogatják az erre tévedő kirándulót!
Kés?bb [wapon beküldött szöveg]
Vadasparki kirándulás után választottuk ezt a ládát megkeresésre.
Feleségemmel a harmadik, a lányoknak az első ládájuk. Először merészkedtünk idegen területre. Annak ellenére, hogy többször tíz hónapon keresztül vonatoztam ezen a területen fogalmam sem volt erről a helyről és a történetéről. A tegnapi eső miatt kissé aggódva indult a kis csapat, ennek ellenére a legrázósabbnak ígért útvonalat választottuk, a csapás jól járható, néhány helyen érnek csak össze a különböző méretű és tüskézettségű :) ágak. A hely szép, vonatok jönnek mennek. A repülőtér közelségének köszönhetően a fejünk fölött húzták fel a vitorlázókat. Szép délután volt.
Szép őszi napon bicikliztem körbe a várost és ezt a ládát is útba ejtettem. Eddig nem ismertem a helyet. A ládánál elképzeltem hogyan zakatolhatott a töltésen a vonat, sűrű füstöt húzva maga után. A régi híd megmaradt részénél megvártam egy most közlekedő vonatot is, majd a sínek mellett tekertem tovább.
Olyannyira meleg volt, hogy gondolkoztam a csobbanáson az egyik szimpatikus tóban. Végül nem :(
A láda tetszik, főleg a története, nomeg a száguldozó V43-asok :)
Csongrád megyei 3 napos túránk 12. ládája. Már kezdtünk "aggódni", hogy nem találkozunk ládázokkal. Itt sikerült összefutni a Békés nádas kesser társainkkal.
Szegedi ládázás 4. ládája. Nagyon könnyű találat volt. Gyorsan logoltunk, mert a rejtekhez vezető úton kessereket véltünk felfedezni a fóliák tájékán (Ők voltak csokiék). Nem akartuk elvenni a találat fölött érzett örömüket, így gyorsan vissza is rejtettünk mindent eredeti állapotnak megfelelően.
Feleségemnek és nekem is a legjobban a helytörténeti leírás tetszett, örültünk, hogy az egyébként kevésbé árulkodó gátról ennyi mindent megtudhattunk. Hazafele úton nosztalgiáztunk a letűnt korok vonatai és értékei felett.
Üdv.
Mai vadászatunk első célpontja. A környezet, és a rejtés is tetszett, kedvem lett volna leülni a tóparton, bár akkor még mindíg ott lennék. :) A meleg eszeveszett, bogár, mint a tenger, de ennek ellenére minden okés, még a gatyafék alkalmazására sem került sor lefele menet... :) Viszont érdekes találkozásunk volt egy kedves mezei nyúllal. A párom a kocsinál várt, míg én keresgéltem, kézi rádióval tartottuk a kapcsolatot. Egyszer csak szólt, hogy meglátta a fent nevezett tapsifülest. Mondtam, küldje hozzám, hadd lássam én is. Pár perc múlva, a töltés aljában megjelent a füles, és rám bámult... :) Érdekes... :)
Köszi a rejtést.
Bye: Adri(Szlatina), Ati(Valen)
Ide se jutok el, ha nincs a geocaching. Kicsit elgondolkodtam, hogy a múlt század legelején már hol tartott az országunk. Ha azóta is az akkori ütemben fejlődtünk volna ... Na de sokáig nem töprengtem, hiszen 19 mai megtalált csongrádi láda után szűk 200 km múlva - tudtam - hogy vár a behűtött söröm.
Meglett! Nagyon jó a rejtés, érdekes volt elképzelni a két vonal találkozását. A kullancsok plusz pontot szereztek, szerinem a 0-5 skálán a 4 közelebb áll a valósághoz. Köszi a rejtést!
Nagyapánkkal ezekre a tavacskákra jártunk horgászni...Klassz hely, de a kullancs nagyon sok. Három kullancsot találtunk magunkon visszatérve az autóhoz, igaz a hőség miatt rövidnadrágban kerestünk.
Átutazóban voltunk Szegeden, és tovább indulás előtt kerestem meg ezt a ládát.
Odamenet találkoztam a Rejtővel, aki egyébként már régebb óta beszélt nekünk erről a ládatervéről. Nagyon örülök, hogy sor került a rejtésre.
Az idő egyébként nagyon kellemes, nyárias volt, a rejtek pedig pár másodpercnyi bizonytalakodást követően egyből meglett.
Szerintem - az első pár óra malőrjétől eltekinve (ami bárkivel előfordulhat) - egyáltalán nem indokolt a láda általános "lehúzása".
Nagyon jó hely, csak térképről ismertem eddig. Kerékpárral jöttünk Felsővárosról és felvittük a biciklit a töltésre is. Elég meredek volt...
Két krosszmotoros gyakorolt éppen, fantasztikus miket tudnak csinálni. Megvártuk, míg jött egy vonat, aztán lesétáltunk a tóhoz is. Köszönjük a ládát!
Szegedi vagyok, de itt még sosem voltam. Ezért hálás vagyok az elrejtőnek! Vittem a feleségemet és 3 gyerekemet is. Élvezték a keresést. Meghatódottan álltam a töltésen, arra gondolva, hogy egykoron itt a tengerig robogtak a vonatok.
Mivel eleve GPS nélkül fogtunk hozzá a kereséshez minket nem zavart a rosszul megadott koordináta. Leírás alapján könnyen megtalálható. (Amúgy is érdemes elolvasni)
Valóban érdekes hely, szegedi létem ellenére még nem jártam itt.
Köszönet érte az elrejtőknek!
stevie & Évi
GPS nélkül, a korrekt leírás alapján.
Kerékpáros természetjárók számára megadok még egy megközelítési, vagy visszavonulási lehetőséget: A várost a szabadkai úton (Petőfi S. sgt.) elhagyva, a sorompó után jobbra (Kecskés telep) található a Kiserdő sor. Ennek a Ny-i oldala a "kiserdő", amelyen több jól tekerhető (vagy járható...) utacska vezet át, pl. a 46 14,499; 20 06,284-nél indulva. Ez egyenesen a hajdani vasútvonal és a jelenleg Szabadka felé kanyarodó sínpár találkozásához fut ki (46 14,666 20 06,199). Innen már egyértelmű a ládához vezető út.
A közeli agyaggödrök madárvilága nagyon változatos. A meredek partokban partifecsketelepet lehet megfigyelni. A hely szakavatott ismerője, Puskás Lajos itt (pont a töltésoldalon) találta és írta le Szeged első karvalyposzáta-fészkét, valamikor a nyolcvanas évek elején. Az Ő segítségével errefelé tanulgattam valamikor az ornithológia alapjait. Legszebb itteni emlékem egy kékbegy-pár megfigyelése fiókaetetéskor. No meg Lajos bácsi hihetetlen csúzli-tudománya. Gyógyítottam egyszer egy törött szárnyú fülesbaglyot, akinek a táplálása Lajos bácsi nélkül nagyon nehéz lett volna. Ő, ha zsebre rakott öt nagy csapágygolyót, akkor egy-két órán belül volt öt verebünk... A "fegyver" az ágas nélkül(!), pusztán az ujjára tekert biciklibelső-csík volt. Arra nemigen emlékszem, hogy bármit is elhibázott volna. Szeretett vadászokkal elmenni, hajtani. Láttam olyant, hogy a hajtásban repülő fácán mindenféle puskadurranás nélkül leesett... mire a vadászok megjegyezték: "na, a Lajos is vadászik". Itt járva csöndes szeretettel emlékszem kedves tanítómesteremre, remélem odaátról megelégedéssel szemléli, hogy meglátogattam egykori otthonát.
Egyébként a környék kis csapásai inkább crossmotorosok művei, a bukkanók élein nagyon mélyek a keréknyomok. Aki a leírás alapján itt MTB-vel akar kicsit játszani, vigyázzon, mert ha a hajtómű felakad a kemény, durva kavicson, jól szétverheti magát is, meg a "technikát" is.
Szomorú hely, mivel a veszteségre emlékeztet, ugyanakkor nagyon csendes, nyugalmat árasztó környék. Annak ellenére, hogy azon rövid idő (talán 5 perc) alatt, amíg a pilléren ücsörögtem, négy szerelvényt is láttam elhaladni. :) Ez meg a gyerekkoromra emlékeztetett, amikor Mátészalkán a vasútállomásnál lévő "repülőhídon" rohangáltam mindig az elhaladó mozdonyok fölé.
Egyébként kb 1 km-re lakom a ládától, mégsem ismertem a helyet. Ezért köszönöm a rejtőnek, hogy megmutatta!
Nagyon érdekes hely, jó volt elképzelni hogy régen itt dübörögtek a nagy gőzösök.
A rejtek melletti kis oszlop valóban egy km szelvény jelző. Sajnos a szám nem olvasható de a MÁV felirat igen.
Éjszakai ládaportyát kezdtünk ezzel, még csak alkonyodott, de nagyin hangulatos volt. Szegediek vagyunk, de a helyet a láda nélkül nem ismertük volna meg.
Nahát ez nem igazság, előtte 3 napig ott bóklásztunk, a környék mind az 50 ládáját begyűjteni, és amikor azt hittük megérdemeltük a haltepertőt,és a szegedi halászlét, fagyizhatunk a Virágban 4. nap, na akkor 9 óra után,felkerül ez a láda.Előző este hiába wap-oltunk, nyoma sem volt.
Most egy ládáért menjünk vissza 200 km-t?
hmm...
3 nap intenzív szegedi kesselés után 1-jén pihentünk, ezért nem is néztem sem netet, sem wap-ot... pedig ha megteszem mondjuk amikor felébredtünk! :-D
most így jártunk, talán majd legközelebb, ha erre járunk, begyűjtjük ezt is...
azért kicsit idegesít a dolog... :-)
Mihul hozott egy nyomtatott leírást, de sajna papír takarékosságból már mást is nyomtatott rá. A leírás, és koordináták silabizálásával kezdtük a dolgot. Nemsokára már a töltésen haladtunk a híd felé, ahol minden bokrot átböngésztünk, hátha a bokrot írja a rejtő többtörzsű fának. Végül felfedeztem hogy a láda és a híd koordinátája azonos, itt rögtön sajtóhubára kezdtem gyanakodni. Végül találtunk egy telefonszámot, amin a rejtő segített. Elmondta hogy eredetileg multi lett volna de azt nem engedték... Kár. Az ilyen minimultinál az a jó hogy van egy pont a látványosságnál, majd egy másik a közelben a nyugodt logoláshoz. Érdekelne hogy ebben a koncepcióban mi nem tetszett vezetőinknek?
Két és fél hónapos kislányunk első "ládája". Nem sokon múlt, hogy a ládának is ő legyen az első, de csak harmadikok lettünk. Érdekes hely, szerencsére kifogtunk egy vonatot; így felülről is láthattunk; tényleg jól néz ki. A láda nem a megadott koordinákon van, de a részletes leírás matt gps nélkül is megtalálható.
A képpel ellentétben kisbabával nem ajánlom a helyet; elég nehézkes a fel, ill. lejutás.
Csak másodikak lettünk:-(
A majális programját néztük meg , majd ránéztem a geocaching.hu-ra és megláttam egy közeli szűz ládát. Családot gyorsan összepakoltuk (2 kicsi gyereknél ez nem is könnyű!), majd elindultunk a rejtő által javasolt úton. Magláttunk a ládához igen közel egy parkoló autót és egyből rosszat sejtettünk:megelőztek:-(( És mág jónéhány biciklis is ott bóklászott és a régi vasútról beszélt, de kiderült később, hogy ők nem ládászok. A töltésen találkoztam jgy1-gyel akinek volt leírása és az alapján indult keresni. Én az emlékeimre hagyatkoztam, nomeg arra, hogy a láda koordinátája pontos. Nem kellett volna:-(( Valószínűleg a rejtők rosszul írták be a koordinátát, mert az megegyezik a híd koordinátáival, pedig 250m-re van a láda!! Maga a koncepció nagyon tetszett főleg azért, mert a környéken igen kevés a láda, amit még nem találtunk meg. Remélem a következő rejtésnél már egyből a helyes koordinátákat adjátok meg;-))
Szerintem a koordináták:
N 46° 14.831'
E 20° 6.327'
Ez az első olyan ládám ahol én vagyok a No.1 megtaláló !!A véletlenek folytán a megjelenésének pillanatában épp megláttam a kis kék négyzetet! /9:05 -kor HI!/ Gyors gépbetöltés után indulás.A helyszínen persze nem találtam a ládát amint az utánam érkező keresők /kb. 10 percel az én érkezésem után/ sem,bár a leírás és a fénykép a helyről végül is odavezetett! /lehet,hogy pontos koordinátákat kellene adni a láda tényleges helyéről?!/.
Végülis köszi a rejtést!